Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dacia Logan a její konkurenti

Na světě je další prostorný vůz za dobrou cenu - Dacia Logan. Jak si povede v konkurenci na našem, na cenu velmi citlivém, trhu? A kdo jsou vůbec její největší konkurenti. Přehled vozů, které v tuzemsku pořídíte do 250 tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

e

a
kde si četl ten doplatek za barvu klik??
0/0
12.3.2005 15:05

e

j
Krátce o Loganu
Dacia Logan je auto s poměrně „levným designem“, orientuje se totiž na účel (žádné zbytečnosti), nikoliv na krásu. Díky sdílení mnohých prvků s mateřským Renaultem je výsledkem vývoje levný vůz, který ale dokáže splnit nároky běžné rodiny. Logan je postaven na nové platformě, na níž spolupracoval Renault s Nissanem, výsledkem čehož jsou slušné jízdní vlastnosti. Dle prvních testů je odpružení spíše komfortní, což má za následek větší naklánění v zatáčkách, podvozek ale auto udrží. Vzhled vozu ani interiéru nijak neuchvátí, ale o to ani výrobci nešlo. Logan nejvíce připomíná Thalii, je sice hranatější, ale zavazadlový prostor byl „naroubován“ daleko citlivěji, takže Logan působí z profilu vyváženěji.
Největší zbraní nového Loganu (nízká cena přece jen coby lákadlo nestačí) je prostorný interiér, délka činí 4 250 mm, šířka 1 735 mm a výška 1 525 mm. Výrobce pečlivě rozvrhl vnitřní prostor, podle oficiálních údajů se 190 cm vysoký člov
0/0
7.3.2005 15:09

westik

zaplatil jsem
a co nevidět si pro něj jdu, moc se těším , projel jsem si stránky , německé i francouzské. němci mají z Logana vítr ,stojí v plné výbavě méně nez golf ve standartu... atd. takže nerozhodnutí , a ti co hodnotí auto podle fotek- podívejte se a ošahejte si to auto, než něco napíšete, a že je rumunské?- je fábia česká? vento německé?
0/0
6.3.2005 17:15

Věrka

Solenza
Teda,jak si tady tak čtu,tak nestačím zírat.S manželem jsme si vloni koupili Dacii Solnezu a líbí se nám více než Lodan-nevypadá tolik tuctově a zaujme.Nehldě na to,že jí nechybí vůbec nic,ani klimatizace,el.stahování okýnek,centrální zamykání,posilovač řízení,kvalitní rádio s CD přehrávačem,seříditelná zrcátka ze vnitřku.....hlavně má pořádný kufra motor 1.4.Jediné,co mi chybí je stěrač na zadním okně.Zatímco kamarád si koupil Peugeota 206 o asi 40000 dražší a nemá ani klimatizaci a má motor 1.2 a kouká spíše po té Solenze.Hlavně je i rozdíl v cenách náhr.díl",no ne? Je to super auto,dobře se v něm jezdí-čl.ho má krásně pod kontrolou...Znám pár lidiček s Fabií,kteří s ní mají docela dost trápení.Myslím,že je to super auto,ikdyž se mi do něj nechtělo,ale teď toho ani trochu nelituju.
0/0
20.1.2005 8:48

mir

solenza
Tak jsem koupil tu Solenzu.Vybavení jedna báseň,cena vynikající.Oproti drahým kočkolapům,kterými se mnozí chlubíte,protože na nic jiného nemáte  a které již směřují do kovošrotu a to auto jedna báseň. A hlavně je nové což se o vašich ojetinách i když s naleštěnou značkou říci nedá.
0/0
9.8.2004 22:28

šťoura

Re: solenza
taky ji mám - asi 7 půl roku/7000 nalítáno - a zatím ťuk-ťuk-ťuk - moc spkojenej - takže co dodat
0/0
24.9.2004 11:46

