Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Velký M přichází

Po sedmileté kariéře se první generace obrovského SUV od Mercedesu chystá na odpočinek. Stuttgartská novinka je jiná od hvězdy na kapotě po chromovou koncovku výfuku. Po vzoru malého "Ačka" dostala určitější a dynamičtější tvary.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Marek

4 motiol
Mam na aute Golf 4 stejne jako octavka pohon 4motion .Da se nejakym zpusoben udelat na furt 4x4 nebo prez nejakej vypinac???Predem dekuju.cestovatel@wo.cz
0/0
31.10.2005 2:07

Noha

Potřebuješ peníze...www.mujweb.cz/Pocitace/korunky
Potřebuješ peníze...www.mujweb.cz/Pocitace/korunkyhttp://www.mujweb.cz/Pocitace/korunky
0/0
11.12.2004 11:57

dave

mb slecinka
sice se tu pise ze touareg nebude mit klidne spani ale myslim ze jo.Vzdyt MB nema tak zive diesly.No a pokud se neco neudelalo s technikou jde spis o osobak.takze  sice hezke auto ale je tak do mesta pro slecinky
0/0
10.12.2004 12:22

Df24

Nadhera.
Opravdu moc hezke auto,Mercedes je takovy maly sen.Jak tohle nove M,tak treba i nova trida CLS.Vcera jsem se na ni dival,uzasny.Kam se hrabe Audi se svou nudnosti a BMW se svoji "zraloci" tvari.
0/0
10.12.2004 9:38

OndraTM

M-B je jednička
M-B v současné době poskytuje nejucelenější nabídku modelů a co se designu týká ...mně osobně se velmi líbí, víc než cokoliv dalšího. Líbí se mi i design, VW u nekterých modelů Tuareq, Phaeton .., Audi i když ten je víc konzervativní. Nové M se mi velmi líbí, i současný model je pohledné auto. Jsem zvědavý na první testy a hlavně porovnání s Tuareqem, protože o něm neustále uvažuji. Rád bych větší SUV, s vynikajícími jízdními vlastnosti, pohodlím a komfortem. Terénní auta jako je Range Rover, Land Rover, Landcruiser apod. jsou prostě žebřiňáky. Přítelkyně jezdí Allroadem 2.7T a i když dostačuje, přece jen bych rád něco většího.
0/0
9.12.2004 9:13

šumavák

cruzi .......
Do lesa, hor i na silnici jedině MB-G ! Fakt to jede všude, cesta necesta. Hummer je lepší v terénu ale na silnici nemá šanci. Land Rover je bohužel jen minulost, dnes je to průměr. A Lada Niva ? ? To beru jako pokus o vtip. Ve Vimperku to má lesní správa. Není člověka, kdo by se na jízdu v Lada Niva těšil. Je to prostě čistokrevný sovětský auto. Pravda skoro zadarmo. To je jediný plus.
0/0
8.12.2004 17:08

Marcel

Re: cruzi .......

Ahoj, nevite o nekom kdo by chtel MB "G" stary model? Uzaverka vseho :-) je po laku, motor 3.0D je sice  kratky,ale krasny. lita kola, najeto 100 000 km. Telefon 608 630 773

0/0
4.7.2006 12:23

macek

nelíbí
Vy snad máte místo hlavy, prázdnou makovici. Stejně na Mercedes nemáte peníze. Pro nás všechny normální pracující lidi je jediný řešení. Škoda Octavia COMBI 4x4 ! ! ! V terénu se neztratí, ve sněhu vás nenechchá. Navíc má velkej kufr, o kterým si v Mercedesu musej nechat jenom zdát. Cha, cha. Mercedes M si koupí jen tunelář s prázdnou makovicí, nebo opuchlej sudeťák. Simpli Clever ! !   
0/0
8.12.2004 16:52

kunesp1

Re: nelíbí
Haldex spojka a podobné pseudo4x4 se mi nelíbí. Jsou stejně drahé jako klasické tří diferenciálové soustavy, ovšem jejich účinnost je mizerná. (Pochopitelně lepší než pohon jedné nápravy, ale za stejné peníze by mohlo být klasické 4x4, tudíž nechápu, která hlava otevřená těmto blbostem dala vzniknout a která hlava pomazaná je schválila)
0/0
8.12.2004 19:25

chabrusák

Re: Re: nelíbí
je to hlavně kvůli spotřebě
0/0
8.12.2004 19:29

kunesp1

Re: Re: Re: nelíbí
Já vim, to oni tvrdí také.... Ale lžou. Ze zcela objektivních důvodů je to blbost. 1) Hmotnost celého zařízení je v podstatě stejná, na tom se neušetří, 2) kardan je poháněn pasivně se odvalujícími zadními koly přes zadní diferenciál až do Haldexu úplně stejně, jako kdyby byl hnán aktivně. Akorát to způsobuje větší pasivní odpor zadních kol, což se může negativně projevit na jízdních vlastnostech. Tudíž o úspoře paliva nemůže být řeč!
0/0
8.12.2004 20:03

