Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ford Focus C-Max: rodinné granturismo

hodnocení iDNES 4,6/5 C-Max byl jako studie na stánku Fordu poprvé k vidění na pařížském autosalonu 2002. Tehdy se prezentoval jako nabroušené MPV hýřící dynamikou a luxusem. V "civilu", jak jej pořídíte v autosalonu, je přeci jen o dost umírněnější. Základní kvality, se kterými do světa MPV vstupoval, si ale zachoval. VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * MOTOR A SPOTŘEBA JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vlastik

c-max na sněhu
Rád bych věděl jestli máte někdo zkušenost  s C-maxem na sněhu, při rozjezdu do kopce na sněhu, jak se chová ? je třeba dokupovat esp s protiskluzem ? dik
0/0
14.8.2004 11:49

Pavel

co Picasso to není žádný konkurent
, Co mne prekvapilo je to ze mezi konkurenty nebylo zarazeno picasso od Citroenu. Mysli ze je to velky konkurent C-maxu . Podle mne jsou konkurenti: picasso od Citroenu a nesmime zapomenout na Scenica od Renaultu Podle mne se do tabulky nehodi Touran protoze se nejak zavratne neprodava.
0/0
9.4.2004 13:41

W.Q.

Zpátečka???
Mám teď nového C-maxe 2,0TDCI Ghia, najel jsem s ním zatím 5500km, ale zpátečku jsem tam teda nenarval ani jednou, tak nevim, kde je chyba. Moje zkušenosti jsou zatím jen v superlativu, kombinace tohoto motoru a podvozku poskytuje naprosto bezvadné ježdění! Auto drží jako přikované, i na sněhu.  Trošku nezvyklá je el. ruční brzda, a pravda je, že mi běhá mráz po zádech až jednoho pěkného dne nepůjde vypnout.....
VW Touran je sice větší, motor srovnatelný, ale kvalita podvozku zdaleka nedosahuje C-maxe, navíc cena je přemrštěná! 
Opel Zafira, kterého jsem měl doposud je o generaci starší vůz a s C-maxem je srovnatelný akorát v nabídce prostoru, motor turbodiesl 2,0 je výrazně horší, podvozek také.
0/0
1.4.2004 12:24

baloun

Re:
Až jednou nepůjde vypnout, tak v tom kastlíku, co je místo klasické ruční brzdy, úplně na dně pod gumovou podlážkou je pojistka. Ta brzdu odbrzdí. Ale paj se musí do servisu na opravu. Zabrzdit to nejde. Asi jako když praskne lanko.
Toho dvoulitra ti závidím...
0/0
2.4.2004 13:03

paja

C-max
Je to drahotu, ale na to jakou to ma vybavu a motor to asi ujde....  Furt mnohem lepsi kauf nez VW Touran 2,0 TDI Highline za 920,000 (s priplatkovym DSG atakuje milion).  Taky vam pridou VW neskutecne drahy?
0/0
30.3.2004 19:26

baloun

Ujel jsem s C_Maxem asi 10 000 km,
takže o něm něco vím. Motor 1,6 TDCi, 109 koní, výbava Ghia. Je to můj služebák. Předtím jsem nikdy nejezdil s MPV, takže jsem si chvilku zvykal na kolíbání a na trošku nepříjemný pocit daný samořiditelností zadní nápravy, která při náklonu mění geometrii a podchycuje tak smyk. Je to trošku jako jízda po kolejích. Auto jede skvěle, podvozek výbornej. Trochu mi vadí elektrická ruční brzda, která má několik programů, někdy nemůžu přijít na to, jak ji odbrzdit. Většinou pomáhá sešlápnutí brzdového pedálu. Fakt je, že odkládacích míst v autě je málo, polička na přístrojovce je mělká a víčko se pořád klepe. Zato ve střední konzoli je velká hluboká schránka s dvojitým víkem s jednou menší. To je užitečné. Sedačky jsou pohodlné, ale vzadu je pátá spíš nouzová.  I vzadu je spousta místa jak pro nohy, tak pro hlavu. Kufr je stejný, jako u Oktávky. Auto je tichoučký, žere okolo sedmi litrů nafty, jezdí 200. Jsem spokojenej. S dvoulitrem to musí být něco neskutečnýho. Jezdil jsem s dvoulitrem TDCi + 6kvalt v Mondeu, ale to je jinej motor, má jen 130 koní. Přesto to byl zážitek!
Co se týče koroze - mám ho 2 měsíce, takže zatím nic nerezne. Osobně to považuju za blábol. Stejně tak i to o podvozku.  Co se týče špatné ovladatelnosti při sundání nohy z plynu - obecně auta s předním pohonem při tomto manévru pociťují jednoduchý efekt. Při průjezdu zatáčky pod plynem nás kola táhnou plus mínus tím směrem, kam jsou natočena, s malou korekcí odstředivé síly, zatímco když dám nohu z plynu, tažná síla se sníží a vliv odstředivé síly tak vzroste. To se projeví snahou auta "odejít" ven ze zatáčky. Není to tím, že by se předek odlehčil. Ten se naopak dynamicky zatíží. Průšvih nastane, když se přední kola utrhnou. S tím se už moc nenadělá.
Obecně lze říci, že mnohem radši C-Maxe, než Oktávku. To je můj názor.
0/0
30.3.2004 13:18

