Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Audi A3: rychlé, silné, ale drahé

hodnocení iDNES 4,7/5 Redakčním testem prošlo Audi A3 druhé generace s novým přeplňovaným dieselovým motorem o objemu dva litry. Od svého předchůdce se liší nejen vzhledem a pohonnou jednotkou, ale především novým koncernovým podvozkem. VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * MOTOR A SPOTŘEBA JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

erosia

vyzkoušej a pak hodnoť
Mám A3 1.6 75kw , nehoním se za výkonem a to auto je pohoda sama, pocit z jízdy příjemý, motor komfortní,prostě ideál pro 2 člennou posádku, rozhodně bych doporučil se svézt a pak hodnotit, když vezmu cenu a výbavu, mimochodem slevu jako na Audi vám nedá žádný prodejce, tak zjistíte že je srovnatelná se vším okolo....
 
0/0
26.1.2004 10:24

fks

AUDI je smejd!
AUDI, zejmena pak A3 je peknej smejd!!! (Zapinam stopky a cekam, za jak dlouho se stihne REVO ozvat...)
0/0
22.1.2004 15:13

Revo

A3 nebrat
Z vlastní zkušenosti Vám radím, Audi nekupujte, šli tak z kvalitou dolů, že dnes už je lepší kdejakej korejec.
0/0
13.1.2004 9:56

revo

Re: královské raegge
...a kdo nemá "R", ten je amatér.....
0/0
13.1.2004 10:54

ostrovid

Cena není vše
Všichni se tady zamýšlíte jen nad cenou a otázkou germán kontra talián. Jasně že se tady platí především značka. Ale když si koupím šaty u německého Bosse nebo italského Armaniho, tak se můžu spolehnout, že Hugo mi vydrží mnohem déle v šatníku, ale více šmrncovní budu v šolně od Giorgiho... A teď si vyber jestli chceš německou kvalitu nebo italský design? U nové A3 kompromis dělat nemusím - je tak sexy, že až v březnu splatím svou Fabii prošpikovanou vším co mi škodovka tehdy mohla nabídout, nechám ji mladé a půjdu si objednat A3 ať to stojí co to stojí. I když vím, že za tu cenu bych měl Superb v plné náloži. Ale kdo jednou propadne audi...
0/0
7.1.2004 20:16

Milosch

Re:
Ty vole ten tvůj "německý " BOSS patří už tak deset let jedné italské oděvní společnost (jméno si nepamatuji, ale na int. str. to určitě najdeš) ty rozumbrado. Italské auto jsi nikdy neměl tak nechytrač.
0/0
8.1.2004 7:08

ostrovid

Re:
Hledat nemusím. Patří firmě Marzotto, u které už pár let pracuje moje přítelkyně na oddělení výstupní kontroly, a tak trochu vím jak je Hugo buzeruje když se někde vloudí byť jen malá chybička. Nespoj německou kvalitu a italskou levnou pracovní sílu, když to jde... Divil by ses jaký může být kvalitativní rozdíl, když se vyrábí látka pro Bosse nebo např. italské karabinieri. Jo a italské auto jsem nikdy neměl ani mít nebudu. Fiat ani náhodou a Alfa je sice nádherný auto, ale nechtěl bych s ní stále jezdit do servisu jako pár kamarádů co si ji koupili. Dokonce ani ferrari bych si nepořídil i kdybych na to měl, protože to dělají makaróni. Moje bývalá dala nekřesťanský peníze za maseratti a nestačila se divit. Zdravím a přeji mnoho šťastně najetých kilometrů (bez ironie samozřejmě)...
0/0
8.1.2004 9:46

limach

Re:
Jednou jeden Alfista vyjmenovával věci, které se mu na jeho Alfině podělaly. A věřte nebo ne, spousta z nich byla německé provenience, Bosche nevyjímaje. Na té mé zatím zahaprovaly jen ostřikovače skla - mám pocit taky Made in Germany. Já zase mám už čtvrté italské auto a nedám na ně dopustit. Na rozdíl od Vás jsem to vyzkoušel v praxi. Ono to není jen o tom dopravit se z bodu A do bodu B, ale i fajn si to užít.
0/0
8.1.2004 15:38

revo

Re: černá a bílá..
Já jezdím po republice služebně v A3 a doma pro radost v Barchettě (Fiat). A to je přesně to, na co jsou ty auta dělaný - ital pro radost a němec pro užitek. Nedokážu si teď představit jezdit v těch šlichtách s autem. který pořádně nestírá, neostřikuje, netopí, neofukuje skla, nesvítí..... To prostě u Audi neexistuje. ZAto na Barchettě stáhnu střechu a fičím si pro radost... Zkrátka je to o emocích vs. praktičnosti. A prostě Italové nešahají němcům ani po pás (v normálních autech). Srovnával jsem A3 se Stilem a ty materiály v interiéru, nelícující plasty...brrrr . O Barchettě ani nemluvě. A te je o 100 00,- dražší, než ta Audina....S novou A3 jsem jezdil 3 dny a to s motorem 1,6. Pokud ji srovnám s novou Corrolou s motorem 1,6 a stejnou výbavou, je zhruba o 50 000,- dražší. Ale stačí se do těch dvou aut jenom posadit..... .
0/0
8.1.2004 16:14

