Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autem po Evropě ... BELLA ITALIA

Na agresivitu a neukázněnost tuzemských řidičů si stěžuje kdekdo, řidiči a chodci počínaje a policisty konče. V nehodovosti se chlubíme pozicí kdesi na chvostu statistik vyspělých států, podívejme se tedy, jak "na to jdou" řidiči za za hranicemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hana

Dálnice

Moje zkušenost z Italské dálnice je, že Italové jezdí z pruhu do pruhu zásadně při tomto přejíždění neblikají, také jsem se setkala s tím, že měl notebuk na klíně a kličkoval uprostřed dálnice a nenechal se předjet. Jeden dokonce měl trochu obouchaný bok, tak nám tam schválně vjížděl, aby jsme ho nabourali. Tak mě vzkládejte jak jsou Italové ohleduplní. Větší hrůzu na dálnici jsem nezažila.

0/0
20.7.2007 23:14

robert37

Itálie

Před třemi dny jsme se vrátili s rodinou z Itálie. Nebudu se tady rozepisovat o krásách polostrova Gargáno, kde jsme byli, ale napíši něco o italských šoférech a šoférkách. 1. co mě překvapilo, bylo všeobecné dodržování rychlosti na severu Itálie. Teda s navýšením 10-15 km/h. Za 2. nedodržování rychlosti jižněji a jak bylo vtipně napsáno výše: plná čára není zeď a dvojitá už vůbec ne. Nikdo, zdůrazňuji nikdo mě při žádném předjížděcíém manévru neohrozil a když jsem já předjížděl Itala na plné čáře, nijak mi to nekomplikoval např. přidáním rychlosti, jako se to děje u nás. Prostě pro italského řidiče je důležitější vlastní názor na dopravní situaci, než názor ůředníka, který tam tu lajnu nechal čmárnout. O předvídavosti Italů již bylo napsáno v článku ale taky jeden poznatek. Jejich pouštění rychlejších aut a naopak předjíždění pomalejších je jako Italská opera proti naší Djedničkové špatné dechovce.

0/0
11.7.2007 22:31

x

výměna ŘP
Nevím, proč zase autor článku klame a oblbuje veřejnost. Výměna řidičáku se od května t.r. v žádném případě neprovádí na počkání - lhůta pro výměnu je stanovena na 20 kalendářních dnů. Takže pozor na ztrátu "starého" řidičáku v případě plánované cesty do zahraničí! V případě ztráty si rovnou zjednejte na cestu taxi.
0/0
23.6.2004 12:34

mmkk

Rychlost pod 140
Asi jezdím u nás po jiných dálnicích, moc jich nemáme , ale od té doby, co mi auto jezdí max 130-140, resp. při větší rychlosti bych byl pořád v servisu, tak nepozoruji, že by mě předjíždělo zas tolik aut. Za cestu z Prahy do Brna max 10, Praha Beroun 0-2. A ke ému údivu předjíždím docela hodně aut i ve 130km. A nejsou to staré šunky, ale i celkem zánovní auta, která určitě umí jezdit i rychleji.
 
 
0/0
17.6.2004 0:01

Johny x

Měření rychlosti......????
Praha - Mnichov - Brenner - Verona - Bologna - Firenze - Pisa za 7.45 hod nejdýl za 8.30 hod. Žádný radary jen krásné dálnice....
0/0
16.6.2004 9:25

