Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mercedes-Benz F 500 Mind: schůzka s budoucností

Mercedes se asi definitivně rozhodl zbavit se označení nejkonzervativnější automobilky světa a sype z rukávu jednu zajímavou studii za druhou. Teď už jenom stačí, aby některý se svých snových vozů uvedl do výroby. Prozatím poslední ukázkou umu stuttgardské automobilky je neortodoxní pětidveřová limuzína.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fast_rider

Volant a pedály bez mechanické vazby???? !!!!!
Proboha, opravdu byste se nechali přesvědčit, abyste svěřili život své rodiny softwaru?
Zajímalo by mě, co se stane s řiditelnou nápravou bez vazby na volant a virtuálními pedály bez vazby na brzdy v případě poruchy palubního počítače nebo výpadku jeho napájení.
Jestli budou v budoucnosti všechna auta takové věci "umět", měl bych se začít pořádně starat o své pět let staré auto, aby mi vydrželo ještě aspoň 50 let.
0/0
6.11.2003 22:08

Alibaba

Noční vidění
Velice mne udivuje, proč si autoři podobných článků neověří pravdivost některých informací a za "světové prvenství či premiery" označují věci a technologie, jenž se již několik let montují do sériových vozů zvláště v zámoří....Již mnohokrát jsem narazil na tvrzení, že to či ono je světovou premierou a přitom to byly záležitosti již dávno použité v sériových vozech a mnohdy i několik desetiletí....Vážně a navíc k čemu je Vám "noční vidění" na vzdálenost 150m?????Věřte ,že téměř k ničemu pokud nejedete krokem....Vždyť Cadillac od roku 2000 montuje tento systém do svých vozů s dosahem přes 700m....tak jakápak převratnost se 150m...???!!!Zajímalo by mne, jaký to "svět" mají podobní autoři vůbec na mysli....a není to zdaleka první případ úplných bludů a "světovém prvenství" té či oné Evropské automobilky.....!!!
0/0
30.10.2003 23:44

geroc

F 500
Fascinuje mne že senzor pozná moji přibližující se ruku a už provede povel. To aby se jeden moc nevrtěl a taky pedály. No nevím jestli bych se spíš v takovém autě nebál co mi provede než měl v něm nějaký požitek z jízdy.
0/0
30.10.2003 20:49

medvěd

asg
hezký, ale co ta cena...
0/0
30.10.2003 15:28

noname

how much
zajímalo by mne, na kolik by to přišlo. IMHO nemá Mercedes takový problém s tím, že by auta byla příliš drahá (jako tu před měsícem byl nějaký článek o nějaké studii jiného výrobce, který to ovšem zastavil s tím, že by si to koupilo příliš málo lidí).
Mercedes prodává dost slušně i autíčka od 3 milionů výš, imho by náklady nemusely být větší než na ostatní jejich káry, spíš tedy bude problém v tom, že nemají odladěné třeba ty pedály a spol a asi by si nikdo nechtěl ve svém autíčku za 3 mega připadat jako testovací jezdec. Ale znám mnoho lidí, kteří by si to za ty 3 mega klidně koupili, už jen proto, že to prostě má jen pár lidí v republice (a navíc jsou to ředitelé firem, na které by se to naúčtovalo, takže by je to v  podstatě nic nestálo, jen by dělňasové nedostali přidáno).
Je škoda, že některý výrobce nedovede své studii k prodejnímu konci, ukazují takovéto vymoženosti a pak prodají vlastně 50 let starý model, který má jen jiný tvar, světla, malinko inovovaný motor a nějaké ty bezpečností fičurky. Chtělo by to nějakou revoluci, tyhle pomalé evoluční změny jsou nuda. A ten kdo přijde první by imho na sebe velmi upoutal a neprodělal.
0/0
30.10.2003 15:23

Petacz

pedály
nevim asi by mi vadilo, že bych zjistil na kterej pedál šlapu až podle reakce auta!
0/0
30.10.2003 10:37

vsevedko

Netopierie usi?
Najskor sa zamyslite a potom piste svoje amaterske dohady. O tom, co pouzili pani vyvojari z Mercedesu sa pise napriklad tu: http://www.popsci.com/popsci/science/article/0,12543,351353,00.html Ten vynalez je stary uz niekolko rokov. Nestaci len opisat nejaku recenziu z cudzieho zdroja ale treba ist aj trochu do hlbky. Ale to je take typicke pre dnesnych perohryzov, ze sa skoda nad tym rozculovat.
0/0
30.10.2003 10:35