limach

Re:
No, za ty roky co jezdím v italských autech mi nikdy nesvítily špatně světla, nikdy mi špatně nefungovaly stěrače, topení byly vždy špička, ofukování skel skvěle vyřešené, pouze jediný případ s ostřikovači jsem popsal výše a nyní OK. Možná by bylo dobré si uvědomi, že Barchetta se stahovací střechou je auto do léta a v zima není tak úplně její roční období. Co se týká plastů interiéru, myslím , že příznivci aut koncernu z Golfsburgu je tento údaj příliš přeceňován, snad aby zastřel myšlenkovou prázdnotu jejich designérů, pokud nějací vůbec pro VW pracují. V mé Alfě vše lícuje jak má a navíc v ní (bez urážky, je to subjektivní záležitost) neumírám nudou jako v nové A3 (neřídil jsem ji, jen v ní seděl, takže neposuzuji jízdní vlastnosti a motory, jen vzhled). Ale přesto moje 147 1.6 TS má v pohodě o skoro 20k víc než srovnatelná 1,6 od Audi,o podvozku taky nepochybuji. Výbava větší za menší peníz, design jakbysmet. Neurážím, jen argumentuji.
0/0
9.1.2004 11:19

revo

Re: ok...
Jsem rád, že neuřážíš, jenom argementuješ.... Takže: pokud dám za auto 740 000,- (což byla cena Barchetta), tak beru jako samozřejmost, že bude vše fungovat, tak jak má. Nezlob se na mě, ale argument, že je to auto na léto neobstojí. New Beetle cabrio je za podobnou cenu a taky funguje....Fabia stojí 1/3 a vše taky ok. Takže tento argument neberu.  Navíc  mám kamaráda, kterej v ní jezdí celej rok. Tedy i v zimě. CHudák...
Alfu 147 obdivuji, takže na ni moc nebudu nadávat... Nicméně: pokud nebudeme hledět na cenu, je nejlepší verze A3: 3,2 l, 240 PS, převodovka DSG, pohon Quattro, interiér řekněme ve dřevě a kůži (třeba žluté)..... Prostě technologicky na jiné úrovni (alfa nemá alternativu ani k DSG a ani ke Quattro)....Nemluvě o pitominách typu vyhřívání zadních sedaček, moterech TDi 2,0...
Prostě pokud budeš chtít fialový auto s kanárkovým interiérem v kůži, s motorem 1,6, navigací, xenonama... (záměrně uvádím nesmyslný kombinace) není problém. To ti alfa nenabízí. A ruku na srdce - která značka si myslíš, že působí prestižněji? Stačí se podívat na prodeje dnes již dosluhující A6 a 166.
Takže znovu opakuji: v Alfě bych byl sice unesenej designem, ale měl byl neustále pocit, že se auto rozsype (mimochodem mi BArchetta vydechla první den zahraniční dovolené....) a taky bych se musel pokaždé opít, když bych šel do servisu (u A3 po cca 50 000 km s motorem TDi, nevím, jak v Alfě).....protože servisy Fiatu jsou otřesný. A to jak vzhledem, tak i znalostmi v nich. Opět vlastní zkušenost.....
Nicméně ti držím palce, a´t do servisu chodíš co možná nejmíň a ujišťuji ťě, že pokud tě někdy potkám na silnici, rozhodně se za autem otočím.....(konckonců Zapatinas dělal jak 147, tak tu Barchettu..) Měj se.
0/0
9.1.2004 12:43

limach

Re:
Jen pár dodatků. Ty věci, o kterých jsme diskutovali, by fakt měly fungovat, to je bez debat, a u mých makarónů taky fungovaly a fungují. Ale přece jen. Mě se Barchetta moc líbí, ale koupil bych ji jen jako druhé nebo třetí auto, rozhodně ne na ježdění v zimě (nehledě na to, že už na to fakt nemám prachy . K té nejlepší verzi: Alfa 147 GTA 3.2 - 250k, převodovka volitelná manuální nebo skvělý Selespeed s řazením pod volatem, pohon čtyř kol nemá Alfa v krvi, ale už se chystá do 156-ek a možná bude i v GTA. Ty pitominy s vyhříváním sedaček, navigace, xenonů, aj. dostaneš u Alfy taky, vynikající motory 1.9 JTD 103kW co se týká dieselů jakbysmet. Zkusil jsem ho a změnil svůj názor na diesely. Žádný traktoroidní zvuk ani vybrace. Bomba zátah a spotřeba (moje) 6 l i když s diesely nejsem zrovna kamarád a dost jsem na to šlapal. Co se týká prestiže. Jsou to auta z trochu jiné kategorie. Alfa sportovní krve, Audi spíše podnikatelské solidní a možná prestižní auto - to je můj pohled - těžko tedy srovnávat. S Fiat servisy žádnou špatnou zkušenost nemám, protože jsem je zatím v podstatě moc nepotřeboval, ale leccos jsem zaslechl - uvidíme. Za týden jedu na garančku. Jinak Tě taky zdravím a kdybys byl z východní části naší zemičky, můžem někdy klidně i pokecat.
0/0
9.1.2004 14:41

revo

Re: jasan....
Souhlas. Cuore sportivo a Náskok díky technice. Celkem to sedí. Když v Ásii jezdili rykši, V Evropě závodila Auta. Alfa, Ferrárko, Bugati, Audi.....Jinak "su" z jižní moravy. 
0/0
10.1.2004 17:46

Mejla

Re:
Nesouhlasím. Co je tohle za argument? Když v Egyptě před 5000 let stavěli pyramidy, v Evropě se proháněli nějací lovci nebo pastevci. Kde je Egypt dnes? Když Kolumbus objevil Ameriku, žili tam "necivilizovaní" Indiáni a proháněla se stáda bizonů. Dnes je Amerika jedinou světovou velmocí. Když v Ásii jezdily rikše, v Evropě závodila auta. No a co? Dnes je Japonsko druhou největší ekonomikou světa a průmyslovou velmocí, a to nemluvím o Číně.
Chcete snad říci, že auta dnes umí vyrábět jenom Němci nebo Italové? Proč je potom pořadí tří největších světových automobilek GM, Ford, Toyota? Neberu Vám zálibu v Audi, ale proboha nesnažte se nám namluvit, že vše ostatní je šmejd. A pokud rád argumentujete prodejností, můžete uvést nějaká konkrétní čísla? Třeba prodeje v Evropě, USA a Japonsku? Docela by mě zajímalo, jak si např. v Japonsku cení "Náskoku díky technice".
0/0
10.1.2004 20:29

