Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proč obout zimní pneumatiky?

Zima pro auta nezačíná až s příchodem mrazů a sněhu. Čas pro výměnu pneumatik přichází v našich zeměpisných šířkách od poloviny října. Dobrou signalizací pro motoristu může být i trvalejší pokles denních teplot pod 7°C. Rozdíl mezi zimní a letní gumou totiž není jen v hloubce dezénu, ale především ve složení směsi běhounu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jirka

Přívěs
Zajímal se někdo o to, jaké pneu na přívěsný vozík?
0/0
5.11.2003 14:57

JH

zimní= sněžná pneu
Pro ty, kdo nevládnou němčinou: letní jsou na sněhu naprosto zoufalé, ale jakmile je sníh dole (t.j. suchá nebo mokrá silnice), i ta nejlepší zimní pneu má o 6m delší brzdnou dráhu (za 100 km/h) než letní. Dokud je silnice jenom mokrá nebo suchá, tak jsou letní pneu lepší než zimní, ale marketingu výrobců pneu se úspěšně podařilo všechny přesvědčit, že zimní nerovná se sněžná pneu, ač tomu tak ve skutečnosti je.
0/0
5.11.2003 8:38

ewerell

Letní dozadu ne!
Felicie kombi má těžký zadek a mne tahle "úspora" stála 20.000 Kč. Chytil jsem v 30km/h z kopce hodiny jak prase a už jsem letěl kufrem dopředu a do protisměru. Naštěstí tam nikdo nejel a já skončil pravým bokem na plotě. Pomuchlané obě dveře, celá kastle a auto už je i po opravě navždy postižené (vibrace ve volantu). Zimní patří na všechny 4 kola!!! 
0/0
4.11.2003 15:32

řidič

marketing
Napadlo už někoho,že dělení pneumatik na zimní a letní je hlavně marketingová strategie výrobců pneu ?
Napadlo už někoho,proč už dávno výrobci nezalobovali vparlamentu a neprosadili povynnou výměnu pneumatik se změnou času zimní/letní ?
 
0/0
29.10.2003 12:40

Tom

Re: žádná strategie
letní i zimní pneumatiky mají rozdílné vlastnosti směsí,ze kterých se vyrábějí, tzn., že mají v provozu rodílné jízdní vlastnosti
0/0
31.10.2003 13:34

Michal R.

Re:
To je nad miru jasne, ze se jedna o strategii vyrobcu. Urcite vedi,jak vyrobit pneumatiku,ktera bude mit vyborne vlastnosti jak v lete,tak v zime na snehu....akorat to nechteji vyrabet,parchanti jedni. Stejne takovy marketingovy tah funguje i treba u F1. Tam take vyrobci vedi, jak vyrobit pneu, ktere bude stejne dobre jak na suchu, tak na mokru...akorat, ze chteji vytriskat penize, tak delaji dve smesi. Urcite to tak je, ver tomu. A za povinne sviceni lobuji vyrobci zarovek. To je dneska svet,co?   Za komousu ses mel lip,co?
0/0
4.11.2003 9:10

to je jedno

Re:
Ty si prostě debyl
Je vidět, že si nikdy nejezdil na zimákách, páč bys musel usoudit, že si guma
0/0
11.11.2003 14:54

bill

Zimní je zimní
Moc toho nenajezdím, ročně tak 10 000 , a nikdy jsem na zimních pneu nejezdil. Až před 2 lety jsem koupil auto se zimníma pneu a v zimě jsem nevěřil, jaká je to pohoda. Letos zjara už byly zimní sjeté a musel jsem investovat do letních, ale teď na zimu koupím i zimní. Naštěstí musím jenom dvě, protože ty starší jsou jen málo ojeté. Takže nasadím nahnací nápravu dvě nové zimní a na druhou dvě zimní starší.  Nevím, co ušetří ti, co jezdí celoročně na letních. To jako že se jim v zimě letní gumy nesjížděj? Fakt jim všem stojí rozdíl několika stokorum za to?
0/0
28.10.2003 18:25

