TDI vs. benzin
Ja sem kupoval Fabii pred rokem a uvazoval jsem ji na 4 roky jezdeni, to je v mem pripade cca 140 000 km (35 tis. za rok), zadne podnikani, jezdim soukrome, ale mam to pekelne daleko do prace. Uvazoval jsem o 1.4 16V 74 kw nebo 1.9 TDi 74 kw. Rozdil v cene naprosto stejne vybavenych aut je 55 000 Kc. Mel jsem to spocitane fakt dost dusledne, vcetne nakladu na servis, pojisteni atd. i se zapocitanim toho, ze ten diesel se po 4 letech jako ojetina proda za cca 10 az 15 tis. vic. A vyslo mi, ze nafta akorat tak po 120 az 140 tis zaplati ten rozdil v porizovaci cene, takze jsi na nule, pak to muze zacit "vydelavat". Ale to jsem pocital rozdil 3 Kc mezi naftou a benzinem, dnes to bude spis tak nekde kolem 1,50. Takze muj zaver je, ze se novy, zduraznuji novy, naftovy auto od koncernu VW stezi nekomu muze vyplatit, leda tak taxikarum nebo nejakejm maniakum co v tom sedej pulku dne. Ale stejne jsem si koupil TDi, je v tom podle me proste prijemnejsi svezeni nez v benzinu a co mam prakticke zkusenosti, tak, ackoliv je to papirove nachlup stejne maximalkou i zrychlenim s benzinem, tak ten diesel je zivejsi.
K te hlucnosti, obcas jezdim i Fabii 1.4 MPI 44 kw a ta je teda na hluk horsi nez TDi, je to takova pila.
K servisnim intervalum, motory TDi PD 74kw a 96 kw mohou mit skutecne prodlouzene servisni intervaly az na 50000 km, ale musi tam byt diagnostika, a ta te, napr. pokud mas velky pocet studenych startu posle do servisu na vymenu treba uz po 20000 km, takze na to se moc spolehat neda.
U jinych nez VW aut nejsou ty rozdily v porizovackach tak hrozny, takze pak muze diesel vychazet trochu lepe, ale jinak hlasuju za to, ze benzinove auto je vetsinou rozumejsi volba, ve srovnatelnem dieselovem je ale asi lepsi svezeni.