Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda–Wartburg-Trabant: svatba se nekonala

Celých devět let pracovali českoslovenští a východoněmečtí konstruktéři na společném automobilu. Z ambiciózního projektu, který byl v roce 1970 odstartován pod označením P760, zbylo nakonec jen fiasko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kapitán hook

pomoc

zdarec.scháním všechny možné informaco o wartburg 353 kombi.el.schema a pod.nemáte někdo něco?nebo nevíte kde si to můžu stáhnout?

:-P!!

0/0
6.4.2006 14:09

Leeborg

To by mě zajímalo... kde udělali soudruzi z NDR chybu...
jinak ta auta byla na svou dobu fakt cool... na spotřebě tenkrát ani nezáleželo, když nestál litr benzinu ani bůra... a všechno bylo na fronty... nebo vyležený před mototechnou či obchoďákem... jen si vzpomeňte... no hnus fialovej...
0/0
2.11.2005 9:46

nasRad

Wartburg W353 versus Skoda 1000MB (r.v. 1966)
Já nevím o co Vám jde.Wartburg 353W z roku 1966 byl oproti Skode 1000MB ci Skode 100 jistým krokem kupredu.A to at se týka designu ci parametru jeho motoru. Motor 1000 MB byl navrhovan jako levný,a pokud moyno co nejůsprnejsí, a to ať se týká spotřeby Benzínu, tak výrobních nákladů.to samé platí i o výkonu.Oproti Wartburgu zde byl kladen pozadavek na výdrž motoru.
Když srovnám výkony wartburgu a Skody xxxxMB anebo Skody 1x0, nezlobte se na mě, ale motory z Wartburgu jsou na jednotku obsahu výkonnější.na druhou stranu východoněmecké motory vydržely asi 50000 km, kdežto škodovácké 150000 do GO.
Každé y těchto aut mělo svoje výhody a nevýhody, které byly dány koncepcí.Wartburg měl přední pohon, zatímco škodovky s předním pohonem se začaly vyrábět až o 25 let později...
To jen tak, aby jste porovnávaly rovné s rovným
 
0/0
30.7.2004 13:34

Viados

Re:
Cha chá, 50 tisíc km. Tak to vynásob pěti a budeš tam, kde máš být. Naše rodina koupila v roce 1974 Wartburg W353 Tourist, tedy kombi, jezdil s ním můj otec a když měl téměř 100 tisíc km, v roce 1982, dal ho bráchovi. Ten měnil přední blatníky, který fest hnily, ale jezdil dál. Někdy v roce 1989 měnil další plechy, pak i poloosy, auto mělo 200 tisíc, ale motor zůstal původní. Když šel pryč, v roce 1994, měl přes 250 tisíc km. Na motoru se za celou dobu měnily akorát svíčky a dvakrát rozdělovač. Ale máme štěstí i na Škodovky. Nastávající švagr najezdil s Feldou 1.3 přestavěnou na LPG celkem 570 tisíc km, dlouhý štrěky, do SRN a zpět.
0/0
9.9.2004 12:53

JJ

Re: Re:
Hmm. A odkdy měl Wartburg rozdělovač? W353 měl tři zapalovací kontakty dole na klice a tři zapalovací cívky, umístěné na přední straně pravého předního podběhu.
0/0
2.11.2005 20:56

Vilm

Re: Re: Re:
Bingo
0/0
2.11.2005 23:36

Jirka

Re: Wartburg W353 versus Skoda 1000MB (r.v. 1966)
Akorát že wartburk je roskákaná koza, sedí se v tom hrozně, motor taky nemá lepší parametry než škodovka. Možná je o trochu živější než š 100, ale to je daný hlavně krátkou převodovkou, a vykompenzovaný nehoráznou spotřebou. Š1000 MB je proti tomu o 10 let napřed.
0/0
31.5.2005 13:33

Karas

Cíl?
Tak nevím, proč ten článek vlastně vznikl a byl vypuštěn do světa. Odborník v něm najde několik lží, laik je mystifikován. Proč?
0/0
15.6.2004 2:33

