Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Důchodci za volantem: Nebezpečí?

Policie obvinila osmasedmdesátiletého řidiče z Ostravy, který srazil v trabantu na přechodu ve Frenštátu pod Radhoštěm dvě desetileté děti. Jsou starší řidiči nebezpečím pro ostatní účastníky silničního provozu? Nebo se díky svým zkušenostem vyrovnají mladým, horkokrevným a nerozvážným mladým řidičům?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dan

Tady by bylo tak krásně
Lidi vzpamatujte se! Už vidim ty  radikály co tady tak horlej za zavedení zkoušek a jinejch blbin, jak v jak v 60ti letech zahazujou řidičáky  a choděj pěšky.Někdo je stařec už ve třiceti a někdo i v devadesáti zvládne to, co jim dělá možná potíže už dneska. Je to otázka soudnosti a individuálního přístupu. Tím, že dnes začneme někoho otravovat každoročně debilními testy, si sami můžeme připravit stáří krušnější, než nás všechny čeká více či méně bez rozdílu. Taky nechápu proč si někdo myslí, že  v autoškolách u zkoušek by měli být méně úplatní než doktoři při vyšetření.Byla by to naopak jen další příležitost ke korupci. Ledaže by snad tito obránci pořádku počítali s tím, že tolik peněz důchodci mít už nebudou. Je to všechno jen demagogie a extrémní názory. Bez nich a hlavně bez lidí, kteří je tak odhodlaně šíří by tady opravdu bylo docela hezky.  
0/0
21.10.2004 16:03

sersa

individuální přístup
Asi takhle-nechci tvrdit že by starší část řídia špatně jako celek, ale nemalá část z nich. Moje zkušenosti jsou s takovými řidiči veskrze negativní - na rovné silnici každých cca 100m mění rychlost-jednou 90 zničehonic 60, sem tam přehlídnou že nemají přednost-ale to není jnom neduh starých. Nejkouzelnější byl asi jeden děda , který na okresce-kvůli odklonu velký provoz kamionů a všeho možnýho- roztlačoval svojí Š120 a jeho pejsek kolem vesele pobíhal... Co se týče nejvyšších povolených rychlostí - někde bych ubral - centra měst kolem zastávek autobusů a škol - někde bych přidal - rovná silnice uprostřed polí a ničeho...
0/0
19.9.2004 19:04

senior

Re:aha
Vy blbečkové taky budete starý ! ! A já Vám to přeju ! ! Vaše kecičky mně dojímají. Mně jest 67 roků a jezdím bez problému. Auto mám sic stařičké, Renault 5 z roku 1983 / TUZEX / ale stále jezdí dost dobře. Nejsme všichni na odpis ! ! Každý rok jedu s chotí na dovolenou do itálie / BIBIONE / bez problému ! ! JE MI Z VÁS SMUTNO. PROČ JSTE TAK ZLÍ ???????????????????????????????????
0/0
19.9.2004 21:14

Daňový soumar

Re:
Bojíme se o život!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
20.9.2004 10:08

Siroko

Re:
No podle me je suverene nejdulezitejsi faktor bezpecnosti jizdy ridic auta, ve kterym zrovna jedes.
0/0
20.9.2004 10:31

Nepřítel lůzostátu

Na přechodu
Na přechodu pro chodce drtí děcka důchodce, střeva tečou do kanálu, děda jede dál...
0/0
18.9.2004 20:57

