Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Číně umějí kopírovat všechno. I automobily

Před osmi lety se myšlence, že by Číňané - proslulí svou schopností okopírovat takřka cokoliv - začali padělat také automobily, šéf čínské pobočky Volkswagenu Martin Poste jenom smál. "Auta nejsou hodinky nebo kompaktní disky. Jsou moc složitá a je příliš obtížné je kopírovat," tvrdil tehdy Poste.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

neuveden

Nazor
To vite ze nas berou na hul a drou nam kuzi ,ceny za ktere prodavaji automobily jsou priserne  predrazene a lide z automobilek jsou preplaceni v platech treba takovej reditel fran. renaulta bere neskutecne mnozstvi penez a za co?Vzdyt ani nevi co s tim.A lidi v automobilkach totez.Manzel pracoval pro francouzskou tovarnu Renault za mesicni plat 80.000kc cisteho!! a to pracoval pouze na obyc.stroji na ktere neni potreba ani zadny diplom.Skoda ze to nemuzeme udelat jako cinani.Jaky z nich maji strach WV a ostatni.Jsou posrany az za usima aby neztratili jenom ten nejaky jen.
0/0
14.1.2004 15:12

Kohout

Jetta = Bora v USA a na některých jiných trzích
0/0
12.1.2004 17:20

Ondra

Podivný článek
Mám pocit, že článek je opět špatně napsaný a navazuje tak na sérii článků na iDnes obvyklých. Myslím si, že na obrázku není model Jetta, ale Bora. Jetta se vyrábí jako výběhový model evropské verze s pozměněnou maskou a drobnými úpravami...např. FAW i jiní výrobci. Určitě se najde někdo, kdo uvede správné informace, že to bude "novinář" z iDnes si ale rozhodně nemyslím.
0/0
12.1.2004 11:53

marko

Re:
Bora se v číně prodává pod zn. Jetta
0/0
15.1.2004 14:47

Pepa

Čínskej Passat
Číňan přemejšlel jak vydělat, pak si všimnul Bory a ukradnul to Volkswagenu včetně výrobní linky a fabriky na motory. Jóó kucí z Mladý fronty jsou borcí. No to bych se z Vás p....l.
0/0
11.1.2004 22:16

DuPe

Nesmysl
To je taková blbost, že jsem si málem pozvracel počítač, když jsem to četl. Všechny (upozorňuji VŠECHNY) "kopie" jsou ve skutečnosti originálem a všimněte si, většina vozidel momentálně vyráběných v Číně se již v mateřských automobilkách nevyrábí. Je to jeden ze způsobů, jak zúročit již vyřazené nerepasované výr. linky, malinko si přivydělat na zajímavých trzích atd. Každopádně velký omyl autorů článku.
0/0
11.1.2004 19:40

Mino

Re:
kam ze to chtela Skoda presunou vyrobu felicii, na Ukrajinu nebo do indie? Pred casem se neco takoveho psalo ....
0/0
11.1.2004 21:21

Driver

ceny motorizací
Víte, že silnější motor má nižší výrobní náklady než slabší? Tak proč platim za silnější víc? Vždyť třeba 1.4 a 1.6 VW jsou prakticky bez rozdílu, až na velikost díry pro písty. Vče ostatní vyjíždí ze stejné výrobní linky a je jedno, zda to půjde do 1.4 nebo 1.6. Akorát nás škubou.
0/0
11.1.2004 18:14

Mino

Re:
"Velkoobchdni" cena aut (nerikam primo vyrobni) je o mnoho nizsi, protoze v Nemecku se prodavaji tzv. EU-auta. Je to vlastne auto, dost casti nemecke, koupene pres Dasnko nebo Holandsko. Tam se plati totiz o 20-30% vetsi dane, ale pri vyvozi je zase tyto dane vrati, tzn. auto stoji mene o techto 20-30%. Jinymi slovy automobilka prodava do ruznych zemi stejna auta za dost odlisne ceny, ale "na krame" stoji skoro vsude stejne. VW mel vloni celkem problem a dostal tusim 95 mil EUR pokutu za tyto praktiky od EU. No a nemecky prodejce aut chce svych 30% take, takze auto "EX-WORK" stoji cca 50% toho, co je napsano navyloze.
0/0
11.1.2004 21:19

