Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Komunistický škvár, nebo rarita?

Ještě před patnácti lety jí málokdo přišel na jméno. Tatra 613 měla stejně dobrou pověst, jako Gustáv Husák, Vasil Biľak nebo Milouš Jakeš. Snad proto, že právě těmto pánům vždy sloužila a nikdo jiný, než dobře prokádrovaný člen strany, v tatrovce nejezdil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

katchule

video

skvělý video:    

http://zpravy.idnes.cz/diky-vam-jsem-ve-vate-vzkazuje-bohac-v-klipu-proti-firme-cez-p4u-/domaci.asp?c=A081126_220704_domaci_dp

0/0
27.11.2008 14:36

Rác Š.

rrrr

0/0
26.11.2008 21:35

Rác Š.

jak mám reagovat

0/0
26.11.2008 21:35

Rác Š.

T. 603

0/0
26.11.2008 21:31

Rác Š.

Re: T. 603

0/0
26.11.2008 21:32

Rác Š.

T. 603 vrať se !!!

0/0
26.11.2008 21:28

chroustík

Ty Tatry na závodech,

to nedělala Tatra, ale Cyril Svoboda a záchranný tým Narex

0/0
3.4.2008 13:11

Derrick.

:)

Mám tiež iba 613nastky.A kto na nich nadáva,tak sa do toho vôbec nerozumie,lebo to nevie pochopiť.!!že to je láska k autám,abo nevie vychutnať si ten prekrásny pocit z jazdy v Tatre!!TATRA JE PROSTE TATRA!!!

0/0
11.1.2007 2:42

Diablo

Srdeční záležitost

Mam tatru 6let,a k tomu sem vystřídal asi dalších 10zahraničních,takže vim co říkám,každe auto ma něco do sebe,a nejsem zaslepeny-sou i lepší auta,a je jich mnoho,ale tatru z ruky nikdy nedam,stačí se projet...konfort limuzíny výkon sporťáku...ani audi A8 podobného obsahu nemá takový rozjezd (podloženo zkušenostmi ze sprintu:-D ) a neni to ani tak historie co mě k tomu autu pouta...je to o tom,že to auto jde samo za plynem,da se vněm nadstandartně cestovat,stejně tak (po srovnani všech sedadel) na letišti kvalitně souložit...;-) (doporučuji tonovane okna...) prostě dokud budu schopny nedam tatru z ruky!!!!

0/0
25.8.2006 11:49

komplikator

T613
Měl jsem tu čest krátkou dobu vlastni T613 z roku 77. Je pravdou že na některé problémy co byly zmíněny ve článku jsem narazil: Nefunkční bufíky (v zimě fakt není o co stát), vybíjení baterií a špatné starty ve 160 docela plavala a o moc rychleji jsem se sní neodvážil jet. Ale ve městě to byla pohoda, člověk ty dvě tuny uvedl do pohybu, zařadil za dva a už nemusel vůbec řadit :) Co se týká komfortu, tak takové sedačky jsem neměl ani v obýváku. Vozil sem dříve známého 190cm 150kg na přední sedačce ve favoritu a byl tam napresovaný, v Tatře se vozil jvzadu jako král :) Zátah motoru byl vynikající, bohužel jsem se s ní musel rozloučit jelikož jsem v té době neodhadl náklady na provoz, které byly pro mě v té době dost nad poměry :(
0/0
16.11.2005 13:53

M

Tatra je prostě Tatra
Je to bomba auto se kterým jezdit je prostě slast a větší spotřeba je vykoupená zážitkem z jízdy
0/0
24.11.2004 11:54

Lobo

ani ani
.........a za pár let a uvidíme co zvítězí, jestli "kult" 613 nebo rez. :) PS: náhradní díly na mailu: quick56.6@quick.cz V této chvíli ale už jen použité na 613 2 a 3
0/0
23.11.2004 9:53

