Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Florencie obry nechce: NE pro SUV!

Zastupitelstvo perly Toskánska v úterý schválilo vyhlášku "proti SUV". Do centra Florencie nebudou moci vjíždět auta těžší než 1800 kg a s průměrem kol větším než 700 mm. Je to reakce na vzrůstající množství aut typu SUV ve městě. Vyhláška vstoupí v platnost 1. ledna 2005, rezidenti budou omilostněni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honza

DANIEL LANDA

Je to borec!!!>->->->->->-

0/0
27.7.2006 15:24

jedu jinam

ekonomika

Chtel jsem se projet do tech koncin, ale vyberu si jine mista. Tomu Panovi akorat napisu mail, ze jsem chtel utratit v jeho meste 500 euro , no ..... kdyz nechcou prachy turistu , tak at si daji ostnaty drat kolem mesta.

0/0
27.6.2006 13:31

ak1975

Špinavci ve městech
Články jsem si přečetl a nad vyjádřením Landrover prodejce se pousmál.  Nabízí snad tato značka jiné vozy než s vysokoobsahovými motory? Mají snad něco na úrovni 4 litrové spotřeby?  Myslím že je načase udělat něco s vědomím lidí o tom že je zbytečné jezdit s autem po městě do práce a sedět v něm jen v jedné osobě. Nenastává opravdu čas třeba i pro úspornější skůtry???
0/0
20.10.2005 11:44

Doctor

Re: Špinavci ve městech
Mám offrouda obsah 1300ccm spotřeba 7,5 litrů, chcete mi říct že žere víc jak vaše auto a znečišťuje víc, nebo budete souhlasit že stávající vozový park v čr je z 96 procent zastaralý a ten je především základem znečištění pane chytrej
0/0
2.11.2005 22:10

JTB

...
Prošel jsem si tuhle diskusi z prosince a jsem zděšen-kdo nám bere naše auto, je komouš, protože já mám sen a ten si plním. No jo, já mám taky sen, tank, myslíte, že mě s ním do města pustí? Ne, protože je to zbraň a má práva končí tam, kde začínají práva jiného. Proto nasazuju roušku a jdu ventilkařit....
0/0
20.10.2005 2:05

brsoň

souhlas
S postojem těch aktivistů lze souhlasit. Typickým příkladem zhovadilosti typu SUV je VW Touareg. Auto v terenu na guvno a na silnici z něj jde strach. Velké, není pře něj vidět a typickým uživatelem je navíc blbec, kterej potřebuje ukázat svou rychlost. ne že by to auto nebylo pěkné, ale do města a na obyč silnice prostě nepatří. Za chvíli by mohli někteří debílkové jezdit s OT nebo třeba rolbou ne? S těma ventilkama to je dobrej nápad. Nic tak nenasere všechny ty špičkové manažery, když nemůžou skočit do fára a jet, ale pěkně musí popadnout pumpu do teplejch a nafoukat 4 gumy na teréňáka. Gut
0/0
19.10.2005 9:24

akvarijni delfin

prima umera
Traduje se ,že ti co ho maj malýho si kupujou velký auta....
0/0
16.12.2004 14:34

2Mac7

Re: prima umera
..a říkají to nejraději ti, co mají  malé auto a připadají si tím horší v porovnání s někým , kdo má větší auto  a proto tvrdí vyše uvedené, byť ho mají sami malého . Každopádně to tvrdí jen ti, co považují auto za něco jiného než dopravní prostředek.
0/0
16.12.2004 19:17

papa-lala

EU
Z vlastni zkusenosti mohu potvrdit, ze EU je vetsi bolsevickej humus, nez jsme tu meli pred revoluci -pouze , a to je velka vyhoda-nestavi gulagy a nevesi lidi .Jinak ma vsechny znaky- hlavne prerozdelovani a tim padem nasledne zarovnavani vsech co vycnivaji...
 
