Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Američané nedají bez auta ani ránu

Návštěva rychlého občerstvení, vybrání peněz z bankomatu, telefonát z veřejného automatu a zhlédnutí filmu v kině, to vše mohou Američané zvládnout, aniž musí opustit svoje auto. Čtyřkolový miláček se stal nejbližším přítelem Američana. Správný Američan jezdí autem prostě všude.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jana

Z Californie
Benzin stoji $2.59 a jezdi se vsude autem protoze autobus a vlak tu proste neni. Take deti se musi nekolik desitek mil vozit do skolky a skoly. Projezdi se mnohem vice nez v Cesku.
0/0
16.11.2004 6:59

glader23

drobné nepřesnosti, redaktor patrně nebyl v USA
Vetsinou na pumpě je motor vypnut. Tankoval jsem v USA asi stokrat a motori rozhodne nervali. Dodrzovani rychlosti je pravda, ale toleruje se cca 10 mil nad limit. Jezdil jsem tak pravidlne, nebyl jedinej problem. (teda nadlimit jen na dalnicich, ve meste se spis drzet kolony).
Co je ale naprosta pravda je ta hromada aut. Az jsem obcas nechapal, kde se tam berou. V provincnim mestecku takovejch aut, kde se bralo to jsem obcas nechapal...
0/0
29.10.2004 11:30

Hater

celoplanetární brakýři
Objemem znečisťování atmosféry, spotřebou ropy, el. a dalších komodit na obyvatele lze považovat obyvatele USA za celoplanetární brakýře. Kdyby měl každý člověk na této planetě spotřebu občanů USA, veškeré nerostné suroviny na této planetě by vystačily na necelý rok existence světové populace.
0/0
18.10.2004 12:03

lonestarstate

Re: celoplanetární brakýři
a evropani mají druhou nejvyšší spotřebu na obyvatele hned po severoameričanech. protože jsou 2.nejvyspělejší..... takže vlastně jen záleží na tom, kdo je jak vyspělý a bohatý. a ne na úmyslném plýtvání. naopak lze říct, že čím vyspělejší země, tím mají její obyvatelé více ekologických návyků!
0/0
18.10.2004 15:00

kunesp1

Mně to opět nedalo :-))
Už jsem se tady na to chtěl vyprdnout, ale opět mně to nedalo :-). Souhlasím, Evropané znečišťujou planetu hodně! Dost na to, aby se neschovávali za Američany, kteří ji znečišťujou víc! Pravda. Nicméně v Evropě se proti tomu něco dělá (mohlo by se dělat víc), je tady konkrétní a konsistentní tlak. (Např. ČR snížila za 15 let produkci CO2 na 60%, u SO2 a některých dalších jedovatých plynů až na jednotky procent - pravda, do určité míry zde poklesla též průmyslová výroba). I v USA se určité úsilí vyvíjí, ale vždy jen takové, aby to minimalizovalo dopady na ekonomiku - Důkazem toho budiž odstoupení od Kjótského protokolu nebo porušování dohody vyspělých zemí o nevyvážení odpadu - USA exportuje svůj bordel mj. do Číny. Tuny papírového odpadu produkované v USA u každého fastfoodu, oblíbené plastové nádobí na jedno použití, atd. Tato fakta mě vedou k naprosto OPAČNÝM ZÁVĚRŮM než tebe... Kdo by to byl řek :-)). Pokud jsi ovšem těmi ekologickými návyky myslel likvidování prošlé munice tím, že se nahází srbům na hlavy, případně dalším, tak v tom jsou USA jedineční!
0/0
18.10.2004 18:30

lonestarstate

Re: Mně to opět nedalo :-))
i já jsem na to tu chtěl už mockrát vyprdnout .
ale ty mi prostě nedáš spát. Ano. ČR snížila za posledních 15 let velmi své exhalace, ale pokud se nechceme dopustit demagogie, musíme říct proč! Protože tu do té doby byl komunismus a byli jsme nepřirozemě silně orientovaní na těžký průmysl. A tyto podniky bez státní podpory po privatizaci ve velkém zkrachovaly. Takže mi tu vydáváš ekonomickou neúspěšnost za ekologickou snahu
 