Slávek

V létě letní a v zimě zimní
Kdo dá na rady zkušenějších, vyhne se velmi nepříjemným situacím, ve kterých jde o život. O život i těch druhých. Před mnoha lety mně na služební cestě v Ostravě překvapila zima. Dopoledne bohatě nad nulou, odpoledne déšť, večer mrazík a sněžení. Samozřejmě i dobré letní gumy nestíhaly. Z auta se staly saně. Dvakrát lehce do svodidel a jednou hodiny. Naštěstí cesta je široká, ale do F.M. jsem pokračoval krokem.Tam jsem auto zaparkoval, dal si grog a zbytek cesty zařídil autobus. Druhý den jsem se vrátil, v servisu koupil 4x zimní pneu a na zpáteční cestě jsem si už roztátou břečku řádně vychutnal.V zimě letní gumy ne, univerzální ne, protektory raději ne.Hodně štěstí při míjení.
0/0
28.10.2003 17:44

Matey

Ten autor asi vážně nejezdil nikdy na zimních vpředu a letních vzadu !!!
Asi před dvěma lety jsem si vyzkoušel jízdu s Favoritem obutým vpředu Barum Polar(zima), vzadu Matador MP12(léto) a asi tak v patnácti kilometrovej rychlosti jsem to auto na ujetém sněhu přes ruční otočil o více než 270 stupňů. Pak jsem obul dopředu Barum Polaris a dozadu ty Barum Polar co byly předtím vpředu a nikdy už se mi tohle nepovedlo. Prostě naše podnebí je pro jízdu v zimě na letních či univerzálních gumách naprosto nevhodné. Mám na obou autech dvě sady pneu a vím, že ta investice za to stála. Nerad potkávám v zimě auta obutá do Barum Economy OR57 a podobných letních pneu. Hodně šťastných kilometrů nejen v zimě přeju všem.
0/0
27.10.2003 10:17

dave

Jaký rozměr na 14" ?
Zdravim, ví někdo jak moc je velký rozdíl pokud koupim z. pneu s ráfkem 14 s rozlišnými rozměry? Dík
0/0
24.10.2003 11:26

Mirek

Re:
No já osobně na léto obouvám 185/60 r14 a na zimu 175/70 r14.Jsem přsvědčen,že na zimu je lepší zvolit užší dezén.První číselný údaj je šířka pneu v mm,ten druhý je procentuální poměr šířka/výška,čili proto 175/70.-A hlavně jezdit opatrně .
0/0
25.10.2003 6:55

Martin

Ultra Grip 6
Tak uz jsem obul na Clio novy Ultra Gripy 6 v rozmeru 155/70 R13. Po asi 30 kilometrech je to ohromnej rozdil. S letnima pneumatikama se to neda vubec srovnat. To auto sedi a ted neni problem. Jasna volba pro vsechny, urcite zimni pneu.
0/0
23.10.2003 10:23

Monte

Vyhoďte autora
Tento článek obsahuje jednu velmi nebezpečnou lež, svědčící o nekompetentnosti autora.Při montáži zimních pneu jen na přední nápravu se zcela mění jízdní vlastnosti a automobil se stává těžce přetáčivým........ Nikdy by na automobil neměly být montovány rozdílné pneu.......
0/0
22.10.2003 6:45

Michal

Re: Jestli Vy nepatříte spíš na závodní dráhu
Pokud jezdíte přiměřeně situaci, tak změna jízdních vlastností není až tak velká. Pokud jezdíte nadoraz, tak samozřejmě jo, ale potom nepatříte na silnici, ale na závodiště. Zdravím, promovaný dopravní inženýr M.V.
0/0
22.10.2003 8:20