0/0
16.12.2004 14:31

MoV

Re: EU
v skole nas uci (ekonomicka teorie), ze trh funguje bezvadne (pokud funguje konkurence, blablabla) bohuzel i u tak dokonale veci se stava, ze bud bloudi nebo ze vytvari nezadouci externality. V tom pripade je vyhodne omezit, regulovat. F.A.Hayek, Kosmos a Taxis Byl nekdo z Vas ve Florencii? V ulickach starobyleho centra okolo mostu "Ponte Vecchio" se stava, ze parkuji osobni automobily. Mezerou vzniklou mezi nimi a zdi je taktak na dalsi auto. Nedejboze aby nekdo predtim nechal svuj skutr nebo kolo pristavene u te zdi. Nekolik kol jsem zahledl s prejetyma rafkama do pravyho vinglu. Nakladni vozy tam jezdi akorat tak do trznice, a ty jsou velikosti krabicky od sirek (tak jako mel Stehovak ze Samotaru). Obchody jsou ale vsude. Ti co tam byli, vi jak vypadaji. Nakladni trikolka s motorem o objemu 50ccm, ridi se riditkama. Florencie je mozna zacatek zmen, ktery se nekdy dotknou mozna i mne. Rozhodne bych se nikdy nevydal autem do tech ulicek. Maji tam kryte garaze, 5min pesky vedle katedr
0/0
16.12.2004 23:54

MoV

Re: EU, part2
katedraly, ktera je v cipu nejstarsiho centra, kde se da parkovat. Sice za 20€/den, ale ted se podrzte, nespravedlive uctuji mensim autum jen 15€, no kde to zijeme? Oni mu vlastne cpou penize, za to ze ma maly auto. Logicky drazsi pak bude vetsi auto. Je to asi normalni, ze kdyz nemas kde zaparkovat, jses s vetsim autem holt ochotnej platit vice. Nedivim se. Zato tam krome mraku skutru obcas projede i vetsi motorka, sokolik ji pekne protahuje, klickuje, uziva si to. Potom zastavi, rozepne semisove sako, sunda prilbu a je z neho 65lety "deda", ktery ma dost rozumu na to, aby pochopil, ze ani s limuzinou by nedojel na misto drive. Il fiorentino nebude dotcen. Liny turista, ktery navstivil i namesti ve Slavonicich projizdkou autem. Chcete soudit? 1) andyjamo a Firenze 2) be free 3) ramasse il merda di ton chieno 4) Domu se dostanete takjaktak 5) Hawk. MoV Il parccheggio e pas possibile?
0/0
16.12.2004 23:58

kuba

komunisti
Soudruzi, my dělnická třída se už nenecháme ponižovat a úrážet těmi uzurpátory v tlustých autech na které musíme pracovat. Nikdo už nebude mít lepší auto než my. Peníze nebudou protože všeho bude dostatek.
0/0
13.12.2004 13:28

roman

Navrhujem zakaz ragistracie luxuxnych aut hlavne BMW,MB,AUDI
kradeze tychto aut prinasaju obrovske straty poistovnam a co nasledne musia platit chudaci obcania
najlepsie povolit iba auta do hodnoty 300 tis korun-ostatne vsetko zakazat
0/0
12.12.2004 21:43

HappyHippo

Re: Navrhujem zakaz ragistracie luxuxnych aut hlavne BMW,MB,AUDI
Good Joke Keep it up
0/0
12.12.2004 23:02

HappyHippo

To opravdu myslíte vážně?
Je mi to velice líto, ale musím se zasmát nad ubohostí argumentů strany "proti SUV". Jediné co máte, je "přílišná spotřeba" a  fakt, že SUV při nárazu prostě víc vydrží. Dobrá tedy - proč vám nevadí staré škodovky co žerou i trávu u cesty, Audi například s motorem 4,2 nebo supersporty, když zrovny tyhle auta mají spotřebu daleko větší než SUV? A bezpečnostní hledisko? Tak zaprvé. Řidič SUV má daleko větší přehled co se děje před a vedle jeho auta a za druhé SUV není stavěný na to, aby s tím člověk jezdil jako Barichello. Stejně tak to do vás může naprat dodávka, proto argument o "nebezpečnosti" vidím jako závist lidí, ktří si SUV nemůžou dovolit. Taky by se chtěli cítit bezpečně, ale protože jednoduše SUV nechtějí, nebo na něj nemají, ať ho tedy nemá nikdo...
0/0
12.12.2004 18:09

Janina7

Re: To opravdu myslíte vážně?
Jasně! Až se i ostatní zmůžou na SUVka, koupíme si americký tahače. Tam se sedí ještě výš a je tam ještě lepší rozhled.  A že se i stahačema dá solídně kalit dokazuje stříbrný slavík, Daniel Ladna!
0/0
12.12.2004 18:18

