Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Má to vozítko budoucnost?

Když nedávno pobývali v Praze odborníci z pneumatikářské firmy Michelin, přivezli si s sebou i bizarní vozítko Segway Human Transporter, pro které vyvíjeli speciální pneumatiky. MF DNES zajímalo, jak je to s jeho proklamovanými výhodami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

remcal

Zavady
Pokud je mi znamo, firma musela stahnout zpatky veskera prodana vozitka pro zavadu na napajeni. Takze odpoved zni - toto vozitko nema budoucnost.
0/0
20.10.2003 17:51

antiRemcal

Re:
hmmm, a ktera novinka nemela na zacatku nejakou tu mouchu?
vsadil bych se, ze i Brouk mel u prvnich modelu sem tam nejakou tu vadu
 
Takze...
...budoucnost nema Remcal
0/0
20.10.2003 18:44

remcal

Re:
Tohle bohuzel neni semtam nejaka vada. Tohle je vada, ktera zpusobuje necekane zastaveni vozitka "na fleku", tudiz jezdec hodi lidove receno "tlamu". A plus to, ze se ta vada vyskytla u vsech dosud vyrobenych vozitek, ktera musela byt VSECHNA stahnuta k servisu, na prodejnosti zrovna neprida (pricemz prodejnost je znacne miziva, v tisicovkach kusu). Jako se nechytly ruzny elektrokolobezky, tak se nechytne v masovem meritku ani tohle.
Takze - priste silnejsi argumenty, prosim.
0/0
21.10.2003 14:53

Ace2

Re:
Závada byla ve SW, který nepodchytil zavčas moment kdy je vozítko díky nízkému napětí již nepoužitelné. Takže chyba zcela trivialní a lehce napravitelná. Vozítko je super, ale cena je základ úspěchu.
PS: proboha co je to za systém psaní příspěvků, čekám 10 vteřin než mi to dopíše celou větu. To je snad on-line propojený s Pentagonem ne ? Jinak by to snad nemohlo mít takové zpoždění.
0/0
21.10.2003 16:19

username

Re:
od konce - systém online hlídá počet napsaných znaků a zda-li jste nestiskl něco co by značilo třeba tučné písmo či smajlíka. Samozřejmě to jde vyřešit lépe (viz diskuse na Živě), to by ovšem programátoři idnes nesměli být lamy.
A teď k tématu - ona ta cena je dvakrát důležitá - když bude nízká, tak si to koupí více lidí a tak bude moci být cena nižší a tak si to koupí více lidí. Je otázka, jaké jsou výrobní náklady, tedy jestli cena je vysoká, protože je to výrobně drahé či proto, že to je novinka a exkluzivitka.
Ale cena je důležitá ještě z dalšího důvodu - určuje tržní segment. Při ceně rok staré fabie si to zřejmě nekoupí student, rodina (4 členná by za cenu čtyř vozítek měla superb), ale někdo bohatší, kdo má na vyhazování. Ovšem takovýto člověk zase nebude jezdit rychlostí 27 km/hod a proplétat se ve smradu výfuků. Problém samozřejmě je, že to je motorové vozítko, takže to nesmí na chodník, ani na cyklistickou stezku, jen na silnici. A zde je hlavní kámen úrazu - cena by totiž musela být HODNĚ nízká, aby to bylo zajímavé. Protože já bych si třeba za 50 tisíc raději koupil skůtr než tohle a to nejsem rozhodně chudák. Takže řekněme, že by cena musela být okolo 40 tisíc. Jsou to za to schopni vyrobit při masovém nákladu? A bude při této ceně náklad opravdu masový, nebo si za ty peníze raději budou lidé kupovat 6 let stará autíčka či nové levné motorky a skůtry!
Dokážu si to ale představit jako skvělý dopravní prostředek po velkých halách a podobně. Co máme velké sklady v americe, tak tam jezdí maníci na golfových vozících, protože jinak by jim to trvalo půl hodiny přejít na druhou stranu (otázka ovšem je, co by na druhé straně dělali, neboť vzít si něco pod paž. by bylo dost zvláštní). Kdyby takhle optimalizovali jízdu i pro trávu, tak bych viděl optimální použití na golfu. Ono by vůbec mohlo v zájmu propagace vzniknout nějaké pólo na těchto vozítcích. Ale končíme - dotaz do diskuse - jaké byste si představovali reáln
0/0
21.10.2003 19:40

username

Re:
teda hlavně že to počítá písmenka. Mě to spočítalo 1999/2000 a nakonec to stejně usekli.
Takže správně byl dotaz do diskuse - jáké byste si představovali reálné využití? (kdo by si to při jaké ceně koupil a kdo naopak by si to nekoupil v podstatě při žádné)
BTW imho to má využití podobné jako motorová koloběžka či kolo, a tedy cenu někde 25 tisíc, a ani při ní bych na tom zřejmě do práce těch 15 km nejezdil. Kdyby pro to ovšem udělali výjimku a já mohl na chodníky a cyklistické stezky, tak bych o tom uvažoval.
0/0
21.10.2003 19:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.