Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Seat Cordoba: 100 koní opravdu není málo

hodnocení iDNES 4,0/5 Seat Cordoba 1.9 TDi s motorem o výkonu rovných sto koní - to je další z testovaných vozů. Automobil nás zaujal příznivou spotřebou a překvapivě pružnou pohonnou jednotkou. Posádka se však musí smířit s některými nedostatky. VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * MOTOR A SPOTŘEBA JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel

BENZIN
Vzdy jsem zatim mel benzin s objemem motoru nad 3 litry, vzdy jeste nalezite upraven. Spotreba byla od 12 do 17 litru podle druhu motoru. V tu chvili cenu za pohonne hmoty nepocitam, protoze s takovym autem se clovek nauci zit, nejezdi s Marunou na chalupu v patek a v nedeli nazpatek. Proste kdo neco vi o pomeru vzduch - benzin, vi, ze pod urcitou hranici se neda jit a potom v podstate i kdyz jedu za 12/100 km, jedu levneji nez nejakej blbej naftovej Seat.
0/0
4.5.2004 8:18

Honza

Diesel vs benzin
Jsem normální řidič. Na dálnici si nehraju na nějakého závodníka. Jezdím na dálnici max. 140km/h a ve městě 60 km/h. Preferuji pohodovou jízdu bez zbytečného razantního zrychlování. Mám Renault Clio 1,2 16V 75 ps. Ve městě kde jsou kopce mám spotřebu 6,5l (rovina 6l) a na dálnici 5,1l. Teď mi řekněte, který z vás co mají diesel má o hodně menší spotřebu než já. Pravda, když jedu svižněji, tak připočtěte v průměru o 1,5 l více. Ale i tak? Když máte štěstí tak koupíte nafťáka v akci za stejnou cenu, jako benzín, ale takových akcí mnoho není, proto zůstaňme u standardních cen. Takže třeba u Renaultu podobně výkonný diesel ve stejné výbavě vyjde cca o 35 000 Kč dráž. Dám vám všem diskutérům úkol: spočítejte mi, kolik let bych musel jezdit z dieslem (15 000km/rok), aby se mi vrátila jenom ta investice v nákupní ceně (35 000Kč)? U pumpy je diesel za 25,50 Kč a Natural za 26,50 Kč. Koruna rozdílu! To znamená, pokud by diesel měl o 2l nižší spotřebu než já, při mém průměru 6l, pak na 100 kilometrech ušetří diesel 57 Kč. (6x26,50 - 4x25,50, nebo-li má spotřeba krát cena benzínu mínus spotřeba dieselu krát cena nafty) To znamená, že za rok ušetří 57x10 (1000km) x 15 = 8 550 Kč/rok. 35 000 Kč : 8 550 Kč = 4 což je doba v letech, za kterou se mi vrátí počáteční investice do dieslu. Nepočítám však vyšší náklady za servis (výměna filtrů, seřizování atd.). Předem díky za vaše reakce.Honza.
0/0
19.3.2004 13:18

drroman

nafta
pokud chcete setrit tak si kupte kobylu,ta vam sezere 15kilo travy u cesty. jezdim oktavkou tdi,a ted jsem zkousel fabii 1,2htp,jede slusne,ale kdyz jsem ji honil po dalnici 140km/h tak vzala 7,5l to si oktavka nevezme nikdy!!!a to s ni jezdim podstatne rychleji! navic je ta fabie neskutecne citliva na bocni vitr!!
0/0
17.1.2004 1:19

eBodmer

!
Co rikate na renaultackej 1.5 Dci - 100koni za prumernejch 4.6l / 100 km - to jednoznacne ukazuje na potencial naftaku do budoucna
pojistka je levna, vykon jako 1.9 tDi (ci 1.8T), spotreba na polovine benzinaku, levnejsi nafta o 2kable...
a hlavne !!! s timhle dieslem jedu tak pohodove, uvolnene, nemusim motor vytacet, a presto svizne (190...) a za temer 4 litry, akcelerace vice nez uspokojiva
sice vyssi porizovaci naklady, ale za ten komfort oproti benzinu to stoji
0/0
13.1.2004 20:52