oslik75

Re:
Trocha fyziky a gramotný výklad teorie - díky! V podstatě se tedy už těším, jestli budu tak hodnej, že někdy budu jezdiot C-Maxem. C o ale ta zpátečka vs. jednička na křižovatkách? Vadí?
0/0
30.3.2004 13:31

baloun

Re:
Muj C-Max má jen 5kvalt, takže má zpátečku normálně, jako škodovka. U Mondea mi to trochu vadilo, ale kdysi jsem jezdil s Avií s řazením na podlaze a ta měla taky zpátečku až za jedničkou. Tak jsem oprášil staré zkušenosti :-)
0/0
30.3.2004 13:41

Kuba2k

Re:
C-max s 2.0 TDCi jede jako krava. Dost me to auto dostalo.
Jezdil jsem i s Mondeem s 6kvaltem a je pravda, ze jsem si taky parkrat zaradil omylem zpatecku. Obvykle to bylo, kdyz jsem spechal s razenim. To se mi stavalo tak prvni tyden, pak si clovek zvykne, ze to nesmi tolik tlacit do strany. Jinak je ta prevodovka super, kratky drahy, presny drahy....
0/0
30.3.2004 14:42

Mačka

Re: taky jsem ho chtěl jako služebáka ale byla mi nakonec nařízena Ochcávka :-(
0/0
2.4.2004 16:12

oslik75

podvozek je na danou kategorii zázrak!
Podvozek Focucu je opravdu dobrý, v roce nástupu modelu nejlepší ve své třídě a základ rallyového Focusu WRC. O ubírání plynu v zatáčce (viz předchozí) nemá smysl mluvit, kdo si chce roztočit auto a pak zkusit, jak umí točit volantem, ať to udělá. S normálním provozem auta to ale nesouvisí. Moje zkušenost (60 tisíc ročně s Focusem) je jen pozitivní, neutralita, žádná zrada. A mluvím o zatáčkách ve 170 na Jižní spojce, neberu nějaké módní "okresky", ve kterých podhuštěný gumy pískaj i na zpátečku... Jinak když se teda pošle na plný kule do nějaký vlásenky, dá se průjezd vyšlapáváním spojky nebo naopak jemným bržděním nebo přidáním plynu docela dobře regulovat. Zdar všem, jezděte opatrně, hlavně žádný kule v obci, to je prasárna. A nesvítit mlhovkama, to je zase debilita...
0/0
30.3.2004 12:25

Fanny

Re:
Jo ale tady se diskutuje C-Max a ne normalni Focus.
0/0
30.3.2004 12:45

oslik75

Re:
No já myslím, že se zase tolik nerozhoupe, bude to skoro stejný a na normální ježdění bezproblémový, adrenalin stejně do provozu nepatří, takže vteřiny za každou zatáčku asi nemá cenu počítat. Ta vejška není zase takovej rozdíl, centimetry ale z hlavy nevim. Živě vidím ale tu zpátečku, jak píšou, že ji tam dáš při rozjezdu - mně praskla nějaká pružinka, co drží trojku, a než se to vyměnilo, tak jsem to mydlil 1,3,5 skoro jednou dráhou, to byl děs, takže by mi asi vadilo, kdyby to bylo bez pojistky typu Opel, VW. A dílenský zpracování bude určitě spíše slabina, schránka chrastí i u focusu, vržou plasty ve dveřích a tak, ale je to 4 roky stará kára...
0/0
30.3.2004 12:52