revo

Re: no, no...
Evropa má zkrátka náskok (nemluvím pouze o Audi). Kdo dělá ESP? Bosch. Kdo dělá ABS? Bocsh. Kdo dělá xenony? Hella... I pro Japonce, Amíky.....A pokud Toyota začne montovat ABS 5. generace, BMW už montuje 6......Je to tak. Reanult například neměl ještě loni v ESP začleněn senzor rotace kolem osy vozidla... U Audi standart několik let.....Nemluvě o xenonech, nemluvě a tom, že Yaris před 2 rokama neměl ani ABS....Měl jsem možnost jezdit s Mazdou a nemůžu říct půl slova na užitnou hodnotu. Dovezla, odvezla - bez problémů. Ale to bylo vše. Nemastná, neslané - průměr.... Pokud potřebuješ auto na ježdění 3x týdně po městě a najedeš za rok 10 000 km, rozhodně dobrá volba. A propós - pokud chceš vědět o tom Japonsku - hádej, v čem jezdí JAponská smetánka? BMW, MB, Audi, Ferrari......Prostě Evropskýma autama. V USA to samý.  Konkrétní čísla prodejnosti z hlavy nevysypu, ale pokud někde vydím takovou tabulku, tak sleduju pořadí. Například u nás je to "předražený Audi" prodávanější, než Toyota, Nissan, o Subaru nemluvě.....P. S. Netrvrdím, že vše ostatní je šmejd. Jenom rozlišuju dobrý a sqělý....
0/0
12.1.2004 11:13

Mejla

Re: nevím, nevím
Jak vidím pane Revo, nemá s Vámi asi moc smysl polemizovat, máte prostě svojí pravdu a na té neochvějně stojíte. Já pouze zopakuji několik bodů a tezí, a zkuste o nich podumat.
1. Evropa má náskok v technice? Přečtěte si prosím odborné studie na téma zaostávání Evropy (téměř ve všem). Neříkám, že je to problém zrovna automobilového průmyslu. Ale v počtu patentů, vědeckých studií a rozvoji nových technologií Evropa dost silně zaostává za USA a východní Asií, a evropští vědci často odcházejí do USA za lepším. Většina Nobelových cen putuje do USA, třebaže jsou to často Číňané a Indové. Nakonec Německo také láká odoborníky z východu, hodně z Indie.
2. Opět Vám říkám - uveďte konkrétní čísla prodejů. Pokud z prodeje u nás soudíte něco o prodeji ve světě, tak jste poněkud na scestí. To by potom Škoda byla "king size". Rovněž tak nevím, v čem jezdí japonská smetánka, pokud to víte Vy, tak sdělte pramen informace, rád se na ta čísla podívám.
3. Za to ale vím, že pořadí automobilek je GM, Ford a Toyota (přičemž místa 2 a 3 už jsou možná prohozená), teprve na 4. místě je německo-americká Daimler-Chrysler a teprve 5. je koncern VW. Tohle jsou prostě fakta, žádné dojmy. Neříkám, že si německá auta vedou špatně, ale v čele nejsou.
4. Co takhle pojem "ochrana investic"? Díval jsem se ze zvědavosti na ceny 4-5 let starých vozů Audi A6, a byly tak řádově na 400 - 500 tisících, tj. ztráta cca 1 mega pořizovací ceny. U ostatních luxusních vozů MB a BMW nevím, ale maximálně ta ztráta bude o něco menší. Takže trh si reálnou cenu nakonec najde (zdroj dat: databáze Tipcars)
5. Pročítám diskuze ohledně aut už cca 3 roky, a příspěvky mnoha lidí potvrzují, že ona pověstná kvalita německých aut je již dávno pryč. Ty šílené peníze, co do těch aut nacpete, je pouze za značku a prestiž, ale už méně za kvalitu.
Na závěr přeji hodně najetých kilometrů bez nehod a vždy šťastný návrat domů, ať už pojedete v čemkoliv.
0/0
12.1.2004 19:17

revo

Re: ok
Dovolím si tykat....Tato moje tvrzení se týká automobilů. Ekonomické studie sem prosím netahej.... Co se týče těch nobelovek: zkus se podívat, kolik těch "američanů" je doopravdy američanů. Dneska je Lendl taky američan, že....
1, Nevím o žádným autě, který (mluvím o USA) má 7 stupňový automat, pohon kol na úrovni Quattro. Pokud se nepletu Evropa přišla s airbagama, ABS, ESP, xenonama.....ALe opravdu americký auta neznám. Znáš třeba ty alternativu z Japonska řekněme k A8? Co se motorizace týče (nevím o žádným japonským nebo americkým dieselu biturbo 4,0 l.....) a výbavou konče?  
2, Co se týče prodejů: mám za to, že žijeme v ČR . Většina diskusí se tedy vztahuje na situaci u nás. Opravdu mi je upřímně jedno, že třeba v Zimbabve jezdí spousta Fordů...... Prostě v Evropě se ani Buick, ani Lincoln nekupuje, takže je zbytečný se ohánět tím, že je GM největší na světe.. Pokud bude dělat  milion lunochodů a bude je vozit na měsíc, nic to nezmění na tom, že u nás vede prodej Škoda....   A v čem jezdí japonská smetánka vím od člověka, co byl na školení kupodivu Toyoty přímo v Tokyu.... Jméno nemíním uvádět...
3, Pojem "ochrana investic" mi, přiznám se, nic neříká. Zato vím, že pokud si koupím Hondu Accord za 800 000 a za to stejný Passat, tak toho Passata prodám po 3 letech s menší ztátou, než Hondu. To doufám nepopřeš... A na pojem "placení za značku" jsem alergickej..... Uvědom si, že aby značka měla hodnotu, musí toho něčím dosáhnout. Těžko mi dva začneme dělat třeba boty a budeme je prodávat za cenu Adidasu. Jinými slovy - tu hodnotu značky tvoří sami zákazníci svým zájmem, ne? A pokud ty budeš vlastnit značku, který bude na stejné úrovni co do kvality jako ostatní a lidi si budou kupovat tu tvoji o 1/3 dráž byl bys padlej na hlavu, pokud by jsi šel na
0/0
13.1.2004 10:49

revo

Re: pokračování
cenu konkurence.....Viz například Ferrari, který auto ještě ani nevyrobí a už je rozebraný. Opět - znáš nějaký americký za 25 mil., který někdo za tu cenu koupí? Já ne.....
Takže díky za přání a tobě taky mnoho šťastných km.
0/0
13.1.2004 10:53

