Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči pozor: od neděle svítit celodenně!

V neděli brzy ráno končí v tuzemsku letní čas. Vyspíme se tak o hodinu více. Pro řidiče to však zároveň přináší povinnost vyplývající ze zákona o provozu na pozemních komunikacích. Automobily musí na silnicích svítit nejen ve noci, ale i za dne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

peněz!!!

!!!škoda
sviť měsíčku sviť, ať mi šije nit!
Jinak svícení ve dne je pořádná ptákovina, kdo nevidí toho druhého - tak ať vrátí papíry a chodí pěšky nebo MHD, Za volant rozhodně nepatří!!!
0/0
3.3.2005 12:20

speedy

Re: !!!škoda
za volant nepatřej prďolové jako Vy!!!!
0/0
10.3.2005 14:20

ilegal

mlhovky
Teď, když je brzo tma, si někteří nevystačí s normálním svícením, a tak musí používat i mlhovky. Proč, proboha? To nikdo z těch svítilů ještě nepoznal, jak je to příjemné, když auto jedoucí za ním nebo naopak v protisměru svítí mlhovkama? Lesknoucí se silnice, mokrá skla auta udělají spolu s většinou neseřízenými mlhovkami za tmy své. Navrhoval bych dát do zákona, aby těmhle svítilkům bylo povoleno vykoupnout oba reflektóry, jak to zpívá I. Mládek...
0/0
14.1.2004 13:39

X.Y.

mlhovkáři kontra Policie ČR
Dovolím  si  ještě  upozornit  ty,  kterým    nestačí  v  zimním  období  běžné  svícení:  mlhovky  se  používájí  (už  dle  názvu)  hlavně  v  mlze,  pak  ještě  za  hustého  deště  či  sněžení.  Je  velice  příjemné,  když  jedete  v  hustém  provozu  za  zadními  rozsvícenými  mlhovkami,  nebo  když  v  protisměru  potkáváte  samé  špatně seřízené  mlhovky,  a  při tom  není  po  mlze,  sněhu  či  děšti  ani  vidu  ani  slechu.  A  vyzývám  Polici  ČR,  aby  plnila  své  povinnosti  -  tyto  exoty  tvrdě  pokutovala,  a  ještě  lepší,  aby  navrhovala   odejmutí  řidičského  oprávnění  na  hodně  dlouho!
0/0
24.11.2003 9:52

X.Y.

svítit = topit v létě
No, koukám, že takřka všichni, co nechtějí za nesnížené viditelnosti svítit, jsou tu označováni za blázny atp. Já  teda  nevím,  ale  pokud  by  mi někdo  v  létě  nařizoval,  abych  doma  nebo  i  v  autě  topil,  i  když  je  doma  pomalu  40  ve  stínu,  a  v  kabině  70,  tak  bych ho v  prvé  řadě      označoval  za  blázna,  ne  sebe.  A  se  svícením  je  to  přece  stejné.  A  nerozeznám-li  jedoucí  vozidlo,  tak  buď  sundám  nohu  z  plynu,  protože  mám  rozmazaný  obraz  díky  nepřiměřeně  vysoké  rychlosti,  nebo  díky  oční  vadě.  Pak  samozřejmě  navštívím  očaře.  A  pokud  nemám  na  brýle  nebo  čočky,  tak  raději  za  volant  nesedám!  A  pokud  přesto  sedám,  jsem  zralý  do  blázince  nebo  do  basy,  protože  ohrožuji  či  v  budoucnu  pozabíjím  ostatní  normální účastníky  silničního  provozu.
0/0
24.11.2003 9:49

Tomík

Re:
Tak jeden rozumnej důvod, proč v dnešních plískanicích jezdit bez světel. Koukám z okna, je šero a jestli jezdíte bez světel, tak by bylo nejlepší kdyby jste šel odevzdat řidičák. Souhlasím se zadníma mlhovkama, moc to s nima nepřehánět, sám když je mám puštěný a v mlze mě dojede auto a jedem v kolně, tak ji vypínám.
0/0
24.11.2003 15:09