Lobo

ani ani
Moc se mi líbí, jak si lidé pamatují, kdo v T 613 jezdil, ale jak se zdá z volebních výsledků, moc si už lidé nepamatují, jak se tehdy žilo, což je důležitější. Auto je přce jen věc, ta za nic nemůže. T613 není komoušký škvár a ani rarita. Jezdí jich stále dost, na rariru. Není to ani nijak zvlášť poruchové auto, ani nijak zlášť pohledné. Není nijak zvlášť propracované ani vybavené. Ale velmi zvláštní je že se za ním téměř každý otočí (pokud jde o zvláštní verze npř. T 613 Mi-Long r.v. 1995) Takové auto je radost doslova kormidlovat, tomu odpovídá i megaluxusní vnitřní komfort spolujezdce na zadních sedadlech. Přece jen je to auto pro náklad a ne pro řidiče. Motoricky je na tom dobře ale přece jen vzduchem chlazený motor je v dnešní době velmi nešťastná věc. Jen těch komplikací kolem toho.... Ale naprosto neděsivější stránkou T 613 je její antokorozní úprava a zpracování detailů, hlavně v interiéru. Mé zhrnutí na závěr - 603 je rarita, 613 je retrofunkcionalistické. Počkejme si za pár
0/0
23.11.2004 9:51

vinco

sranda vo svajci
V roku 1995 som bol na tatre 613 3 vo Svajci na prechode v St.margarethen mi skontrolovali pas potom si zacali obzerat auto ked mi davali pas naspet opytali sa ma ze ake to je auto,povedal som nech hadaju.Odpovedali mi ze som si to sam urobil doma a uznalo pokyvali... 
0/0
18.11.2004 15:52

fanda

T 613
je to kočár.
0/0
9.11.2004 21:49

m

no jo
Ten kdo psal ten článek je asi nesveprávný a nebo řídil první auto ve svém životě.A je pravda,že by Tatra byla někde jinde,kdyby měla podporu,ale my češi si neumime vážit věcí
0/0
25.10.2004 20:34

Eda

praxe
613 mám najeto za posledních 6 let něco přes 300 tiśic km. Jezdím pravidelně jak dlouhé štreky mimo ČR, tak po městě. Zatím jsem vždy dojel, ať už s karburátorem, nebo verzí se vstřikováním.  JE mi jedno, kdo v tom jezdil, a kdo to zneuŽíval na strašení disidentů, nebo co. Je podivné, že tento squělý národ a hlavně politické špice porevolučních liet opomněly jeden citát: národ bez historie je národem bez budoucnosti, ale to jsem velmi odbočil  JE to spolehlivé auto s vlastní duší a historii a to si mi na něm líbi. Dále je zde avantgardí motor V8 a neméně zvláštní karoserie. 
Sečteno podtrŽeno:
za 200 tisíc si toho můžete koupit hodně
ale jen TATRA (jistě, lze si koupit třeba MIG 21, nebo večer s Claudii Schiffer, ale vzhledem k tomuto článku) bude ta, na kterou budete, až vám bude 80 let vzpomínat.
 
 
 
0/0
19.10.2004 0:46

bobea

Re: praxe
0/0
20.10.2004 8:11

jojo

Re: praxe
tak tak
0/0
6.12.2004 12:57

ivar

hajzl Havel
Vyrobu osobnich vizu v Tatre pohrbil nechvalne znamy hajzl Havel, kdyz prohlasil, ze Tatra je komunisticke auto, v kterem jezdili papalasi a objednal si Mercedes, v kterem jezdil Hezdrich a Hitler. To mu, ale nevadilo.
Je i z toho hajzla na bliti. Misto aby ve sve funkci podporil vyrobu ceskych vozu tak delal pravy opak. Nebyl jsem komunista, nejsem komunista a komunisty nenavidim. Jedich oznaceni "zaprodanec zapadu" se mi pred rokem 89 zdalo trapne a falesne. Po zkusenosti s jeho presidentovanim muzeme rict, ze to byl opravdu jen zaprodanec zapadu.
0/0
19.10.2004 0:46

Jan Žižka

Re: hajzl Havel
Podle mne nebyl Havel ani zaprodanec západu, pouze bezbřehý idiot, který byl poslední prezident zvolený výhradně komunisty.
0/0
20.10.2004 20:21

svek

Re: Re: hajzl Havel
Bezbreky idiot je. S tim souhlasim. Otazka, je jestli si objednaval Mercedesy, protoze je idiot nebo protoze byl zaprodanec zapadu.
0/0
20.10.2004 23:28

headUP

Re: Re: Re: hajzl Havel
idioti ste leda vy tři. nevím proč by měl disident a  hlava státu jezdit ve starým komoušským vraku. kvůli vám patriotům? klidně si vozte prdele v tatrovkách nedo smradlavých stodvácách ale nepište takovýhle sedlácký kydy. pokud možno nepište vůbec,pitomci
0/0
10.11.2004 20:43