Mejla

Re:
Tohle je, pane Revo, ovšem debata k ničemu, to jsou 2 monology, já o koze a vy o voze. Já napíši o ztrátě 1 miliónu Kč po 4-5 letech provozu A6, a Vy na to odpovíte, že si mám srovnat Accord s Passatem. Já po Vás chci nějaká konkrétní čísla o prodeji německých aut v Japonsku, a Vy na to povíte, že nějaký Váš známý Vám povídal, v čem jezdí japonská smetánka. Já napíši, že GM je jednička, a Vy něco odpovíte o prodeji v Zimbabwe. To není dialog, to jsou jenom Vaše emoce, kdy na fakta odpovídáte svými domněnkami.
Pokusím se tedy ještě jednou o shrnutí: chci říct, že dnes, v roce 2004, vyrábějí Němci vcelku normální vozidla průměrné kvality, která jsou srovnatelná se světovou produkcí. Ve všech testech kvality, která jsem kdy četl a která uveřejňuje německý úřad TUV, jsou na čele již mnoho japonci, zejména Toyota je fenomén. Mě, a počítám i dalších 99% normálních řidičů, skutečně nezajímá, kdo jako první začal dávat do aut ABS či airbagy. Také mě nezajímá, že Audi má v nabídce to či ono, a že je to o krok před konkurencí. Mě zajímá, kolik za auto zaplatím, jak je spolehlivé a jak má nákladný provoz. V desítkách testů, které jsem viděl (a hlavně německých, německy umím a na internetu se dost často v této oblasti pohybuji), byla německá auta dost často "na pranýři". A velmi často ta, která se honosí "náskokem díky technice". Je možné, že Vy se svojí služební A3 potíže nemáte, zato ostatní desítky majitelů Audi by mohly povídat.
A pokud chcete srovnat Accord a Passat, pak zavítejte na stránky www.tipcars.com, nebo si kupte nějaké inzertní noviny. Ten rozdíl není téměř žádný. Nehledě na to, že za stejnou kupní cenu bude v Accordu lepší výbava jak v Passatu (opět žádné domněnky, ale fakta, stáhněte si ceníky a srovnejte).
A Ferrari? To není auto pro ježdění, to je fetiš pro snoby. Ale přiznám se, že jednou bych k nim rád patřil.
0/0
13.1.2004 20:44

Mejla

Re: pokračování
A ještě jeden zcela konkrétní případ - srovnávací test Audi A4 a Hondy Accord na renomovaném a široce uznávaném německém serveru www.autobild.de. Pokud Vás to zajímá, tak pokračujte Test und Technik, poté Testberichte a v sekci Archiv vyberte v kolonce Marke Honda, zmáčkněte tlačítko Suchen. Poté se podívejte na článek číslo 4 - Ein Honda will nach oben. Já tady pouze ocituji výsledky a resumé, celý článek si, pokud máte zájem, samozřejmě přečtěte.
Tedy body (ze 600 možných): Honda 407, Audi 396. Resumé: "Unser Test zeigt, dass Honda auch den Vergleich mit einem deutschen Spitzenprodukt nicht scheuen muss. Mehr Platz, bessere Bremsen, geringerer Verbrauch, üppigere Ausstattung und ein günstigerer Preis lassen ihn knapp vor dem Audi landen".
Pane Revo, doufám, že nepodezíráte německé novináře, že by snad probůh nadržovali Hondě. Toto jsou ta fakta, o kterých pořád mluvím a která Vy jaksi pořád nechcete vzít na vědomí.
Jinak článek č. 1 v tom hledání je srovnávací test Accordu diesel s diesely Mondeo, C5 a Superbu. Nebudu Vás dlouho napínat - opět (byť těsně) je Accord první. V čem to asi bude? Že by ti Japonci tak dobře podpláceli
Mějte se hezky a pokud Vás ta polemika ještě baví, tak se ozvěte.
0/0
14.1.2004 9:03

Mejla

Re: pokračování
A ještě jeden zcela konkrétní případ - srovnávací test Audi A4 a Hondy Accord na renomovaném a široce uznávaném německém serveru www.autobild.de. Pokud Vás to zajímá, tak pokračujte Test und Technik, poté Testberichte a v sekci Archiv vyberte v kolonce Marke Honda, zmáčkněte tlačítko Suchen. Poté se podívejte na článek číslo 4 - Ein Honda will nach oben. Já tady pouze ocituji výsledky a resumé, celý článek si, pokud máte zájem, samozřejmě přečtěte.
Tedy body (ze 600 možných): Honda 407, Audi 396. Resumé: "Unser Test zeigt, dass Honda auch den Vergleich mit einem deutschen Spitzenprodukt nicht scheuen muss. Mehr Platz, bessere Bremsen, geringerer Verbrauch, üppigere Ausstattung und ein günstigerer Preis lassen ihn knapp vor dem Audi landen".
Pane Revo, doufám, že nepodezíráte německé novináře, že by snad probůh nadržovali Hondě. Toto jsou ta fakta, o kterých pořád mluvím a která Vy jaksi pořád nechcete vzít na vědomí.
Jinak článek č. 1 v tom hledání je srovnávací test Accordu diesel s diesely Mondeo, C5 a Superbu. Nebudu Vás dlouho napínat - opět (byť těsně) je Accord první. V čem to asi bude? Že by ti Japonci tak dobře podpláceli
Mějte se hezky a pokud Vás ta polemika ještě baví, tak se ozvěte.
0/0
14.1.2004 9:57