Kim

přesnost tachometru škoda 105/120
Mám vlastní zkušenost s přesností tachometru ve Škodě 105. Měřeno na dálnicí změřením času na ujetí vzdálenosti (ty kilometrovníky po 0,5km). Při údaji 160km/hod byla skutečná rychlost 132km/hod.
0/0
3.6.2004 8:22

free

Re: přesnost tachometru škoda 105/120
:o))))))
0/0
20.4.2005 13:21

gigigi

Tramtamtamamtadááá
Soudruzi z NDR použili při konstrukci motorů jistě teorii náhodného výbuchu. Ale ten smrad za dvoutaktem...
0/0
2.6.2004 10:11

Warťan

Vážený "Virtualito",
V první řadě Tě musím upozornit, že na podobné chytrolíny nerad reaguji, ale přesto mi to nedá. Wartburg je skutečně velmi praktické a prostorné auto, ale to další se nedá číst- interiér je NADPRŮMĚRNÝ jinak by se do něj těžko dalo tak vejít jako teď, uznávám, že je spartánský, ale jsou i o hodně horší auta, která navíc nemají ergonomii a logiku- to interiér Wartburga má!
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, projede všude, odpéruje všechno, stabilita je výborná- lepší než u řady dnešních aut- prosím neplést se Škodovkama s motorem vzadu. Konstrukce s klasickým rámem se přestala používat kvůli nemožnosti jakkoliv si hrát s podlahou, váhou apod; proto se dnes do Wartburgu nastupuje tak dobře, jako do mála jiných aut.¨
Bezpečnost je naopak velmi dobrá, na rámu jsou připevněné důležité technické skupiny, tedy např. motor by se nevytrhl jako papír při nedávné nehodě VW Golf u Teplic, sedačky na rámu, pedály taky a navíc má velmi dlouhou přední kapotu- hodně dobrá deformační zóna. To, že bezp. pásy byly vyráběné v licenci Švédské firmy Autoliv (dodavatel pro Saab, Volvo) zajisté už víš...
0/0
27.5.2004 17:13

M626

Re:
Člověče já tady z tebe fakt chčím smíchy...Uvědomuješ si,že je rok 2004 ano?
Můžeš alespoň teda napsat tu řadu dnešních aut,nad kterou wartburg ční?To by mě fakt zajímalo co z tebe vypadne,fakt že jo...Samozřejmě počítám s tím,že jsi tu řadu aut i řídil..I když silně pochybuju že jsi řídil auto mladší než 20 let...
0/0
28.5.2004 0:14

Warťan

Re:
Nedělej ze sebe něco, co nejseš, jestli to nehraješ, tak je to špatný...
-Mercedes S 430 (2001), - Renault Safrane 2.0(2000),- Peugeot 405 GRDT (1989), -Peugeot 605 (1998),- Škoda Forman LX (1994),- Toyota Carnia II. 1,6 (1990), -Škoda 130 L (1984), -Citroen BX 19 RD (1991), - Lada 2106 1600 (1982), Tatra 613/5 (1995) a dále oba typy Wartburgu 353 i 1.3.  I když má každé z výše uvedených aut, se kterými jsem ujel více než 100 km svoje výhody a přednosti- zvláště Mercedes, názor rozhodně nezměním, hlavně proto, že výhody jsou kolikrát vykoupeny velkými nevýhodami hraničící s hloupostí konstruktérů, které u Wartburgu nebyly patrné právě pro jeho stálost a neinovativní- osvědčené řešení...
0/0
28.5.2004 1:20