Lib

Re:
Aha, mas tam par nejasnosti: 1) 1.8T nema 100 koni ale 110kW (146 hp) 2) benzinovy turbo se chova jak dyzlovy (nemusi se vytacet) 3) 190 uz je skoro maximalka, blizko maximalky nejede svizne zadny auto (pokud to neni omezeny ta maximalka) 4) asi si to tak nemyslel, ale vyzni to skoro jako ze pro 190ti mas 4/100, tak to zrejme urcite ne :)
0/0
13.1.2004 21:04

revo

Re: 100 HP?
Já jsem s ním jezdil v Renault Kangoo a jsem si jist, že nemá 100 PS, ale 82. A silně pochybuju, že se dělá i se 100 PS. Ale jinak jsem měl možnost najet pár km s tím slabším (tuším 65 PS) a jelo to opravdu sqěle. Třeba Megane s tímto motorem by bylo super auto...
0/0
14.1.2004 8:56

clk

Re:
pochybuj si silne jak chces, ale 1.5 dCi se uz dela i ve verzi se 100 PS - bude ho mit Clio, Megane a Scenic a mozna i Kangoo.
0/0
14.1.2004 19:27

danes

nafta vs. benzin
tak jeste jednou neco pridam.
vznetovy motor ma vyssi ucinnost nez zazehovy, proto ma teoreticky skutecne vyssi potencial. dneska jednoznacne dostanes pri stejnem objemu vyssi vykon z benzinoveho motoru, to je jasne, ale benzinove motory se vyvyjeji mnohem dele a jsou dnes skutecne mozna nekde velmi blizko hranici toho, co se z nich da vyzdimat. naftove motory oproti tomu maji zrejme vetsi potencial a mozna za deset let bude vsechno uplne jinak. jen si vemte, dovolili byste si pred deseti lety vubec srovnavat po strance vykonu naftove motory s benzinovymi? asi tezko. kdysi jsem cetl neco o tom, jak to jako funguje. smes nafty stlacena ve valci shori radove nekolikanasobne rychleji nez smes stlaceneho benzinu. proto ten pist a po nem ojnice  a po nem klika a vsechny dalsi soucasti motoru prijmou v kratkem okamziku mnohonasobne vetsi energii nez u benzinu. proto zase musi byt naftove motory tak predimenzovane, tzn. maji treba o 50 kilo vic nez srovnatelny benzin. ojnice jsou silnejsi... nojo, ale silnejsi ojnice ma zase vetsi vahu a proto vetsi kineticke energie, kdyz se ten motor trochu roztoci. Aby se ten motor nerozpadl, nesmi tocit vice nez napr. radove 5000 otacek (myslim ze se tomu efektu rika utaveni ojnic nebo tak nejak). kdyby jsme dokazali vyrabet pro normalni pouziti materialy, ktere by ty sily vydrzeli, mohli by naftove motory tocit treba 7000 nebo 8000 otacek nebo i vic, coz mohou benziny a pak by asi uz bylo mozno dostat ze stejneho objemu dieselu vetsi vykon nez z benzinu... nevim, jestli to tak je, jak jsem cetl davam dal.
s tema WRC si myslim, ze to nemusi byt takova blbost, protoze dneska to o sportu a technickem pokroku moc neni, spis marketing, kdyby se Peugeout rozhodl, ze chce podporit prodej HDi, tak si klidne udela naftove WRC, i kdyz mozna ne za dva roky. stejne je vykon omezen regulemi na 400 HP, pokud se nemylim, a to by asi z 2litru nafty casem dostali...
s tou bio
0/0
13.1.2004 17:47

Daňový soumar

Re:
Diesel v otáčkách ztrácí výkon. Takže tudy cesta k vyššímu výkonu nevede.
0/0
13.1.2004 17:53

Rado

Re:
Fakt? A co čerstvě nový turbodiesel od Hondy? V 5000 otáčkách je jako doma....
0/0
19.1.2004 15:24

petr

Re:
vykon WRC je omezen ma 300 k
0/0
14.1.2004 9:14

JoKo

Re:
ale nezabudajte, ze do vznetoveho motora davaju turbo aby to aspon islo a mohli to porovnavat s benzinom bez turba...
0/0
17.1.2004 14:51