black_sheep

AUTOSKOLA PO 60tce KAZDY 3 ROKY!!!!!!!!!!!!!
vsecko vyresi navrat do autoskol po 60tce a kazdy 3 roky prezkusovani!! precejen komisari a instruktori autoskol se mnohem hur podplaceji nez doktori, pro ktere neni problematika rizeni tak vlastni jako jim, protoze si vlastne neuvedomuji, co svym "soucitem" s dedou zapricinuji...! mozna jsou prave i vyjjimky mezi duchodcema, takze bych nerad nekomu krivdil, ale na to at prave PRIJDOU V AUTOSKOLE!!! sam jsem jel parkrat stopem se starsim clovekem, a byl jsem rad, ze jsem o 6 km dal vystoupil zivej, a to je jen prehlednej usek Ceska Lipa - Novy Bor.. asi maj ty duchodci sakra stesti ze se jim nic nestalo.. mno a namachrovany pirati s golfem - to uz je zase dalsi kategorie, jenze k ni patrim vekove i ja, takze tu bych zatim nejak neresil pac uz takhle je s tim autem starosti.. ;o)
0/0
18.9.2004 13:53

Miloš

nebojím
Mě nevadí nikdo, ani důchodci ani mladí za volantem. V obci jezdím opravdu 50km, ale na dálnici to dle potřeby přišlápnu. Sem tam mi vadí policajti, měření radarem je zákeřné. Ale je to také o tom jaké auto řídíte ( já jezdím Vel Satis ). Když vidím někoho, kdo mě chce opravdu ohrozit, tak mám možnost mu prostě ujet. Když potřebuji rychle zastavit, také žádný problém, moje auto to skutečně umí. Ale je mi také jasné, že většina lidí na auto nad 1.000.000,- kč nemá. Proto i pohled na další řidiče, máme každý trochu jiný. Každopádně dobré havarijní pojištění, je v česku namístě ! ! Důchodci za to nemohou, že jsou staří a chudí ( většinou ) často i nemocní.POZOR, i my všichni budeme jednou důchodci ......... 
0/0
17.9.2004 23:07

Mirek 33

Na co pravidla?
 Tak vite co, tak az mi nejakej mladej/starej grazl zabije dite, protoze (sem si doplnte libovolny duvod), tak at mi spolecnost laskave dovoli pomstu. Proste pujdu a toho ****** podriznu pod krkem. Jednoduche a navic statni aparat usetri. Co vy na to?
0/0
17.9.2004 22:33

Metrix

Re:
Mad Max hadr...to uz je jak divoky zapad... nebylo by to spatne...ale NE  pak by si mohl kazdy najit duvot na pomstu...a "nasili plodi jen nasili"..  je to bludny kruh...nelze pak snim skoncovat! Co udelas az dojde jeho rodina k tobe a zabije tvou zenu, he... oko za oko zub za zub... co dal ?!? vyvrazdite se vsichni  tohle neni reseni...to je jen "VENDETA"  a ste nikdy nevzeslo nic dobreho...
0/0
17.9.2004 23:10

Vector

Re:
Každý má právo na ochranu. No a když se o tvou ochranu nepostará stát, máš právo se chránit sám. To nakonec povede k anarchii, totální selhání státu ve všech směrech. Já už sem pro vidle a cepy a na hrad...
0/0
20.9.2004 8:40

velv

velv
trabant není problém zastavit z padesatky na 5metrech.ten důchodce zastavil až po 30 metrech a to po tom že zjistil že do nekoho asi narazil.
0/0
17.9.2004 20:39

Metrix

Re:
jestli vubec...
0/0
17.9.2004 20:42

velv

Re:
ty děti mužou byt radi že je srazit trabant kdyby ten děda řidil nejakou stodvacitku tak ten chlapec už nezije trabant ma vseho vsudy 500 kg škodovka asi neco kolem tuny.
0/0
17.9.2004 20:49

Metrix

Re:
neco pres 1,2 t no ono je jedno jestli tuna nebo pul..jak se projde pres kapotu tak to boli stejne  nejde o to co za auto,kolik vazi a kolik jelo...ale PROC  zabit te muze i cyklista kdyz mas smulu...
0/0
17.9.2004 23:05