Bouvard

Wartburg není jen typ 353
Když čtu  tu celou řadu kritik na Wartburgy, musím se této značky zastat. Rád bych připomněl i něco málo z hlubší historie protože Wartburg není jen typ 353 nebo 1,3, jak se asi mnozí domnívají. První Wartburg pochází již z roku 1898. Ano, to není překlep. Takže patří, nebo spíš patřil, mezi nejstarší automobilové značky na světě. V historii továrny v Eisenachu se objevují různé značky jako např. Dixi, DKW, BMW, EMW, IFA a nakonec je to Opel. Všechny značky (Opel nyní nepočítám, protože s ním nemám příliš zkušeností) patřily vždy k vysoce hodnoceným, zejména kvůli kvalitě, trvanlivosti a také jednoduchosti svých aut. I Wartburg sám představoval, hlavně svým modelem 311  z let 1956 až 1965 špičku v dané době. A všechny rejpaly upozorňuju, že to nebylo jen ve východním bloku!!! Tento model se vyvážel do Velké Británie, Beneluxu, Dánska, Finska ale i do USA a JAR. Běžně se vyrábělo i provedení s pravostranným řízením. Během let se vyrábělo celkem asi 10 různých typů karosérie. Od běžné 4 dvéřové limuzíny, přes 3 dvéřové Combi, 5 dvéřovou Camping limuzínu až po 2 dvéřová provedení Coupé, Cabrio a sportovní vůz Sport 313. Všechna tato auta byla v zemích, kam se dovážela, velmi oblíbená.  Pokud jde o Wartburg 353, který pochází z roku 1966, taky byl ve své době špičkou, a to i v designu. Faktem je, že po určité době začal zastarávat, protože narozdíl od předchozího typu se u něj vývoj soustředil spíše na drobné technické úpravy. Je ale holým nesmyslem srovnávat současná auta s auty, která se začala vyrábět před 38 lety.  Zkuste srovnávat auta ze stejného období, pak možná i zarytí odpůrci Wartburgů přiznají, že tohle auto ve své době nabízelo svým majitelům pohodlnou, komfortní jízdu. Vždyť si asi hodně z vás ještě vzpomene na letní tahy východních Němců směrem k Balatonu a Černému moři. Wartburg byl podle mne nejlepší značka z automobilů vyráběných v zemích RVHP. Byl to kvalitní, spolehlivý a pohodlný rodinný vůz své dob
0/0
28.5.2004 8:21

M626

Re:
Copak někdo tvrdí,že to ve své době nebylo relativně obstojný vozidlo?Velký,pohodlný..relativně jednoduchý...Ale právě že ve své době..v 80 letech začal prudce zastarávat a zabudování jinýho motoru koncem 80 let bej jakékoli jiné změny tomu pomoct nemohlo..Pak když taky čtu hlody že vyrábět se to dnes tak na to budou fronty,popřípadě že je lepší než dnešní auta vyšší střední třídy a podobně,tak si opravdu nemůžu pomoct a pochybuju o duševním stavu pisatele...
0/0
28.5.2004 15:46

BRT

Re:
Tak to ne nejlepší vozy jsou určitě škoda 105-130, z této doby samozřejmě
0/0
4.6.2004 8:42

Vifon

Re: Re:
To byl asi překlep, ne, chtěl jsi určitě napsat největší s*ačky, ne? Motor témněř bez změny z Tudora, absolutně nemoderní přední náprava, nemožný chladič vepředu, dvanáct litrů vody, atd,atd!
0/0
29.4.2005 23:07

Vannuska

Re: Wartburg není jen typ 353
mno nez reknes ze to byla nejlepsi znacka z RVHP tak si prohledni muzeum v koprivnici...existovalo totiz jeste auto jmenem TATRA!
0/0
3.11.2005 1:21

M626

Re:
Teď už nechčím smíchy,teď se doslova válím po zemi...Ale už tě nechám být,na to opravdu už není co říct..Snad jenom díky bohu že kontruktéři jsou teda "hloupí" a dělají takový auta jaký dělají a plečky typu wartburg patří minulosti..
Mimochodem...Petrolejka a koňský potah byly taky osvědčený řešení..
0/0
28.5.2004 15:15

Bouvard

Re:
Diskuze s člověkem, který není schopen ani rozpoznat časový rozdíl mezi auty, která vznikala před 30 a více lety a auty dnešními, v podstatě nemá smysl.
Podle mého názoru je dobře, že jsou dneska auta kvalitnější, ekologičtější a bezpečnější, ale nic to nemůže změnit na tom, že před 40 lety taková auta být ani nemohla. Technický vývoj jde dopředu a Wartburg jako značka jej prohrál.
Ale nikdo mne nepřesvědčí to tom, že tato auta neměla svoje kladné stránky a svoji nepopiratelnou eleganci. Každý si může namítat co chce a třeba se z toho i válet po zemi ...  Mimochodem, docela rád bych viděl, jak se budeš válet po zemi v moderním voze, ve Wartburgu by to šlo, pokud by člověk pohrdl pohodlnými sedadly.
 
