Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Xsara jezdí za hubičku: motor 1,4 HDi od PSA

Malý diesel od francouzského koncernu PSA (Citroën + Peugeot) jsme otestovali ve velkém Citroënu Xsara. Model nižší střední třídy na našich silnicích už nějaký ten pátek potkáváme a proto jej není třeba obšírněji popisovat. Přeplňovaný common-rail ale za představení rozhodně stojí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

KRISHOT

JM
Ten motor chci a je mi jedno jestli to bude v citroenu nebo v peugeotu.Nevymění někdo za clio 1.9d r.v.99?
0/0
27.2.2004 8:02

mrk

motor
nějak tu pozapoměli říct že ten motor vymysleli spolu s Fordem a ten ho do svých aut cpe taky ... bohužel cpe i reklamu na tyhle stránky ... grrr
0/0
15.1.2004 11:57

Raff

no nevím
Jak patrno, diskutují se tu dvě různé věci: pokud je pro vás auto prostě jen přepravní prostředek, pak lze nadšení pro tahle francouzská vozítka pochopit, spotřba je příjemná. Ale s prominutím, auto to není.Když vás v nich někdo sestřelí, v P206 či C2-3 nemáte šanci.Navíc, plyn podlě mě patří do zapalovačů a nafta, striktně vzato, do kamen.
Než novýho francouze či nedejbože Fiata, raději ojetý auto s velkým A (Volvo, BMW?) Ale chápu, že když někdo vysolí za takový vozítko tolik peěz, bude si to hájit...
 
0/0
26.12.2003 11:13

ioerror

Re:
kdyby všichni přemýšleli jako ty, tak ještě používáme křesadlo a parní stroj,....
0/0
26.12.2003 11:23

Raff

Re:
To byla poznamka trochu mimo misu, ze  Me nafta nevadi, na jedne strane se zdokonaluji dieselove motory, ale stejne tak jde dopredu i vyvoj klasickeho benzinoveho, uznas jiste. A na rovinu, muzes si lebedit v nejakym tom svym pazoutku s trakturkem, ale dokud nevyzkousis let na poctivym atmosferaku, asi tezko bude s vedet, o cem je rec...  
0/0
26.12.2003 11:48

MP

Re:
Ta puvodni myslenka, ze radsi koupit starsi, ale velky auto, spatna neni. Ba dokonce je pravdiva. Jde taky o to, z jaky strany se na to auto koukate...A koupit si radsi velky auto je dneska vec urcite rozumna, protoze pribyva jedincu, kteri si neuvedomuji, ze na silnici nejsou sami.A pak prave takovy lety zkouseji.
a neco k tem letum: Osobne jsem zazil let po dalnici, jako spolujezdec, rychlosti prevysujici 200 km/h a nasledne velmi ostry brzdeni pote,co se v 80 km/h zacaly predjizdet dve Avie. Kdyz vidite tu zadni napravu jak se k ni ritite a kdyz dobrzdite cumakem az pod trubkama,ktery veze na korbe...Podruhy uz nic takovyho zazit nechci. Je hezky,ze motory jdou kupredu.Cim min PHM se spotrebuje a cim min bordelu se vypusti do vzduchu,tim lip. Ale hnat vykony do extremu a davat je do lehouckych aut pro bezny provoz...nevim nevim. Cim min letcu na cestach bude, tim lip. Pak taky trochu opadne ta potreba velkyho auta a budem se citit bezpecne i v mensim, ktery jezdi na takrka na vypary.
0/0
26.12.2003 20:57

Michal

Re:
Mám radost, že nejsem sám, který to cítí stejně. Těch letců je na našich cestách strašně moc. Většinou na ně jen nadávám, ale někdy se mi vyloženě zastaví dech a ani nadávat nemám sílu.
0/0
26.12.2003 21:34

