Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Studie Saabu: kombi, hatchback či SUV

Vyznavačům strohé severské krásy se před stánkem Saabu na autosalonu ve Frankfurtu zatajil dech. K vidění totiž byl nejnovější koncept automobilky 9-3 Sport Hatch. Výrobce ze země trollů studií naznačil ambice vstoupit do segmentu vozů kombinujících karosářské varianty. Tentokrát jako netradiční symbioza kombíku a hatchbacku, okořeněná výrazem kategorie SUV.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

revo

díky všem
Pánové, SAABisti, díky všem za pokec.  Skvělá diskuse bez trapných emocí a nadávek. Vidím, že se SAABem nejezdí kdejakej pablb.
0/0
13.10.2003 8:24

Jirka Luháček

ach jo
je tu videt, ze naprosta vetsina ctenaru nevi ktera bije. Mam 2 saaby, jezdil jsem uz v 5 autech teto znacky. mimoto jsem vyzkousel i jine znacky. napisu nekolik axiomu tykajicich se saaba. to znamena, ze se nedaj nikym nikdy vyvratit:
1) saab je individualita
2)saab je zivotni styl
3) kdo jednou ma saaba, touzi po nem celej zivot
4)saab je letadlo, ne auto. nesnese srovnani s jakymkoli autem
5) saab je bezpecnost a jistota, dostatek vykonu a spolehlivost
6) svezte se saabem a pak vas uvitame v nasich radach
7) nafta patri do kamen, plyn do sporaku a benzin do auta
0/0
9.10.2003 9:46

revo

Re:
4, to je blábol. Můžeme se bavit o pocitech a emocích, v tom se nedá najít "lepší". Pokud se ale budeme držet čísel, jsou rychlejší, ovladatelnější atd. atd. auta. 7, II. silnej blábol: pokud si třeba prozkoumáš statistiku prodeje osobních automobilů v německu (nejsilnější trh v Evropě), jsou prodeje u automobilek který nabízí i diesely cca 40/60 ve prospěch benzínu. No a těch 40 % jsou desetitisíce aut.
0/0
9.10.2003 10:43

Jirka Luháček

Re:
nepochopils. saab  nemuzes srovnavat ne proto, ze je lepsi nebo horsi nez neco jinyho. ale proto, ze to ani skoro neni auto. posad se dovnitr a pochopis. jsou samozrejme rychlejsi auta, napr. ferrari. ale treba motor 2,3T z roku 91 ma zrychleni jako porsche carrera...
a za dalsi. saab se prodava v malym meritku, do pohlceni koncernem GM jen v benzinu. nikdy mi nenatres prdel v dieselu. klidne si v dieselu jezdete, ale do saaba nam naftu necpete, vy smejdi, z GM!!!!
0/0
9.10.2003 13:47

revo

Re:
Fakt nechápu.  SAAb není auto
0/0
9.10.2003 14:01

Jirka Luháček

Re:
ano, nemuzes chapat. vi to jen 4000 zdejsich majitelu
0/0
9.10.2003 14:43

Adam

Re:
Jirko, můžeš mi říct, proč všichni saabisti tak prskají na ten diesel?To je tak poruchovej nebo se Ti zdá, že v porovnání s klasickým benzinem je to slabota? Já mám 90002.3t a je to úžasný auto, ale na druhé straně fandím dieselu a docela jsem přemýšlel o Sport sedanu v naftě.
0/0
12.10.2003 9:37

Pajik

Re:
je to jednoduchy, ten diesel je z koncernu GM a saab=benzin. do diesela jsou jen managori a lidi co maj saaba a je jim to jedno
0/0
13.10.2003 9:56

Sven

Re:
To neni pravda. Diesel v Saabu je predelanej naftak z nakladaku Isuzu.
0/0
21.10.2003 15:11