Mirek

Re:
Nemohu než nesouhlasit.Sám jsem kdysi obouval z "úsporných" důvodů zimáky pouze na předek a opravdu to nikomu nedoporučuji.Ono to jde ale jak se dostanete byť jen do mírně kryzové situace,kterých je na našich silnicích nemálo,kdy je nezbytně nutné použít brzdy,jsou letní pneu na zadní nápravě zcela kničemu.
0/0
25.10.2003 7:04

ewerell

Re: Letní dozadu ne!!!
Maximálně souhlasím. Felicie kombi má těžký zadek a mne tahle "úspora" stála 20.000 Kč. Chytil jsem v 30km/h z kopce hodiny jak prase a už jsem letěl kufrem dopředu a do protisměru. Naštěstí tam nikdo nejel a já skončil pravým bokem na plotě. Pomuchlané obě dveře, celá kastle a auto už je i po opravě navždy postižené (vibrace ve volantu). Zimní patří na všechny 4 kola!!! 
0/0
4.11.2003 15:27

ewerell

Re: Letní dozadu ne!!!
Felicie kombi má těžký zadek a mne tahle "úspora" stála 20.000 Kč. Chytil jsem v 30km/h z kopce hodiny jak prase a už jsem letěl kufrem dopředu a do protisměru. Naštěstí tam nikdo nejel a já skončil pravým bokem na plotě. Pomuchlané obě dveře, celá kastle a auto už je i po opravě navždy postižené (vibrace ve volantu). Zimní patří na všechny 4 kola!!! 
0/0
4.11.2003 15:30

Jarda

Vzdy zimni pneu !
Najezdim toho celkem dost v zime, temer kazdy vikend na hory (kdyz je snih). S vyvojem me ekonomicke situace jsem nejdriv celorocne jezdil na letnich, pak na univerzalnich a ted pouzivam dve sady (zima/leto) - lituji ze jsem driv nad zimnimi pneumatikami maval rukou - ten rozdil je fakt markatni, univerzaly me nenadchly v lete, ale hlavne v zime, vydrz nic moc. Letos jsem koupil pneu na www.pneulevne.cz a jsem spokojen - dokonce mi to obuli zdarma... Hodne bezpecnych kilometru v zime preje Jarda.
0/0
21.10.2003 22:39

Onofrey

Letní vs. zimní? V zimě taky neobouváte tenisky...
Od doby, co jsem byl svědkem, jak na lehce sněhem zaprášené přímé(!) vozovce řidič zcela nového vozu před naším domem skončil v příkopu, mám jasno. Když jsem se šel podívat, zda se mu něco nestalo, (naštěstí byl v pořádku), hrozně se divil, prý mu v prodejně doporučili tzv. "celoroční" universální pneu... a tak si je koupil. No, ušetřil pár stovek na pneu, škodu udělal za pár desítek tisíc. Takže... chytrému napověz, (blbýmu to radši ani neříkej).
0/0
20.10.2003 8:00

2Mac7

celoroční pneu
Jezdím na celoročních pneu ( ne, že by to zrovna bylo o ušetření peněz, obutí auta vyšlo na 40.000 ), je opravdu významný rozdíl  mezi nimi a zimními ? Jezdím zhruba 3000 km měsíčně, z toho cca 40% v terénu, 60% na silnici. Děkuji za informace.
0/0
19.10.2003 14:26

Hombre

Zajímavé informace
Ahoj všem. Článek je opravdu dost zavádějící - kombinace zimních a letních pneu nebo dokonce protektorů !!! Autor asi nikdy nejel v autě s takovou ďábelskou kombinací na sněhu, protože by věděl, že je to horší než všechny pneu letní. Článek zavání "obecním ohrožením" a jen doufám, že takto obuté auto nepotkám v zatáčce. Přeji všem hodně kilometrů bez nehod. T.Stibor Praha 8
0/0
16.10.2003 12:36