GeorgRolf

Re: Re: Re: Re: nelíbí
A nenapadlo tě, že je to pouze a jedině protože by jinak bylo velmi komplikované realizovat poháněcí sestavu s mezinápravovým diferenciálem u vozidla s motorem a převodovkou napříč? Musela by se celá hnací soustava radikálně změnit. U Haldexu a ostatních pseudo 4x4 (zjednodušeně) jen vyvedeš kardan z předního diferenciálu směrem dozadu a přes Haldex to spojíš. Zajímavé je, že VW Golf s motorem napříč má Haldex, VW Passat s motorem podélně má klasické quattro s mezinápravovým Torsenem, ale u obou aut se tomu z marketingových důvodů říká 4Motion. Naopak Audi A3 má motor příčně a tedy i Haldex, ale systém se nazývá Quattro, stejně jako u A4 - 8 jež mají Torsen. Výrobce prostě počítá s tím, že většina zákazníků vůbec neví v čem se ten systém liší a bude jim stačit, že má pod kapotou nějaké to 4x4. Že Haldex je dobrý tak akorát na vyjetí zasněženého kopce, ale v zatáčkách apod. jízdním vlastnostem nijak nepomáhá se už nikdo moc nezmiňuje. A co se spotřeby aut se 4x4 týká...mám starší Suba
0/0
9.12.2004 8:08

GeorgRolf

Re: Re: Re: Re: Re: nelíbí
Nějak se to nevešlo celé. Mám starší Subaru s motorem 1,8 l - 72 kW a trvalým 4x4 s mezinápravovým diffem a uzávěrkou a reálná spotřeba je 6,5 - 7,5 l / 100 km mimo město. Kolik si vezme třeba taková Felicie 1,3 s mnohem slabším motorem a nižší hmotností? Podle mě úplně stejně, tak jaká větší spotřeba u 4x4?
0/0
9.12.2004 8:12

kunesp1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nelíbí
Co se týče těch pohonů, máš pravdu! Skutečně, jestli je tam nějaký důvod, tak ten prostorový, ale to se podle mého dá též technicky vyřešit! Docela mě těší, že se potkávám s člověkem, co tyto systémy zná. Častokrát i v rádoby odborných časopisech (Svět motorů, Auto Tip, Auto Motor a Sport, a pod.) se člověk dočte úplné nesmysly - naposledy jsem se před rokem dozvěděl, že Passat má nově též Haldex (což mě dosti naštvalo, ale pak se ukázalo, že pochopitelně nebyla pravda). Samozřejmě, Subaru má "pravý" pohon všech kol! Co se té spotřeby týče, tak nějaký ten vliv tam je, zejména díky potřebě překonávat setrvačnost všech dalších rotujících hřídelí a koleček (zrychlování), což nějaký ten půl litr / 100 km dělá - Takže pokud bys měl to své Subaru s pohonem předních kol, žralo by asi trochu méně - já vím, všechna Subaru mají 4x4. Ale za tu trakci a aktivní bezpečnost ten půllitr stojí!
0/0
9.12.2004 15:57

GeorgRolf

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nelíbí
Já si tím půllitrem navíc nejsem tak úplně jistý...odvíjí se to od jízdního stylu. Jelikož moje Subo je díky full time 4x4 značně stabilní, nevyžaduje žádné výrazné brzdění před průměrnou zatáčkou, kde řidiči předokolek již většinou citelně brzdí. Já pouze před nájezdem do zatáčky na vteřinku sundám nohu z plynu a jakmile se auto začne stáčet, zase jí vrátím (mám na mysli lehkou nohu). A důvodem té relativně nízké spotřeby je podle mě právě tento jízdní styl, protože já se 4x4 neztrácím získanou rychlost v zatáčkách tak moc jako předokolky a tudíž jí ani za zatáčkou nemusím nabírat. Ten rozdíl v jízdě je opravdu hodně markantní. Ovšem je fakt, že podobnou spotřebu mám i na dálnici, pokud teda nepřekračuju rychlostní limity.
0/0
10.12.2004 1:16

kunesp1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nelíbí
.... Příkladem auta s "opravdickým" pohonem čtyř kol a motorem vpředu napříč je například Mitsubishi Space Wagon. Měli jsme ho pár let a musím říci, že je to výborné auto! .. Prostě realizovat to jde a konstruktéři VW hrajou na neznalost zákazníků...
0/0
9.12.2004 16:02