2Mac7

Re: Re: To opravdu myslíte vážně?
Kupte si co chcete
0/0
12.12.2004 18:37

von Kleist

proc ne?
Zbytecne velka auta do center nepatri, snad krom zasobovani, popelaru a tak. Krom toho nejsou pri kolizi prilis friendly k chodcum. Nejlepsi jsou zejmena ta auta, ktera jsou vybavena ochranym ramem proti kolizi s divokou zveri asi tak jednou za rok projedou louzi, cimz se jejich tereni vyuziti vycerpa. Taky nejezdim (a nemuzu) jezdit po centru jen tak nakladni tatrou....
0/0
11.12.2004 11:11

Lonestarstate

Re: proc ne?
Už se těším na protáhlé ksichty komoušů z Paříže a Florencie, až zjistí, že si tou vyhláškou zakázali všechna relativně malá evropská SUV, ale drsní proameričani v obrovitých Hummerech H1 tam můžou jezdit dál, neboť nemají homologaci na osobní auto, ale na nákladní. A kdo by zákázal vjezd malým náklaďákům do centra?(kdo by pak zasoboval?) :-)))
0/0
12.12.2004 9:15

T.

Re: Re: proc ne?
:-D
0/0
14.12.2004 20:57

JankovicJanek

ach jo
Zase se ukazuje, že v lidech je zakódovaný socialismus.Kdo vyčnívá, hned ho zregulujem. Proboha, kdy už to skončí ? Nějaký Petr S sem píše, že mu vadí, že v SUV jezdí jeden, max.dva lidi. NO A CO ???? Jsme konečně svobodný lidi, tím pádem si v mezích zákona můžeme dělat, co chceme a co potřebujeme. To, že se bojíte, že vás SUV sestřelí.... Proč vám nevadí nákladní auta ? Těch se nebojíte ? Ach jo, kdy už zmizí tohle zaprděný čecháčkovství......
0/0
10.12.2004 22:19

Lonestarstate

Re: ach jo
naprostý souhlas.
0/0
11.12.2004 10:11

Karel

Dobrý začátek
Je nás čím dál více na čím dál menší krajíc (ropa a ostatní suroviny). Pokud máme jako druh přežít, musíme aktivovat pud sebezáchovy. Jen doufám, že to u SUV neskončí.
0/0
10.12.2004 12:33

Lonestarstate

Re: Dobrý začátek
snadno se utahuje opasek hlavně těm, kteří na žádné auto nemají a tak závidí, že?
0/0
10.12.2004 13:37

Fireboy

Re: Dobrý začátek
Nechapu o cem mluvite, absolutne ne. Mate-li na mysli, ze SUV spotrebuje vice ropy, delate si snad srandu. A co nakladaky? 100 nakladaku se spotrebou 40 l na jeden SUV se spotrebou 10-12 l. Posilejte naklady na zeleznici a nebuzerujte. Taky Vam nikdo nevycita, ze mate kozenou bundu nebo penezenku, ze dlabete lososy nebo prasata, ze jste treba obezni a poskozujete chodnik. To je fakt hruza, co maji dneska lidi v hlave ...
0/0
10.12.2004 13:39

Mirko

0/0
10.12.2004 12:30

Lonestarstate

to je diktatura
Z EU se pomalu ale jistě stává taková Čtvrtá říše. Bude nám určovat, co smíme nosit na hlavě, jaké symboly smíme mít na oblečení, v jakých autech smíme jezdit, jak velký dům smíme mít. A listinu základních práv a svobod vždycky odbyde nějakým všeobecným ekologicko-sekulárním klišé. Všichni si budem rovni. Všichni se budeme smět chovat jen jako chudáci. Aby se náhodou ti skutečně chudí nenaštvali.
0/0
10.12.2004 9:30

Fireboy

Co je komu do toho ...
... cim jezdim !! Mam off-roada z duvodu bezpecnosti. Po dalnici jedu v pohode 130 a zere mi to 10 l nafty. Radsi vyzente kamiony a posilejte zbozi vlakem - to by byla ekologicka uspora. Nebo pitomce s 10 let starejma golfama z Acek. Uz se tesim na nejakeho zeleneho dementa jak protestuje proti off-roadum. Jeziiiiis jak ten dostane do drzky :-) Nektere komunity v CR funguji a zrovna tahle je velka ...
0/0
9.12.2004 21:04

landcruiser-lx

Re: Co je komu do toho ...
presne tak, vsem tem zelenym hlodavcum do drzky
0/0
9.12.2004 21:14

jiri

Re: Co je komu do toho ...
No jednoduse se smir s tim ze te proste do nekterejch mest v EU za chvili nepustej no co je na tom divnyho truhliku?
0/0
9.12.2004 22:46

landcruiser-lx

Re: Re: Co je komu do toho ...
tebe tam beztak nepusti uz dnes a ani pesky
0/0
9.12.2004 22:57