A pokud kritizuješ zabránění genocidě na muslimské menšině v bývalé Jugoslávii, jseš u mě lidské hovado a nemám se s tebou co dál bavit. To je nejzáslužnější oblast působnosti USA: bránění genocidám. A je mi jedno jestli na ty rasistická hovádka jako jseš ty házejí mosazné moždíře nebo nemodernější "chytré"bomby, které nazýváš alibisticky zastaralou municí.
0/0
18.10.2004 20:25

kunesp1

Re: Re: Mně to opět nedalo :-))
Tak další kolo! pokles produkce CO2 je do značné míry způsoben oním poklesem výroby, sám jsem se o tom zmínil, ale pokles produkce SO2 na 2, slovy dvě,% předrevoluční produkce - to už s úbytkem průmyslu má prámálo společného - a je toho víc - čističky vody, odlučovače prachopvých částic do komínů, silné zpřísnění legislativy. Pokud za svého porevolučního vývoje udělala Česká republika někde ohromný skok, je to právě ekologie!
Pokud se domníváš, že letitý spor o území a svrchovanost mezi slabším a silnějším lze řešit tak, že začne jeden ještě silnější masakrovat toho silnějšího, tak tomu se podle tebe říká co? Spravedlivý trest? Jakákoliv válka je špatná, jedno, kde probíhá! Když jsou podle tebe USA tak spravedlivé a pomáhají proti genocidě, proč nechají Izraelce a Palestince se pořád mlátit? Proč se nevěnujou nesčetným rasovým problémům a konfliktům v Africe? Kde bereš tu jistotu, že to, co prosazuje zahraniční politika USA je to správné? USA na genocidu kašlou, pokud z toho nemají jiný prospěch!
Americké zbraně nejsou zastaralé, jsou víceméně nejmodernější na světě, ale i moderní munice má svou životnost a po vyležení si určité doby ve skladu musí jít chtě nechtě na likvidačku. To byl případ i Tomahawků pro Srbsko - šly na likvidačku bojem! Výš co by podle mě byla chytrá bomba? Bomba, co by zabila toho kreténa, kterej ji vypustil - a nikoho jiného.
 
Co se
0/0
18.10.2004 22:53

kunesp1

Re: Re: Re: Mně to opět nedalo :-))
nevím proč, ale moje "víš" se často vyskytuje ve verzi natvrdlé: "výš"!  Asi proto, že mi Čeština nikdy moc nešla... Přesto, je to krásný jazyk. Tímto se omlouvám za veškeré pravopisné chyby, které jsem spáchal na stránkách idnesu a i kdekoliv jinde.. No, moje bývalá češtinářka mi už stejně známku nezlepší, takže je to jedno...
0/0
18.10.2004 22:57

lonestarstate

Re: Re: Re: Mně to opět nedalo :-))
teď už jsme se dostali k našemu politickému přesvědčení a pochybuju, že si ho navzájem vyvrátíme. I blízkému východu pomáhají USA vyřešit problém: zbrojí Izrael jak jen můžou, aby vyhrál co nejrychleji . Každý národ má nárok na stát (listina zákl. lidských práv a svobod). Židé chtějí jediný vlastní stát na vlastním území. Arabové naproti tomu mají států desítky.
USA řeší i problémy v chudých afr. zemích. Letos prezident Bush uvolnil půl miliardy USD na pomoc uprchlíkům v Darfouru. Napřesrok se má stihnout utratit ještě vyšší částka. Prezident Reagan zasahoval (boužel velmi neúspěšně) i proti konfliktu v Somálsku.
USA svrhují diktátory prakticky od svého vzniku a kdekoliv. svrhly Hitlera, SSSR, Miloševiče, Saddáma, Allendeho(podporou Pinocheta - na tohle od tebe čekám nejtvrdší reakci , že byl Allende zvolen demokraticky, ale to i komouši u nás v 48 a on nebyl nic jinýho). Pokusili se několikrát zabít Castra.
Tak podle mne vypadá dobro. A za tohle stojí i umírat.
Howgh
0/0
19.10.2004 8:19

