Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Abeceda zimního řidiče

Zima je pro auto a jeho řidiče nejnáročnějším obdobím roku. Venku mrzne až praští a zima je nejen nám, ale i autu. Proto, aby přežilo déle než pár zim bez úhony, se vyplatí věnovat mu trochu pozornosti. Přinášíme vám "ABECEDU" toho, na co je třeba se zaměřit, co neopomenout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kus

je to bída
Dneska mně na Praze 6 sestřelil policajt s Octávii. Prej spěchal k nehodě. Přátelé to auto mnělo gumy napadrť asi 0,0017 mm. Omlouval se, ale to mi moc nepomohlo. Doufám že sou policajtský auta pojištění.  Jestli má víc policajtskech aut takový gumy, tak nás potěš pán bůh. Na pokutování to sou mistři světa. Už mně to státní buzerování sere ! Vás né ? ? ? ? ? ? ? ?
0/0
22.11.2004 18:48

Kaskadér

Re: je to bída - jo
Gumy si mohou koupit z úplatků. Když chtějí jezdit dle vyhlášky a předpisů. Stačí oželet pár večeří s rodinkou a gumy jsou hned. Mě taky nikdo gumy nedá.
0/0
22.11.2004 19:05

2Mac7

Re: Re: je to bída - jo
a kupujete je i na služební auto ( jste-li zaměstnanec ) ?
0/0
22.11.2004 19:33

K

Re: Re: Re: je to bída - jo
bohužel jo
0/0
23.11.2004 16:39

Jana

Re: je to bída
Právě to bylo v TV - prej nemaj na tohle prachy.
0/0
22.11.2004 19:40

mág

Re: je to bída
Doufám že alespoň miminstr šimonovský má přezuto na zimní gumy. Když tak brojí proti nám všem. I policajti by se měli řídit vyhláškou. Nemám je rád. GroSStapo nás pohltí, body budou lítat ze všech stran !
0/0
22.11.2004 19:50

GMX

Amaterina nejvetsi...
Jsem cekal, ze se z toho clanku neco dozvim, ale je to absolutne neodborne napsany pouceni, pro lidi, co ridili auto jednou v zivote.
+ Napr. treba veta o tom, ze pro odmlzeni okynek pomuze klimatizace  Autor zrejme ani nema ridicak.
0/0
22.11.2004 17:21

petr

Re: Amaterina nejvetsi...
no a co se ti na tom nelibi? Klima ti okynka odmlzi nejrychleji, problem je ale v tom, ze pokud je hodne nizka teplota, tak nejde zapnout. Minimum je asi 4C
0/0
22.11.2004 17:24

GMX

Re: Re: Amaterina nejvetsi...
Jak u kterych vozu.. treba u myho jde zapnout vzdycky, ale pokud je venku -5, tak nema smysl ji zapinat, kdyz mi fouka ledovej vzduch zvenku. A kdo by si do auta chtel poustet ledovej vzduch? Autor si spletl klimatizaci s vetranim. Zcela evidentne.
0/0
22.11.2004 17:33

AnderN

Re: Re: Re: Amaterina nejvetsi...
Vidim panove, ze vam jeste nikdo nevysvetlil, co vlastne klimatizace se vzduchem dela. Ona totiz vzduch nejen ochlazuje, ale take vysusuje, coz je duvod, proc je vhodne ji pouzivat k odmlzovani skel. Kdyz tedy zapnete klimatizaci a pritom nastavite topeni na vysokou teplotu, muzete interier sveho vozu vyhrat a vysusit zaroven. Nehlede k tomu, ze klimatizace by mela byt i v zime alespon jednou do tydne na chvili zapnuta. Neni mnoho vozu, u kterych za nizke teploty klimatizace nejde zapnout.
0/0
22.11.2004 19:52

