Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Citroen C5: chytne druhý dech?

Na domácím hřišti pařížského autosalonu se chce francouzská automobilka samozřejmě předvést v plné parádě. Proto, kromě zajímavého a pohledného nástupce xsary - modelu C4, chystá i velmi výrazný facelift velké C5. Zepředu a zezadu jde o téměř nové auto, bachraté boky naopak zůstaly. Přibyly i technické lahůdky uvnitř.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PRAGUE BB

http://www.prague-bed-and-breakfast.com/
Prague Bed and Breakfast - Accommodation in Prague centre
0/0
30.8.2004 23:49

Pete

žůžo
 C5 je nádhera, jsem rád, že francouzi jdou v designu svou cestou (německá auta - BRRR). Uvidíme, co provedli se zádí C5 break. Zadek sedanu byl před faceliftem asi hezčí, ale je to věc vkusu.
Ještě budu 10 let šetřit a pak rozbiju prasátko...  Ale vždyť to stojí skoro stejně jako Octávka 1,9TDI ... (a je to větší a lepší svezení).
0/0
29.8.2004 15:51

Karel

citroen
Jezdím průměrně 40 tis km ročně. Vystřídal jsem Vectru, Citroen Xantii a nyní nové Mondeo. často jsem jezdili  i v Pasatu, které používal můj partner.  Je pravda, že C5 je hnusná ale rozhodující je pro mne komfort a spolehlivost. Xantie byla to nejlepší auto, které jsem dosud měl.  Tuším, že se k citroenu vrátím. 
0/0
20.8.2004 15:38

Vlaďa S.

O versus O
Když už tady píšu ty svoje zážitky, tak bych se s vámi mohl podělit ještě o jeden. Před pár týdny měsíci jsem byl v Praze a na parkovišti do mě vrazil nějaký maník s Octávií. Já jsem byl Omegou. Vrazil do mě předním nárazníkem a blatníkem a měl to dost pochroumané. Ten blatník byl od pneumatiky tak milimetr, div měl auto nepojízdné a já na nárazníku Omegy jsem měl modročerný flek o velikosti cca 30x20 cm. Zaujalo mě, jak rozdílně byly vozy poškozené. Beru v úvahu, že nárazník u Omegy je plastový a ten se prostě vrátil zpátky do původního stavu. Ale při takovém poškození Octavie jsem zíral, že neprasknul. Ale šok pro mě přišl až když jsem přijel do servisu. Myslel jsem, že tam Omegu rovnou nechám, ať to přelakujou. Ale procovník v servisu vzal leštičku, leštící pastu a houbu a začal leštit a k mému údivu asi po 10 minutách modročerný flek zmizel a objevila se původní stříbrná metaliza. Je tam sice pár drobných škrábanců, ale ty jsou vidět jen zblízka, z 5 metrů nic nepoznáte.... Škoda, že se to nevyleštilo na místě nehody, stálo by za to vyfotit ta dvě auta vedle sebe...
0/0
20.8.2004 14:56

Vlaďa S.

C5
Jo a když už tady píšu ty svoje postřehy. Tak si ještě dovolím napsat pár řádků. Moje poslední 2 auta byla Opel. Nejdřív Vectra 2,5 V6 a nyní Omega 3.0 V6. Obě jsem kupoval nová, Vectru jsem měl 3 roky a žádná závada. Omegu mám 4 roky a kromě nějakých problémů s automatickou převodouvkou před rokem, také nic. Ale přesto se na mě spousta lidí dívá, že když mám Opel, jako bych jezdil v Trabantu. Přitom ta Omega byla v nejvyšším provedení a s veškerou příplatkovou výbavou (1.480.000,-) Jo abych nezapoměl mám ještě dodávku Opel Combo, 7 let a pouze tam leju benzín a jezdím.... No a pak jsem chtěl ještě pár zkušeností od svých známých. Jeden známý si koupil BMW 5 a nadával na to, že přijel na servis, a to, že (s trochou nadsázky) tam auto 2x obešli a 1x se ohnuli, aby se koukli dolů a zaplatil za to 20 tisíc, to mu tak nevadilo, s tím prý počítal, ale že mu řekli, že je potřeba vyměnit 3 věci a ztoho tu první a druhou mají, ale na tu třetí musel 14 dní čekat, tak to už mu vadilo. Vzlášť, když to bylo pokaždé. Druhý známý si koupil také BMW 5 ä během prvního roku mu 3x opravovali motor.... A zrovna nedávno byl u mě kamarád, který si před rokem koupil Land Rover Discovery za 2 miliony (nechal se přesvědčit reklamou, že je to ta správná hračka pro správné chlapy) a přijel ke mě bez něj.... A říkal, že si opravdu užil, vždy prý měsíc jezdil a následně bylo auto měsíc v servisu..... Připomínám, že se u všech případů jednalo o nová auta a že se nejedná o případy že to někde někdo slyšel, ale buď mé osobní zkušenosti, nebo zkušenosti mých známých, které se staly přímo jim. Takže nevím, ale to, že má některá značka zvučnou image ještě automaticky neznamená, že s ní bude člověk spokojený... Přeju fajn odpoledne.
0/0
20.8.2004 14:31