Vladímir Iljič

Re: Re: Re: Re: hajzl Havel
... zaměřili jsme tě a už mám neutečeš. Ta vaše kontrarevoluce bude brzo potlačená a ty na plnou měrou poznáš spravedlivý hněv pracujícího lidu, který nebude mít slitování s kapitalistickými zaprodanci a přisluhovači amerického imperialismu.
Viva la Fidel!
0/0
23.11.2004 22:06

svobodny clovek

Re: Re: Re: Re: hajzl Havel
Hlava ceskeho statu by mela jezdit v ceskem voze. To je zcela jasne. Jen kreten jako ty a Havel to nedokazete pochopit. Tatrovka tomu pitomci darovala zcela novy vuz a ne zadny komoussky vrak.
0/0
1.1.2005 2:26

Tom.tatra

Re: Re: Re: Re: hajzl Havel
Človíčku asi nevíš že Tatru kterou darovali V.Havlovi navrhl Václav Král,byla vyrobena v jednom jediném kuse a měla odlišný vzhled než sériové 613-ky.Je vidět že jsi v Tatře nikdy neseděl a proto z tebe čiší jen slepá závist. TATŘE ZDAR BLBŮM ZMAR
0/0
19.11.2005 17:51

Richard Hába

Re: Re: Re: Re: hajzl Havel

To auto za to nemohlo! Nenávidí snad někdo Mercedesy, že v nich jezdil Hitler? Ne! Havel byl prostě vůl!!! Je vidět, že to vůbec v hlavě nemáš v pořádku!!!!!!

0/0
11.7.2008 19:15

Pavel

Re:
No vy jste ale nuly! Je mi z vás na blití. Chudáci
0/0
18.11.2004 15:25

IQ XY

Re: Re:
Nuly ? Jak jsi to vydedukoval ? Tvuj prospevek svedci o tom, ze mas IQ TYKVE.
0/0
1.1.2005 2:27

2Mac7

Re: Re: hajzl Havel
kdyby takových "bezbřehých idiotů" byla v české společnosti většina , komunisti by tu tak nevládli. Protože v české společnosti ovšem byla a je většina jiných (vypočítavých křiváků ), bylo ( a je) to jinak.
0/0
17.11.2005 13:03

Jakub

...
Výborně napsaný, gratuluju...
0/0
18.10.2004 16:15

lokokoko

tatra
hosi, neco vam reknu, tatry 603, 613 a 700 jsou perfektni auta, design je uzasny, nikdo jinde takovy auto nema, mrzi me ze se uz nevyrabi, protoze verim, ze by byla uspesna i ted, protoze ten tvar je opravdu k nezaplaceni, ma neco v sobe a neni pro obycejny hovnouse ale pro ARISTOKRATY
0/0
17.10.2004 2:15

Jimmi

Re: tatra
Jestli nebude problém v tom, že aristokracie byla u nás úředně zrušena v roce 1918. No, a od roku 1948 už nám vládla přímo lůza z ulice... a někdy mám pocit, že vládne dodnes... alespoň v koalici       To pak nenávratně zanikají krásné věci...
0/0
18.10.2004 10:04

Zly_Soused

Super stránky
Mrkněte se na tyhle stránky o Tatrovkách. Jsou dost dobrý.http://www.tatra.demon.nl
0/0
15.10.2004 22:49