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Amaterina nejvetsi...
Hmm, je ale otazka, zda je v zime klimatizaci co vysouset. Takovych klimatizaci, co dokazou i z toho chladneho a absolutne dost sucheho vzduchu jeste neco zkondenzovat v autech asi moc neni. Autor mel asi opravdu na mysli spise ventilaci jako takovou. Jo pokud ten chladici vymenik ma teplotu minus 20, pak asi ano, ale o tom silne pochybuji. Takze obavam se, ze v zime se zapnutim klimatizace nic nezlepsi, jen se zvysi spotreba. Snad tedy jedine ten argument, aby se obcas probehla.
0/0
23.11.2004 14:06

Dr Z

Re: Re: Re: Re: Re: Amaterina nejvetsi...
Hele, a muze te mi nekdo poradit, kde se to v mym aute zapina? :-)))))
0/0
24.11.2004 1:36

Bubu

Re: Re: Re: Amaterina nejvetsi...
 
Néééééééé !
Nepletl, dobre to psal : Klimatizace ma totiz 2 funkce:
1/ Zlepsit pohodli v aute (hlavne v lete) "tvorbou studeneho vzduchu"
2/ A hlavne VYSUSENIM vzduchu pred jeho vpoustenim do kabiny. A o tom to je pri odmlzovani.  
0/0
25.11.2005 22:26

Pavel

Re: Amaterina nejvetsi...
Ja teda nevim, mam v aute automatickou klimatizaci, kde akorat nastavim teplotu, vetrak dam do polohy "auto" a vic se nestaram. Nevsim jsem si, ze by nekdy nefungovala. Dokonce ma specialni funkci "odmlzeni" kdy jednim otocenim knofliku spusti vetrak a topeni naplno, prepne vydech na okno a zapne vyhrivani zadniho okna a zrcatek - prijemna vychytavka.
0/0
25.11.2004 12:27

qlaku

Re: Re: Amaterina nejvetsi...
Mam ji taky a odmlžení nebo odmrazení předního skla je otázka minuty či dvou.
U škůdky 105 však takový čudlík asi budeme hledat marně ...
0/0
25.11.2004 14:20

feel.free01

omyl
ne kazdy TCS se da vypnout. napr. saab 9000 s TCS se do roku vyroby 1995 neda vypnout!!!!!!!!
0/0
22.11.2004 17:02

Web

topení?
Od kdy je topení v osobních autech poháněno z baterie?
0/0
22.11.2004 15:01

samos

Re: topení?
například ventilátor topení....
0/0
22.11.2004 15:16

samos

Re: Re: topení?
nebo odmrazovací mřížka zadního skla...
0/0
22.11.2004 15:17

mirra

Re: Re: topení?
ventilator topeni, no to je velmi dobry priklad.. ventilator topeni predpokladam jede v lete casteji nez zime :-)
0/0
22.11.2004 23:06

Dr Z

Re: Re: Re: topení?
No ja vzhledm k tomu, ze mam utrzenej kontakt na vyhrivani zadniho okynka, tak tema prednima vetrackama foukam mezi sedadlama dozadu, na zadni sklo a vono ho to kupodivu i vosusi :-))) Ale jinak vetrack ymam zaply vzdycky a teplo do nich dela motor... tim ze je proste teplej..
0/0
24.11.2004 1:39

Honza

Smyk
Nebezpeci smyku se da poznat taky podle rizeni (hlavne u starsich aut bez posilovace). Na namrzle vozovce jde lehce tocit volantem, auto reaguje "se zpozdenim" , trhave a zacina trosku plavat. Jsou to sice jen ze zacatku nepatrene priznaky, ale dobrej ridic to uciti a podle toho se zaridi.....
0/0
22.11.2004 14:41

kaskadér

jo
Přeju ministrovi dopravy / teroru / aby skončil v pekle ! ! I s jeho návrhem bodového systému. ********** Kdo je rozumný zimní výbavu má. Aby nikoho včetně sebe neohrožoval. Zimní gumy by si měli policajti koupit za vybrané pokuty. Aby nás zbytečně neohrožovali, se svými auty. *********
0/0
22.11.2004 13:29

ad

cepickari
nejvic nechapu lidi co maji garaz kilometr od bydliste na co pak to auto je kdyz neni po ruce kdyz ho potrebuju
0/0
22.11.2004 12:51

samos

ABS
Patrně nejfundovanější článek o ABS na českém  webu:
Než někteří machři tady začnou zase něco tlachat o ABS doporučuji přečíst.
0/0
22.11.2004 12:49