Knight Rider

MPV - třída k ničemu
Já mám celkem dlouhodobou zkušenost s Megane Scénic 1.9 dCi jako služebním autem  (bohužel výběr auta jsem nemohl ovlivnit, protože jinak by to Megane Scénic nikdy nebyl - nic moc jízdní vlastnosti, odfláknuté dílenské zpracování, drnčící zadní odklápěcí sklo, atd.) 
Nemůžu se zbavit dojmu, že celá tahle uměle vytvořená třída kompaktních MPV je bouda na zákazníky, kteří bláhově uvěří tomu, že když má auto vysokou střech tak kromě horšíchjízdních vlastností má i nějak podstatně vyšší užitnou hodnotu. Nemá! Snad jen možnost variabilně demontovat jednotlivé zadní sedačky a tak získat rovnou plochu zavazadlového prostoru je fajn, ale za ty prachy stojí to za to?
Plnohodnotný kombík vám udělá stejnou/víc práci za menší peníze. S manželkou máme jako rodinné auto Octávii se kterou jezdí většinou ona a v kufru odveze x-krát víc než v Megáne...
0/0
30.3.2004 11:00

Tom

Re:
Ja mam dlouhodobou zkusenost presne opacnou. Nic v interieru nedrnci, je sice pravda, ze se zda, ze se Scenic vice naklani, ale je to taky diky riditelne zadni naprave, diky ktere dokaze projet zatackou rychleji nez Fabie, popr. Octavie. Navic pohodli je nesrovantelne lepsi nez ve Skodovce. Tim nerikam, ze Skodovka je spatny auta, ale frantici jsou prece jenom pohodlnejsi. :-)Jo a ta verze, s kterou jezdim je 1.6 16V Privilege
0/0
30.3.2004 11:27

Havířov Devils ! ! !

EU
 já mám BMW 318i M3 Paket-OPTIK Exklusiv Edition a taky si nestěžuju  
0/0
30.3.2004 12:29

oslik75

Re:
Ty seš jeden z těch s poznávací značkou OVO, OVY, OVV, případně FME, FMC, FMR a spol, co jezděj se staženýma okýnkama, puštěnou muzikou, samolepkou EU na značce, zapnutejma mlhovkama (s parkovačkama), znaj jenom pravoúhlý ulice a rovinky a stejně jim to moc nejde? Jo? Nebo ne? Jestli ne, tak sorry, jen jsem měl takovou fantaziii. Ale jestli jo, tak už nejezdi...
0/0
30.3.2004 12:35

Havířov Devils ! ! !

EU
   
Nee.. mám středočeskou značku a nejsem blbec ani magor, akorát občas jezdím trochu rychleji
0/0
30.3.2004 13:15

oslik75

Re:
Rychlost je v pořádku...  Tak hlavně bezpečně. Go devils, go!
0/0
30.3.2004 13:33

Havířov Devils ! ! !

EU
 Go donkey go !
0/0
30.3.2004 13:59

Sven

C-Max
je zajimave jak se ruzne testy mohou lisit. Tady ve Svedsku på testu C-Max nazval testujici novinar Forda C-Max "Autem smrti" protoze vuz ma absolutne nekontrolovatelne chovani na kluzke vozovce. To vse diky spatnemu podvozku.
0/0
30.3.2004 10:29

Petr

Re:
Jenže unás se bohužel píše to co se zaplatí, takže objektivita tu je jaxi zatlačena do pozadí. Toť česká země    
0/0
30.3.2004 10:42

Ron

Re:
Proboha, na ledu je neovladatelne kazde auto, at ma podvozek jaky chce. Podvozek C-Maxu, stejne jako Mazdy3 a Volva S40 (sdili stejnou platformu) je vynikajici..nejdrive se v aute svezte a pak kritizujte. Dekuji.
0/0
30.3.2004 10:48

Sven

Re:
Ja jsem to auto netestoval, jenom pisu k cemu dospeli kdyz ho testovali tady ve Svedsku. C-Max ma absolutne nekontrolovatelny chovani kdyz ridic pusti pedal plynu v zatacce. A faktum je ze Ford uz zacal podvozek C-maxu modifikovat, takze neco na tom bude. Presne totez objevili kdyz testovali Audi TT quatro v 1999. Audi tvrdilo ze podvozek je OK, ale kdyz se v nem par lidi v Nemecku zabilo tak Audi priznalo chybu v podvozku a stahlo zpatky vsecky auta a prestavelo je.
0/0
30.3.2004 10:59

Tom

Re:
No jak ted jezdim Fabii a s jejim vychvalovanym podvozkem, tak mam presne ten samy pocit. Pri ubrani plynu v zatacce se hrozne odlehci predek a auto ma tendenci opustit smer, coz se mi u toho nahore jmenovaneho "hrozneho" Scenica nikdy nestalo a drzi jako pribity.... :-)
0/0
30.3.2004 11:30

baloun

Re:
Zajímal jsem se o to, zda Ford podvozek C-Maxe modifikoval, ale nikdo o tom neví. Mám spolužáka, který vlastní dealerství Forda, a ani on o ničem neví. Pokud by to byla pravda, musel by objednávat díly, školit personál atd., atd.... Myslím že to není pravda.
0/0
30.3.2004 13:24