Kunesp1

Re: Re: Re: Re: Mně to opět nedalo :-))
Tak, tohle já ti vyvracet nebudu, to je skutečně věc pohledu a přesvědčení. Já to přesto vidím jinak. Podle mého soudu si USA dělají, co chtějí - tedy přesněji, kašlou na názor ostatních. Naposledy si vymínili Irák bez souhlasu OSN. Chybí jim ústa k druhým, pokora a schopnost naslouchat! Navíc, už během první války v Iráku jsem byl toho názoru, že Sadáma je třeba zlikvidovat. Proč to neudělali? Byl to jejich kámoš, kterého původně vyzbrojili proti Íránu. Také mu na ten jeho trůn pomohli! Hele, ono to není totiž černobílé ono to nemá jen rub a líc! Já stavím život nad veškeré další hodnoty a za nic na světě nestojí umírat, zejména ne za kretény jako jsou Bush, Sadám, Miloševič, Castro a mnozí další!
0/0
19.10.2004 9:11

lonestarstate

Re: Re: Re: Re: Re: Mně to opět nedalo :-))
pak mám návrh. ukončíme to tu...stejně už to není produktivní.(pokud někdy bylo a věřím, že bylo. například jsme se naučili oba něco o oktanových číslech ).
souhlas?
0/0
19.10.2004 10:06

kunesp1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mně to opět nedalo :-))
Produktivní to sice není, ale už to, zdá se, přeskočilo úvodní fázi tvrdých osobních narážek a přesunulo se to do vyšší roviny. Každopádně, s novinkou ohledně oktanových číslech souhlasím! A přidávám ještě přání mnoha bezpečně a pohodlně ujetých kilometrů, ať už pojedeš v jakémkoliv autě! :-)
0/0
19.10.2004 11:41

lonestarstate

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mně to opět nedalo :-))
díky, přeji totéž. a jak vidím, když se s jedním loučím, přicházejí dva další......
0/0
19.10.2004 17:50

P.

Re: Re: celoplanetární brakýři
Rozdíl je v tom, že někteří se proti tomu snaží něco dělat a někteří jako např. fašoun Bush nejenže nepodepíší Kyoto, ale nejspíš považují plýtvání stylem jako by nebylo žádné zítra za důkaz patriotismu a cokoliv zavánějící ekologii za neamerické.
0/0
18.10.2004 21:44

Hradec

Re: Re: celoplanetární brakýři
že čím vyspělejší země, tím mají její obyvatelé více ekologických návyků!
Nikde jinde než z úst přitroublých Amíků jsem neslyšel názor typu: Proč když si měním olej u svéhu trucku nemůžu vylejt olej rovnou na zem, vždyť ropa koneckonců taky přišla ze země?
0/0
18.10.2004 22:11

lonestarstate

Re: Re: Re: celoplanetární brakýři
ty jsi z úst Američana nikdy neslyšel nic, protože si v USA nikdy nebyl. a já znám spoustu "olejových jezírek" v českých lesích (i chráněných oblastech), ale neznám jediné takové odpadiště v USA. napiš tedy, kde přesně leží. jinak je to jen plácání...
0/0
19.10.2004 8:08

Kunesp1

Re: Re: Re: Re: celoplanetární brakýři
To já jsem z úst jedné krásné a chytré a vzdělané Američanky slyšel i "I love you!" :-)) A myslela to upřímně, já také, ale stejně nás to odloučení po půl roce rozdělilo :-((..
0/0
19.10.2004 9:34

P.

