Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči pozor: v neděli nezapomeňte rozsvítit

V neděli končí v tuzemsku letní čas. Vyspíme se tak o hodinu více. Pro řidiče to však zároveň přináší povinnost vyplývající ze zákona o provozu na pozemních komunikacích. Automobily musí na silnicích svítit nejen v noci, ale i za dne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vít

Souhlas s celoročním svícením vozidel

Domnívám se, že zavedením celoročního svícení u dopravních prostředků je správné. Je řada bláznivých řidičů, kteří nedodržují povolenou rychlost na dálnicích i silnicích a tak jsou alespoň lépe vidět již v počátku i z dálky ... i když Vám svítí sluníčko třeba nepříjemně do očí...a můžete se jim ještě včas vyhnout a nebo uhnout...:-)

0/0
19.7.2006 14:05

Karelsa

Svítit

Z vlastní zkušenosti bych mohl říci,že svícení je nanic.Na řízené křižovatce světly,v červnu,při jízdě se zapnutými světly(ještě nebyly povinné) na zelenou mi do cesty vjel nákladní vůz.Řidič v první chvíli tvrdil,že mne neviděl.Auto i já na cimpr campr.Přesto tvrdím,že svítící vozidlo je vidět daleko dřív než se zhasnutými světly a že svíti se má.Ovšem ne jako motorky,které  svtí dálkovými "aby byly lépe vidět".Jenom ostatní řidiče oslňují.

0/0
9.7.2006 10:22

Pešková

svítit, či nesvítit

Určitě svítit. Rozsvícené auto je vidět již na dálku.

0/0
22.6.2006 14:00

peněz!!!

!!!škoda
sviť  měsíčku,  sviť,  ať  mi  šije  nit!
ApropÓ.  svícení  ve  dne  je  ta  největší  kravina  pod  sluncem!!!
0/0
3.3.2005 12:06

ZB

svítit je zcela zbytečné!!!
Správně: svícení je k ničemu. Jezděme dle předpisů  a  vystačíme  si  bez  světel!
0/0
26.11.2004 22:32

jyxo

svítit je zbytečné, protože svícení stejně nikdo nevnímá - 1.
  Tuhle jsem jel po hlavní, nesnížená viditelnost, ale břečka po sněhové kalamitě, zleva i zprava a i v protisměru čekající auta. Přede mnou takový kus prázdno, divil jsem se, že mi tam někdo nevjel. Samozřejmě, že když jsem ty auta už míjel, vjela mi tam zleva škodovka. Asi si myslela, že i z vedlejší (navíc to byl jen výjezd od obchodu) platí pro ni absolutní přednost. Dupnul jsem na brzdy, smýkal jsem se všemožně, divím se, že jsem se nesčuchl s těmi ostatními poctivci, co čekali, až budou mít volno. Bylo to na centimetry. Pak by určitě vina byla na mne - nepřizpůsobil jsem rychlost  -  a  škodověnka by se v tichosti vytratila, jakož i případní svědci. Zastavil jsem a začal jsem řvát. Baba ve škodovce začala gest
0/0
22.11.2004 10:29

jyxo

svítit je zbytečné, protože svícení stejně nikdo nevnímá - 1.
Tuhle jsem jel po hlavní, nesnížená viditelnost, ale břečka po sněhové kalamitě, zleva i zprava a i v protisměru čekající auta. Přede mnou takový kus prázdno, divil jsem se, že mi tam někdo nevjel. Samozřejmě, že když jsem ty auta už míjel, vjela mi tam zleva škodovka. Asi si myslela, že i z vedlejší (navíc to byl jen výjezd od obchodu) platí pro ni absolutní přednost. Dupnul jsem na brzdy, smýkal jsem se všemožně, divím se, že jsem se nesčuchl s těmi ostatními poctivci, co čekali, až budou mít volno. Bylo to na centimetry. Pak by určitě vina byla na mne - nepřizpůsobil jsem rychlost  -  a  škodověnka by se v tichosti vytratila, jakož i případní svědci. Zastavil jsem a začal jsem řvát. Baba ve škodovce začala gestikulovat ve stylu "no co co ... - jen se nepos.." Je mi jasné, že na škodovce by žádná velká škoda nebyla, ale proč tihle škodovkáři komplikují život těm normálnějším, co si koupili normální auto  a  ne nějakýho předraženýho VWtrabant
0/0
22.11.2004 8:54