EVIL

tak trochu jinak...
Docela se bavím místní diskuzí... Hlavně výlevy těch puberťáků... ;) Věcně: je to staré auto = potřebuje údržbu. A přesně podle toho, jak se při údržbě chováte ke svému autu, chová se ono k vám (spolehlivost, spotřeba, jítzdní vlastnosti). To platí o VŠECH starších autech, nejen o T613. Když si kupujete luxusní vůz, musíte počítat s drahou údržbou. Když si kupujete sporťák, musíte počítat s drahou údržbou. T613 je někde na pomezí, není se tedy co divit "drahé údržbě". Tedy alespoň při porovníní s Favoritem. Jenže zkuste udržet v opravdu dobrém stavu třeba starší BMW7, MB-S nebo něco podobného. A dobrým stavem myslím skutečně dobrý technický stav, tak aby auto -kdykoliv- prošlo STK a testem tlumičů. Údržba VŠECH aut stojí peníze. U těch nových dáte za údržbu málo, ale zase to zaplatíte na ztátě ceny a na leasingu... Měl jsem BMW, MB, Volvo, Oktáfku (bohužel ne ten "kombík f tédéíčku bez švihadel"). Rád a pokorně jsem se zase vrátil k T613. Tam je alespoň místo a má to nějaký styl. Resume: TATRA NENÍ AUTO PRO KAŽDÉHO. Je to vůz pro excentriky ;) Autor článku s vozem moc praxe nemá a pan Šimon Bezděk se údržbě asi moc nevěnuje... Více informací o TATRACH naleznete na http://www.tatraweb.cz
0/0
15.10.2004 13:53

Jimmi

Re: tak trochu jinak...
EVIL to vyjádřil naprosto přesně:
 
"... to auto má styl"
 
Nic víc není třeba dodávat, psi štěkají, karavana táhne dál... škoda, že výroba už skončila....
 
Nedávno jsem potkal na silnici na přívěsným vozíku taženou T700 předělanou na okruhy. Nějací nadšenci s tím závodí, mají i své stránky, ale adresu jsem už zapomněl. Neuvěřitelné dělo!!!
0/0
15.10.2004 15:18

Luboš

Re: Re: tak trochu jinak...
http://www.tatra603team.cz
0/0
16.10.2004 0:19

Jimmi

Re: Re: Re: tak trochu jinak...
Jo, takhle nějak to vypadalo... dík za link....
0/0
18.10.2004 10:01

tatra1

Doporučení šefredaktorovi
Doporučuji autora tohoto článku propustit.
Tolik technických nepřesností a zcela zjevných amatérských chyb by se v článku v serizním časopise navíéc v rubrice o automobilech nemělo objevit. Považuji rubriku automobily za nekorektní, obsahující lživé informace.
 
 
0/0
15.10.2004 13:30

Tomek

Re: Doporučení šefredaktorovi
Ja jako majitel a provozovatel tatry 613 souhlasim s vyse uvedenym, autor sepsal blabol.skoda ze jeste neuvedl ze tatra zere litr oleje na 1000km...a spotreba? lze s ni zajet za 8 litru ale i za 18. ale zalezi na zpusobu jizdy... jako se superb nebo skodou 120...
0/0
16.10.2004 7:41

Jimmi

Re: Doporučení šefredaktorovi
Všechny články v iMladé frontě jsou v poslední době natolik povrchní, že začíná být škoda času to číst. A diskuse také upadají........
0/0
18.10.2004 10:06

XXX

Článek
Autor je zaujatý, dál to nemá cenu hodnotit. To auto je dokonalý, to ale "konzument" nepochopí.
0/0
15.10.2004 13:19

norice

VIVAT TATRA
klidek, dane, jsou to jen nevyboureni pubertaci. nemaji to jeste v hlave srovnane.
nicmene, me velmi potesilo, kolik je zde priznivcu tatry. mladych lidi, kteri znaji historii a vi o co tady jde.
od malinka jsem jezdila s tatou na zavody veteranu, meli jsme taky tatrovky. (podotykam pro tupouny, ze tatra nevyrabela pouze T613 a rodicum komousi pekne slapali na krk). dnes mame tudora. s temi starecky to byly nadherne zazitky a porad jsou. tatra je fenomenalni! nesmirna skoda...
0/0
15.10.2004 9:20

MiLONG

Není tatra jako tatra
V článku je evidentně popisován jeden vůz Tatra. Tedy nějak zevšeobecňovat výše uvedené vůbec nejde. Nemluvě o tom, že se auto dopustil mnoha nepřesností a opomenutí. Začíná zima...k odstavci o o topení mám jedno - v T613 nebývaly jen "bufíky", ale i "eberšprecher", tedy topení, které je na podstatně jiné úrovni... Díky za článek, ale i tak budu denně využívat služební T613/4 Mi Long. Jeho výbavu bych např. u škodovky nejen nezaplatil, ale ani nenašel...
0/0
15.10.2004 9:09