Hombre

Tlak a zimní pneu
Ahoj všem. Článek je opravdu dost zavádějící - kombinace zimních a letních pneu nebo dokonce protektorů !!! Autor asi nikdy nejel v autě s takovou ďábelskou kombinací na sněhu, protože by věděl, že je to horší než všechny pneu letní. Článek zavání "obecním ohrožením" a jen doufám, že takto obuté auto nepotkám v zatáčce. Přeji všem hodně kilometrů bez nehod.
0/0
16.10.2003 12:14

hovnival-

@@
Zasadne je nutne pneumatiky prezouvat -v zime mit zimni, v lete letni, nebo mit celorocni.... I na spadanem listi je lepe mit v zime zimni pneu, v lete letni. Protoze v zime je spadane listi zmrzle, smichane se snehem, v lete je naopak suche, pripadne vlhke od deste.
0/0
15.10.2003 23:26

TOOOM

Re: Celoroční pneu
jsou špatné jak v létě, tak hlavně v zimě. Jezdil jsem na nich dost dlouho a když jsem začal používat zimní a letní, tak jsem si teprve uvědomil jakou jsem dosud dělal blbost. Na letních je to o ušetření pár deci benzínu na 100 km, což se ale za jejich životnost pěkně nasčítá a bohatě vyplatí a na zimních o záběru, brzdění a směrové stabilitě ani nemluvě.
0/0
16.10.2003 13:13

benny

vepredu a vzadu jine?
videl jsem video-test nemecke DSF televizni stanice : VW Polo, vepredu nove zimni, vzadu 3 roky stare (zadne protektory) Vysledek : pretaceni, nebezpecne auto...... 2- zimni pneumatika vice nez 3 roky stara = vyhodit..guma zoxiduje a ztvrdne 3-pokud celorocne, tak na zimnich - pokud nevadi trocha hluku navic - zachranky (VW Transporter T4) tak jezdi a najedou na UG6 40.000 km s pretizenym a stale akcelerujicim a brzdicim autem!!!
0/0
15.10.2003 17:39

Martin

ULTRA GRIP 6
Uz dva dny hledam zimni pneu a vyhrala Goodyear UG 6. Hledal jsem dobrou cenu a nasel jsem na www.pneuobchod.cz tuhle gumu za 1650 Kc, coz je podle mne malej rozdil oproti no name gumam za 1000 korun. Jeste jsem vahal nad MICHELIN PILOT. A urcite se vyplati prezouvat. Kdyz nekdo usetri 2000 a potom kvuli gumam rozmlati auto, vyplati se to?
0/0
15.10.2003 16:28

Mirek

Skladování gum v pneuservisech
Jaké s tím mate zkušenosti? Jaká je záruka, že se neskladují na autech zaměstnanců a jejich známých? (tedy asi spíš zimní v létě)
0/0
15.10.2003 15:49

vlczaak

Re:
Rekl bych, ze jezdit na zimnich pneu v lete je mozna jeste horsi nez jezdit na letnich pneu v zime :o))) Takze o tohle bych se nebal...
0/0
15.10.2003 16:07

David

Re:
Neni pravda!
Pokud celorocne, tak jedine na zimnich! Doporucuji to i mi kolegove z konstrukce (pracuji ve firme na vyrobu pneumatik).
0/0
15.10.2003 16:59

JSte

Re:
Tak jak si ale mám vysvětlit výrazně lepší jízdní vlastnosti v létě po přezutí Dunlop Winter Sport na Michelin XT - rozdíl jako běžet stovku v měkých bačkůrkách a nebo v tvrdých tretrách - houpání vozu pryč a možnost mnohem rychlejších průjezdů zatáček (což odpovídá možnosti řešit krizové situace). Navíc jsem někde slyšel, že když brzdím rozpálenou zimní gumou po rozpáleném asfaltu tak se maže a nebrzdí vůbec  
Takže doteď jsem si myslel, že lepší letní v zimě než obráceně. Jak to tedy je
0/0
16.10.2003 14:27

beny

Re:
Tvůj předřečník měl v podstatě pravdu, ono to vyplývá i z testů. Vtip je v tom, že měl na mysli běžné zimáky a ne pneumatiky do Alpých zemí, které u ná s mají omezené využití.
0/0
19.10.2003 13:09