jyxo

Re: svítit je zbytečné, protože svícení stejně nikdo nevnímá - 2.
  Proč   to   celé   tady   píši?   Protože   jsem   svítil   a
0/0
22.11.2004 10:31

jyxo

Re: svítit je zbytečné, protože svícení stejně nikdo nevnímá - 2.
Proč   to   celé   tady   píši?   Protože   jsem   svítil   a   stejně   to nikdo nevnímá. Hned o kus dál se otáčel na plné čáře Scénic. Opět jako by mu nevadilo, že jsem tam jel a ještě k tomu svítil. Další brzdy, další zbytečné nervy. Kdyby tam   (v obou případech) jel někdo méně zkušený a nemyslel
0/0
22.11.2004 10:33

jyxo

Re: Re: svítit je zbytečné, protože svícení stejně nikdo nevnímá - 2.
Proč to   celé   tady   píši?   Protože   jsem   svítil   a   stejně   to nikdo nevnímá. Hned o kus dál se otáčel na plné čáře Scénic. Opět jako by mu nevadilo, že jsem tam jel a ještě k tomu svítil. Další brzdy, další zbytečné nervy. Kdyby tam   (v obou případech) jel někdo méně zkušený a nemyslel za ty druhé, tak má policejní statistika neh
0/0
22.11.2004 10:44

jyxo

Re: Re: Re: svítit je zbytečné, protože svícení stejně nikdo nevnímá - 2.
... tak má policejní statistika nehodovosti další přírustky. Naprosto zbytečné!
Tenhle NET je pěknej Sr-.á.č, nejdřív to hodí chybovou hlášku, pak se to tam objeví 2 x a pak se z 900 znaků uloží několik málo písmen či slov! Fuj tajbl!
0/0
22.11.2004 10:49

aTe

svítit je zbytečné!
Celá diskuze je o ničem: zastánci svícení ve dne nepřímo  přiznávajíjí,  to co ostatní již dávno ví - a to - že se nedodržují pravidla silničního provozu! A  proto tedy svítit?!
Z mé osobní zkušenosti mohu jen potvrdit, že svítí bezohlední řidiči, kteří páchají jeden přestupek za druhým. Pokud by se takovýmto řidičům sbíraly řidičáky, jistě by provoz na silnicích prořídl a jezdilo by se bezpečněji. A bez svícení! Pokud by v tom ovšem nehrály hlavní roli peníze - ať již úplatky některým mizerně placeným státním zaměstnancům nebo potřebnost zmenšovat státní dluh výběrem vysokých pokut. Ti, co páší přestupky stále a mají prachy na takovéto  "vykoupení", ti z toho bohužel vychází a budou vycházet vítězně - na ně to žádný "výchovný" efekt nemá. Tady by pak mělo nastoupit nekompromisní sbírání řidičáků bez možnosti "vykupování" výše uvedenými způsoby + možná po 10ti letech absolvování přezkoušení (vynikající  testy  od  p.  Schlinga).
0/0
19.11.2004 10:38

Trnec

****
Jasně, když v létě slunce pere 30 stupňů a je azuro, tak světla toho moc nevytrhnou. Ale když vjedete do lesa, tka se tam dá auto hned přehlídnou, nemluvě o tom, že když se zatáhne, tak se najde pár trotlů, co nerozsvítí. A tenhel stupido zákon musí bejt kvůli pár strejcům, kteří dokud rozeznaj asfalt od krajnice, tak prostě nerožnou. Světla jsou na autě taky proto, abych byl vidět, né jen abych viděl. Když si to uvědomí ten pisálek (mimochodem, tuším že jste psal i do Světa motorů a tam z Vás měli dobrou srandu), tak nebude třeba stresovat.
0/0
10.11.2004 16:04

znuo

svítit a zabít nebo nesvítit a nezabít
Když budeš jezdit tak, abys stačil zastavit na vzdálenost, na jakou máš rozhled a abys opravdu stačil zastavit, nepotřebuješ svítit ani v lese. Pokud je opravdu snížená viditelnost, tak samozřejmě rozsvítit. Ale za nesnížené? Tam je to opravdu pěkná blbost! Pokud se budeš soustředit na osvětlené objekty, pak samozřejmě nejsi schopen rozeznat přebíhající zvěř, která se právě v lese hojně vyskytuje. O člověku nebo cyklistovi ani nemluvě. Tak si spočítej, co je lepší: jet jak blázen se světly a srazit nějakého živáčka nebo jet "normálně" a nikomu neublížit. Možná, že potřebuješ vyměnit blatník nebo nárazník přes pojišťovnu, pak se samozřejmě nabízí ta první varianta...
0/0
30.11.2004 8:59

