Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pumpaři nás nepumpnou - nejúspornější auta

Přinášíme přehled aut co šetří vaši kapsu, nejúspornější se ale nerovná nejlevnější. "Asketické" naftové audi ani benzinový smart rozhodně nepatří k levným vozům, právě naopak. Za desetinu litru rozdílu v průměrné spotřebě benzinu mezi Smartem a Kií Picanto zaplatíme 64 000 korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Opčan CZech

Pojmy
Jak mám pochopit pojem naftový dieselmotor???
Nekoktá nám trošku redakce
0/0
29.9.2004 8:59

Jaska

Peugeot 406, 2,0HDi
Uváděná spotřeba 4,5l/100 - skutečnost 6,2 (dle počítače) Sice je pravda, že ho moc nešetřím, ale i když jezdím jak posr... tak se pod 5,8l nevejdu.
0/0
28.9.2004 11:19

Rado

Honda Civic 1.5 16V
mimo město 4.8, v létě s klimou a otáčkoměrem nad 5000 stabilně se vejdu pod 7.5 a čipnutým Passatům dávám na frak....
0/0
12.9.2004 16:17

krisa

ne
Tydle automobyly sou na nic. Já mněl starši ford Skorpio a to bilo fáro ! ! Bil to dvoulytr a pod 14 lytrů sem se nedostal. Ale panové a Dámy to jelo ! ! Ten záběr sem vod tý doby u žadnýho auta nezažyl ! ! Nemam rád ůsporný auta ! ! Proto si kupuji ojetý sylný auta. To je vončo ! !    
0/0
9.9.2004 18:53

motílek Babočka

Re:
Máš pravdy, já taky kupuju jenom ojetý kári s motory V6 a V8. To jetí Škorpijo je dobrí vůs. Bil bich vůl abych jezdil v nějakí plechovce 1,2HTP!!!! Na spotřebu benzýnu kašlu - není nad sýlu nadupanýho výceválcového motoru.
0/0
10.9.2004 10:46

Opčan CZech

Re:
No jo, chlapy, kdybyste radši trošku ušetřili na benzínu a  víc zainvestovali do vzdělání, neškodilo by to
0/0
10.9.2004 14:15

lonestarstate

Re:
no tak to prrrrr. jak myslis, zes to mel napsat ty? "chlapy" nebo spis "chlapi"?  s vama je zabava. jeden lepsi nez druhej.
0/0
10.9.2004 17:10

Keeper

Re:
To by me zajimalo kolik najedes mesicne ci rocne kilometru pri spotrebe Fordu Skorpio 14litru /100km asi moc ne. A na popojizdeni mezi vesnicemi si muzes koupit radeji kolo.
0/0
10.9.2004 13:57

vLada

Re:
akorat ze ve Skopku je dvoulitr to nejslabsi. Jo kdyby to byl 2.9 Kosak, to by bylo o necem jinym (nebo jynim? ;-)
0/0
10.9.2004 16:21

Vector

vec____@sezna__.cz
2,0 HDI 120PS dálnice 140-145Km/h asi 1000km + okresky asi 300km průměr na cca 1300Km 4,3l naftičky. Oproti tomu když mu naložim sežere i 10litrů. Moderní vznětové motory - Malá lehká auta s lehkou nohou vezmou mimo město 4-5 některá hodně slabá i 3 lity po městě 5-6 při nějvětší nakládačce je většina motorů nastavená na 7,5l. Po chipu proteče dvoulitrem až 12litrů. Proč tu píšu všechny ty kecy ? Záleží totiž jen na účinnosti motoru a ta je jak sem popsal hodně podobná, údaj obsah výkon a přibližné spotřeby pro potovnání moc nestačí (a hmotnost auta) Jízdní dynamika závysí na váze a výkonu, spotřeba pak na jejím využívání a účinnosti motoru. Kdyby bám na idnes dokázali zjistit přesné údaje o spotřebě, a výkonu a z nich vypočítat účinnost jednotlivých motorů byl by to dobrý článek, takhle je to .... Pak ještě porovnat účinnost s hmotností vozu při určitých rozměrech a máme srovnání dynamiky. Takhle malé pixličky jsou tak na jízdu po městě. Jenže co je ekologičtější a ekonomičtější. A) používat starší auto za pár šlupek co žere 6, nebo B)nechat vyrobit, zaplatit a používat auto , které žere 4 a staré sešrotovat. Nehledě na to, že u nás si lidé pěžně nekupují nové auto do města. Proto také nejsou v nabídce, protože je u nás malý zájem, stejně jako o sportovní modely. Účinnost vznětového motoru je stále kolem 30procent to sem se toho dozvěděl.
0/0
9.9.2004 17:59

skrobik

Re:
účinnost motorů je stejná u 2.0 tak i u 1.0.
Něco jinného je poměr hmotnost vozu/výkon/spotřeba. A to by byl potom článek o něčem a ne jen vzít cenu vozu, katalogovou spotřebu a udělat článek to zvládne středoškolák ne?
0/0
10.9.2004 16:10