Kuko

Otlacky
No musim povedat, ze centimetre nemate moc v oku. Nechapem ake preliaciny to maju auta vo vyske 140-150 cm, ved tak vysoka ziadna motorka nie je. Tak to moze byt akurat od prilby. Ale kedze Oktavia je tak 140cm vysoka, tak take auto by malo tu otlacku hadam na zadnom skle alebo streche..., ale inak pekny clanok. 
0/0
14.6.2004 12:04

jk

autor byl asi v jine italii
Nevim kde se pohyboval autor, jezdil jsem cca 2 tydny po neapoli a okoli a mohu rict, ze to je opravdu zazitek. Prvni na co musite zapomenout jsou dopravni znacky a semafory, kdyz jsem poprve v uzkych ulickach zastavil na stopku tak me okamzite zleva i zprava zacali objizdet mistni v jejich pandach a unech, pripadal jsem si jako z jineho sveta, semafory (pokud nejsou rozmlacene) nikoho nezajimaji, vyberci mytneho na dalnici sedi v budkach za neprustrelnymi skly a neexistuje sance ze by treba jako na severu podaly drobne nebo si sahli pro penize mimo okynko, neni vyjimkou, ze se pri zastaveni chce nedo dostat do auta a neco vam ukrast. Parkovani je kapitola sama pro sebe, parkovat mimo dobre hlidana je za ztratu auta nebo alespon neco rozbite, kdyz jsme se byli podivat v herkulaneu tak se dokonce parkuje primo u carabineru ve dvore . Pokud se chcete pobavit doporucuji, mensi auto je urcite vyhodou. Ikdyz mozna ze se neapolitani nechali zastrasit bodovym systemem.
0/0
11.6.2004 12:27

František Dvořák

auto@idnes.cz
Dobrý den.
Itálii mám projetou křížem krážem. Zkušenosti popsané v článku popisují stav "středu" Itálie - myšleno  přibližně od Milána po
Bari. Na úplném severu jsou Italové ukázněnější, v nejjižnějších končinách si naopak pravidla vykládají více po svém.
K Neapoli bych poznamenal, že je kapitolou sama pro sebe. Myslím, že i mnoho Italů -  neNapoletánců by se s autem
rozmýšlelo vyrazit autem do města... smekám před vaší odvahou.
Neapol je "koncentrovaná" Itálie. Všechno Italské ...italský smysl pro chaos nevyjímaje... je tam mnohokrát znásobeno. Vidět
Neapol a zemřít... myslim, že po její návštěve toto heslo každý pochopí (a nemusí ani sedět za volantem).
Ad "...pri zastaveni chce nedo dostat do auta a neco vam ukrast":  Nevím, jaké máte zkušenosti Vy, ale tato "vymoženost"
dorazila už před mnoha lety i do našich zeměpisných šířek.
K neprůstřelným sklům pro výběrčí mýtného bych dodal, že nedaleko od Neapole je Castellammare di Stabia (asi 35 km
jižním směrem po pobřeží). Město, které je považováno za sídlo neapolské mafie (Camorra). Rozhodně nejsem paranoidní a nemyslím si, že na mě žíhá po zuby ozbrojený příslušník mafie na každém rohu. Ale v tomto případě zvýšenou ochranu chápu. Ještě bych rád dodal, že co do objemu kriminality Neapol rozhodně nepatří k "premiantům" mezi italskými městy. Zabloudit do křivolakých uliček (vicoli) města se doporučuje minimálně ve dvou. Přeji krýsný den, s pozdravem František Dvořák auto.idnes.cz 
0/0
11.6.2004 14:56

neofita

Re: Stopka
Stopka znamená přibrzdit, ne zastavit. To se naučíte v Itálii velice rychle.
0/0
15.6.2004 16:55

neofita

Re: Parkování
V Pompejích jsem parkoval na dvoře restaurace tím stylem, že jsem odevzdal klíče obsluze a oni mi auto napresovali mezi ostatní další a hned ho zatarasili dalšími auty-využili beze zbytku místo na dvoře. No, a auťák nezamykali a klíče nechali v zapalování, že je třeba furt s těma autama hejbat, jak přijíždí a odjíždí další návštěvníci! Asi bych to dnes už neudělal.
0/0
15.6.2004 16:59