2Mac7

Re: svítit a zabít nebo nesvítit a nezabít
lepší je jet "normálně" a svítit   .
0/0
30.11.2004 18:21

znuo

Re: Re: svítit a zabít nebo nesvítit a nezabít
nějak ses překouk: tady se píše o tom, že je zbytečné svítit, pokud budou všici jezdit "normálně"! Takže nepřekrucuj: normální je jezdit "normálně",  tzn. dle  předpisů  a pak se nemusí za nesnížené viditelnosti vůbec svítit! Ostatně,mohuse podělit se zkušenostmi, které asi těžko někdo vyvrátí: za tmy jsou krásně  vidět semafory (i z boku) a jejich krásně svítící červená. Přesto, že auta svítí ve dne i za tmy, chodci toto svícení vůbec nerespektují. Vrhají se zcela suveréně na červenou před kapoty rozjetých aut a asi nedokáží (nebo nechtějí) pochopit, že auto v tomhle ročním období nezastaví na 50 cm, zvláště, je-li rozjeté. Takže celé svícení ke jen k prdu.  A doporučoval bych, aby všichni chodci dělali řidičák, i když autem nejezdí. Obráceně to asi bude zbytečné, neboť majitelé řidičáků se stávají po vystoupení z auta chodci, i když možná i tací, co se právě vrhají před kapoty těm ostatním autům.
0/0
1.12.2004 8:45

michal

Polovičaté řešení
Proč jenom svítit? Pokud chci aby mě nikdo nepřehlédl, tak si musím samozřejmě natřít auto reflexní barvou a pro jistotu doporučuji taky troubit.
Trochu mě uniká myšlení řidiče, který chce být dobře vidět a koupí si třeba šedé nebo jinak výrazně barevné auto. Poté zjistí že není vidět a začne svítit.  
0/0
3.11.2004 10:14

SNB

Re: Polovičaté řešení
Správně! A ještě jezdit s varovnými blikači, pak přidat majáky a běžce s červeným praporkem před autem a k tomu práskat bičem.
Já osobně v létě,  když  potkám  nějakýho  svítila, a nikdo nejede přede mnou ani v protisměru (kromě toho svítila), tak ho properu dálkovkama. Buď mu to sepne, že svícení ve dne je blbost, nebo ať sám pozná, jak jsou světla ve dne příjemná. Stačí, když stojím na křižovatce na světlech a někdo má celou červenou nohu na pedálu brzdy. O světlech ve zpětném zrcátku raději pomlčet...
Razím zásadu, že když nevidím na silnici za nesnížené viditelnosti objekt (jakýkoliv - nemusí to být jen auto, ale i chodci, zvířata, cyklisti, něco spadlého či odpadlého - větev, kus gumy z náklaďáku, nějaký náklad  atp.) - nemám na silnici co pohledávat. Svítilové!  Rozšmelcujete chodce, kteří nesvítí nebo si najetím na překážku zničíte auto?
0/0
3.11.2004 14:45

davexx

Re: Re: Polovičaté řešení
Tlumená světla narozdíl od dálkových neoslňují. Pokud chcete někomu ukázat, jaký jste king, tak to nedělejte na silnici.
0/0
3.11.2004 15:20

2Mac7

Re: Re: Polovičaté řešení
Hlavně , aby  ten chodec také viděl Vás , když se podívá za světla proti nizkému slunci. A navíc je poněkud rozdíl mezi dálkovými a tlumenými světly , tedy pro většinu lidí.
0/0
3.11.2004 15:46

Jenicek25

Re: Re: Polovičaté řešení
To je vidět, co jsi za kreténa, ty Esenbáku přiblblej. Až v létě pojedeš po silnici, která vede hustým lesem, budeš překvapený, jak skvělé je, když naproti jede auto a má rozsvíceno, a Ty ho uvidíš včas. Souhlasím, že není třeba svítit, když je 30°C a modrá obloha, ale to nikomu neuškodí. Ale stačí, aby se zatáhlo a už se to hodí. Jednoznačně schvaluju celoroční svícení. Nikomu to neublíží a určitě to pomůže zabránit některým nehodám. A Tobě, Ty pako, bych přál, aby až takhle někomu pustíš dálkový, aby to byl kamion s pořádnou světelnou rampou a pustil Ti to naplno do xichtu taky ! A pak by ses měl vymlít do příkopu a zabít se, než oslněním způsobíš nehodu ! Bože jak takovýmu dementovi mohli dát řidičák. Máš asi starou Škodovku, co nesvítí, viď ?
0/0
4.11.2004 16:39

