Diskuze

Ford Focus C-Max: rodinné granturismo

hodnocení iDNES 4,6/5 C-Max byl jako studie na stánku Fordu poprvé k vidění na pařížském autosalonu 2002. Tehdy se prezentoval jako nabroušené MPV hýřící dynamikou a luxusem. V "civilu", jak jej pořídíte v autosalonu, je přeci jen o dost umírněnější. Základní kvality, se kterými do světa MPV vstupoval, si ale zachoval. VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * MOTOR A SPOTŘEBA JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

vlastik

14. 8. 2004 11:49
c-max na sněhu
Rád bych věděl jestli máte někdo zkušenost  s C-maxem na sněhu, při rozjezdu do kopce na sněhu, jak se chová ? je třeba dokupovat esp s protiskluzem ? dik
0 0
možnosti

Pavel

9. 4. 2004 13:41
co Picasso to není žádný konkurent
, Co mne prekvapilo je to ze mezi konkurenty nebylo zarazeno picasso od Citroenu. Mysli ze je to velky konkurent C-maxu . Podle mne jsou konkurenti: picasso od Citroenu a nesmime zapomenout na Scenica od Renaultu Podle mne se do tabulky nehodi Touran protoze se nejak zavratne neprodava.
0 0
možnosti

W.Q.

1. 4. 2004 12:24
Zpátečka???
Mám teď nového C-maxe 2,0TDCI Ghia, najel jsem s ním zatím 5500km, ale zpátečku jsem tam teda nenarval ani jednou, tak nevim, kde je chyba. Moje zkušenosti jsou zatím jen v superlativu, kombinace tohoto motoru a podvozku poskytuje naprosto bezvadné ježdění! Auto drží jako přikované, i na sněhu.  Trošku nezvyklá je el. ruční brzda, a pravda je, že mi běhá mráz po zádech až jednoho pěkného dne nepůjde vypnout.....
VW Touran je sice větší, motor srovnatelný, ale kvalita podvozku zdaleka nedosahuje C-maxe, navíc cena je přemrštěná! 
Opel Zafira, kterého jsem měl doposud je o generaci starší vůz a s C-maxem je srovnatelný akorát v nabídce prostoru, motor turbodiesl 2,0 je výrazně horší, podvozek také.
0 0
možnosti

baloun

2. 4. 2004 13:03
Re:
Až jednou nepůjde vypnout, tak v tom kastlíku, co je místo klasické ruční brzdy, úplně na dně pod gumovou podlážkou je pojistka. Ta brzdu odbrzdí. Ale paj se musí do servisu na opravu. Zabrzdit to nejde. Asi jako když praskne lanko.
Toho dvoulitra ti závidím...
0 0
možnosti

paja

30. 3. 2004 19:26
C-max
Je to drahotu, ale na to jakou to ma vybavu a motor to asi ujde....  Furt mnohem lepsi kauf nez VW Touran 2,0 TDI Highline za 920,000 (s priplatkovym DSG atakuje milion).  Taky vam pridou VW neskutecne drahy?
0 0
možnosti

baloun

30. 3. 2004 13:18
Ujel jsem s C_Maxem asi 10 000 km,
takže o něm něco vím. Motor 1,6 TDCi, 109 koní, výbava Ghia. Je to můj služebák. Předtím jsem nikdy nejezdil s MPV, takže jsem si chvilku zvykal na kolíbání a na trošku nepříjemný pocit daný samořiditelností zadní nápravy, která při náklonu mění geometrii a podchycuje tak smyk. Je to trošku jako jízda po kolejích. Auto jede skvěle, podvozek výbornej. Trochu mi vadí elektrická ruční brzda, která má několik programů, někdy nemůžu přijít na to, jak ji odbrzdit. Většinou pomáhá sešlápnutí brzdového pedálu. Fakt je, že odkládacích míst v autě je málo, polička na přístrojovce je mělká a víčko se pořád klepe. Zato ve střední konzoli je velká hluboká schránka s dvojitým víkem s jednou menší. To je užitečné. Sedačky jsou pohodlné, ale vzadu je pátá spíš nouzová.  I vzadu je spousta místa jak pro nohy, tak pro hlavu. Kufr je stejný, jako u Oktávky. Auto je tichoučký, žere okolo sedmi litrů nafty, jezdí 200. Jsem spokojenej. S dvoulitrem to musí být něco neskutečnýho. Jezdil jsem s dvoulitrem TDCi + 6kvalt v Mondeu, ale to je jinej motor, má jen 130 koní. Přesto to byl zážitek!
Co se týče koroze - mám ho 2 měsíce, takže zatím nic nerezne. Osobně to považuju za blábol. Stejně tak i to o podvozku.  Co se týče špatné ovladatelnosti při sundání nohy z plynu - obecně auta s předním pohonem při tomto manévru pociťují jednoduchý efekt. Při průjezdu zatáčky pod plynem nás kola táhnou plus mínus tím směrem, kam jsou natočena, s malou korekcí odstředivé síly, zatímco když dám nohu z plynu, tažná síla se sníží a vliv odstředivé síly tak vzroste. To se projeví snahou auta "odejít" ven ze zatáčky. Není to tím, že by se předek odlehčil. Ten se naopak dynamicky zatíží. Průšvih nastane, když se přední kola utrhnou. S tím se už moc nenadělá.
Obecně lze říci, že mnohem radši C-Maxe, než Oktávku. To je můj názor.
0 0
možnosti