PČR

Re:
V dnešních dnech nejsou jen plískanice! Pokud jsou a je snížená viditelnost, nevidím důvod nesvítit. Ale v zimním období jsou i slunečné dny, i když třeba mrzne nebo fouká vítr. Ale není snížená viditelnost! Snížená viditelnost se totiž nedá určit ročním obdobím (může být snížená i v srpnu v pravé poledne), ale pouze světelnými podmínkami. A v tom vidím blbost nařízeného celedenního svícení, když srovna snížená viditelnost není! Ostatně, když si tady přečtete ty příspěvky od ostatních motoristů, tak se tu odsuzuje svícení za nesnížené viditelnosti, nikdo tu nepíše, že by jezdil s nerozsvícenými světly ve tmě. I když v současné době mám i dost známých, co nyní nesvítí ani za šera, a vím, že v létě to perou dálkovkama. Zkrátka, musí se nějak odlišit od těch normálních. A zkušenosti ostaních motoristů, že ti, co svítí za nesnížené viditelnosti v létě, jezdí jak prasata, mohu jen potvrdit! A ti, co svítí a tvrdí, jak jezdí bezpečně a že je každý vidí, si jenom myslí, že jezdí bezpečně. Ještě jsem snad nepotkal nějakého letního svítila, od kterého bych se nedočkal nějaké té prasárny ...
0/0
28.11.2003 8:24

Ujo

Re:
Až na to kemo, že seš jediné, kerej tady má něco proti světlům. Jen používáš jiný nicky. Mezi nama, posledních 14 je pořád pod mrakem a nebejt tohodle nařízení, taky by dost týpků ve strejch krámch jezdilo bez světel a v tý špíně je to fakt lepší o sobě dát vědět, že jedu. No ale snaž se kemo, ale máš to marný, prasárny spíš vyváděj dědci bez světel .....
0/0
28.11.2003 9:29

Marcela

Re:
V těch zimních slunečních dnech je slunce dopoledne a brzy odpoledne sakra nízko. A jedete-li proti němu nebo naopak Vám pere do zrcátek tak poznáte jak velký rozdíl je ve viditelnosti auta s rozsvícenými světly oproti autu se zhasnutými světly. A není to tím ,jestli má někdo oční vadu nebo nemá.
0/0
3.12.2003 10:50

Marcela

Re:
A co teprve, když to za jasný noci pere měsíc, to taky vypínám světla, aby mě náhodou někdo nepřehlédl.
0/0
3.12.2003 11:04

Německo

ve světě nesvítí, a taky žijí!
Tento víkend jak bylo hezky. Byli u nás známí z Německa, a hrozně se divili, proč tady svítíme, když není snížená viditelnost. Vysvětlovali jsme jim, že na to máme zákon. Nemohli pochopit, jak tak hloupý zákon u nás může platit. Ale na druhou stranu, když slyší a vidí tam u nich, co je v bývalých postkomunistických státech  všechno  možné, ani se příliš nediví. A je taky pravdou, že jsme ve světě už tak proslavení, že se k nám bojí z ciziny jezdit s tím, že tu budou oloupeni, zavražděni. Takže sem jezdí hlavně dobrodruzi, a pak do pohraničí nákupní turisté. O nějakém  zvyšování cestovního ruchu nemůže být ani řeč, to vám potvrdí nejeden  hoteliér, pokud se nebojí mluvit pravdu. A taky se divili, proč nemáme daleko důležitější a kvalitnější zákony v oblasti ekonomiky, neboť v nás každý cizinec vidí jen podvodníky a tudíž k nám nechce nikdo jít investovat. A když již ano, tak  za  cenu obrovských výhod, které nemají s tržním prostředím nic společného.
Jak nám potvrdili, tak co oni jezdí taky do ještě jiných zemí Evropy, tak jinde se většinou taky nesvítí!!!
A  taky se hrozně divili, že některá auta včetně policejních nesvítila, když to nyní zákon nařizuje. Tak  jsme  jim  vysvětlili, že u nás jde v mnohém o exhibicionismus bohatých a  mocných  - zkrátka odlišit se od těch  obyčejných. Že  zákony  tu  platí  jen  pro  obyčejné  lidi,  a kdo  má  prachy  a  moc,  může  se  vykoupit  ze  všeho.  A  tak  když v zimním období musí všichni svítit, tak ti  "nej"  samozřejmě nesvítí,  a  naopak - v létě, když je všude plno světla, a ti normální nesvítí, tak ti nenormální svítí a upozorňují tak okolí, že jsou nebezpeční. A naše zkušenosti z praxe to potvrzují!
0/0
10.11.2003 8:26

Tom

Re:
Nemáte něco společného s webem blazen.cz? JInak dobrý slohový dílko, ale úplně mimo mísu.
0/0
10.11.2003 10:35

xENON

Re:
Socky s hundrtkama prostě nesvítí, jinak každej normální řidič jak se zatáhne, rozsvítí bez ohledu na to, jestli to někdo nařizuje nebo. Klidně i v červenci ve 13.10, bude li šero. Včera na mě jeden takovej expert blikal, a to jsem měl puštěný jen potkávačky. Škoda 100, co sotva prolezla technickou, ale hlavně že ví, k čemu má světla.
0/0
10.11.2003 15:15