Mejla

Re: pokračování
A ještě jeden zcela konkrétní případ - srovnávací test Audi A4 a Hondy Accord na renomovaném a široce uznávaném německém serveru www.autobild.de. Pokud Vás to zajímá, tak pokračujte Test und Technik, poté Testberichte a v sekci Archiv vyberte v kolonce Marke Honda, zmáčkněte tlačítko Suchen. Poté se podívejte na článek číslo 4 - Ein Honda will nach oben. Já tady pouze ocituji výsledky a resumé, celý článek si, pokud máte zájem, samozřejmě přečtěte.
Tedy body (ze 600 možných): Honda 407, Audi 396. Resumé: "Unser Test zeigt, dass Honda auch den Vergleich mit einem deutschen Spitzenprodukt nicht scheuen muss. Mehr Platz, bessere Bremsen, geringerer Verbrauch, üppigere Ausstattung und ein günstigerer Preis lassen ihn knapp vor dem Audi landen".
Pane Revo, doufám, že nepodezíráte německé novináře, že by snad probůh nadržovali Hondě. Toto jsou ta fakta, o kterých pořád mluvím a která Vy jaksi pořád nechcete vzít na vědomí.
Jinak článek č. 1 v tom hledání je srovnávací test Accordu diesel s diesely Mondeo, C5 a Superbu. Nebudu Vás dlouho napínat - opět (byť těsně) je Accord první. V čem to asi bude? Že by ti Japonci tak dobře podpláceli
Mějte se hezky a pokud Vás ta polemika ještě baví, tak se ozvěte.
0/0
14.1.2004 11:04

revo

Re: baví...
Celkem mě baví. Akorát mám hendikep (přiznám se) v těch tabulkách. Tolik tabulek, jako máš v hlavě ty, jsem ani nečetl....  
Nicméně: nalistuj si stárnku Hondy a Audi a porovnej ty dieslový motory. 2,0 od Audi má lepší parametry, než 2,2 od Hondy.  Nemusím číst test....
Působíš celkem jako člověk, kterej má přehled. Ale plácnout, že automobolky jako MB, BMW nebo Audi dělají průměrný auta - promiň, ale to je blábol všech blábolů. Nemíním na něj ani odpovídat. Nebo se budeš hádat když řeknu, že Trabant je lepší než Favorit?
Co se týše Superbu - nemohu si vzpomenout kde, ale viděl jsem na něj reklamu v našem jakémsi časáku a byla ve stylu: Toto jsou auta, která nemají Superb rádi....a vzpomínám si celkem přesně, že tam bylo třeba Volvo..(pointa je v tom, že tam pak byly odkazy na testy různých motoristických časopisů, ve kterých Superb zvítězil...). Navíc další důkaz toho, že pleteš jabka s hruškama. Superb je "trošku" jinde, než Accord.
Navíc znovu zdůrazňuji - Accord nemá zdaleka takovou možnost příplatkové výbavy, jako má moje A3. A to stojí v hierarchyii Audi nejníže...  Kolik má Accord třeba druhů motorů? Kolik má druhů převodovek? (a3 používá 4..), kolik druhů pohonů? Kolik druhů kůže a dřeva(nemyslím koženky a umělé hmoty, jako je v asijských autech dobrým zvykem...) Takže pokud máš tak rád tabulky, podívej se na stránku audi.cz a tam je celkem obsáhlá tabulka doplňkových výbav o které si Honda nechá jenom zdát.... To já osobně vnímám jako ten "náskok díky technice".
A na závěr - modlím se za to, aby Audi nikdy nemělo stejný prodeje jako Honda a spol. I když patří pod VolksWagen, není to lidový vůz. A sn
0/0
14.1.2004 16:23

Mejla

Re: mě to taky ještě vcelku baví ...
Opět zdravím pane Revo a jsem rád, že můžeme pokračovat v naší diskuzi. A těší mne, že se bavíme vcelku bez osobních útoků a nadávání si navzájem do nejrůznějších druhů zvířat. Pokud to vydrží, možná si začnu s Vámi i tykat, ale zatím setrvám u vykání.
Takže: pokud se správně podíváte na můj předchozí příspěvek, tak uvidíte, že jsem nic nepsal o průměrných německých vozech. Já jsem psal o vozech průměrné kvality a na tom si prostě trvám. Ty vozy samotné nejsou průměrné, to je naopak spíše luxus a přepych (např. MB tuším S-klasse, BMW řady 7, A8, nemluvě o různých specialitách). Ovšem také dost draze zaplacený. A ty testy, které provádí německý TUV, několik let jasně říkají, že kvalita těchto aut je všech věkových kategoriích spíše nadprůměrná, samozřejmě ne někde dole, tam se hrdě drží Škoda Favorit/Forman a podobné typy. Prostě tak (známkuji jako ve škole) zhruba dvojka plus mínus autobus. Nedá se to zobecnit, vynikající výsledky má dlouhodobě třeba Porsche 911. Ale dlouhodobý fenoném těchto testů je skutečně Toyota - to je prostě liga sama pro sebe. Sem tam se mezi ně někdo vetře, to je taky pravda.
Přímo v této debatě jste o kousek níže napsal, že "Co je to tedy "porucha, která se počítá do této tabulky"? Ještě ji nikdo nijak nedefinoval ..." Vězte tedy, že to nejsou poruchy typu "nestírá mi stěrač" nebo "praskla mi žárovka v reflektou". Jsou to výsledky důsledných kontrol na mnoha stanovištích TUV - za rok 2003 jich bylo cca 7,2 miliónu na celkem 185 nejoblíbenějších autech ve stáří od tří do jedenácti let (pokud chceš pramen informací - www.tuev-sued.de). Snad by to šlo srovnat s našimi STK, které by své údaje o kontrolách pak nějak vyhodnocovaly. Bohužel celý katalog uveden není, ale je k dostání za cca 4 eura .
 