Ex-treme

Re:
S těma velkejma autama. Zrovna včera jsem vezl kámošku v Praze přes Nuselák. Hodně se rozplývala  nad velkým offroadem který jel ve vedlejším pruhu. Byla z něj nadšená do tý doby než mě ten magor, co to řídil málem sestřelil, neboť si asi neuvědomil, že i s takhle velkým autem musí jezdit podle předpisů a nejde si jezdit z pruhu do pruhu (samozřejmě bez signalizace blinkrama) jak se mu zamane. Můj názor je, že velký auta tohoto typu do auty přecpaných měst nepatří. Zvlášť když řidič neumí jezdit.
0/0
10.2.2004 9:36

Branibor

Re:
radeji toho nechme. ja o voze, vy koze & zas tak dulezite to neni. nebo to nakonec dopadne jako s tim spenatem..
 
0/0
26.12.2003 21:35

Lenka

Re: bezpečnost
Jen pro informaci: C2, C3 a C3 Pluriel mají ve své kategorii malých vozů nejvíce bodů v testech bezpečnosti EuroNcap. L.
0/0
19.2.2004 17:47

pavel

ferda
Jestli si toi pamatuju z fyziky dobře tak dieselový motor má účinnost vyšší než benzínový né?
0/0
23.12.2003 15:31

řidič

Pojištění
Lepší je diesel 1.3 MultiJet od Fiatu, prý lepší výkon a hlavně menší pojištění
0/0
22.12.2003 14:12

Raff

Re:
To uz na tom clovek musi bejt blede, kdyz kvuli par stovkam rocne preferuje nejakou italskou sr..ku
0/0
26.12.2003 11:56

Radek

Jako benzin
Jezdim s timhle motorem uz rok v 206SW. Jsem s nim maximalne spokojeny. Charakterizoval bych ho jako maximalne usporny naftak s jizdnimi vlastnostmi benzinaku. To znamena, ze jde citit, ze mu chybi typicky kroutak dieselu, musi se vic vytacet jako benzin, ale taky je tichoucky jako benzin. A prumernou spotrebu mam doposud 4.6l.
0/0
22.12.2003 9:24

Helmut

Re:
V 99 jsem dostal P206 s 1.9 dieslem a teď jsem ho vyměnil právě za tu 1.4 HDi a ikdyž mají oba v techníčáku 51 kW resp. 50 kW, tak ta čtrnáctka mě přijde mnohem živější a i na dálnici se s tím dá slušně jet. Dvě kla sice ne, ale brzdou provozu rozhodně nejste a navíc to do kopce drží skoro to samý co z kopce. A až začnou prodávat tyhle modely s 1.6 HDI - 80 kW, tak benzín snad nikdo ani kupovat nebude.
0/0
22.12.2003 11:39

DaM

160nM pri 2000 otacek ...
... no to je teda narez :-) To aby clovek pred jizdou radeji nic nejedl, jinak hrozi, ze se nerozjede. A spotreba je naprosto uzasna - nicmene pripominam, ze pro toho, kdo chce usetrit, se vyrabeji bicykly.
0/0
21.12.2003 13:10

Eva

Re:
Mam skodu 105 se 72Nm pri 3000 otackach - tady uz se clovek musi s jidlem hlidat:) Co bych dala za 160nM, tim uz se da trhat asfalt :)
0/0
21.12.2003 14:17

Peugeot Diesel

Re: newtonmetry
Poslouchej, strycu, ty tomu asi moc nerozumis, ze? Za prve: Nm, nikoliv nM (Newton . metr) Za druhe: kdyz budes jezdit ve stredne hustem provozu a ve dne (coz je klasika v ceskych zemich), kolik minut asi najedes na sto kilometrech, kdyz vymenis 1.4 HDi za 2.0 v benzinu? Kolik kilometru vlastne najedes za rok jako ridic, ne kdyz ridi tata :-)? Budu mluvit za sebe: jezdil jsem 120 tis. km s P205 (1750 ccm, nepreplnovany diesel) a ted jezdim sestnactiventilovym dvoulitrem. Predtim jsem na 100 km potreboval na palivo tak 100-130 korun, ted tak 190-210. Casove to vyjde tak, ze diky snadnejsimu predjizdeni a rychlejsim rozjezdum usetrim 5-8 minut NA STO KILOMETRECH JIZDY. Sorry, ale at pocitam, jak pocitam, vychazi mi, ze diesel je vyhodnejsi. Jenom... ja osobne bych bral radeji Peugeot nez Citroen. O tom druhem se vseobecne rika, ze je po par letech dost poruchovy. Auto neni jen motor!
0/0
21.12.2003 19:33