Xenon

Re:
Opět něktěří primitivní zastánci svícení uráží ty, co mají jiný pohled na věc. Kdo nejde s námi, jde prori nám  -  takhle  nějak  to  prezentuje  ODS,  že?
Jinak se tu všichni baví o svícení za nesnížené  vidtelnosti,  takže  mimo  mísu  tu  bude  asi někdo  jiný.
Jinak je mi divný,  že  všichni  ve  všem vzhlížíme  k  Němcům a dalším západním  státům  -  a  ve  svícení  ne.  A  bohužel:  pravda  je  taková,  že  se  svítí  ve  dne  za  nesnížené  viditelnosti  jen  v  malém  počtu  zemí,  většinou  severských.  Jelikož  jsem  tam  nikdy   nebyl,  tak  nedokážu  posoudit,  že  když  tam  mají  polární  noc  nebo  časté  fujavice,  jestli  tam  taky  nemají  sníženou  viditelnost  po  celý  den.  Pak  by  tomu  odpovídalo  i  celodenní  svícení.  Rozhodně  se  to  však  nedává  srovnat  se  střední  Evropou!!!
0/0
14.11.2003 10:11

minipegy

Re:
V Německu, ve Francii, ve Švýcarsku se svítí. Tak nevím co tady řešíte. Kdo nesvítí, pořádnou pokutu!!!
0/0
26.11.2003 11:48

venca

nesvítíci objekty
V životě by mne nenapadlo argumentovat, že nevidím  za nesnížené viditelnosti po silnici jedoucí auta, pokud nejsou osvětlena.To bych nesedl za volant, a šel k lékaři. Ať již k očnímu nebo k psychiatrovi. Když nesvítí chodci, zvěř přebíhající silnici, cyklisté (těch se nyní nejvíc rojí po setmění, osvětleni samozřejmě většinou nejsou - snad ani v létě, když bylo na ježdění počasí, jich tolik na silnicích nemachrovalo) - jsou snad nemilosrdně popraveni  šoféry  "na baterky" (vyžadující celodenní svícení)?!
Jinak včera jsem jel za nějakým Mitsubishi 1L2 2288. Večer, za tmy, to pral zadníma mlhovkama. Po mlze sice ani stopy, ale určitě se tím uspokojil... Pak  jsem jel ještě na jedním seátkem, číslo jsem si nezapamatoval. Blikal jsem dálkovkama,  mlhovkama  -  nic  nepomohlo. A po Kryštofu II nikde vidu ani slechu. Neměli by jen stavět, ale i jezdit (na benzín asi Gros nemá zvětšenu patřičnou kolonku - jde to z jiné hromádky než mzdy),  pak  by  viděli, jaká zvěrstva svítílové dokáží spáchat ...
0/0
6.11.2003 12:39

Tom

Re:
Nemáte něco společného s webem blazen.cz? JInak dobrý slohový dílko, ale úplně mimo mísu.
0/0
10.11.2003 10:36

BOBES

Co je sero??? - dost subjektivni
Hi, jsem happy, ze uz svitici diskutuji a nejen porad pisi o sve osvicenost. Chtel bych se zepta co je sero . moje znama je trochu cakla a tvrdi, ze sero je v lete cca ve 4 odpoledne a v zime kdyz mrzne tak v trva do 10 hodin a kdyz nemrzne tak do 8 hodin. Ja bych radeji hledal ohleduplnost nez sviceni.
0/0
5.11.2003 8:59

Jimmi

Konečně se rozběhla diskuse...
...už jsem se začínal bát, že jste se na vaše obvyklé téma všichni vyprdli
 
Takže proč svítit povinně? Protože je tady mezi námi pořád ještě nebezpečně vysoké procento těch, kteří v šeru prostě nerozsvítí, a nerozsvítí, a proč by měli svítit, když oni ještě trochu vidí. Že už nikdo nevidí je, to již není jejich problém. A mezi námi, na smrtelnou nehodu stačí jeden takový  Až budeme stejně disciplinovaní jako ti níže uvedení Němci, můžeme klidně začít předpisy opisovat od nich. Ale to už dááááávno nebude žádná ropa....
 
Kdosi tu zmiňoval ty svítící tramvaje, že už si jich stejně nevšímáme... Tak jeden příklad za všechny: vracel jsem se odpoledne z daleké cesty, únava velká, zrcátko zaflákané (v Německu mají čistší silnice!), což už si ani neuvědomujete.... chtěl jsem to švihnout přes tramvajový pás, když tu jsem v té špíně na poslední chvíli zahlédl světla - a právě jenom světla - jedoucí tramvaje. Přiznejte si sami, pucujete zpětné zrcátko každých dvacet kilometrů? Nebo právě vám se u vašeho favorita nešpiní...? Blbost! A pokud je zrcátko špinavé, vidím v něm jenom ta světla, nic víc.
 