Al Bunda

Rychlostni limit, co to je?
Myslim, ze Italove ani nevedi jak vypada znacka s omezenou rychlosti. Vsude kde je 50 jedou kolem 100 kdyz se da, takze si s tim hlavu asi nelamou. Je fakt, ze jsem tam najezdil uz asi 20 tis km a nevidel jsem ani jednou ze by nekde merili. Ale cert a blbec nikdy nespi, zejo...
0/0
10.6.2004 15:29

Marketa

P nenznamena autoskola a jine
 P na zadnim okne neznamena , autoskola. nybrz principiante  - zacatecnik.   Dalsi vec ohledne krizovatek a semaforu - Italove ani nemouhou cekat na oranzovou, nebot po cervene naskakuje okamzite zelena
0/0
10.6.2004 15:23

František Dvořák

auto@idnes.cz
Dobrý den,
o tom, že velké P znamená principiante (začátečník) se s Vámi nepřu. Pokud je mi známo, tak opravdu v takto označených autech jezdí pod dohledem školitele studenti autoškoly. Mohou si vybrat: buď mohou jezdit v autě autoškoly označeném  SCUOLA GUIDA, nebo ušetří a budou jezdit ve "svém" autě. Takto mi to alespoň vysvětlovali sami Italové.
Ohledně semaforů...přesně takto je to myšleno a předpokládám, že je to z článku jasně patrné. Musím však uznat, že jsem několik semaforů, kde po červené naskočila oranžová a pak teprve zelená, v Itálii potkal.
Přeji krásný den, s pozdravem
František Dvořák
auto.idnes.cz
0/0
10.6.2004 15:50

Apina_xxx

Re: neni to ještě uplně přesné
byla jsem v Itálii hodně dlouho, to P má poměrně hodně významů, o tom, že v tom autě může sedět i školitel jsem nevěděla, ale určitě tam mohou být s účastníkem kurzu autoškoly, tedy ještě bez řidičáku, například jeho rodiče a mohou ho nechat pod dozorem řídit. Viděla jsem na vlastní oči. Pak by si to Péčko měli nechat ještě nějakou dobu po ukončení kurzu a absolvování zkoušek jako začátečníci, myslím minimálně 1/2 roku, ale to nevím jistě. Po tu dobu mají také omezenou maximální rychlost jízdy.
Jinak na severu, odkud mám trochu zkušeností, se jezdí proti nám poměrně velmi slušně, především v posledním roce, kdy mají řidičáky na body. Nějakých divočin jsem si až na určité výjimky nevšimla, oproti našim silnicím je to velký a z hladiska Itálie kladně vnímaný rozdíl. Oni totiž opravdu vnímají většinu věcí a jsou poměrně čitelní a spolehliví, když si na jejich způsob uvažování zvykneme. Mnohem více napětí zažívám na našich silnicích
Dohody o nehodách - on totiž každý má od pojišťovny připravené papíry k vyplnění a povinně je vozí s sebou a pokud se účastníci nehody dohodnou a nedojde ke zranění, není nutné volat policii, ale vyřídí to řidiči a následně jejich pojišťovny. Také viděno na vlastní oči, seděla jsem v autě, se kterým bohužel kamarádka řidička špatně vyjela z nepřehledného úseku a vrazila do boku projíždějícího auta. Naštěstí to odnesly jen plechy.
Naopak třeba v Neapoli, pokud pěší neskočí řidiči doslova pod kola, tak nepřejdou silnici, protože tam i červená na semaforu je pokynem j jízdě. Ale ten řidič tomuz pěšímu zase zastaví, prostě se oba navzájem chápou - také vyzkoušeno na vlastní nohy.
 