Vlaďa S.

C5
Zdravím. Před časem jsem v tisku četl o tom, že nová C5 má mít v nabídce i nový motor, který vyvíjel koncern PSA společně s Fordem, jedná se o šestiválec 2,7 HDI, který jako první nyní začali montovat do Jaguaru. Ale ve Vašem článku se o něm nezmiňujete. Zajímalo by mě, jestli se počítá s tím, že se bude do C5 montovat později, nebo ho bude Citroen mít jen v C6, která přijde na trh později, ale asi nebude v provedení kombi...:-( A ještě bych se chtěl zeptat, zdali Citroen něco provedl s palubní deskou. Ve stávající C5 je nic moc, nelíbí se mi a materiály působí dost lacině. Mám 4 roky starou Omegu V6 a tam je palubka o třídu luxusnější a protože o nové C5 uvažuji, tak bych nerad přesedlal do horšího... Pěkný den všem čtenářům. Vláďa S.
0/0
20.8.2004 8:37

Ondřej

Re:
Si to kupte a za rok se s námi podělte o své zkušenosti.    Když se kouknete na inzeráty, tak ročník 2002 s 2.0 HDi se dá pořídit pod 400 tis a benzín ještě levněji - proč si myslíte, že někdo prodává po dvou letech auto se ztrátou 50ti %. Těch inzerátů je docela dost a kolik potkátě za den na našich silnicích C5tek
0/0
20.8.2004 11:10

Vlaďa S.

Re:
No mám známého Sokolově a ten C5 měl a říkal mi, že to bylo jeho zatím nejlepší auto, najezdí ročně kolem 70 tisíc km a tak každý rok kupuje nové auto a za posledních 10 let už jich pěknou řádku vystřídal. C5 prodal a místo ní se nechal přesvědčit na novou Mazdu 6 a prý se ta Mazda na C5 naprosto nemá, vůbec se s ní nedá srovnávat. Měl jsem počátkem 90 tých let jsem měl Citroen CX 2,5 6V,sice ojeté (bylo to jediné auto, které jsem kdy nekupoval nové), měl jsem ho 2 roky a naprosto žádná závada. Teď mám pár měsíců nové Berlingo 2.0 HDI a naprostá spokojenost. Dva z mých zákazníků, si před pár měsíci koupili C5 a jsou také navýsost spokojeni. A k té ceně, Citroen nyní v posledních měsících dával na C5 slevu ze základní ceny 19 % asi vyprodávali před příchodem nového modelu a k tomu si připočtěte odpočet DPH za kombi tak to se nedivte, že se starší prodávají za 400 tis, když nové koupíte kolem 600 tis.
0/0
20.8.2004 12:58

Ondřej

Asi hodně záleží, co od auta očekáváte
Pokud někomu nevadí, že mu auto moc nesedí v zatáčkách a že na dálnici bojuje s bočním větrem, tak musím uznat, že je svezení docela příjemné - v kabině je opravdu hodně místa, sedačky jsou superpohodlné a auto je i hodně dobře odhlučněné - my tam máme ten 100 kW benzín a je fakt jedno, jestli to točíte na 3 nebo 6 tis otáček. Taky je pravda, že se C5 nekradou, nevzbuzují závist a slušně vychází i pojištění.
Ty Francouzi to asi nemysleli špatně, ale co se nás týče, tak těch závad je fakt moc. Když uvedete Váš e-mail, tak Vám pošlu fotky koženého volantu po roce a půl a ujetí cca 40ti tis. km - odráží to kvalitu i toho zbytku
0/0
20.8.2004 13:49

Ondřej

Ještě k té ceně
Teď jsem koukl na stránky Citrënu a spočítal, na koli by ten náš "frajer" nyní vyšel - rovných 770 tis, což je asi jen o 35 tis. méně, než v roce 2001. O slevě 19 % nic nevím, ale upřimně řečeno už o žádném dalším Citrënovi netoužíme, takže to nesledujeme 
0/0
20.8.2004 14:13

Vlaďa S.

