Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trpaslíci z Kolína jsou tu!

Přísně střežená kolínská továrna vypustila do světa první fotografii. Tři měsíce před oficiální ženevskou premiérou je tak známa definitivní podoba minivozů Peugeot, Citroën a Toyota, která se budou vyrábět od příštího roku v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vendula

asi stárnu
ale tenhle značkový coctail mi jaksi odpuzuje. Peugeot a Citroen budiž, je to jedna rodina (nebyla vždy)- ale co tam dělá Toyota? Dočkáme se v budoucnosti nějaké společně postavené fabriky která bude vyrábět dvacet "rozdílných značek" na jednom podvozku? Ubírá se výroba auto cestou výroby mikrovlnek, lednic a elektroniky všeobecně? Patrně ano... Epocha automobilu se spalovacím výbušným motorem očividně kulminule a vyrábějí se zhůvěřilosti na obou kocích spektra viz. "šestisetkoňové" mercedesy a další příklady nesmyslného zvedání již takhle závratných výkonů, na straně druhé "tohle", kdy se prostě vyrobí "auto" a marketing musí vypnout veškeré svoje úsilí, aby lidem nedošlo, že značka vozu je jakýsi přežitek a autíčku už chybí jenom čárový kód na dveřích...
0/0
5.12.2004 21:49

...

...
pane kolego skoda je uz nemecke auto...
0/0
2.12.2004 14:18

speedster@iol.cz

Uredniku !
Dobre ti tak, delate prdlacku, furt zavreno samy neuredni dny. Uvedom si ze ty penize nevydelavas ale svoji byrokracii jen zbytku lidi co na tebe makame ujidas. A jeste si stezuj. Bud rad ze nejezdis ve skoda 100.
0/0
2.12.2004 13:32

1zdavu

Oblibenci
No mimo spominanych aut su na trhu a napr. Nova KIA Picanto, alebo Hyundai Atos za slusne ceny v slusnej vybave. A to je vyhoda voci "oholenej" Fabii (Junior a Easy). Ty "krpci" maju totiz za tu istu cenu slusnejsiu vybavu a zaruky (napr. korejci 3 roky bez obmezenia km pripadne s obmedzenim na 100000km) voci skodovackym 2 rokom. Takze starsiemu paru, alebo mladym slobodnym moze lepsie vyhovovat "vybavenejsie" mensie sikovnejsie mestske auto s kultivovanejsim motorom a mensimi nakladmi.
0/0
2.12.2004 13:01

E.Respis

“Oblíbenci českého trhu?”
Kladu si otázku, zda se nové automobily mohou stát “oblíbenci” českých zákazníků. A hned si i odpovídám, ano. Nejedná se jen tak o nějaké výrobky, ale o automobily proslulých značek, které jsou jako takové vnímány i námi Čechy. Pravdou je, že upřednostňujeme z jakýchsi důvodů více české automobily, možná, že jim i více věříme. Nové automobily však budeme časem vnímat jako naše, tedy české a budeme je více kupovat než doposud. I když bylo vícekrát ze strany Škodovky řečeno, že je to jiná třída a že jim nebudou konkurovat. Jsem přesvědčen, že budou, a silně.
Autička jsou krásná a budou se určitě líbit!
0/0
2.12.2004 12:50

marketi

Z Kolina jsou cela auta a od Fordu?
Nechapu jak si nekdo muze automaticky spojit investice Ford na Slovensku = vyroba celych aut!!! Budou tam nejspis vyrabet pouze poloautomaticke prevodovky. Psaly to noviny  ve Francii. Budte radi se ze v Koline budou vyrabet cela auta i kdyz mala a ne  treba jen brzdy pro auta vyrobena kdesi napr. v anglii.
0/0
2.12.2004 12:29

...mn

...
ted jsem cetl anketu, co do kvality vedou japonci. o tridu. pak byla skoda, peugeot a volvo ve tride druhe a pak dlouho nic a pak ve tride ctvrte ostatni auta
 
0/0
2.12.2004 11:58

...mn

...
jaj jej asi vazne koupim, s tim dizlem. supr vuz do mesta  :)
0/0
2.12.2004 11:53

...mn

...
jinak ten maly citroen je skutecne hezky :)
0/0
2.12.2004 11:51

...mn

...
jo, na slovensku je tech automobilek trochu vic
-
VW, peugeot-citroen, kia, tedka na vychod jede ford (mel puvodne na  moravu, ale dane jsou dane), taky neco s toyotou se spletalo, ale to jenom komponenty nebo co
-
jo a rolls royce tam nekde vyrabi letecke motory, ale kde nevim
0/0
2.12.2004 11:51

