Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jezdíte na LPG?

Už řadu let lze na českých silnicích narazit na vozy, jejichž řidiči při příjezdu k čerpací stanici míjejí stojany nabízející benzín či naftu a rovnou zamíří k nádržím označím písmeny LPG.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

vstřikování

Zdravím,prosím o radu jak vyndat z Renaulta Megana 1.5 DCi jednotlivé vstřikovače, vše mám odstrojeno a nejsem si jist, jak správně je dostat ven. Díky za radu J.

0/0
31.5.2010 19:53

Host

poradte mi co stim

mam bmw  520  cukani pri jizde

0/0
23.2.2010 21:53

Host

Re: poradte mi co stim

To není problém, já mám cukání i v jiných autech, jde o to, která jde kolem.

0/0
24.2.2010 0:11

Host

Systém koltek

Neví někdo, kde se dá udělat revize LPG systému koltek?

0/0
18.1.2010 11:03

Host

Re: Systém koltek

Podle toho odkud jste - mezi nejlepší servisy patří Gera H.Králové nebo FedorAuto Prostějov. Jinde koltecy nechtějí dělat nebo spíš neumí.

Já mám velmi dobrou zkušenost z Prostějova.

0/0
3.3.2010 6:56

Host

nafta

Co můžu udělat,když v nádrži auta zamrzla nafta?;-(

0/0
20.12.2009 12:55

Host

kdo nabídne

zdravím scháním krokový motorek nový nebo i staršíAGC01.06 E13-67R-010163, na BRC typ AGC 01.15-67R-01 ,pokud ho někdo máte nabídněte děkuji petrkotasek@seznam.cz

0/0
17.9.2009 16:32

Host

LPG ve škoda favorit

Mám lpg ve favoritu je to karburátor z roku 1993 přestavba na 110 000km a za 3roky mám najeto na lpg 90 000km se zatim na lpg nešaháno dokonce žádné investice :-) první revize byla zdarma tam kde mě to montovali jako pozornost.  Spotřeba od 7,5 do 8,5litrů LPG seřízeno na maximální výkon, akorát LPG potřebuje u svíček snížit mezeru na 0,5 a občas ji zkontrolovat u mě jsem to kontroloval každých 10 000km a svíčky mě vydrželi 60 000km a to jsou obyčejné Brisk Super D15YC i když tady nemají být, ale byli mě doporučeny a taky že šlapou :-) a musel jsem je vyhodit jenom proto že už byla moc nízká elektroda. Na roční ani km revize nejezdím stačí vždy před technickou.

0/0
11.9.2009 22:01

Host

Re: LPG ve škoda favorit

U těhle jednoduchých motorů je lpg super,na lpg nemusíš šahat x roků,jen si hlídej pryžové membrány na karburátoru a jsi redy. V zimě žádné škubání a jezdíš za pár šupů;-DR^ P.S.některé Brisk nejsou obyčejné.

0/0
11.9.2009 22:28

Host

ma někdo zkušenost Octavie 1,6 74kw na LPG

 Uvažuji o přestavbě mam najeto 185000;-( nevim jak se  LPG bude chovat bude to spolehlivé? A ktery system je nejspolehlivějši. a ktera montažni Firma v Ostravě je dobra??? DIK MOC ZA RADU:-)

0/0
2.8.2009 23:31

Host

Re: ma někdo zkušenost Octavie 1,6 74kw na LPG

Ja jsem ted prestavoval Ford Fusion na LPG u Vozničky v Ostravě Nové Vsi - kousek od vodárny. Zatím jsem s tím najl jen 100 km, ale zkusil jsem všechny možné režimy, abych věděl, jak se to chová a zcela bez problému. Žádné škubání, žádná ztráta výkonu. Nemám šanci poznat na co právě jedu, jen podle kontrolky na přepínači LPG. cose týká kvality práce, tak to udělali pěkně a čistě. Dlouhodobé zkušenosti zatím poskynout nemůžu, ale kvaliita přestavby a ochota a jednání mi připadalo nadstandartní. Snad to tak bude i do budoucna.

