Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vraky v centru Prahy

Centrum Prahy připomínalo koncem minulého týdne spíše autovrakoviště. Tucet zdeformovaných, ale jinak zbrusu nových osobních automobilů zde působilo v roli originálního poutače slavnostního ceremoniálu: Česká republika se stala první zemí bývalého východního bloku, kde byly oficiálně vyhlášeny výsledky crashtestů Euro NCAP.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

iuos

hmm
až se lidi budou chovat jako lidi nebude třeba ochranných pomůcek
0/0
14.7.2004 17:47

stodvacítkář

Š120
Zajímalo by mě, jak by v tomto testu dopadla Š120, která je stále jedním z nejběžnějších aut na našich silnicích.  Hádal bych, že asi jako sešlápnutá plechovka od piva :-/ Nevíte o stránkách, kde jsou nějaké výsledky?
0/0
2.7.2004 16:18

MP

Re:
Poloz(te) otazku trochu jinak: Jak by dopadla naprosta vetsina aut z doby, kdy byla vyrabena S120?Takovy vysledky nenajdes asi nikde a navic musis vzit v uvahu,ze kastle casem koroduje a jeji vlastnosti se meni a tudiz jejich vypovidaci hodnota by byla velice slaba.
0/0
5.7.2004 23:03

M626

Re:
Jak by dopadla 120ka? No to nevím,ale našel jsem jeden obrázek z testování š 100..A vzhledem k tomu že je to prakticky stejný auto,tak se dá usuzovat že by 120 dopadla stejně..Jinak je to jenom v 50km rychlosti.. http://auta5p.car.cz/katalog/skoda/s100_05.htm 
Za povšimnutí jistě stojí ten rozlitej obsah nádrže co to má vepředu..chutné..Naštěstí u 120ky ji alespoň dali pod zadní sedadla..
0/0
6.7.2004 17:02

Lukas

Re:
Na to že to je v padesátce to neni na takovou plechovku tak strasny. V dnesni dobe kdyz nabouras s novik autem v padesati tak je to slupka jako prase a je to totalne zruseny jako to MB. Mam s tim vlastni zkusenosti- Felicia, BMW 318, Passat
0/0
8.7.2004 17:18

M626

Re:
No špatný nešpatný..Hlavně se novější auta testují v 64km/h a důležitý je že pak jdou otevřít dveře..což u tohohle těžko..a bylo by to dost zásadní,pokud by ti začal hořet ten vyteklej benzín..:o)Navíc jde o současnej stav,kdy určitě nebudou škodovky řady 1xx ve stavu jako z fabriky,jako ten kus na tom crash testu..
Ale teoreticky kabina není až tak zničená a přežít by se to dalo,ale zkoušet bych to teda nechtěl :o))
0/0
13.7.2004 17:18

baxtter

Ochrana chodců ???
No nevím jak může auto chránit chodce v případě že do nich najede na přechodu...???
0/0
2.7.2004 16:14

petr

Re:
napr. tim, ze chodci pri stretu neskonci pod autem
0/0
2.7.2004 16:24

Jack

Re:
Přesně tak... frajeři s vratama před chladičem ti pěkně pocuchaj nohy i když do tebe na přechodu jenom drcnou.
0/0
7.7.2004 10:53

tigra

tigra ma 4 a ne 5
jen ze v textu pisete ze tigra ma 5, coz jsem se divil..
0/0
2.7.2004 14:27

spirit

chodci
Ja jen nechápu, jak se testujou chodci? Co je tím myšleno?
0/0
2.7.2004 14:11

Rjaavne

Re:
No moderní auta by měla být bezpečná jak pro posádku tak i pro okolí, tz. že venitř co nejtužší a zvenku co "nejměkčí"... to když srazíš chodce moskvičem nebo volhou tak už mu nic nepomůže ale když ho srazíš něčím bezpečnějším tak to přežije... samo nejde o jemné otření:-)
0/0
2.7.2004 15:20

bluewind

První země bývalého východního bloku?
První země bývalého východního bloku? Co to je za termín?, proboha jak dlouho nám tu bude někdo donekonečna opakovat co tu bylo před 15ti, 20ti a 50ti lety? Jsme snad země střední Evropy ne? pane redaktore asi jste zaspal dobu.....o Německu se také nezmiňujete jako o bývalé Třetí Říši......
0/0
2.7.2004 13:23

mikejmaus

Re:
dojčland dončland, íbr ales! :)
0/0
8.7.2004 11:07

petr

pravopis
ten pravopis : zahambit? co to je?
0/0
2.7.2004 10:46

alderfer

Re:
to je normální používané slovo. So, wo co go?
0/0
2.7.2004 12:46

2Mac7

Re:
No, normálně se používá s "n" , ale nejde fakt o nic .
0/0
2.7.2004 13:05

drag

A co nová Škoda Octavia? Nějaký problém?
Proč nebyla zařazena nová generace tak úspěšného vozu?
0/0
2.7.2004 8:18

MP

Re:
Pokud vim, tak Octavia bude prezentovana az na podzim s dalsimi vozy. A tahle akce neni neco, co by delalo reklamu...respektive to neni jeji ucel. Ucelem je pokud mozno objektivni posouzeni technicke vyspelosti vozu a pak z toho udelat nejaky hodnoceni, kterymu bude rozumet siroka verejnost. Kolik lidi by melo neco z toho, kdyby se napsalo: Auto XY - HPC30 348, VC 0,65 m/s atd.? A pokud auto dosahne dobrych vysledku, tak proc toho ze strany vyrobce / importera nevyuzit, ne?
0/0
2.7.2004 8:32