Mirek

Re:
Je to  pravda,  Isuzu  patří  GM.
0/0
22.10.2003 21:52

Jirka Luháček

jeste poznamka:
zdravim vsechny stastny majitele teto znacky!!
a mam jednu prozbu: chlapi, posledni dobou moc na silnici nezdravite!! tak se koukejte kolem sebe
0/0
9.10.2003 13:59

pope

Re:
Když tak pjekně prozíš, tak to budu jako magor zdravit všechny auta který aspoň trochu připomínaj Sába...
0/0
9.10.2003 15:23

Jirka Luháček

Re:
to bylo jen prio saabisty. oni se zdravej. aspon to bylo donedavna ve zvyku.
0/0
9.10.2003 15:37

Pepe

Re:
To mi ani neprijde, ze by SAABisti prestali zdravit. Jenom obcas nejakej managor v 9-5 udivene cumi, proc na nej mavam...
0/0
10.10.2003 9:08

Mirek

Re:
Pepe,  poslední  dobou  to  není  jen  o  manažerech  v  9 5,  opravdu se  zdravení  vytrácí.
0/0
10.10.2003 19:40

falešná Vendula

Jeden citát od "odborníka" Reva (odborník=čtenář motoristických časopisů):
"...zajímavý je, že nejvíc keců mají ti, co si nedokážou vydělat na normální auto a tak si prostě zdůvodňují svoji neschopnost tím, že je blbost kupovat nový, Škoda je předražená, Mercedes pro páprdy, BMW hnusný, Jaguár trapnej s dieselem, Audi není značka..."
 
Podotýkám, že ve výše zmíněné diskusi o BMW padala jenom chvála, o Mercedesu se téměř nemluvilo, a to taky jenom kladně. Jediné o čem se vlastně mluvilo, pokud Revo nezaháněl diskusi jinam, byla platforma Golf = Golf + Octava + A3 + Toledo. Ano, samozřejmě, kritizovala se předraženost neodpovídající kvalitě této platformy.
Thats all, folks..... obrázek si udělejte sami
0/0
9.10.2003 9:27

falešná Vendula

P.S.
SAAB je super i kdyby to byla ta největší plečka na světě. Naštěstí není!
0/0
9.10.2003 9:29

revo

Re:
Koukám, že už se stávám citovaným klasikem . Tak co nám ještě povíš?
0/0
9.10.2003 10:39

revo

Re:
P.S: Ty sám seš potvrzením mého názoru. Všichni kdo tady píší a mají SAAba normálně diskutují. Jenom ty se snažíš ztrapnit. Což ti mimochodem jde na jedničku.  Takže 120ka po dědečkovi?
0/0
9.10.2003 10:51

falešná Vendula

Re:
 
Je fakt, že ty SAABa asi mít nebudeš... protože jsi nikdy normálně nediskutoval..... 
0/0
9.10.2003 11:13

revo

Re:
Předpokládám, že mlčení je souhlas. Takže si raději jdi překontrolovat zadní kolo, ať ti (až pofičíš těch 80 km/h) neupadne a netrap se tím, co budu nebo nebudu mít.
0/0
9.10.2003 11:17

Ondra

Re: Další netáhlo jako já :-)
Jak tak koukám iDnes není jen místem výlevů studentíků a socanů:-) Taky asi nemáte co dělat, protože na vás dělají jiní? Jestli jsem to pochopil vlastníte vůz značky Audi. Já též... že by všechna netáhla jezdila v Audi? Nicméně Saab je skutečně něco jiného a je mi jasné že jste Saaba nejen, že neřídil ale neměl možnost si ani sednout. Možná vám zvedne sebevědomí, kydž vám povím, že má trochu přihlouplá přítelkyně, jezdí S3 a říká jí "buclíček" nebo taky  "dáblík" . No já mám 6tkovou řadu v kombíku  a povím vám, mít to jako obyč. základ.. resp do objemu 2.7 tak bych volil Saaba 9-5 Aero 2.3TS .. jenže u Saabu neseženu malou mrchu jako je S3. Doporučuji zajít k prodejci Saabu a nechat se svézt obyč 9-5 např. 2.3 Vector.
0/0
9.10.2003 12:33

revo

Re:
Ahoj Ondro. Tobě se to machruje s RS6..... Jinak se bez mučení přiznám - v SAABu jsem opravdu nejel ani neseděl. Ale taky se přiznám, že s Audi naprostá spokojenost, takže nemám důvod přesedat. A navíc (po pravdě) - peníze si netisknu, takže hodit mega oknem...  Proč je přítelkyně přihlouplá?
0/0
9.10.2003 13:11

