Diskuze

Seat Cordoba: 100 koní opravdu není málo

hodnocení iDNES 4,0/5 Seat Cordoba 1.9 TDi s motorem o výkonu rovných sto koní - to je další z testovaných vozů. Automobil nás zaujal příznivou spotřebou a překvapivě pružnou pohonnou jednotkou. Posádka se však musí smířit s některými nedostatky. VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * MOTOR A SPOTŘEBA JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pavel

4. 5. 2004 8:18
BENZIN
Vzdy jsem zatim mel benzin s objemem motoru nad 3 litry, vzdy jeste nalezite upraven. Spotreba byla od 12 do 17 litru podle druhu motoru. V tu chvili cenu za pohonne hmoty nepocitam, protoze s takovym autem se clovek nauci zit, nejezdi s Marunou na chalupu v patek a v nedeli nazpatek. Proste kdo neco vi o pomeru vzduch - benzin, vi, ze pod urcitou hranici se neda jit a potom v podstate i kdyz jedu za 12/100 km, jedu levneji nez nejakej blbej naftovej Seat.
0 0
možnosti

Honza

19. 3. 2004 13:18
Diesel vs benzin
Jsem normální řidič. Na dálnici si nehraju na nějakého závodníka. Jezdím na dálnici max. 140km/h a ve městě 60 km/h. Preferuji pohodovou jízdu bez zbytečného razantního zrychlování. Mám Renault Clio 1,2 16V 75 ps. Ve městě kde jsou kopce mám spotřebu 6,5l (rovina 6l) a na dálnici 5,1l. Teď mi řekněte, který z vás co mají diesel má o hodně menší spotřebu než já. Pravda, když jedu svižněji, tak připočtěte v průměru o 1,5 l více. Ale i tak? Když máte štěstí tak koupíte nafťáka v akci za stejnou cenu, jako benzín, ale takových akcí mnoho není, proto zůstaňme u standardních cen. Takže třeba u Renaultu podobně výkonný diesel ve stejné výbavě vyjde cca o 35 000 Kč dráž. Dám vám všem diskutérům úkol: spočítejte mi, kolik let bych musel jezdit z dieslem (15 000km/rok), aby se mi vrátila jenom ta investice v nákupní ceně (35 000Kč)? U pumpy je diesel za 25,50 Kč a Natural za 26,50 Kč. Koruna rozdílu! To znamená, pokud by diesel měl o 2l nižší spotřebu než já, při mém průměru 6l, pak na 100 kilometrech ušetří diesel 57 Kč. (6x26,50 - 4x25,50, nebo-li má spotřeba krát cena benzínu mínus spotřeba dieselu krát cena nafty) To znamená, že za rok ušetří 57x10 (1000km) x 15 = 8 550 Kč/rok. 35 000 Kč : 8 550 Kč = 4 což je doba v letech, za kterou se mi vrátí počáteční investice do dieslu. Nepočítám však vyšší náklady za servis (výměna filtrů, seřizování atd.). Předem díky za vaše reakce.Honza.
0 0
možnosti

drroman

17. 1. 2004 1:19
nafta
pokud chcete setrit tak si kupte kobylu,ta vam sezere 15kilo travy u cesty. jezdim oktavkou tdi,a ted jsem zkousel fabii 1,2htp,jede slusne,ale kdyz jsem ji honil po dalnici 140km/h tak vzala 7,5l to si oktavka nevezme nikdy!!!a to s ni jezdim podstatne rychleji! navic je ta fabie neskutecne citliva na bocni vitr!!
0 0
možnosti

eBodmer

13. 1. 2004 20:52
!
Co rikate na renaultackej 1.5 Dci - 100koni za prumernejch 4.6l / 100 km - to jednoznacne ukazuje na potencial naftaku do budoucna
pojistka je levna, vykon jako 1.9 tDi (ci 1.8T), spotreba na polovine benzinaku, levnejsi nafta o 2kable...
a hlavne !!! s timhle dieslem jedu tak pohodove, uvolnene, nemusim motor vytacet, a presto svizne (190...) a za temer 4 litry, akcelerace vice nez uspokojiva
sice vyssi porizovaci naklady, ale za ten komfort oproti benzinu to stoji
0 0
možnosti

