Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Seat Altea: velký malý vůz

Španělská novinka, která zanedlouho obohatí český automobilový trh, upoutá nejen na své proporce nezvykle dynamickým vzhledem, ale i jízdními vlastnostmi. První svezení odhalilo pouze jeden nedostatek - slabý základní motor o objemu 1,6 litru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

martin curej

seat altea

8-omam ateu a myslim si ze ten kdo neskusi jizdu tak nemuze krytyzovat mam 2tdi  je to auto na vysoke urovni jak jizdou tak dizain je super mam to v tuninku od vyrobce a vzhled auta ma jinou dymensi kompletni tunink stoji 75000 ale nelituji penez mozna 1.6 motor nestaci doporucuji zkusebni jizu 2.tdi a verim tomu ze vas chytne a nebudete chtit nic jineho  R^

0/0
13.4.2006 21:30

Rokba

Jen taková poznámka
... u "sportovního" automobilu je nejdůležitějším budíkem otáčkoměr a ne palivoměr( viz galerie)....sice má Altea pěkný design, ale tohle by mě tedy dost vadilo.
0/0
30.5.2004 13:11

Honza

diskuze na ho***
Soudruzi a soudružky, uvědomte si, že Seat patří Folksvágenovi, takže, co se týče motorů, toho moc očekávat nemůžete.
Porovnejte si to s parametrama Oktávky, stejné motory, stejné převodovky. Rozdíl je v tom, že Španěláci s tím přišli o týden dřív. (teda alespoň podle iDnes)
0/0
29.3.2004 17:10

marek

104 koni
Nemuzu si pomoct, ale myslim, ze motor, ktery ma novy Seat, musi byt v poho. Sam jezdim stokonovym Toledem 1.6 a muzu rict, ze to neni jen na takovou tu poklidnou jizdu - tady muzes bez problemu slapnout na plyn a jsi v mziku na sto osmdesati. Ale mozna je autor clanku zvykly z toho vecneho testovani na same dvou-, anebo trilitry
0/0
25.3.2004 18:05

HS

slaby motor???
Sakra to uz se uplne vsichni zblaznili nebo co? To uz se dneska nenajde mormalni soudny clovek? 1,6 l je vam na takovy auto malo? To se pak nemuzem divit, ze to na silnicich vypada tak, jak to vypada...
0/0
25.3.2004 16:08

ProDriver

Re:
Jenže ono záleží i na váze
0/0
25.3.2004 19:28

HS

Re:
Kdyz se podivam na dynamicky charakteristiky, tak nemam pocit, ze by ten motor na to auto nestacil...
0/0
25.3.2004 21:50

KRISHOT

Re: jm
Jezdil jsem s AX 37kW a taky to jelo.Tohleto má 75kW a jemu je to málo. Neuvěřitelné.
0/0
29.3.2004 6:47

LUI

Altea
V tomto auticku som sedel aj si ho nafotil od radosti, je to naozaj asi navydarenejsie auto poslednej doby, asi rovnako krasne ako bola kedysi Alfa 156 od toho isteho dizajnera. Ja tam kopec priestoru, dizajn je neskutocne sportovy na minivan a interier je vcelku v pohode. Ak niekdo uvazuje nad minivanom, je to urcite najkrajsie auto sucastnosti v tomto segmente.
Dufam, ze nebude draha ako Touran od VW.
Musim vas sklamat bratia cesi, ale Skoda Oktavia je oproti tomuto Seatu dizajnovo uplne strasna, povedal by som nevydareny vtip VW grup.
 
0/0
25.3.2004 15:12

Znalec....

Re: Bratček . měl by jsi si dojít k očnímu..
Srovnáváš švstky s hruškama .Netvrdím , že si nová Altea nevydobude místo na trhu , určitě ano. Moje simfónie to , ale rozhodně není, rádoby moderní autíčko za kterým se za dva roky ani neotočíš.Kdežto oktávka bude hezká i za 8 let , zrovna tak jako předcházející model .Možná budeš nesouhlasit , ale vyjmenuj mi jedinou automobilku , která prodává starej výběhovej model , jako kdyby přišel právě do výroby ..Dizajnově je to nadčasová karoserie , která se líbí ..
0/0
25.3.2004 16:01

Hans

Re:
Promiň , ale nemyslím si , že by to bylo díky designu , spíš si myslím , že už nevědi jak by skočili šipku zákazníkům do ... a rvou to vše přes cenu!!!! Je to opravdu snad jediný evropský auto , který se vyrábí tak dlouho , ale věř mi , kdybY Škoda na to měla prachy , asi už by vyráběla něco jinýho...  Hlavně si myslím , že nová Oktávie hodně ubere díky své velikosti zákazníkům na Superbu , který asi jak nějaký funkcionář koncernu VW řekl , že ho stejně asi zavřou ( výrobu Superbu )...
0/0
25.3.2004 16:47

Znalec....