ekologie a la USA
Absurdita je, že v Americe se nesmí prodávat auto jako je např. Smart, protože jako "neekologické" by nesplnilo jejich emisní limity, které se, mám dojem, odvíjejí od počtu oken nebo dveří ale žíznivé SUV bestie s archaickými motory a spotřebou jako M1A1 Abrams jako jsou všechny ty Expeditiony, Suburbany, Navigatory se kterými jezdí tlusté "soccer moms" pro mlíko a haranty do školy "limity" překvapivě splňují.
To samé platí i v případě crash testů, kde Smart dopadl dle metodiky EuroNCAP výrazně lépe než např. Chrysler PT Cruiser nebo Chrysler Voyager 
0/0
18.10.2004 6:03

lonestarstate

Re: ekologie a la USA
další člověk, který se rozhoduje na základě svých "tušení" a nemá ani ponětí o emisních limitech Euro a SULEV (USA). ani o rozdílech v crash-testech Euro-NCAP a US-NHTSA. tak sem nepiš. protože tohle je jinak jen pomlouvání američanů na základě "jedna paní povídala". nemyslíš si náhodou taky jako Kunesp1, že Suburban je značky Chrysler? tvoje znalost problému by tomu odpovídala.
ke crash-testům
1)nelze porovnávat výsledky různých velikostních(váhových) tříd. to, že má Chrysler Voyager podle zastaralé evropské metodiky 2-3hvezdičky (NCAP to sami neví a pořád to mění) a Smart 4 je pak uplně o něčem jiném. Kdyby se tahle dvě auta srazila, Smart poletí dozadu od Chyrsleru pryč. Zafunguje jako polštář pro lidi ve Voyageru. a mimochodem: je zajímavé, že evropské modely hodnotí NCAP hned jak vyjede nový model (aby výsledek byl v dané době co nejpokrokovější), zatímco Voyager měřili rok před jeho nahrazením novým modelem.
2)americká auta jsou stavěna tak, aby splnila dobře americké testy. ty nejsou mírnější. jsou prostě jiné.
čelní test: NCAP:64km/h off-stem
                NHTSA:56km/h full-wrapem
 
boční test:NCAP:50km/h kolmo na bok
                 NHTSA:61km/h mírně šikmo na bok
navíc NHTSA hodnotí i riziko Roll-Overu
0/0
18.10.2004 9:09

Marek

Re: Re: ekologie a la USA
zatímco Voyager měřili rok před jeho nahrazením novým modelem
To myslíš ten "nový model" co má pořád tu stejnou kastli, pořád s PEVNOU zadní nápravou a jen trochu jiná světla a palubní desku? 
Ale rozumím ti, určitě to bude nějaká protiamerická konspirace, dement Bush   by měl NCAP neprodleně zařadit na list "Axis of Evil"... hned vedle Airbusu a Francie.  
nelze porovnávat výsledky různých velikostních(váhových) tříd.
Ale lze. Právě stejná metodika ti dovoluje srovnávat. A pokud při střetu se statickou překážkou se lidi ve Voyageru pomlátí víc než ve Smartu tak to je skutečně důkaz kvality a bezpečnosti
 
0/0
18.10.2004 13:25

lonestarstate

Re: Re: Re: ekologie a la USA
jsi amatér a autům vůbec nerozumíš (obzvláště ne americkým). nový Voyager představený 2000 (Euro NCAP testovalo model 1999) má i zesílené výztuhy a bohatší standartní bezpečnostní výbavu. v americkém NHTSA dopadl nový model podstatně lépe než starý.
 
ano. je to podezřelé, že všechny evropské instituce motorismu se mohou přetrhnout, která vác pomluví Voyager (NCAP, TUV,...). Protože Voyager je nejpevněji zakotvené americké auto na evropském trhu.....tak napiš opak! řekni, že není pravda, že evropské modely se testují hned jako novinky, kdežto u Voyageru byl testován výběhový model.....
Ale pokud budeš sedět ve Smartu a já v nejnovějším Grand Caravanu. rád se od tebe nechám nabourat v jakékoliv rychlosti a z jakékoliv strany. vždycky totiž dopadnu mnohem líp než ty.
 