Pjotr_Pjotrovic

Tihle drobečci vs. nová Dacia Logan
Zajímalo by mě s jakou cenou se budou tyhle miniautíčka prodávat? Když vidím jejich velikost a průměrné ceny v tomhle segmentu, tak bych si radši koupil Logana.
0/0
2.12.2004 11:31

THC-Squad.CZ

Re: Tihle drobečci vs. nová Dacia Logan
Ha.. další loganovec.. co na tom hnusu rumunskym všichni vidíte??? To se přece nedá vůbec, ale vůbec, srovnávat.. úplně jiná kategorie auta..
0/0
2.12.2004 11:52

BjeZ

Re: Re: Tihle drobečci vs. nová Dacia Logan
No, on totiz Logan ve skutecnosti neni tak osklivej jako na fotkach, az ho uvidis nazivo, mozna zmenis nazor. To bylo ke slovu hnus. A co se tyce slova rumunsky, muzu te ubezpecit, ze tu auto se v Rumunsku jenom sestavuje, je to komplet Renault vcetne motoru, prevodovky i podvozku.  Ze se prodava pod znackou Dacia... ano, kdyz tu znacku ma Renault k dispozici, snazi se prilakat na "lacinou" znacku. Nevidim v tom problem. V Rusku se prodava Logan normalne pod znackou Renault. Btw, samozrejme, ze se to neda srovnavat. Do tohohle auta se vejde utla manzelka, petilety dite a nakup :)
0/0
2.12.2004 12:12

J.

Re: Re: Re: Tihle drobečci vs. nová Dacia Logan
Jen tak mimochodem.Dacia byla vždycky odpad Renaultu.Nevěřím že vzhledem k ceně bude v Loganu použita nová vyspělá technologie tj.moderní,úsporné a výkonné motory,vyspělá antikorozní úprava,vyspělé bezpečnostní prvky ap.To by se na tu cenu nikdy nedostali.Nicméně to nesouvisí s tím že může jít o relativně dobré  byť zastaralé auto za příznivou cenu.A o to asi jde.O užitnou hodnotu.
0/0
2.12.2004 12:42

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: Re: Re: Tihle drobečci vs. nová Dacia Logan
Kdy jsme u té ceny, víte, jaká je asi výrobní cena nejlevnější Fábie?? 70-100 tisíc. Pokud by neměla škodovka takové marže, tak by se mohli Fábie prodávat taky mnohem levněji.
0/0
2.12.2004 15:52

škodovák..

A to jsi vzal kde????
Prosím , když někdo něco neví , tak ať tady netrousí hovadiny.Výrobní cena jedný Fábie???70 až 100 tisíc??????? To žiješ kde????Jen sedačky od Johnson Controls přijdou bezmála na 15 tisíc myšleno ty nejlacinější, motor příjde zhruba s převodovkou na 30 tisíc čistej plech znruba na dvacet  , teď si započítej výlisky, a svařence , světla , elektrické rozvody ,výfuky to vše se dováží..Kdyby jsi tvrdil materiálově , příjde jedna Fábie na sto tisíc , možná by se s tím dalo souhlasit , ale po započítání výrobního zařízení , nákladů na energii , mzdy , které jsou třetinové oproti jiným automobilkám se náklady vyšplhaj hodně přes 180tiíc V této ceně není ještě zahrnutej vývoj dalšího vozu .Na každej novej vůz , potřebuješ nové výrobní zařízení , nové raznice , svařovací roboty , Nebo si myslíš , že ve škodovce jsou původní z roku 1988 kdy najížděl Favorit?Lisovací zařízení se musí taky měnit , raznice, i samotný lisy , které se generálkují..Jo je toho hodně , co se promítne do ceny náklad
0/0
2.12.2004 22:38

Venca

Re: A to jsi vzal kde????
Kecy, byl jsem ve skodovce na exkurzi a clovek z vedeni co nas provazel sam priznal ze vyrobni cena tech aut je minimalni...vydelavaj na tom sakra dost...prece nevyrobi auto za 200000 a za 240000 napr. ho budou prodavat...kravina...
0/0
9.12.2004 10:23

Lucius_Malfoy

Re: Re: A to jsi vzal kde????
Člověk z vedení ? Ehm, který, prosím tě ? Bockelmann ? Wittig ? Büsching ?
0/0
13.12.2004 18:02

tomaš Tak

Re: A to jsi vzal kde????
Tak jsem si to posčítal k těm tvým  180000Kč a dospěl jsem k výsledku, že vlastně tu Fabku Němci(Škoda) vlastně ještě dotují ....
0/0
14.12.2004 13:46