Re: JSEM Z TOHO JELEN..
Ty tvrdíš , že se škodovka podbízí cenou zákaznikům, jiní zase že je škodovka předražená , kdo se ve vás má vyznat .Říkám si znalec , ale ve vás se nevyzná nikdo. Z jednoho tě ale vyvedu ,stará oktávka se vyrábí od roku 1996 podívej se třeba jak dlouho se dělá Peguot 406 je to auto ve stejný třídě.Oktávka se přeci nemůže vyrábět proto , že nepřináší prachy , ale proto , že se dobře prodává i osm let po náběhu . myšleno starej typ .Moje přání je , aby nová oktávka navázala na tu předešlou.Je možný i to co píšeš , že část zákazníků , kteří si chtěj pořídit Superba , si poříděj následníka.I když Superb letos má vzestupnou tendenci prodejnosti tak si svůj okruh zákazníků zachová , je to přeci auto zase o něco větší a dáváj se do něj šestiválce , kdežto nejlepší motor pro novou oktávku , bude 2.0 TDI se 103Kw
0/0
25.3.2004 18:34

Tom

Re:
Tak jestli jste znalec, tak se trochu pletete. Octavia je ve třídě s P307. Meganem, Astrou, Golfem. Peugeot 406 je o třídu výš, jakož i ostatní podobné aztomobily (Vectra, Passat, Mondeo). Stačí vzít metr a mrknout na rozvor i délku. Jen škodovka ráda řadí své vozy o třídu výš, ikdyž tam nepatří.
0/0
30.3.2004 8:03

kraken

Re:
pravda, octavia ma nadcasovy design. stejne jako treba vw passat - porad pekne auto. neco jineho nez ty japonske, francouzske a ted uz i spanelske (vw) ulety, ktere budou za par roku mozna tak pro srandu. to se ale ukaze az casem, zatim ..
0/0
26.3.2004 0:13

Danny_Kay

Re: Re:
Design Octavie je vsechno,jen ne nadcasovy. Da se rict,ze je to hezke konzervativni auto o kterem si snad nikdo nerekne "to je hnus" ale taky si nikdo nerekne "to je bomba". Octavia je proste takova seda myska. Mi se docela libi,ale rozhodne to neni zadny desigersky zazrak...WV Passat je preci jen zajimavejsi, ma takovy trochu nadech luxusu,ale taky se neda rict,ze by byl nadcasovy...Tenhleten novy Seat ma mnohem modernejsi tvar, imz nechci rict,ze je peknejsi nez Passat,ale modernejsi urcite! Dle meho soudu nejpeknejsi auto na ceskem trhu je Mazda 6, ktera taky neni nijak moc prehnana, zaroven je mnohem nadcasovejsi nez nejaka nova Octavia a snad jeste hezci je jeji sportovni "segra" Mazda RX8. Ta je vylozene nadherna. Ani nove Peugeoty nejsou spatne, diky Bohu,ze Peugeot ziskal toho noveho desingera,ktery udelal vsechny ty krasne modely posledni doby,protoze to,co Peugeot predvadel pred lety, byl opravdu des...Bohuzel opacnym smerem se vydal Renault...az na par vyjimek se prudce zhor
0/0
16.5.2005 6:06

David Labanc

Re:
To bych rad vedel, v cem je design jak stare, tak nove oktavie nadcasovej?.  Dik obrovskym previsum auto z venku vypada buhvi jak neni velky, ale jen do te doby, nez si budou chtit dva dospeli vzadu pohodlne sednout.  Hlavne ze ma kufr, do kteryho by se vesel trabant. A prirovnavat oktavku k Passatu je uz uplna fantasmagorie. Passat je uplne jina liga. To je proste uplne jinej sport.   Jedina vyhoda oktavky je ta, ze je ceska a ze se prodava doslova na kazdym rohu.  JInak je to proste bida.  Na prvni pohled z venku ujde. Ze vnitr je to hnus fialovej.  Posledni modely kteryhokoliv Seata jsou vevnitr mnohem zmaknutejsi.
0/0
8.6.2004 15:08