EnW

Trošku omezený výběr konkurence, ne?
No nevím, ale výběr konkurence je extrémně neúplný a tendenční - pokud je rozhodující cena do 250 000,- Kč, pak mě udivuje proč tam je holoverze Fabie za 225 000(tříválec z motorky, čtyři kola a volant, ta chudinka nemá ani zástěrky, tónovaná skla, centrál, dělená sedadla - prostě nic z výbavy, která je dnes už standardní), ale například Daewoo Kalos Comfort Cool s KLIMATIZACÍ za 242 900,- Kč už tam není! Kalos má oproti Fabii navíc klimatizaci, centrální zamykání, el. ovládání oken, tónovaná skla, nárazníky v barvě auta, dělená zadní sedadla, přípravu na rádio + 4 x repro a pořádný čtyřválcový motor o výkonu 53 kW (1,2l) - viz. www.daewoocz.cz ... Že by nežádoucí konkurence "české" automobilky v tendenčním "českém" plátku???
0/0
29.6.2004 10:24

Diletant

Re:
Hochu a kde máš airbagy? Co nastavení volantu. Zvlášť  pikantní je doplatek za kliky v barvě vozu (přes 5 tis. Kč anebo za mlhovky. A co takhle záruka na korozi ubohých 6 let. To auto po 3 letech odejde samo a nic už za něj nedostaneš.
0/0
9.7.2004 14:16

cochran

vyborne
myslim, ze za tu cenu je to dobre auto. Kazdopadne je vyborne , ze se na trhu objevuji levnejsi vozy. Alespon se zvysi konkurence a snad to povede i k poklesu cen. Doufam, ze si to uvedomi zejmena Skoda, ktera pomalu, ale prece ztraci pozici na nasem trhu. Dost mi lezou krkem vypecene reci dovozcu, ze ceny aut pujdou nahoru, aby se dorovnaly tem zapadnim. Mam jine reseni a to pokles Eura vuci korune. Ceny aut nevzrostou, presto se dorovnani s temi zapadnimi. Dobre reseni ne?
0/0
22.6.2004 9:09

vtech

prisera
Vždyť je to hnusnější než Thalia, což jsem považoval za nedosažitelné.
0/0
21.6.2004 22:36

Don Night

Paráda
Jestli to nebude moc poruchový, tak až budu vydělávat, tak to určitě koupím. Ještě by mohli začit vyrábět kombík, to by pak bylo ideální auto pro mladé rodiny s průměrným příjmem.
A že to nemá, elektricky stahovatelný okýnka, nastavovatelný zrcátka a počítač mi neukáže aktuální spotřebu? Čert to vem, stejně to je na nic.
0/0
21.6.2004 21:25

Tomcaj

Re: No, ses asi mladej,
ale mas pravdu. Jen at ti to vydrzi :-)
Jinak souhlasim, ze pro mladou rodinu to jako prvni (nove) auto nemusi byt spatna volba.
0/0
22.6.2004 23:15

zdeněk

to snad ne
 V ceně okolo 200.000,- kč jsou i konkurenti, to ano. Nechci rýpat, ale srovnávat NÁKUPNÍ TAŠKY na čtyřech kolech s LOGANEM , jako je Daewoo Matiz, Fiat Seicento, Hyundai Atos a Kia Picanto je šílené ! ! Když tato individua vidím jet po silnici, je mi těch řidičů uvnitř líto. To fakt nejsou auta. A za cenu okolo 200 tisíc, tam mají pouze volant. A o pohodlí dospělých cestujících nemůže být řeč. Ať je LOGAN jak říkáte šmejd, vypadá aspoň jako auto ! Všechny parametry tomu výrazně nasvědčují, jako rozvor, velikost kufru, výbava, prostor v interiéru a to normální rodina za tyto peníze hledá. Všichni konkurenti uvedení v článku v porovnání s Loganem, nabízí všeho méně - za více peněz ! ! Já bych si ani jeden z těchto vozů ( včetně Logana ) nekoupil ! Tyto typy jsou opravdu mimo mé požadavky, na kvalitní a pohodlný vůz. Já vlastním MAZDU 6, RV. 11/2003 a jsem spokojený ! ! Vřele doporučuji. Ale klidně se tu hádejte. A braňte tyto ( skvělé ) vozy. Já se aspoň pobavím.     
0/0
21.6.2004 21:15