GeorgRolf

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nelíbí
Neřekl bych, že je to přímo neznalost...zákazníky to prostě ve velké většině především vůbec nezajímá. Příkaldem je Toyota RAV4 - ta v první generaci měla férové 4x4 s mezinápravovým difem a manuálně/elektricky ovládanou uzávěrou. Dnešní verze má jakýsi automatický pseudosystém a jedním z důvodů jeho instalace údajně bylo i to, že si mnoho zákazníků stěžovalo, že neví, kdy a jak mají tu uzávěru použít atd. Většině vážně stačí vědomí, že mají nějaké to 4x4 a víc je nezajímá. S tím souvisí i spousta velmi nebezpečných pověr - jakože se 4x4 můžu vjet do zatáčky s plným plynem a projdeu, se 4x4 nepotřebuju zimní pneumatiky atd atd. což jsou všechno hrozné nesmysly. Lidí jako jsem já nebo ty je děsně málo, aby se pro ně vyplatilo vyrábět extra model. A ten Haldex vyjde výrobně levněji, při tom zákazník zaplatí vyšší cenu - má přece navíc tudleto 4x4 a všichni jsou spokojení. No a těch nás pár co zbývá si koupí Subaru...:-)
0/0
10.12.2004 1:27

martin

Re: nelíbí
Já práznou makovici myslím nemám, na Mercedes-Benz peníze mám a taky ho vlastním. to o tom kufru napiš do vývoje Mercedesu, určitě s tím budou něco dělat, aby jim zákazníci neutekli do škodovky. :o)
jo, a když chceš bejt clever, s tou plnou makovicí, na rozdíl od nás blbejch, tak buď simply clever.
0/0
8.12.2004 22:06

Gustav Ulch

Re: nelíbí
 Z vas cisi zavist typicka maleho zavistiveho cechacka,popis vozu neznamena ze si jej musim koupit,jestli znate pomery v Nemecku moc nemcu si jej nekoupi,protoze umi setrit a jsou ukazneni,to je auto pro USA.mtaky zde se hlavne vyrabi,Ty sudety vam lezi v Hlave,kdyby tak se zase mohli ukradnout podruhe to by se Vam urcite libilo.Komplex az za hrob.mate.
0/0
28.12.2004 20:08

dsad

sdsds
xsdsad
0/0
8.12.2004 15:33

kuki

VELKY??
Tak jestli je Mercedes M velke SUV,tak ja jsem papez!Co je potom Chvevrolet Suburban,Ford Expedition a podobne..........?M'ko je skvrne a na BMW X5[taky male]urcite nema.
0/0
8.12.2004 14:47

kunesp1

Re: VELKY??
Suburban určitě není SUV :-). Těžko říci, do jaké kategorie tento relikt americké megalomanie zařadit :-)).
0/0
8.12.2004 14:56

kuki

Re: Re: VELKY??
Suburban a Tahoe jsou urcite SUV,co by to melo byt?Toyota Land Cruiser[sequioa]je to same,taky SUV.akorat jsou"trosku"vetsi.
0/0
8.12.2004 15:05

kunesp1

Re: Re: Re: VELKY??
Tahoe neznám, v Suburbanu jsem jel. Označení SUV, co by sport utility vehicle (nebo tak nějak to je), se na líneho mamutího Suburbana určitě nehodí. Navíc, je trošku problém říci, co do které kategorie patří, ale každopádně se článek vztahoval zejména na Český trh, kde se Suburbany téměř nevyskytují... Toyta Land Cruiser, pokud vím, je řazena do kategorie off-road.
0/0
8.12.2004 15:11

