Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ibiza FR: španělský temperament

Na autosalonu v italské Boloni, který skončil 14. prosince, představila automobilka Seat model Ibiza FR (Formula Racing). Srdcem tohoto sportovce je přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.8 20VT o výkonu 110 kW (150 k), který dělá z tohoto vozu nejvýkonnější a nejdynamičtější sériově vyráběnou Ibizu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Alfiere

Teeda
Se tu fakt bavím.Celkem mě dojímá rozbor toho, že sportovní auto je třeba až od 150 kobyl výš.Kua, lidi, co třeba takovej faktor jako přepočet hmotnosti na výkon, jízdní vlastnosti a potěšení z jízdy všeobecně.Ve fábce RS jsem neseděl, ale pokud si jdu hrát se služební, dlouhou stokoňovou fábkou na horský klikatý silnice, málokomu to za mnou neuletí... Ikdyž by se do sporťáku nemělo tankovat to, co do traktoru, musí bejt ta fábka mazlíček, o ibize nemluvě...
0/0
18.12.2003 10:03

Lib

Re:
Tak to se za tebe asi nelepil nekdo kdo umi
0/0
18.12.2003 10:22

Alfiere

Re:
Jo, třeba takovej koumák, jako jsi Ty. Když už Ti neutíká auto ze silnice, diakritika a interpunkce rozhodně ano:-)
0/0
18.12.2003 14:44

Lib

Re:
Hmm ted si mi to fakt nandal, uplne sem ztratil rec, asi dnesni noc probrecim do polstare :)))))
0/0
18.12.2003 19:00

amígo

Re: pravopis
Přesně takový reakce miluju Připoj se na nějaký stránky o pravopise a neopruzuj tady.
0/0
21.12.2003 23:52

amígo

Re:
Jestli máš rád fábie, tak to rozhodně zajeď do MB a projeď se v RS. Budeš v nebi. Já osobně mám mnohem silnější auto, ale tohle autíčko mě dostalo( až na ten interiér). Chci ho koupit manželce k narozeninám.
0/0
21.12.2003 23:57

amígo

Re: Doplnění
MB není Mercedes Benz, MB = Mladá boleslav
0/0
22.12.2003 0:00

Pajik

to je ale infantilni forum....
jedni se predhanej jak malo jim to zere, druhy se predhanej komu to natreli. vyhral by tu borec s litrovym objemem motoru, nulovou spotrebou a akceleraci za 2 fteriny. fakt uroven
ke fsemu zrychleni z 0 na 100 potrebujete leda tak k schlazeni ega. za kolik vam to zrychluje na ctyrku z 80 na 120? he? to je udaj daleko dulezitejsi, kterej pouzijete prakticky kazdej den...
jo a jeste jedna poznamka. jakou mate brzdnou drahu ze stovky? jaky mate brzdy? a co gumy? seslapnout plyn umi kazdej trouba
0/0
17.12.2003 14:47

T....

Re: hmm.
Když se ti to nelíbí, tak sem nelez.
0/0
17.12.2003 16:15

cha chaaa

Re:
(T.... ) RULEZZZZ  
0/0
17.12.2003 16:30

Pája120

Re:
Jo jo souhlas, daleko důležitější je zrychlení z 60 na 100 na čtyřku nebo z 80 na 130 na pětku. A hlavně velkej točák
0/0
17.12.2003 21:59

T....

Re: hmm
daleko důležitější je mít dost peněz na pořádnou káru, aby jsi měl vůbec co zrychlovat a točit. 
0/0
18.12.2003 8:30

Carlos

Re: Celkem souhlas
Souhlasím, že z nuly na stovku se v běžném provozu moc často vystřelit nedá, tudíž je to údaj do jisté míry orientační, i když o lecčems vypovídá. Co se týče toho zrychlení z 80 na 120 - nikdy jsem to neměřil, ale pokud si chci trochu dopřát, podřadím na trojku.
0/0
20.12.2003 17:11

Carlos

Sporťák?
Nevím, nevím, ale jako sportovní verze mi to moc nepřipadá z žádného pohledu. 1) Příliš "kulatý" design - takhle si dravce nepředstavuju. Určitě by slušely ostřejší hrany. 2) Průměrný výkon - sice je to jenom 1.8, ale sporťák se 150 koni? Mám standardního Accorda 2.0 (bez jakékoli sportovní úpravy), který má pod kapotkou 155 hřebců. Jasně, má slabší akceleraci (9.1s), ale Ibiza je mnohem menší, lehčí a má to za 8,6. Připadá vám to světoborné? 3) Nízká spotřeba - opravdu se mi tomu nechce věřit. Ale jestli je tomu opravdu tak, pak je poměr výkon/spotřeba docela slušný.  
0/0
17.12.2003 12:23

masinka

Re:
Ja mam starickou 405 a ta ma 100 za 8,5, v ty dobe tomu rikali sportak a na dalky mam spotrebu nad 6 litru. Myslim ze 1,8 T je diky turbu celkem slusnej motor, ostatne ktery motor s turbem neni.
0/0
17.12.2003 13:50