0/0
10.6.2004 17:14

Marketa

P nenznamena autoskola
Chtela bych jen podostknout, ze pismeno P na zadnim skle neznamena autoskolu, nybrz principiante - zacatecnik
0/0
10.6.2004 15:18

cherry

Levnější benzín v Rakousku?
Rozhodně to neplatí na poslední pumpě (tuším Esso) na Dreilanderecke těsně před Tarvisiem.  Doporušuji sjet na Arnoldstein , tam je několik pump s levnějším benzínem (ale cca 23 - 06 zavřeno) a přejet do Itálie přes starý přechod. Na dálnici se dá vrátit hned v Tarvisiu, nebo jet po velice slušné cestě až k Udine (a ušetřit ještě asi 5€ za poplatky).
0/0
10.6.2004 14:18

michal

Re:
Z Tarvisia do Udine sice vede velice slušná cesta, ale bohužel jedna vesnice střídá druhou a tak jedete pořád padesátkou. Za úsporu cca 5 Euro to v žádném případě nestojí.
0/0
11.6.2004 14:38

lada

Re: Levnější benzín v Rakousku?

Pravdu díte příteli,já jsem na toto také spoléhal,že ušetřím koupí v Rakousku a tato pumpa mne nemile překvapila.Ceny tam jsou skoro stejné jako v Itálii.(je to opravdu ESSO).Ale nakonec jsem tam benzín vzal,protože byla půlnoc a nikam jsem už nechtěl(i o půlnoci bylo u této pumpy nabito)ale je fakt že bych asi stejně ani ve dne nikam jinam nejel,protože zase najedete více kilometrů a strtíte čas.

0/0
25.8.2007 15:38

pavel

Cestovní doklady
Vidím, že je tu dost znalců Itálie tak mám dotaz. Je možné se vydat na dovolenou jen s občankou (má strojově čitelnou zónu)? Pas mi končí za 2 měsíce (potřebné prý je 6 měsíců) a nový mi nestihnou udělat.
0/0
10.6.2004 13:58

Ladino

Re:
To je spíš věc rakouských hranic...  S občankou není problém.....
0/0
10.6.2004 16:59

magicjolly

Re:
a rakusaci se asi obcanek boji protoze od te doby co jezdim na obcanku si ji jenom prohlidnou a ani si ji nevezmou do ruky :-)
0/0
10.6.2004 22:09

Milan

Re:
Jezdím několikrát do roka do Itálie, sice jen na sever  ( Beluno), ale teď jedu v pátek k Ravenně a raději si beru i pas.
Na hranicích s Rakouskem se dá určitě vstoupit i s občankou, ale pas si raději vezmi, protože když se náhodou něco stane , tak pro Italský policajty je lepší pas, naši občanku nemuseli ještě vidět a jestli neumíš doře italsky , tak se vyhneš problémům, než zjistí, co jsi na ně vytáhl za průkazku...:o)
Jinak je to tam v pohodě,,,?o)
0/0
1.7.2004 7:46

Hugo_z_hor

tak jak?
Protože znám blekoty z Idnesu a vím jak moc jim lze věřit, zeptám se raděj tady na fóru : opravdu se najde většinou vedle dálnice kvalitní neplacená cesta? Klidně bych těch 50 euro za dálnice obětoval ale ne pokud to nebude nutné, díky ta reakce.
0/0
10.6.2004 13:56

cherry

Re:
Podle toho, kam jedeš. Pokud chceš podél Jadranu, tak až na Gargano vede celkem slušná silnice, ale obchvaty jsou jen kolem velkých měst (Ravenna, Rimini ap.) a přes dědiny je to dost pomalé. Značení taky upřednostňuje dálnice, takže bacha . Pokud cheš dojet jen někam k Benátkám a ušetřit 10 Euro, tak jo. Ale dál bych raději volil dálnici - na Gargano je to cca 42 Euro.  A hlavně, na obyčejných cestách prakticky nejsou odpočívadla, benzinky pouze malé bez WC a přes siestu a přes noc zavřené.
0/0
10.6.2004 14:04

Hugo_z_hor

Re:
Jedu až dolů do Kalábrie, (exit Laino Borgo) což dělá skoro sto euro tam i zpět. Dík za odpověď.
0/0
10.6.2004 14:09