0/0
14.1.2004 18:55

Mejla

Re: pokračování
Nebudu tady psát výsledky, ale nás jako Čechy může těšit poslední místo Škody Favorit / Forman v kategorii 8-9 a 10-11 let. Těsně před ní se umístily Seaty (v pořadí od nejhošího) Marbella, Ibiza a Toledo. Matně si vzpomínám na reklamu v TV na Seat Toledo v polovině 90-tých let, kde se něco mluvilo o "spojení německé kvality a španělského temperamentu". Jak je vidět, je to fakt dost dobrá kombinace (ale na Favorita to přece jenom nemá ).
Na závěr volně ocituji resumé výsledků TUV: "nejspolehlivější vozy jsou z Japonska a Německa". Toť fakta, pane Revo, žádné moje dojmy nebo smyšlenky, jak jsem na TUV našel, tak tady píši, můžete si to kdykoliv ověřit.
Tak a dále: srovnání dieselů Audi a Accord jsem na Autobildu nenašel, až nějaké bude, tak se určitě ozvu, ať už dopadne jakkoliv, slibuji. Já ty diesely určitě srovnávat nebudu, nebojte, nechám to na odbornících. Co se týče Superbu - uvedl jsem srovnávací test dieselů Accord - Mondeo - Superb a C5, nevím, proč tam byla zrovna tato auta. Já tudíž jablka s hruškami nemíchám, to reklamujte jinde. Já ty testy pouze čtu a Vás na ně upozorňuji, ale do výběru vozů (zatím) nemám co mluvit ...
No a na závěr - náskok díky technice. Nikdy jsem se s Vámi pane Revo nepřel o tom, že by snad Audi nemělo fantastickou výbavu. Výběr motorů je velmi široký a do auta si můžete nacpat snad i automatickou pračku se sušičkou, pokud to budete chtít. Ale pořád mi není jasné, proč tomu říkáte "náskok díky technice"? Podívejte se, o Japonsku toho zase až tak moc nevím, ale je to země, kde jezdí vlaky Šinkazen, létají sondy do vesmíru a kde se vyrábí nejvíce robotů na světě. Jeden takový roztomilý robot od Hondy tu ostatně nedávno byl a potřásl si ruku (?) se Špidlou. Skutečně si myslíte, že je pro ně problém vyvinou a vyrobit podobné fajnosti, jako má třeba to Audi?
0/0
14.1.2004 20:00

Mejla

Re: ještě pár slov ...
Já si to nemyslím, spíše mám dojem, že to, co se u nás nabízí, jsou vozy "pro Evropany" a v Evropě kvůli clům také vyráběné. Pro Japonsko a USA se vyrábějí dost jiné modely (tady si nejsem moc jistý - kouknu na to).
Já osobně bych náskok díky technice viděl asi přece jenom jinak. Označil bych tak firmy, které se pustí do vývoje motoru, který nás zbaví závislosti na arabské a ruské ropě. Zatím se jeví, že by to mohl být vodíkový motor, ale tady jsou věci zatím dost nejasné. Nebo alespoň firmy, které udělají vše pro to, aby motory žraly co nejméně a byly co nejvíce ekologické, abychom tu všichni jednou nezdechli na rakovinu z výfukových zplodin.
Takže u Audi změníme slogan "náskok díky technice" na "splníme Vám všechna možná a nemožná přání, ale taky si za to necháme pořádně zaplatit". Co Vy na to, pane Revo?
Mějte se a "keep ".
0/0
14.1.2004 20:17

revo

Re: klobouk dolů
Jsi opravdu dobrý "soupeř". Navíc v podstatě soupeř nejsi, protože mám v podstatě stejnej názor.
Ale: ten test s Accordem jsem četl. Je v posledním AutoTipu a má jednu velkou slabinu: motor v Superbu má objem 1,9 a v Hondě 2,2. A to je ještě ta 1,9 s výkonem 90 PS! Tento motor se dělá i v provedení 150 PS, ale ten tam bohužel není. Navíc ten v Hondě se prodává asi tak měsíc a ten v Superbu už několik let. Takže opět jablka a hrušky. Pokud by ten Superb měl taky náskok 0,3 litru, tak tam máme motor 2,5 TDI a na ten Honda nemá...
Co se týče vývojů vodíkových motorů a pod.: jsou to všechno jenom neprodejné zkušební modely. Až nějaká automobilka postaví auto na vodík za cenu normálního auta, bude to na něco. Zatím si pouze hrají a experimentují. Já jim držím palce, ale chce to "důkaz na místo slibů..."  
Používáš taktiku, kterou tady používá většina: Audi je drahý. Uvědom si, že moje debata nebyla o cených, ale o možnostech. Takže se vžij do situace, že máš 3 mil. a chceš za to auto (já bych si ho za ty prachy nekoupil..). Co ti nabídne Honda? Akorát Legend s technikou a výbavou A4 . Takže nech cenu stranou a sleduj možnosti...
A teď docela vážně: můžeš konkrétně uvést, co jsou to ty poruch, které se počítají do tabulky TUV? Já do té doby neberu tabulku TUV jako směrodatnou. Prostě nesvědčí o ničem.
Tak na závěr: nepochybuji o umění Japonců, ale mě zájímá to, co si můžu koupit. To, že dělají tancující roboty je super, ale to, že neumí udělat auto s ESP v dané kategorii mi přijde jako tragédie.   
Takže se měj. Jo a ještě: MF Dnes - včerejš
0/0
15.1.2004 10:09

revo

Re:
....í vydání a tabuka prodejů: Audi je před: Hondou, Alfou, Volvem, BMW, Mitsubishi, Subaru. Má o 2 auta míň prodaný, než MB.....
0/0
15.1.2004 10:12

