Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dacia X 90: novinka na obzoru

Na brněnském autosalonu loni v červnu si odbyla premiéru Dacia Solenza, která je nyní nejlevnějším autem na trhu. Rumunská novinka s pracovním názvem X 90, by však měla přijít na trh s ještě zajímavější cenou. Pod kapotou bude opět motor z produkce automobilky Renault.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JN

Pochybnosti
Nikdo mě nepřesvědčí o schopnosti rumunů udělat kvalitní auto.  Dacii jsem před lety měl, novou, a pochybuju, že se cokoli změnilo.
0/0
11.2.2004 13:54

Marty

V Rumunsku se docela pochlapili
Zepredu design zajimavy, bocni moc ostry, zadek podle poslednich trendu. Uvidime, jak na tom budou s kvalitou,je to zajimava alternativa...
0/0
4.2.2004 11:36

Destroyer

Nic moc
V Rumunsku to je asi velký pokrok, ale vzhledem ke konkurenci, kterou by tento vůz měl u nás, lze stěží předpokládat významnou prodejnost.
0/0
20.1.2004 5:14

plastak

zavodak
tak to doporucuju koupit.Predem gratuluju
0/0
20.1.2004 0:54

ptiger

Re: závoďák
víš, my po silnici jezdíme, ne závodíme. Když je tu vozovka jak v Rumunsku a mám mírně větší plat, tak ji klidně vezmu. Ty si jeď závodit do rakouska, uvidíš, co Ti tamní policajti provedou :))))
0/0
27.1.2004 7:32

Marta

nic moc
Při ceně 40000 za nissan primera wagon diesel z roku 94 se můžu na celou dačii i fabii ...
0/0
20.1.2004 0:11

amos77

Prostor pro levná auta je vždycky
Prostor pro levná auta je vždycky, jen bude těžké přesvědčit o kvalitě. Ono je hezké zaplatit dvěstě, ale pak to musí taky vydržet 10 let na silnici. Jinak se to nevyplatí, kupovat si levné auto každý 3 rok.

XM@n

Re:
A kde jsi byl na tom, že se nějaké auto vyplatí???? Navíc ideální obměna auta jsou tak ty 3-4 roky.
0/0
19.1.2004 23:41

viva ojetiny a skoda!!!

..
no tak to bych se poblil
0/0
19.1.2004 20:35

R.F

To je bomba
Konečně slušné auto za slušné peníze. Kam se hrabe naše předražená Fabie, Solenza má lepší motor než celá Fabka. Nebýt Woslwagenu, tak škodovka vyrábí akorát orezlý favority. Tak proč by to nedokázal Renault u Dacie.
0/0
19.1.2004 20:28

Jan Pavel

Fabia
meteleskum bleskum!!
0/0
19.1.2004 18:33

Šinkanzen

radši ojetinu!!!
Tak do tohohle bych teda nešel - za 200 táců se dá sehnat výborná ojetina a ne plečka, která bude za 2,3 roky rachotit a rozpadat se!!!
0/0
19.1.2004 17:50

xXx

Hezké auto
Na designu této Dacie je silně znát vliv Ranaultu. Což je dobře, takové auto bych si pořídil hned. Cena zajímavá, pěkný vzhled, je nové, kvalita podobná Renaultu, takže to budou měřítka kupců tohoto vozu. A upřímně řečeno, Fabia je úplně o ničem, až tohle příjde v září na trh tak půjde slavná Fabia do kytek.
0/0
19.1.2004 17:44

škodovák

Re: Hezké auto?????????,,Jsem asi slepej....
Jako reprezentant firmi škoda se musím smát.Spoustu přispívajicích se snaží srovnávat Fábii s tímtom paskvilem.Pročítal jsem pozorně vaše příspěvky ,až mě z toho bolela bránice od smíchu.Je vás tady asi třicet co jste psali příspěvky i když zkutečnost je trošku jiná , protože někteří psali i několik příspěvků..Docela jsem se začal bát o práci , když taková síla lidí začne kupovat tohle auto. Chci jen říci pane xxx zdali pak víte ,že Fábie je nejprodávanější zahraniční auto v Německu. Za ní skončil jak Peguot,Citroen,Nisan a jiný auta. To bude asi tím , že západní zákazník dokáže lépe ohodnotit kvalitu a poměr ceny na koupi škodovky , než kterýkoliv našinec co nemůže přijít škodovce na jméno , protože je držitelem Favoritu a v některých případech i š 120 .
0/0
26.1.2004 16:13