Euro

Re: Re: Re: Polovičaté řešení
Divím se správci serveru, že tak hloupý a urážející příspěvek nevyřadil. V hlavičce se píše, že budou vyřazeny vulgární atp. příspěvky. jenicek25 asi nic jiného (např. přemýšlet)  než urážet neumí!
jenicek25 musí  být  asi kretén  a nekrofyl nebo majitel pohřebního ústavu. Jestli  číslo 25 je tvůj věk, tak jsi nevyježděnej teoretik, co schvaluje sebe větší pitomost, hlavně když to vyhovuje jemu. Pokud je 25 číslo tvýho IQ tak se vůbec nedivím, že nejsi schopnej rozpoznat, že něco po silnici jede ve dne bez světel!
Dojíždíme do práce do  cca 20 km vzdáleného okresního města. Asi 2/3 vedou zatáčkama, v lesích. Nikdy se nám však nestalo, že bychom nebyli schopni rozpoznat protijedoucí auto nebo auto jedoucí před náma. Ať už jsme jeli rychleji my nebo ti druzí  nebo oba, ať tam byl náklaďák nebo osobák, ať to jelo nebo to stálo při pangejtu nebo ať to bylo natřeno reflexní barvou,  metalízou nebo to bylo tmavé.
0/0
8.11.2004 11:14

Tom

Re: Re: Re: Re: Polovičaté řešení
No ty seš cimbál!
0/0
8.11.2004 12:52

2Mac7

Re: Re: Re: Re: Polovičaté řešení
tak dlouho se chodí se džbánem ......
0/0
8.11.2004 13:22

Tom

Re: Re: Re: Re: Re: Polovičaté řešení
Pro nevyježděnýho teoretika. Mě je třeba 26, ale Vy mě připomínáte nějakýho socialistickýho soudruha. Kolik mám najeto nevím, ale můj poslední vůz má najeto 285 000 km, je to AR 156, r.v. 2000 a to mám ještě P206 a za sebou vejlet do Finska (na MS v rallye) a před 14 dny jsme se vrátil ze Španělska a pár trotlů, co škudlí na žárovkách za pár stovek se několik najde všude, ale většina svítí. A jestli budu muset koupit jednou za čtyři roku novou baterku za dva litry, tak je mě to pořád milejší, než platit desítku lakýrníkovi za pomačkanou kapotu (a to v případě, že by to byl jen ťukaneček). Šetřit se má, ale na správným místě! žárovky to nevytrhnou.
0/0
9.11.2004 9:45

2Mac7

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Polovičaté řešení
já .... socialistický soudruh ?!  Nikdy jsem nebyla proti svícení - a svítím .
0/0
9.11.2004 13:50

Suomi

Pro toma: Polovičaté řešení
Nepleť se Tome mezi nás, dospělý soudruhy...
Tady nejde o šetření, ale o princip. Svícení se vždy točí okolo jednoho - nedodržování ostatních pravidel silničního provozu. Už jsem toho najezdil dost, ale takový prasárny jako teď: nedávání znamení o změně směru jízdy, telefonování za jízdy, schválně se šourající auto a za ním kolona, a nezajede při tom na kraj, aby ho ostatní mohli předjet, při vyjíždění z kruhového objezdu nedání blinkru, zařazení se po předjetí hned za čumák, lepení se na kufr,  jízda křižovatkou na červenou, předjíždění na plné čáře nebo při autech v protisměru, která pak musí prudce brzdit, aby se nesčuchla s tím předjíždějícím atd. Tyhle věci v létě nejdou přehlédnout, protože se jich dopouští z 90 % svítilové. Nyní v zimě, když musí svítit všichni, se tihle magoři nedají rozpoznat od těch normálních, co by v létě nesvítili. Budete dál tvrdit, že svícením klesají nehody a hlavně mrtví? Když svítilové nebudou dělat výše uvedené prasárny 
0/0
10.11.2004 7:11

