Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Škoda–Wartburg-Trabant: svatba se nekonala

Celých devět let pracovali českoslovenští a východoněmečtí konstruktéři na společném automobilu. Z ambiciózního projektu, který byl v roce 1970 odstartován pod označením P760, zbylo nakonec jen fiasko.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

kapitán hook

6. 4. 2006 14:09
pomoc

zdarec.scháním všechny možné informaco o wartburg 353 kombi.el.schema a pod.nemáte někdo něco?nebo nevíte kde si to můžu stáhnout?

:-P!!

0 0
možnosti

Leeborg

2. 11. 2005 9:46
To by mě zajímalo... kde udělali soudruzi z NDR chybu...
jinak ta auta byla na svou dobu fakt cool... na spotřebě tenkrát ani nezáleželo, když nestál litr benzinu ani bůra... a všechno bylo na fronty... nebo vyležený před mototechnou či obchoďákem... jen si vzpomeňte... no hnus fialovej...
0 0
možnosti

nasRad

30. 7. 2004 13:34
Wartburg W353 versus Skoda 1000MB (r.v. 1966)
Já nevím o co Vám jde.Wartburg 353W z roku 1966 byl oproti Skode 1000MB ci Skode 100 jistým krokem kupredu.A to at se týka designu ci parametru jeho motoru. Motor 1000 MB byl navrhovan jako levný,a pokud moyno co nejůsprnejsí, a to ať se týká spotřeby Benzínu, tak výrobních nákladů.to samé platí i o výkonu.Oproti Wartburgu zde byl kladen pozadavek na výdrž motoru.
Když srovnám výkony wartburgu a Skody xxxxMB anebo Skody 1x0, nezlobte se na mě, ale motory z Wartburgu jsou na jednotku obsahu výkonnější.na druhou stranu východoněmecké motory vydržely asi 50000 km, kdežto škodovácké 150000 do GO.
Každé y těchto aut mělo svoje výhody a nevýhody, které byly dány koncepcí.Wartburg měl přední pohon, zatímco škodovky s předním pohonem se začaly vyrábět až o 25 let později...
To jen tak, aby jste porovnávaly rovné s rovným
 
0 0
možnosti

Viados

9. 9. 2004 12:53
Re:
Cha chá, 50 tisíc km. Tak to vynásob pěti a budeš tam, kde máš být. Naše rodina koupila v roce 1974 Wartburg W353 Tourist, tedy kombi, jezdil s ním můj otec a když měl téměř 100 tisíc km, v roce 1982, dal ho bráchovi. Ten měnil přední blatníky, který fest hnily, ale jezdil dál. Někdy v roce 1989 měnil další plechy, pak i poloosy, auto mělo 200 tisíc, ale motor zůstal původní. Když šel pryč, v roce 1994, měl přes 250 tisíc km. Na motoru se za celou dobu měnily akorát svíčky a dvakrát rozdělovač. Ale máme štěstí i na Škodovky. Nastávající švagr najezdil s Feldou 1.3 přestavěnou na LPG celkem 570 tisíc km, dlouhý štrěky, do SRN a zpět.
0 0
možnosti

Karas

15. 6. 2004 2:33
Cíl?
Tak nevím, proč ten článek vlastně vznikl a byl vypuštěn do světa. Odborník v něm najde několik lží, laik je mystifikován. Proč?
0 0
možnosti

Kim

3. 6. 2004 8:22
přesnost tachometru škoda 105/120
Mám vlastní zkušenost s přesností tachometru ve Škodě 105. Měřeno na dálnicí změřením času na ujetí vzdálenosti (ty kilometrovníky po 0,5km). Při údaji 160km/hod byla skutečná rychlost 132km/hod.
0 0
možnosti

free

20. 4. 2005 13:21
Re: přesnost tachometru škoda 105/120
:o))))))
0 0
možnosti

gigigi

2. 6. 2004 10:11
Tramtamtamamtadááá
Soudruzi z NDR použili při konstrukci motorů jistě teorii náhodného výbuchu. Ale ten smrad za dvoutaktem...
0 0
možnosti