Kaufik

Bůh s námi!
No to je nářez! Otevřel jsem tuto diskuzi, protože jsem si jeden čas Tatru 603 koupil (byl to už skoro veterán), stála tenkrát celých deset tisíc, dal jí do kupy a jezdil s ní. Nebyl jsem nikdy komouš, a mým   rodičům dupala strana a vláda tvrdě po krku.   Takže vo tom to nejni, tupouni! Jak jsem to auto poznal, bylo to auto výjimečných vlastností. Pak jsem se taky modernizoval, a vyměnil jí za T613.   Bylo to o něčem jiném, tak po sezóně šla do světa…. Ohromila mně ale   zloba kecalů, co se tu realizují. Tvrdě mi to tu přpomíná zanícené hlasatele ideí, kteří postaví na pranýř auto, protože v něm neseděli zrovna oni!!! Fanaticky tu hrdlí   na věc, protože vznikla v určité době. Budou zrovna tak kamenovat třeba Ferrari, protože je červené??? A co kytky, ty jsou taky rudé! Silně mi to připomíná zaslepenost primitivních, vypitých a tupých dělníků z minulého století, co šli rozbíjet stroje, „protože jim berou práci“ !!!
0/0
15.10.2004 7:21

Dan

Ach jo!
Nebudu se snižovat na úrověň lidí typu "mex" a jim podobných a nebudu psát cosi o nich myslím. Byla by to navíc docela jiná diskuse.To, že mě nazvali komunistou se ale opravdu povedlo a jen mne to ujišťuje v přesvědčení, že dotyční lidé opravdu nevědí co mluví. Kdoví jakou legitimaci nosili oni. Ta "Bartolomějská" ostatně ledacos napovídá. Rychle sem prosím někdo napište něco rozumného k tématu, ať  tu poslední slovo nemá nějaký frustrovaný a deprivovaný ubožák.
0/0
15.10.2004 1:14

mex

pozor ! !
POZOR na rudýho bolševickýho ZMETKA  Dana ! ! Je to FANATIK ! ! ! Fůj KOMUNISTO ! ! !
0/0
15.10.2004 1:01

Jimmi

Re: pozor ! !
Zkus si projít všechny dostupné informace o tatrách na netu. Zvláště pozorně si prohlédni tyto verze: Tatra 613-4T700 GT Tatra Ecorra V8 Tatra MTX V8
 
Hned potom Tě poprosím, abys laskavě šel blít někam jinam; myslím, že zde na Tvou kocovinu není nikdo zvědavý......
0/0
15.10.2004 16:59

XORX

? ? ?
Normální bolševickej šmejd. Zvedá se mi z toho nepovedenýho auta kufr ! ! ! BLÉ ! ! ! BARTOLOMĚJSKÁ to jistí ! ! !
0/0
15.10.2004 0:52

Dan

Povzdech
Tak se zde zase objevil jeden znalec věci a oduševnělá bytost.(Viz poslení příspěvek od "mex"). Pokud se týče obsahu článku, je dobře, že se na značku Tatra nezapomíná, ačkoliv výrobu osobních vozů této značky v dnešním globalizovaném už nikdo nevzkřísí. Mimochodem to byli právě komoušové, kdo původně široký výrobní program a plány Tatry seškrtali a omezili na jediný typ, jenž navíc taky nedostal šanci být vyráběn tak, jak jej konstruktéři původně navrhli. A to nemluvím o kvalitě vlastní výroby, která s postupujícím úpadkem socialismu a nedostatkem kvalitních materiálů rovněž upadala. Jinak bych článku vytkl hned několik omylů, plynoucích evidentně z jízdy ve voze který už asi měl opravdu nejlepší léta za sebou a hodnocení je tudíž přinejmenším zavádějící. Zrovna T613 se totiž dá nastartovat prakticky téměř na "plochou baterii" pakliže ručním čerpadlem v motoru (nevím kde vzali autoři informaci, že běžně nefunguje) načerpám palivo do karburátorů. Zdravím všechny fandy vozů Tatra.
0/0
15.10.2004 0:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.