0/0
9.1.2010 16:35

fuj@lpg.cz

Strakonak

Hosi LPG jiz nikdy. Hlavne ne od mistru ze Strakonic. Tam jsou to same sliby chyby a hlavne ve strikackach to nefunguje. spotreba prevelika

0/0
5.5.2009 19:36

lada

citroen zx 1.9d

potřeboval bych seřídit válce u motoru a nevím jak jdou za sebou

0/0
11.4.2009 9:22

iuos

hmm

http://citroen-zx.phorum.cz/

0/0
17.4.2009 13:34

martin

vysoké otáčky

Mám  Citr. ZX r.92, 1.4i

Zlobí mě otáčky,při studeném startu vyletí moc vysoko a při zahřátém motoru mi volnoběh někdy drží také moc vysoko-1500 ot. a po vyřazení jdou otáčky příliš pomalu dolů. Myslím, že to bude volnoběžný motorek, nebo jak se tomu přesně říká. Má někdo zkušenosti a nějaké návrhy? Díky moc, Martin

0/0
31.3.2009 15:20

legi

Mám 10 ročnú Leganzu

/ Daewo/ motor 2,0 l Prerábka na plyn 23.000,-SKK.  Spotreba plynu 9l/100km kombinovaná po dialnici stále 130-kou. Cena LPG od 0,35 Eur po 0,44 Eur.  Po roku jazdenia montáž LPG zaplatená. Sieť LPG staníc na slovensku vynikajúca, v Čechách je to horšie.

Pre tých čo sa im nechce prepočítavať prevádzkové náklady na LPG 1km=0,8 CZK

0/0
30.3.2009 9:12

UZ NE

Sekvencni LPG jiz nikdy vice

Vzdy jsem byl priznivcem alterantivniho pohonu LPG (uspesne jsem ho pouzival cca.5 let ve sve 120). Dnes mohu říci již NIKDY VICE a to pote co jsem si nechal sekvencni vstrikovani namontovat do me 1.6 ve Strakonicich. LPG jiz v aute nemam projedu podobne penize (benzin 2Kc/km, LPG 1.85Kc/km) jako s timto "systemem", ale hlavne mam klidne spani. Problemy spotreba prevelika a spousty dalsich problemu, ktere na klidu nijak nepridaji (bylo jich tolik, ze bychom tady byli asi dlouho . . . .).

0/0
28.3.2009 20:54

Host

Re: Sekvencni LPG jiz nikdy vice

Já bych řekl opačně, již nikdy více benzin. Asi jsi měl nějakou smůlu, nebo co, chtělo by to zozepsat, jaké problémy tam byly.

Mě to nyní na obsahu 2 litry bere 11-11,5, což je úplně normální, stříkačka.

Předtím na autě 1,6 to bralo 9-9,5 a to byl karburátor.

Tak jaké problémy?

0/0
9.12.2009 14:03

legi

Re: Sekvencni LPG jiz nikdy vice

Mám priame vstrekovanie na 2 litrovom motore a žiadny problém s LPG. Predtým som mal LPG v karburátore a bolo to oveľa horšie . Záleží na tom, kto to montuje.

0/0
27.2.2010 1:43

zdenek

Využití nádrže na LPG??

Zdravím, nemáte tu někdo zkušenosti s jiným využitím nádrže na LPG než jen v autě? Na plyn jezdím od roku 1999, dochází mi platnost nádrže(je jak nová, poctivé revize každý rok..), přemýšlím zda-li by nešla využít v garáži na topení (místo 10 kg bomby).Je tam klasický tlakový regulátor, myslím že tlak v nádrži z auta není větší než v bombě propan butan, tak by to měl zvládnout..jistě že za všech bezpečnostních podmínek proti úniku, odvětrávat atd.. Tankování bych také vyřešil a koneckonců-nebylo by tak časté jak v autě..a LPG má ještě lepší poměr propan-butan..