THC-Squad.CZ

teda vážení...
koukám, že se to tu docela rozjelo.. mno.. když už tady teda řešíte, jestli je lepší nafta nebo benzín.. zamyslel se někdo (kdokoli) z vás na tom, že ceny benzínu i nafty půjdou stále nahoru, protože jich je prostě furt míň a míň.. naše dokonalá spotřební společnost má prostě na tuhle planetu moc velkou spotřebu.. no a proto se klonim k dieselu, protože benzín si na poli prostě nevypěstuješ, kdyby ses posral, ale s bionaftou už to zas tak hrozný není..
možná i pro to je rozumnější jezdit dieselem, protože když si 100 000 lidí pořídí místo benzínu naftu, tak to je celkově ušetřenejch cca 200-400 tisíc litrů !!! Zkuste taky někdy myslet na něco jinýho než jen na vlastní peněženku, obzvláště ti, kteří tu argumentují ohledně ekologičnosti..
jinak celkem souhlasim s názorem, že pro normálního človíčka s menším počtem najetých km je opravdu, vzhledem k pořizovací ceně, výhodnější pořídít benzína, jenže jak již bylo řečeno, pokud se nejedná o nějakou našláplou nenažranou turboverzi, tak je prostě s TDčkem lepší svezení.. mno a taky je fakt, že nafta ti pod prdelí nevybouchne a jen málokdy začne hořet...
0/0
13.1.2004 16:10

revo

Re: malá technická
V bionaftě je řepnýho oleje pouze cca 4%. Jen tak na okraj.... A pokud jde o tu ekologiii: je potřeba uvažovat o tom, že: 1, spotřeba dieselu je nižší 2, existují filtry pevných části 3, při výrobě nafty je použito nižších teplot při destilaci, tedy menší energ. náročnost......atd. Nevím tedy, pokud přičteme toto vše, jestli je ten benzín  lepší..... Jinak souhlas.
0/0
13.1.2004 16:29

Daňový soumar

Re:
Benzíňák se dá přestavět na plyn a pak teprve šetříš peníze i prostředí! Ale rozdíl mezi naftou a benzínem je dneska tak minimální, že v oblasti silničních vozidel těžko druhou stranu přeargumentuješ. Prodejnost je jen v marketingu a v tom, že 99% lidí reaguje na vidinu okamžité úspory (nižší spotřeba a nižší cena nafty), než na celkovou ekonomičnost. Ale i tak je zajímavý, jak dokázali prodejci zmáknout zákazníky, aby překonali nevýhodu vyšší ceny dieselu.
0/0
13.1.2004 17:48

Mustafa

Dotaz
Zdravim. Nemáte někdo náhodou zkušenost s 1,5 CRDi u Hyundai??? Dík.  
0/0
13.1.2004 14:55

Milan Jirouš - iDNES

Re:
Test Accentu s tímto motorem chystáme. Vyjde během dvou týdnů.
0/0
13.1.2004 18:25

Mustafa

Re: Dík za info
0/0
14.1.2004 7:53

Stavi

Go diesel
Naftové motory( JTD, TDi,HDi atd.) jsou oproti benzínovým celkově na vyšší technické ůrovni .Nejnižší  spotřeby se dosahuje pouze u dieslů !!! Např.motor druhé generace 1.9JTDMultijet -16V-103kW(!!!)-140k-se spokojí s ani ne 6ti litry na 100km.Točivý moment je 320Nm a o takové síle si  benzín může nechat jenom zdát!!!!! Vážení diskutující-tento motor patří mezi současnou dieslovou špičku-benzin na něj prostě nemá
0/0
13.1.2004 14:18