Pepa

Re:
Zdar, já už nějakou zkušenost s Citroënem mám a nepříde my, že by byl poruchovější než Peugeot. jednomu je 17 let a druhému šest let a mám je stále oba a ještě jsem neměl velkou závadu a když sečtu ty drobné do 2.000,- tak byla na dvou autech jedna dohromady. Možná že jsem klikař.
0/0
22.12.2003 7:34

DaM

Re:
Ohohooooo! Tak presne tohle jsem cekal :-) Presne do tech, jako jsi ty, jsem se trefoval. Do tech, co by za to, ze usetri par korun na benzinu, tlacili auto z Prahy do Brna. Jen pro info - rocne najedu cca. 60 tis. km a to posledni, co bych hlidal, je spotreba. A vubec ne kvuli tomu, ze bych mel penize nazbyt, ale kvuli tomu, ze i na 20 metrech jizdy se chci SVEZT. Ale to nikdo v 1.4HDI nemuze zazit, takze asi ani pochopit...
0/0
22.12.2003 10:03

ferda mravenec

-- uvaha o uvaze ++++++++++
hmmm. povím vám jedno. Všem je snad jasné (a testy to jen prokazují) že benzinoví motor je vždy živější a kultivovanější než motor na naftu ---- si myslím že musíte souhlasit ---- a naopak naftoví motor je zas úspornější  ---- souhlas všech?? ------ . ALE naftové motory se snaží přiblížit motorům benzínovým, což se jim nikdy nemůže podařit ----- vycházím z fyzikálních zákonů a hlavně ze zákonů termomechaniky (konkrétně zákon OTOVA –tj. benzínového motoru a DIESLOVA) tento zákon praví že benzínoví motor má větší účinnost a nižší spotřebu o 2/3 něž dízlák ---------- . Současný trend TDI či HDI adt. Je tyto motory hnát do extrémů tj. opatří je /// přímím vstřikem /// – ten jak známo snižuje spotřebu dále /// vysoké tlaky /// - zvyšují účinnost spalování tj. výkon motoru   /// TURBO /// - zvyšuje točiví moment a výkon. Když tímto vybavíte benzínoví motor !!! ------- TAK JE Z NĚHO RAKETA ----- Ale co tím chci říci ++++++++++++ lide co si kupují naftová auta tak z jednoho důvodu ,,,, CHTEJÍ UŠETŘIT ,,, i za to že mají menší požitek z jízdy (souhlas všech). ALE VŠICHNI ZAPOMÍNAJÍ NA JEDNU VĚC --- ŽE EXISTUJE ÚPRAVA BENZÍNOVÉHO AUTA NA      ===== LPG ====       potom vám zůstane kvalita benzínového motoru a přítom jsou PROVOZNÍ NÁKLADY NA 100km JÍZDY MENŠÍ NEŽ U NAFTÁKU…..
0/0
23.12.2003 11:09

pavel

Re:
0/0
23.12.2003 15:30

DaM

Re:
Souhlasim skoro se vsim, jen neni fer rikat, ze pri implementaci LPG zustane vyhoda benzinoveho motoru - vykon jde totiz dolu, ne moc vyrazne, ale jde.
0/0
23.12.2003 18:49

ioerror

Re:
což je samozřejmě nesmysl,...
při vstřikování kapalného lpg ke snížení výkonu nedojde,..
 
