Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jiří Feistner Mahenova 327/10

21. 1. 2004 10:59
Dokud bude výše pokut směšná a vymahatelnost nulová není proč se pojistit.
V současném právním systému je možno běžnému řidiči uložit blokovou pokutu do výše 1 tisíc korun. Ve zvláštních případech (překročení rychlosti, jízda na červenou,apod.)pak ve výši 2 tisíce korun na místě tj. na ulici policistovi.Před správním orgánem tedy na úřadě do 5 tísíc korun. Zákaz činnosti, spíše známý jako zákaz řízení, pouze v ojedinělých případech pak maximálně do výše dvou-let.Toto se v praxi však příliš nevyužívá.Jestliže je řidič vytrvalý a po udělení sankce nezpolupracuje s orgánem státní správy (záměrně neuvádím jak)tak jeho věc po jednom roce propadne a není už za prohřešek nikdy sankcionován.Zákaz řízení také nic neřeší,protože ti, kteří jezdit chtějí jezdí dál a je jich spravidla většina .Hrozba trestního stíhání je v takých případech směšná vzhledem k tomu , že v současnosti je trend soudů spíše udělovat takzvané veřejně prospěšné práce a těchto se nikdo neobává. Jestliže nenastane změna zákona tím , že budou moci bý udělovány vysoké blokové pokuty (výše 20 tisíc korun není nereálná), zákazy činosti do 10-seti let , nelze přemýšlet o obavách ze sankcí.Především pak jestliže nebude dostatečná vymahatelnost sankcí to je na celém systému nejdůležitejší strach ze stráty osobního majetku či svobody není nutné uvažovat ani ho zřizovaní pojištění.Ve chvíli kdy bude vyše sankcí dostatečně nepříjemná bude i pojištění tak velké , že se těm , kteří by se v součané době pojistili se nevyplatí.To je pro pohyb na komunikacích důležité. Zákon o silničním provozu platí pro všechny stejně a i jeho dopady musí být na všechny stejné.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...