Sven

test
Tak jsem si ted precetl test zimnich pneumatik co Auto Motor& Sport udelal. Jako nejleps zimni pneumatika se umistila Nokian Hakkapellitta a jako absolutne nejhorsi (varujou pred ni!)  GoodYear Ultra Grip6.
0/0
15.10.2003 15:23

mess

Re:
Nevim, co jsi cetl, koukni se jeste jednou na http://www.auto-motor-a-sport.cz/index.asp?KatId=124&DatId=123, GYUG6 skoncila na 2. miste, Nokiany tam nejak nevidim ;)
0/0
15.10.2003 15:46

Sven

Re:
Ja jsem se koukal na Svedskej test pneumatik. Tam UltraGrip6 totalne propadla.
0/0
15.10.2003 15:56

Jimmi

Re:
Ty fakt bydlíš ve Švédsku, Svene? Jako natrvalo? A kde, jestli to můžeš říct....? Mám tam něco příbuzných.......
0/0
15.10.2003 16:32

mess

Re:
Svedskej test?! Kde's to vyzral? :) Co jsem koukal ja, AMS je nemeckej casopis a snad se jen preklada (tipuju podle toho, co jsem videl). Jinak proc to pisu, mam GYUG6 a je to narez.
Jeste uvidime, co budou delat na snehu. Na suchu i na mokru drzej jak pribity i pri rannich prizemnich mrazicich :)
0/0
17.10.2003 9:39

benny

Re:
test oeamtc.at, t.j. rakousky automotoklub,rok 2002, nezavisly na reklamach vyrobcu :-) UG 6 mezi 4 nejlepsimi. Mam je taky-jsou na ledu SUPER
0/0
15.10.2003 17:34

Doc.Chocholousek

rozhodne zimni
Jezdil sem par let na univerzalech, nebylo to ono, ikdyz o trochu lepsi, nez zimni. Na to, aby se univerzalky priblizily vlastnostma zimnim, musely by byt asi dost drahy. Protoze je jediny duvod k jejich koupi financni, neni to tedy rozhodne ta spravna cesta. Na to, aby jste dosahli velmi vyrazneho pokroku, nemusite mit high-end od predniho vyrobce, mam nejaky Kormorany za priblizne 1300kc/kus a jsem s nima spokojenej. Pravda, spotreba trochu narostla, ale sedi vyborne, zvlast na snehu. Na druhym aute mam nejaky Dunlopy a nemuzu rict, ze bych zjistil treba an snehu nejakej vyraznejsi rozdil v drzeni stopy...
0/0
15.10.2003 13:47

ewl

protektory??
lidi, rozhodne ne protektory..ja jsem je mel a po mesici se me  pri 130 na dalnici roztrhala polovina plaste na prednim pravem kole. byla noc a ja myslel, ze to je moje posledni chvile zivota. tata zkusenost me vytrestala a vim ze kvuli par tisicovkam se nenecham zabit. komu se to stalo urcite vi o cem mluvim. porad je lepsi si koupit i trochu ojete, ale ne protektory.
0/0
15.10.2003 13:01

revo

Re:
Promiň, ale seš jak malej JArda.... Když se podíváš, co jezdí na našich silnicích za vraždy, tak je celkem jasný, že velká spousta lidí nedá ani korunu navíc a zvlášť, pokud jde o bezpečnost. Takhle spojlerky, fólie to má kdejakej pitoma na 120cce, ale dát 4 000 za zimní gumy? To to raděj do někoho napere.  Stejně to uhradí pojišťovna, že..?
0/0
15.10.2003 14:21