Kamil

I u nás
I u nás by mohli vietnamci začít kopírovat auta. Ty jsou neúměrně předražovány na úkor konečných zákazníků. Pro automobilky není problém vyrobit automobil o 1/3 levnější a s delší životností (např. plechy). Jenomže automobilky dělají "bussines" a tak nám nezbývá než plati, platit a zase platit...
0/0
11.1.2004 4:25

Tom

Re:
Kde jsi přišel na názor, že automobilky umí vyrobit auto o 1/3 levněji? Umí, ale to by chyběly peníze na vývoj nových vozů, nákupy technologií a jiných potřebných investic, které se nakonec promítnou ve finální ceně výrobku. Pokud by tomu tak nebylo, tak by jsi se ještě dneska chodil dívat k prodejci maximálně  na Favorita v nějaké akční úpravě - ale stál by možná cca 180 tis.    
0/0
11.1.2004 9:40

Xerxes

Re:
Myslis jako penize na vyvoj stale koncepcne stejnych spalovacich motoru, technologie stare 100 let kterou s mirnymi obmenami cpou lidem porad dokola? Nebo myslis penize na vyvoj palubniho pocitace a automaticke klimatizace kde je uroven elektroniky na urovni digitalniho tepomeru za 400,- Kc? Nebo myslis penize na vyvoj pruzkumu trhu aby se zjistilo zda chybejici svetlo v kufru bude zakaznikovi v zakladnim modelu dostatecne chybet aby si priplatil na lepsi model?
0/0
11.1.2004 9:50

Georgik

Re:
Človeče, že Ty si nezaložíš nějakou vlastní automobilku, když do toho tak parádně vidíš? Tvoje teorie o 100 let staré koncepci spalovacího motoru je opravdu úžasná. Jednak ta koncepce je mnohem starší, ale srovnávat úroveň motorů dnešních a třeba jen poválečných - no nevím. Myslím, že platíš ještě další věci, jako např. vývoj v oblasti bezpečnosti. A nakonec jednu věc, která platí obecně: jestli si někdo myslíte, že platy půjdou všem nahoru a výrobky budou cenově stagnovat nebo dokonce klesat, tak to je ekonomický nesmysl, který se dnes částečně naplňuje vzhledem k přesouvání výrob do Asie, ale až všechno budem dělat v Asii, tak nevím, za co budeme dostávat peníze tady.
0/0
11.1.2004 10:12

Roumen

Re:
Na ty roustouci platy bych se sel zeptat zamestnancu do Skodovky...nemyslim generalniho a tak, myslim ty chudaky, co tam sedej celej den u pasu a kdyz poda sroubek o minutu pozdeji, tak pride o premie...myslim, ze je tvoje otazka, jak sou spokojeny s platem a jeho rustem, rozhodne potesi. :-))
0/0
11.1.2004 11:08

Georgik

Re:
Problém je v tom, že dělník ve Škodovce patří k nejlépe placeným dělníkům u nás.
0/0
11.1.2004 11:25

Venoch

Re:
V Cine jsem byl a v cesku ziju, takze docela vim, ze nemeckych znacek tam jezdi skutecne pozehnane a ze rozdil platu cinana a cecha je obrovsky je jasne, ze cinani nestavkuji, nemaji odbory jako my a jsou ochotni pracovat bez ohledu na nejakych 40 hodin tydne, nemaji minimalni mzdu .... Rozdil mezi Cinou 1980 a cinou dnes je neporovnatelny. EU ma smulu, ze prestava byt technologickym tahounem a cesko ma smulu, ze prestava byt zdrojem levne pracovni sily ( nebo nekdo povazuje narust prumerneho platu z nejakych 3500 v 1989 na nejakych 15 000 za 12 let za normalni pri prakticky stejnem pomeru koruna-Euro? ) Bez celnich barier by EU mela velmi vazne problemy, potiz je ale v tom, ze je bude mit stejne, protoze tam kde se stehuje vyroba, vyvoj pujde taky. A nas to zacina ovlivnovat uz ted v elektronice, hrackach, jizdnich kolech...
0/0
11.1.2004 12:42