elipsoid

Re:
Snažím se vás pochopit, ale moc mi to nejde. Tohle auto si nikdy nekoupíte, protože máte na auto třikrát dražší. Ale jsou lidi, kteří na šestku nemají (včetně mě).Tak proč tady machrujete? Komplexy z postele?
0/0
21.6.2004 22:35

zdeněk

Re: elipsojde SORRY
 Omlouvám se Vám. Jen jsem nepochopil proč ty malinké autíčka, srovnávají s o mnoho větším Loganem. To není dobře. Nejde jen o cenu vozu. Závěrem : Logan za ty prachy a výbavu je dobrá volba. NECHCI VENTILOVAT komplexy Z POSTELE, ALE CHTĚL JSEM JEN ŘÍCI SVŮJ NÁZOR K TOMUTO VOZU. Logan je z těchto vozů - OPRAVDU NEJDOSPĚLEJŠÍ. Což se třeba o MATIZU říci nedá. Dočetl jsem se, že Logan má prý větší rozvor než OCTAVIA II. A podvozek z Nissanu atd. Takže šmejd to asi nebude. Ahoj a nezlob se za tu mou Mazdičku. Mám z ní radost.
0/0
21.6.2004 23:30

Kuba

Ježiš....
Panebože Zděňku, co ty seš za vola... To jako až bude na Idnesu článek o dovolené na Šumavě, tak rychle přiběhneš napsat, že ty jezdíš na kanáry a že Šumava je na nic? Seš fakt osel.... P.S.: rychle spěchej odpovědět, že ti tu Mazdu všichni závidíme
0/0
21.6.2004 22:57

zdeněk

Re: dík
 Dík za tvůj příspěvek. A že jsem OSEL to mi fakt nevadí. I toho VOLA unesu, protože se nemusím vozit v těchto vozech za max. 250.000,- Kč. A na Kanáry taky nemusím. Já zbožňuji KARIBIK. Je to tam super. Vřele doporučuji ! Přiznávám že tam nejezdím každej rok, ale vím o čem mluvím. Ahoj.  
0/0
21.6.2004 23:18

jojo

Re:
lidi klid, zdenda je 17ti letej pubos co denne onanuje a pritom mysli na starou stodvacu, co jim stoji v garazi a co mozna bude k osmnactinam jeho...karibik? mno ten sem v atlase videl taky, asi tak jako zdenda, ze se vzdycky nechate vyprudit a nebo nerete neci zvasty vazne...
0/0
3.9.2004 0:03

syselpolni

Re:
To já s Vámi plně souhlasím. Ač jsou tyto vozy také zcela mimo moji oblast zájmu, docela tuto cenovou válku sleduji a oprostí-li se lidi od předsudků (což už se pomalu ale jistě děje) najde si Logan na trhu své místo. Můj názor na "nákupní tašky" a jejich srovnání s ním je zcela shodný. Když jsem si před lety kupoval své první nové auto - Felicii téměř v základní výbavě (základ byl tehdy za 216.000,-), nechápal jsem myšlenkové pochody těch co sáhli po Daewoo Tico za 199.000... Srovnání Logana s výše uvedenými mrňousy mi připadá podobné.
0/0
22.6.2004 10:44

Tomcaj

Re: No ja sice Tico nemam,
ale dalsi vec je, kdo v nem jezdi a proc. Pokud je to jeden clovek do zamestnani a zpet, tak z hlediska spotreby  a parkovani (napriklad) to je lepsi volba.
0/0
22.6.2004 23:12

tolan

trochu pečlivosti při psaní článku
Odkaz k Fábii 1,2 vede k Fábii RS. Není to trochu rozdíl??
0/0
21.6.2004 21:14

Tomcaj

Chyba u linku
Chci test Suzuki R+ a objevi se mi H. Atos !? A ten pritom link nema!!!???
0/0
21.6.2004 20:52

