Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová Evropa = nové ceny? Rozhodně neušetříme!

Se vstupem naší republiky do Evropské unie mají autachtiví Češi plnou hlavu otázek. Vyplatí se koupit auto teď, nebo počkat až do Evropy vstoupíme? Už nyní je v některých případech výhodnější dovézt nové auto ze zahraničí. Natož pak až odpadnou některé z celních formalit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

HONZA

C E N Y A U T V E V R O P Ě
JA PRAVDA ŽE  INDIVIDUÁLNÍ DOVOZ I V RSN  JE  NA  ÚROVNI  CCA 22%  Z  CELKOVÝCH  PRODEJŮ  V  ATOSALONECH  V  SRN.  A  PROČ  PROTOŽE  NĚMEC  UMÍ  POČÍTAT.  V  ČESKU  JE  PROBLÉM  TEN  ,  ŽE  TZV.  DOVOZCI  POCHYBNˇYCH  JMEN  DOVÁŽELI  DO  ČESKA  BOURANÁ  AUTA  A  AUTA  S  POCHYBNˇYMI  PŮvody   A  AUTA  S  PŘETOČENÝMI  KILOMETRY  ZA  PODFAKTUROVANÉ CENY .    ALE  TO  KOUPĚCHTIVÝM  ČECHŮM  STAV  NIKDY  NEVADIL  -   HLAVNĚ HODNĚ  PLECHU  ZA  MÁLO  PENĚZ . 
ČECHŮM  BY  SEDĚLO  ŠLAPACÍ KOLO  A  KAROSERIE  OD  BMW  !!!!!!!!!! 
KDYŽ  CHCETE  UŠETŘIT  ZA  AUTOMOBILY ,  DOVEZTE   SI   JE   SAMI ,   NE   VŠICHNI  V  EU   JSOU  GRÁZLOVÉ   JAKO   V   ČR . CENOVÉ  MAPY   A  JINÉ  CENOVÉ  INFORMACE  NA              WWW.AUTOTRIUMF.CZ
0/0
5.2.2004 23:30

JIRKA

C E N Y A U T O M O B I L Ů V E U R O P Ě !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
VÁŽENÍ  ČTENÁŘI ,   JELIKOŽ  V  EVROPĚ  SE  JIŽ  ÍC  MAJÍ SHODNÉ GARANCE JAKO AUTA  PRODANÁ  V  ČR.
 
POKUD  NĚKDO  BUDE  MÍT  ZÁJEM  JAKOŽTO  PŘEDSTAVITEL  ČESKÉ ASOCIACE PRO NEZÁVISLÝ DOVOZ AUTOMOBILŮ DO ČR  A  ČLEN EVROPSKÉ ASOCIACE  NEZÁVISLÝCH OBCHODNÍKŮ AUTOMOBILY , SÍDLEM V BRUSELU /  UPOZORŇUJI , ŽE NEMÁME COKOLIV SPOLEČNÉHO S JAKÝMIKOLIV  JINÝMI ČESKÝMI SVAZY JAKÝCHKOLIV DOVOZCŮ / MOHU  ZODPOVĚDNĚ PROHLÁSIT , ŽE  U  MNOŽSTVÍ  AUTOMOBILŮ  LZE TYTO  NOVÉ  AUTA  ZAKOUPIT   LEVNĚJI  NEŽ  V  ČR  O  STATISÍCE  KORUN !!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
TOMU  SE  MOŽNÁ  NĚKDO  PO ČESKU  BUDE  BRÁNIT  , ALE TAKOVÁ  JE  REALITA.  JAK  PÍŠU , POKUD REDAKCE PONECHÁ TENTO  PŘÍSPĚVEK , JAKO  ZÁSTUPCE NEOBCHODNÍHO  SDRUŽENÍ ,  ALE  SDRUŽENÍ  ZÁJMOVÉHO POSKYTNU  ZÁJEMCŮM  KONKRÉTNÍ CENOVÉ  SROVNÁNÍ  AUT  V  CELÉ  EVROPĚ !!!!!!  
SVOJE DOTAZY  SE ZPĚTNÝM TELEFONEM NEBO FAXEM MŮŽETE ZASLAT NA  FAX :  251611202 nebo I TELEFON .  KAŽDÉMU PŘEDÁM  KONKRÉTNÍ ROZDÍLY CEN .  NE VŽDY  MUSÍTE  VĚŘIT  " ČESKÝM  ODBORNÍKŮm"  i v  těchto případech !!!!!!!!!!!!!!
 