THC-Squad.CZ

hm
IDNES
0/0
9.9.2004 15:24

Fido

Lobby
Co to je zase za tupo clanek...
Trapne loby. Proc tma jsou jen ty male plecky...
0/0
9.9.2004 14:27

jorbl

lupo 1.4
Neverim ze VW Lupo 1,4 16V FSI ma spotrebu 4,9 - budte sbohem...
0/0
9.9.2004 12:40

Ajvn

srovnani uspornosti celku
Jeden pohled, ktery tu je v clanku, je poradi motoru co do nominalni prumerne spotreby. Ale prijde mi mnohem zajimavejsi jine srovnani, spocitat si koeficient ((prumerna spotreba/kW)/kg), coz se snazi zohlednit uspornost motoru v celem zabudovanem kompletu. To je mozna odpoved na Mattinglyho a jeho Octavii 1.9TDI. Pokud kupujeme auto podle segmentu, protoze ocekavame nejake provozni a hlavne uzitne vlastnosti, tak umerne tomu se meni litrazni nabidka motoru vzhledem k jinym hmotnostem vozu. A pak se ukazuje, ze ten nejmensi nejmene zravy motor nemusi byt nutne ten provozne nejvyhodnejsi, protoze treba i pres nizsi pohotovostni hmotnost ma tak nizky vykon, ze je jizdni dynamika velmi podprumerna. Prosel jsem zde vyjmenovane diesely a par k nim pridal, nasel si k nim hmotnosti a spocital si uvedeny koeficient a razem to vypada cele jinak. Pochopitelne, cim mensi cislo, tim lepsi vysledek. Pro lepsi prehlednost je to vynasobene 10000, at je to citelnejsi :)
Audi A2 1,2 TDI  3 45 855 0,779727096 VW Lupo 1,2 TDI  3 45 855 0,779727096 Smart Fortwo 0,8 CDI 3,4 30 730 1,552511416 Citroën C2 1,4 HDi 4,1 50 996 0,823293173 Citroën C3 1,4 HDi 4,2 50 1022 0,821917808 Renault Clio 1,5 dCi 4,2 60 1050 0,666666667 Toyota Yaris 1,4 D-4D 4,2 55 1000 0,763636364 Audi A2 1,4 TDI  4,3 55 1020 0,766488414 Citroën C3 1,4 HDi 4,3 66 1072 0,607756671 Fiat Panda 1,3 Multijet 4,3 51 1010 0,834789361 Peugeot 206 1,4 HDi 4,3 50 1061 0,810556079 Renault Clio 1,5 dCi 4,3 48 1045 0,857256778 Renault Clio 1,5 dCi 4,3 74 1055 0,550787755 Audi A2 1,4 TDI  4,3 66 1030 0,632538982
0/0
9.9.2004 12:31

Roumen

Re:
Honda Accord 2.2 i-CTDi, 5.4 103 1970. Koeficient ti vychazi 0.266. B-)  Dost to odpovida tomu, co sem chtel napsat...jestli neni lepsi ten jeden litr nafty obetovat (25% vstupu navic), za cenu dvojnasobnyho vykonu toho auta. Vubec mi nedochazi, jak si nekdo muze kopuit za 630 litru auto, ktery sice zere 4.3 litru, ale ma 55kW... Ne ze by 55 bylo malo, ale jestli neni lepsi koupit fabii, ktera stoji polovinu. B-)
0/0
9.9.2004 18:11

Alkáč

Takovýho malýho hajz*a bych nikdy nekoupil
Co je tohle za auta ? nikdo se tam nevejde a nic to neodveze. Jedině auto střední třídy a to minimálně dvoulitr. A je mi jedno kolik to žere, hlavně že to pořádně jezdí, je to bezpečné, a pohodlné.
0/0
9.9.2004 12:08

rocky_krysa

Re:
Nechces zapnout mozek a uvedomit si tato mala auticka jsou nejvhodnejsi do mesta nebo pro manzelku do prace ? Takova auta si malokdo kupuje jako jedine auto do rodiny, ale jako 2., 3.
0/0
9.9.2004 15:38

Lib

Re:
No my nejsme zadnej ekonomicky silnej narod, takze bych se nedivil, kdyby tohle byla u nas bezna hlavni (a jedina) auta v rodinach (pokud se ovsem u nas prodavaji zeano)
0/0
9.9.2004 16:53

lonestarstate

Re:
chudák tvoje manželka . nechat ji umřít ve Smartu nebo Lupu.....
0/0
9.9.2004 17:03