Mino

Re:
Siemens pred vanocemi rekl, ze uz nestaci s vyvojem mobilu a buduje obrovske vyvojove centrum  zatim "v nejmenovane zemi" na vychode. No Cechy tim nenyslem na 100%, ale molul oklikou o Indii. Ze tam je spousta chtrych lidi, kteri drive skoncili v USA, ale ted do USA skoro nikdo nemuze, protoze v kazdem oni vidi teroristu, takze tito mozci jsou super vyuzitelni ! Dobrej napad, co?
0/0
11.1.2004 21:27

Loner

Re:
A dalsi zajimava vec je, ze zatimco za Skodovky calujeme srovnatelne ceny jako za auta jinych vyrobcu, platy zamestnancu firmy SKoda zdaleka evropskeho prumeru nedosahuji. Kampak asi jde ten "drobny" rozdil :)
0/0
11.1.2004 12:34

lurtz

Re:
Zcela souhlasim, az na to, ze skodovky uz jsou drazsi nez nektera auta z dovozu.
0/0
11.1.2004 16:26

Tom

Re:
Drobný rozdíl jde samozřejmě do kapes vlastníka. Ale to je normální. Nebo snad dostala Škodovka novou lakovnu, továrnu na Oktávky, vývoj oktávky a fabie zadarmo?
0/0
11.1.2004 18:50

M

Re:
Kam jde? Jsi si nevsiml kdo sponzoruje a dela reklamu na zimnich stadionech v Nemecku? A tusim, ze ne jen tam.
0/0
11.1.2004 22:27

dedvseved

Re:
jednou jsem videl relamu skodovky v americe na hristi na americkrj fotbal. Moc mi tam nesedla, když nemaj stredovej kruh...
0/0
13.1.2004 22:19

x

Re:
rozdíl je zisk pro škodovku. proč si myslíš že automobilky staví továrny v indii, ukrajině... taky si myslíš, že tam dávají dělníkům německý plat? vysvětlím ti to. dělají to proto, že tam výroba stojí prd. a ty seš idiot co nemá na auto.
0/0
12.1.2004 8:23

Loner

Re:
Ale ja mam dve :) I kdyz je pravda ze jedno chci prodat, protoze na jezdeni mi jedno staci :)
0/0
13.1.2004 14:05

Mino

Re:
Hele, ten motor Skoda OHV, co se v podstate montuje dodnes, mel muj deda v Popularu uz pred valkou, pak ho mel tata v oktavce a ve S100 atd. Takze vlastne zadne pokrok ....
0/0
11.1.2004 21:23

Kedny

Re:
Je tomu presne tak, je to premastene a to nechutne. Nedivim se treba Mercedesu nebo BMW, ci Ferrari, tam se plati za znacku, ale kdyz takove praktiky prevezme SKoda (penez), tak to uz je na povazenou.
0/0
11.1.2004 10:00

Kamil

Re:
Milý Tome, peníze na vývoj nových automobilů nesou v dnešní době převážně jednotliví subdodavatelé. Ti, aby se udrželi v silné světové konkurenci, musí automobilkám dodávat špičkové technoloie doslova za "babku". Když ne, tak se na jejich místo přesune firma další. Ekonomická  (a nejen ta) síla automobilek je velmi vysoká, což jim umožňuje si diktovat podmínky. A ty jsou povětšinou velmi podrobné a přísné. A navíc v době, kdy se všechny procesy modelují a simulují v podstatě na počítačích, se tyto náklady nikterak dramaticky nezvyšují .
0/0
11.1.2004 12:03