Ehow

Fabia RS
No, su to sem uz treti den a nemohu si pomoc. Pri srovnani s Fabii RS je tohle uplna chudinka. Ted nehovorim jen o dynamice, ale i o designu. Napr. interier z Fabie ma daleko sportovnejsi smrnc.
Mam ji - vim co rikam.
0/0
17.12.2003 9:10

Fikos

Re:
vada je v tom že tenhle motor může mít klidně 220 koní zatímco Fabia z té už takhle překrmené 1.9 nedostane ani 150
0/0
17.12.2003 9:13

Honza

Re:
Koukám že jsi odborník na slovo vzatý
0/0
17.12.2003 9:29

Fikos

Re:
jak jsi to poznal? nebo si snad myslíš opak?tuhle stejnou 1.8 turbo má třeba Audi TT a tam mám 220 koníků
0/0
17.12.2003 13:13

revo

Re: ok
A stejný motor jako RS má Toledo a má v sérii 150 PS. Navíc znám maníka, co na poladěným motoru 1,9 TDi má na brzdě přes 190 PS. Že mu to nevydrží do velikonoc je věc jiná....Jenom chci říct, že motoricky je ta 1,9 dělaná na víc, než 130 PS.
0/0
17.12.2003 16:42

Fikos

Re:
problém je v to že nejvíc vyladěná 1.8 turbo má 360 koníků :o))
0/0
18.12.2003 18:58

Ondráš

Re:
Fabie s TDI (i s 74 kW)je určitě zajímavý auto, RS navíc ty protažený nárazníky vyloženě sluší, ale na sporťáka tomu chybí trochu ten motor. Mám Mondeo TDCi, sice je o dost těžší než Fábia, ale že by to přišlo nějaký sportovní auto? Do tý doby, než jsem se svezl s Peugeotem 206 RC, tak jsem si myslel, jaký je Mondeo žihadlo. Teď je to jen pohodlný vůz. A to se dá pořídit eresovej Focus s 220 kobylama, což už musí být asi na zbrojí pas.
0/0
17.12.2003 9:54

Jan Žižka

Re: jo...
pohodlný vůz Mondeo je, taky s ním jezdím (tdci 2.0), ale jízda v kopcích to je nádhera. Tam běžnej sporťák má co dělat , tady rozhoduje velký točivý moment. Ale na závody to s ním rozhodně není.
0/0
17.12.2003 15:05

revo

Re: výkon
Já jel před 2 týdnama v autě o výkonu 334 PS a není to vůbec problém. Někdo jezdí jak pako s Favoritem a někdo jak důchodce ve Ferrari (osobně jsem zažil a maníka jsem nechápal...). Není to o nezvládnutelným autě,ale o řidiči...
0/0
17.12.2003 16:45

amígo

Re: ford focus???
Jo ford focus rs není špatnej, ale za stejnou cenu mám subaru Impreza WRX STI 260koní.
0/0
21.12.2003 23:42

Carlos

Re: Subaru radši než Forda
Jo, subárko bych bral taky... A určitě radši než forda. Focus RS je sice docela hezký, výkon to má solidní, ale kvalita zpracování, mechaniky, "trvanlivost" motoru - v tom nemají Japonci konkurenci. Sláva Japoncům a smrt evropkým koncernům!
0/0
22.12.2003 20:55

Daňový soumar

Re:
A jakej je s Fóbií RS orgasmus???
0/0
17.12.2003 11:25

Jack

Re:
No jistě!!! Mě nezbývá než souhlasit. Fabia RS je prakticky nejlepší auto na trhu, dokonce lepší než Fabia s třípísťákem... Kam se na Fobku hrabou všechny Mergly, Audiny, Fordy a podobny mrchy!
0/0
17.12.2003 12:00

Ehow

Re:
No konecne nekdo kdo tomu rozumi !
Jeste zvazuji Octavii RS, ale to bych musel jeste trochu setrit.
0/0
17.12.2003 12:17