Tomcaj

Zvlastni - dve stejna auta a ruzny kufr ?
Agila 240 l, R+ 265 l ?????
0/0
21.6.2004 20:40

frantikprvni

Logan
No nevím určitě se najde spousta lidí kteří to budou srovnávat s ojetinama za 200 k, ale taky si člověk musí uvědomit že tohle jenové auto s dvouletou zárukou. Když u 6 let starého mercedesu někomu odejde počítač tak se může jít leda tak oběsit a v tom počítači jsou zrovna tak součástky z koreje jako v kterémkoli jiném autě. To že to nemá posilovač řízení to je jen o zvyk, u takhle lehkého auta má posilovač význam jen pokud auto stojí na místě a o ještě podle mého názoru celkem zanedbatelný, nakonec felicie posilovač taky nemá (většina). Tak že klidně počkám rok, potom se pozeptám známého kterej má autorizovanej servis pro Dacii jak to vypadá s poruchovostí a pokud bude říkat v pohodě tak ji klidně koupím. Nakonec smůlu na kus může mít každej, rodiče u fabie už v záruce měnili: sinenblok motoru, spojkový výlec, přední tlumiče, vstřikovací čerpadlo. To mi přijde jako celkem dost věcí na to že za ty dva roky najeli cca 15k kilometrů
0/0
21.6.2004 16:06

kurec

Re:
uff, to snad ne! dacie byla je a bude srot! to ze na novem aute nejde radit petka a prodejce vam rekne, ze se to musi vychodit je taky normalni? PS. kdo si koupi nove auto (predpokladam, ze naftove, kdyz odeslo cerpadlo) a najede s nim za dva roky 15 tis. km tak je budto nadsenec anebo vatar! za tri roky tu filcku (porizovacka cca 300,-) proda za 90.000,- tak to je nejakych 10,-Kc za kazdy ujety km bez benzinu, pojistky a tak. PS: taxík jezdí za 12,- :-)
0/0
21.6.2004 17:12

VLDX

Re:
No to snad ne. První série Fabií taky byly na ho*** Škoda - Simply Never!
0/0
21.6.2004 20:06

iFlix

Re:
Taxi za 12 kč/km? idealisto jsi z venkova. V praze platíš 19 kč plus minutovou sazbu 4 kč za minutu.
0/0
7.7.2004 21:32

Jack

Re:
Ona je ta filcka bez posilovače taky úplně šílená... Při parkování mě z toho chytá houser a když jedu, tak abych po tom volantu ručkoval jak cvičená opička. V normálním autě (za stejný peníze - nižší střední) takový věci vůbec neřešíš. (A to nemluvím o nějakých "zbytečnostech" jako jsou airbag(y), slušný radio, 4 nebo 6 repro, větší kufr, pohodlnější a líp stavitelný sedačky, lepší pasivní bezpečnost, třeba ABS, eletrický vokýnka...)
0/0
21.6.2004 19:21

Tomcaj

Re: posilovac...
to jste stejne jako ja musel okusit auto s posilovacem... do te doby mi to tak hrozne neprislo... Ale fel 1.6 bez posilovace to uz je fakt sila.
0/0
22.6.2004 23:17

Roman

Daewoo
Myslim ze by tam mel patrit jeste Daewoo Kalos.Cena je taky nejak kolem 250 000Kc.
0/0
21.6.2004 15:18

Segal

Re:
Souhlasim, tam je pod 250 tisic i klimatizace. Navic zaruka 3 roky a vybava ktera je skoro neskutecna. Pokud bych chtel stejnou vybavu tak u Fabie bych musel priplatit 100 tisic a mel bych na to jen dva roky zaruku.... Max. cena u Kalose je neco malo pres 300 tisic ale tam uz je opravdu vsechno + sportovni motor. Na jaro mi konci leasing u Matize (naprosta spokojenost - ted jsem si udelal rekord-spotreba 4,7 l/100km) a asi zakoupim Kalose.
0/0
21.6.2004 17:27

PeT

Re:
Matiz, konečně "rodinné" auto pod 200 tisíc!
Jedna věc je záruka a druhá jestli ji člověk využije, resp. jestli mu závadu jako záruční uznají. U rákosek je pro to důvod!
 
0/0
21.6.2004 18:14

vtech

Re:
A mozna taky Zastava a Zaporozec, taky kvalitka.
0/0
21.6.2004 23:04

Petr V.

Diskuse
Proc jsou smazany vsechny starsi prispevky? Nekdo zase bumba v praci?! Ala kvalita idnes.
0/0
21.6.2004 12:34

František Dvořák

auto@idnes.cz
Dobrý den,
můžete mi prozradit, u jakého článku jsou smazány starší příspěvky?
Děkuji
František Dvořák
0/0
21.6.2004 13:32

Petr V.