Miloš

Re:souhlas
Naprostý souhlas, tak to je. Metrix má pravdu.
0/0
17.9.2004 23:11

Metrix

Muj nazor
No myslim ze kazdy mate svou pravdu jak vas tak ctu...taky me napada ze problem jak nekteri podotkli neni ani v maldych a ani ve starych ridicich ale individualne.Je to problem spise si priznat co zvladnu a co ne..  
Jestli mlady machr poleti s novim subaru a nezvladne pri te rychlosti rizeni nebo stary deda, ktery neni ochoten si priznat ze jeho stari prec poskodilo na tolik oci as jeho reakce a viditelnost se projevi polibenim zadku neciho auta.  
Jo to spis veci vedomosti vlastnich schopnosti,je fakt ze mlady King se casem nauci jezdit i stim subaru,ale as zestarne jeho kvalita uz nebote tvz "Jako za mlada"   nelze soudit predcasne kazdeho podle toho co ma za karu ci jaky vek...bohuzel je mozne soudit az podle cinu, tragedie na tom je ze bohuzel jsou i smrtelne omyly...
Ano, jsme pro pravidelne kontroly starsich ridicu,Ano jse pro aby se omezily treba i kubatury pro zacinajici ridice jako je to i u motorek
Ale nelibi se mi hazeni vsech do jednoho pytle...to ne..
0/0
17.9.2004 19:32

jirha

Asi jsem blázen
Každý se tu ohání vyhláškou. Dneska jsem najížděl na komunikaci ve které v pravém pruhu jelo auto jak mě uviděl přidal a snažil se mi zabránit se před něj zařadit i když měl levý pruh volný a i když mu to vyhláška přímo zakazuje. Problém není v mladších a starších řidičích problém je v tom že máme nesmyslná omezení která nás nutí v rámci úsporné a plynulé jízdy je porušovat a dále máme několik dobrých paragrafů které většina nedodržuje. První používají policajti na vybírání nestydatých pokut (a nestydaté nejsou velikostí ale principem zaplatit za něco co porušit nic neznamenalo) a druhé k tomu aby to sami ignorovali. Přezkoušení řidičů z povolání? Čemuto pomůže pokud nad ním nebude dohled (ráno mě předjížděl náklaďák jel jsem na 80 90 on měl přívěs na kterém bylo 60).  Závěr? POlicii máme k tomu aby vytvářela represi místo aby minimalizovala problémy. Autoškoly máme k tomu aby chrlily nepřipravené řidiče za něž nikdo nenese odpovědnost a řidiče máme od toho aby si beztrestně léčili mindráky.
0/0
17.9.2004 18:44

styďte se ! !
Dělám 21 let na dopravce. Zkušeností mám dost a dost. I největší grázl, se po padesátce zklidní. Proto mám seniory za volantem , opravdu rád ! ! Ale v pokutování neznám vyjímku, ani v případě seniorů ! ! Zákon je zákon a vyhláška platí pro každýho. Výmluvy neberu ani od seniorů. Je to pro vaše dobro, výchova musí být přísná ! Vždy dávám tu nejvyšší možnou sankci. Řídit motorové vozidlo, třeba pod vlivem alkoholu nebo MARYVUANY je skoro trestné ! ! Teda pokud se to prokáže při likvidaci nehody. Největší nebezpečí číhá od ojetých vozů / tech. stav vozidla / to jsou ti řidiči vlastnící řidičské oprávnění ve věku 18 - 35 let, ty si je nejvíc kupují ! ! Je lepší senior ve Wartburgu / který si sám před X-lety koupil jako nové / než tvor ve dvanáct let starém Opel OMEGA dovezeném z německa po totální havaríí ! ! Motor není všechno ! ! Tito jedinci jsou problémový při pokutování. Stále smlouvají, vymlouvají se a lžou ! ! Nejlépe se pokutují podnikatelé, nesmlouvají a zaplatí tak by to mnělo být. Chci jen podotknout že jsem ještě stará škola, proto úplatky neberu ! ! Chci vydržet u policie co nejdéle. Chci se přičinit pro dodržování zákonů. Proto jsem NEKOMPROMISNÍ ! !    Jak na mladé individua až po seniory. Navrhuji snížit rychlost na - silnice 80 KM, dálnice 110 KM, obec 40 KM. Kdo je pro ? ? Tak to prý funguje ve švédsku, norsku a finsku. To by byla paráda. Na závěr STYĎTE SE za urážení seniorů ! ! 
0/0
17.9.2004 17:40

aarghot

Re:
nech se popravit
0/0
17.9.2004 17:53

Re: počkej !
Tebe dostat na silnici do ruky ! ! Ty asi nejezdíš dle vyhlášky. Styď se ! !
0/0
17.9.2004 18:03