Suomi

Re: Pro toma: Polovičaté řešení
Neuložilo  se  celé,  takže  dokončení:
Když svítilové nebudou dělat výše uvedené prasárny - nemusí se svítit vůbec!
Jinak nemachruj, že jsi byl ve Finsku. Tos tam jel přes to Španělsko? Do Finska se lítá. Jestli ses chtěl předvést, že máš AR a jel tam  po ose, moh si jet taky přes Německo. Tam se opravdu najde pár trochtlů, co ve dne svítí. A nejde tam o žádné šetření. Jezdí se tam víc civilizovaně. Proto je tam i daleko méně bouraček.
PS: jinak bych se moc AR nevytahoval. Taková hnusná rakev, nekvalitní jsou všechny italské výrobky, kromě toho většina světa považuje italy za c.i.k.á.n.y., kteří v Evropě nemají co dělat. Jako my...
Pro zbytek svítilů: chcete snižovat nehodovost svícením? Nesmysl!  Je to  stejná  demagogie jako  kdybyste  chtěli třeba léčit cukrovku  bez správného dodržování životosprávy, ale prali byste do sebe tuny inzulínu. Takovýto nesmyslů se dá vymyslet 
0/0
10.11.2004 7:23

Suomi

Re: Re: Pro toma: Polovičaté řešení
Neuložilo  se  celé,  takže  ještě jedno  dokončení:
 Takovýto nesmyslů se dá vymyslet  celá řada!
Ještě mne napadla jedna věc: zavedly se povinně  reflexní  vesty  pro  řidiče,  kteří  něco  na  autě opravují. Nepomůže  to,  když  někdo  za  volantem   usne  a  napálí  to  do  odstaveného  auta  a  samozřejmě  zabije  i  toho  ve  vestičce.  A  pokud  nespím  a  bdím a  jedu  tak,  jak  se  má,  musel  bych  být  idiot,  abych  se  nevšim,  že  někde  stojí  nějaký auto  a  okolo   někdo  poskakuje,  byť  bez  reflexní  vesty.  Druhá  věc  je,  pojedu-li  nepřiměřenou  rychlostí  (třeba  v  noci). Třeba
0/0
10.11.2004 7:34

Suomi

Re: Re: Re: Pro toma: Polovičaté řešení
Nějak  ščpatně  to  počítá:  údaj  na  počítadle  do  1000  slov  -  nebylo  zdaleka  těch  slov  tolik  a  stejně  se  to  opět  neuložilo    celé,  takže  ještě jedno  dokončení:
Třeba nerozpoznám, že auto nejede,  ale  stojí  a nestačím  pak reagovat.  Na  nic:  na  auto  ani  na  nějakého  opravujícího. Pak  jsem  ale  u  začátku  problému  -  prvotní  nedodržování  předpisů.  A  vesta  nezachrání  -  možná,  že  jej  nezabiju,  udělám  z  něj  jen  doživotního  mrzáka,  který  na  tom  možná  bude  hůř, než  kdyby  střet  nepřežil...
Teď  mi  to  hlásí  960  slov - je jich opravdu tol
0/0
10.11.2004 7:39

Suomi

Počítání znaků: 1000 a dost - není to asi vůbec pravda!
teď  jsem  si  zkusil  hodit  jednotlivé  příspěvky  do  wordu,  kde  ve  vlastnostech  mi  to  spočítá  počet  znaků:
1. příspěvek: 811  znaků  (969  s  mezerami)
2. příspěvek: 733 znaků  (886  s  mezerami)
3. příspěvek: 446 znaků  (609  s  mezerami)
3. příspěvek: 430 znaků  (594  s  mezerami)
Správci, když jste již snížili počet znaků ze 2000  na  pouhých  1000,  tak  udělejte  s  počítadlem  něco,  aby  to  počítalo  skutečně  správně  a  příspěvky  nebyly  neoprávněně  zkracovány
0/0
10.11.2004 7:55