KAŽDÝ DOBRÝ NÁZOR A RADA SE HODÍ..DĚKUJI

S pozdravem

Zdeněk

0/0
18.2.2009 11:11

prizak

Š OCTAVIA 1.8 20

Ahoj, mám uvedené auto pár týdnů, starší, spokojenost převeliká. Jen s tou spotřebou LPG se mi to nezdá. Všude čtu, že spotřeba tak do 10l, ale já 11-12 a to s lehkou nožkou. Má s tímto motorem někdo zkušenosti??? Mám sekvenční zařizení.[>-]

0/0
29.12.2008 12:20

nikdo

blbí

Rv(Y)RvRv(Y);-O!!

0/0
5.8.2008 13:32

Jan

Přestavba dieselu na LPG

Já by se chtěl zeptat jestli jde přestavit diesel na plyn.

0/0
20.5.2008 4:56

Host

Re: Přestavba dieselu na LPG

Obecně ano, ale nedělá se to z mnoha důvodů. 1. přestavba je výrazně složitější než u benzinového motoru, takže i dražší 2. Znamená to nevratný proces. u benzinového motru zůstávají zachovány oba druhy pohonu tj, benzin i plyn a kdykoliv lze LPg z auta vyhodit a jezdit pouze na benzin a nebo přepínat mezi oběma palivy, u dieslu to bohužel nejde. 3. Dieselje sám o sobě úspornější než benzin a proto to trochu postrádá smysl. 4. Ze všech výše uvedenýchg důvodů se to nedělá protože návratnost je dlouhá, v některých případech delší než životnost vlastního vozidla. 5. Tím pádem neexistuje téměř nikdo, kdo by s tím měl hlubší zkušenosti a tudíž pravděpodobnost problémů při přestavbě je vysoká a jejich řešení zdlouhavé a otravné. Jinými slovy, chete- li jezdit levně, máte dvě možnosti: zvolit úsporný diesel, nebo zvolit benzin a přestavět na LPG. U ojetiny je tomyslím vzhledem k přemrštěným cenám dieslů a jejich potencionaalní poruchovosti jasná volba. U nového je to otázka preferencí.

0/0
9.1.2010 16:47

vondrys

Zaseklý zámek kufru u oprl astra g

Nemohu otevřít kufr u opel astra g.Zasekl se zámek.Poradíte???:-(

0/0
2.5.2008 10:08

ctitel

Holansko

Ahoj ja sem ctitel a botrebovala bych neco o holansku dik.pa pa:-)

0/0
5.3.2008 11:21

bohus

filtr na fiat tempra

nevite nekdo kde by se dal koupit filtr na fiat tempra jezdim na lpg diky potřebuju to vedet co nejdřiv

0/0
22.2.2008 15:14

Warhead_bia :P

mno

radsi naftu ta ma aspon vykon oproti lpg ;-)

0/0
7.12.2007 14:08

Jirka

Re: mno

Já mám nejmodernější sekvenční vsřikování LPG a výkon 194koní.

Kolik máš ty s tím nadupaným traktorem?;-D

0/0
8.12.2007 14:07

karel

LPG do fabie

Slysel jsem,že u fabie na LPG se zanašeji dost vstřiky a potom je drahá oprava.Má s tim někdo zkušenosti.Chci si totiž v dohledný době fabii na plyl kupovat.Děkuji předem za radu.

0/0
7.12.2007 14:02

Jarda

Re: LPG do fabie

Tak tohle mohl říct jen člověk, který LPG nerozumí a nemá LPG. Je jasné, že se zanášejí, ale jen nepatrně, vydrží až 100 000 km a oprava je zanedbatelná.