0/0
28.5.2004 15:46

Warťan

Re:
To je nepochopení! Doprčic, já jsem schopen rozpoznat časový rozdíl mezi auty (pokud to bylo určeno mně) jen se z těch nových nepo... protože vím, že i mezi nima je mnoho méně bezpečných a horších aut, než byl Wartburg. Zároveň nemám ty 4 miliony na Mercedes CL 500/ 600, který se mi jako jeden z mála "nových" vozů líbí a i kdybych je měl, Wartburga bych pryč nedal, ten narozdíl od Mercedesu může parkovat na ulici a jsem schopen svépomocných oprav, které dělám rád a riziko poruchy je při předepsané údržbě značně menší, než u "počítačových" aut. To je vše, stejně to nikdo nepochopíte...
0/0
28.5.2004 16:46

Bouvard

Re: Warťan 28.05.2004 16:46
Jde o nepochopení z Tvé strany. Já se Wartburgů jako značky zastávám (viz 1. reakce z 28.05.2004 8:21). Tvrdím, že v době svého vzniku do byla auta opravdu na úrovni.  A těch svépomocných oprav jsem na svém autě taky pár udělal, takže vím, že se to v jednoduchosti a funkčnosti dá jen těžko s jiným autem srovnávat.
V této diskuzi se ale místy srovnávají jabka s hruškami, a to mi připadá neférový jak k těm starým Wartburgům, tak k těm novým autům. Jsou to prostě odlišný generace strojů a proto je nejde vůbec srovnávat.
V dnešní době si s ohledem na vlastní bezpečnost už nedokážu představit, že bych měl jezdit s Wartburgem. Měl jsem ho do nedávna a pozvolna jsem se v něm začal bát o život. Wartburg už prostě patří ke generaci vozidel, kterou člověk obdivuje z jiného pohledu, jako kus historie. Já osobně můžu tvrdit, že Wartburg 311 se kterým jsem na silnicích začínal mi i po 30 letech provozu posloužil více než dobře a v současnosti ho ještě nový majitel používá v rallye závodech veteránů. To myslím není zase tak špatná vizitka pro tuhle značku.
Nedávno jsem měl také možnost se svézt jedním opravdu udržovaným veteránem stejného typu a musím uznat, že na nedělní výlet po kraji, když se nechci hnát na maximum a naopak si chci užít pohody a klidu, je to perfektní auto.
A mimochodem, když už píšu o veteránech Wartburg, nahlédněte občas do nabídek německých bazarů. Možná by Vás překvapilo, že cena některých opravdu zachovalých kousků, hlavně kabrioletů, přesahuje i ceny celé řady úplně nových a super moderních aut. Že by se snad Němci definitivně zbláznili a nebo na těch autech něco bude?
0/0
28.5.2004 19:16

Ja myslim,

Re: ZE SI PANE HLAVNE VUBEC NEUVEDOMUJETE BEZPECNOSTNI RIZIKO KTERE V TAKTO STAREM AUTE PODSUPUJETE
Umite si predstavit, ze byjste se na silnici stretl s nejakym postpubertalnim milionarskym debilkem, co dostal bavoraka k maturite a ve 120 vam nedal prednost zprava? Napadlo Vas ze takto starym vozem by jakokoliv tezzsi vuz projel bez skrabnuti jako nuz maslem?
Priklad z novin. Na silnici se neprehlednem useku vice mene celne stretla postarsi Mazda a Trabant. 4 mrtvi v trabantu na Mazde skody za desitky tisic.
Nemuzete nikdy prece myslet jenom na to ze vy ridite dobre takze se vam nemuze nic stat. Silnice jsou plne dementu.
 