oslik75

30. 3. 2004 13:31
Re:
Trocha fyziky a gramotný výklad teorie - díky! V podstatě se tedy už těším, jestli budu tak hodnej, že někdy budu jezdiot C-Maxem. C o ale ta zpátečka vs. jednička na křižovatkách? Vadí?
0 0
možnosti

oslik75

30. 3. 2004 12:25
podvozek je na danou kategorii zázrak!
Podvozek Focucu je opravdu dobrý, v roce nástupu modelu nejlepší ve své třídě a základ rallyového Focusu WRC. O ubírání plynu v zatáčce (viz předchozí) nemá smysl mluvit, kdo si chce roztočit auto a pak zkusit, jak umí točit volantem, ať to udělá. S normálním provozem auta to ale nesouvisí. Moje zkušenost (60 tisíc ročně s Focusem) je jen pozitivní, neutralita, žádná zrada. A mluvím o zatáčkách ve 170 na Jižní spojce, neberu nějaké módní "okresky", ve kterých podhuštěný gumy pískaj i na zpátečku... Jinak když se teda pošle na plný kule do nějaký vlásenky, dá se průjezd vyšlapáváním spojky nebo naopak jemným bržděním nebo přidáním plynu docela dobře regulovat. Zdar všem, jezděte opatrně, hlavně žádný kule v obci, to je prasárna. A nesvítit mlhovkama, to je zase debilita...
0 0
možnosti

Fanny

30. 3. 2004 12:45
Re:
Jo ale tady se diskutuje C-Max a ne normalni Focus.
0 0
možnosti

Knight Rider

30. 3. 2004 11:00
MPV - třída k ničemu
Já mám celkem dlouhodobou zkušenost s Megane Scénic 1.9 dCi jako služebním autem  (bohužel výběr auta jsem nemohl ovlivnit, protože jinak by to Megane Scénic nikdy nebyl - nic moc jízdní vlastnosti, odfláknuté dílenské zpracování, drnčící zadní odklápěcí sklo, atd.) 
Nemůžu se zbavit dojmu, že celá tahle uměle vytvořená třída kompaktních MPV je bouda na zákazníky, kteří bláhově uvěří tomu, že když má auto vysokou střech tak kromě horšíchjízdních vlastností má i nějak podstatně vyšší užitnou hodnotu. Nemá! Snad jen možnost variabilně demontovat jednotlivé zadní sedačky a tak získat rovnou plochu zavazadlového prostoru je fajn, ale za ty prachy stojí to za to?
Plnohodnotný kombík vám udělá stejnou/víc práci za menší peníze. S manželkou máme jako rodinné auto Octávii se kterou jezdí většinou ona a v kufru odveze x-krát víc než v Megáne...
0 0
možnosti

Tom

30. 3. 2004 11:27
Re:
Ja mam dlouhodobou zkusenost presne opacnou. Nic v interieru nedrnci, je sice pravda, ze se zda, ze se Scenic vice naklani, ale je to taky diky riditelne zadni naprave, diky ktere dokaze projet zatackou rychleji nez Fabie, popr. Octavie. Navic pohodli je nesrovantelne lepsi nez ve Skodovce. Tim nerikam, ze Skodovka je spatny auta, ale frantici jsou prece jenom pohodlnejsi. :-)Jo a ta verze, s kterou jezdim je 1.6 16V Privilege
0 0
možnosti

Sven

30. 3. 2004 10:29
C-Max
je zajimave jak se ruzne testy mohou lisit. Tady ve Svedsku på testu C-Max nazval testujici novinar Forda C-Max "Autem smrti" protoze vuz ma absolutne nekontrolovatelne chovani na kluzke vozovce. To vse diky spatnemu podvozku.
0 0
možnosti

Petr

30. 3. 2004 10:42
Re:
Jenže unás se bohužel píše to co se zaplatí, takže objektivita tu je jaxi zatlačena do pozadí. Toť česká země    
0 0
možnosti

mates

30. 3. 2004 8:38
Focus je super!!!!!
souhlasím s Patislavem, jojo, Focus i C-max jsou pěkná auta, hned bych je bral, na Focus 2 jsem zvědavej, Ford je teď dost na úrovni
0 0
možnosti

Petr

30. 3. 2004 9:49
Re:
Hmmm pěkné auto ale tuctové. Vždyť to vypadá uplně stejně jako Nissan Almera Tino. Jenže to už unás jezdí dobré 3roky. No prostě další pěkné ale neoriginální auto, no.
0 0
možnosti

B

30. 3. 2004 8:10
A
Už aby byl Focus 8.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...