Vector

Re:
Umlátit obecní lopatou na státní útraty.
0/0
17.9.2004 17:59

Re: já jsem státní policista ! !
Ty jsi taky člověk nerespektující zákony a vyhlášky ! ! Dle tvé reakce. Jen křič dál doufám že ty testy zavedou, protože tebe tipuji na to že jsi né moc chytrý.... Senior není nebezpečný ! ! Ale ty jsi nebezpečný jen tím jak se prezentuješ. STYĎ SE ! !
0/0
17.9.2004 18:09

eliska

Re:
at zije stara poctiva garda...co se tyce rychlosti - mas pravdu...ve svedsku, norsku, finsku a taky v emerice....na nekterych silnicich v Cesku mi bylo od znamych doporuceno ze muzu jet 100...ale pohodlna bezpecna jizda byla podle me 80.....v emerice je nejvic zabitejch na silnicich ve statu Wyoming (v pomeru na pocet obyvatel) - duvod: rychla jizda, zatacky, protismerky......chteji to resit budovanim novych lepsich silnic, zakazem predjizdeni a pomalejsi povolenou rychlosti... ....
0/0
17.9.2004 18:23

von Klesit

Re:
nejlepsi bude - mimo obec 30, v obci 10 a na dalnici 45. :o)
0/0
17.9.2004 19:02

TetaZdediny

Re:
6 mil za hodinu a pred vozem cloveka z praporkem, aby zajistil bezpecnost obcanu!!
0/0
18.9.2004 20:33

creeters

Re:
Jestli jses dopravak, tak by jsi mel mit alespon trochu soudnost ... 40 km/h v obci - pravda je to, ze nynejsich 50 km/h je malo, jelikoz kdyz se tim clovek plahoci v liduprazdne vesnici, tak se spis kocha okolim, nez diva na silnici, ale pokud jedes alespon tech 60 km/h, tak to uz je rychlost, kde si musis davat bacha a na nejaky rozhlizeni neni cas ... TAK CO JE LEPSI ???
0/0
17.9.2004 23:41

deporsche

Re: styďte se ! !
Co na tý dopravce děláš? Kotelníka? Vole...
0/0
11.10.2004 20:22

Dyno

*
Já si tedy myslím, že pravdu mají tak trochu oba póly téhle diskuze (staří už na to nastačí a ti mladší jezdí riskantně). Proto by bylo asi nejrozumnější zavést mechanismus, který by trochu kontroloval všechny - třeba řidiči z povolání musí každý rok absolvovat přeškolení a i já, jako řidič služebního auta, musím každý rok na kurz. Ne, že bych díky tomu znal všechny předpisy nazpaměť, ale určitě si nemyslím, že při vjíždění na kruhový objezd platí přednost zprava, jako 60 % respondentů jednoho pořadu v televizi ! Tak proč neudělat povinné školení ukončené testem pro VŠECHNY řidiče třeba jednou za dva roky? Tím by se určitě zlepšilo povědomí řidičů o tom, jak se má jezdit. A autoškoly by to jistě uvítaly jako zdroj pravidelného příjmu. 
0/0
17.9.2004 16:41