 
 
0/0
12.6.2004 9:58

elipsoid

Re:
:))))))) No to snad ne. Vtip mesice. Vim o cem mluvim, wartburgem jsem jezdil. Muhhahahahaha! To bylo dobry.
0/0
2.6.2004 19:10

Virtualita

Guigiarova škodofka (pro autora):
http://octavia1962.aktualne.cz/history09.htm
0/0
27.5.2004 14:20

Virtualita

Upřesnění
Motor ve škodofkách byl hliníkový. V době svého vzniku (60. léta a Š1000MB) to byla velmi moderní koncepce. V osmdesátých letech už motor s 3x uloženou klikou, rozvodem OHV a s konstrukcí ventilů zapřičiňující velkou spotřebu oleje byl trochu "out of date"....
 
Wartburg: OK, velmi praktické a velké auto. Interiér podprůměrný, jízdní vlastnosti velmi podprůměrné (stabilita), v případě nárazu nulové deformační zóny - konstrukce s klasickým rámem, nepoužíváno od konce padesátých let (u jiných výrobců).
0/0
27.5.2004 14:02

Vifon

Re: Upřesnění
Motor ve škjodovkách byl litinový, hliník přišel až do Favorita......
0/0
29.4.2005 23:09

Jirka

Re: Re: Upřesnění
Ty musíš bejt hodně hloupej klouček, hlinikovej motor byl už ve Š1000 MB, u favorita přibyla hlava. Tě asi pojela nějaká škodovka a tys ji nemoch dohnat, vid, žeti tak vaděj
0/0
31.5.2005 13:43

Vifon

Re: Re: Re: Upřesnění
Dobrá, možná jsem se sekl, ale Š 105/120 byly největší s*áče jaký znám!!!!
0/0
31.5.2005 17:31

beny

Takových společných projektů bylo...
Já zažil vývoj společné elektronické telefonní ústředny společně se sověty. V rámci RVHP (ne)fungovalo lecos. Celý společný vývoj spočíval v tom, že se uskutečnila koordinační schůzka, kde se rozdělily vývojové úkoly. Po nějakém čase se uskutečnila další schůzka, kde se zjistilo, že Rusové dodrželi asi tak 5 z 50 dohodnutých parametrů a zbytek si udělali podle sebe. Takže se začalo pěkně nanovo a takhle se to opakovalo deset let až přišel zaplaťpánbůh rok 89. Ten tábor míru to byla šaškárna na všech úrovních. Proč by měl být automobilový průmysl vyjímkou?
0/0
26.5.2004 17:05

OldFaker

Je to škoda....
...protože kdyby pokračovala Škoda ve vývoji opravdu pěkných motorů OHC a 2xOHC a strčilo se to do auta kvalit Wartburga, mohlo jít, po nějakém vývoji o zajímavý stroj.... Dvoutakty se stejně začnou vracet, po dořešení přímého vstřiku paliva a pár věcech s časováním... Pro "odborníky": Motor 1,4 má 3, slovy: tři ložiska, považovat jej tedy za dobrý motor může jen někdo, kdo o u aut rozezná jen barvy....
0/0
26.5.2004 15:43

Warťan

Škoda, přeškoda...
Není to legrace, spolupráce se skutečně nějaká plánovala, ale i když z ní sešlo, do Wartburgů se přece jen montovaly určité díly československé výroby, např. Stěrače od PAL Kbely (1985), Chladiče z Jičína od r. 1985, přední kotouče od fy Autobrzdy Jablonec od r. 1975 a ještě pár drobností.
Osobně si myslím, že bylo přerušení spolupráce jenom dobře, protože s motorem Škody řady 742 by Wartburg získal titul poruchového a nespolehlivého olejožrouta (čtyřtakt!!) Takhle s ním mnoho lidí vč. mých příbuzným odjezdilo statisíce kilometrů, po celé Evropě a bez podrazů. V r. 1988 dostal Wartburg pořádný motor od VW a ne zastaralý poruchový kus litiny, ale čestného nástupce velmi dobrého tříválce, na který nedají dopustit ani majitelé "čtyřtaktů" To prosím nemám nic proti Škodovkám 105,120,130, jako celek to není ošklivé auto, i když je o hodně horší než Wartburg a v případě celkové poctivosti práce i než Trabant...
0/0
25.5.2004 21:13