Tom

Re: Počítání znaků: 1000 a dost - není to asi vůbec pravda!
Milej Fine, tak pokud jedeš do Finska na rallye, tak auto je potřeba. Zas tak za vodou, abych mohl lítat z RZ na RZ vrtulníkem, nejsem, takže auto je v tomto případě nejvhodnější stroj. Samo že jsme jeli přes Něměcko, trajektem ze Sasnitzu. Jo jen tak mimochodem, maj tam podél silnic plakáty, aby řidiči svítili i přes den. A ve 3panělsku jsem byl taky na rallye, takže auto taky njevhodnější dopravní prostředek. Pro mě jsou nejnebezpečnější klobouci v naleštěný škodárně. Samozřejmě, AR 156 je nejhorší auto jaký jsem kdy měl. Jinak dobře že iDnes snížilo znaky, aspoň to trochu omezí grafomany.
0/0
10.11.2004 11:07

suomi

Re: Re: Počítání znaků: 1000 a dost - není to asi vůbec pravda!
Milej Tome, tvůj příspěvek má 498 znaků, 598 s mezarami. To jen pro pořádek, takže grafomanuješ stejně jako osttaní grafomanové.
Jsem rád, že přiznáváš, že Alfa Romeo je šunt. Možná, že až budeš mít škodovku, budeš o ni tvrdit to samé! Je jedno, jestli Felicii nebo Superblba...
Ale kdybys míň svítil, možná na ten vrtulník ušetříš... Ale vážně: je jasné, že nesvícením člověk na benzínu či na naftě moc neušetří. Ale na žárovkách určitě. Jen se podívej, kolik potkáváš "jednostopých" vozidel. Koupili si drahá auta, a teď nemají na jejich údržbu a servis.  Šetří na blinkrech (žárovky i páčky), aby o to více mohli svítit. Zkušenosti se svítilama jsou jednoznačné: pokud svítí, myslí si, že je to svícení spasí. Proto zásadně nedávají blinkry, když vyjíždějí z kruháče, když vás předjíždí, když se zařazují těsně před čumák, když odbočují a ještě k tomu jedou na červenou atd. Máte-li jiné zkušenosti, neje
0/0
11.11.2004 8:52

suomi

Re: Re: Re: Počítání znaků: 1000 a dost - není to asi vůbec pravda!
ačkoliv to má jen  757 znaků (906), neuložilo se to celé: Dokončení:  Máte-li jiné zkušenosti, nejezdíte po českých silnicích nebo jezdíte málo.  =  42  znaků  (48  s  mezerami),  Do  1000  znaků  ještě  toho  dost  zbývalo!  Je  to  bordel  s  touhle  "demokracií"!
Ale ještě si tedy dovolím se zkonkretizovat: nejsem žádný 120kář a kloubouk nenosím ani mimo auto. Jsem odpůrce těhle hnusných, předražených  "aut",  jakož  i  dalších  výtvorů  made  in  DDR  či  Italy. K pokrývkám hlavy - je jedno, jestli je za volantem 50letý páprda v klobouku nebo 18leté děcko v kšiltovce se zlatými řetězy a naušnicí v nose či obočí - furt jsou to kret.é.ni - čepičáři, co jezdí jak idi.o.ti. Když si rozsvítí, na dálku je lze snadno poznat. Teď v zimě to jde hůř, protože musí svítit všichni.
0/0
11.11.2004 9:15

Tom

Re: Re: Re: Re: Počítání znaků: 1000 a dost - není to asi vůbec pravda!
Milej Fine, mejch šest řádků proti těmhle eleborátům, to je fakt grafomanství. Jo jinak jste trochu na hlavu, ale aspoň tady byla sranda, vážně jsem se u toho výborně pobavil (šetřit páčky, to jsem ještě v životě nezapích, že by se na tom dalo něco ušetřit)!
0/0
11.11.2004 13:24

MOT

Proč asi svítiči nepoužívají blinkry - protože šetří (přepínače)!
Hele, mě to tady v týhle republice fakt připomíná šetřílky za komančů, kdy bylo vše nedostatkové a ještě k tomu drahé. Takovej škodovkář-dodo, když se mu podělal LUCAS (tj. ten kombinovanej přepínač světla-blinkry), tak si to moh jít hodit. A tyhle řidiči asi přežívaj furt. Rozdíl je asi v tom, že si po revoluci nakradli na Mercedesa nebo Audinu, no a teď nemají na to, když se jim takový přepínač rozbije a že by měli za drahý peníz jít koupit nový. Lze tak usuzovat z toho, že ti, co ve dne svítí, zákonitě nedávají blinkry. Nikde a nikdy. Je přece jednoduše před vyjetím zapnout světla, spínač na ně se opotřebovává daleko míň než když musím nesčíslněkrát na den ukazovat blinkarma. To je pak na ty páčky opravdu nápor... Tím je vysvětleno, proč svítiči nedávají blinkry a i jinak porušují dopravní předipsy. Když svítí, každej si všimne, že jede nějaký imbecil, co svítí. V zimě však musí svítiot všichni a to pak tihle magoči nejdou rozeznat od těch normálních, co by jinak nesví
0/0
16.11.2004 13:35