Novacek

Re: Re: Re: Re: Tihle drobečci vs. nová Dacia Logan
Nechapu formulaci, ze Dacia byla vzdycky odpad Renaultu. Výroba vozu Dacia zacala v roce 1968 jako licence zakoupená od Renault. Pozdeji, hlavne po vyprsení licence Renault s Dacií nemel nic spolecného az do roku 1999, a Logan je první nový model vyvinutý po vstupu Renaultu do Dacie. Co se týce zastaralého auta: velká cást platformy Dacie Logan odpovídá platforme nového Nissanu Micra, nového Renaultu Modus který nedávno prisel na trh a nového Renaultu Clio který se jeste nevyrábí!!!!! Samozrejme, v Loganu jsou také "zcela zasraralé" komponenty ze soucasného Clia a minulé generace Meganu. Logan není auto zastaralé, ale auto vyvinuté tak, aby bylo co nejlevnejsí. To jsou ale dve ruzné veci.
0/0
2.12.2004 18:29

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: Tihle drobečci vs. nová Dacia Logan
Nejsem Loganovec, jen říkám svůj názor a dávám téma k diskusi.
0/0
2.12.2004 15:50

Kei

Hm...hezky, ale tam pro Nemce...
Hm...hezky, ale tam pro Nemce... Kdo by u nas za tuhle skorapku dal 200tis? To si radsi z bazaru koupim Oktavku, protoze do jejiho kufru se mi aspon vejde tchyne, az ji zapichnu!
0/0
2.12.2004 10:54

THC-Squad.CZ

Re: Hm...hezky, ale tam pro Nemce...
některý (v čechách většina) tchýně se nevejdou ani do super obřího kufru v oktávě..
0/0
2.12.2004 11:09

THC-Squad.CZ

Re: Hm...hezky, ale tam pro Nemce...
některý (v čechách většina) tchýně se nevejdou ani do super obřího kufru v oktávě..
0/0
2.12.2004 11:45

ol

Pro běžnou rodinu je to k ničemu
...a může si běžná česká rodina pořídit druhé či třetí auto??
0/0
2.12.2004 9:46

Tom

Re: Pro běžnou rodinu je to k ničemu
Co tak koukam kolem tak hodne rodin ma vice nez jedno auto... Zas na druhou stranu je to druhe auto starsi a ne nove za 200-250tacu.
0/0
28.2.2005 11:54

Jano

Citroen Saxo
Nie je pravda, ze Citroen nerobi auto v tomto segmente. Autor clanku asi zabudol na model Saxo, ktory je postaveny na rovnakej platforme ako Peugeotom 106.
Opat rychla prilis praca redaktora iDnes...
0/0
2.12.2004 9:44

Jack

Re: Citroen Saxo
Přesně tak. Osobne mam Peugeot 106. Je to auto malé, ale dostačující. Při pohledu na ty fotky, se mi zdá, že tahle auta budou ještě menší a nový design se mi zdá hrozný. 106 nebo SAXO jsou mnohem hezčí auta!!!
0/0
2.12.2004 11:42

Petr Novák

Nový Chevrolet Matiz
Nedávno jsem viděl fotogalerii nového Matize (březen 2005 prodej) z Ženevy a tvarově mi to hodně připomíná tohle trio - http://www.daewoo-ostrava.cz/novinky_pariz04_01.asp na konci. I když se mi dřív přední část nového Matize moc nelíbila (xicht mi připadal takový "moc z východu"), tak tahle trojka na tom není o moc líp (sám jsem to pojmenoval "najdi pět rozdílů mezi TPCA a M3X - akorát si netroufám odhadnout, kterým směrem fungovala průmyslová špionáž dřív, ale jelikož Matiz se začně dřív prodávat, ... ) - a jestli bude zase Matiz o pár (desítek) tisíc při stejné výbavě levnější než TPCA, tak aspoň můžou prodejci argumentovat "máte to to samý jako malý Peugeot / Citroen, se stejnou zárukou, akorát levnější".
0/0
2.12.2004 8:52

dežo

0/0
2.12.2004 8:37

Lucius_Malfoy

Ty zadní dveře jsou žert,
tomu prostě odmítám uvěřit, že by se příčetný konstruktér mohl dopustit něčeho takového.
0/0
1.12.2004 21:51

Honzík

krásný
Krásný a fakt hezký autíčka. Líbí se mi možná ho koupím klukovi ( Citroen ) protože mi stále krade moje auto. Jako třetí auto do rodiny skvělá nabídka. Jen doufám že nebude stát víc jak 250 tisíc korun.
0/0
1.12.2004 21:40

DonNight

Re: krásný
Radši bych se ho ale nejdřív zeptal. Páč by to mohlo dopadnout, že by dále kradl Vaše a v tomto by jste jezdil Vy.
0/0
1.12.2004 23:55

Jack

Re: krásný
Ty jsi asi hodně bohatý, že na to máš. Já jsem státní úředník a jsem rád, že mám 106 z bazaru jako první auto!!!
0/0
2.12.2004 11:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.