M626

Re:
Už zase ty s tou propagací těch smraďochů?Ale je vidět že jsi frajer...Ono čtyřtakt ve škodovce je jistě žrout oleje podle tebe,ale to že nasprosto wartburk olej spaluje,to ti zjevně nevadí...Jsi komik..Za prvé,motor ve škodovce má blok z hliníku,za druhé,spotřeba oleje spálením je tak 0,1-0,5l na 1000km...Stejnej blok jezdí ve Fabii 1,4,takže rozhodně není až tak morálně zastaralej ani teď,i když má nejlepší leta za sebou..A co ten tvůj wartburg..Hranatá piksla,co za 30 let neprodělala žádnou změnu,kromě toho novějšího motoru...S dvoutaktem to žere jak tank,jízdní vlastnosti to nemá a ty emise by měly být braný jako obecný ohrožení..Už před 20 roky to byl morálně zastaralej krám,a představa že se to vyrábělo ještě na začátku 90 let je fakt srandovní...
0/0
26.5.2004 14:57

Warťan

Re:
Škodovácký motor i u Š 120 je z hliníku (slitiny), v tom případě to byla moje chyba, ale to je asi tak vše! Wartburg sice olej spaluje, ale on ho spalovat má, narozdíl od Škodovek. Potom jsou emise horší, než u dvoutaktů- to Ti řekne každý trouba, že 4-takt pálící olej je horší, než dvoutakt a to jsou škodovky všechny. To, co jsi uvedl za spotřebu je papírová hodnota (přesně 0,8 l/1000 km), ve skutečnosti se do Škodovek lije na tuto vzdálenost litr až dva a to jsem ještě troškař... No, Fabia je skutečně výborné auto, dobré pro srovnání- všechno se mi vejde do kufru a jezdí se s ní nejlépe na světě.  Před 20. lety byl Wartburg na špičce a každý byl ochoten se o něj poprat, je vidět, že jsi snad ještě mladší, než já, jinak bys to věděl od otce a dědy... Představa, že by se to vyrábělo teď je úžasná- zase by se na něj stály fronty- věř mi, kupců by bylo dost a to mezi pravými motoristy a ne mezi kecálkama tady na diskusi! Jen u nás v rodině by jich bylo 8!
0/0
26.5.2004 21:48

M626

Re:
No,psal jsem že škodovka spálí od 0,1-0,5...To,že z toho další olej sere kde může a pod autem se tvoří loužička je věc jiná...
A ano..Fabia je oproti autům typu wartburg,š120,olcit,lada a podobně opravdu výborné auto...Je mi jasný jaká by byla na tohle reakce od někoho,v jehož rodině se najde 8 lidí co by si koupili wartburga,tak radši nic nepiš..
Na špičce čeho byl wartbug před 20 lety?Wartburk mohl před 20 lety těžit maximálně z toho,že tady prakticky nebylo auto typu kombi,popř. žádný němělo tak velkej kufr(kterej je teda pro tebe nejzásadnější :o),snad kromě žigula..ale ten byl s cenou jinde..
Ale já ti fandím,třeba se ti povede nějakýho podnikatele přesvědčit,aby kvůli vám osmi pravým motoristům nějaký nový wartburgy vyrobil...
0/0
27.5.2004 16:53

Ondra

Re:
Fabia je taky lepší než třeba Peugeot 206...
0/0
1.6.2004 10:42

Verstappen

Re: Re:
CHACHACHACHACHACHACHACHACHA CHACHACHACHACHACHACHACHACHA CHACHACHACHACHACHACHACHACHA TAK TAKHLE jsem se dlouho nezasmál, fakt díky, hned mám lepší náladu Jen tak mmch, můj otec má doteď Š 105 L a nikdy si nepamatuju, že by tam dolejval olej, ale spíš tim že jsem si toho nevšímal. A Wartburg, to je "bomba" kára - nejvíc mne rajcujou ty vypalovaný barvy, ty jsou COOL. Ale jako malý kluc, kteří na sídlištních parkoviších neviděli nic jinýho než auta z ostbloku, jsme se dohadovali, kdo jaký bude mít auto až bude "velkej". Já jsem si přál mít v dospělosti zrovna toho Warťase.
0/0
2.11.2005 12:37