Fireboy

Re: Re: Co je komu do toho ...
Ja na tom vidim divneho celkem dost. Napriklad nelogicnost a zavist. Kdyz me chcipl pes, tak at tobe chcipne taky, vid ... Hosi, trpite komplexem malych aut. Velky byste chteli, moc chteli, ale z ruznych duvodu je nemuzete mit, tak akorat blafete kraviny.
0/0
10.12.2004 0:05

Plesk

Re: Re: Re: Co je komu do toho ...
No co ty si ubožáka...
0/0
10.12.2004 19:05

Fireboy

Re: Re: Re: Re: Co je komu do toho ...
No, luza jsi spis ty. Vzdyt nedokazes dat dohromady ani vetu se sesti slovy! Ja jsem v pohode, za ubozaky povazuji tady ty zavistivy pitomce, co jezdi sluzebnima Felinama :-)
0/0
11.12.2004 8:10

2Mac7

Re: Re: Co je komu do toho ...
centrum města je trochu něco jiného než město
0/0
10.12.2004 12:54

10

Re: Co je komu do toho ...
10l ale to 10km jedes a 90km tlacis vid?
0/0
9.12.2004 22:48

landcruiser-lx

Re: Re: Co je komu do toho ...
ty jsi beztak jeden z tech co ma od novoty favorita a mysli si ze je velky king
0/0
9.12.2004 22:59

Fireboy

Re: Re: Co je komu do toho ...
Hovoris o vlastnich zkusenostech? Pres 2 tuny bys asi chlapce neutlacil :-) Motor 2,5 l CRDi, 140 koni, co je na 10 litrech divneho? Jeste konkretneji - mam Sorento.
0/0
10.12.2004 0:01

delfajz

Re: Co je komu do toho ...
Nikomu do toho nic neni (pukud to splnuje zakonem dany predpisy). Nicmene, SUV/Off-roud u mne od jakziva nejsou auta, ale TANK, a ten nema na silnici co delat... Bez ohledu na to, zda je ekologicky ci ne, ci zda zabira vice mista pri parkovani. Me tato auta vadi v provozu, znemoznuji mi vyhled a jsou nebezpecna pro sve okoli....protoze jim se nic nestane pri srazce s normalnim autem ci chodcem... a to je ten nejvetsi pruser. Nemluvim ze zavisti, protoze se daji poridit klidne mnohem drazsi sedany, nez SUV. Proste clovek v SUB ma oproti lidem v sedanu obrovskou vyhodu: rozhled, bezpeci (a spotreba neni podle mne tak tragicka, jak se tim mnozi ohaneji). A prave proto, majitele tim argumentuji, ze uz proto nikdy neusednou do sedanu. A mne jako majiteli sedanu SUV, dodavka, MPV vadi kdyz jedu za nim, anzto nemam dostatecny prehled o tom co se deje na silnici pre de mnou. OK, argumenty majitelu SUV/apod. "taxi kupte taky takovy, zavidite, nemate na to..." Dobra, az kazdy maj
0/0
10.12.2004 8:56

landcruiser-lx

Re: Re: Co je komu do toho ...
V tom pripade by jsi na ceste nemel co delat ty pokud ti vadi jakekoliv auto ktere je vetsi jak ty jak sam nazyvas "tank", mozna mas nejakou traumatizujici zkusenost napr. z vojny kdy te prejel tank a od te doby nemas rad nic co je vetsi jak ty a kdyz potkas na ceste offroada tak se ty strasne vzpominky vraceji a v noci nemuzes spat a porad se budis s nocni murou
0/0
10.12.2004 10:01

2Mac7

Re: Re: Co je komu do toho ...
...Proste clovek v SUB ma oproti lidem v sedanu obrovskou vyhodu: rozhled, bezpeci (a spotreba neni podle mne tak tragicka, jak se tim mnozi ohaneji) ...jeden z důvodů , proč je nemáte rád ...
0/0
10.12.2004 10:13