Re: ano TESTY ! !
Ano Dyno testy to je ono ! ! Já bych navrhnul dělat testy pro všechny KAŽDÝ ROK ! ! To by se silnice vyprázdnili ! ! To by o oprávnění k řízení motorových vozidel, přišla nejméně polovina řidičů. Nádherná představa ! ! Dále je škoda že nesmíme jako policisté, nasazující život za ubohých asi 15 tisís Kč, odebírat na místě řidičské opravnění, jako za starých dobrých časů ! ! Řešení přestupků je také špatné ! ! Jak může civilista na úřadu NEKOMPROMISNĚ ŘEŠIT přestupky ? ? Ať nám to vrátí a to uvidíte jak uděláme pořádek ! !    Nejsem zlý, jen vyžaduji plnění zákonů ! !
0/0
17.9.2004 17:59

Vector

Re:
No jistě, ale to by museli být oprvdoví Policisté a ne takový jelita jako ty. Ani 15 korun ta tenhle cirkus. Prober se trochu si ve státě, kde platí, když tě neveznou už ani u dráhy , tak jdi k policajtům. Ani pořádný vácvik mít nemůžete protože by ho dvě třetiny z vás nepřežili. Zalez zpátky do bažin a buť rád, že za naše peníze dejcháš.
0/0
17.9.2004 18:05

Re: srandisto
Výcvik máme ! ! A nemusí být každý atlet, jsou i jiné přednosti pro určitou funkci ! ! Za naše peníze na rozdíl od tebe, nasazuji každý den krk. Rozumíš ? ?
0/0
17.9.2004 18:16

Vector

Re:
Umim si to představit, ráno si dáš smrtelný kafe a pak z lidí třískáš pokuty a ještě se v tom vyžíváš. Ty jít na pořádné psychotesty tak si tě tam nechaj na pozorování. V jakékoli slušnější zemi by ses nedostal k Policii ani jako uklízeč. A né za naše peníze, ale za NAŠE peníze. Jako státní zaměstnanec platíš odvody do státní kasy ze státních peněz, samozřejmě, že je to demagogie a umožní to akorát tak zaměstnat další státní úředníky, ale cokoli co dostaneš jsou NAŠE peníze a ty z nich neplatíš nikomu nic i na ty tvoje pitomý daně a odvody ti dáváme z našich kapes. Až se začne střílet tak zdrhej, nemám iluze o tom, že se při tom výcviku co si říkal učite něco jiného, než pořádně zdravit, nebo číst a psát. U nás je opravdových Policistů žalostně málo.Mrzí mě, že ti beru hračky a iluze, ale to je život.
0/0
20.9.2004 8:52

liberecak

Cha!
Jezdim tak, jako by všichni ostatní jezdili stejně jako já!!  A taky mám na každym oku 1dioptrii, ale brejle nenosim, protože se pak člověk zbytečně rozptyluje, když vidí každej kamínek  Takže reaguju jenom na ty nejdůležitější podněty jako brzdový světla a objekty velikosti kočárku a pak je jízda mnohem mnohem plynulejší
0/0
17.9.2004 16:18

Mirek 33

Proc nezrusit platnost ridicaku po 65 letech?
 Zrusit platnost ridicaku po 65 letech a delat nove zkousky kazde dva roky? Proc ne? Pilot dopravniho letadla taky musi casto prochazet zdravotni kontrolou a testy, nehlede k hodinam na trenazeru. Ma snad ridic auta mensi zodpovednost? Nebo je to kazdemu urednikovi fuk?
0/0
17.9.2004 15:46

binladin007

Sterilizovat
Duchodce sterilizovat! Aby se nemohli mnozit.
0/0
17.9.2004 15:23

spartaman

Re:
Ti už se nemnoží i bez sterilizace. Příroda je mocnější.
0/0
17.9.2004 15:40

creeters

Re:
0/0
17.9.2004 23:45

Zodiac

nezáleží na věku
já si myslím, že hodnotit řidiče podle věku je nesmysl. na silnici mě několikrát ohrozil jak starej dědula tak osmnáctiletej chytrák s tátovým BMW. některým lidem nepatří papíry do ruky vůbec a rozhodně to nezáleží na věku. starší člověk by měl mít ale určitou dávku soudnosti a odhadnout dobu, kdy bude lepší přestat jezdit.
0/0
17.9.2004 15:05

ryba

skoda
skoda ze ty pomlouvani duchodci nemaj povetsinou internet, kdyby ho meli, tak vas umlatej cepicema, chytrolini.
0/0
17.9.2004 14:53