Saša

Re: Fabia RS - sporťák jenom na oko
Čestně uznávám, že Fabie eReSko je mnohem hezčí než tahle Ibiza. Design se u RS opravdu povedl. Jenže to je VŠE! Copak může sporťák zrychlovat za 9,6 s a mít maximálku 204 km/h?? Vždyť to dneska zvládne každej slušnej dvoulitrák střední třídy!!! A navíc když chci sporťák, tak to nekrmím naftou. Fuj.
0/0
17.12.2003 12:36

revo

Re: zákazník
Sice tě neznám, ale asi nebudeš pro automobilky podstatnej... Třeba Juguár (pokud se nepletu), představil studii sporťáku na naftu. A taky tuším Peugeot chce do 2 let postavit do závodů WRC diesela. Trošku si zaspal dobu. Netvrdím, že bych bral Ferrárko na naftu, ale to je jinačí kategorie. 
0/0
17.12.2003 16:49

Saša

Re: Večný spor
Šikovně jsi vytáhl z úryvku to "nejpodstatnější". Tak se nám to opět zvrtlo do věčného sporu nafta versus benzín... Asi jsem zu konzervativní, ale osobáka s dieslem bych si fakt nekoupil. Vždyť se to nedá poslouchat!! Vždycky když zaslechnu TDéčko, asocijuje mi to zážitky z venkova. Troufám si tvrdit, že 95% prodejnosti nafťáků dělá jenom spořivá vyhlídka. (Která navíc nemusí vyjít - když vám třeba odejde turbo, což bei den deutschen Fabriken nebývá výjimečné). Co se týče mé podstatnosti, pravda, automobilky pro mě auta nevyrábějí, ale pro tebe snad jo?? Docela by mě zajímalo, čím vlastně momentálně jezdíš, člověče.
0/0
18.12.2003 9:47

revo

Re: nekonečný spor...
Momentálně s A3 1,6. A protože jsem měl možnost se svézt s novou A3 2,0 TDi, tak jsem se do nafty zamiloval ještě víc.... Jet na šestku po dálnici 130 na 1800 otáček.... Paráda. A ten brutální (pro mne) zátah na trojku... No, nemá smysl se hádat. Nafta prostě jde doprředu a v evropě začíná dohánět benzín (viz prodeje MB..) Tak se nečerti a měj se.  P.S. Řídil jsem A8 s motorem 4,0 TDi biturbo a ujišťuji tě, že bys neodolal....
0/0
18.12.2003 13:04

Carlos

Re: ...který snad ukončíme (když jsou ty Vánoce)
A3 je docela povedený kousek (oceňuji tvůj vkus), jinak se mi zdá, že Audi na design v poslední době trošku kašle. Ale jsou to Němci - nemůžeme chtít zázraky, že? Nafta jde dopředu rychleji než benzín - v tom souhlasím. Taky souhlasím s tím, že se v dieselech dobře jezdí (tedy v těch lepších značkách), mají skvělý zátah odspoda, ale na druhou stranu (kromě toho zvuku - asi si vážně nezvyknu) se nedají nějak moc trápit ve vyšších otáčkách(a to je má slabůstka), respektive se trápit dají, ale bez patřičného výkonu, takže je potřeba dřív řadit nahoru (u benzíňáků zase dřív dolu - zkrátka všechno má své klady i zápory). Když zapomenu na své předsudky, trochu se děsím turba. Kámošovi odešlo v Pasatovi po 70 tisících!
0/0
22.12.2003 21:22

qwerty

Re: ano, je to jen na efekt
Fabia RS byl chyrý obdchodní tah VolksWagenu, aby nalákali české kupce, kteří chtějí "sporťák" ale na skutečný sporťák nemají. Aby Škoda nemohla konkurovat Audi nebo VW, tak ji dovolili jen ten TDI.
Jenom by mě zajímalo, jak se Fabia RS prodává na "západě" a jestli jí tam někdo řekne "sporťák".
0/0
17.12.2003 17:31

Áda

Re: Fábie a sportovní interiér ???
Nevím jestli volant mimo střed řidiče, ve spodní části zkreklující čelní sklo a neskutečně šedá a hranatá palubka má sportovnější šmrnc. A navíc pokud cheš srovnávat TOP Fábii s TOP Ibizou, tak si počkej na Ibizu Cupru. Vedle ní bude Fabka pomalá jak šnek. A Její motor bude 150-ti koňové TDI. A to nemluvím o tom že interiér Ibizi má značný rukopis Pana Waltera de Sylvi a je v první řadě sportovní. A Fábie má interiér čistě účelový. !! A pokud by jsi stál na křižovatce vedle Ibizi Fr s tou tvojí Fábií zkus to na ní. A potom so jdi rovnou objednat Seata. Oni vyrábějí Ibizu s tím motorem co má Fabia RS a nijak jej nezvýrazňují. Jediné co má Fábie RS super oproti Seatu je Cena !!!
0/0
19.12.2003 17:34