Ďábel

krásná?
Ano krásná sice je, ale není ve stejné kvalitě. Naprostý nesouhlas. Seaty jsou s kvalitou o 2 třídy níž než VW. Jezdím Golfem IV už pět let. Bez problému, teď jsem ho vyměnil za nového a pokračuje s ním manželka. drží a drží 160 tis a drží. Kamarád má Ibizu a už na ní vyměnil všechno co šlo a je z toho zoufalý. Má najeto polovinu toho co já.  Sestra má Toledo, r.v. 2003 a po 6tis. jí odešlo servo, po 10 průjezdech myčkou jí odpadl kus laku na blatníku. Nedala si říct můj názor, te´d je smutná. Takže je co dodat?  Určitě ne. Beru i to že jde o stroj a má se nárok porouchat, ale ta cena VW není jen tak sama pro sebe. Vyplatí se.
0/0
25.3.2004 14:26

Jana

Re:
Doufám, že se shodneme, že je to případ od případu. Já měla 3,5 roku Cordobu  najeto 100 tisíc a neměla, az na vypáčené zámky, jediný problém. Navíc to autíčko bylo na svůj obsah celkem svižné a pěkně sedělo. Mě se Altea líbí a jelikož uvažuji o koupi auta, tak si počkám na cenu, ale asi právě díky ceně vyhraje Ibiza.  
0/0
25.3.2004 14:43

Hans

Re:
Možná by tě zajímalo , že třeba Ibiza se vyrábí ve stejné fabrice jako Golf nebo Touareg - v Bratislavě - přesněji 40 % výroby Ibizy jde právě odtud , Toledo do roku 2002 se vyrábělo v Antverpách stejně jako Golf IV nebo Bora - VW Sharan a SEAT Alhambra se oboje vyrábí v Lisabonu!!! MOc nerozumím tvé výtce , ale myslím si opravdu , že to vyrábějí stejní lidé , ze stejných surovin...
Altea je 100% z MArtorellu ... Mimochodem je tam momentálně kompletní vývojové cebtrum AUDI!!!
Cena na Touranu je opravdu podle mě přemrštrěná ...
0/0
25.3.2004 15:07

Kreuzer

Re:
Touran je peklo. Peklo. Peklo. Peklo. Predrazena piksla. Prakticka? Asi ano. Ale jinak humus. Volant je jeden z nestrasnejsich, co znam. Nebyt obrazku noveho Passata, smahem bych zas hodil vsechny VW do jednoho pytle. Takhle maji jeste sanci:-) Kdyz uz se s golfikem nevytahli... Jinak, jak by rekl klasik, nuda, nuda, sed, sed.
0/0
25.3.2004 22:43

Cupra

Re:
Neznám sice ani tvůj jízdní styl ani jízdní styl tvých blízkých, ale s tím co píšeš se já stotožnit nemohu. Jezdím se SEATem už 4-tým rokem a jediné co odchází je palivo přez výfuk. Za celou dobu jsem měl jen jedinou závadu, odpadla mi samolepka na spínači elektrického ovládání oken (ve VW je ten samý spínač) a bohužel ta samolepka spadla do spínače. Tak mi ho vyměnili - samozřejmně zdarma. Ale máš pravdu ne všichni jsou se SEATy spokojeni, například jeden borec vyvařil Haldex, ale to po tom co předváděl kamarádům na parkovišti že se umí jeho seat točit na místě jako WRC . Jiný si zase dal na Ibizu kola 225*25@18" a krom toho že už nemohl téměř zatáčet si do roka přijel stěžovat že má vůle v zavěšení, řízení a že má vymlácené tlumiče. Takže mám pro tebe vysvětlení: 1) Asi jsi jiný řidič než tvůj kamarád a kamarádka a 2) možná by stálo za to změnit Dealera a ne značku. Neříkám totiž že všichni dealeři fungují správně, ale za to auto nemůže.
A do Altey asi půjdu : 2.0DSG to je bomba!
0/0
28.3.2004 22:13

pety

Re: Kvalita
SEAT Altea je SEAT vlastně jen podle názvu. Celá (včetně následné výroby) je totiž dílem divize AUDI Sport. Auto jsem prolezl skkrz naskrz, svezl jsem se s ním v hodně členitém terénu a vozu nemohu nic vytknout ani co do dílenského zpracování, ani co do jízdních vlastností. Klidně bych si takové auto koupil.
0/0
10.7.2004 22:54

Frantík

krásná...
Musím říct, že tento seátek se fakt povedl. Volkswagen se může jít se svým zaprděným Touranem zahrabat!!! Altea má stejnou kvalitu, stejné motory a oproti Touranu se na ni pěkně kouká. Touran je hnusná předražená krabice, to už radši Scénica!!!!!
0/0
25.3.2004 11:26

Atom

Re:
Absolutní souhlas, lépe bych to nenapsal...
0/0
25.3.2004 14:02

karel

kopije
no to se teda VW predvedlo - vzdyt je to opajcnuty peugeot 307
no hybnou silou vyvoje nejsou...
0/0
25.3.2004 9:46