Mejla

Re: taky smekám, pane Revo,
hlavně že Vás to ještě baví. Ale jako soupeř si nepřipadám, to není tenisový mač nebo šachová partie. To je normální pokec dvou trochu informovaných laiků o autech. Možná by se kecalo ještě lépe na Mendláku u dobře vychlazeného škopku Starobrna .
Mně je jasné, že z Vás neudělám příznivce Japonců a Vám už je taky asi jasné, že "Helmuta" mít nemusím. Ale to je asi i dobře, nemusíme mít všichni stejný názor.
K věci: ten test jsem uvedl jen pro pozornost, proč tam vybrali Superba s 1,9 s 90 PS fakt nevím. Pokud chcete, tak na Autobild napište a vynadejte jim, že srovnávají hrušky s jabkama. A že dnes Honda nemá 2,5 litrový diesel - no včera ještě neměla ani ten 2,2. A vidíte, dnes ho má a pro začátek to není vůbec špatný. (Pro úplnost dodávám, že má ještě diesel 1,7). Pokud si povede tak dobře jako s benzíňáky, a ty má fakt špičkový, tak se můžeme těšit. Ale to je přesně to, co já říkám - přes 100 lety možná jezdili Japonci na rikšách a Evropa v autech. V tu dobu skutečně měla "náskok díky technice". Ale dnes tomu tak není.
Vodíkové motory: budeme držet ty palce spolu, ať už konečně jdou Arabáči do prd..e. Ale co to znamená, že si firmy jen hrají a experimentují? Všechno na světě tak začíná. Když se má narodit nový člověk, tak si taky musí táta s mámou chvíli hrát ... Když pan Benz začal dělat experimenty s benzínovým motorem, taky si možná spusta lidí myslela, že je blázen a že si jen hraje. No a jak to dopadlo. Je to podle mne jediný možný směr vývoje, ropa skutečně dříve či později dojde, nehledě na tu ekologii.
A oblíbené TUV: berte či neberte ji vážně, je to Vaše volba. Ale ty testy se nedělají jen tak pro nic za nic, to není svévolná kratochvíle německých techniků. A že nesvědčí o ničem - to je hodně silné kafe. Proč se teda na to ti Němci nevykašlou?
0/0
15.1.2004 11:24

Mejla

Re: pokračování
Na TUV nic nepíší o tom, co se počítá mezi závady, které se promítnou do hodnocení. Ale i tak - ty podmínky jsou pro všechna auta stejná, pro Toyotu a Hondu stejně jako pro Audi či Mercedes, nikdo nemá výjimku. Zkuste to tedy vzít aspoň takto: pokud si dnes koupíte ojetý 6-tiletý Mercedes SL, máte pravděpodobnost 0,055, že bude mít nějakou vážnou závadu, kterou Vám na STK odhalí. Pokud si koupíte stejně starou Alfu Romeo 145/146, je ta pravděpodobnost. 0,29. Proč bych tomu neměl věřit? Byli ti technici podplacení nebo ožralí? Nebo si ty závady vymysleli? Když byl za rok 2001 v kategorii aut 1-3 let první Ford Focus, tak se tím Fordi hned chlubili. Proč to dělali, když to podle Vás o ničem nesvědčí? Dost jiných řidičů včetně mě si myslí pravý opak.
A ty nešťastné peníze - proč se do té situace musím jen vžívat a ty 3 melouny nemám? Ne, taky bych ty peníze do auta nevrazil, nikdy. Ale zase na druhé straně - kolik lidí v ČR řeší tento problém, kam vrazit 3 melouny? Snad jenom podnikatelské a manažerské špičky. A tam to není o kvalitě za rozumnou cenu, ale o prestiži a snobárně, to vím bezpečně. Znám několik takových typů, před rokem 89 jezdili ve 105 a dnes musí mít BMW nebo Medvěda, už to Audi je pro ně málo. Prostě musí, jinak by je ostatní snobi pomluvili, že jsou socky a jezdí v nějakém šrotu. To je otázka pro psychologa, ne pro nás dva, co tady plkáme. Jeden takový týpek začal Omegou, pak šel do A6 a teď má Mercedes S-klasse, brzy si snad koupí vrtulník či jachtu, nevím.
A pokud už jsme u toho - tak zkuste zavolat na Hondu nebo Toyotu a zeptejte se jich, co Vám nabídnou za 3 melouny. Třeba Vám dovezou z Japonska speciálně vyrobený 10-ti metrový vůz, který bude mít motor o objemu 25 litrů a výkonu 1 MegaWattu. Bude to mít 48 airbagů včetně kufrových, aby se Vám nepotloukly golfové hole . No nekupte to!!!
Mějte se a brzy do počutia!
0/0
15.1.2004 11:56

revo

Re: ok
S tím TUV: opravdu si myslíš, že lidi kupují auto podle tabulky spolehlivosti? Kolik jich takových znáš? Já nikoho.... Takže nepovažuji tabulku TUV za nějakej jasnej magnet na lidi. Stejně tak (bohužel) nikoho netankuje bezpečnost. Pak by ti korejci neměli šanci. Ještě jsem nečetl o žádným, kterej by se dal rovnat v NCAP s Evropou. Nemluvě u hrůzách typu Voyager a spol....
Jinak na ten škopek bych někdy zašel. No spíš na sodovku. Vzhledem k tomu, že nedám ani ránu bez auta...
0/0
15.1.2004 14:03