Další příklad: kousek za UL je kolem Labe taková táhlá zatáčka s nízkým křovím. Pokud tam za pošmourného dne jede osvětlené auto, je skrz to křoví vidět. Neosvětlené nikoli. Ale předjíždí tam skoro každej, protože nic nevidět=nejede žádné auto v protisměru. Tam si opravdu radši rozsvítím.
 
 
MLHOVKÁŘI: Koukejte zhasnout ty svoje mlhovky, ty jsou jen do opravdu husté mlhy. Jinak oslňují, přední i zadní. Vyhlašuji vám tímto nes
0/0
3.11.2003 16:27

Jimmi

Re:
...miřitelný boj!!!
0/0
3.11.2003 16:28

ImmiJ

Re:
Tady se snad mluví hlavně o svícení ve dne, kdy je všude plno světla a sluníčka. V tomto období je opravdu pitomost svítit. Pokud je někde snížená viditelnost, tak ať se svítí. V létě se taky svítí, když je šero.
Ale argumentace, že skrz křoví není vidět jedoucí auto, hovoří zcela jasně o tom, že lidi jezdí jak dobytek. Ty  asi  nevyjímaje.  Pokud nerozpoznáš na dálku jedoucí auto, nemůžeš ani rozpoznat, jak a kudy silnice vlastně vede. Když ti v podobným úseku vběhne pod auto dítě nebo zvíře, budeš taky argumentovat, že nebyly osvětleny?! Normální  člověk uzpůsobí rychlost jízdy všem možným podmínkám - i zákon ukládá jezdit tak, abych mohl včas zastavit.
A pokud si viděl ve zpětném zrcátku světla jedoucí  tramvaje, a do té doby si nic nevnímal - no potěš pánbů. Pokud nejseš schopen si někde na pumpě očistit skla, světla a zrcátka, tak radši  nikde nejezdi. Takový machrovský výmluvy o tom, že  jsem jel dálkovou a byl tak unavený, že jsem nemohl neporušovat platné zákony, mám strašně rád. Akorád že patří tak leda na základku mezi puberťáky. Mne se ještě nikdy nepodařilo zamazat za 20 kilásků zpětné zrcátko tak, abych neviděl. Kromě toho ještě používám vnitřní zpětné zrcátko (kvůli mrtvému úhlu) a to se snad nepodaří zamazat ani těm největším zastáncům svícení. Trapnější argumentaci - zašpinění zrcátek - jsem ještě  nezažil.
Argumentací svítílků jsme se dostali k jádru problému se svícením ve dne: tito svítílci jasně porušují zákony a pak se odvolávají na svícení,  které  je  má  odvrátit  od  nebezpečných situací. Pokud by dodržovali zákony,  nemuseli by komplikovat život  ostatním slušným motoristům. Heslo "podle sebe soudím tebe" je tu zcela na místě. Ne každý nedodržuje zákony (někomu  připadá nedodržování zákonů jako obrovská machrovina),  tím  pádem  nemusí  ten slušný nevinně trpět  za  ostatní hulvát
0/0
5.11.2003 15:14

Jimmi

Re:
To je jasný, na simulátoru se zrcátka nešpiní  Až ti bude osmnáct, udělej si laskavě autoškolu a zkus si sednout do opravdického auta, jestli tě tatínek pustí....
Jasně, znám lidi, co ještě nikdy "neudělali chybu za volantem". To jsou takoví ti v klobouku, co vjedou do křižovatky z vedlejší a strašně se diví, proč na ně všichni troubí. Prostě se mi jednou jedinkrát v životě stalo, že jsem přehlédl tramvaj při otáčení na hlavní silnici, v místě, kde musíš hlídat ještě přechod pro chodce, vedlejší ulici, auta za sebou, auta v protisměru, tramvaj v protisměru, a ještě tramvaj za sebou. Laskavě mi řekni, jaký ZÁKON jsem porušil
Až se někdy projedeš v podzimní plískanici po našich zaprasených silnicích, dej mi vědět, jak dlouho ti vydrží zrcátko u tvého favorita čisté a jestli budeš každých dvacet km stavět u benzínky, abys ho vyčistil.
 