Ondra

Re:
No je, ale je zase moc hezká a milá. :-) Čemu se ale divím, že dost dobře řídí... fakt se s ní nebojim:-) Ja jsem taky spokojenej ale toť vše... prostě studený německý pekáče. Jak S3 tak RS6. Svezení sice fajn, ale nějak tomu chybí něco víc. Kdyby do Saabu dali něco co má 250kW a z 0-100 za 6,5... stejně nedělají malý auta a fakt je výhoda koupit obě auta u jedno prodejce resp. jedné značky. To je výhoda VW, člověk má velký výběr jak značek, typů a přitom výrobce je vlastně stejný.  Teď jen čekám jaký bude nový SUV? Studie Pikes Peak se mi moc nelíbila, naopak SUV od Saabu paráda!
0/0
9.10.2003 13:32

revo

Re:
No studenost je těžko nějak poměřit... Líbí se ti třeba Loosova vila v Praze? Tedy funkcionalismus? Já ji zbožňuji, stejně jako tento styl. A v tom to je. Já sedím uvnitř auta a najedu cca 50 000 za rok. Takže mě moc málo zajímá, jestli se auto líbí ostatním. Důležitější je funkčnost, spolehlivost, preciznost a technika. A v tom prostě třeba japanese nevynikají (až na tu spolehlivost, to uznávám). A taky se mi líbí mít třeba černý auto s interiérem ve žlutá kůži. Nebo červený, hnědý, se švama jako tkaničky (TT). Mít volbu například 5 druhů převodovky (A3) atd. To je prostě možnost volby, kterou máš. A ne jak u Hondy, co dělá auta s jedním druhem motoru. To je v dnešní době k smíchu! I uprděná A2 má motorů 3 druhy.... Problém je taky v servise. Audi mám za rohem a navíc v každým 3. městě. SAABa máš tak možná na úrovni v Praze. Tady v Brně se s tím trpí v garáži...
0/0
9.10.2003 13:44

lamka

???
Nema smysl psat cokoli pozitivniho o SAABu. Kdo chce, vi sve a ostatni nepresvedcime. Nekdo zminil NCAP testy, kde si slusne vedou napr francouzske auta a SAAB s Volvem udajne ziji z minulosti. Ti 'frantici' ovsem boduji v ochrane posadky, v ochrane chodcu jsou vesmes zalostni. Pro pripominku: SAAB mel prvni bezpecnostni pasy v zakl. vybave; dvojity brzdovy okruh; prvni nasadili narazniky pohlcijici naraz; prvni zacal montovat bocni vyztuze; jeden z prvnich s 3-cestnym katalyzatorem; prvni turbo; jeden z prvnicj s klimou bez cfc; ... dalo by se pokracovat ... SAAB nezije z tradici, SAAB tradice tvori! Vetsina rypalu se beztak v SAABU v zivote nesvezla :)
0/0
8.10.2003 18:42

vitt

Saab neni auto... Saab je letadlo :o)
0/0
8.10.2003 18:41

Ondra

Saab není pro každého
Někdo to tu napsal, ten kdo si koupí Saaba tak ho prostě chce a auto se mu líbí. V žádném případě to nejsou špatné vozy. Auta prodávám a jel jsem v kdečem ale Saab je vážně jiný svět. Mám ta auta rád, je to asi 4 roky co jsem používal cca 2měsíce 9000 Aero. Ten přívlastek sedí. Volvo je moc studené, strohé a nudné a i když uznávám, že určitě hodně kvalitní, prostě se mi nelíbí. Bohužel mince má i druhou stranu... Saab je vážně auto pro lidi co ho skutečně chtějí a je to možná i uřčitý výraz životního stylu a pocitu.... mně nevyhovuje strohá nabídka modelů. Srovnání Saaba s produkcí Škoda je komické, je to prostě jiný svět.
0/0
8.10.2003 16:09