Nuf

Re:
Mno, mozna by bylo lepsi kouknout na crashtesty Lupa i Smartu - oboji dopadly hodne slusne na to jaky to sou prcci. Takze bych se rozhodne nebal do nich posadit.
0/0
11.9.2004 13:41

lonestarstate

Re:
pri crash-testech nelze srovnávat jednotlivé třídy! 4 hvězdičky ve vyšší střední nejsou totéž co 4 hvězdičky v minivozech.
0/0
11.9.2004 16:57

lol

Tak to je a bude
Až bude tobě, pionýre, čtenáři, třicet, pětatřicet let, vzbudíš se do světa, který už v mnohém nebude podoben dnešku. Budovatelé komunismu v Sovětském svazu i u nás budou mít k dispozici moderní automatizované závody, zvládnou zemědělské práce průmyslovým způsobem, budou pracovat šest hodin denně. V té době proniknou hluboko do tajů vesmíru. To všechno se promítne do každodenního života: 250 milionů tun oceli ročně, hojnost všech prostředků, městská doprava zdarma, bezplatné stravování ve školních a závodních jídelnách, bydlení v prostorných bytech bez nájemného, levné nebo bezplatné turistické základny atd. To není začátek fantastické povídky našeho časopisu, to je reálný dvacetiletý program Komunistické strany Svazu sovětských socialistických republik, o kterém píše, mluví a přemýšlí celý svět. Bledne sláva kapitalistické techniky a výroby. Vždyť za deset let předstihne SSSR Spojené státy americké dvaapůlkrát a v roce 1980 bude jeho náskok sedminásobný. Je krásné žít v takovém světě! V prvé větě naší poznámky jsme vlastně napsali chybu. Přečti si tu větu znovu, milý Vláďo, Květo, Přemku, i vy ostatní. Našel jsi nesprávnost? Budeš se do nového světa teprve probouzet? Jistě znáš odpověď: Všichni se musíme přičinit! Učit se a pracovat. I mimo školu ve svých pionýrských oddílech, v kroužcích i ve speciálních kolektivech. Pusťte se všichni do technické a přírodovědecké činnosti, nebojte se usilovné práce nad funkčními modely, zamilujte si pěstitelskou či chovatelskou práci v pionýrských zemědělských hospodářstvích. Velkolepá budova světa - komunistická společnost - potřebuje všestranně připravené lidi, vládnoucí elektřině, jaderné energii, složitým mechanismům, chemickým látkám, přírodě na Zemi i v kosmickém prostoru. Komunismus potřebuje lidi odvážné, čestné, muže a ženy, kteří umějí žít v kolektivu a pro kolektiv.
0/0
9.9.2004 10:13

Dante

Re:
Kámo, ty si trochu mimo, ne?
0/0
9.9.2004 10:16

Autoň

Re:
já vím, koluje to mailem po celé republice. ABC 1960 - vize příštích dvaceti let. Kokotina.
0/0
9.9.2004 11:08

Borek

Re: A co jinak?
Ostatním doma zdravíčko slouží?
0/0
9.9.2004 11:53

lonestarstate

Re:
fakt dobrej fór  
0/0
9.9.2004 17:05

sersa

Re: Tak to je a bude
No pěkný, ale jakou to má souvislost s článkem?
0/0
9.9.2004 20:53

Mattingly

A co 1,9 TDI Octavia?
Letos jsme jeli z dovolený. Trasa Michalovce - Praha, průměr okolo 90 km/h za celou trasu a spotřeba 4,9 nafty.
0/0
9.9.2004 9:27

Loner

Re:
Presne, mimo mesto 5-5,5 bezne (a to to nesetrim, jizda pekne svizne, zapnuta klimatizace, svetla) a nikdo se nemusi krcit v nejakym zparchantelym minivozitku.
0/0
9.9.2004 10:06

Dante

Re:
Tak to vám to bere nejak moc. Na trase Praha Louny mám tak 4,2 a zpátky pod 4 litry. Na compu v MFA2 (nebo jak se to jmenuje) mám dlouhodobou spotřebu 4,4 l/100km. Otázka je, kolik to bere doopravdy.
0/0
9.9.2004 10:14

Loner

Re:
Tak pod 5 (4,8) uz jsem jednou mel, ale to nemuzu oznacit jako prumer. dlouhodobe to je u me na nic, protoze jezdim po meste a tam si to cucne vic.
0/0
9.9.2004 12:59

Juras

Re: já jezdím s Octavkou 1.9/66kW dlouhodobě za 4l/100km
A to ne jen jednu cestu, ale je to dlouhodobá spotřeba asi za 4000km. Samozřejmě když moc nedivočím a většinou v tom sedím sám. když se jezdí velice slušně, tak to bere tak 3.7l/100km a vůbec není problém takhle jezdit. občas člověk le spěchá a pak to trochu stoupne.
Aby se té spotřeby náhodou někdo nechyt, tak jezdím každý den do práce tam a zpátky cca 80km, takže nejde o krátké pojíždění po městě. Potom by byla ta spotřeba asi vyšší.
Té spotřebě bych docela i věřil vzhledem k ujetým km a intervalům tankování. Na plnou běžně ujedu přes 1200km.
0/0
9.9.2004 13:03

m.