Fireboy

Re: Re: Co je komu do toho ...
Vase argumenty, na rozdil od ubohych vykriku dole v diskuzi, maji svou logiku, ale porovnejte pocet dodavek a SUV+OR. Odhadnu to na 50:1? Jak tedy muze SUV skodit? Dodam jen, ze ja mam OR prave kvuli prehledu a bordelu na nasich silnicich, kdy si kazdej dela uplne co chce. Bez ohledu na to, ma-li SUV ci kabrio. Je vsak pravdou, ze SUV jezdi proste pomaleji, takze tyto vozy jsou minimalnimi viniky nehod z rychle jizdy. Jeste dodam, ze letos v lete jsem zachranil pana v Passatu, ktery mi proste vjel do cesty z vedlejsi, aniz by mel videl !!! tim, ze ja jeho prave videl vcas a strhl vuz mimo silnici. Dovolim si prilozit foto situace: http://www.ada.cz/nehoda/pic.jpg. SUV+OR nikomu neskodi. Casto je to prave opacne.
0/0
10.12.2004 13:34

T.

Re: Re: Co je komu do toho ...
>"vadi kdyz jedu za nim, anzto nemam dostatecny prehled" A kuli tomu jedeš jako prase a seš tak přesně ten, kuli kterýmu sem si pořídil velký a bezpečný auto! Prober se! 90 v hodině v pohodě stačí!
0/0
14.12.2004 20:59

simsr

Blbost
Tak to je teda pěkná blbost, zakázat SUV a odůvodnit to tím, že jsou velké a mají větší emise. Na délku je to srovnatelný s běžným osobákem střední třídy a motorově jsou na tom taky tak. Cenově vychazí obdobně. Takže když zakázat SUV tak i osobáky od střední třídy víš?!?!?
0/0
9.12.2004 20:58

zvo

Nic proti takovemu autu.
Provoz ve meste kvuli vaze musi byt krajne neekonomicky.
Provozni naklady na dalnici kvuli odporu vzduchu musi byt katastrofalni.
Pouzivani na normalnich silnicich nevyzaduje offroad typ vozu.
Jelikoz tyto 3 argumenty nikdo vyvratit nemuze, zbyva diskuze o tom, kdy je zapotrebi SUV u normalne zijiciho cloveka?
0/0
9.12.2004 19:48

landcruiser-lx

Re: Nic proti takovemu autu.
SUV u normalne zijiciho cloveka : je to clovek ktery ma nejaky sen neco se mu libi na neco 20let setri a muze si koupit napr. auto : blbou feliciu, ferrari, veterana, nebo SUV, je to to same kdyz si koupi jachtu dum medveda bazen videokameru proste si splni svuj sen a pouze omezeny ignorant tohle nechce pochopit a vymlovuva se na zivotni prostredi ktere devastuje to malinkate procento offroadu
0/0
9.12.2004 19:58

eliska

Re: Re: Nic proti takovemu autu.
SUV tu jsou a neodejdou. Jenom me prekvapuje, ze skodovka nedavno oznamila ze terenaky nebudou. Pritom Skoda mela jeden z prvnich terenaku na svete. Nechapu. V dobe kdy terenak je stale vice popularni me takoveto prohlaseni od domaci automobilky docela postrasi.
0/0
9.12.2004 20:18

Patrol

Re: Nic proti takovemu autu.
Přežírání se je zbytečné Utrácení za alkohol a cigarety je katastrofální Oblékát se stačí do montérek, více není nutné vyžadovat
Jelikož tyto 3 argumenty nikdo vyvrátit nemůže, není normálních čechů potřeba k existenci lidstva
 
0/0
9.12.2004 20:56

zvo

Re: Re: Nic proti takovemu autu.
Ze si nekdo splnil sen, neni zatim dostatecny argument proti rozhodnuti nepoustet tak velka auta do centra mest. Neni liz pravda?  Koupi si nekdo takove auto, musi s takovym omezenim pocitat. Je to auto do terenu, ne do mesta. To je jiste. S tim tady jiste kazdy souhlasi. Proc se tedy zlobit.? Americky drnohryz jiste takove auto uvita. Ma spoustu mista a spatne silnice mezi jeho plantazema. Takze tady je takove auto zrejmne ve svem elementu. Ne vsak v Evropskem meste a ne na dalnici. To me asi vetsina tady musi dat za pravdu.
0/0
9.12.2004 23:03

mildaxzx

Re: Nic proti takovemu autu.
asi jsi  SUV nikdy neridil co  zkusto a pochopis to proc ho lidi chtej.
0/0
9.12.2004 23:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.