Re:
Jasně, že pokud berete v úvahu cenu v ceníku, že jste na 800 tis., ale pokud berete kombi, tak si můžete odečíst DPH, což je 19 % a k tomu u Citroenu jak na Kladně tak v Kralupech nabízeli slevu dalších 19 %. Což je suma sumárum z 800 tis zaplatíte 570 tis. Samozřejmě to DPH zaplatíte, ale to vám pak vrátí, ale to jistě víte.... Nabízeli mi to u obou prodejců, když jsem kupoval Berlingo, ale stará C5 mě nenedchla, počkám, prohlédnu a vyzkouším si novou... V.
0/0
20.8.2004 14:36

Ondřej

Re:
Tak uvidíte - třeba budete mít víc štěstí     Osobně považuji combi C5 za superšeredné auto, ale to je věc vkusu a nikomu to nevnucuji - nakonec každé zboží má svého kupce!  Ta sleva 19 % - co píšete - je fakt super, ale u nového modelu se jí ze začátku určitě nedočkáte - ale je možné, že budou po roce dávat slevy třeba 30 %, jen aby se toho prodejci zbavili ze svých "šourumů"
Určitě bych Vám ale doporučil zkušební jízdu s autem, které má najeto aspoň 40 tis. - pochybuju, že se jízdní vlastnosti nového budou od současného moc lišit a po těch 40ti už uvídíte, že to fakt není ono. Hezký víkend Ondřej!
0/0
20.8.2004 15:26

Jenicek25

Re:
Než si koupit C5, to bych radši šel do Peugeotu 407. Ale ono by to vyšlo skoro nastejno.
0/0
20.8.2004 13:42

kupec Samo

C5
Ta C5 je takovy hnus, ze nevim odkud se traduje, ze francouzska auta jsou hezka.
0/0
19.8.2004 22:22

Hegi

Všechno je třeba vidět v souvislostech
Lidičky, jak to tady čtu, tak vám malinkon chybí soudnost.  Jezdil jsem snad krom náklaďáku, traktoru a lokomotivy se vším a všechno se někdy pokazilo. Teď jezdím 8 let Citroeny a i když se tu a tam něco pokazí, tak si za to můžu většinou sám. Za tu dobu jsem na nich najel tak 560 000 km a měl jsem tak 10 závad. Je fakt, že mám jen diesly. XM, byť staré je nedostižné teď mám už třetí ato jen proto, že jsem začal na ročníku 91 a chci se propracovat k 99. BX staré 20 let jsem si užil asi 50 000 a neměla problém. Picasso jsem měl 3 roky a krom ventilátoru jsem neměl za 170000 km problém. TeĎ mám C8, 40 000 km za 4 měsíc, a zase všechno OK. V servisu super zacházení, i na té centrále co jsem četl o té aroganci záleží na koho natrefíte. Ale asi je to pravda. Ale kde to není. U autorizovaného BMW prodejce prodali mému známému jetou M3. Prý lehce škrábnutou. Když jí rozstřelil, nebyly v ní bagy a zjistilo se, že byla slepená ze 3 kusů. U audi, opět autorizovného prodejce prodali mému jinému známému kradenou A8. Jako novou. Ve 3 Octáviích jsem viděl 3 mrtvé (jeden byl můj kamarád) a ani jedomu nevylítly bagy. Tak co? Já si myslím, že je třeba to vidět v souvislostech a nenadávat jen na základě toho, že mám smůlu. Někdy jo, někdy ne.
0/0
19.8.2004 20:59