ptiger

nejsi slepej
...jsi typický příznivec škodovky. Fabie je paskvil, když normální sedan prodává dráž, než ten hnusnej hybrid. Dává ubohou výbavu a tváří se jako inovace. Taky každý model zdražuje a už to nezmění. Německý zákazník múže chtít tohle auto, protože ostatní jsou dražšší a ŠKODA JE TAM JAKO TADY DACIE, mít jejich plat, tak ji koupím pro manželku jako nákupní vůz a vozím se volvem. Moc dobře si pamatuju jak v chamtivém dánsku (kdo nezažil neuvěří) všichni studenti VŠ jezdili Favoritem a říkali, že je to krám ,ale pro mládež dobrý, tady se na něj stály fronty.
0/0
27.1.2004 7:29

potrefená koza

Re:
Rád bych si koupil třeba FABII, ale bohužel nemám plat odpovídající EU, abych si ji mohl koupit. Pokud vezmu cenu v Německu, ba i na Slovensku, a přepočítám ji na koruny, tak mě někdy vychází dokonce částka menší. Co s tím? Poraďte prosím.  Děkuji.
0/0
4.2.2004 8:41

Joker

Prosímtě TO NEŘEŠ!
(15)
0/0
19.1.2004 17:40

Jirka

dacia
No cena snad dobrá,ale uvidíme moc tomu nefandim,Rumuni a auta???????
0/0
19.1.2004 16:29

Tom

Data
Na rumunskejch stránkách jsem našel údaje:
Tehnica - cilindree: 1.390 cmc - Putere maxima: 85/5.500 (CP/rpm) - anvelope: 165R14 Performante - viteza maxima: 185 km/h Consum - urban: 8,7 litri/100 km - extraurban: 6,5 litri/100 km  
To asi uspokojí málokoho....
0/0
19.1.2004 16:03

Destroyer

Re:
Nejsem příznivcem Dacie, ale ty hodnoty tolik nevybočují z průměru. Jedna věc je to, co výrobci udávají v papírech a druhá jak vůz opravdu jezdí. Nejvíc miluji ty průměrné spotřeby ve městě. Výrobce to měří tak, že na zkušebním okruhu nechá jezdit vůz 50km rychlostí a po najetí několika set kilometrů vydělí spotřebu kilometrama a má průměrnou městskou. Kdo si zkusil jezdit ve městě, tj. nastartovat, popojet 2-3km, zastavit na hodinu a tohle několikrát zopakovat, ten ví, že autu se dělá vír v nádrži. Za těchto situací si vozy vezmou i 2x až 3x víc, než je v papírech pro město. Dlužno však dodat, že podobné parametry spotřeby (nižší) a výkonu (vyšší) měl Ford Escort 1.3 z roku 1984, jenž jsem kdysi vlastnil a jichž jezdí po silnicích stále ještě hodně.
0/0
20.1.2004 5:28

RENÉ

Re:
Spořeba  ve městě neměří výrobce v provozu ve městě, ale na zkušebně na brzdě....
A jede se tzv. městský cyklus, který byl vytvořen s ohledem na emise.
0/0
23.1.2004 18:37

danhil

Konečně pořádná kára
Tak tato super Dacia bude doufám poslední hřebík  do rakve nejen fabiím ale  dokonce i octaviím a pevně věřím, že pohřbí i superb.  Dobré, levné a robusní auto - to je to, co potřebujeme na naše silnice. Že to nedovolí vozit na západ je jasné - přeci se VW, Fiat, Citroen a podobné sračky nedají dobrovolně potupně převálcovat Dacií.  Vím o čem mluvím - v Solenze už jsem pár set km jel a kam se na to hrabou usmolený předražený škodovky. Konečně bude mít smysl díky značce Dacia kupovat nové auto bez likvidace životních úspor!!! Jen tak dál chlapi z Rumunska, fandím vám, máte na to.
0/0
19.1.2004 15:22

Michal

Re:
Zkus Dacii pochválit ještě víc, na silnicích nejsou moc vidět a nikoho, kdo s tím jezdí neznám. Měl jsem starou Dachnu (Renault 14) tak mě to zajímá. Pěkně mě s*ala , až jsem jí prodal za 3 tisíce rumunovi a jela nazpět do domoviny.
0/0
19.1.2004 15:30

mot

pozadu
Není náhodou tahle zpráva trošku opožděná? V některých novinách jsem asi tak před 2 týdny viděl ne obrázky, ale fotografii toho auta. Mluvilo se tam o tom, že to bude Renault pro východní Evropu a měl by se vyrábět nejen v Rumunsku ale i někde jinde na východě...
0/0
19.1.2004 13:11