Pitomín Velkohlavý

!
Auto NENÍ O JEŽDĚNÍ, auto JE O......! To psal zřejmě nějaký dementek, že?
0/0
22.11.2004 12:31

ad

abs
co ja jsem videl pri testech tak abs nejvice zkrati brzdnou drahu v pripade mokre vozovky v porovnani s autem bez abs.pri suche vozovce je rozdil nepatrny.
0/0
22.11.2004 12:20

melker

Vlastní zkušenost
Tak jsem tu diskusi celou přečetl. Jezdím nějakých 20 let a za tu dobu jsem najel na několika osobácích minimálně 700 tis.km bez nehody a protože jsem z Jizerek, tak valnou část z toho v zimě. Doporučuji dvě dle mého nezbytné věci - dobré zimní pneumatiky a hlavně jak napadne první sníh, tak vyrazit na nějakou plochu (parkoviště) či v nejhorším přehlednou část nějaké zapomenuté okrsky a rozjezdit se. Teprve když po x-té člověk projede vyvolaným smykem zatáčku a několikrát dupne na brzdu, tak do dostane znovu do krve (tedy když to ustojí ).
Nenechte se ošálit, mezi zimními pneumatikami jsou opravdu obrovské rozdíly. Měl jsem jednou možnost si vyzkoušet šest aut během chvíle a je to síla! Rozjezd, brždění a boční vedení je evidentně rozdílně řešeno u každého výrobce. A najít "tu svoji" se vyplatí!
0/0
22.11.2004 12:07

Máťa

4x4
Mám Š-Octavia Combi 4x4 T, podle příspěvků má stejnou brzdnou dráhu jako dvoukolka, ale při ubraní plynu přece brzdí motorem všechna 4 kola ! Nebo se mýlím ? Jinak nyní na sněhu není lepší auto !!!
Vřele doporučuji !
0/0
22.11.2004 11:58

Karel

Re: 4x4
VELKÝ OMYL!    Nezapomeň, že Haldex není pravá 4kolka, pouze spíná v momentě, kdy začne prokluzovat přední náprava. Jakmile ale povolíš plyn, nebo začneš brzdit, tak se Haldex ihned rozpojí. Z toho plyne, že u tohoto vozu když brzdíš motorem, tak pouze přední nápravu - zadní je odpojena.
0/0
22.11.2004 12:22

tnx

Re: Re: 4x4
OK a co takove Subaru? To ma snad staly pohon vsech kol. Takze by melo brzdit vsema ctyrma, ne?
0/0
22.11.2004 13:25

Max

Re: 4x4 - seš na hlavu ?
Ty MAMRDE ŠKODOVÁCKEJ prostuduj si technickou dokumentaci. Škoda oktáfka není nic moc. Mezinápravová spojka HALDEX je kočkopes využívaný třeba ve Fiat panda. Kecáš blbosti ! ! Spojka na 4 x 4 HALDEX je propojena s dalšími elektronickými bezpečnostními systémy, a pokud řidič začne brzdit, automaticky se rozepne a brzdí jako normální dvoukolka ! ! ! 4 x 4 se připojí pouze, při ztrátě adhéze -  né při brzdění ! ! ! Já ji mněl a rychle sem to vykopal z baráku. Když chceš brzdit všemi čtyřmi, musíš zmněnit výrobce jako já. Protože škodovka čtyřkolky zatím nevyrábí. 4 x 4 musí mít :  - stálý pohon všech kol např. QUADRA DRIVE + 2 x NÁPRAVOVÝ DIFERENCIÁL + TERÉNÍ REDUKCE + TUHÉ NÁPRAVY atd. Pak to opravdu brzdí všemi čtyřmi koly !! Tak se tady nenaparuj když nato nemáš čtyřkolku, ale hračku pro děti Škoda Oktávie. A dej si POZOR !! Jezdíš v obyčejným autě, né čtyřkolce ! Kup si třeba JEEP.  
0/0
22.11.2004 21:49