0/0
29.12.2007 22:05

Host

Re: LPG do fabie

Při jízdě na plyn auto začalo tahat, ztrácelo rychlost a na volnoběh sebou škube. V servisu, kde byl plyn montován (na tachometru 144 000 km) mi bez předchozí konzultace vyměnili vstřikovače za repasované s tím, že ty moje již byly totálně zanesené (na tachometru 179 000 km). Zaplatila jsem za to 3 000 Kč (původně chtěli 4 000) a bylo mi řečeno, že se nemám divit, že vstřikovače vydrží tak 20 000 km a záleží na kvalitě plynu, který berete. Prý byly úplně zalepené... Každopádně výměna vstřikovačů pomohla na 14 dní a auto vykazuje stejné problémy, jako předtím :o( Proto vám nemohu doporučit servis VK Program v Horních počernicích, kam jedu zítra už na třetí opravu, sama si na internetu zjišťuju, čím by to mohlo být a co mají ještě zkontrolovat. Plynové zařízení je staré 23 měsíců!

0/0
14.9.2009 15:43

Honza

Spokojenost s lpg

Mam favorita 1/93 karburátor najeto 115 000km, přestavený na lpg 11/06, cena přestavby 12500Kč systém BRC, najeto na lpg cca.30 000km zkušenosti za ten rok svíčky brisk  úprava vzdálenosti kontaktu z 0,7 na  0,5 při 0,7 cukali po najetí 2000km kolem 2000/ot.,  po sklepnutí na 0,5 mam najeto 13t. a dobrýR^, spotřeba 8,5 - 9,5 litrů lpg:-) benzín 7,5 -8,5 litrů;-(,

mimo problému se svičkama sem spokojený, lpg mam otevřený na doraz výkon je stejný jako na benzín při přiškrcení jezdil sem pořád za 8,5 litru ale je to líný max. 120km/h  do  kopce se musí podřazovat na 4 st., a ceny lpg 15kč a naturál 95 30kč i při o něco vyší spotřebě se to určite výplatí mohu jenom doporučit je to jednoduchý systém.  

0/0
4.11.2007 23:29

gondekp@seznam.cz

Landi Renzo

prodam zmiešavač Landi Renzo+ř.j.Eurogas(nefunkční)+kabeláž na ford eskort.za 7stovek.dohoda možná.776641059

0/0
20.10.2007 10:09

Pepa

přepínání na LPG

Zdravím příznivce LPG - poradí mi někdo - kamarád má  citroen Saxo 1,1 na LPG a nechce se přepinat na LPG. Je to jednobodová stříkačka a po startu na benzín by se měla po přidání sama přepnout, ale nedělá to nic. Jen po nastartováni bliká dioda benzínu. :-(

0/0
15.8.2007 8:26

Jirka

Re: přepínání na LPG

Co by tak asi mohl udělat...:-/

No přece zajet do specializovanýho LPG servisu:-)

0/0
8.12.2007 14:05

Karátek

LPG

Co se týká moderních aut, neboli stříkaček, doporučuji sekvenční vstřikování, nic jiného nedávat, Když nastane problém, hledá se těžko. Firmy co montují LPG do aut, tvrdí různé věci a doporučují snad, co zrovna nejde na odbyt nebo podle peněz zákazníka na co zrovna má. Když už se někdo rozhodne pro levnější variantu LPG, tak ať nešlape prudce na plyn, hrozí šlehnutí, i přesto, že jsou namontované protizášlehové klapky, menší šlehy odvede dobře (na čtyřválce dobrá firma montuje 5 protizášlehových klapek). Doporučuji nastavit bohatou směs, chudá směs střílí. Svíčky i vzduchový filtr měnit častěji, lepší i pro motor a olej. Svíčky nastavit na 0.5 mm, nejlepší jednobodové.  O LPG se dá napsat spoustu, vycházejí i knížky, ne vše se dá najít na internetu.