Tom

Image
Když čtu Vaše příspěvky, tak si říkám, že takhle podobně vnímali na západě škodovku před 10 lety. Dneska je to úplně jinak. Je super, že se někdo snaží vyrobit auto za málo peněz, možná to přivede chlapce z Pentagonu v Boleslavi trochu k zamyšlení. Nevidím důvod, proč takový vůz nekoupit např. do firmy: 1 x Octavia = 2 x dacia. Kdyz se najdou tací, kteří si kupujou prdítko Fobii, tak si větší Dacia taky kupce najde...
0/0
19.1.2004 12:59

Kamil

Re:
Ti si radši koupim fabii v kombiku ve slušné výbavě než předraženou octavii , kde si vzadu nikdo nesedne
0/0
19.1.2004 13:26

Tom

Re:
Naprosto nechápu myšlení lidí, kteří si koupí  nákupní tašku ( Fobii ) za nesmyslných např. 430 000 Kč....
0/0
19.1.2004 14:10

Evilman

Re:
Skodu Fabii Komfort 1,4 16V s klimou atd jsem koupil přítelkyni a nestěžuje si. A stála přes 430.
Spiteful Evilman
0/0
19.1.2004 15:22

Tom

Re:
To nechápu... Peugeot 306 od 460 tis. a je to úplně o něčem jiném. Je blbost kupovat takovou Fabuli
0/0
19.1.2004 15:49

Tom

Re:
Pardon - Peugeot 307
0/0
19.1.2004 15:49

Zdenda

Re:
Do firmy si nikdo pricetny Dacii nekoupi, protoze u auta, co pracuje, je vetsinou nutne, aby bylo pojizdne:-). Bude to auto spis na obcasne cesty do supermarketu, zadne velke kilometrove vykony, u zpri te spotrebe... Jsem zvedav na crash testy. Jinak tisicrat radsi Daewoo nebo Kiu (ci jak nekdo zminoval, nejakou rozumnou ojetinu), nez Daciu nebo Ladu.
0/0
19.1.2004 19:59

Vlada

Takova kraksna
mes se to teda vubec nelibi. Tvarove to vypada jak starej VW z 60. let. Zvuk to urcite ma jak traktor. Kdyz bych mel ty prachy, tak bych si 50litru prisetril a koupil raci novou fabku.
0/0
19.1.2004 12:54

HSBC

Re:
A proč by to mělo mít zvuk jako traktor, když motor (a mnoho dalšího) bude z Renaultu?
0/0
19.1.2004 14:28

dobrý!
tohle auto tvarově zapadá do kategorie stealth, něco jako F117. super! mám dojem, že podobnej design teďka dělá lincoln.
0/0
19.1.2004 10:59

Jiří Kligar

Za 200tis nevý OA? Jouuu jdu do toho!
Jsem rád, že alespoň jedna automobilka pochopila, že vyrábět OA za 0,5 mio , není problém, ale vyrábět OA za 200 tis - nooo tomu říkám frajeřina.  Jen nevím jak to tu bude s prodejci se servisem. V každém případě, tato nabídka stojí za zvážení!! Díky. Kligy
0/0
19.1.2004 10:27

Opčan CZech

Dacia - proč ne?
0/0
19.1.2004 10:18

kejml

bude stát okolo 210.000,- Kc zaklad
5.000e * 32 = 160.000 Kc + marze obchodnika 7% (kdyz nebude nenazrany) + DPH 22%, celkem tedy cca 210.000,- Kc
0/0
19.1.2004 9:58

noname

Re:
no já bych si spíš tipnul, že ceny které uváděly byly již doporučované maloobchodní (pochybuji, že by koncákům říkali velkoobchodní). Takže bych tipnul 195200 zaváděcí (tedy u nás 199900, ať je to baťovka, a 222528 později. K nám je ale začnou dodávat až později, takže to pod dvěstě nepůjde ani tady. No a za tu cenu to vypadá slušně, škodovka má za vyšší cenu nulovou výbavu, pomalu i kola si člověk musí dokoupit, motor 1.2, a vzádu si nikdo nesedne. Na druhou stranu tu mají škodovky vychytanej leasing, prodejní kanál a servisy.
Minimální záruka je u nás 2 roky, takže když to bude poruchový, tak to prostě vrátíte (podle nového zákona si můžete vybrat jestli to vrátíte, či vyměníte za novou atd. už při první opravě). Navíc ceny náhradních dílů na tyto autíčka vždycky byl výrazně nižší než průměr (a hlavně než japonci).
0/0
19.1.2004 19:06