davexx

Re: Polovičaté řešení
A která barva vozidla je podle Vás dobře vidět? Je zjištěno, že každá barva auta může být za určitých podmínek špatně vidět, svícení toto riziko výrazně snižuje. Pokud něco nechcete pochopit, tak to laskavě nekritizujte. Svícení ve dne Vám nijak neubližuje, tak se nebraňte, jako kdyby Vás na nože brali.
0/0
3.11.2004 15:22

Michal

Re: Re: Polovičaté řešení
Nejlepší barva by byla reflexní oranžová v kombinaci s reflexní zelenou a žlutou. Rozhodně ne šedomodrá, světlá khaki atd.
Svícení mě sice neubližuje, ale myslím si že na to není stavěno auto. Kdysi jsem čet, že na dobití baterie po startování je potřeba ujet cca 20 km aby se dobila na původní kapacitu a při jízdě se světly se téměř nedobíjí. Pokud po nastartování tuto vzdálenost neujedu, musí zákonitě nastat situace, že se jednou baterie vybije. A taky mě vadí když se pohybuji v zácpě na dálnici a musím se půl hodiny i déle dívat na světla auta předemnou ( nejlépe i mlhovky) a ze zrcátka mě svítí do očí auto za mnou.
0/0
3.11.2004 15:58

davexx

Re: Re: Re: Polovičaté řešení
Problém je v tom, že kterákoli barva je vidět jen tehdy, pokud je na kontrastním pozadí, pokud by byla všechna auta ve vámi navrhovaných reflexních barvách, ztratila by svůj kontrast vůči sobě. Naopak tmavé svítící auto si vytváří kontrast "samo o sobě".
0/0
3.11.2004 17:50

Jenicek25

Re: Re: Re: Polovičaté řešení
Svícení po celý rok není samospása, ale dobrá prevence. Máš pravdu, že stát v zácpě na dálnici a nechat si svítit ze zadu do zrcátek není příjemný, ale v tohle případě přepínám na parkovací a nikoho neoslňuji a navíc zrcátka se dají sklopit. Debílky s mlhovkama vynechávám, to je kapitola sama pro sebe. Teď jsou často mlhy a zadní mlhovku nerozsvítí skoro nikdo, zato předníma se svítí ve dne v noci, mlha nemlha. A to i policajti !
0/0
4.11.2004 16:44

Armin

Re: Re: Re: Polovičaté řešení
Všechna auta jsou minimálně od 80. let stavěná na celodenní svícení. Asi před 5 lety jsem měl Opel Rekord z roku 1985 - dodnes nejlepší auto co jsem kdy řídil, kdyby mu tak nekvetla kastle, tak ho mám doteď. Na palubce měl ampérmetr, tak jsem přesně viděl, jestli se baterka dobíjí nebo vybíjí. Rozsvícená světla nebyla na ampérmetru skoro poznat - ručička byla pořád hodně v plusu i na volnoběh motoru. Nejvíc elektriku žral větrák topení, rozmrazování zadního okna nebo vyhřívání sedačky, to šel proud na nulu nebo i do minusu, takže tyhle spotřebiče se snaším používat jen když je to nezbytně nutné. Jinak samozřejmě jsem pro celodenní svícení i v létě, neosvětlené auto podle mě na silnici nepatří.  Trvale svítím už asi 8 let, ani jednou jsem nemusel u žádného auta měnit žárovku H4 a s baterkou jsem kvůli tomu žádné problémy neměl - ročně najezdím okolo deseti tisíc km a teď mám Omegu z roku 1989, takže taky skoro veterán
0/0
9.11.2004 7:20

app

Nesviťte
Aspoň budu líp vidět, protože já svítím pořád.
Dvakrát mně picknul do plechu nějaký ňoumové a oba se vymlouvali, že mně neviděli. Od té doby svítím furt.
A když někteří i.di.oti vidí v tom otočení knoflíkem takový problém, o to líp pro mně, budu ještě více a lépe viděn.
0/0
2.11.2004 13:22