Vykořisťovatel

Saab
Mám 9000 r.v. 89 a nezbývá mi než souhlasit se Saabisty. Měl jsem Mazdu 323 -90, Omegu -96 , Octavku -00  a skončil jsem u "starého" Saaba, ktery je tak nabušený, že jsem jen koupil nové CD a mám plnou výbavu :-)
0/0
8.10.2003 10:43

chmila

volvo vs. saab
Jsou to obe skvela auta. Rekl bych, ze Volvo Saabu tedka hodne uteklo, ma lespsi nabidku, bohuzel...., ale saab ma v sobe vice romance a kultu, je to vice stilove
 
 
0/0
8.10.2003 10:33

Tazatel

Volvo nebo Saab
Jaké auto je lepší Volvo nebo Saab. Jedno mají společné - jsou ze Švédska, mají nadšené obdivovatele, na českých silnicích jich moc není (hlavně Saabů), jsou takovou malou kultovní zaležitostí...
0/0
8.10.2003 10:25

Sven

Re:
Tady ve Svedsku existuji 2 tabory. Saabisti och Volvofanatici. Kazdy si mysli o te sve znacce ze je nejlepsi a nikdy by nemenili za tu druhou. I kdyz je fakt ze nejvic ze vsech aut se tady prodava S/V 70.
0/0
8.10.2003 14:11

chmila

octavie :))
hehe musim se usmat, kdyz se nejaky skodovkarsky fanatik  snazi srovnat octavii s Saabem. Je to asi jako srovnavat dacii solenza s octavii :))) rozdil ve vybave bude podobny a o bezpecnosti ani nemluve. Je sice faktr, ze nove 9-3 tak nejak zapadli do sedivost stredni tridy, ale klasicka 9000 je proste reprezentativni auto. Ale je fakt, ze do oktavek tedka davaji za priplatek veci co byly v Saabu 9000 stgandard v roce 1989 :))) - napr. vyhrivani sedacek, nebo predpinani pasu :)))
0/0
8.10.2003 10:15

revo

Re:
Nejsem sice znalec Saabů, ale jsem si jist, že pokud vezmeš nejnižší řadu Saaba a Škodu Superb, tak Superb je určitě: větší, má lepší motor, bezpečnější, komfortnější a podstatně lépe vybavenej. Takže si nepleť pojmy s dojmy.
0/0
8.10.2003 11:29

chmila

Re:
to je pravda, když vezmu ten nejhorsi saab a nejlepsi skodovku, asi budou tak nejak na stejno :)))))
je fakt, ze bych si potom uz jenom kvuli znacce vybral saab, ale nejsem tak zatvrzelej jak si myslis, jezdil jsem s octavkou 18T 4x4 a docela dobra kara, ale saab je proste saab, myslim, ze je to v tom, ze se ty auta nedaj vubec porovnat, taky nesrovnavam dacii a octavii
0/0
8.10.2003 11:54

revo

Re:
No, vezmi si, co Škoda dělala před 10 lety a co dělá nyní. Saab na to měl 50 (nebo kolik) let. Nicméně si trvám na tom, že pokud bych mel cca 800 000 a musel volit mezi našláplou Škodou, nebo holým Saabem s vydechlým motorem na benzín (celkem žeru naftu), tak by volba byla jasná. A konečně - nevím jak ve světě, ale v evropě asi bude víc prodanejch Škodovek... Jinak opakuji - SAAb se mi značně líbí. Na rozdíl od bezduchejch východních aut....
0/0
8.10.2003 13:29