NĚKTERÉ ČESKÉ SPOLEČNOSTI NA ROZDÍL OD JINÝCH BUDOU    S N I ˇZ O V A T    C E N Y    U  A U T O M O B I L Ů    Z    K O R E J E ,  U S A   a   J A P O N S K A   O  V Í C E   N E Ž    10%  O
0/0
5.2.2004 22:11

iRI2

DPH
Nejsem si jist, ale v EU je udajne mozne odpocist DPH pri nakupu jakehokoliv vozu k podnikani - neni nutne montovat trapne pricky. Vi o tom nekdo neco ?
0/0
2.2.2004 19:06

TM

Přečetli jste si článek po sobě?
Jak jdou dohromady věty:
"Už nyní je v některých případech výhodnější dovézt nové auto ze zahraničí. Natož pak až odpadnou některé z celních formalit."
a
"Už nyní jsou ceny automobilů v ČR pod průměrem cen v Evropě." ?
 
0/0
2.2.2004 17:01

Tom

Raději Getz
Po vstupu do EU výrazně zlevní Korejci, takže s Fabií srovnatelný Getz bude za cenu nižší o několik desítek tisíc Kč než tuzemský konkurent. Možná potom Škodovka vyrobí první jednoválcový auto na světě a tím by mohla při zachování současných vysokých marží konkurovat i shora uvedeným Korejcům. Haha.
0/0
2.2.2004 12:20

Jenicek25

Re:
Getz už je o dost levnější dneska. V posledním SM testovali Fabii 1,4 TDI a Getz 1,5 CRDi, a vyhrál to getz, hlavně díky tomu, že pokud srovnali cenu obou aut při stejné výbavě, byl getz o 84.000 Kč levnější !! A přitom je všemi parametry velmi podobný fabii, co se týká jízdních výkonů, prostoru a má hezčí design. Fabia je sice technicky vyspělejší a má nižší spotřebu, ale za tu cenu je to dost drahé vozítko.
0/0
2.2.2004 12:24

CuoreSportivo

Ceny
Cena je dána nabídkou a také poptávkou. Prodejci si nemohou myslet, že se vstupem do EU mohou s odvoláním se na nesmyslné argumenty že v EU je tak a tak se jednoduše ceny zvednou. To pak mají mozečky našich vládních představitelů, kteří si také myslí, že vyšší cena (= vyšší daň) znamená vyšší příjem a z toho plynoucí vyšší zisk. Vše má své hranice. A vyšší ceny (záleží o kolik) budou zcela jistě znamenat pokles prodejů. Ten bude dán i zdražením PHM, tedy dle mého názoru nic nenahrává tomu, aby se zvyšovaly ceny bez příslušné odezvy.
0/0
2.2.2004 11:30

aj

Re:
Ceny nahoru pujdou, protoze uz ted ma spousta automobilek v EU ten problem, ze kdyz je nekde nizka vstupni cena (treba NL), tak pak spousta lidi v Nemecku nakupuje auta tam, kde je levneji, tedy v NL, a tim prichazi automobilka o zisk. Takze planuji proste vstupni cenu postupne srovnat, aby byla vsude stejna, coz znamena, ze pujde mirne dolu na drahych trzich a nahoru na levnych.
0/0
2.2.2004 13:48

sam

Itálie
Koupil jsem si novou Octavii v Itálii,tabulekové ceny jsou stejné jako u nás,ale s tim rozdílem, že v Itálii vám dají u VW na Škodu slevu 10-11% oproti list. ceně bez rozdílu typu a jeho ceny.U nás mají prodejci Škody jistý kšeft,tak proč zlevňovat?
0/0
2.2.2004 10:50

potrefená koza

chce to vlastní automobilku
Ceny aut jsou pro naše zákazníky vyšroubované nahoru. To že v přepočtu máme nižší ceny aut než v zahraničí mě vůbec nezajímá, protože zde máme české platy-které vůbec neodpovídají EU. Je několik možných variant - buď  vše předělat ala vzor EU ihned, nebo postavit fabriku na auta vlastní-pouze pro domácí trh a za ceny odpovídající kupní síle obyvatelstva. Dosavadní stav je zatím takový, že zde jezdí 15 leté vraky, zamořující ovzduší a životní prostředí, nebezpečné, s vysokou spotřebou. Náhradní díly totálně předražené, že si auta není možno ani opravit.
0/0
2.2.2004 10:09