Martin

Koho se bojím víc?
Před půl hodinou mě do zaparkovanýho auta namr*ala nějaká 50-ti letá baba s Pick-upem s mobilem u ucha a prej jí teďka umřela tchýně, teda prej skočila z přehrady (večer se budu dívat na zprávy jestli tam něco bude, nebo jestli jenom krmila). Taky jsem jí doporučil ať auto radši odstaví, jestli je v takovým stavu. Řekla že to udělá.
Možná, že má dneska nejšťastnější den
Pak jsem za ní jel asi 2km po městě protože samozřejmě auto neodstavila a ještě u toho zvládla telefonovat.
Jo a na cestách mě ohrožují víc nezodpovědní řidiči ( mladší i střední ročníky) v autech střední a vyšší kategorie, co nerespektují plnou čáru, nepřehledný úsek, semafory a zákaz předjíždění.
Starší ročníky řidičů ( okolo 70-ti ) jsou zase nepružní, mají pomalejší reakci, nesledují situaci za sebou, nedávají blinkry. Mimo město si s nimy poradíte, ale ve městě už jde o zdraví.
Přál bych si, aby byla policie u takových situací jako nebezpečné předjíždění a chování na křižovatkách, než aby mě pokutovali za lékárničku.
0/0
17.9.2004 13:47

MBr

Re:
No tys to pekne selectoval. Ohrozuji Te mladsi, "stredni" i starsi. Zato Ty budes zrejme prototyp idealniho ridice  Pripadne mi zkus rict, kdo Te neohrozuje. Podle toho vekoveho spektra kazdy.
0/0
17.9.2004 14:22

spartaman

Re:
Já se bojím všech, za každé situace předpokládám tu nejhorší možnou variantu a bohatě se mi to vyplácí (ťuk, ťuk na dřevo)
0/0
17.9.2004 14:47

Sebastian

Je to složitější
Skutečně by to chtělo statistiku, jsem ale přesvědčen o tom, že množství závažných dopravních nehod zaviněných důchodci je zanedbatelné ve srovnání s jinými kategoriemi. Nejrizikovější je podle mě skupina nových řidičů do 1 roku, dále mladí řidiči se silnýma autama do cca 25 let. A pak všichni debilové se silnýma autama a nakonec všichni debilové s jakýmkoliv dopravním prostředkem a nakonec úplně všichni kdo zrovna nemaj svůj den. Jsem přesvědčenej, že nedat např. přednost je koneckonců schopnej v podstatě každej člověk a drtivý většině se to i stalo, ale měli štěstí, že nikoho nenabourali nebo nezabili.
0/0
17.9.2004 13:29

creeters

Re:
... takze jsou vlastne nebezpecni vsichni ??? Takhle to prece rozdelovat nemuzes. Pravdu mas v tom, ze nehodu muze zpusobit prakticky kazdej bez ohledu na vek, ale ja jsem toho nazoru, ze tihle duchodci uz vubec na silnici nepatrej - nebo alespon s tim, ze kazdy dva az tri roky si dojdou k doktoru a udelaj si v autoskole neco jako kondicni jizdy a kdyz jim to proste nepujde, tak maj po rizeni a smitec !!! Z vlastni zkusenosti za volantem vim, ze uhejbas duchodcum malem do pangejta a on si jede jako milostpan prostredkem a uhne na svou stranu vetsinou az uz je skoro za mnou. Jinak v tom clanku je myslim napsany neco o tom, ze duchodci maj hlavne nespolehlivy a stary auta, coz taky neni pravda. Znam spoustu lidi, ktery si jezdej pravidelne kazdej rok na serizeni autaku, technicky maj v pohode a ta auta nejsou nijak stara (samozrejmne vetsinou nejaky ty Felicie a tak). Ale problem je v tom, ze tomu autu vetsinou nic moc neni jen proto, jelikoz je vetsinu casu zavreny v nejaky garazi - a NIKDO S NIM NEJEZDI !!!
0/0
17.9.2004 13:53