0/0
18.10.2004 14:58

Hradec

Re: Re: Re: Re: ekologie a la USA
Protože Voyager je nejpevněji zakotvené americké auto na evropském trhu.....
A ani ten se nijak obzvlášť neprodává, protože nikdo soudný si ty americký střepy s obrovským objemem motoru, spotřebou a mizerným výkonem a kvalitou nekoupí.
A jestli skutečně věříš nějakým konspiračním teoriím o tom, jak se všichni snaží poškodit Voyager, tak si spíš místo pindání na netu skoč k doktorovy aby ti omrk hlavu. Všem je nějaký Chrysler u pr...le, protože prodejní čísla nejsou žádná hrozba.
 
0/0
18.10.2004 21:51

lonestarstate

Re: Re: Re: Re: Re: ekologie a la USA
věřím, že u vás v Hradci jich moc nejezdí. Ale v Praze jich jsou tucty a svým počtem konkurují i Renaultu Grand Espace (jejich první evropská kopie, která zkopírovala dokonce i americký přídomek Grand). v číslech ofic. dovozců automobilů jich tolik není, protože velká část oněch pražských voyagerů jsou přímé osobní importy z USA a Kanady na objednávku (poznám to bezpečně podle jejich světlometů)
0/0
19.10.2004 8:12

j.

Renault Grand Espace
Grand v nazve Espace nie je zapozicany z nazvu Grand Voyeger, ale oznacuje predlzenu verziu (pretoze pri 7 sedadlach v normalnom Espace uz vela batoziny nenskladate. Tvrdit, ze Renault (teda skor jeho konstrukcna kancelaria patriaca do v tom case Renaultom prevzanej skupine Matra) pri vyvoji Espace odpisoval od Chryslera je prinajmensom "odvazne", ale skor to svedci o "hlbokych znalostiach" autora v danej oblasti. Koncept vychadzal z uplne inych zadani a v kombinacii s rozsiahlym pouzitim plastov (v prvej generacii) znamenal vytvorenie novej kategorie europskych "people carriers". Americke MiniVAN-y boli (a su dodnes) o niecom inom. Ci uz z hladiska hmotnosti, priestoru, spotreby, ale najma jazdnych vlastnosti. Aj ked uznavam, ze LincolnTown Car asi nebude musiet mat problemy s zatackami pri 150 km :- ) ,alebo prudkym brzdenim pri "obmedzovacovej" 250 km/h, kedze sa "vdaka" rychlostnym limitom (a vlastnej max .konsrukcnej rychlosti) v takychto rychlostiach jednoducho neoitnu...  Co sa nemoze upriet je ze zivotnost takto navrhnutych/predimenzovanych motorov (a celkove aut) musi byt vyssia (avsak za cenu strasnej spotreby v zapchach) .T oauto (vdaka uz spominanym "volnejsim toleranciam" by mohlo (stale priblzne rovnako neefektivne) fungovat omnoho dlhsie ako A8, avsak v casovych meritkach ktore pripadaju do uvahy uz budu obidve auticka zosrotovane a pretavene (pricom A8 bude nutne pretym viac separovat vdaka rozsiahlemu pouzitiu hlinika :-)  Pokial ide o to, ktore auta su priatelskejsie k zivotnemu prostrediu, jednoduche fyzikalne poucky, ktore zvladne ziak na zaciatku II stupna zakladnej skoly dokazuju, ze na zrychlovanie a spomalovanie spotrebujeme VIAC energie. Takze ak ma auto o 200, alebo 800 kg viac neda sa svietit :-( iba ak chabo argumentovat, ze na bohato dimenzovanych USA cestach sa tak cast onemusi akceleroat, ako na uzkych horskych okreskach, tento argument skonci v krokom sa pohybjucej (systemom, zastan-posun-zastav
0/0
19.10.2004 14:05

