Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ZIM 12 - sovětský luxus v americkém balení

Skoro šestimetrová limuzína značky GAZ s názvem ZIM 12 neměla nikdy dobrou pověst. V Sovětském svazu sloužila jako taxík ve velkých městech, ale také jako služební auto sovětské tajné policie NKVD. K zatýkání nepohodlných osob ji používala i Státní bezpečnost v sousední NDR.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mrtfola

Kde je?
No tak teda nevím, byla jsem se kouknou v tom muzeu a nikde jsem tam to krásné autičko neviděla :(
0/0
28.7.2004 8:42

jindra

to je klasika
 To je fakt KLASIKA ! Je to RUS jak poleno, ale aspoň hezkej, což se o dnešních Ladovkách říci nedá .  Jen doufám, že se tu neobjeví nějakej potrefenej ŠKODOVÁK a nezačne porovnávat tuto TĚŽKOU KLASIKU s novou Octavii. To se totiž stalo u Škodováků pravidlem u všech příspěvků v příloze AUTO ! !
0/0
15.6.2004 22:20

vt

pekny
jako veteran vypada velice dobre... a kvalita plechu starych vozu a jejich odolnost proti casu..... se srovnavat neda...
0/0
15.6.2004 10:54

Xyz

Re:
Paradni kocar. Akorat mi prijde zvlastni ze se do tak velkeho auta daval tak slabej motor, zvlast kdyz to slouzilo policii, stbakum, ministrum atd., tomuhle korabu by ujel i strejda se starym Spartakem :-)))))
0/0
15.6.2004 19:42

MHPlus

Re: Spartak
Tenkrát auta nepotřebovala takové výkony, cestovní rychlosti i hustota dopravy byla někde jinde. Ten Spartak měl tuším 16 koní (nebo snad kW?)....
0/0
15.6.2004 23:14

Tano Carridi

Re:
Škoda 440 Spartak měla výkon 29,4 kW (40 k) , avšak maximální rychlost pouze 110 km/h.
0/0
24.6.2004 0:25

GAZ12@ln.cz

ZIMy u nás v CR
Mám to štěstí, že jsem majitelem takového vozu (zatím nepojízdného), ale s dnešními auty ho skutečně srovnávat nelze - vždyť který dnešní vůz by bez garážování byl za 50 let ještě provozuschopný. Jinak spotřeba je 18 l/100km, ale při průměru 60 km/hod. A ačkoli je to "ruský", na svou dobu to byl druhý nejluxusnější vůz východního bloku hned za prezidentským ZILem.  Více lze najít na stránkách GAZ Klubu ČR. Podle dostupných informací jsou v ČR pouze 4 tyto vozy vč. toho Čepičkova.
0/0
15.6.2004 10:10

Flipper Tom

Re: GAZ
Tak to ti opravdu vřele gratuluji, k takovýmuto unikátu :)
0/0
13.7.2004 23:56

Houn

Aspoň je z pořádnýho plechu
Kam se dnešní auta hrabou na ruskou kvalitu - teda spíš kvantitu.
0/0
15.6.2004 8:39

RC

????
Neměl se článek náhodou jmenovat "Americký luxus v sovětském balení"???
0/0
15.6.2004 8:24

karlos

kroutící moment
Kolik to asi má kroutící moment, resp. jakou křivku, když se to umí rozjet i na trojku, na kterou to pak "letí" 125km/h?
0/0
15.6.2004 8:21

jkarlicek

Re:
Měl jsem možnost jezdit s Volhou (GAZ25) a jevila podobné tendence. Má to všechno pomalu běžící motory s těžkým setrvačníkem, při nízkých otáčkách to má sílu. Ideální pro začínající řidiče - nechcípe to na křižovatkách.
0/0
15.6.2004 15:26

jc

Re:
dost nízko, tak jako volha.Největší síla je nízkejch otáčkách,a když to člověk chce roztočit tak už se těmhle motorům moc nechce,a ikdyž to má jen 90kobyl tak do 70km se to rozjede poměrně rychle.
0/0
17.6.2004 7:26

Ťuhýk

ZIM
Neznamená to ZIM Zavody imeni Molotova?
0/0
15.6.2004 8:16

spaldings

Re: Ano, znamená
jinak Čajka, GAZ 14, měla podle informační brožury firmy GAZ "na rovnom šosse pri skorosti 40 km/cas "spotřebu 14 lt :-)  Vír v nádrži, ovšem u každé benzízky v  SSSR plněné kýblem, co se vylilo na zem, nevadilo :-) Prostě zítra znamenalo včera :-)
0/0
15.6.2004 14:01

Sch

Re:
To auto stavene na min 70 oktanu, takze lit do toho nas Super plus special 91 je snad skoda, mozna redit :-). myslim ze spotreba takoveho 80 oktanoveho by se od toho 91 moc nelisila.
0/0
15.6.2004 15:09

Zdenda

Re:
Jenze 70 oktanu natankujes v Rusku na vetsine benzinek. Jezdi na to nemecky valecny motory, ktery, respektive jejich kopie, pohani autobusy a nakladaky...
0/0
16.6.2004 16:19

Jimmi

Re:
Aha..... a tady u nás tomu říkáme nafta
0/0
17.6.2004 15:12

Zdenda

Re:
Jenze oni fakt jezdi na benzin... Ne kamazy a jiny modernejsi stroje, al epri tamnim i na nase pomery postarsim vozovem parku je stale procentotechto vozidel velmi vysoke. A neni to jen kvuli extremnim podminkam [zima], proste technoligie diesloveho motoru je jednodussi a ekonomicke tlaky nebyly za komunismu prakticky zadne. Sam jsem jel pomerne peknym autobusem [na pomery jizniho Rusa peknym] ze zacatku 80. let pohanenym motorem mercedes, co se v pripade potreby [videl jsem] startoval klikou.
0/0
18.6.2004 20:12

kohe

spotreba:
pozor, zere to i travu kolem cesty ...
0/0
15.6.2004 0:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.