Pavel

Re:
S tím bych nesouhlasil. Většina lidí se má až moc dobře, průměrná mzda hovoří za všechno. Nicméně kdo na to nemá nejezdí vůbec. Dát za nový pnuematiky cca 6000 sice není žádná legrace, ale je to investice jednak dlouhodobá a jednak do svého života. Jednou si prostě famílie odpustí dovolenou na Kanárech a pojedou na Mácháč. A budou mít gumy.
0/0
15.10.2003 14:36

revo

Re:
Přesně tak jsem to myslel. Dík za podporu.
0/0
15.10.2003 14:44

vlczaak

Re:
no... slysel jsem, ze pneu (zimni/letni) maji zivotnost cca 4 roky - tim nemyslim opotrebeni jizdou (to muze byt driv), ale opotrebni materialu... nevidim do toho, ale rekl bych, ze nejaka hranice tam musi byt. a vzhledem k tomu, ze se kupuji zimni i letni... tak by si tu dovolenou na Kanarech asi museli odpustit casteji :o)
0/0
15.10.2003 16:12

michal

Re: protektory
ja mam s protektory naopak zkusenost celkem dobrou. Mel jsem je na aute dve zimy a nemel jsem s nima sebemensi problem. Osobne si myslim, ze jsou lepsi zimni protektory, nez jezdit v zime na sebelepsich letnich gumach.
0/0
15.10.2003 14:32

beny

Re:
Souhlasím s tebou. Jednou jsem si koupil 2 ks protektorů a díky tříměsíční záruce bych je vydržel střídat asi rok. Všechny vybouchly na dálnici. Je to tím, že steelky by musely mít definovaný směr otáčení a potom by možná vydržely. Pamětníci, kteří jezdili na protektorech s texilním  nárazníkem měli tyto problémy daleko menší. Je to tím, že se dráty v ocelovém kordu (nárazníku) vytahají a ohnou jedním směrem, no a pokud po protektorování dostanou opačný smysl otáčení, jeto jako když lámeš tenký drát. Proto se u steelek také doporučuje výměna jenom  přední za zadní a ne křížem, jako v začátcích Škody 100.
0/0
19.10.2003 13:29

Pampi

Re:
Souhlasím moc,  celou loňskou zimu jsem jezdil několikrat týdně Zlín - Praha. Tož abych ušetřil, nechal jsem si na vlastní kostry ( Michelin ) udělat zimní protektory. Hrůza !!!!! Takže jsem  na nich ujel jen těch 600 km a poslal jsem je tam kam patrí - na smetiště. Koupil jsem obyčejné zimní Barumky ( Polaris ) a je to v pohodě. NIKDY VÍCE PROTEKTORY !!!!!!!
0/0
22.10.2003 15:06

Slávek-TDM

Zimní pneu v létě
Mám na svým miniaturním autíčku (AXo) celý rok zimní gumy. Je nějaký důvod, proč je měnit na léto za letní, zvlášť, když v létě ujetu tak 5 tisíc? Nepočítám to, že se asi rychleji sjíždějí, to neřeším, v těhto rozměrech stojí pár korun.
0/0
15.10.2003 12:52

Jimmi

Re:
Už to tady někdo psal a je to všeobecně známé - hůř odvádějí vodu. U lehkého autíčka je velké nebezpečí aquaplaningu. Také se ti při prudkém brždění může udělat ploška, zničíš gumu na jeden pokus. Také mívají lamelky a proto budou mít i nižší stabilitu.
 
Ale asi lepší zimní v létě než letní v zimě...
0/0
15.10.2003 12:59

DAVID

Re:
Není pravda,že by zimní pneumatiky hůře odváděly vodu. To je mylná informace! Současné moderní pláště odvádějí vodu stjně dobře jako zvládnou jízdu na sněhu a v blátě. Při intenzivním brždění sice může dojít na rozpálené letní silnici k defektu, ovšem to se stává tak zřídka, že bych se toho neobával. Při testech se tohoto efektu nepodařilo dosáhnout ani v extrémních podmínkách.
0/0
15.10.2003 13:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.