Max

Re:
Jezdim pravidelne do Campanie/Calabrie a jednoznacne doporucuju dalnice. Jinak mimo dalnici stoji za to jet pres Alpy....., ale to spis v Rakousku a kdyz mas cas.... Tech 100e se rozhodne vyplati
0/0
10.6.2004 14:13

Bla

Re:
Naprosto souhlasím, náhradní cesta okolo dálnice téměř vždy existuje, ale je to děsně zdlouhavý přes ty městečka, všude zácpy...
0/0
10.6.2004 14:43

Logo

Re: Hugo z hor
Hugo, mam Italii zrajzovanou krizem krazem, takze muzu poradit, ze z Benatek az skoro do Rima lze jet zadarmo po vybornych cestach. Nejdriv musis jet z Benatek do Ceseny po obycejny (ale da se jet i 120, je to cesta kolmo na jih podle pobrezi) a pak od Ceseny az skoro do Rima jede tzv. statni dalnice, coz je normalni 4 proudovka, ale zadarmo. Asi 30 km nad Rimem se krizuje s normalni dalnici, tak je nutne na ni najet a po ni az do Salerna (jediny placeny usek ). Ze Salerna dal jsou dalnice zase zadarmo. Stastnou cestu.
 
 
0/0
10.6.2004 15:18

Hugo_z_hor

Re:
Dik moc, vyzkousim to.
0/0
10.6.2004 16:11

neofita

Re: Varování-kvalita silnic mimo placených
Ale pozor na žaludek! Je to státní silnice (proto se neplatí mýtné-a je populární mezi Italy) a podle toho vypadá i údržba - asi jako u nás. Horší proti ČR je, že je to v horách, jsou tam visuté úseky a několikrát jsem fakt na těch spojích uvažoval jestli se to i se mnou nebude poroučet do údolí. Prostě, co je státní na to se kašle. A tam, kde zaplatíš mýto je to super.
0/0
10.6.2004 18:53

Max

Re:
Jednoznacne doporucuju dalnice....... Rychlejsi, nebloudis, usetris benzin a mas vetsi pravdepodobnost, ze dojedes i se svym autem vcelku domu:-)
0/0
10.6.2004 14:05

XRay

Re:
Ano, je to tak. Ne vždy je 100% kvalitní ale je tam. Samozřejmě je znatelně pomalejší než dálnice, občas vás může zavézt do horských serpentin atd.
0/0
10.6.2004 14:12

fero

Re:
Prava Italie zacina od Rima niz....... Nechapu lidi, co jezdi na sever k mori......... Jed po dalnici a usetrenej cas si nech na nejaky vylety.... My vetsinou jedem na zatah do Neapole, vyspime se, zajedem na Capri nebo Pompeja/Vesuv atd a pa dolu k mori. Cestou zpatky spime v Rime.... nebo ve Florencii.... a mas to s kulturou.... Jinak Pha-Neapol 15-16 hodin v klidku....
Rozhodne si vyberte mensi stredisko - malo turistu, krasny plaze a tak.....
0/0
10.6.2004 14:26

Hugo_z_hor

Re:
Jedu do malýho penzionu ve velmi malé vesnici, už jsem tam byl předloni (busem) takže vím co mě čeká.Pojedu na jeden zátah z Brna, mám se s kým střídat, takže pohoda...
0/0
10.6.2004 14:31

Milan

Re:
Taky jedu z Brna.:o)
Jedu v pátek a jsem bohužel jediný řidič.:o)
0/0
1.7.2004 7:55

Kamil

Re:
Milane,
jedu z Olomouce, taky v pátek. Tak můžeme frčet 2 auta
Kamil
0/0
1.7.2004 18:06

