Diskuze
Seat Cordoba: 100 koní opravdu není málo
Děkujeme za pochopení.
Pavel
BENZIN
Vzdy jsem zatim mel benzin s objemem motoru nad 3 litry, vzdy jeste nalezite upraven. Spotreba byla od 12 do 17 litru podle druhu motoru. V tu chvili cenu za pohonne hmoty nepocitam, protoze s takovym autem se clovek nauci zit, nejezdi s Marunou na chalupu v patek a v nedeli nazpatek. Proste kdo neco vi o pomeru vzduch - benzin, vi, ze pod urcitou hranici se neda jit a potom v podstate i kdyz jedu za 12/100 km, jedu levneji nez nejakej blbej naftovej Seat.Honza
Diesel vs benzin
Jsem normální řidič. Na dálnici si nehraju na nějakého závodníka. Jezdím na dálnici max. 140km/h a ve městě 60 km/h. Preferuji pohodovou jízdu bez zbytečného razantního zrychlování. Mám Renault Clio 1,2 16V 75 ps. Ve městě kde jsou kopce mám spotřebu 6,5l (rovina 6l) a na dálnici 5,1l. Teď mi řekněte, který z vás co mají diesel má o hodně menší spotřebu než já. Pravda, když jedu svižněji, tak připočtěte v průměru o 1,5 l více. Ale i tak? Když máte štěstí tak koupíte nafťáka v akci za stejnou cenu, jako benzín, ale takových akcí mnoho není, proto zůstaňme u standardních cen. Takže třeba u Renaultu podobně výkonný diesel ve stejné výbavě vyjde cca o 35 000 Kč dráž. Dám vám všem diskutérům úkol: spočítejte mi, kolik let bych musel jezdit z dieslem (15 000km/rok), aby se mi vrátila jenom ta investice v nákupní ceně (35 000Kč)? U pumpy je diesel za 25,50 Kč a Natural za 26,50 Kč. Koruna rozdílu! To znamená, pokud by diesel měl o 2l nižší spotřebu než já, při mém průměru 6l, pak na 100 kilometrech ušetří diesel 57 Kč. (6x26,50 - 4x25,50, nebo-li má spotřeba krát cena benzínu mínus spotřeba dieselu krát cena nafty) To znamená, že za rok ušetří 57x10 (1000km) x 15 = 8 550 Kč/rok. 35 000 Kč : 8 550 Kč = 4 což je doba v letech, za kterou se mi vrátí počáteční investice do dieslu. Nepočítám však vyšší náklady za servis (výměna filtrů, seřizování atd.). Předem díky za vaše reakce.Honza.drroman
nafta
pokud chcete setrit tak si kupte kobylu,ta vam sezere 15kilo travy u cesty. jezdim oktavkou tdi,a ted jsem zkousel fabii 1,2htp,jede slusne,ale kdyz jsem ji honil po dalnici 140km/h tak vzala 7,5l to si oktavka nevezme nikdy!!!a to s ni jezdim podstatne rychleji! navic je ta fabie neskutecne citliva na bocni vitr!!eBodmer
!
Lib
Re:
danes
nafta vs. benzin
Daňový soumar
Re:
Diesel v otáčkách ztrácí výkon. Takže tudy cesta k vyššímu výkonu nevede.THC-Squad.CZ
teda vážení...
revo
Re: malá technická
V bionaftě je řepnýho oleje pouze cca 4%. Jen tak na okraj.... A pokud jde o tu ekologiii: je potřeba uvažovat o tom, že: 1, spotřeba dieselu je nižší 2, existují filtry pevných části 3, při výrobě nafty je použito nižších teplot při destilaci, tedy menší energ. náročnost......atd. Nevím tedy, pokud přičteme toto vše, jestli je ten benzín lepší..... Jinak souhlas.Mustafa
Dotaz
Zdravim. Nemáte někdo náhodou zkušenost s 1,5 CRDi u Hyundai??? Dík.Milan Jirouš - iDNES
Re:
Stavi
Go diesel
Naftové motory( JTD, TDi,HDi atd.) jsou oproti benzínovým celkově na vyšší technické ůrovni .Nejnižší spotřeby se dosahuje pouze u dieslů !!! Např.motor druhé generace 1.9JTDMultijet -16V-103kW(!!!)-140k-se spokojí s ani ne 6ti litry na 100km.Točivý moment je 320Nm a o takové síle si benzín může nechat jenom zdát!!!!! Vážení diskutující-tento motor patří mezi současnou dieslovou špičku-benzin na něj prostě nemáLib
Re:
Dalsi chudak co to nepochopil ... ano ma to nizkou spotrebu, ale ledacjaka oktavka 1.8T benzin se 110kW a momentem 210 1750-4600 (tomu se rika rozsah vime? Ne jak ty vyhoneny PDcka, ktery uz maj normalni spicku, zadnej plochac) a oprdi to jako nic. CHAPES? Nebo si snad myslis, ze turbonafta je vykonejsi nez turbobenzin? Jestli jo, tak k tomu uz neni co rict.Havirov Devils ! ! !
EU
danes
TDI vs. benzin
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...
Najdete na iDNES.cz
Nepřehlédněte
- Berbrovi obhájci navrhli zproštění viny. Snažili se rozbít verzi státního zástupce
- Slávisté za chování fanoušků proti AC Milán vyvázli jen s pokutou
- Bahrain Victorious je šestým elitním týmem na cyklistické Czech Tour
- Curleři Paulovi porazili Turecko a udrželi se mezi světovou elitou
- Nejdřív spor o Green Deal. Sliby politiků pak převrátila umělá inteligence
- Mladí se dnes příliš zaměřují na vnitřní prožitky, je to nezdravé, míní socioložka
- Čtyři partneři za jeden den. Nicholas Galitzine popsal postelové scény
- Nosková do třetího kola v Madridu neprošla, prohrála s mladičkou Ruskou