lonestarstate

Re: Renault Grand Espace
Ano. Grand označuje u Renaultu prodlouženou verzi. Ale to jen proto, že totéž znamená Grand u Voyageru, který byl prokazatelně vyvíjen od 1997 jako projekt T-115 a dokončen na začátku 1983. Naproti tomu Renault přišel po roce a půl s autem velmi podobné koncepce, které se taky v prodloužené verzi jmenuje Grand. V USA má ale toto dodatkové označení dlouhou tradici (Jeep Grand Cherokee, Pontiac Grand Prix, ...). Rozumný člověk si udělá názor sám. Mimochodem i sám renault v jedné oficiálná reklamě, kterou jsem kdysi četl tuším v AutoTipu, napsal, že inspirací mu byla americká třída vanů.
Ano "hlboke znalostia" o těchto autech opravdu mám. Očividně narozdíl od vás.
0/0
19.10.2004 18:18

lonestarstate

Re: Re: Renault Grand Espace
překlepy se vloudily: "vyvýjen od 1977" samozřejmě
0/0
19.10.2004 18:20

mpes

Re: Re: Re: Renault Grand Espace
Samozřejmě že má být "vyvíjen", napoprvé to bylo správně, napodruhé to bylo horší. Ale jinak díky za referát o autech, docela zajímavé čtení
0/0
19.10.2004 21:10

Jiří z Poděbrad

Re: Re: Renault Grand Espace
Soudě podle arogantního přesvědčení o vlastní neomylnosti jseš skutečně Amík se vším všudy.
Pokud ale někdo napíše, že mu byla inspirací určitá TŘÍDA aut, která do té doby v Evropě nebo výrobním programu dané firmy  neexistovala tak to automaticky neznamená, že to auto obšlehli. Kdybys o autech skutečně něco věděl tak bys takové nesmysly nepsal.
Tím méně když to má přídomek "Grand". Podle tvoji logiky se každý druhý kombík v Evropě jmenuje Combi takže to určitě je jedno a to samé auto.
Mimochodem, včera jsem si koupil nanuk Míša Grand... ten bude určitě taky od Chrysleru, že? 
0/0
20.10.2004 11:42

lonestarstate

Re: Re: Re: Renault Grand Espace
kopírování mimo daný obor podnikání není postihováno.  Časopis Focus taky neuspěl s žalobou na Ford Focus. Combi je označení karoserie, což Grand určitě není, jsi tedy ubohý demagog
0/0
20.10.2004 18:04

lonestarstate

Re: Re: Re: Renault Grand Espace
jinak mně velmi polichotilo to "skutečný amík". Díky. Marně uvažuji, co by na oplátku potěšilo tebe...jestli můj milý sovětě nebo třeba milý eurooptimisto
0/0
20.10.2004 21:22

Marcela

Re: ekologie a la USA
. kde Smart dopadl dle metodiky EuroNCAP výrazně lépe než např. Chrysler PT Cruiser nebo Chrysler Voyager . .... můžete sem prosím dát link na stránku s tímto výsledkem crash testů ? 
0/0
18.10.2004 14:23

lonestarstate

Re: Re: ekologie a la USA
opravdu v evropských testech dostal více hvězdiček. ale právě, že 4hvězdičky v minivozech jsou uplně něco jiného než 4 hvězdičky ve vyšší střední či velkých vanech.....protože naráží do nepohyblivé překážky. kdežto v reálu se sráží auto s autem a to mnohem težší má markantní výhodu. protože je tím malým jen zpomaleno, místo zastavení na místě. malé auto nejenom, že se zastaví na místě ale ještě letí hned opačným směrem než jelo = výsledkem je mnohem větší přetížení posádky.
0/0
18.10.2004 14:51

Hradec

Re: Re: Re: ekologie a la USA
To ovšem nic nemění na skutečnosti, že pokud se srazí se stejně velkým resp. tězkým autem nebo se někde omotá kolem stromu tak ti vevnitř to pěkně schytají.
0/0
18.10.2004 22:00

lonestarstate

Re: Re: Re: Re: ekologie a la USA
kolem stromu se omotávají vozy výroby tak do roku 90. (čestnou výjimku tvoří komunistická produkce  jako Favority, žigulíky.) Ukaž fotku omotaného Voyageru. Ten se nikdy kolem stromu neomotal ani nepřepůlil jako ty vaše škodárny.
0/0
19.10.2004 8:22