Apina_xxx

Re:
také neznám všechny silnice, pokud jedeš opravdu daleko, je ta dálnice pohodlnější, i když je hodně drahá. Ta silnice totiž budou s největší pravděpodobností sice kvalitní, co do povrchu, ale bude tam pěkně hustý provoz, oni tožiž i Italové rádi šetří a na kratší úseky často dálnici nepoužívají.
0/0
10.6.2004 17:21

Milan

Re:
Cesty podél dálnic jsou většinou v pohodě, ale zase tě strasně zpomalí. Je lepší jet po dálnici, nebo jestli máš čas tak jeď po staré, ale musíš dávat víc bacha ve  vesnicích a je to víc vysilijící jako jízda po dálnici, zvláště když jedeš někam dolů.....
To stejný platí i ve Francii, jezdil jsem tam po okreskách, ale je to tam samej kruhovej objezd, musíš počítat se zdržením a velkým, jede se tam pomalu...ale zase vidíš ten mumraj v městečkách...:o)
 
0/0
1.7.2004 7:51

Rostislav Volný

Jak je to proboha s tím řidičákem???
Vážení, mohl by mi někdo opravdu fundovaně odpovědět jak je to s mezinárodním řidičským průkazem a Itálii. Pisálkové na Idnes píši že je povinný, v cestoce tvrdí to samé. Když jsem si jej tedy šel vyřídit na magistrát, tak mě úřednice dost nevybíravým způsobem odbyla tím, že pro Itálii již 5 (slovy pět) let není potřeba mezinárodní řidičský průkaz. Samozřejmě že jsem jí upozornil že nemám nový ŘP s logem EU, ale mám ŘP s roku 1997. Takže jedu s tím co mám. Když budu mít problém tak budu ale hodně zlý. Takže kdo to ví na 100 %, tak ať mi prosím poradí. 
0/0
10.6.2004 13:16

Prazak

Re:
není treba
0/0
10.6.2004 13:36

J.Tew

Re: Mezinárodní řidičák
není dle mého názoru vůbec potřeba. To je pouze úřednická teorie.  V Itálii jsme byli na dovolené v posledních cca 10 letech už asi 7x a ještě nikdy jej po nás nikdo nechtěl.
0/0
10.6.2004 13:45

František Dvořák

auto@idnes.cz
Dobrý den,
rozhodnutí o tom, s jakým řidičským oprávněním pojedete do Itálie, je čistě na Vás. To co je zmíněno v článku je ta nejbezpečnější variata, nechcete-li se následně zdokonalovat v italštině s policisty při dopravní kontrole. (Jsou sice milí a přívětiví, jak někdo níže v diskuzi poznamenal, ale se znalostmi cizích jazyků jsou na tom hůře. Jako ostatně mnoho Italů.) 
Jezdím do Itálie pravidelně (za posledních deset let cca 15x) a posledních pět let vyrážím vždy s mezinárodně platným řidičským průkazem. Nejprve jsem ho vozil, protože jsem počítal s tím, že budu řídít auto s italskými poznávacími značkami (v tomto případě jej italové striktně vyžadovali).
Je pravda,že mě úředníci odmítali stejně jako Vás, ale nenechal jsem se odbýt.
Před poslední cestou (ze které jsou zkušenosti ve článku) jsem na magistrát hlavního města Prahy  - na "Kongresovou" zavítal spíše náhodou. Úřednice mi sama doporučila nechat si vystavit buď nový mezinárodní řidičský průkaz, nebo nejnovější verzi řidičského průkazu. I přes mou námitku, že se chystám do Itálie, pro kterou by měl stačit národní ŘP, trvala na tom, že by můj "starý řidičák" (vydaný 19/3/99) nemusel italským policistům stačit.
Přeji krásný den, s pozdravem
František Dvořák
auto.idnes.cz
0/0
10.6.2004 14:42