Koblajda

spotřeba
Nemyslím si, že je údaj o spotřebě nesmyslný. Vlastním Ibizu 2,0 Gti (110kw) a průměrnou spotřebu máme kolem 7l/100km při běžné rychlosti (tj. město + okresky/dálnice do 160km/h). Při popojíždění po okreskách do rychlosti 100km/hod se běžně dostáváme pod 6l/100km :) Ovšem, pokud ho honíme, a to on umí a rád:)), tak si vezme i 10l/100km. A to nemám nový motor Ibizy FR ;)
0/0
17.12.2003 9:00

Havirov Devils ! ! !

Re:
Tak to kecas nebo neumis pocitat chlapce, najezdil jsem cca 10tis km v Ibize 1,4 (47kw mam pocit), jezdil jsem hlavne po okreskach max 90km/hod a pod 6,2litru na 100km jsem se ANI JEDNOU NEDOSTAL!!!!!!
0/0
17.12.2003 9:37

Speedy

Re:
Mám dvoulitrovou 206, podobnej výkon a když s tím jedete do 120, tak jezdí za těch 8, když s tím řádíte tak je to horší.
0/0
17.12.2003 10:15

Dalibor

Re:
Slabsi motor automaticky (pri slusne jizde) neznamena nizsi spotrebu!!! Navic je to mozna tim, ze onen chlapec umi jezdit usporneji nez Ty, osobne s Feldou 1.3 jsem schopen jet za 5,7 (a dalo by se i mene)...
0/0
17.12.2003 10:20

Havirov Devils ! ! !

Re:
S Feldou kombi 1,6 jsem jezdil v lete za 6,3litru, takze si myslim ze usporne jezdit dokazu.... PROSTE SE MI ZDA KRAVINA JET S DVOULITREM ZA 6 litru
0/0
17.12.2003 10:26

zbynio

Re: je to sice "jen" 1.8
ale i tak je 6.1 malo
0/0
17.12.2003 11:26

Daňový soumar

Re:
Samozřejmě, že to jde. Má to ovšem několik ALE... Zkrátka musíš jet pouze na spotřebu.
0/0
17.12.2003 11:28

Koblajda

Re:
Nebudu se s Váma přít. Vím, co mám doma ;)
0/0
17.12.2003 12:18

VITA11

Re:
Nejsi Ty to jelito co má panství na Moravě???A teď jezdíš s feldou   ... Si oprav nick na "HAVIROV SOCIAL"
0/0
17.12.2003 22:49

marek

Re:
a) je to holka - koblajda b) nekeca! - na spotrebu 5,6-5,8l/100km zavodeni po ostrave tak 9-10l/100km .. jezdim s tim autem taky :)
0/0
17.12.2003 18:00

Pája120

Re:
To je nejlepší napsat do 160:-) to znamená že půl procenta jízdy jedete 160 ostatní pak 80, co? Já mám focuse a ten dokáže žrát od 3,5 do 10 litrů to první je když jedete 80 to druhý 203:-)
0/0
17.12.2003 21:57

VITA11

Re:
TAK JA SEM VEMENO , 1.8 jezdim za +10l ni meně ,leda ,že by to bylo novým motorem.
0/0
17.12.2003 22:57

rocky_krysa

1.8T 20V
Mam taky stejny motor na octavce a kombinovana spotreba podle papiru je 7.9 l/100. Ono se v manualu pise, ze kazdych 100 kg navic zvysuje spotrebu o 1 litr, ale podle mych zkusenosti to neni tak zhave. Ibiza asi bude o takovych 100-150 kg lehci, ale spotreba 6.1 l/100 u turbobenzinu je fakt nesmysl. To by pak diesly nebyly prodejne. Zrejme se jedna o spotrebu mimo mesto, ale je to prezentovano jako celkova kombinace. Ta spotreba 6.1l/100 je dkokonce uvedena i na www.seat.cz, co je na povazenou.
0/0
17.12.2003 8:52

Pája120

Re:
Konečně na to někdo přišel, jistě že 6.1 je mimo město.
0/0
17.12.2003 21:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.