F*ck Bush

Re: Re: Re: Re: Re: ekologie a la USA
Takže vozy od roku výroby 1990 se srážejí výhradně čelně a to pouze s jiným vozidlem. Ty jseš fakt dement Amíku!
0/0
19.10.2004 16:55

lonestarstate

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ekologie a la USA
to sem nikdy nenapsal. ovšem tvůj nick určuje tvou inteligenci.
0/0
19.10.2004 17:48

P.

Re: Re: ekologie a la USA
Velmi rád:
je to včetně videií a fotek
0/0
18.10.2004 21:38

2Mac7

Re: Re: Re: ekologie a la USA
Díky, podívám se. Dívala jsem se na euroncap a tam je   Smart i PT cruiser  ohodnocen stejně - 3 hvězdičky ( i procenta jsou srovnatelná)  Voyager zde má skutečně hvězdičky jen 2 , na NHTSA má ovšem Voyager hvězdičky 4 ( novější ) , Smart netestovali . A samozřejmě ... Keep in mind that crash test results shouldn't be compared among vehicles with large weight differences ... but one vehicle weighs twice as much as the other, the occupants of the lighter one ( 2000 lbs / 909 kgs) are eight times more likely to be killed than the occupants of the heavier vehicle ( 4000 lbs / 1818 kgs). 
0/0
19.10.2004 12:38

lonestarstate

Re: Re: Re: Re: ekologie a la USA
měl bys mu to přeložit. on určitě neumí anglicky
takže: výsledky crash-testů nelze porovnávat napříč třídami.....pasažér lehčího vozidla při srážce s těžším vozidlem umře s osmkrát větší pravděpodobností!
0/0
19.10.2004 18:23

P.

ropa
Méně než 5% světové populace, spotřeba 30% energie vyrobené na světě a 25% podíl na všech exhalacích. $55 za barel ropy a prognózy kolem $80 díky retardovanému "trigger-happy"  kovbojovi Bushovi a jeho vojenským dobrodružstvím.
Své děkovné dopisy adresujte na The White House, 1600 Pennsylvania Ave. Washington, DC  
0/0
18.10.2004 5:17

Pepa

Byl autor tohoto clanku nekdy v USA??
Zrovna jsem v USA a vcera jsem si udelal Kalifornsky ridicak. Je pravda, ze tu jezdi hodne velkych aut, ale jeste vic aut jako Honda Civic.... Kazde auto tady musi mit "Smog check". Kalifornsky guverner (zdravime Terminatora :-) podporuje hybridni auta - maji tady na dalnici pruhy, kde smi jezdit jen auta s 2, 3 a vic pasazery (bude to nekdy v Praze??) a prave auta na plyn a nove mozna tyhle hybridni. Protoze stale nemam pojistku na auto, ktere jsem tu koupil, tak chodim pesky a jezdim vlakem. Jenze obejit tady blok znamena 2 kilometry. Takze dojit nekam pesky je na hooodne dlouho, takze auto je opravdu skoro nutnost. A co se tlustych lidi tyce - tak jsem byl sam prekvapeny, jak malo jich je tady v Kalifornii.....
0/0
17.10.2004 21:33