Ondřej

Po osobní zkušenosti s C5 už žádný další Citroen nesmí do "baráku"
S C5 2.0 benzín mám zkušenosti od roku 2001, auto má nyní najeto lehce přes 80 tis - a je to od začátku krám - se starými Citroeny se to fakt nedá rovnat.
Závady se týkají úplně všeho - odešla hydraulika, loupe se kožený volant, upadlo sedadlo řidiče, neustále zmatkuje palubní počítač, tak jednou ročně odejde venkovní teploměr - pak blbne i klimatizace, protože se automaticky nastavuje dle venkovní teploty....  C5 taky  občas hlásí, že mu došla voda v ostřikovači, což většinou není pravda. Občas to nejde nastartovat a displej radí "Servis..." - za pár hodin auto o ničem neví a vesele jede . A ten podvozek si taky dělá co chce - auto se na hrbolech moc zvedá a pak začne téměř odskakovat.... Na dálnici autu vadí boční vítr - zřejmě i v důsledek ohromných převisů karoserie....  V rámci svolávaček nám už měnili část přední a později i zadní nápravy a někdy začátkem léta i původní plechové disky, protože se ukázalo, že mají výrobní vadu a můžou prasknout. 
Když budete něco reklamovat přímo u zastoupení značky Citroen pro ČR, tak narazíte na nauvěřitelnou aroganci - když jsem reklamoval kožený volant, který se začal po roce a půl loupat, tak mi řekli, že jsme si měli koupit prodlouženou záruku - cca 20 tis. Kč. Když jsem uvedl výčet doložitelných závad a problémů, které jsme s vozem do té doby měli, tak mi vedoucí úseku pro spokojenost zákazníků - tuším Ing. Hrabák e-mailem odpověděl, že by nás mělo to teď mělo 2 x mrzet, že jsme si tu prodlouženou záruku nekoupili. Co dodat.....
Mizerná je i ergonimie a zpracování interiéru - palubní deska je nesmyslně veliká a na nerovnostech dost drnčí a všechno je od řidiče daleko, kolem pedálů je těsno a mizerná je i loketní opěrka - loket z ní padá...
Jinak ten nový dizajn na mě působí, jak kdyby to někdo poskládal ze zbytků....
0/0
19.8.2004 17:11

dewils

krásné autíčka
Nádhera, kdybych měl prachy tak si koupím C4 tří dveřovou
0/0
19.8.2004 15:14

Přemda

Tfuj, tfuj C5 NE
No, stávající design C5ky je tak trochu na poblinkání tak uvidíme čím se frantíci předvedou. Interier C5 připomíná spíše dodávku než luxusní vůz. Nebýt toho skvělého motoru HDI asi by si ji mnoho lidí nekoupilo.
Jo a dneska ráno jsem viděl u silnice billboard s obrázkem nepřekonatelného BMW řady 3, respektive 320d za 800tisícKč. Hmmm, nevim nevim ale ten Bavor by to asi určitě vyhrál. Co vy na to Citroňáci?
0/0
19.8.2004 14:17

Pete

Re:
Bavor určitě NEE. Ani zadarmo.
0/0
29.8.2004 15:44

Tom

Nepochopení designu ?!?!
Obávám se, že důvod ne příliš vysoké obliby C5 je především pověstná "kvalita" Citroënů, na design bych to nesváděl. Zákazník kupující velké auto vyhledává především spolehlivost a tu prostě Citroën nezaručuje.
0/0
19.8.2004 14:03

Přemda

Re: Spolehlivost Citroenů, hmmmmm
Spolehlivost Citroenů, hmmm a to jsi četl kde? No nic, jedeme dál.
0/0
19.8.2004 14:20

francouzske auto ne !

Re:
To je znama vec, ze Francouzi neumi delat spolehliva auta
francouzske brambory ano !
francouzske auto ne !
0/0
19.8.2004 16:54

Honza 8

Re: je to pravda
Je to pravda, ja mam Picasso a za 4 roky uz 4 poruchy (nejake lozisko, pak tycka stabilizatoru, zadreny  vetrak, drnceni nekde v motoru...) .
Krome toho mame Toyotu Corollu a prvni porucha (uhliky starteru) se objevila az po 14 letech !
 