CuoreSportivo

Re:
Bohužel je to ještě horší. Stále po našich silnicích jezdí asi 35% aut starších 25-ti let. A to už je katastrofa. Stále není vyjímkou vidět kouřící Trabant či Wartburg (nechápu, jak mohou projíte emisemi). No a škodovy typu 105, 120 to není vůbec žádná vyjímka. Takže souhlas - když evropské ceny, tak evropské platy.
0/0
2.2.2004 11:33

PetrX

Re: Emise trabant a wartburg
Jednoduše - musí splňovat emise, které pro ně platily když vyjeli na silnici.
0/0
2.2.2004 11:54

KAREL

Re:
Dvoutakt je méně škodlivějšínež čtyřtakt !!!!!!!!!!!!!
Jen že smrdí a čmoudí ! Ale škodlivin má o mnoh méně než čtyřtakt
 
0/0
2.2.2004 12:12

CuoreSportivo

Re:
No to nemůžeš myslet vážně. To mi chceš tvrdit, že dvoutakt má lepší spalování než čtyřtakt. A skutečnot, že kromě benzínu spaluje i olej , to jako nic. Podívej se někdy na nějakého Wartburga, jakou kouli dehtu má na výfuku. To se tam asi tvoří proč? a z čeho?
0/0
2.2.2004 12:47

blaast

Kompletnost informací
Jako tradičně slyšíme nářky těch, co by si rádi zvýšili marži. Co se dá očekávat od prodejců, že budou říkat, myslíme si, že ceny poklesnou? Rozhodně ne, dělají si prostě prostor a chtějí vytvořit dojem, že je to dále již neúnosné. Myslím, že také pozapomněli na nové vozy z Asie, kterým po vstupu do EU odpadnou vysoká cla, která jsou uvalována tady v ČR. Pochybuji, že o ten rozdíl si zvednou marži, spíš využijí tohoto faktu a půjdou s cenou ještě trochu dolu a ostatní "evropské" automobilky budou muset následovat. ... koho chleba jíš, toho píseň spívej, vážení
0/0
2.2.2004 9:35

Sven

Dansko
Kdo ma zajem o nove auto po vstupu do EU at se podiva do Danska. Tam maji primo drasticky dane na novy auta a proto jsou tam nizky ceny bez dani. Tady ze Svedska se jezdi pro novy auta do Danska docela hodne. Ale opakuji nova auta ne ojetiny, tam je Nemecko bezkonkurencni. Za lonskej rok se dovezlo do Svedska pres 40 000 ojetin prevazne z Nemecka.
0/0
2.2.2004 9:31

Pít

zlodějny
Chybí tu ale zásadní fakt a to, že mzdy v ČR jsou na 30% kupní síly SRN a 40% průměru EU. V tomto poměru je 95% ceny nových aut k Unii pendrek. Protože slevy jsou v průběhu roku okolo 10% z ceny nových vozů, pochybuji o tom, že na takových autech nevydělá prodejce ani výrobce. To by museli jít do mínusu. Podvodníci. Také se nikde nepíše to, že např. v Polsku se nová auta prodávají jen za 84% průměrných cen v EU. Zdražení = menší prodej = krach řady prodejců. Již v tomto roce se kupní síla národa sníží okradením národa 19% DPH téměř na všechno, takže na koupi nových aut nic moc nezbyde!!!!!
0/0
2.2.2004 9:27

aj

Re:
Coz ovsem vyrobce nezajima, protoze si u nas (teoreticky) levne auto muze nakoupit od kvetna treba Nemec.
0/0
2.2.2004 13:53

