Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pohon z rostlin pro auta budoucnosti

Tým anglických vědců přišel se slibnou metodou výroby vodíku ze slunečnicového oleje, způsob, jenž může vést k čistější a efektivnější výrobě vodíku. Využít by se dal nejenom k nabíjení palivových článků automobilů, ale uplatnění by našel rovněž v domácnostech, firmách a úřadech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kokoloko

pravda
sice je to uz stara diskuze, ale neodpustim si jednu poznamku, ty redoktori co pisou ty ho.vadiny, jsou jen kokosaci externisti, nic nevedi jen opisujou z internetu, myslel jsem ze jim to tam aspon nekdo kontroluje, nez si nejaky clanek prectu, nejprve se podivam kdo ho napsal, pokud je to kokos, tak to ani nectu...
 
0/0
10.11.2004 23:46

geroc

Žvásty
Tak nevím jestli mám zakukleně nadávát aby mi to iHeute nesmazala, anebo seriózně něco napsat. Protože takovéto žvásty se pomalu ani nedají číst natož seriózně k nim diskutovat. Navíc ta zpráva je cca 2 měsíce stará jestli se nepletu. Buď je redaktor uplný i*diot nebo nebo je to překladatel který možná umí překládat kuchařky a ne odborné texty. Na příšte bych doporučoval zkonzultovat takovéto věci s někým kdo aspoň rozezná kladivo od šroubováku.    
0/0
5.11.2004 10:40

kamenac

jezdit se da i primo na olej
Pokud mate diesel, tak muzete lit rostlinny olej primo do nadrze. Jedina nevyhoda je, ze olej je o dost hustsi nez nafta, takze vetsina aut potrebuje pridavne zarizeni, ktere olej po ceste k motoru zahriva a tak snizuje jeho viskozitu. vice napr. na http://www.greasecar.com nebo http://www.rerorust.de/
0/0
5.11.2004 9:31

albert

Re: jezdit se da i primo na olej
Taky by me zajimalo srovnani s primym spalovanim oleje. Ten proces, co navrhuji, bude mozna cistsi (i kdyz popravde receno z toho clanku nejde moc poznat, o co vlastne jde), ale zase nebude moc efektivni.
0/0
5.11.2004 11:17

paulo

PhDr.
PhDr. Valerie Dupontová z univerzity v Leedsu... To zase psal nejaky totalni analfabet, ktery nejen ze nepozna rozdil mezi PhDr a PhD (kteryzto rozdil by na prvni pohled naslo i male dite), ale navic ani nevi, ze tituly PhDr na zapade nejsou, takze mu to ani neprijde divny. Nemluve o tom, ze predstava doktorky filozofie, ktera vymysli jak z oleje vyrabet vodik nebo co (uz jsem to pak radsi ani necetl, protoze to bude beztak cele prelozene nejak nesmyslne) je taky docela absurdni. Ach jo, to je zase tradicni uroven iDNES. To by se Valerie Dupont, PhD. (odkdy se v iDNES uvadeji tituly?)podivila.
0/0
5.11.2004 8:21

Little Boy

Re: PhDr.
Souhlas, ten preklad je "jak to funguje" je otresnej, nema to ani hlavu ani patu, to je tak kdyz se nekdo snazi prelozit technicky text bez sebemensi znalosti problematiky... :-(
0/0
5.11.2004 9:36

geroc

Re: PhDr.
Souhlas. Překlad celého článku je otřesný, a popis technologie je obvzlášť perlivý.
0/0
5.11.2004 10:44

Touch

Lze ocekavat zdrazeni slunecnicoveho oleje?
...a nasledne vykyvy v cene podle vyvoje politicke situace treba ve Venezuele??
0/0
5.11.2004 7:21

xxx

Smankote to jsou zase zvasty!
Vodik rozhodne nevznika spalovanim tuhych paliv. Vodik vznika rozkladem (elektrolyzou) vody na vodik a kyslik. Problem je, ze tento proces je energeticky narocny. Se slunecnicovym olejem to nema nic spolecneho, ostatne na slunecnicovy (ci temer jakykoli jiny) olej muze uz dnes jezdit temer kazde auto se vznetovym motorem (doporucuje se dodatecna montaz predehrevu paliva, ale neni nezbytna).
Zase se prokazuje, ze Zeman mel o novinarich pravdu. Bez zakladnich znalosti jste schopni psat nesmysly o cemkoli.
0/0
5.11.2004 6:32

MeowMan

Re: Smankote to jsou zase zvasty!
Tentokrát je to ale novinář, kdo má pravdu a ty plačeš na špatném hrobě.
Vodík sice může vznikat elektrolýzou, ale právě protože je to energeticky náročnější než výsledná energie získaná z vodíku, tak se to běžně nedělá. Absolutní většina současné světové produkce vodíku vzniká z fosilních paliv.
0/0
5.11.2004 9:35

albert

Re: Re: Smankote to jsou zase zvasty!
Novinar tedy rozhodne pravdu nema. Vodik v zadnem pripade nevznika spalovanim fosilnich paliv.
Samozrejme, ze vyrabime-li vodik elektrolyzou, musime vlozit vice energie, nez pak z vodiku dostaneme. Ale to se obecne tyka kazdeho procesu, kdy energii ukladame vyrobou vodiku. Ale nekdy to jinak nejde, napriklad chceme-li vyrobou molekularniho vodiku "uskladnit" vodni, vetrnou a mozna i jadernou energii. Navic rozhodne nema smysl vyrabet vodik jakozto palivo z ropy.
0/0
5.11.2004 11:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.