Diskuze

David a Goliáš: Boj o život!

Jak si vedlo v crashtestech? Stále častější kritérium, podle kterého se řidiči rozhodují při nákupu nového auta. Než je auto vůbec připuštěno do silničního provozu, musí jich automobilka několik rozbít a prokázat tak jejich bezpečnost.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jimmi

8. 12. 2004 9:47
Zbytečný test pro hloupé...
Crash testy se dělají asi šedesátikilometrovou rychlostí do betonové zdi. Simuluje to situaci, kdy proti pojede zhruba stejně těžké auto s podobnými deformačními zónami stejnou rychlostí.
Pokud tedy místo do betonového bloku narazím do (měkčího) stojícího kamiónu, opticky to vždy bude vypadat lépe než do toho betonového bloku. V reálu, pokud by kamión byl v pohybu i malou rychlostí, byl by jakýkoli osobák na šrot!
0 0
možnosti

pepa

2. 12. 2004 21:50
Co do ceho narazilo?? :-)
Jeste by mohli zminit, co do ceho narazilo... Bude rozdil, jestli kamion stoji a napali do nej osobak nebo obracene. Totiz kdyz pojede ten nakladak (realna situace ) tak to auto jeste bude pred sebou chvili tlacit a zbori ho vic, nez kdyz stoji a auto se o nej zastavi.... Tohle experimentalne vyzkousel kolega, do ktereho relativne pomalu (20km/h nebo mene) nabourala liazka - Toyota byla na odpis.....
0 0
možnosti

sergej_sniper

2. 12. 2004 21:49
super nákupní vozík
Na nákupy už budu jezdit jedině se Scanií  
0 0
možnosti

Jenda

2. 12. 2004 21:31
hehe
Viva Scania...tomu rikam auto :)
0 0
možnosti

revo

2. 12. 2004 20:27
100 % kvalita ! ! ! Made in GERMANY ! ! !
Konečně slušná recenze. Audi A-3 je nejlepší auto z německa ! ! Vidíte ? ? Náraz do kamionu a pohoda. Konečně jasnej důkaz, toho co tu tvrdím delší dobu. Vaše chytrý řeči, si nechte do hospody. Audi je KVALITA ! ! To není jako opuchlej a přerostlej Golf, teda vlastně oktávka . Ta by byla našrot i kdyby jela proti kamionu tím svým vychvalovaným kufrem. Audi je jediný možný řešení pro toho kdo chce sportovní auto s nejlepšími jízdními vlastnostmi na trhu ! !      AUDI      AUDI    
0 0
možnosti

Warťan

2. 12. 2004 23:28
Re: 100 % kvalita ! ! ! Made in GERMANY ! ! !
Tak si to Vaše úžasné Audi zkuste plácnout do té Scanie, nebo pod Karosu, až pojede 80 km/h. I kdybyste jel 30, nebude to Audi, ale hromada pozinkovaného plechu a kolem rozsypané obvody a dráty... Mylný pocit nezničitelnosti na silnicích zabíjí, většinou bohužel ty nevinné... P.S. Můj objektivní názor na kvalitu Audi raději ani nebudu psát, takový zas nejsem abych někomu kazil radost...
0 0
možnosti

Peta

2. 12. 2004 15:27
K cemu testy? Kamion znici vzdy...
Nac takove testy? Ja si troufam tvrdit, ze v pripade narazu s kamionem nepomuze sebelepsi vybaveni takto maleho auticka. Nevim, co si tim v automobilce pri testovani dokazuji?
0 0
možnosti

Little Boy

2. 12. 2004 21:17
Re: K cemu testy? Kamion znici vzdy...
Naprosty souhlas, nechapu komu prospeje takova demagogie. Pokud ten tahac bude s navesem, tak celni srazka s jakymkoliv osobakem prakticky neovlivni jeho vektor hybnosti a myslim si ze jeho deformacni zony absorbujou jen minimum energie.
0 0
možnosti

Dad

2. 12. 2004 14:56
Reklama
Je to jen hloupý PR článek. Fyziku nikdo neokecá. A v tomto případě by v reálu HYBNOST kamionu měla poslední slovo.
0 0
možnosti

Zedford

2. 12. 2004 14:23
Já to vidim jednozančně
jako nákupní tašku pro sebe i pro manželku jedině Hummer nebo ještě lépe přímo Humvieho;)
0 0
možnosti

placin

2. 12. 2004 15:50
Re: Já to vidim jednozančně
taky tak ...... Hummer forever ......
0 0
možnosti

Paragon

2. 12. 2004 14:08
reklama
Nic jinyho nez reklama to neni. Jestli chce nekdo vedet jak dopadne realny stret kamionu s Audi, tak at si rozpomene na castecne zprovozneny dalnicni obchvat Plzne, kde se s kamionem srazil majitel masokombinatu Schneider se svoji A8 (soucasny prodavany model) a byl na miste mrtev. A to je rozdil mezi A3 a A8 neskutecne velky.
0 0
možnosti

2Mac7

2. 12. 2004 14:47
Re: reklama
Nebyl trochu rozdíl také v rychlosti ?
0 0
možnosti

Warťan

2. 12. 2004 13:04
Říkají u Audi...
Realita je ale jiná, což hazardéři zjistí až naraženi na chladič zmíněné Scanie. Obě auta se většinou střetnou v daleko vyšší rychlosti, těžký návěs pomáhá tlačit proti osobáku a ten je svojí protienergií narván pod tahač (autobus) i přes zábrany proti podjetí, záleží na rychlosti. Většinou to utrhne střechu i zázračným autům za 3 miliony a uvnitř není moc šancí na přežití. To jen tak pro informaci hazardérům, které vidíme předjíždět led, déšť, protiprovoz právě většinou v těchto autech, jejichž výrobci proklamují bezpečnost za každé situace. Tento crash-test bych neřešil, srážka náklaďáku s osobákem je téměř vždy smrtelná pro posádku osobáku a airbagama bych se tady vůbec neoháněl. Důležité je u auta mít v pořádku skelet, dlouhý a rovný "čumák"(T 613, Wartburg, Volha apod.) popř. rámový podvozek a bezpečnost je zaručena i bez airbagů a programovaných deformačních zón. Počítač je upraví jen ->do, kdežto u starších aut byla konstrukce předimenzovaná a tedy lepší!
0 0
možnosti

neverici Tomas

2. 12. 2004 17:15
Re: Říkají u Audi...
A jde vam o Vas nebo o vase auto?Ty deformacni zony jsou tam predevsim kvuli osadce.Samozrejme by nebyl problem vyrobit auto-tank ktere by ustalo i tvrdsi naraz.Dokonce byly sveho casu delany pokusy s takto upravenymi vozidly.Ale pretizeni ktere by ve chvili narazu muselo absorbovat lidske telo by bylo enormni.S utrzenymi vnitrnostmi by vam pak bylo fuk jak tën vas milacek vypada
0 0
možnosti