kuki

Re: Re: Re: Re: VELKY??
Najdi si stranky Toyoty,Chevy,Ford,Cadillac,GMC a vsech kteri delaji podobne velke auta a na jejich strankach jsou vsechny pod oznacenim SUV.Ale to je ve finale jedno me slo o to,ze Mercedes M neni velke auto!!P.S.Tahou je kratsi Suburban.
0/0
8.12.2004 16:04

kunesp1

Re: Re: Re: Re: Re: VELKY??
Dobře, beru to. Když se ti to auto nezdá na poměry českého prostředí velký, tak se ti nezdá velký. Na českých stránkách Toyoty je Land Cruiser veden jako teréní vůz, tedy off-road. Jak tomu říkaj v americe je mi jedno, ostatně ani neexistuje objektivní hledisko, které auto kam patří. Souhlasím, že jsou mnohem větší auta, ale u nás se téměř nevyskytují!
0/0
8.12.2004 19:22

šumavák

MB-M je cesťák
Já bydlím na šumavě poblíž Volar. Vyzkoušel jsem několik typů aut do terénu. U nás je v zimě opravdu zima se vším všudy. A proto můžu doporučit pouze jedno auto. MERCEDES BENZ - G. Koupil jsem ho v bavorsku rok jetý. Není to sice na pohled hezkej auťák, ale v terénu je opravdová jednička. Tam kde projede MB-G projede jen traktor. Měl jsem i MB-ML ale to je spíš na polňačky. Měl jsem i Jeep, Pajero a Range Rover vše jeté max. dva roky z německa. Ani jeden z těchto rádoby teréňáků, nemá jízdní vlastnosti v terénu blížící se MB-G. MB-M je hezký auto ale spíš na silnici. Tak se nedejte opít rohlíkem. Tak čau lidičky. 
0/0
8.12.2004 12:09

Arthur

Re: MB-M je cesťák
A zkoušel jsi defendera ? "Géčko" je jiště pohodlnější, ale defenderem Ti v opravdu těžkém terénu, myslím, ujedu. :-)
0/0
8.12.2004 14:30

kunesp1

Re: Re: MB-M je cesťák
Do opravdového terénu jedině s Hummerem :-)
0/0
8.12.2004 15:01

Punk

Do opravdoveho terenu...
pouze Ambramsem nebo Leopardem. Lesem projedete a nemusite ani moc zatacet, a kdyz se vam do cesty zakerne postavi napriklad betonovy dum nebo tak neco, tak ho proste odstrelite...
0/0
8.12.2004 16:12

kunesp1

Re: Do opravdoveho terenu...
.... nebo projedete
0/0
8.12.2004 19:26

šumavák

Re: Re: MB-M je cesťák
Kolega má Defender 110 - Hardtop třídveřák, takže vím co umí. Je to levné auto, které je dobré ale na MB-G skutečně nestačí. Několikrát jsme dali test. Range Rover jsem měl, ten byl lepší hlavně motor ( BMW ) byl fajn. Ale větší převýšení v terénu byl problém stejně jako v Defenderu s horším motorem. Hummer je fakt nezmar, musím přiznat v terénu lepší než MB-G. Ale na šumavský silnice II. a III. třídy móc velikánskej. Nechtěl bych v něm na okrsce, potkat auto v protisměru.  MB-G je opravdu nejlepší auto do šumavských kopců a hor. Čau lidičky.
0/0
8.12.2004 15:52

adileo

Re: Re: Re: MB-M je cesťák
taky se chystám někdy na šumavu(na kole)  a na hory jezdím v outbacku(na sníh to stačí)
0/0
8.12.2004 17:47

kunesp1

Re: Re: Re: MB-M je cesťák
S tím se nedá než souhlasit!
0/0
8.12.2004 19:28

Honza

Re: Re: Re: MB-M je cesťák
Nevím, jak je na tom Géčko, ale když jsem byl na vojně a jezdil s BVP (mimochodem asi nejlepší náčiní do terénu...) tak nám celkem zdatně sekundovaly ruský Gazy. On tankodrom je obecně asi největší zátěžovou zkouškou pro jakýkoliv off-road. Takže do šumavských kopců a lesů bych asi volil GAZ nebo i Suzuky Jimny - přecijenom do těžkého terénu se spíše hodí něco lehčího, než těžkopádný Hummer. Ale horší je to pak na silnici - tam by zase bylo třeba Géčko nebo Mko daleko lepší.. 
0/0
9.12.2004 0:10

aha

Re: MB-M je cesťák
Ze Gcko neni hezky auto ? G je NADHERNY auto :-)
0/0
8.12.2004 15:08