Jo, a nebavím se o svícení ve dne (mimochodem, opravdu neškodném), ale o svícení v šeru a všech přechodných obdobích, kdy prostě třetina lidí u nás bez přímého příkazu nerozsvítí a nerozsvítí..............
0/0
11.11.2003 15:11

Havel

Re:
Moc se bojím, až tě v té zatáčce potkám. Uvědomi si, že rychle nepojedeš jen ty, ale třeba i někdo jiný v protisměru. Pak to bude kdo z koho. Když se někdo vyřítí ze zetáčky, a bude třebas i svítit, ty nestačíš zareagovat a napereš to do nevinnýho. Stačí se kouknout na zprávy v TV, tam je na každým programu  denně přehršel takových karambolů. Smutné je, že to většinou odnesou nevinní. A kdo je pak viníkem: ten kdo jel jak prase a svítil, nebo ten, kdo nesvítí  a  "hloupě" dodržuje předpisy?
A za mlhovky bych dával vězení nebo veřejně prospěšné práce!  A  dovolit    takovému  svítilkovi  to rozkopat,  ať  svítí  petrolejkou.
0/0
5.11.2003 16:06

Jimmi

Re:
Jsi opravdu takový hlupák nebo se jen vyjadřuji nesrozumitelně...?
 
Tak ještě jednou, po-lopaticky (po lopatě):
Já nejsem ten, kdo tam předjíždí. Ale nechci, aby mě jinej takovej sejmul. Proto svítím raději dříve než později.
 
S mlhovkami s tebou plně souhlasím.....
0/0
11.11.2003 15:01

Tom

urážky
Statisticky vzato je na této diskuzi nyní 105 příspěvků. Zastánci svícení urazili nesvítivý přímo 18 x a Zastánci tmy urazili přímo druhé 21x. Argument, který padl níže ( ti co svítí tak uraží ostatní a podle toho se chovají ) tím padl. Vysvětlí mi už konečně někdo pádnými argumenty, proč bych neměl svítit celoročně?  
0/0
3.11.2003 14:47

Cert

Chran nas panbuh nad tyto statistiky - 18 x 21
A kdo mi da argument proc svitit. Povidani o bezpecnosti je dost chabe, kdyz u nas se sviti hodne a jsou mraky mrtvych a na Zapade nikdo nesviti a je to okay????? Ze strany sviticu tu nepadl jedinny argument. A sorry Hulvat neni urazka - to je proste stav nasich silnic, dusi a naroda.
0/0
3.11.2003 15:01

Tom

Re:
Svítit, aby Tě viděli i Ti méně pozorní, Ti co hůře vidí, ti co chtějí předjíždět. Svítit prostě proto, aby jsem něčí chybu ( nepozornost ) neodnesl hlavně já. To mi příjde jako dobrej argument...
0/0
3.11.2003 15:13

Marcela

Re:
Padaly tu výrazy, že svítící jezdí jako dobytek a a prasata apod., ale to jen tak na okraj. Svítící auto je zdroj světla ,jednoduché.
0/0
3.11.2003 15:16

Tom

Svítím
Jezdím velmi často. Do zaměstnání to mám cca 50 Km, z toho na dálnici 35 Km. Mimo jiné používám k práci vozidlo. Ročně najezdím cca 60 tis. Km. Vždy rozsvítím světla. Nevidím v tom žádný problém. Žárovky mi nepraskaj - už si nepamatuju kdy mi naposled nějaké praskly, Akumulátor stále OK, a spotřeba možná vyšší o 0,0001 L/100 km. Stačí razantněji předjet jedno auto a spotřeba je mnohem vyšší, než dělá celoroční svícení :-)). Velice mě uráží nadávky těch lidí, kteří nesvítí- oni mě neznají a píšou tu, jakej jsem dobytek, arogant, hovado apod. Měli by jste se nad sebou zamyslet. Opravdu jezdíte tak slušně, předpisově, jak zde píšete? Z praxe vím, že realita je jiná...
0/0
3.11.2003 11:18

Bobes

Doporucil bych cist pomaleji
Tady nikdo netvrdi, ze generell jsou vsichni svitici hulvati, aroganti atd. Ale 90% z nich takovi jsou. Kdyz vidim svitici auto v lete v poledne-tak je to vzdy nejaky rapl co mne prejede v zatacce pres 2 bily lajny. A prispevky sviticich jsou dost agresivni, misto diskuze a vysvetlovani proc, proste tem co maji jiny nazor pouze nadavaji a melo o bezpeci na silnici. Zrovna oni!!!! Pokkud vy jste jiny , tak sorry ale na Vas to neni
0/0
3.11.2003 12:30