Lib

13. 1. 2004 21:04
Re:
Aha, mas tam par nejasnosti: 1) 1.8T nema 100 koni ale 110kW (146 hp) 2) benzinovy turbo se chova jak dyzlovy (nemusi se vytacet) 3) 190 uz je skoro maximalka, blizko maximalky nejede svizne zadny auto (pokud to neni omezeny ta maximalka) 4) asi si to tak nemyslel, ale vyzni to skoro jako ze pro 190ti mas 4/100, tak to zrejme urcite ne :)
0 0
možnosti

danes

13. 1. 2004 17:47
nafta vs. benzin
tak jeste jednou neco pridam.
vznetovy motor ma vyssi ucinnost nez zazehovy, proto ma teoreticky skutecne vyssi potencial. dneska jednoznacne dostanes pri stejnem objemu vyssi vykon z benzinoveho motoru, to je jasne, ale benzinove motory se vyvyjeji mnohem dele a jsou dnes skutecne mozna nekde velmi blizko hranici toho, co se z nich da vyzdimat. naftove motory oproti tomu maji zrejme vetsi potencial a mozna za deset let bude vsechno uplne jinak. jen si vemte, dovolili byste si pred deseti lety vubec srovnavat po strance vykonu naftove motory s benzinovymi? asi tezko. kdysi jsem cetl neco o tom, jak to jako funguje. smes nafty stlacena ve valci shori radove nekolikanasobne rychleji nez smes stlaceneho benzinu. proto ten pist a po nem ojnice  a po nem klika a vsechny dalsi soucasti motoru prijmou v kratkem okamziku mnohonasobne vetsi energii nez u benzinu. proto zase musi byt naftove motory tak predimenzovane, tzn. maji treba o 50 kilo vic nez srovnatelny benzin. ojnice jsou silnejsi... nojo, ale silnejsi ojnice ma zase vetsi vahu a proto vetsi kineticke energie, kdyz se ten motor trochu roztoci. Aby se ten motor nerozpadl, nesmi tocit vice nez napr. radove 5000 otacek (myslim ze se tomu efektu rika utaveni ojnic nebo tak nejak). kdyby jsme dokazali vyrabet pro normalni pouziti materialy, ktere by ty sily vydrzeli, mohli by naftove motory tocit treba 7000 nebo 8000 otacek nebo i vic, coz mohou benziny a pak by asi uz bylo mozno dostat ze stejneho objemu dieselu vetsi vykon nez z benzinu... nevim, jestli to tak je, jak jsem cetl davam dal.
s tema WRC si myslim, ze to nemusi byt takova blbost, protoze dneska to o sportu a technickem pokroku moc neni, spis marketing, kdyby se Peugeout rozhodl, ze chce podporit prodej HDi, tak si klidne udela naftove WRC, i kdyz mozna ne za dva roky. stejne je vykon omezen regulemi na 400 HP, pokud se nemylim, a to by asi z 2litru nafty casem dostali...
s tou bio
0 0
možnosti

Daňový soumar

13. 1. 2004 17:53
Re:
Diesel v otáčkách ztrácí výkon. Takže tudy cesta k vyššímu výkonu nevede.
0 0
možnosti

THC-Squad.CZ

13. 1. 2004 16:10
teda vážení...
koukám, že se to tu docela rozjelo.. mno.. když už tady teda řešíte, jestli je lepší nafta nebo benzín.. zamyslel se někdo (kdokoli) z vás na tom, že ceny benzínu i nafty půjdou stále nahoru, protože jich je prostě furt míň a míň.. naše dokonalá spotřební společnost má prostě na tuhle planetu moc velkou spotřebu.. no a proto se klonim k dieselu, protože benzín si na poli prostě nevypěstuješ, kdyby ses posral, ale s bionaftou už to zas tak hrozný není..
možná i pro to je rozumnější jezdit dieselem, protože když si 100 000 lidí pořídí místo benzínu naftu, tak to je celkově ušetřenejch cca 200-400 tisíc litrů !!! Zkuste taky někdy myslet na něco jinýho než jen na vlastní peněženku, obzvláště ti, kteří tu argumentují ohledně ekologičnosti..
jinak celkem souhlasim s názorem, že pro normálního človíčka s menším počtem najetých km je opravdu, vzhledem k pořizovací ceně, výhodnější pořídít benzína, jenže jak již bylo řečeno, pokud se nejedná o nějakou našláplou nenažranou turboverzi, tak je prostě s TDčkem lepší svezení.. mno a taky je fakt, že nafta ti pod prdelí nevybouchne a jen málokdy začne hořet...
0 0
možnosti

revo

13. 1. 2004 16:29
Re: malá technická
V bionaftě je řepnýho oleje pouze cca 4%. Jen tak na okraj.... A pokud jde o tu ekologiii: je potřeba uvažovat o tom, že: 1, spotřeba dieselu je nižší 2, existují filtry pevných části 3, při výrobě nafty je použito nižších teplot při destilaci, tedy menší energ. náročnost......atd. Nevím tedy, pokud přičteme toto vše, jestli je ten benzín  lepší..... Jinak souhlas.
0 0
možnosti