Mejla

Re: tak tady naposled a někde jinde se určitě ještě uvidíme
Tak pane Revo, už to tady pomalu zabalíme, stejně tu plkáme jenom my dva. Ale těší mne, že nyní s Vámi mohu jen a jen souhlasit.
Ještě jednou TUV: jasně, magnet na lidi to tady není, to je v ČR vždy a jen cena (kde jinde mohla vznikout věta "nechci slevu zadarmo"?). Ale pro toho, kdo kupuje jetý vůz a chce mít trochu jasno, to může být solidní vodítko. A je to skutečně jen statistika (já mám dvě auta, soused žádné, tedy každý máme jedno). Klidně můžete mít 10 let starého Favorita a nemít na něm žádnou závadu a divit se, co že to všichni melou o kvalitě Favoritů.
Co se týče bezpečnosti - naprostý souhlas. Evropa na špičce, kousek za nimi Japonci, pak USA a v dáli Korea a ostatní. Ale opět říkám - jsme v ČR, lidi nemaj prachy atd. atd., vidíme to sami dnes a denně, co tady jezdí za hrůzy.
Pokud se chcete podívat, našel jsem test na rakouském serveru www.autotouring.at, kde srovnávají diesely Accord - MB C220 (pokračujte potom Auto&Motorrad, Auto - tests a článek Kurs korrektur). Takže jen stručně: ve srovnání motorů zvítězil Accord, C220 vyhrál při srovnání jízdních vlastností a komfortu. Celkem to označili jako "plichtu". No, budiž. Jo, a ve srovnání cen taky zvítězil C220 a to hned o 11 tisíc Euro . Ono na tom dieselu od Hondy fakt možná něco bude ...
Takže pane Revo: na ten škopek si určitě někdy zajděte a domů jeďte šalinou nebo běžte pěšky, ona i chůze má něco do sebe.  Opět přeji hodně šťastných kilometrů bez nehod a bez poruch. A jak uvidím, že zas na nějaké diskuzi pomlouváte Japonce, tak se určitě ozvu !
0/0
15.1.2004 16:46

revo

Re: tak jo...
Díky a měj se. Těším se na další rozmluvy při jiném článku.... . P.S.: Japonce nepomlouvám, jenom snáším argumenty... Měj se!
0/0
16.1.2004 9:54

limach

Re:
Zkus přesněji. Jsem ze Střední Moravěnky. Z Olomóca.
0/0
12.1.2004 9:33

revo

Re: Brno
Já su z Brna....Olmik je kósek....Tak jak někdy pojedeš do štatlu, tak napiš na mail. brembo@seznam.cz Rád se pokochám 147čkou.....
0/0
12.1.2004 12:41

VLK

Re:
Auto union s těmato nikdy nezávodila. Na tuto ligu nikdy neměla a mít nebude...
0/0
12.1.2004 18:04

VLK

Re:
Bennetonu patří Boss, ale to je jedno, to jen tak na okraj...
0/0
12.1.2004 17:58

Koudy

NE NAFTA
Proč proboha pořád ta nafta???? Proč??? Kdy už to konečně skončí tahle cesta dopekla a přestane se to ládovat do kár....
0/0
7.1.2004 18:29

mysak

Re:
Kdy si naposledy jel v podobne kare s naftovym motorem ?
0/0
7.1.2004 18:46

RM

čirá optika
Zajímaly by mě vaše zkušenosti s "čirou optikou". Jsou tam stejné halogenové žárovky jako v obyčejných světlech ? A opravdu je s ní v noci vidět lépe ???? A od kdy se dělá čirá optika do octavií ??? díky
0/0
7.1.2004 14:12

Marek

Re:
Cirá optika = krycí sklo reflektoru je hladké, směrování světla se děje prostřednictvím zrcadel uvnitř paraboly. Pohlcování svetla je tudíz nizsí nez u klasických reflektoru s vroubkovaným krycím sklem. Octavia má cirou optiku od MR2001, ale stále klasické zárovky H4.
0/0
7.1.2004 14:35

Tomas2

Re: čirá optika
Mohu z vlastnich zkusenosti potvrdit, ze cira optika jlepsi a je s ni tedy i lepe videt. Ve Fabii jsou klasicke H7 55W a sviti to jako das :-) Jinak do Octavii se davaji cire svetlomety od MR2001 takze zhruba nekdy od poloviny roku 2000....
0/0
7.1.2004 14:35

HS

Re:
Cira optika je jen moda...
0/0
7.1.2004 21:02

revo

Re: čirá optika....
Nemáš náhodou na mysli, světla se zpětnou projekcí (lupy)? Ty má předchozí verze (mimochodem při testech ve světelném tunelu Hella jedny z nejlepších ve třídě kompaktů). Nová A3 už je nemá a nesvítí nijak hůř (můj pocit).
0/0
8.1.2004 16:17

L@F

Technická pozn. pro redakci:
Co tak příště fotit úplně černé auto v tunelu? Vidět toho bude zhruba stejně...
0/0
7.1.2004 13:36

Tydyt

100Kw Almera Tekna
Divim se, ze tam neni misto Corolly je vykonostne lepsi nez Corolla a je jeste o neco levnejsi a ma bohatsi vybavu. Nissany jsou spolehlivejdi nez VW a nebo Alfa.
0/0
7.1.2004 13:07

lukinoo

hmmm
jedině Alfa 147  nestěžuji si
0/0
7.1.2004 12:46

limach

Re:
Jsem úplně stejně "postižený". Odkud jsi?
0/0
7.1.2004 13:25

revo

Re: s pravdou ven.....
147 je úžasný auto  Moc pěkný a svérázný. Přesto bych znovu šel do nové A3.
0/0
8.1.2004 16:55

A4 Avant

Nejde jen o auto
Při posuzování výhodnosti nejde jen o auto. Po dřívějších zkušenostech si nemohu vynachválit přístup v PORSCHE Brno - čímž zdravím pana Krupičku.
 
0/0
7.1.2004 11:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.