Kulhánek

Re:
To toho asi moc nenajezdíš. Jinak by sis všiml, co jezdí po silnicích  "motorek". Je velice "příjemné" potkat tyhle jednooké světlušky. Těm samozřejmě svítí jen světlo ke krajnici, a když se s nimi člověk potká,  tak do nich málem vrazí, protože ještě navíc jezdí po středu silnice.
A měnit žárovky u vybraných aut = rozebrat půl auta. Třeba u Fabie se musí vyhodit konstruktéry skvěle umístěná baterka, aby se na žárovku dostalo. Nevím, nevím, dělat to někde v zimě na silnici ...  A když to není v žárovce, jak odzkoušíte, zda jde do světla proud, když se baterka musí vyhodit? Ve značkovém servisu škoda vám z toho udělají zakázku za několik set Kč...  Řada  lidí  na  to  nemá,  tak  jezdí  na  1 světlo.  Všímejte si laskavě, jinak potvrzujete pravidlo, že i osvětlená auta přestanou  lidé  časem  vnímat,  tak  jako  je  tomu  u  tramvají,  motocyklů ...  -  tam  také  chvíli  došlo  k  většímu  vnímání  těchto  vozidel,  dnes  již  opět  je  nikdo  nevnímá  (včetně houkajících  a  svítících  vlaků).
Měl bych  ještě jeden poznatek: při svícení předními světly svítí i světla  vzadu.  A v  tom  je  kámen  úrazu!  Velká  část  řidičů  není  schopna  vnímat,  že  ke  koncovému  světlu  se  rozsvítí   ještě  jedna  žárovka  či  vlákno  žárovky  (dle toho, jak jsou světla konstruována)  -  a  auto  u  toho  brzdí.  Denodenně  je  mnoho  takovýchto  nehod,  kdy  řidič zkrátka nepostřehne, že auto před ním brzdí.  Co na to Autoklub a V. Špička - jak ubohé argumenty budou používat při objasňování  těchto  nevyvratitelných karambol
0/0
3.11.2003 13:53

Marcela

Re:
To myslíte vážně, že velké části řidičů dělá problém poznat u svítícího auta, že brzdí ? To se snad pokoušíte o vtip , ne ? Nebudou tyto nehody spíš způsobené tím, že řidiči nedodržují bezpečnou vzdálenost , případně  jsou nepozorní ? Obhajovat řidiče jezdícího jen s jedním světlem - to nechápu, budete obhajovat i ty co jezdí se špatnými brzdami , protože nemají penize na servis ? Pokud nemají auto v dobrém technickém stavu ( bez ohledu na to, z jakých důvodů) , ať s ním nejezdí !
0/0
3.11.2003 14:10

Tom

Re:
Naprosto souhlasím... Pokud není možno u auta předemnou poznat, zda brzdí, tak si přece nechám předvídavě odstup a nelepím se mu na zadek... To chce předvídat...
0/0
3.11.2003 15:16

slávek

Lhaní o svícení ve světě
Ve  většině civilizivaných zemích se za nesnížené viditelnosti nesvítí, jak nám nalhávají někteří autoklubáci. Doporučil bych p. V. Špičkovi, aby nevnucoval svůj názor ostatním, a již vůbec ne, aby Autoklub vystupoval jako tvůrce zákonů pro Ministerstvo vnitra. Je to banda teoretiků, kteří se v autě ocitají tak nanejvýš asi jako závozníci.
A jak se skutečně v Evropě svítí:
celý rok auta i motocykly: Dánsko, Estonsko, Island, Norsko, Slovinsko a Švédsko
auta a motocykly pouze na dálnicích: Itálie
pouze motocykly: Belgie, Francie, Chorvatsko, Lucembursko, Makedonie, Německo, Rakousko, Rusko, Slovensko a Španělsko
auta a motocykly mimo obec: Finsko a Maďarsko
motocykly, auta pouze v zimním čase:  Česko,  Lotyšsko  a  Polsko
auta  a  motocykly  pouze  na  silnici  IP 5: Portugalsko
 Hezké,  že ...  Ve  světě  se  opravdu tolik nesvítí !!!  Srovnávat  nás  např.  se  Švédskem  -  to  je  trochu  rána  vedle.  Jaká  jezdí  auta  tam  a  jaká  u  nás.  Navíc,  u  nás  pořádná  auta  smrdí  v  autobazarech,  a  na  silnicích  jezdí  stále  převážně  škodovky,  které nejsou  technicky  na  celoroční  svícení  vybavené.  A  co  platy  -  ty  by  šly  taky  srovnávat,  že  ehm ...
Svícení je lobování výrobců žárovek, baterií, policie atp.
0/0
3.11.2003 11:09

Bobes

Re:
Mate recht. A jeste mistr Huml z policie. Zrovna ten bude moralizovat o sviceni, kdyz jeho podrizeni jezdi jak dobytek(ale ´dost policajtu sviti furt - to byodpovidalo)
0/0
3.11.2003 12:34

bubi

On the west
Byli jsme v Germanii. Nikdo behem dne nesviti, jezdi ohleduplne, cca 99% ridicu respektuje rychlost a pravidla. Najednou z niceho nic prifrci 2 rozsvicena auta pres 2 bile cary v rychlosti cca 150km/hod - a kdo to asi byl ??? CESI PRIJELI POUCOVAT GERMANY JAK JEZDIT BEZPECNE -COOL NE???
0/0
3.11.2003 9:09