Ex-treme

Kecy jako vždy
Zase snůžka obchodních keců. Rozdíl pět procent mezi prodejními cenami vozů u nás a na západě. A tím jsou prý pod cenou. Pěkný žvásty. A co teprve rozdíl v platech. Ten je taky pět procent v náš neprospěch? Propadající se koruna z nás dělá ještě větší chudáky v Evropě než jsme byli. A nikomu to nevadí. Ale když před rokem a půl posilovala, tak každej křičel hlavně Škodovka a jiní vývozci, ČNB intervenovala, aby jí oslabila. A ať se daně hýbou jakkoli, vždy rozhodujou o cenách prodejci. Viz restaurace dříve (z 22 na 5 % a ceny zůstaly stejné) a nebo nyní např. benzinky, kdy daň vzrostla u nafty o 2,20 Kč, ale v našem regionu například vzrostla cena o konečných 3,30 Kč za litr. Takovýhle svin...o  opravdu politici těžko ovlivní. To je prostě trh a kartelový dohody.
0/0
2.2.2004 9:26

Havirov Devils ! ! !

EU
Včera jsem u Štěpánského mostu (cca 25 km od Prahy- Holešovic) kupoval natural 95 za 23,90 Kč/litr. Téměř stejné ceny byly i před tím "VELKÝM ZDRAŽENÍM" ... čili když je někdo debil, tak ať si tankuje u BENZINY za 27 kč   
0/0
2.2.2004 10:55

Kik

Re:
V některých místech to ale opravdu jinak nejde. Kde je konkurence, tak jsou ceny samozřejmě nižší. V HK např. N95 většinou stojí taky těch 23.90 (Aral, Shell, Total), ceny Benziny neznám.
0/0
2.2.2004 11:06

dan

Re:
V Jenči taky za 23,90 (v úterý).
0/0
2.2.2004 11:33

Lib

Re:
Tankuju za 26.90 ale jako debil si nepripadam - no jestli to nebude tim, ze to je V-Power u Shellky (ktera pravda uz tak patri mezi ty drazsi benzinky)
0/0
2.2.2004 11:40

shell

Re:
naopak se mi zda, ze po "danovem narovnani" je shell, alespon v mem bydlisti, nejlevnejsi...
0/0
3.2.2004 8:28

PetrX

Re:
No u nás na ONU už taky zdražily
ONO - N95 - 22,90
ARAL - N95 - 23,50
Když se chce jde to.
0/0
2.2.2004 11:56

Lesník

Re:
Včera jsem zašel na pilu a 4 kubíky kvalitního dřevního odpadu byly za 2000,- , stačí to potom naházet do kotle na dřevoplyn a už to fičí - stačí to na 5000 km.
0/0
3.2.2004 9:39

ivan

ceny rozhodně nestoupnou, nemají kam
Když se podívám jak se prodejci předhánějí ve svých mimořádných nabídkách, tak musí být přece všem jasné, že k vzestupu nemůže nastat. Myslím, že i ten který má základní ekonomické vzdělání ví, že tržní cena je průnik mezi nabídkou a poptávkou. V naší republice se všechno zdažuje. Myslíte, že by si lidé dovolitli takový luxus, že si budou kupavat nové drahé auta ? To je na hlavu, nemyslíte ? Navíc se kvalita a spolehlivost aut stále zvyšuje. Proto je výhodnější koupit ojeté auto než nové. Paradoxně tomu ale brání sami prodejci ojetin, kteří vám za kažkou cenu prodají i auto pototální havárii, opravdu "dobře" udělalné nebo auto kradené. Jo kdyby byli všichni poctiví, myslím, že by to prospělo všem. Proto doporučuji určitě koupit ojetinu, ale musíme mít někoho kdo se v tom opravdu dobře vyzná.
0/0
2.2.2004 8:56

Bedřich

Ceny automobilů - porovnání EU a USA
Vážení, jaksi nerozumím logice citátu: "automobilky které chtějí samozřejmě vydělávat, "dotují" zákazníkovi cenu na úkor marží není déle udržitelná". Při porovnání cen EU a USA srovnatelná auta ( např.:Honda Accord, Nissan Maxima)vychází cena v USA o cca 1/3 levněji, s tím, že DPH mají v USA o cca 15% levnější. (Možno zjistit na Internetu). Jak je to tedy se zisky? Srovnávat platy už nelze vůbec. Nebo že by v USA automobilky prodělávaly? Může mi to prosím někdo vysvětlit? Předem děkuji. Bedřich
0/0
2.2.2004 8:54

ivan

rozhodně neprodělávají
myslíte že někto podniká kroky k tomu aby prodělával ? Stačí se podívat na ekonomické výsledky a bude vám jasné že neprodělávají. Jde jim jen o zvášení zisků !!! Asi jako každému podikateli. Jen hledají způsoby jak to udělat .....
0/0
2.2.2004 9:02

pepica

Re: porovnani EU a USA
byl jsi tam nekdy, bylo by ti to vsechno jasny....................
0/0
2.2.2004 9:48

M.I.K.E.