0/0
27.7.2007 23:34

Karátek

LPG

Zdravím všechny odborníky a neodborníky, přispěji několika radami o LPG, jsem tak trochu fanda do LPG a mám nějaké zkušenosti. Co se týká škodovek 105 a 120 nebo favoritu, vše karburátorové verze, tak tam žádné problémy nevznikají, pokuď jsou motorově v pořádku, jen je vhodné vyměnovat svíčky (na výrobci nezáleží) a vzduchový filtr každých 10 000 km. Dále doporučuji seřídit přestih o 3 až 5 stupnů proti standartnímu seřízení (kvůli vyššímu oktanovému číslu u plynu), zvedne se výkon, spotřeba zůstává stejná. Občas je nutné odkalovat reduktor od kalu, čím horší kvalita plynu, tím více odkalovat. Lepší zapalovací kabely koupit, motor se zklidní. V zimě jen startovat na benzín. Když se nastartuje v zimě na LPG, většinou plyn zamrzne v reduktoru. Nikdy jsem pak neměl žádný problém a opravy a najezdil jsem spousty kilometrů. Ps: Bohužel se každé auto chová trochu jinak, proto každý kousek chce něco jiného, každá škodovka je originál.

0/0
27.7.2007 23:06

Jirka

Re: LPG

Na výrobci svíček možná nezáleží u 120;-)

U sekvenčního vstřikování není třeba dělat v podstatě žádné častější údržby

0/0
8.12.2007 14:11

cmelák

čerpadlo

Prosím, poraďte mi, mám Alfičku 146 r.v.1997 a je na lpg.Mám tam holandský systém vialle a rozbilo se mi čerpadlo. Neumí to někdo z Vás opravit?

0/0
7.6.2007 11:11

jiří

Landi Renzo

nevíte někdo, kde koupit počítač na systém Landi Renzo IGS? Ten můj je teplotně závislý. V zimě jezdím bez problémů, ale jak se oteplí, tak při volnoběhu zhasíná motor. Jinak na vyšší otáčky vždy jede dobře.

0/0
14.3.2007 11:18

Paklíč

Re: Landi Renzo

Zkus www.neptun-harfa.cz

0/0
24.4.2007 15:40

lukas

10

cau ses tam

0/0
9.3.2007 14:35

šedivý

rada

poradi mi nekdo jak je to s lpg z holanska.Plati taky nadrž 10 let a pak se musí vyměnit,nebo je neplatný celý zařízeni.dekuji předem za odpověd.

0/0
12.2.2007 21:56

martas

Re: rada

Jestliže ho máš při dovozu napsaný v TP mělo by ti platit i tady , nádrž na deset let od namontování

0/0
13.2.2007 13:01

jakema

Re: rada

Platnost nádržě je deset let ale o výroby.:-)

0/0
14.1.2009 21:48

Karel

LPG kid vyrobci

Ahoj, nevite nekdo jestli je v cechach primi vyrobce LPG systemu?

0/0
24.1.2007 15:10

martas

Re: LPG kid vyrobci

u nás pokud vím je výrobcem HL-Propan . Ale nevyrábý celý systém ,například nádrže berou z polska.Měl jsem jejich systém v Autě s monovstřikem a v pohodě.

0/0
13.2.2007 13:04

Peter

holandsky system

Existuje nejaka rada tata si koupil Opel vectra B 1.6 ma zabudovany holandsky system lpg problem je v tom ze na benzin jezdi paradne pekne reaguje na seslapnuti plynoveho pedalu kdezto po automatickem prepnuti na lpg jde motor pri volnobehu nepravidelne i pri zahratem motoru pri seslapnuti se trese po prekroceni 2000 ot-min jde pravidelne jak mile povolim plyn a klesnou otacky tak je to strasny nekdy to i uplne chcipne ví si nekdo rady

0/0
16.1.2007 22:10

Milan Řádek

Re: holandsky system

GERA Hradec Králové, t.495 544 524

0/0
9.2.2007 7:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.