Lib

Re:
Dalsi chudak co to nepochopil ... ano ma to nizkou spotrebu, ale ledacjaka oktavka 1.8T benzin se 110kW a momentem 210 1750-4600 (tomu se rika rozsah vime? Ne jak ty vyhoneny PDcka, ktery uz maj normalni spicku, zadnej plochac) a oprdi to jako nic. CHAPES? Nebo si snad myslis, ze turbonafta je vykonejsi nez turbobenzin? Jestli jo, tak k tomu uz neni co rict.
0/0
13.1.2004 14:33

Stavi

Re:
Chudák,který to nepochopil jsi ty.Nemáš základní informace,takže k tomu není co dodat.Právě kde jaká oktávka  benzin turbo je vyhoněná-ne robusní diesel-CH APES ??? 
0/0
13.1.2004 15:06

masinka

Re:
LOL kdyz je teda ta nafta tak robustni a dokonala ne jako vyhonenej turbobenzin, tak mi vysvetli, proc ty zabednenci pouzivaji neustale ty vyhoneny benziny????? Nebo uz znas naftovy wrccko, ktery se postavi normalnimu wrccku a porazi ho? Ja ne, pouc me tedy, prosim, prosim, smutne koukam. Ty to s tvoji inteligenci urcite zvladnes.
0/0
13.1.2004 15:12

revo

Re: cože?
Vždyť auta WRC jsou extrémě vyhoněný co do objemu a výkonu. A mají minimální životnost. Proboha  Ještě se zeptej, proč nemá F1 naftu a už mi nikdo nevymluví, že seš úplně mimo.
0/0
13.1.2004 15:19

masinka

Re:
no jasne, tak kdyz jsou vyhoneny wrccka, tak proc to nedelaji robustni naftaky (tenhle vyraz pouzil kolega prede mnou), kterym by tyhle vykony nedelaly vubec zadny problemy, to je zvlastni a nerozumim tomu :-(.
0/0
13.1.2004 15:21

revo

Re: No konečně!!!!
Jsem rádže sis uvědomil, že tomu nerozumíš.
0/0
13.1.2004 15:38

masinka

pro demagoga co neumi cist
Hlavne ze ty ses mistr sveta. No ja alespon na rozdil od tebe umim cist, neboj, az budes opakovat prvni tridu, tak tam se to naucis.
0/0
13.1.2004 15:41

masinka

Re:
jo a kdyz ses tak chytraj, tak mi to prosim te vysvetli, diky. Uzs e tesim na naval tvoji inteligence :-)
0/0
13.1.2004 15:42

revo

Re: argumenty dochází....
Tak se začínáš rozčilovat, co?  Co takhle psaní - nechceš doučit? (chytraj, uzs, ...)
0/0
13.1.2004 15:49

masinka

Re:
:-) ses chytrej, a ted to vysvetleni, prosim.
0/0
13.1.2004 15:50

revo

Re: dík za uznání
Takže: pokud vemu 1,9 TDi a dám tam chiptuning, svody, vačky a podobný sra...y, tak se dostanu na cca 200 PS. Pokud to samý udělám s 1,9 benzínem, tak se dostanu na cca 300 PS. To je celý. A protože u WRC nezáleží tolik na životnosti, ale na výkonu, používá se benzín. A perlička na závěr: Peugeot oznámil, že do 2 let nasadí Diesel do závodů WRC..... To je celý.  
0/0
13.1.2004 16:02

masinka

Re:
To co pises, je mi samozrejme znamo, ale kolega predemnou napsal: Právě kde jaká oktávka benzin turbo je vyhoněná-ne robusní diesel-CH APES ??? Tak ja se jeste jednou ptam, proc se pouziva turbobenzin misto turbodieselu, kdyz je o tom samym vykonu na hranici svych moznosti, kdezto turbodiesel je daleko robustnejsi, coz pro me znamena jenom to, ze neni na hranici svych moznosti, ale ze ma jeste velikou vykonovou rezervu. A Peugeot turbokamna ve WRC do dvou let nepredstavi, tim si muzes byt jisty, o tom bych na 100% vedel.
0/0
13.1.2004 16:10

revo

Re: aha
Zkrátka ten kolega napsal blbost. Souhlasím s tebou.
0/0
13.1.2004 16:30

THC-Squad.CZ

Re:
mno.. možná kvůli tomu, že diesely jsou daleko těžší a u wrc kategorie záleží na každym deku hmotnosti??? výkonností to určitě nebude... prober se.. to je jako bych se tě ptal, proč se teda nedělaj benzínový motory do velkejch lodí, když je teda benzín lepší... nemůžes srovnávat nesrovnatelný...
0/0
13.1.2004 16:14