adileo

Re: důchodci
nezpůsobují tolik dopr.nehod,protože jich jezdí na frekventovaných místech relativně málo.relativně mnoho jich ovšem jezdí blbě.
0/0
17.9.2004 14:03

spartaman

Re:
Nemůžu si pomoct, ale nejrizikovější skupinou jsou Bulawové a jeho všichni ožralí kamarádi (a že jich je, podívejte se na každodenní statistiky dopr. nehod pod vlivem alkoholu - a to jsou jenom ty nahlášené). Nehoda pod vlivem? Okamžitý zákaz řízení na doživotí. Samozřejmě včetně poslanců, Antlů, Knížáků, Bartošků, Šimůnků a jim podobným.
0/0
17.9.2004 15:37

Vector

Re:
Alkohol za volantem = trestný čin obecné ohrožení trestní sazba kolem 10let. To, že se tito lidé nepostihují podle platných právních předpisů považuji za selhání funkce státu, a navrhuji přechod k samosprávě, nebo anarchii.
0/0
20.9.2004 8:58

beheaded one

návrh změny
Nejlepší by bylo řidičský průkaz vydávat občanům po dovršení 70 let. Jsou už dostatečně zkušení, jezdili by opatrně, atd. Jelikož už necestují za prací, snížil by se počet vozidel na silnicích, množství zplodin by tudíž také kleslo... samá pozitiva, samé světlé zítřky.
0/0
17.9.2004 13:22

Vector

Použij síílu.
V kritické situaci samozřejmě nejde rychlost reakce nahradit. Po letech praxe můžeš mít správné návyky, můžeš i předvídat a přizpůsobit rychlost, dráhu, případně být už připravený na brzdě, nebo se lépe věnovat řízení v kritických místech (jako by sme už neměli povinnost se mu věnovat stále bez chyby), ale tohle všechno funguje jen do jisté míry, přesně do okamžiku, kdy nám pod kola vletí dítě. Starší člověk může mít omezené periferní vidění a z dítěte je placka, může mít pomalejší reakci a z dítěte je zase placka. Nic nenahradí ten čas, který uplyne mezi podnětem a reakcí. Můžu nadávat na řidiče všech věkových kategorií ať už si něco kompenzují, nebo dokazují , nebo cokoli jiného, můžu argumentovat tím, že mozek má ukončený vývoj až po 21. roku života a že v určitém věku je patrná jasná ztráta schopností, ale nakonec z toho vyplyne jen jedno. Člověk musí být pro řízení motorového vozidla dostatečně tělesně a duševně schopen. Takovou větu si můžeme přečíst v každé učebnici autoškoly, a já se ptám „Proč to nikdo nezajistí, proč to nikdo nekontroluje?“ Zrovna pár důchodců přejede pár lidí tak se o tom chvíli povídá, pak se na tom třeba někdo zviditelní , nebo jen podlehne momentálnímu tlaku a udělá jakási opatření, která stejně nebudou systémová vlk se nažere…. Nedávno se zase probírala shořelá cisterna. Kluk 19. Let (Jasně po dvou letech až může dostat přívěsy návěsy jak je asi dostal v 19ti? Existuje legální řešení, ale tady se podívejme jak funguje) pak ještě školení pro přepravu nebezpečných nákladů (proboha kdo mu to dal?) pak ještě technický stav (nikdo za nic nemůže) …. a co se vyřešilo ? Překvapivě zase nic, jen o pár lidí méně, trochu vzrušení ve zprávách. Lidí je jako sr*** tak proč něco řešit.
0/0
17.9.2004 12:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.