Dr Z

Re: 4x4
Dyt brzdy ti brzdej vsemy ctyrma... no myslim, ze kdyz na to poradne dupnes, tak je jedno jestli brzdis brzabama nebo motorem, protoze to co nestiha jsou pneumatiky...
0/0
24.11.2004 1:45

qlaku

Re: 4x4
Tatra 815 8x8 - taky dobrý svezení....
0/0
25.11.2004 14:23

qlaku

Re: 4x4
Tatra 815 8x8 - taky dobrý svezení....
0/0
25.11.2004 14:23

snehul

koberecky a pisek?
me se na snehu osvedcujou retezy
0/0
22.11.2004 11:31

ProfesorR

Re: koberecky a pisek?
Tady je řeč o tom, když "zapadneš" a to můžeš třeba při parkování - přitom silnice o 2 metry dál může být čistá. A když už jsi zapdlý, těžko v tu chvíli nandáš řetězy  
0/0
22.11.2004 11:38

woodoo

Co se mi osvědčilo
Možná už to tu bylo řečeno,nečetl jsem všechny příspěvky.Přes zimu s sebou vozím trochu písku.Není velký problém,aby auto zapadlo a pak se hodí.Je to lepší,než cpát pod kola koberečky a v horších případech i oblečení :-) Jezděte opatrně! Čau
0/0
22.11.2004 11:05

Don Night

Re: Co se mi osvědčilo
No, na sněhu se mi osvědčily právě ty koberečky,písek zapadal do sněhu bez většího efektu.
0/0
22.11.2004 11:18

ProfesorR

Re: Re: Co se mi osvědčilo
Není pak lepší vozit plechovku živičného štěrku než písku? Ten je tak pětkrát lehčí a řekl bych že účinnější..Ale bohudík, zatím neumím posoudit, dosud se mi vždy dařilo nezapadnout
0/0
22.11.2004 11:28

Bežný Franta Uživatel

Re: Co se mi osvědčilo
Ano, ano. Taky vozím v zimě v kufru trochu písku (konkrétne igelit pytel od pracího prášku), kromě toho řetězy a malou polní lopatku. Všechny uvedené věci jsem ocenil letos na jaře, kdy jsem se snažil vyhrabat na chatu - na silnici byla asi 15 cm vrstva napůl rozbředlého sněhu. Dokud jsem ve stoupání měl rychlost, tak to jak tak šlo, pak jsem ale musel zastavit kvůli uvízlému autu přede mnou - no a pak přišli ke slovu lopatka s pískem.
0/0
22.11.2004 14:55

Takyjedenmotorista

a co garáž ?
Bohužel i v dnešní době jsou rodinné domky s garáží, která je plná krámů. T.j. nelze ji pro auto použít. Takových případů odhaduji je tak 50 %.  Z toho plyne zbytečné plýtvání palivem, časem, opotřebováním motorů, zamořování ovzduší.  Investoval jsem do garáže, dobře větrané i vytápěné. A každé ráno je vidět ten boj se zamlženými okny, sněhem a námrazami. Doporučoval bych těm, co tu možnost mají, aby si ten bordel v garáži uklidili a parkovali v ní(dobře větrané a vytápěné alespoň na 10-15 st.
0/0
22.11.2004 10:47

ProfesorR

Re: a co garáž ?
Nic proti garáži, ale to vytápění bych neradil. Pro proces koroze ze zbytků solí je teplo tím nejúčinnějším urychlovačem. Z tohoto pohledu je auto ve vytápěné garáži po 5 letech na tom stejně, jako auto stojící venku po 10 letech (pokud jezdíte pravidelně a auto - slaneček dostává "dávky"; ani občasné mytí tomu nezabrání).
 