IT

Re:
Pane Karle, ono je snadné kritizovat design pana Waltera de Silvy. Máte možnost sednout k počítači a předvést co umíte Vy. Jen tak pro informaci, poslední modelové řady Alfy Romeo a nyní Audi 6 jsou jeho výtvory. Pokud někdo kopíruje, tak třeba Mazda 3 (viz. její interiér) od Alfy= od W. de Silvy.Ale i tato věta je odvážná.Proto ji nemyslím tak, jak je psána.Neuškodilo by, než se člověk pusí do kritiky práce jiných: a) předvést sám co umí a za b) mít elementární informace o automobilovém designu a lidech, co se jím živí.Ale jinak nic proti kritice.I marxisté hulákali o kritickém myšlení a vymysleli kulové...lejno, že..?
 
0/0
25.3.2004 14:29

Cupra

Re:
Pořád lepší když DaSylva kopíruje sám sebe a Alfu nebo jak si ty myslíš 307-ku než kdyby kopíroval to hovado Bengla z BMW. Konečně ho už vyhodili, bohužel až když stihl zmastit všechny modely.
0/0
28.3.2004 22:15

Milos

slaby motor
kdyz ma nova octavka v zakladu motor 1.4, tak je to v poradku, ale kdyz ma jine auto v zakladu motor 1.6, tak je to hned malo. To je teda objektivita. Holt seat nedal korunky na napsani odpovidajici recenze.
0/0
25.3.2004 9:11

Hans

Re:
To je fakt , nová oktávka s 1,4 to je děsnej úlet - no ale je to Škoda , kdyby někdo napsal něco špatného , třeba by je pak nepozvali na další testování - tak to chodí - jinak si opravdu nedokážu představit novou Oktávku s motorem 1,4 - škodovka se prej nechce podbízet cenou!!!  Jinak Altea je fakt gut
0/0
25.3.2004 9:32

Milan Jirouš - iDNES

Re:
Vážený pane,
v Seatu Altea s motorem 1.6 jsem jel, v nové Octavii s motorem 1.4 jsem však neseděl, proto nemohu soudit.
 
Milan Jirouš, autor článku
0/0
25.3.2004 10:32

Raffael

Re:
Bez urážky pane Jirouši, ale Hans má v tomto opravdu postřeh.  Na české auto se opravdu autocenzurně nikdy neřekne nic špatného, i když je zcela evidentní, že např. 55kW motor pro Oktávii a 40kW pro Fabii je (vzhledem k  velké hmotnosti těchto vozů) skoro hazard.  
   Neberte to jako útok na svoji osobu, jen to tak trochu smutně konstatuji. Prostě objektivita u testů škodovek stojí za starou bačkoru a celkem pozitivně vítám to, že Vy jste měl při testu Seata také nějakou negativní poznámku.  
0/0
25.3.2004 13:39

Cupra

Re:
Pánové , pánové!  Pan redaktor už vnímá SEAT jako superzávodní divizi koncernu VW a vy ho tu hned drbete! Já má Leona 4x4 150PD a musím říci, že tahle kombinace je mnohem lepší než předokolka 1,6L. Ale je fakt, že by jim VW mohl povolit třeba 2,7BiTurbo, pak bych si nemusel jako druhé auto leštit 10let starou Toyotu Supra MKIV 3.0TT (330koní).
Takže SEAT F&F ano! a proto 1,6 slabá, ale lepší než 1,4L  Snad se VW ještě umoudří a pošle něco navíc
0/0
28.3.2004 22:21

Virusss

Proc?!?!!
Proc proboha pise na i-dnesko clanky analfabet?! Jenom ve fotogalerii je asi 15 chyb!! To je uroven, ze by jeden blil...
Nemluve o tom, ze kdyz uz se pousti do spekulaci o sportovnosti jizdy s tim ci onim motorem a vyplodi teorii o tom, ze 1,9 ropak jede mnohem lip, nez 1,6 benzin, tak to zduvodni vykonem v konich (1,6 ma 102, 1,9 ma tusim 105...) O tocivym momentu, kterej to ma na svedomi ani slovo...
0/0
25.3.2004 6:38

Driver

Re:
Je pravda, že zmínka o krouťáku tu být mohla, ale z těch pár překlepů, bych nedělal vědu. Nadruhou stranu, proč tě to tak trápí, když si to domyslíš sám? Holt sou lidi, kteří musí prudit pořád a všude.
Jinak Altea vypadá moc dobře
0/0
25.3.2004 10:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.