 
0/0
19.8.2004 17:04

Škodověnka

já sobně
Já osobně bych brala Škoda Fabia WRC - 6-ti kvalt paráda s takovym autem je radost jezdit mozna jeste novou Xsaru
0/0
19.8.2004 13:51

Jenicek25

Francouz
Je pravda, že Francouzi design umí. Francouzská auta jsou nádherná - viz Peugeot 407, Citroen C4, Renault Megane, ale mají co dohánět na poli spolehlivosti. Moji kolegové mají jeden Xantii Break (předtím Xantii liftback) druhý má C5 kombi. Oba mají problémy a jsou často v servisu (elektronika nejvíce), ale jinak si je docela pochvalují. S oběma je jízda příjemná. Já bych si francouzské auto asi nekoupil, dávám přednost kvalitě a spolehlivosti před líbivostí. Pro mě je jednoznačným favoritem HONDA.
0/0
19.8.2004 13:40

Jaguar

Re:
No nevim jestli bych šel zrovna do Hondy díly jsou na ní dost drahé i servis a hlavně je to Korejec. U mě jasně vede VW a nejlépe BORA nemusim ani toho Passata ale líbí se mi C2
0/0
19.8.2004 13:47

Verstappen

Re:
Honda je Korejec? jak jsi na to přišel?  od šikmookých je, ale od jiných  Hondu nemám, ale je to dost dobrý auto
0/0
19.8.2004 14:43

Jenicek25

Re:
Teda Jaguare, teď jsi mě vážně dostal !! Honda a Korejec? No, promiň ! Japonská Honda je největší světový výrobce motorů (benzínových) a patří spolehlivostí mezi to nejlepší na světě.Pravidelně se umisťuje na předních příčkách v hodnocení spolehlivosti i v soutěžích o nejlepší motory (Engine of the Year). Skoro ve všech kategoriích, kde má zastoupení vyhrává nebo je do třetího místa.  Souhlasím, že pořizovací cena japonských aut je vyšší, mají dražší náhradní díly a servis, ale zase nepotřebuješ do servisu každých 5.000km kvůli poruše, protože to jsou prostě držáky, takže v součtu Tě to vyjde levněji. VW Bora je dobré auto, zejména s 1.9 TDi a 6-kvaltem, ale je to jen předražený VW. Doporučuju - zkus se podívat k dealerovi Hondy na Accord 2,2 i-CTDi a vyzkoušej ji. Zaručuju Ti, že Ti spadne brada až na zem !  
0/0
19.8.2004 16:29

kupec Samo

Re:
Kdyz existuje OCTAVIE, tak BORU si muze koupit jen naprosty idiot
0/0
19.8.2004 22:24

Jenicek25

Re:
Ale Octavia nemá modré podsvícení palubky !!
0/0
20.8.2004 13:14

Ricci

není špatná....
ale kam se hrabe na 407....
0/0
19.8.2004 13:32

Lou88

Zvláštní auto
Na jedný straně mě přitahuje na druhý odpuzuje. Určitě je hodně komfortní, ale nevím jak jízdní vlastnosti. No, toho aby mě nějakej Francouz přetáhl od Audi se stejně nedožiju, tak co
0/0
19.8.2004 13:25

Martin

Hydropneumatický podvozek? To je proč bych do něj nešel.
Je známo, že Citroen už v předešlých modelech dlouhou dobu používal hydropenumatický podvozek. Je to moc hezké, do té doby než se něco nepo...e, potom se člověk nedoplatí (osobní zkušenost). Všechna poslední auta jsou přímo přetechnizována a vybavena novými vymoženostmi, takže je jasné, že se nepočítá s tím, že budou jezdit déle než 8-10let. Chci vidět, kdo si koupí staré auto, kde se všechna technika podělává.
0/0
19.8.2004 12:54

Speedy

Hmmm, pěknej kousek
Má svůj styl.
0/0
19.8.2004 11:41

petr k.

maximalni spokojenost
mam c5 2.2 HDi a jsem maximalne spokojeny,  jezdim dlouhe trasy a hydraulicke odpruzeni je pohodicka
0/0
19.8.2004 9:52

Phoenix

Re:
skoda ze do tak krasnyho auta nemaji to HDI jako sestivalec.... to by teprve bylo to prave orechove.....
0/0
19.8.2004 12:47

m

kombi
ten kombik je super velka krava :-)))
0/0
19.8.2004 6:32

Verstappen

Re:
kombik C vypadá jak pohřebák. Design Citroušů se mi nelíbí, mimo Xantie Break
0/0
19.8.2004 14:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.