Tom

Re:
Jenže to není problém svícení, ale respektování zákonů a policie... A pochybuji, že v ČR je nesvícení známkou slušnosti...
0/0
3.11.2003 11:09

Bobes

Re: Mily Tome doporucuji vyjet si na Zapad
Posuzovani Nemcu a Cechu na silnicich je stejne jako ve spolecnosti. Cesi jezdi jak prasata a chovaji se taky jak prasata( samozrejme pouze dost znacna vetsina). Nemci jsou vic okay a nejsou tak na nervy.
0/0
3.11.2003 12:32

Tom

Re:
Je zvláštní, že se Němec po přejetí hranic stává taky prasetem, Pokuty mu nevadí a u značek  Zákaz zastavení a zákaz stání dělá, že neví co to je... To nebude mentalitou národa...( víceméně a pouze)
0/0
3.11.2003 12:58

DDR

Re:
Mohu potvrdit. Jelikož žiji na hranicích s Německem, tak tam taky často jezdím. A opravdu: Němci spatřují bezpečnost v něčem zcela jiném, než je svícení. To u nás nebude zachvíli stačit majáček, varovné blinkry či běžec s červeným praporkem běžící před autem.
Podělím se o jeden zážitek: jel jsem se známým do Německa.  U nás samozřejmě svítil a zapomněl to u Němců vypnout. Na hranicích ho orgán upozorňoval, že má vypnout světlomety, že u nich tak hloupý předpis nemají. Jelikož známý nerozumněl, co po něm chce a já dělal, že nevím, o co kráčí, orgán jej vyzval k odstavení auta do "šacovacího" pruhu. Známý již omdléval, já se culil, protože se mi to již taky přihodilo, já jsem ale věděl, o co jde.  Známý musel vystoupit z auta, a orgán mu málem strčil makovici k nárazníku. Známému se rozsvítilo (v palici), zhasnul světla, orgán zasalutoval a zašklebil se, co mu  nahnal strachu. Jinak ale Němci běžně auto odstaví kvůli technickému stavu, a tam jde již sranda stranou. Naštěstí to byla tentokrát jen zapomenutá světla.
A tak třeba včera, při krásném slunečném počasí, je úplná pitomina ve dne svítit. Bohužel, hloupý zákon to přikazuje.  Pro  policajty  je  to  krásné  plnění plánu  udělených  pokut.
Jinak mám rád na našich silnicích suprové mlhovkáře. Je mi jasné, že když svítí v létě, tak v zimním čase jim normální světla stačit nebudou.  Proto ukazují  protijedoucím (někdy i za nimi jedoucím), že mají 1200 Kč na příplatkouvou výbavu - mlhová světla. A když tam jsou, tak proč je nepoužívat. Nejlepší účinek mlhovek je ještě za tmy, kdy ani nesněží, ani neprší, ani není mlha. Spolu se špatně montovanými  nárazníky a tuningovými spoilery  to oslňuje přímo  super.  Mlhovkáři, jste  zkrátka jedničky a  jen  tak  nikdo  vás  asi  nepřetrumfne! Za svícení mlhovkami bych sbíral papíry (řidičáky) a jiné zase rozdával (
0/0
3.11.2003 12:32

Speedy

Re:
No mě příplatkový mlhovky stály 16 litrů. Za 12 kil bych je asi těžko pořizoval, ale to je jedno. V červnu jsem byl v Greiswaldu (bývalé východní německo) a tam byly podél cest, zvlášť v dlouhejch alejích billboardy doporučující svítit. Na Rujáně přímo vyzývaly, že tam se svítí. A za světla vás nebude v Evropě žádnej policajta buzerovat. Leda tak v těch vašich nadopovanejch snech. JInak přední mlhovky až zas tak neoslňují, ale zadní, to je neštěstí, to je jediné v čem se asi zhodneme. A snad ještě ty takové modré bludičky, to je horší než mlhovky a dálkový dohromady.
0/0
4.11.2003 8:53

.