Daňový soumar

Re:
Pokud by byl lepší poměr výkon/hmotnost, pak by se diesel v závodech používal? NE! Protože s otáčkama ztrácí výkon. Jak bys ho zpřevodoval, aby na dvojku jel 150 km/h? Nafta je lepší tam, kde motor nemusí moc měnit otáčky - velký lodě, benzín naopak - závodní čluny.
0/0
13.1.2004 17:43

Havirov Devils ! ! !

EU
To Kendy1, Rony, Soňak :
 
kdybyste si precetli prispevky pod tim, tak nebudete hloupe mudrovat nad 40tisicema. To nebyl zadnej vypocet, pouze jsem konstatoval ze kdyz revo najezdi rocne 40 tisic tak je diesel lepsi. Nazdar  
0/0
13.1.2004 13:35

danes

TDI vs. benzin
Ja sem kupoval Fabii pred rokem a uvazoval jsem ji na 4 roky jezdeni, to je v mem pripade cca 140 000 km (35 tis. za rok), zadne podnikani, jezdim soukrome, ale mam to pekelne daleko do prace. Uvazoval jsem o 1.4 16V 74 kw nebo 1.9 TDi 74 kw. Rozdil v cene naprosto stejne vybavenych aut je 55 000 Kc. Mel jsem to spocitane fakt dost dusledne, vcetne nakladu na servis, pojisteni atd. i se zapocitanim toho, ze ten diesel se po 4 letech jako ojetina proda za cca 10 az 15 tis. vic. A vyslo mi, ze nafta akorat tak po 120 az 140 tis zaplati ten rozdil v porizovaci cene, takze jsi na nule, pak to muze zacit "vydelavat". Ale to jsem pocital rozdil 3 Kc mezi naftou a benzinem, dnes to bude spis tak nekde kolem 1,50. Takze muj zaver je, ze se novy, zduraznuji novy, naftovy auto od koncernu VW stezi nekomu muze vyplatit, leda tak taxikarum nebo nejakejm maniakum co v tom sedej pulku dne. Ale stejne jsem si koupil TDi, je v tom podle me proste prijemnejsi svezeni nez v benzinu a co mam prakticke zkusenosti, tak, ackoliv je to papirove nachlup stejne maximalkou i zrychlenim s benzinem, tak ten diesel je zivejsi.
K te hlucnosti, obcas jezdim i Fabii 1.4 MPI 44 kw a ta je teda na hluk horsi nez TDi, je to takova pila.
K servisnim intervalum, motory TDi PD 74kw a 96 kw mohou mit skutecne prodlouzene servisni intervaly az na 50000 km, ale musi tam byt diagnostika, a ta te, napr. pokud mas velky pocet studenych startu posle do servisu na vymenu treba uz po 20000 km, takze na to se moc spolehat neda.
U jinych nez VW aut nejsou ty rozdily v porizovackach tak hrozny, takze pak muze diesel vychazet trochu lepe, ale jinak hlasuju za to, ze benzinove auto je vetsinou rozumejsi volba, ve srovnatelnem dieselovem je ale asi lepsi svezeni.
 