Tomik - 99T, pro ty, co vědí,

Re:
No on ten "vydechlej motor na benzin" má v základu 150 koní a cca 240nM (tímhle číslem si nejsem úplně jistý, ale je to zaručené minimum), což s přehledem odpovídá 1.8T u VW Group. A s tou naftou ... viděl jsem tenhle "vydechlej motor" jet za 5,2 lt., pravda na tempomat a 90, ale to číslo tam bylo. Jel jsem i nabitou škodovkou, ale to se fakt nedá srovnat, přestože to stojí stejně.  
0/0
8.10.2003 14:22

Tomik - 99T, pro ty, co vědí,

Re:
Samozřejmě Nm, ne nM - měl bych vrátit diplom.
 
0/0
8.10.2003 14:29

revo

Re:
A ještě poznámka - 1,8 T v podání Audi - 225 PS, 280 Nm.  Takže to jenom naokraj.
0/0
8.10.2003 15:41

Roman

Re:
Jako sabisty se mě dotkl pojem "vydechlej" motor od Saaba. Nevím jaké maš zkušenosti s motory Saab, ale patří k těm nejlepším....spolehlivopst, výkon, inovace... (nemluvím o dieslech).  Co se týče prodeje, tak rozhodně nechci tvrdit, že je saab prodejnější, ale nějak jsi pozapomněl na fakt, že hlavním trhem pro tuto automobilku je USA. ...
Saaby určitě nejsou absolutně nejdokonalejší auta, ale jsou to auta, která jdou svou cestou a člověk je má bud rád nebo je nesnáší. Škodovky udělaly obrovskej pokrok nicméně jsou komerční a snaží se vyhovět co největšímu spektru zákazníků.   Tyto auta si nikdy nebudou konkurovat.....teda pokud GM neudělá to samé  se Saabem  co Ford z Jaguarem.....      
0/0
8.10.2003 15:19

revo

Re:
Naprosto s Tebou souhlasím. Mám stejnej názor na Saaba i škodu. Tím vydechlej jsem myslel to, že v Saabu za 800000 bude asi slabší motor než v Superbu za 800 000. Jinak nevím nic o motorech Saab a tak nechci soudit.  Jenom vím to, že u VW (Audi) má 2.0 TDi 140 PS a 320 Nm krouťák. Což u Saabu nehrozí - pokud se nepletu.
0/0
8.10.2003 15:36

Tomik - 99T, pro ty, co vědí,

Re:
No vtip je v tom, že tam není slabší motor než v tom Superbu. Tam, kde Skodovky končí (tedy mimo RS), Saab začíná. Stejná cena ... prostě nesrovnatelné kategorie.
0/0
9.10.2003 12:08

revo

Re:
To máš pravdu. Jsou to jiný kategorie. Škoda je v koncernu (jak tady kdosi psal) konzumní značka. Přejděme tedy k Audi.  Kolik mám SAAB řad? 2 Audi - 6....To jenom tak na začátek. Chceš se bavit o motorech? O dieselech nebo benzínech? Napiš kategorii a můžeme začít srovnávat. Jsem si celkem jist, že to ukončíš konstatováním, ce SAAB je prostě modla, která nemá konkurenci. Ale to se nedá vyvrátit.
0/0
9.10.2003 13:27