Bla

Re:
Nedávné zkušenosti kamarádky ze Sicílie...měli zaplacené auto v autopůjčovně a odmítali ho bez mezinárodního řidičáku vydat...takže...italský úředníci všech druhů (policajti bývají aspon docela příjemný) jsou děsný byrokrati a zabedněnci, takže kamarádka strávila tři hodiny na policii vysvětlováním, že jsme v EU a že řidičák není potřeba, což ji tam odmítali uvěřit...no jistota je jistota, člověk nikdy není, kde na jakýho blba narazí...
0/0
10.6.2004 14:47

Kovis

Re:
Co se tyka tech uredniku, tak je to nekdy sila. Onehda jsem si vyrizoval mezinarodni ridicak do Australie a vydali mi bez mrknuti oka triletou variantu. Moje zena (jelikoz mela jine trvale bydliste) vyrizovala ridicak na jinem urade, tak po 20 minutach telefonovani a zjistovani nafasovala jednoletou variantu (jako napr. do USA). Dle mezinarodnich dohod nelze pouzit libovolny. V autopujcovne presli oba bez problemu, policajty jsme nepotkali. Takze dodnes nevim, ktery byl ten spravny...
0/0
19.6.2004 21:01

cherry

dálniční poplatky II
Jo a ještě bych dodal, že lze platit kartou - na turniketu úplně vpravo. Napřed strčím do díry dálniční kupon a za ním kartu. Automat ji za chvilku vyplivne ven. Většinou jsou u těchto bran menší fronty než u hotovostních, nikdo nehledá peníze a nesbírá drobné, které se mu vysypou.
0/0
10.6.2004 12:09

Tom

Re:
Kartou jze platit ve vsech pokladnach a to vsude v Evrope! A treba i 2EUR zaplatite Visou nebo Masterem, nejake drobaky se uz hooodne dlouho nenosi. Jenom pozor na siri auta v stanici v Brenneru na rakouske strane, kdyz jedete Ducatem, tak v pruhu pro osobaky mate 5cm  od zrcatek k betonovym svodidlum na kazde strane a to asi po delce 50m . Takze radsi do pruhu pro nakladaky.
0/0
10.6.2004 12:41

cherry

Dálniční poplatky
Dálniční poplatky se dají naprosto přesně zjistit na této adrese
0/0
10.6.2004 12:02

Sven

Lago di Garda
Ma nekdo zkusenosti s cestou autem Praha-Lago di Garda? Jaka trasa je nejoptimalnejsi? Nemam zrovna moc jasno okolo Mnichova. Ruzny Route planer programy navrhujou ruzny varianty jak z Mnichova na Insbruck.
0/0
10.6.2004 11:00

Borulka

Re: Mnichov
Velmi jednoduché. K Mnichovu po A9 a už před Mnichovem je značená odbočka na Innsbruck-Salcburk po A99 (taková východní spojka) a potom A8 směr Innsbruck. Naprosto přehledné, pořád po trouprodové dálnici. Musí se zaplatit přejezd Brenneru (tuším 8eur, nepamatuju si přesně) a pak v prvním větším městě v Itálii začíná placená dálnice, ale možná by se našla nějaká cesta vedle.
0/0
10.6.2004 11:31

Tom

Re:
Lago di Garda  - znam moc dobre. Jsou dve moznosti, kratsi na Garmisch a pak Innsbruck, ale dalnice je jen do Garmische a pak se prejizdi kopce, na rakouske strane je klasani asi 10km a jede se na v serpentinach a relativne pomalu. Druha moznost je na Mnichov - Rosenheim po A8 a pak na Innsbruck. Dale se jede na Brennero, zde se plati mytne 12EUR za auto do 3,5t. A pak uz porad jen na jih. Na Gardasee jezdim az dolu, Bardolino,Lasize, Pacengo. Tam jsou take 2 zabavni parky a atrakce a deti prijdou na sve. A konecne, kafe chtna jako nikde jinde!  Bella Italia
0/0
10.6.2004 11:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.