Lib

Sviceni
Je prima, ale na rovinu - kolik smrtelnych nehod se stava v dusledku toho, ze ten jeden nesvitil? Asi moc ne, spis prevazuji 'nedobrzdil', 'podcenil naledi', 'nezvladl zatacku', 'v opilosti' apod ... nez rozhazovat rukama a rvat neco o nutnosti svitit tak bych se spis poohledl po zavaznejsich vecech a ty pak s rozhazovanim rukama vyrvaval. Nejdrive je treba zacit od zavaznych problemu. To ze ve meste nekdo nekoho prehledne a zrusi si navzajem plechy - no co uz. Ale ze se budou snadneji prehlizet chodci a cyklisti, to uz je horsi (precijen nemaji ty vymozenost mit 2x55W jako vsichni okolo). ....
nakonec vzkaz pro ortodoxni svitice - modre stroboskopy na strese jsou videt jeste lepe, nebylo by spatne to uzakonit ne? Na svetla si za chvili kazdej stejne zvykne ...
0/0
2.11.2004 9:17

albert

Re: Sviceni
Asi je tezke zjistit presna cisla. Ale ve Francii se diskutuje o zavedeni povinneho sviceni a francouzsti dopravaci na prikladech demonstrovali, ze by se v pripade sviceni dal ocekavat pokles nehodovosti ve vsech typech statistik zhruba o dvacet az tricet procent (tedy i co se tyce poctu mrtvych a tezce zranenych). Muze to byt trochu nadsazene, ale i tak to cislo zrejme bude vyznamne.
0/0
2.11.2004 14:53

davexx

Re: Re: Sviceni
Každopádně celodenní svícení nezvýší počet nehod.
0/0
3.11.2004 15:24

Dan

Bez komentáře
Co kdybychom si kvůli svícení dali všichni navzájem do huby.  Někteří přispivatelé v diskusi už k tomu nemají daleko. Což si tak rozsvítit především ve vlastní makovici!
0/0
1.11.2004 22:45

Jimmi

A zase to svícení... :-)
Včera jsem jel ze Šumavy. Lilo jak z konve, v pravé poledne tma jak na Vánoce v šest večer. Přesto tak jedno auto z dvaceti nesvítilo.
 
Docela by mě zajímalo, jak v takových situacích reagují oni níže zmínění, vždy disciplinovaní Němci. Budou "jako jeden muž" všichni svítit, nebo si ukazovat na čelo a nesvítit.....?
 
Dokud bude český národ národem hloupých individualit vědoucích vše nejlépe, nezbyde, než jim všechno přikazovat zákonem, bohužel....
 
0/0
1.11.2004 10:23

Tomáš Jemarný

Re: A zase to svícení... :-)
jj, u Plánice jsem potkal blbečka v neosvětleném Nissanu, hrazda se světly před nárazníkem, hrazda se světly na střeše... Přepnul jsem na dálkový, jestli mu dojde, že nesvítí - blikal na mne tím světelným parkem jako dement, ale nerozsvítil.
0/0
1.11.2004 12:08

Jimmi

Re: Re: A zase to svícení... :-)
No a ještě je druhý pól: v tom šíleným počasí jedeš v několikakilometrové koloně, kde nemá cenu předjíždět. Trouba přede mnou má rozsvícený červený mlhovky (asi abych nepřehlíd že je trouba), trouba za mnou má taky mlhovky (asi aby si na mě zezadu posvítil). Přitom světla aut (i koncová) jsou vidět asi na pět kilometrů. Někdy člověk žasne, jak málo lidi za volantem používají tu část těla, kde obvykle bývá mozek......
0/0
1.11.2004 14:26

antisvítil

Svícení ve světě
Někde na netu jsem četl přehled, ve kterých zemích se svítí celodenně. Ostatně, uvádějí to i všemožní  průvodci, které vám dají v pojišťovnách, u benzínek atd., než vyjedete ven. Celodenně se  svítí  pouze  v  severských  státech,  a  do  těch  máme  myslím  hodně  daleko.  V řadě  zemí  pak  svítí  jen  motorky*,  a  to  ještě  na  dálnicích.  Pár  zemí  vyžaduje  svícení  pouze  v  zimním  čase.  Pak  se  ještě  laskavě  koukněte  na  zahraniční  filmy,  nemáte-li  na  na  multiplex,  Nova  jich  dává  dost  -  kde  auta  ve  dne  svítí?  Nikde.  Ani  v  Americe.  Švédských  nebo  finských  filmů  se  tui  moc  nevysílá ...
 
0/0
1.11.2004 9:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.