PT

Re:
To máš pravdu, Saab má jen 2.0T 210 PS a 300Nm, max. rychlost 235 km/h, 0-100 km/h za 7.5s
0/0
9.10.2003 13:50

falešná Vendula

Re:
Bacha, neprovokuj Reva. Takže ještě chvíli chval motor od saaba, a za chvíli Ti omlátí o hlavu, že stejně nejrychlejší benzíňák má nějakej nadupanej bavorák, že kdo si nevydělá na Audi tak nemá co zasahovat do diskuse, zvlášť když nečte ty správné motoristické časopisy, a že jsi stejně jenom ňákej chudák s ojetinou, kterej za chvíli začne tvrdit, že mercedesy jsou pro páprdy a bavoráky taky, jenom proto, že těm bohatejm závidí, ačkoliv by tě něco podobného ani nenapadlo. Pak ještě jako správný odborník dodá, že nikdo ještě nedokázal, že tuhá náprava je horší než víceprvkové zavěšení..... no fakt, cituju ho celkem přesně...
0/0
8.10.2003 15:39

revo

Re:
No vidím, že potrefená husa nejvíc kejhá . 1, nejrychlejší benziňák má ňáký Bugati patřící VW. 2, Ať si zasahuje do diskuse kdo chce, ale ať se k tématu vyjadřuje ten, co má zkušenosti a jel třeba s BMW a pak sedl do Toyoty.  3, Chápu, že moto. časopisy ti musí pít silně krev - pořád jaksi nedoceňují ty japončíky, že?  4, S tou nápravou opravdu nemám důkaz. Opravdu si myslím, že jízda v TT bude podstatně větší mazec, než v Toyotě z roku 85 s víceprvkovou nápravou. Tím nechci prudit Jimmiho, ale tak si to myslím.
0/0
8.10.2003 15:48

roman

Re:
Nikoho nechci provokovat...ad 1)Vzhledem k tomu, že jsem poslední tři roky používal několik Saabů tak si dovolím tvrdit, že o jejich motorech vím hodně...i ten nejzákladnější má dnes v nabídce turbo, tedy přesněji light pressure turbo...více než dostatečný výkon a hlavně parádní točák, tak si myslím, že patří k tomu nej.. Jako saabista se mi pochopitelně nelíbí diesly, které Saab používá..škoda, že navyvinul vlastní diesel a nešel tak ve své tradici tedy originalitě.. ad 2) BMW jsou vozy před jejichž jizdnímy vlastnotmi musí každý kdo je alespon jedenkrát vyzkoušel musí smeknout. Porovnávát BMW a Saaba to muže jen těžkej lajk..Mimo jiné jsem skalním příznivcem této německé značky... ad 3)Do diskuze zasahovat podle tvých parametrů mohu..nyní jezdím v Audi.. ad 4) No a Mercedesa nikomu nezávidím, každý jezdíme podle svých možností a máme právo snít o tom, že si koupíme něco nového a v našich očích lepšího a je jedno jestli to bude Ferrari nebo Kia
0/0
8.10.2003 19:30

revo

Re:
OK. Jsi další z lidí (kupodivu snad všichni jsou jenom na této debatě) se kterým plně souhlasím.
0/0
9.10.2003 7:16

Mirek

Re:
Superb  za  800 tisíc,  to  bude  pěknej  šit, aby jsi  ho  měl  trochu  na  úrovni, tak  by  jsi  musel  přidat  ještě  jednu  Octavii turbo  1,8,  pak  to  má  trochu  úroveň. a  jestli  mohu  radit,  asi  nemá  význam  vyprávět  někomu  o forsáži v Saabu  Aero, kterej  má  vyšší  výkon  i  kroutící  moment,  než  jakejkoliv zaprděnej  diesel, když  zná  Saaba  jen  z  fotek. Kolik  z  Vás na  této  diskusi  vůbec  mělo  tu  možnost  svézt  se  v pořádnym  Saabu  alespoň  jako  spolujezdec  ?
0/0
8.10.2003 20:46

revo

Re:
Mirku, Mirku. Opět použiji svoji oblíbenou větu: nahlédni prvně do tabulek a pak blekotej. Ty zaprděný diesely mají krouťáky hrubě přez 600 Nm a výkony budou taky slušný. Mám na mysli konkrétně MB a VW.  Ale máš pravdu, že s pořádným SAABwem jsem nikdy nejel a jak tak pozoruju tuto stránku, začíná mě to štvát....
0/0
9.10.2003 7:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.