Diskuze

R1e: elektrická myš od Subaru

Japonská automobilka známá především výrobou ostrých "čtyřkolek" přivezla do Ženevy žluťoučké autíčko. Malé Subaru, které obejdete čtyřmi kroky, je nejen pohledné a roztomilé, je ale především velmi přátelské k životnímu prostředí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

<HellFish>

20. 3. 2008 14:39
sutuki kingquad 700

zdar co si myslite ze je lepsi suzuki kingquad lta700 nebo yamaha raptor 660 r.v.01 D9999KR^Rv

0 0
možnosti

Tomas

19. 3. 2004 16:37
Jak tam jsou ty clanky razeny?
Na tech 200 V vstupnich  mi zadna kombinace clanku nevychazi. Bud je to 6 paralelnich vetvi po 5 clancich  v serii(180 V), nebo 5 paralelnich vetvi po 6 clancich v serii (216 V).
0 0
možnosti

nemec

19. 3. 2004 18:10
Re: vstupni napeti
"Vstupni napeti" je to, kterym se to dobiji. Zmeril jste si nekdy, kolik voltu Vam leze ze zasuvky? Pokud bydlite na vesnici, bude to v dobe ranni spicky urcite min nez tech "normalnich" 220. A proto je to delane na 200 V (s tim, ze to samozrejme musi vydrzet i 240). Jak je to s napetim baterie a motoru je mi jasne uz mene, jeden clanek muze mit napeti max. neco pres 3 V (z elektrochemickych duvodu - proste kvuli energii, ktera se uvolni/spotrebuje pri chemicke reakci, ktera na clanku probiha). Udaj "Number of cells" se zrejme asi nevztahuje na pocet elektrochemickych clanku, ale pocet akumulatorku, ze kterych se sklada cela baterie auta.
0 0
možnosti

specnaz

19. 3. 2004 15:56
synchronni motor?
no myslim ze synchorni motor tam stoprocentne nebude, jelikoz 1) ten ke svemu provozu potrebuje stridavy napeti, coz z tech baterii tezko vyleze (musel by tam byt nejakej stridac, ale to by jeste tezce snizovalo ucinnost cely soustavy) 2) synchronni motor se toci pouze synchronnimi otackami, pokud je zatezny moment vyssi nez motor "zvladne", tak motor vypadne ze synchronismu a zastavi se... coz by se u auta moc nehodilo - spis tam bude nejakej ss motor...
0 0
možnosti

Tomas

19. 3. 2004 16:06
Re: ano, na stridavy proud
to je. Od toho je tam menic, nemusite mit obavy, ze by to melo vyrazny vliv na ucinnost. Podivejte se na klasicke menice pro 3f asynchronni motory: stridavy proud je usmernen na stejnosmerny a potom je opet premenen na stridavy s promennym napetim a kmitoctem. Dnes je to velmi propracovane, ucinnost muze byt velice dobra (menic muze eliminovat nedokonaly ucinik motoru atd...) Dulezite je, aby menic a motor byly jaksi sladeny k vzajemnemu pouziti, coz zde ale nechci blize rozebirat.
0 0
možnosti

nadase

19. 3. 2004 15:06
Kdo hledá, stejně nenajde ...
Hledala jsem o tomto zázraku něco na netu, ale když i oficiální stránky Subaru "mlčí", tak to je těžký ...
0 0
možnosti

ja

19. 3. 2004 19:16
Re:
A co treba tohle: http://www.subaru-global.com/topics/ms/tms2003/r1e.html staci pouzit google.
0 0
možnosti

r4adim

19. 3. 2004 11:23
Vykon
0 0
možnosti

František Dvořák

19. 3. 2004 11:02
Údaje-DOPLNĚNÍ
Dobrý den,
pokud mi nevěříte, že jsem opravdu čerpal z tiskové zprávy, rád vám ji pošlu na e-mail. Máte na výběr z anglické, německé, francouzské a italské verze. Pište na: frantisek.dvorak@idnes.cz
František Dvořák
auto.idnes.cz
0 0
možnosti

1

19. 3. 2004 11:06
Re:
Já myslel, že máte k dispozici pouze text v italštině.
0 0
možnosti

Vendelin

19. 3. 2004 10:48
pohled energetika
Jen bych si dovolil polemizovat s tvrzenim, ze je vozidlo pratelske k zivotnimu prostredi. Pokud elektrinu vyrobime v tepelne elektrarne, ktera ma u nas ucinnost cca 33procent, znamena to, ze na vyrobeni jedne kWh dve kWh vylitnou kominem a chladicimi vezemi.  Jiste nemusim pripominat, ze spalovanim hnedeho uhli vznikaji emise CO,CO2, SO2, NOX ... coz jiste pratelske k zivotnimu prostredi neni. Jina vec by bylo pokud by se elektrina vyrabela jen v jaderkach. To nam ale zeleni ekoteroriste nedovoli...
0 0
možnosti

Tomas

19. 3. 2004 16:19
Re: Nemate zas tolik pravdu
ze to neni tak ekologicke. Sice tu elektrinu musime nekde s horsi ucinnosti vyrobit, jak pisete, ale 1) neni to ve meste, kde jede to auticko, a pokud prijmete nazor, ze toto auticko v nasem meste nahradi jine, benzinove, tak 2) zvysena exhalace z elektrarny je  dokonce vyvazena ubytkem exhalaci ve meste. Spalovaci motor ma podobnou ucinnost jako ta elektrarna.  
0 0
možnosti

R4dim

19. 3. 2004 10:17
myslete
takze: 1.celkova kapacita 450Ah 2.celkova vaha clanku 270kg 3.60kw? tutovej preklep vzdyt jenom motor 3.5KW vazi asi 30kg a je velkej asi jako kos na odpadky, to znamena ze by ten nas musel vazit kolem 515kg. 4.jedna se zcela urcite o 6kw ted je jenom otazkou jak vysoke je napajeci napeti,berme treba hodnotu 24V motor pobezi v prumneru na 2-3KW to mame spotrebu 125A/h takze auticko nam vydrzi jen jen asi 3h. Kdyz vezmeme jako napajeci hodnotu 230V tak to mame spotrebu 13A/h coz nam vyjde asi na 34h provozu. ale to jsou vsechno je dohady protoze autor clanku neposkytl ani zakladni technicke informace a nektere co poskytl jsou podle mne mylne
0 0
možnosti

von Kleist

19. 3. 2004 11:05
Re:
Je tam s nejvyssi pravdepodobnosti 30 akupacku po 15Ah, 36V a 9kg. Pak by cela baterie mela 270kg a 16.2kWh. Na coz by se zminenych 100km (ted nevim kde) dojet dalo. Koresponduje s tim udaj o specificke merne energii 60Wh/kg, coz pri tech 270kg da presne onech 16.2kWh.
0 0
možnosti

Wozyk

19. 3. 2004 10:16
Čím to zatrsakr je?
Když už iDNES uveřejní zajímavý článek o něčem jiném, než s kým spí Bartošová, vesměs si naběhne. Proč si novinář nepřečte ten prospekt aspoň 2x? Pro nezavolá někomu kdo ví, co je Watt, Ampér a kilometr? Uvádějte alespoň odkazy na stránky zdroje, ať nemusím kvůli zjištění reálných informací otevírat google.
0 0
možnosti

R4dim

19. 3. 2004 10:00
myslete
0 0
možnosti