Re: ekologie a la USA
další člověk, který se rozhoduje na základě svých "tušení" a nemá ani ponětí o emisních limitech Euro a SULEV (USA). ani o rozdílech v crash-testech Euro-NCAP a US-NHTSA. tak sem nepiš. protože tohle je jinak jen pomlouvání američanů na základě "jedna paní povídala". nemyslíš si náhodou taky jako Kunesp1, že Suburban je značky Chrysler? tvoje znalost problému by tomu odpovídala.
ke crash-testům
1)nelze porovnávat výsledky různých velikostních(váhových) tříd. to, že má Chrysler Voyager podle zastaralé evropské metodiky 2-3hvezdičky (NCAP to sami neví a pořád to mění) a Smart 4 je pak uplně o něčem jiném. Kdyby se tahle dvě auta srazila, Smart poletí dozadu od Chyrsleru pryč. Zafunguje jako polštář pro lidi ve Voyageru. a mimochodem: je zajímavé, že evropské modely hodnotí NCAP hned jak vyjede nový model (aby výsledek byl v dané době co nejpokrokovější), zatímco Voyager měřili rok před jeho nahrazením novým modelem.
2)americká auta jsou stavěna tak, aby splnila dobře americké testy. ty nejsou mírnější. jsou prostě jiné.
čelní test: NCAP:64km/h off-stem
NHTSA:56km/h full-wrapem
boční test:NCAP:50km/h kolmo na bok
NHTSA:61km/h mírně šikmo na bok
navíc NHTSA hodnotí i riziko Roll-Overu