Diskuze

Jeep Cherokee: luxusní lovec do terénu

Redakčnímu testu se podrobil zaoceánský zástupce kategorie terénních aut - Jeep Cherokee s dieselovým motorem 2,5 litru. Rozšířením o doplňky jako je světelná rampa se z městského poloterénního vozu stal Renegade.

Byla to právě automobilka Jeep, která nejvýznamněji ovlivnila vývoj terénních automobilů v minulém století. Ne nadarmo dokonce zlidovělo označení "džíp" jako obecné pojmenování vozů kategorie off-road. Po první generaci úspěšného modelu Cherokee fanoušci čekali téměř dvacet let na novějšího následovníka.

Toho představil výrobce před dvěma lety pod stejným názvem, za oceánem ve své domovině se pyšní označením Liberty. Redakčnímu testu se podrobil vůz s dieselovým motorem o objemu 2,5 litru v cestovatelské výbavě Renegade.

hodnocení iDNES 4/5

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

michal

17. 11. 2003 19:02
Konkurenti??
Je pěkný zvolit k prakticky čistokrevnýmu offroadu konkurenci z řad SUV (Santa Fe, Freelander, X-Trail) Je jasný, že ho vždycky pobijou na ceně, a v jízdě na silnici, stejně jako on je vždy několikanásobně předčí v jízde v terénu... A měl jsem možnost zkoušet...
0 0
možnosti

los-angeles

14. 10. 2003 22:55
tohle prece neni Cherokee!!!!!!!
Teda nevim jak doma[v Cesku],ale tady odkud Jeep pochazi tohle auto urcite neni Jeep Cherokee.Tady je to o tridu mensi vuz a jmenuje se presne Jeep Liberty,takze nevim dost dobre o jakem aute se tu pise?
Opravdu se to doma jmenuje Cherokee??Jak se potom jmenuje opravdovy Cherokee?
 
0 0
možnosti

Clayton

14. 10. 2003 23:27
Re:
V Evropě se opravdu Liberty jmenuje Cherokee, taky mi to vadí... Klasický Cherokee se už v Evropě asi 2 roky neprodává, ale pokud vím, tak v USA už také ne. Sortiment Jeepu je stejný: Wrangler, Liberty a Grand Cherokee.
0 0
možnosti

Ach jo

14. 10. 2003 16:01
Tohle je nějaký test?
To je v MFD běžné, že se do "redakčního" testu opisují materiály výrobce?
Ne nadarmo běžela před týdnem na tomto webu reklama na Jeepy...:-.)))
0 0
možnosti

Clayton

14. 10. 2003 13:09
tak to bude asi opravdu tak bídný...
Ověřoval jsem si max. úhel náklonu na zahraničních webech, bohužel to vypadá tak, že správná hodnota je opravdu pouze cca 20 °.  Nabízí se 2 vysvětlení, to první je pravděpodobnější: 1.  Americký výrobce je totálně podělaný strachy a bojí se žaloby, kdyby se to náhodou s nějakým 200 kilovým američanem s hamburgerem v ruce převrhlo na bok. Jinak auto vydrží normální náklon odpovídající této kategorii. 2. Ten náklon odpovídá realitě, pak je to vůz totálně nevhodný do opravdovějšího terénu a tomu se mi u Jeepu nechce věřit...Nejsem sice žádný velký fanda téhle značky, ale přeci jen - podívejte se na amatérské offroad soutěže, se starým Cherokeem šli vyhrávat i trialové závody!
0 0
možnosti

Krizak

14. 10. 2003 10:30
úhel...
No taky se mi to nezdá....podobný auta mají opravdu kolem 40 stupňů....
0 0
možnosti

Clayton

14. 10. 2003 0:29
uvedená hodnota náklonu
"...Kritickým náklonem je pro cherokee hodnota 20°..." Tenhle údaj je sice evidentně opsaný z http://www.daimlerchrysler.cz" target="_blank" rel="nofollow">http://www.daimlerchrysler.cz, ale je také evidentně nesmyslný. Auto s tímhle maximálním náklonem by do terénu asi moc nemohlo. Bohužel, ani na webu výrobce jsem správný údaj nenalezl, takže předpokládejme, že kritická hodnota bude jako u ostatních aut tohohle typu kolem 40°. Vzhledem k relativně nízko položenému těžišti by mohla být možná i lepší. Tohle je ale stejně jen čistě teoretická hodnota, v praxi záleží na spoustě jiných věcí, jestli si s tím autem lehnete na bok nebo to ještě ustojíte.
0 0
možnosti

Ace2

14. 10. 2003 10:47
Re:
no já bych řekl že těch 20° by souhlasilo. Je to kritických 20° což znamená, že se ti začnou vylévat nápoje dosud pohodlně držící v cup holders. Což nevím jak pro vás, ale pro mě je to věc velmi zásadní a nebojím se říci kritická.
0 0
možnosti