ti, co svítí, jezdí opravdu jako DOBYTEK!!!
Bohužel, praxe jen potvrzuje, že ti, co svítí, jezdí opravdu jako DOBYTEK!!!  Jednu  dobu jsem si dělal statistiku, kdo mne jak ohrozil. Bohužel, byli to samí svítílci (vyjíždí z kruhového objezdu a neukáže blinkrem, ale svítí - otáčí se na nepřehledném úseku, v jeho i v proti směru jedou auta, která musí prudce brzdit, nevadí, hlavně když svítí - předjíždím po dálnici povolených 130, tlačí si mi do kufru a svítí - a ten samý mne předjede, zařadí se hned před čumák a jede 120, takže zdržuje, ale stále svítí  /mimochodem, dělají to hlavně Oktávkáři/ - dáváte  přednost  zleva přijíždějícím autům, čekáte už pět minut, jedno auto odbočuje, druhé  taky, třetí též, už jsem tam mohl dávno vjet, ale tím, že nikdo nedal blinkr, tak mám smůlu, ale všichni svítí. Tyto (a mnoho  dalších) situace se staly v letním období, za plného sluníčka. Přispělo svícení nějak k bezpečnosti? Naopak!!! 
Moje  tajná  rada a zkušenost: vidím-li svítící auto  v  létě,  dávám na něj bacha. Zatím mne to nezklamalo, brzy nějakou tu prasárničku  vyvedl!!!  To  samé,  ale  opačně,  v  zimním  období.  Mám  totiž  pár známých, kteří musí být vždy "in", a tak v létě svítí,  v  zimním  období  naopak  ne. Když se jich zeptám, vysvětlí  mi,  že  jsou  trochu  jiná kasta než my, ostatní chamraď, a že se tedy musí odlišovat. Někdo jezdí v noci bez rozsvícených světel a ve 130 v  obci zabíjí policajty, někdo zase v létě svítí, v zimě ne. Takový je zákon těch  nej  nej  nej ...
Tím, že lidi jezdí jak prasata, svícení nepomůže. Musím jet tak rychle, abych stačil reagovat. A s tím světla ve  dne opravdu nemají nic společného!!!
0/0
3.11.2003 8:44

bubi

Re: 100% Recht
Mate uplnou pravdu. Tak to chodi v Cechach. Cim vetsi svitici - tim vetsi hulvat a bezohledny! To je znat i z toho chatu - svitici se tu vyjadruji dost agresivne .
0/0
3.11.2003 9:02

Tom

Re:
Ovšem Ti, co nesvítí, nejezdí o moc lépe... Mimochodem musíš být docela nebezpečnej, když si stíháš dělat statistiku při řízení. To se asi moc nevěnuješ řízení, co?
 
0/0
3.11.2003 9:25

.

Re: pro Tomíka
Můžeš mi, zastánče svícení, ukázat v příspěvku, kde je psáno, že stíhá dělat statistiku  při  řízení???!!!  Asi už ten mozek máš ozářenej z toho neustálýho svícení (nebo ze signálu mobilu)!!!
0/0
3.11.2003 12:38

2Mac7

Re:
Svítim a nejezdím jako DOBYTEK ! Jen hlupáci paušalizují a uráží bezdůvodně druhé.
0/0
3.11.2003 13:01

Tom

Svítit
Nechápu tu tupou zabedněnost lidí co argumentujou tím, že ten kdo svítí jezdí jako dobytek. Zde je vidět, o co tu běží. Ty co svítí a jedou jak dobytek jsou vidět a píšete o nich. Jenže ti, co nesvítí, jezdí stejně, ale nevidíte je ( vyvozeno z¨Vaší diskuze). Nevěřte tomu, že rozumné zapnutí jednoho ovladače světel dělá z lidí arogantní hovada. Všichni v této republice jezdí s despektem k zákonům, ale ti, kteří svítí, jsou vidět, a o to tu jde... Tvrdit, že nesvítím, tudíž jsem slušnej je velká hloupost - to vím z vlastní zkušenosti.
0/0
2.11.2003 10:40

Cert

Cesky svitici kocourkov
U nas je omezena rychlost na 70 km v hodine. Nesvitici jezdi 90-100km v hodine. Svitici jezdi cca 110 az 150km/hod. Tak proc delat furt nejaka narizeni, kdyz podstatne zasadnejsi siln.pravidla nejsou dodrzovana????!!!! Hlavne svitit a budeme vsichni bezpecnejsi -tot logika stado-naroda. Goebbels mel obcas recht!
0/0
1.11.2003 22:04

Bicyklista

kola???
"Povinnost rozsvítit i za slunného dne mají kromě osobních a nákladních automobilů také jízdní kola"
to myslite vazne, ze musi ve dne svitit i kola???
0/0
31.10.2003 16:12

davexx

Dotaz
Měl bych tu jeden zajímavý dotaz. Představme si situaci, kdy je v obci označen úsek cesty, který není dálnicí, značkou omezující maximální rychlost na 90 km/h. Jezdí se v takovém úseku maximální rychlostí: a) 80 km/h (protože rychlost lze zvýšit maximálně o 30 km/h - zákon 361/2000, paragraf 18 odst. 7), nebo b) 50 km/h (protože podle zákona nemá taková značka v obci co dělat a tudíš je neplatná - stejný zákon). Co si o tom myslíte? Díky za reakce.
0/0
30.10.2003 10:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.