kunesp1

Co ty motory??
... Pokud nedošlo k žádné převratné změně (jakože asi né), pak vězte, že 280 CDI je pětiválec a 400 CDI je osmiválec... No, co se týče designu, mně se ta stará tlustá a neohrabaná škatule líbila více, neboť se mi zdála účelnější a navíc dostatečně elegantní! Navíc měla krásnou konstrukci - pevný rám + nezávisle zavěšená všechna kola. To nové, pokud se nepletu, má mít samonosnou karoserii a tudíž poníží na přerostlá kombi podobná X5...
0/0
8.12.2004 10:44

kunesp1

Re: Co ty motory??
... Omlouvám se, motor 280 CDI by měl být skutečně nový šestiválec místo stávajícího pětiválce 270 CDI.
0/0
9.12.2004 16:53

bossmilos

Re: Co ty motory??

280CDI je šestiválec jako poleno ! Pětivál byla 270CDI. Ano 400 CDI je nepovedenej osmiválec ( vím o čem mluvím páč jí mám ) a 420 CDI je novej 8-mi válec.

0/0
13.9.2007 11:00

married with children

aa
Nechci rejpat, ale to je okopcena RAV4. A pak ze pry Japonci kopirujou Nemce  Jen RAV 4 bude o neco spolehlivejsi
0/0
8.12.2004 7:15

kunesp1

Re: aa
Okopčená RAV 4? Myslíš podle designu? Ani to bych neřekl, po konstrukční stránce nikoliv...
0/0
8.12.2004 10:46

polarniliska

Re: aa
Nemáš problémy s očima?
0/0
8.12.2004 10:59

adileo

Re: aa
design nachlup
0/0
8.12.2004 17:49

had

Re: aa
design - rav 4, hlavne zozadu
0/0
11.12.2004 12:49

cruz

prej auto
jestli je tohle nova vlajkova lod mercedesu co se tyce SUV tak muzou byt opravdu ostatni klidni.......vypada velice nepodarene,nedotazene az priprcle....na X5 zdaleka zdaleka mit nebude
0/0
8.12.2004 1:16

Dick

G-Klasse
na bramboru má vždy , otázku bych podal obraceně!
0/0
8.12.2004 2:28

aquila

Re: G-Klasse
bohuzial, G-klasse bude tiez v podobnom duchu :-/
mne sa ta stara tak paci, neviem stale jt o moj favorit :)
0/0
8.12.2004 2:52

kunesp1

Re: prej auto
No, nechci hanit BMW X5, ale to podle mě není SUV, je to pouze přerostlý kombík - nemá to ani redukci a do terénu se to fakt nehodí.
0/0
8.12.2004 10:49

cruz

Re: Re: prej auto
asi takhle.........jestli se tahle kara hodi do terenu tak uz asi vsechno,videt tohle nekde v lese tak se ujistuju jestli sem pri vedomi ........a pro me porad bude mercedes znacka pro prezrany usedly podnikouse.....báwo je pro lidi co maj styl.....i kdyz za celou novou radu sedanu se rozhodne nepostavim.....doufam ze toho "sefkapotare" uz vyrazily a popravily....uplne podelal vsechny rady  vyjima X5 a 6 pac ta byla jedna z prvnich a nevypada az tak blbe......Petici sem podepsal
0/0
8.12.2004 11:21

kunesp1

Re: Re: Re: prej auto
Tak každý má svůj vkus, ale upřímně řečeno, MLko (stávající) je na terén připraveno lépe než většina Japonských pseudo Off-roadů. Ono hlavně záleží kritérium, které zkoumáš a co považuješ za terén - v úhlech skřížení ML konkurovat nemůže, ale co se týče trakce a trakčního systému a konstrukce náprav, tak většina offroadů je na tom hůře! Je to perfektní auto v zimě do hor. A na Šumavě v lese už jsem ho párkrát viděl :-). X5 se ti může akorát líbit, ale téměř neexistuje parametr, v kterém by bylo jako automobil hodnotnější než MLko. Navíc, porovnám-li cenu Mercedesů a BMW nemyslím si, že jedno pro snoby a druhé pro lidi se stylem! Osobně neuznávám v našich zeměpisných šířkách auta se zadním pohonem, tudíž mě většina produkce Mercedesu i BMW nechává klidným.
0/0
8.12.2004 14:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.