Warťan

27. 5. 2004 17:13
Vážený "Virtualito",
V první řadě Tě musím upozornit, že na podobné chytrolíny nerad reaguji, ale přesto mi to nedá. Wartburg je skutečně velmi praktické a prostorné auto, ale to další se nedá číst- interiér je NADPRŮMĚRNÝ jinak by se do něj těžko dalo tak vejít jako teď, uznávám, že je spartánský, ale jsou i o hodně horší auta, která navíc nemají ergonomii a logiku- to interiér Wartburga má!
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, projede všude, odpéruje všechno, stabilita je výborná- lepší než u řady dnešních aut- prosím neplést se Škodovkama s motorem vzadu. Konstrukce s klasickým rámem se přestala používat kvůli nemožnosti jakkoliv si hrát s podlahou, váhou apod; proto se dnes do Wartburgu nastupuje tak dobře, jako do mála jiných aut.¨
Bezpečnost je naopak velmi dobrá, na rámu jsou připevněné důležité technické skupiny, tedy např. motor by se nevytrhl jako papír při nedávné nehodě VW Golf u Teplic, sedačky na rámu, pedály taky a navíc má velmi dlouhou přední kapotu- hodně dobrá deformační zóna. To, že bezp. pásy byly vyráběné v licenci Švédské firmy Autoliv (dodavatel pro Saab, Volvo) zajisté už víš...
0 0
možnosti

M626

28. 5. 2004 0:14
Re:
Člověče já tady z tebe fakt chčím smíchy...Uvědomuješ si,že je rok 2004 ano?
Můžeš alespoň teda napsat tu řadu dnešních aut,nad kterou wartburg ční?To by mě fakt zajímalo co z tebe vypadne,fakt že jo...Samozřejmě počítám s tím,že jsi tu řadu aut i řídil..I když silně pochybuju že jsi řídil auto mladší než 20 let...
0 0
možnosti

Virtualita

27. 5. 2004 14:20
Guigiarova škodofka (pro autora):
http://octavia1962.aktualne.cz/history09.htm" target="_blank" rel="nofollow">http://octavia1962.aktualne.cz/history09.htm
0 0
možnosti

Virtualita

27. 5. 2004 14:02
Upřesnění
Motor ve škodofkách byl hliníkový. V době svého vzniku (60. léta a Š1000MB) to byla velmi moderní koncepce. V osmdesátých letech už motor s 3x uloženou klikou, rozvodem OHV a s konstrukcí ventilů zapřičiňující velkou spotřebu oleje byl trochu "out of date"....
 
Wartburg: OK, velmi praktické a velké auto. Interiér podprůměrný, jízdní vlastnosti velmi podprůměrné (stabilita), v případě nárazu nulové deformační zóny - konstrukce s klasickým rámem, nepoužíváno od konce padesátých let (u jiných výrobců).
0 0
možnosti

Vifon

29. 4. 2005 23:09
Re: Upřesnění
Motor ve škjodovkách byl litinový, hliník přišel až do Favorita......
0 0
možnosti

beny

26. 5. 2004 17:05
Takových společných projektů bylo...
Já zažil vývoj společné elektronické telefonní ústředny společně se sověty. V rámci RVHP (ne)fungovalo lecos. Celý společný vývoj spočíval v tom, že se uskutečnila koordinační schůzka, kde se rozdělily vývojové úkoly. Po nějakém čase se uskutečnila další schůzka, kde se zjistilo, že Rusové dodrželi asi tak 5 z 50 dohodnutých parametrů a zbytek si udělali podle sebe. Takže se začalo pěkně nanovo a takhle se to opakovalo deset let až přišel zaplaťpánbůh rok 89. Ten tábor míru to byla šaškárna na všech úrovních. Proč by měl být automobilový průmysl vyjímkou?
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami

19. dubna 2024

Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...

Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko
Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko

Zajistěte svému miminku to nejlepší hned od začátku s BEBELO® Milk 2, které je pečlivě vyvinuté pro harmonický růst a vývoj vašeho dítěte. Mléko...