revo

Re: nesouhlasím
Tak za 1, ty nehody se staly v USA. za 2, všechny byly vysoko nad stanovený limit rychlost  - v cca 200 km/h. 3, v USA se začalo hrozit žalobama ale nic z toho nebylo - což samo o sobě svědčí o tom, že to byla chyba řidičů - tedy že nebylo co vysoudit. 4, Audi pozměnilo tlumiče, přidalo zadní spoiler a upravilo ESP. 5, ve Finsku probíhaly další testy vozů TT za npřítomnosti novinářů a dokonce tam byl i jezdec z F1 a závěr byl ten, že TT není v ničem horší než konkurence, tedy že to byla chyba řidičů....
0/0
30.3.2004 15:34

Sir Patislav

Re:
A je zajimave jak ty jsi v kazdem prispevku proti focusu ikdyz ho mas...hm rezne nebude to tim ze jsi honekde skrabl? jinak zaruka je preci 10 let na reziveni karosky :o)
0/0
30.3.2004 11:47

Sven

Re:
Pokud to nevite tak Ford Focus ma chronicky problemy s rezavenim karoserie. Udelali nejakej blbej svar na zadni kapote a ve dverich a ted ani nestacej vsechny dvere vymenovat. Ve Fordu je cekaci doba 2 mesice na opravu plechu kvuli rezu. To uz snad neco napovida ne?
Jinak co se tyce Svedskych motozurnalistu tak to je prave tem kterym ja verim. Uz jste zapomeli kdo odhalil ty obrovsky problemy  s Mercedesem A-klasse? A jakej to byl skandal. A taky jim nejdriv nikdo neveril a Mercedes z nich delal blbce.
0/0
30.3.2004 12:20

mrk

Re:
pokud vím tak mercedes to přiznal až teprve když ve srovnávacím "zatáčkovém" testu dostal na "budku" od trabanta ... :-))) ... a to byli němečtí novináři :-)
0/0
30.3.2004 13:25

Sven

Re:
To neni pravda o tom Mercedesu A-klasse. Jako prvni na to upozornila Marianne Sterner z casopisu Vi Bilägare ve Svedsku. A o tom ze Ford Focus rezne tady bylo spoustu clanku. I s fotkama. Je to katastrofa. Vim to na vlastni kuzi. Ted zrovna je tady dalsi bomba protoze se prislo na to ze novy Mercedesy desne reznou. Jeden chlapek ukazoval svyho 2 roky staryho 280E. Totalni spoust. Blatniky prorezly atd. Ale Mercedes dela jako ze nic. Ani mu to nechteli opravit v zaruce. Ze prej to neni prorezly zevnitr ven....
0/0
30.3.2004 14:46

Já I.

Re:
Ono by to chtělo zopakovat si autoškolu, že jo, pane?
Odkdy se proboha sundavá v zatáčce noha s plynu u auta s předním náhonem???? To je nejlepší cesta jak si rozbít hubu; pokud motoristický novinář neumí řídit auto, měl by jít dělat něco jiného. Jo - a vy nevěřte tomu, co se kde napíše.
0/0
30.3.2004 12:03

Bubu

Re:
Ty vole, tys na to káp! 
0/0
30.3.2004 12:33

zoufalec1

Re: C-Max

mám focuse z r.1999, možná mě okřiknete, ať se do toho s veteránem nepletu. Moje zkušenosti s podvozkem jsou ale ty nejlepší. Sedí velmi dobře a pokud ctíte nejzákladnější fyzické zákony, je naprosto bezpečný.Název "Auto smrti" je snad jen básnická nadsázka onoho novináře.

0/0
23.3.2008 10:37

mates

Focus je super!!!!!
souhlasím s Patislavem, jojo, Focus i C-max jsou pěkná auta, hned bych je bral, na Focus 2 jsem zvědavej, Ford je teď dost na úrovni
0/0
30.3.2004 8:38

Petr

Re:
Hmmm pěkné auto ale tuctové. Vždyť to vypadá uplně stejně jako Nissan Almera Tino. Jenže to už unás jezdí dobré 3roky. No prostě další pěkné ale neoriginální auto, no.
0/0
30.3.2004 9:49

Sven

Re:
Fucus je super? Jo mozna, ale muj (rocnik 1999) uz rezne.....
0/0
30.3.2004 11:20

B

A
Už aby byl Focus 8.
0/0
30.3.2004 8:10

Sir Patislav

Uz aby byl Focus2
Super auto jen mit penizky :o) a nebo hura at uz je tu Focus 2 a ne ty hnusne veci od W golf a astra od opla :o)
0/0
30.3.2004 2:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.