0/0
26.12.2003 11:18

Michal

Re:
Nějak jsem tě nepochopil, psal jsi příspěvek sice jako globální shrnutí, ale já se domnívám, že jde jen o individuální názor jedince. Jezdím denně 180km s autem co má motor 1.4HDI a denně prožívám dobrý požitek z jízdy. Nemusím se honit jako splašený kvůli požitku. Ono je to asi o individualitě a nemůžeš to sumarizovat. Trochu mě jen děsí názory, že kdo dodržuje předepsané rychlosti je blázen, neříkám, že si občas nepřišlápnu plyn, ale rozhodně bych svou jízdou nechtěl ohrožovat jiné lidi na silnici jako to většinou dělají z mého pohledu blázni v autech "s lepším požitkem z jízdy".
0/0
26.12.2003 21:27

Michal

Re:
kazdy, kdo by se chtel prosazovat zpusobem nejakych kvot je podle slaboch, zbabelec & jeste se k tomu priznava. nastesti takovych lidi zatim neni mnoho..
 
0/0
26.12.2003 21:36

Sid

Re: Diesel vs. benzin
Sice ses hezky rozpovidal o fyzice a jejich zakonech a dale o montazi LPG do aut. Musim ti vsask odpovedet ze vlastnim vozidlo s dieselovym motorem tak vozidlo s benzinovym motorem v uprave LPG. Kdyz si mohu vybrat tak si pro "pozitek z jizdy" zvolim radeji diesel, on ten silný zátah hezky odspodu a razantní nástup turba kolem 2000 se na benzinu jen tezko dociluje. Takze tvrdim, že kdo propaguje benzinovy motor jako silnejsi a prijemnejsi tak se v zivote nevezl v dieselu a tedy nevy o cem mluvi. Oni holt letaky nekdy kecaj.
0/0
22.1.2004 21:59

mikejmaus

Re: -- uvaha o uvaze ++++++++++
To by mě zajímalo na co by se mělo dávat turbodmychadlo do benzinového motoru?
0/0
2.12.2005 13:07

Michal

p206SW
Mám tenhle motor v peugeotu 206SW, jezdím s ním už 8měsíců a jsem maximálně spokojený. Průměrnou spotřebu mám 4,4l/100km a to je obrovský rozdíl oproti mému předchozímu autíčku co si bralo 8l/100km benzínu. Trochu nechápu konstatování ve článku, že s tímto motorem nebudete králem levého pruhu na dálnici, to jako, že to nedokáže jet 130km/hod? Nebo snad chcete říct, že kdo nejezdí víc jak 170km/hod (maximální rychlost 206SW s 1.4HDI) tak je šnek? Prosím berte tento článek trochu s rezervou, motor je to opravdu výborný a jeho síla je více než dostatečná, je také výborná!
0/0
21.12.2003 12:03

HS

Re:
Mas (mate) recht. Taky docela nechapu, proc vsechny clanky o autech v dnesni dobe lidem rikaji, ze jakmile nemaji minimalne dvojlitr, nejezdi plnej kotel a z nuly na sto to nedelaji za min jak 10 vterin , tak jsou trapny. A docela me to stve. Nejakej ocas to vsude cte, vsude mu to vtloukaji, on tomu nakonec uveri tomu a...dal vime.
0/0
21.12.2003 18:15

amígo

Re: hehe
Jenže přesně tak to je: JSTE TRAPNÍ!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
21.12.2003 23:16

finnmaster

no k motoru
otec má Picasso, a jezdi se s nim super, az na to ze je tam 2.0HDI, takovej mensi rozdil, ale jinak super auticko luzkova uprava je jenom sklopeni zadnich sedacek:)...
0/0
21.12.2003 1:36

Capisso

Motor HDI
Motor 1.4 HDI je myslím skutečně skvělý, ale spíše pro menší C3 nebo C2. Xsara je poměrně velká a dnes  už dost zastaralá, potřebova by rychlou výměnu-viz. její jízdní vlastnosti na mokru. Pouze špičkový motor ji asi nezachrání.  
0/0
21.12.2003 0:17

citron

Re:
asi tomu nerozumim, myslel jsem, ze jizdni vlastnosti na mokru urcuji hlavne pneumatiky. mi xsara teda jeste neuklouzla....
0/0
22.12.2003 14:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.