Stačí udržovat teplotu nad nulou, ale rozhodně ne 15 st!  S tím si moderní motory poradí velmi hravě bez jakýchkoli významných důsledků.
0/0
22.11.2004 11:06

Jirka

Re: Re: a co garáž ?
Nemyslím si, že by garážované auto na tom mohlo být někdy hůř než auto stojící celý rok venku. To je dle mého názoru blbost.
Pokud ta garáž není přehnaně teplá, tak to autu může jen prospět.
Proč jezdí tolik prorezavěných Felicií a Favoritů? Protože byly garážované??
0/0
22.11.2004 11:58

Tomm1

Re: Re: Re: a co garáž ?
Pozor, to je jako o voze a koze. Rec je o tom, ze pokud s nasolenym autem dnes a denne zajizdite do garaze, pak ten snih se soli ma dost casu pokazde roztat a hezky nateci do vsech dutin. Voda se pak vypari a v dutinach zustava sul. A dalsi den znovu, ... . Vysledek je, ze auto nasolite mnohem vice i v mistech, kde by se bezne nenasolilo, a pak i pozinkovane karoserie vice trpi. A krome nich i ruzne konektory elektriky a podobne. Ale ktere z aut je na tom lepe bych si netroufl rici. Jedno drive zrezne, druhemu drive odejdou sterace, lak, gumova tesneni, ... . 
0/0
22.11.2004 12:35

tuhyz

Re: Re: Re: a co garáž ?
Proč jezdí tolik prorezavěných Felicií a Favoritů? No protože mají špatnou kvalitu plechů (resp. jejich povrchové úpravy). Ne?
0/0
22.11.2004 16:01

ProfesorR

Re: Re: Re: a co garáž ?
Jirko, Tomm1 odpověděl vlastně za mně (díky! ), přesně tak jsem to myslel. A dodal bych - ano, paradoxně auto třeba pod pouhým přístřeškem, vlastně venku, je na tom lépe než denně v té vytopené garáži.
0/0
22.11.2004 16:23

Lib

ABS
Jak sem tak procetl tu mensi hadku o ABS - neni nahodou ucelem ABSka zajistit ovladatelnoust vozu i pri intenzivnim brzdeni? Aneb mozna se prodlouzi brzdna draha ale stejne to auto jede tam kam chci. Nebo ne?
0/0
17.1.2004 9:27

MiHor

Re: ABS
A není to náhodou tak, že ABS prodlužuje brzdnou dráhu oproti 100% řidiči, který dosáhne 100% účinku brzd bez ABS? Jenže takovej je jeden z miliónu a ostatním ABS brzdnou dráhu ZKRACUJE! Pro nás Pražáky je ABS a vesničani se 120 nám jen záviděj :o)
0/0
27.1.2004 9:42

Tomm1

Re: Re: ABS
Na každém šprochu pravdy trochu. Ve škole smyku začal instruktor teorii s tím, že nám ukázal grafy brzdných drah na rychlostech. Vychází, že na suchém, neklouzavém povrchu je ABS o kousek delší, než zablokovaná kola bez ABS. Při 60 se rozdíl již stírá, pro vyšší rychlosti je jednoznačně lepší ABS (při 120 je brzdná dráha při zablokovaných kolech až 2x delší než s ABS díky tavení pneumatiky a vzniku tekuté vrstvy gumy sloužící jako "mazivo" - proto se při větších rychlostech musí brždění občas přerušit, což v průseru udělá jen profi závodník). Na mokru a sněhu je ABS lepší vždy, na ledu jsou dráhy srovnatelné, ale s ABS se dá alespoň mírně zatáčet. Aquaplanning je s ABS často zvládnutelný, a dá se bezpečně brzdit. Bez ABS, zvláště pokud jedno kolo klouže po vodě a druhé ne, to může při brzdění vést ke smyku - který opět zvládají jen profíci. V běžném provozu je ABS nesrovnatelně lepší nez bez něj.
0/0
22.11.2004 10:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.