Josef Svoboda

Smetiště
Překrásné dělat z republiky smetiště, aby si zahraniční firmy udělaly reklamu.
0/0
2.7.2004 7:08

Svoboda

Re:
Překrásné ukázat řidičům jak auto dopadne v 64km/h a co teprve boční náraz.  
0/0
2.7.2004 9:13

Roumen

Re:
Jojo...ty fotky a videa na jejich strankach sou husty. Malokdo na prvni pohled veri, ze to je opravdu v sedesatce...
0/0
2.7.2004 9:21

Jindrich

Re: Smetiste?
Nevim jak vy ale ja pri koupi noveho vozu se urcite ridim tim jak dopada v oblasti bezpecnosti. Nezajima mi ani tak jestli to ma supersilny kone, deset repraku  nebo jestli ho "vytunim" kusem laminatu. Jedine co na aute potrebuji jsou veci tykajici se meho zdravi - to co mi v krizove situaci dokaze zachranit kejhak. Je mi taky jedno jestli auto vyrabi ten ci onen vyrobce, at je to Skodovka nebo nekdo z venku, kdyz mi dá výhodné podminky na porizeni kvalitniho auta tak jsem spokojen. A tech par aut, ktere se takhle rozsvihaj se stejne plne zrecykluje, tak o co jde. Mozna ze takovehle ukazky aut bych predkladal k nahlednuti tem vsem magorum, co se honej jak urvany a mysli si ze oni jsou na silnici bozi, ktere vsichni musi respektovat. Aspon by videli do ceho jdou.
0/0
2.7.2004 9:24

kendy1

Re:
Myslím že tahle crashtesty jsou k prdu. Tedy alesppoň co se týká té rychlosti.
Uvědomuje si vůbec někdo,že při 64km/h je to jako by do sebe ťukla dvě auta co jedou rychlostí 31km/h.
A teď ruku na srdce, kdo jezdí po silnici třicítkou a pokud náhodou někdo ano, tak musí pouze doufat, že protijedoucí vozidlo pojede také max. 30km/h
Takže ty slavné tesy jsou vlastně teoreticky k h.v.u
0/0
2.7.2004 12:10

TopGun

Re:
Trosku suhlasim, tie crashtesty su dobre najme pre reklamu. Bocny naraz sa da brat realisticky, no predne narazy toho vela nenapovedia. zalezi na tom, ci narazim predkom do steny, do cloveka, do protiiduceho auta alebo do stlpa.
0/0
2.7.2004 12:16

IT

Re:
To "kendy1" : Ale nejsou k prdu.Nebo je snad výrobci dělají, aby více utratili?To sotva.64 km/h je málo,29 km/h z boku na sloup 254 mm je také málo,ale asi se to dělá, aby bylo vůbec nějaké srovnání.A výrobci jsou tlačeni ke zdi a musejí v bezpečnosti tlačit na pilu.O tom to celé je.Vydělá na tom(sice i zaplatí) zákazník.Rychlosti se budou zvyšovat. Kdosi psal,že se z republiky dělá smetiště.Co dodat...I to je názor a komentář netřeba.Možná si pár lidí uvědomilo, v jak bezpečných autech sedíme a jak blízko jsme hranici nežití.Poučné, seč lidé jsou, bohužel, nepoučitelní.
0/0
2.7.2004 12:48

&rew

Re:
pri stretu dvou protijedoucich vozidel se sice rychlosti pri narazu scitaji, jenze je treba si uvedomit, ze v tomhle pripade jsou taky dve deformacni zony, takze se to zase neda az  takto zjednodusit
0/0
2.7.2004 13:25

username

Re:
Zkuste se chvilku zamyslet než něco plácnete. Zapomínáte totiž na to, že v naprosté většině případů řidič před bouračkou brzdí, takže výsledná rychlost při které nabourá je nižší než tou kterou jede. Těch 64 km/s je počítáno statisticky jako nejdčastější rychlost. Samozřejmě jestli jedete dvěstě, tak na 64 km/s budete brzdit hodně dlouho, ale to je váš problém. Ale z 50 ve městě na 30 zabrzdíte za dvě vteřiny, když jedete někde 130 na dálnici, tak (jezdíte-li s rozumem) máte větší výhled a více místa na brždění, takže se to také ubrzdí.
Samozřejmě jsou to syntetické testy, každý náraz je jiný, jeden je trochu z boku atd. Ale jako měřítko porovnávající zabezpečení vozů je to myslím velmi dostatečné.
Jenom je blbost, že ty hvězdičky nesčítají. Takhle se chlubí automobilky pěti hvězdičkami a to že mají jednu za ochranu chodců nemusí ukazovat.
A nebo kdyby se řeklo, že kdo chce použít počet hvězdiček a ochranou známku testu, tak musí zveřejnit všechny hodnoty.
0/0
2.7.2004 16:36

M626

Re:
Mě by naopak přišlo jako blbost hvězdičky sčítat...Protože pokud by nebylo uvedený za co jich kolik bylo,tak by třeba při 6ti hvězdičkách mohl být výsledek hodně rozdílný..5+1,3+3...A ať to zní jakkoli ošklivě,mě jako řidiče,nebo posádku auta zajímá hlavně bezpečnost uvnitř a ne venku,takže výsledek 5+1 je pro mě lepší...
0/0
2.7.2004 17:44

Tom

Re:
Nevim jak vy, ale vetsina lidi v CZ se pri nakupu jakehokoliv vozu ridi hlavne cenou. Vetsina ani na "bezpecnejsi" ani nema.
Proc si myslite, ze tu jezdi stale pul milionu S105-S120, ktere jsou na tom z bezpecnosti (predevsim kvuli korozi) tak na -2 hvezdicky ?
0/0
2.7.2004 22:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.