Bob

Vzpomeňte na Dacii
Když začínala Dacie a Renault dohlížel na kvalitu, bylo to docela podařené auto s živým motorem (1300). Navíc s téměř největším kufrem ještě spolu s Wartburgem. Dodnes ještě některé  jezdí v pohodě.
Bohužel Oldcit už bylo něco jiného. Takže uvidíme, možná budeme příjemě překvapeni !!
0/0
19.1.2004 9:21

ptiger

Re:
Jenom mám strach, že naši "prodejci" ji nebudou prodávat za 150.000, ale podstatně dráž.
0/0
19.1.2004 9:34

Petraaah

Re:
Pokud si cenu spočítáš, skutečně ti vyjde 150.000,- Kč, ale nezapomeň, že musíš ještě připočítat daně, a tak konečná cena by se měla pohybovat cca kolem 200.000,- Kč. Ale souhlasím s tebou, že to prodejci budou prodávat dráž...
0/0
19.1.2004 9:40

mesky26

Nafouknutá bublina, která rychle splaskne
Tak se mi zdá, že se kolem Dacie dělá mnohem víc humbuku než si zaslouží. Připomíná mi to jedno auto, které se s velkou slávou začalo prodávat před pár lety. Bylo to jediné auto s cenou do 100.000,-. Ano, byla to Tavrija. Dneska, když za ni majitel dostane 10.000,-. Bude rád. A to vůbec nemluvím o spotřebě, poruchovosti a komfortu cestování. Myslím, že Dacia bude naprosto stejný případ. Prostě nemůžeme chtít za 150.000,- normální a kvalitní auto.
0/0
19.1.2004 9:06

JenyK

Re:
Deset ?
vydelil bych dvema ....
0/0
19.1.2004 12:59

Blaikie

Je to OK
Jestli Renault dohlídne na kvalitu, tak s (nejméně) dvouletou zárukou není v low-endech o čem hovořit - super cena. Kdo chce hezčí auto, ať si připlatí. Jiná diskuse je o ničem.
0/0
19.1.2004 8:33

JenyK

ach jo !
za Zn. do 150000,- si radeji poridim dva roky "zajete" vozidlo od NORMALNIHO vyrobce ktere bude o nekolik trid vys. Jak kvalitou tak bezpecnosti... Protoze nejsem tak bohaty, abych si mohl poridit LEVNOU vec. A nebude to jen auto. Mohu pokracovat potravinami a nabytkem z Polska, spotrebnim zbozim z Italie, oblecenim z Turecka, lyzemi z Ukrajiny.... Kvalita ma i svoji cenu a kdo tomu neveri, at zkusi cist mezi radky. " Tento vuz neni urcen pro zapad Evropy.."
0/0
19.1.2004 8:15

VB

Re:
Jasně, pro západ určený není. Ale kolik lidí na západě kupuje ojetá auta. Trochu divný, ne? Nevíš, o čem mluvíš.
0/0
19.1.2004 8:34

DEA

Re:
přesně... západ Evropy to nevezme... ale co jsme my? He?
0/0
19.1.2004 9:19

baxtter

Re:
No koukám, že jsi svým myšlením zůstal někde v 80.tých letech, ale od té doby se svět hodně změnil..
0/0
19.1.2004 11:16

Phoenix

Re:
Kdyz je rec o Turecku - Renault Thalia nebo Megane Combi se vyrabeji asi kde.....  Pokud si Renault dohledne na to, aby se nevypustilo nic, co by bylo vylozene nekvalitni nebo aby to bylo bezpecne, aby si nedelal ostudu, tak proc ne. To ze je nejake auto levne neznamena, ze je spatne. Jen proste nema vsechny mozne zkratky a vymozenosti, ktere "normalni" auta pro obycejneho cloveka neumerne prodrazuji jak pri koupi, tak samozrejme pri udrzbe po letech (kdyz uz si chcete kupovat to "zajete" vozidlo)
0/0
19.1.2004 12:30

FoXic

Ujde
Mě se to zdá slušný. Za ty prachy hezčí než Mitsubischi Wagon R+. Zdá se mi, že Renault do toho dal víc, než jenom motor. Podobnost s Thalií se dá těžko přehlédnout. Ale i tak dobrý.  Nevím jak je to se spolehlivostí, kvalitou karoserie, atp....
0/0
19.1.2004 8:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.