Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nohu z plynu pane ministře!

Francouzský ministr dopravy Gilles de Robien bude mít ve svém automobilu černou skříňku, která zaznamená, jakou rychlostí se jeho vůz pohybuje. Zařízení se zatím instaluje zkušebně do deseti automobilů ministerstva dopravy, včetně vozu, který používá ministr.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Frantík

to je nápad
Nějakou takovouto skříňku by mělo mít každý auto už z výroby!!!!!!!
0/0
3.2.2004 13:05

Henry

Carchip
Obdobně jako black-box je v USA v prodeji Carchip-zařízení o málo větší než krabička od zápalek /35x48x25mm/lze namontovat do vozidle opatřených 16 pin OBDII konektorem pro testovací zařízení.Carchip zaznamenává průběh 75 hod.ev.Carchip E/X 300 hod.provozu vozidla.Sleduje až 23 parametrů datum a čas jízdy,rychlost,vzdálenost,akceleraci ,spotřebu,brzdění,zbytečný běh a další.Vyhodnocení jednoduchým způsobem s dodávaným software na PC.Sloužit může provozovatelům vozidel servisním technikům, policii při běžném provozu, v případě havarie, rovněž pro výuku a trening řidičů.Lze montovat např.do vozidel Audi,BMW,Chrysler,Daewoo,Honda,Hyundai,Isuzu,Jaguar,
Kia,Mazda,Mercedes-Benz,Mitsubischi,Nissan,Porsche,Saab,Subaru,Suzuki,Toyota,Volksvagen,Volvo....
 
 
 
 
 
0/0
3.2.2004 13:04

xpc

dobít či dobýt
"Cenná data, která z nich umí automobilky vydobít, napomáhají též při zvyšováni bezpečnosti automobilů"
To vydobívají pomocí kladiva a až do úplného dobití? To nebude překlep viďte!
0/0
3.2.2004 9:39

kapros

Re:
ja ve svym clanku vidim teda vydobyt, takze to bud opravili nebo ses prekouk :-)
0/0
3.2.2004 13:59

xpc

Re:
asi ano, asi jsem se precopypastoval... Ti editori tady opravdu stojej za dve veci... takze nemate zac:)
0/0
3.2.2004 20:33

ace2

hlavní účel black-boxu
Je nutné si uvědomit a to z toho článku není příliš patrné, že černí skříňky nejsou od toho aby byl řidič kontrolován a pak sankcionován. Hlavní účel je v případě nehody přesně zjistit jaký byl průběh v poslední minutě jízdy, a to tedy hlavně když posádka/y při nehodě zahyne a nejsou svědci, či se svědectví rozcházejí. Tedy stejným způsobem jako v letadle se dá zpětně zrekonstruovat zcela přesný průběh nehody. Pravda, nejvyšší přínos je pro pojišťovny, které mohou zjistit míru zavinění.
0/0
3.2.2004 9:04

Butchy

A u nás ? :-)
Každou chvilku jede (letí) na dálnici nějaký náš ministr, (poslanec) a jiní kteří nemají právo na maják tak ho vesele zneužívají a JE NIKDO NEZASTAVÍ !!!! týká se i aut se značkama diplomatů
0/0
3.2.2004 0:08

Martin

Re:
protože určitě spěchají na nějaké vládní jednání...
bylo by docela zajímavé kdyby to vláda nechala nainstalovat do svých vozidel...
0/0
3.2.2004 8:52

Jenicek25

Re:
Jenže tahle vláda, a zřejmě ani jiná, to dobrovolně neudělá ! To by tak hrálo, aby je mohl někdo kontrolovat ! Radši budou okrádat lidi, rodiny s dětmi, a co uloupí, vlastně vyberou na daních, to nekontrolovatelně rozfofrujou. Stačí se jen podívat jak dlouho si "omezují" poslanci a senátoři svoji imunitu - ostuda nejvyšší - za 14 let nebyli schopni se dohodnout, protože se nechtějí dohodnout. Je to tím, že tu neexistuje politická kultura, každý se drží koryta jako ho*no košile tak dlouho jak jen to jde.
0/0
3.2.2004 10:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.