0/0
13.1.2004 13:29

masinka

Re:
Konecne, rozumnej a nefanatickej nazor :-).
0/0
13.1.2004 13:37

revo

Re: diagnostika
Jak jsem už psal, jezdím s 1,6 a mám proměnný interval. Auto používám v průměru tak 5 x za den, tedy studených startů celkem dost. Zatím to vychází na těch 30 000, jak jsem psal.
0/0
13.1.2004 13:54

Zdenda

ejste jedna vyhoda nafty
kterou nikdo nezminil. Kdyz se vysekate, musi to byt hodne velka nahoda, aby nafta chytila, drtivou vetsinou se to nestane, ale lidi uhorelo uz spousta.
0/0
13.1.2004 13:24

škodovák

Spořínek
Já nevím jak Vy, ale já jezdím se svou oblíbenou Škodou Felicia 1,3/50 kW za 6,1l/100km. Servis po 15 tis. km není také drahý. Z toho vyplývá, že Felicia je vyslovený Spořínek. Budu ji mít ještě dlouho a jsem velmi spokojen. Miloš
0/0
13.1.2004 12:54

Kuba

Re:
vůbec na naftě se dnes moc neušetří, lepší je jezdit na plyn
0/0
13.1.2004 13:05

Fiaťák

Re:
a Feldu budeš mít za chvíli shnilou (zadní dveře), brácha mění vejfuk každej rok. Kdo všech pět pohromadě, tak jde do Fiatu - třeba Punto 1,2
0/0
13.1.2004 13:10

Havirov Devils ! ! !

to Revo
V pripade ze najedes rocne 40tisic, tak s koupi naftaku celkem souhlas. V pripade ze najedes rocne tech 15tisic (coz je podle meho nazoru prumerny cesky soukromy ridic, zadny sluzebni auto) tak v tom pripade benzinak. Ale ruku na srdce, tady ta Cordoba mi pripada spis pouzitelna pro toho soukromeho ridice nez do firmy.... cili iDnes se nas snazi krmit kravinama ve stylu radobynaftoveho trendu. Pokud clovek neni uplny vul a umi pocitat, tak si udela vlastni obrazek
0/0
13.1.2004 11:02

revo

Re: super
Naprosto s tebou souhlasím    Chce to jenom vzít papír a tužku a je to jasný. A k tomu "naftovýmu trendu": už jenom to, že se Honda po 14 letech probrala a začala dělat diesel svědčí o tom, že diesely jsou dnes v kurzu. Další důkaz: víc než 60% prodaných MB třídy E je v dieselu...... Takže ani milionáři si peníze netisknou.
0/0
13.1.2004 12:06

Daňový soumar

Re:
To jsi nezvolil dobrý příklad. Ještě asi před 15 - 20 lety platilo MB = diesel. Takže pokud u dieselový ikony nyní prodávají 40% v benzínu, pak je to spíš úspěch pro benzín.
0/0
13.1.2004 17:37

kendy1

Re:
Nějak špatně počítáš.Nevím, jak jsi došel k číslu 40tis. km za rok. Dovol abych se zasmál.
Stačí na to kupecké počty.
Při rozílu ceny nafta/benzín 1,50Kč - 2,00 Kč a rozdílu spotřeby na 100km cca 2-3 litry/100km to dělá cca rozdíl 70kč na 100km.
Takže: pokud najedu 10.000km za rok dělá to 7.000,- kč rozdílu. Takže při ceně pojistného a běžných nákladů na provoz se diesel vyplatí už od nějakých 8-9 tis. km za rok
Proto nevím jak jsi dospěl k těm 40tis/rok
Čágo
 
0/0
13.1.2004 12:17

rony

Re:
SOUHLAS, taky nevím jak k té částce dospěl.
Počítám počítám a nějak se nemůžu na těch 40.000 km dopočítat.
 
0/0
13.1.2004 12:22

masinka

Re:
zapomel si zapocitat i rozdil v porizovacich nakladech, coz dela zhruba 60000, takze nafta se ti vyplati, pri tve spotrbe, tak za 8 let.
0/0
13.1.2004 12:52

kendy1

Re:
No a v čem je problém? Nebojsi snad jeden z těch rádoby podnikatelů, co mění auta jako ponožky. A jestli jo tak potom nevím proč polemizuješ nad tím zda benzín nebo diesel.
0/0
13.1.2004 13:04

masinka

Re:
nejsem a auta nemenim jako ponozky, akorat mi vadi, jak lidi porad jak je nafta vyhodna, ja nerikam, ze ne, ale jenom pro urcitou skupinu lidi, ktera rozhodne neni vetsinova.
0/0
13.1.2004 13:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.