Pavel M

snímače místo pedálů?
Možná jde o zvyk, ale přijde mi, že by mi chyběl odpor toho pedálu, že bych plyn nedokázal dávkovat jako u klasického, ale asi je to jen tím, že si to nedokážu představit. Kdyby si to člověk vyzkoušel....
0/0
30.10.2003 10:30

sleva

pedály
Nějak si nedokážu předtavit jak fungují ty senzory místo pedálů. To na něco tlačím nohou a podle toho to brzdí a akceleruje? Předem děkuji za vysvětlení.
0/0
30.10.2003 9:57

Dad

Pěkné, ale...
... má to jednu chybu. Řidiči bude vadit absence mechanických ovládacích prvků - je to podobný problém, jako měla NASA s raketoplány. Spousta ovláídacích prvků se dá vyřešit dotykově (resp. hlasem)a je to sad i levnější a spolehlivější než mechanická hejblátka, ale astronautům (řidičům) prostě vadí absence toho mechanického cvaknutí dávajíci jistotu, že povel skutečně proběhl. Takže po počátečním nadšení přijde vystřízlivění a návat zpět k "analogovému" ovládání.
0/0
30.10.2003 9:43

zmijovka

Re:
Tot otazka... podobna situace nastala pred lety, kdy se pro rizeni dopravnich letadel zacal pouzivat system Fly By Wire - vlastne obdoba elektrickeho volantu u tohoto vozu. Misto beranu se ty obludy ridi jen malym joystickem a odpada tak mechanicka "vazba" mezi letounem a pilotem (velmi zjednodusene receno). Proste je to jako kdyz doma litate se simulatorem, na joystick nepusobi odpor ridicich ploch (pokud by nebyl vytvaren umele). Zejmena starsi piloti tomu udajne nemohli prijit na chut, preci jen uz to ero tak nejak "nemate v ruce" .
0/0
30.10.2003 14:59

Peréz.

Auto snů
Škoda, že je článek krátký a nedostalo se na další vymoženosti: Při dopravním přestupku se vozidlo samo udá policii a vyšle údaje o své poloze, rychlosti a info o řidiči. Při vážnějším prohřešku bude pilot vozu v kabině uzavřen. V případě, že by byl vzpurný, budou použity elektrošoky, omamné plyny nebo mikrovlny. - tyto útrpné prostředky bude vůz využívat i při nešetrné jízdě.(což při stavu silnic u nás není velký problém) Pokud při zaparkování na placeném parkovišti nezaplatíte, automobil si sám zablokuje kolo a nehnete se. Ve výbavě vozu je i zařízení na odběr moči a její následné recyklace, takže se osádka vozu nemusí zdržovat zbytečnými zastávkami na odpočívadlech, či pumpách a ještě se může osvěžit výbornou limonádou. :-)
0/0
30.10.2003 9:02

BDZ

Re:
Ten mocovej recyklat mi pripomel vozitko jmenem SALADIN ... jo, tohle auticko mit :) kdo nevi tak napovim .. J.Kulhanek - Cesta krve
0/0
30.10.2003 12:48

Mlékař Dan

Re:
Hehe, skoda ze ten Medak nema taky Vulcan a vrhac napalmu :-)))) A neviditelnej nater....
 
 
0/0
30.10.2003 16:25

Havířov Devils ! ! !

EU
Nadhera, fakt nadherny auto.. jediny co se mi nelibi je ten hranatej volant ala leteckej knipl
0/0
30.10.2003 8:25

Mercedes

F 500
0/0
30.10.2003 7:40

hnus

baterka
a co když se vybije baterka ???!!! Pak jedině koňmo
0/0
30.10.2003 7:29

Vladimír Šmidra

KUPUJU !!!
Bez ohledu na cenu ho chci a hned, teď !!!
0/0
30.10.2003 4:03

Kenny

Re:
Tak a už se probuď, hupni do stodváci a honem do kolbenky
0/0
30.10.2003 7:06

Antonin Šídla

Re:
Verim tomu ze jednou i cesky delnik bude to prace jezdit timto autem
0/0
30.10.2003 7:49

Georgik

Re:
nechci tě zklamat, ale tímto autem nebude jezdit ani německý dělník...
0/0
30.10.2003 8:23

Sláj

Re:
myslíš??? a co až bude starý jako stopětka teď? Koupí si bohatý německý dělník takovej šrot?
0/0
30.10.2003 8:57

-

Re:
ne, do tý doby dojde nafta...leda ze by si ho nechal predelat na vodu
0/0
30.10.2003 10:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.