krykry

Re: Byl autor tohoto clanku nekdy v USA??
Sorry,ale ty jeste nejsi v USA dlouho natolik,aby jsi mel moznost videt vic.Samozrejme,ze vetsina Americanu je obeznich a to hlavne proto,za se nehybou a vsude jezdi autem.Samozrejme,ze auto je v USA nutnost a bez nej ses mrtvej clovek.Cim vetsi auto mas,tim lepe.Mas vic mista,vetsi pohodli,mas silnej motor kterej neco vydrzi.S Hondou muzes cvrcet tak akorat z LA do SF,ale strihni si to s celou rodinou na Floridu....Bezna Americka rodina ma 2..3 auta.Je to peklo,ale kdyz nemas auto,nemas praci a tak je po tobe.Takze autor clanku ma pravdu v tom,ze ulice zeji prazdnotou a v podstate nikde nejsou ani chodniky.Kalifornie je nejlidnatejsi stat a svym spusobem i stat ve state.To zase nemuzes hodnotit jako celek.Kazdopadne americani na ekologii serou a brzy budou mit problemy.Ale dokud se nic nedeje a ksefty jedou,tak co se starat?Z Iraku bude nafty dost....za cas....pohoda
0/0
19.10.2004 3:47

Jirka

Re: Re: Byl autor tohoto clanku nekdy v USA??
No nevim, nevim. Byl jsem v Californii a nevidel jsem tam taky moc obeznich libi. Mam pocit ze jich je vice v cesku. A tolik cyklistu a bezcu jsem taky nikde jinde nevidel ... Mozna je Californie vyjimka ...
0/0
19.10.2004 10:05

pepa_u

Re: Re: Byl autor tohoto clanku nekdy v USA??
Hmmm, mozna jsem tady kratce, ale podle toho co tu ctu, tak Ty jsi tady nebyl nikdy. Zrovna dneska jsem videl plagatek, ktery nabada lidi, aby jezdili do prace po vice lidech v aute. Videl to snad nekdo v Praze?? Do LA jedeme ze SF zrovna zitra. Je to 8 hodin. Tj. cca jako z Prahy do Basileje (napriklad). Jak casto jezdis osmihodinove trasy? Kolikrat jsi to jel s malym autem? Na Floridu je to vylet na par dni autem, takze tam na dovolenou nikdo autem odtud nepojede, leda, ze chce videt kus statu cestou!! Tady by kazdy letel. Na ekologii tady NIKDO nesere. To jsem si driv myslel taky, ale napriklad u kazdyho pitomyho kanalu je tady cedulka, nevylivejte znecistujici latky! Znecistite zatoku. To ani u nas neni. NY je co se tlustochu tyce na tom podobne jako SF a budou i dalsi staty. Opravdu nic neni uplen tak, jak si Evropani mysli.... Terminator uvolnil penize na cerpaci statnice na H2. Delat to nekdo v EU?
0/0
12.11.2004 3:58

Pepa

Co to tu pisou za nesmysly???
0/0
17.10.2004 21:23

radsi ne

redaktor je v*l
paneboze, cim to zase redakce krmi ceskou verejnost, ja ty noviny snad prestanu pres internet cist. Z toho co ten pabl* pise je pravda akorat to, ze v americe jezdej auta...
0/0
16.10.2004 23:55

lonestarstate

Re: redaktor je v*l
chceš říct, že mu nevěříš například, že v USA jezdí s levou nohou opřenou nahoře o palubku?  zní to tak důvěryhodně
 
teď vážně: souhlasím s tebou
0/0
17.10.2004 9:05

Bax

Re: redaktor je v*l
No je to napsáno s humorem a nadsázkou ale v jádru je to naprosto pravdivé a výstižné...
0/0
17.10.2004 12:52

kaskadér

USA
Americký káry jsou dost dobrý ! ! ! ! ! Moc se mi líbí. Kdybych na ně mněl hned bych si americký auto koupil.
0/0
16.10.2004 23:08

kaskadér

sláva
Přeju panu ministru Šimonovskému / KDU-ČSL / aby skončil v pekle . Za jeho návrh bodového systému ho nenávidím. Je to flanďáckej prevít. Tak brutální zákon o postihu řidičů, který parkrát špatně zaparkujou a nasbíraj 12-náct bodů je podraz ! Za alkohol bych papíry sebral ! Ale to ostatní je represe. Přeju brzký vyhazov panu Šimonovskému ! Je to zlý člověk.
0/0
16.10.2004 23:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.