DAQ

Re: Re:
Ja ti nevim ale videls nekdy emise skodovek i kdyz je v poradku? jasny neco ma vic wartburg ale nektery hodnoty ma skodovka tak uzasny a dany primo vyrobcem a to nemluvim o tech skodovkach co vic zerou oleje nez wartburg a ze wartburg nepotreboval zadnou zmenu tak dlouho? asi proto ze nebyl duvod to menit a z prichodem 1,3VW by udelali velkou diru do trhu stacilo ho tam montovat o trosku drive
0/0
2.11.2005 19:09

M-10 Wolverine

Microb
Já si koupil Microba. Super auto-šílenej desing ale vpředu je místa jak v superbu,vzadu je samo horší ale de krásně šoupat s lavicí ale jinak tam mám rádio s CD (bacha pánové to je ve všech Microbech -i nejlevnějších !) elektrické okýnka klima,EBD + ještě pár specialitek zdarma. Kam se hrabe Fabi :) Žaponci jsou holt žaponci ! A ukecal jsem ji taky za dobrej peníz :)
0/0
25.5.2004 20:10

M-10 Wolverine

A zbylo jenom filátko
Takže z něčeho co mohlo fungovat zbylo nakonec jenom nepropečené filátko o které nikdo nestál. Škoda :)
0/0
25.5.2004 19:58

Trautumberk

Serial je prima, doufam a verim v dalsi dily
Tak a ted zas nejakou jinou, je uplne jedno jakou. Hlavne aby to taky byla poradna VOLOVINA.
0/0
25.5.2004 17:04

Jonáš

vtip
Koukám, že většina z vás tady vůbec nepochopila že se redaktoři v IDnes nutí a vymysleli si zase nějakou ptákovinu a vystřelili si z vás....
0/0
25.5.2004 10:53

Jonáš

Re:
Nenutí ale nudí
0/0
25.5.2004 10:56

škoda

fdafdsfsfsfsfa
0/0
25.5.2004 10:37

Pepe

Prispevek je postaven na faktech
Osobne tento model skodovky jsem videl na vlastni oci a jeho vlastnikem byl otec meho spoluzaka, povolanim automechanikem a stezoval se na nedostatek nahradnich dilu.
0/0
25.5.2004 10:09

Virtualita

Tento článek vychází z faktů...?
Jasně že se za totáče pořád vyprávělo o nějaké sqělé nově připravované škodofce, kterou nám Rusi nakonec nedovolili vyrábět. Jenže to co je tady prezentováno jako práce Guigiariho vypadá dost otřesně a navíc středové partie jsou prakticky totožné se Š120. A že by tento pán měl něco společného s takovým krámem......?
0/0
25.5.2004 9:57

wojta

Re: doplnění informací
To,co je tady prezentováno jako guigiarův výtvor je sice škoda 760 (ze kterého byla skutečně vyvynuta Š120), ale design vymysleli nějací češi, Guigiaro vytvořil předešlou Škodu 720, která byla hodně pěkná a vymakaná, měla tři verze kastle (sedan, kombi, kupé), byl už dokonce vyroben i lis na karoserie, ale pak nějakýmu komančovi ruplo v bedně a bylo po. A jen tak mimochodem ten Wartburg 760 měl doopravdy motor Škoda, ale Wartburg 610 měl pod kapotou Dacii (čili Renault) a původní W353 vznikla ve spolupráci s Renaultem a měl dokonce dostat i jeho motor, to se zvažovalo i do pozdějšího čtyřtaktu, a ten údajnej trabant má sice motor Škoda, ale je to warťas, na kterým oba pracovali a škoda z něj chtěla mít něco pro budoucího Favorita. Jo a ještě jedna zajímavost wartburg kdysi vyvynulo čtyřtaktní tříválec, a asi o patnáct let pozdějc ho začal dávat Opel do modelu Corsa, ktarý w. koupil.
0/0
26.5.2004 17:11

Virtualita

Re:
Konečně cosi jako informace, to by si měl přečíst autor článku. A zveřejnit fotku té opravdové Guigiarovy škodofky, taky by mě zajímala...
0/0
27.5.2004 13:57

Bobek

hm
Škoda že jsem to už někde četl...
Jojo, komu není vzájemné rady, tomu není hospodářské pomoci
0/0
25.5.2004 9:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.