Re:
Ty moje VOLE!
0/0
21.6.2004 19:31

František Dvořák

Re:
Vážený pane,
za posledních 7 dní se na www.idnes.cz objevilo 7 vašich příspěvků. Ani jeden z nich nebyl smazaný.
Byl byste tak laskav a udal titulek (případně link) na článek, u kterého byl Váš příspěvek smazán?
Děkuji,
František Dvořák
auto.idnes.cz
0/0
22.6.2004 10:52

svobodny clovek

Re:
Ze se s nim bavite ! S VOLEM !
0/0
11.7.2004 13:07

DanD

Cena Fiesty???
Nechápu uvedenou cenu Fordu Fiesta, když v textu testu, na který odkazuje link je psáno: Ford Fiesta se prodává v základním provedení s benzinovým motorem o objemu 1.3 litru a s třídveřovou karoserií za 286 400 Kč, pětidveřový model vyjde na 299 900 korun. Testovaná třídveřová fiesta s agregátem 1.6 ve výbavě Trend přijde na 391 800 Kč, její pětidveřová varianta stojí 405 300 Kč.
0/0
21.6.2004 11:21

Sir Patislav

Re: cena dle akce
Ta cena je spravne...protoze uz vice jak rok je uveden akcni model Fiesty ktery je prave za necelych 245tis....jen clovek nesmi verit vsemu co je na idnesu...neumi si overit ani velikost kufru na toz cenu ze ;)
0/0
21.6.2004 12:07

František Dvořák

auto@idnes.cz
Dobrý den,
test na který článek odkazuje je z října 2003. Odkaz byl do článku zařazen kvůli testu vozu jako takového. Není v našich silách při každé změně ceny dohledávat je a opravovat ve starých textech.
Děkuji za upozornění, alespoň jsem odhalil chybu - u starších testů se nezobrazuje datum publikace a čtenáři jej mohou odhadnout pouze podle diskuze.
Přeji krásný den
s pozdravem
František Dvořák
auto.idnes.cz
0/0
21.6.2004 13:41

Bagr

Ojetiny
A v bazaru se vás zeptají: Cože, vy za to ještě něco chcete?
Za 200 jsem si radši koupil tři roky starýho Civica a mám klid.
0/0
21.6.2004 11:19

agent6542559

Výbava
Důležité je porovnat také výbavu. A to jak u těch nejlevnějších aut, tak u těch dražších. "Základ" je u každé automobilky něco jiného. Třeba Mazda 6 za 650000,- vyjde ve stejné výbavě jako Octavie za 850000,- Kč. A to stále porovnávám jabka z hruškama ....
0/0
21.6.2004 10:50

Jack

Re:
Spíš třešně s rybízem... Teda nic proti rybízu, ale stejně je škodivka předražená a malá.
0/0
21.6.2004 12:33

řitič

???
Jestli bude základní cena kolem 200T, tak se toho asi konkurence bát nemusí. Pokud by to byli schopní prodávat za těch 160, to by bylo o něčem jiném.
0/0
21.6.2004 9:17

Marek

srovnání
Srovnávat moderní, kvalitní a technicky vyspělá auta jako je Fabia, Fiesta, Corsa na jedné straně se sr@čkami 3. kategorie jako Lada, Dacia, Daewoo, Hnujdaj apod. na straně druhé může jen blázen, ketrý skutečně neví co s penězi. Aneb nejsme tak bohatí abysme si mohli kupovat na první pohled levné a nekvalitní auta. 
0/0
21.6.2004 0:54

Souhlas

Re:
S tím se dá souhlasit, akorát tu Fabii máte ve špatné kategorii ...
0/0
21.6.2004 8:35

svobodny clovek

Re:
Ano v testech byva Fabie hodnocena lepe nez Fiesta nebo Corsa, je to auto o kategorii vyse.
0/0
11.7.2004 13:10

anonym

Re:
A to řiká sráč, kterej jezdí ve starým embéčku.
0/0
21.6.2004 10:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.