Re:
mam uplne stejnej motor a kdyz jedu sam tak se dostanu i na 3.5
0/0
9.9.2004 14:11

rocky_krysa

Re:
Udaj z PP se od realu u Octavie lisi az o 0,7 l. Na me Octavii mi PP keca o 0,3 l mene nez real
0/0
9.9.2004 15:40

maxi-krysa

Re:lžeš
Mám také oktávii, a tvé údaje jsou lěž ! ! Má 1,9 TDi 66 kW, pod 5,8 l nejde. Jezdím normálně, žádnej sport. Údaje z techničáku, nejsou objektivní ! ! Vždy to bere víc, než píšou ! ! Ale ty jsi asi vyjímka ........... LŽEŠ ! !          
0/0
9.9.2004 19:20

Lib

Re:
Vectra B 2.0 16V benzin 100kW (1.4tuny pohotovost) - prumer za dovolenou (pouze CR, zadny dalnice) 6.6 - jak podle pocitatka tak podle tankovani.  A to v tom mam sraz (blbnuti na 400m ale jen parkrat, to se na tech 1200km neprojevi). Akorat prumerka je je necelych 60, ale taky nejvic z toho byla cesta na/z sraz po jednickach, tj samej nakladak, sama dedina, sama uzaverka. Zatim mam tenhle rok prumer 7, mestu se casto nevyhnu (olomouc). No kdyz tomu dam nazrat tak 10ka bez problemu, ale von ten dyzl v kopcovitych serpentynach pri ostre jizde taky nejede za 4 zejo ;)
0/0
9.9.2004 16:48

eva

Re: proč se tu lže ? ?
Nelži prosím. Kdo lže, ten také krade ! Ty lžeš, kradeš, a nestydíš se. Jsi vyjímečný člověk, za 3,7 litru možná ani nenastartuješ ten svůj kouřící traktor 1,9 tdi.  
0/0
9.9.2004 20:23

Autoň

Re:
Nevím, ale kabinu v Octavii I. při rozvoru téměř stejném jako malá auta (2500 mm) lze považovat také za zparchantělé minivozítko. Na tom nezmění nic ani megakufr ve kterém se nesedí. Vnější rozměr je slušná střední třída, ale kabina je minibastard, na zadních sedadlech se nedá sedě, sklo pláclé na lebzu, kolena zarytá do sedačky řidiče a spolujezdce.
0/0
9.9.2004 11:05

Loner

Re:
No ale rec je o OctaviaII a navic v ni jezdime dva, ja vpredu (nekdo musi ridit :) ), pritelkyne vpravo vzadu, se sedackou posunutou zcela vpred a kocka. Proste takova moderni, vyvazena rodina :)
0/0
9.9.2004 12:58

albert

Re:
No ono oktavia je nizsi stredni trida, od ostatnich aut teto tridy se rozvorem nijak zvlast nelisi. Navic dospely clovek ma na zadni sedacce problem treba i ve fordu mondeo, ktery je o tridu vys.
0/0
9.9.2004 16:03

abula

dejte sem starý auta
dejte sem starý auta myslím tak  pár aut.. co se prodávaj v bazár ať vím do čeho du.
0/0
9.9.2004 9:09

MArty

A kde je Opel Corsa ????
Typické pro MF DNES? resp. iDNES - povrchní a horkou jehlou: Trvalo mi cca 15 s, abych v tomto podivném výštu úsporných aut postrádal např. Corsa Eco 1.0 12V/44 kW se spotřebou 6,3/3,9/4,8 ?!?!?!? A vsadím se o co chcete, že bych nadel nejmíň 5 dalších značek, resp. aut, která by tam měla být. Tomu čříkám jako obvykle skvělá, zodpovědná práce redakce!
0/0
9.9.2004 8:38

Snowcubi

Re: Souhlas,
 a dále nechápu proč se zde uvádějí auta,která se u nás neprodávají.Trošku zbytečné.
0/0
9.9.2004 13:39

boss

Re:
ja bych rekl, ze odpoved je jednoducha - proste to nejakej redakturek ukradl - pardon "prevzal" z nejakyho zahranicniho webu nebo magazinu...
bezna praxe ceskych "profesionalnich" redaktoru
0/0
9.9.2004 14:02

Hugo z hor

Pro redakci
Opravte spotřebu u Toyoty Yaris, město 3,7 a mimo 5,1 ? 
0/0
9.9.2004 7:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.