Mustafa

13. 1. 2004 14:55
Dotaz
Zdravim. Nemáte někdo náhodou zkušenost s 1,5 CRDi u Hyundai??? Dík.  
0 0
možnosti

Milan Jirouš - iDNES

13. 1. 2004 18:25
Re:
Test Accentu s tímto motorem chystáme. Vyjde během dvou týdnů.
0 0
možnosti

Stavi

13. 1. 2004 14:18
Go diesel
Naftové motory( JTD, TDi,HDi atd.) jsou oproti benzínovým celkově na vyšší technické ůrovni .Nejnižší  spotřeby se dosahuje pouze u dieslů !!! Např.motor druhé generace 1.9JTDMultijet -16V-103kW(!!!)-140k-se spokojí s ani ne 6ti litry na 100km.Točivý moment je 320Nm a o takové síle si  benzín může nechat jenom zdát!!!!! Vážení diskutující-tento motor patří mezi současnou dieslovou špičku-benzin na něj prostě nemá
0 0
možnosti

Lib

13. 1. 2004 14:33
Re:
Dalsi chudak co to nepochopil ... ano ma to nizkou spotrebu, ale ledacjaka oktavka 1.8T benzin se 110kW a momentem 210 1750-4600 (tomu se rika rozsah vime? Ne jak ty vyhoneny PDcka, ktery uz maj normalni spicku, zadnej plochac) a oprdi to jako nic. CHAPES? Nebo si snad myslis, ze turbonafta je vykonejsi nez turbobenzin? Jestli jo, tak k tomu uz neni co rict.
0 0
možnosti

Havirov Devils ! ! !

13. 1. 2004 13:35
EU
To Kendy1, Rony, Soňak :
 
kdybyste si precetli prispevky pod tim, tak nebudete hloupe mudrovat nad 40tisicema. To nebyl zadnej vypocet, pouze jsem konstatoval ze kdyz revo najezdi rocne 40 tisic tak je diesel lepsi. Nazdar  
0 0
možnosti

danes

13. 1. 2004 13:29
TDI vs. benzin
Ja sem kupoval Fabii pred rokem a uvazoval jsem ji na 4 roky jezdeni, to je v mem pripade cca 140 000 km (35 tis. za rok), zadne podnikani, jezdim soukrome, ale mam to pekelne daleko do prace. Uvazoval jsem o 1.4 16V 74 kw nebo 1.9 TDi 74 kw. Rozdil v cene naprosto stejne vybavenych aut je 55 000 Kc. Mel jsem to spocitane fakt dost dusledne, vcetne nakladu na servis, pojisteni atd. i se zapocitanim toho, ze ten diesel se po 4 letech jako ojetina proda za cca 10 az 15 tis. vic. A vyslo mi, ze nafta akorat tak po 120 az 140 tis zaplati ten rozdil v porizovaci cene, takze jsi na nule, pak to muze zacit "vydelavat". Ale to jsem pocital rozdil 3 Kc mezi naftou a benzinem, dnes to bude spis tak nekde kolem 1,50. Takze muj zaver je, ze se novy, zduraznuji novy, naftovy auto od koncernu VW stezi nekomu muze vyplatit, leda tak taxikarum nebo nejakejm maniakum co v tom sedej pulku dne. Ale stejne jsem si koupil TDi, je v tom podle me proste prijemnejsi svezeni nez v benzinu a co mam prakticke zkusenosti, tak, ackoliv je to papirove nachlup stejne maximalkou i zrychlenim s benzinem, tak ten diesel je zivejsi.
K te hlucnosti, obcas jezdim i Fabii 1.4 MPI 44 kw a ta je teda na hluk horsi nez TDi, je to takova pila.
K servisnim intervalum, motory TDi PD 74kw a 96 kw mohou mit skutecne prodlouzene servisni intervaly az na 50000 km, ale musi tam byt diagnostika, a ta te, napr. pokud mas velky pocet studenych startu posle do servisu na vymenu treba uz po 20000 km, takze na to se moc spolehat neda.
U jinych nez VW aut nejsou ty rozdily v porizovackach tak hrozny, takze pak muze diesel vychazet trochu lepe, ale jinak hlasuju za to, ze benzinove auto je vetsinou rozumejsi volba, ve srovnatelnem dieselovem je ale asi lepsi svezeni.
 
0 0
možnosti

masinka

13. 1. 2004 13:37
Re:
Konecne, rozumnej a nefanatickej nazor :-).
0 0
možnosti