Ojetiny
A co ojeta auta? Ten limit 8 let bude po 1.5.2004 platit i nadale? M.
0/0
2.2.2004 8:24

Ano

Re:
Bude.
0/0
2.2.2004 10:57

Sven

Re:
Jste si tim jist? Maji Cechy nejakou vyjimku?
0/0
2.2.2004 11:31

rewell

ale
vypadá to, že si brzo nekoupíme ani auto tady ani tam - stačí se podívat na vývoj kurzu české koruny , kdy za 1,5 roku koruna oslabila o nějakejch 13 %. Co na to strana a vláda a národní banka? Nic.
Silně mi to začíná připomínat reálný socialismus u nás v letech osmdesátých. Vše se bude přerozdělovat, koruna je v hajzlíčku, zahraniční návštěvníci si budou muset povinně na hranicích měnit v nevýhodném kurzu atd atd.
Proč si této situace ani vláda ani banka ani opozice pořádně nevšímá? to chtěj vstupovat do EU za takovýchto zoufalých podmínek? Kdy si čím dál tím méně můžeme koupit za naše podělaný koruny? a naopak cizáci to maj u nás stále levnější a levnější?
Obávám se, že to co právě národní banka a vláda dělá již hraničí s trestní odpovědností   t.j. záměrné uvádění hospodářského stavu republiky do područí jiných z důvodu své nečinnosti a přihlížení k tomu, co se děje na trhu deviz.
0/0
2.2.2004 8:12

Jarmila

Když do Evropy, tak s evropskými platy
Pokud tady v Česku budeme většina nás dělat za almužnu, tak se nerozhýbe obchod a mnoho podnikavců i v autech padne na hubu. Přeci, když si solidně lidi vydělají bez podfuků a nakradení nebo vytunelování, tak pak si i váce koupíme
0/0
2.2.2004 7:59

Jonáě

Ceny aut záleží na naších platech
Vážení, nechme působit "klausovskou" tržní ekonomiku, když ceny budou jak v Evropě, tak už konečně se i platy u nás budou blížit Evropě. Takže není žádný strach, když zvyšujeme ceny podle Evropy, tak musí zvyšovat i nám platy. A navíc už u nás je tolik aut, takže klidně zdražujte, ale pak nic autaři neprodají, vše zavisí na poměru nabídka.poptávka a dnes je nabídka několikanásobně větší
0/0
2.2.2004 7:50

rewell

Re:
co do toho pleteš Klause? uvědom si, že od roku 97 tady vládnou sociální úchylové, a to včetně US.
0/0
2.2.2004 8:02

african

Platy a ceny
Az se jednou srovnaji platy nase a EU,bude koupe auta o necem,za nadale situace zde budou stale jezdit 120tky atd.Klasicka ceska auta.Cesi nemaji na nova auta,nerikam vsichni,samozrejme je jich tu spoustu co ma ale prevazne je docela nepravdepodobne ze by si prumerna ceska rodina koupila auto za pul milionu...
0/0
2.2.2004 7:33

ptiger

vzácná shoda
Všichni říkají rozdílné argumenty, ale shodnou se. nic se nezlevní. Není to jen tahle kategorie: v našem státě se vždyz objektivních příčin něco zdraží, apotom už cena neklesá. To že zde bude vládnout pravidlo konkurenčního boje, je naivita. Kde to nefunguje: např.u benzinu. Taky mě rozesmály restaurace, když se před lety změnila DPH na 5 %, nikdo nezlevnil a teď by plakali. Teď bude DPH 22% na vše, a stát dá naturální dávky -jednorázové. Děkujeme pěkně . A není to Špidlou, dělají to vzácně všichni.
0/0
2.2.2004 7:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.