Tom

Re:
Modelování a simulace v CAD systémech je pouze počátek. Uvědom si, že i toto je velice nákadná záležitost, která se projeví ve finální ceně výrobku.
0/0
11.1.2004 18:53

Kamil Š

Re:
Úspora nákladů v předvýrobních etapách související s modelováním a simulací je obrovská.  V počítači se prakticky navrhne produkt, který je z 80 – 90 % totožný s tím co vyjede z výrobní linky. Největší ztrátové náklady jsou spojené s neúsporným hospodařením se zdroji (lidskými, materiálními, časovými...). Chci říct, že kdyby se auta prodávala o 1/3 levněji, nebyla by to pro automabilky veliká ztáta.
0/0
11.1.2004 22:14

bajsikl

Re:
zajimave je, ze renault chce zacit na ceskem trhu prodavat auto ktere by dle odhadu melo stat asi 160 tis. .
takze kdo chce ten umi.... 
0/0
11.1.2004 12:40

DaM

Re:
No, za ty penize to bude teda kvalitka :-)))))) A jeste k tomu od Renaultu :-)))))))
0/0
11.1.2004 13:08

orol

Re:
mno renault  je kazodpadne kvalitnejsi ako skodovka. nehovoriac ze je neporovnatlene drahsia (vzhladom k u kvalite). napr kto si kupi superb je vazne superblb.
skoda octavka je hruza stretnut na ceste, bud nesvieti svetlo predne zadne, fabvia detto,. no hruza. a s tym ze kopu ludi tam ma 1,4 alebo lenivu staru 1,6 55kw a si mysli ze su bohovia na ceste.
0/0
11.1.2004 18:52

Jan Žižka

Re: orol
Pro vás dráteníky to stačí.
0/0
11.1.2004 21:36

M

Re:
CO??????????? Renault a kvalitni??  Mam dve Skodovky a jednoho Renaulta.
Renaulta jsem si koupil naposledy. Furt se v nem neco s..e. Opravy stoji balik a nahradni dily taky. Dik, ale az ho odepisu, tak jde z baraku. 
0/0
11.1.2004 22:37

Ogares

Re:
Já mám dva renaulty a jednu škodovku (octavia 2000) a ta škodárna stojí pořád po servisech, už jsem do ní nacpal 120 litrů a pořád se na tom něco kazí. Teď to spravuju naposled a ať si to po mě nějakej blb koupí. Rendli jsou v klidu, tam chodím akorát na garnčky.
0/0
12.1.2004 16:18

revo

Re: kvalitní...
Renault má hlavně "kvalitní ceny" náhradních dílů. Pro iliustraci: stahovačka předního okna na Megáne - 12 000. To samý Octávia - 3 500. Asi je tak megakvalitní, že prodá málo náhradních dílů a proto stojí 3x tolik, co u konkurence...
0/0
12.1.2004 12:36

MartiS

Re:
VYfuky na Octavku jsou trikrat drazsi nez na lagunu tak nevim jak je to s tema super cenama na skodovce :-)
0/0
14.1.2004 15:08

xray

Re:
nejde o renault, ale o dacii. renault je jejím vlastníkem a to u ž nějaký čas. každý snad někdy viděl dacii aby věděl, že renaultuv vstup do výroby je znát. ale auto stále zapadá někam do roku 1980.
0/0
12.1.2004 8:20

Slava

Re: Dacia
Pokud vím, tak to bude Renault z Rumunska tzn. Dacia a kvalita těchto takyaut je opravdu pověstná. :-))))
0/0
11.1.2004 18:49

Mino

Re: Renault za 160 tis.
Jo, je to pravda, ale ma to bytvyrobene v Rumunsku, kde zakoupil pred casem Dacii. Tim snizi cenu na minimum ....
0/0
11.1.2004 21:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.