Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Znáte dopravní předpisy?

Za mrtvými na našich silnicích stojí často neznalost dopravních předpisů. Může za to i malá informovanost o změnách v pravidlech provozu i jejich nesrozumitelnost. Většina řidičů se dopravními předpisy podrobně zabývala naposledy v době, kdy skládala zkoušky v autoškole.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ghrt

rtzzrz
0/0
5.2.2006 13:17

Milan Doležal

Stání
Zajímalo by mě jak se praktikuje stání na sídlištích  kde není průjezdnost z každé strany šm. Sám bydlím na vesnici na pokraji Ostravy a nemám možnost zaparkovat na svém pozemku. Parkuji tedy z části na s vém pozemku a komunikaci, která má celkem 4,5 m.Zůstává průjeznost 3,5 m . Poradí mi někdo kde mám parkovat když údajně porušuji zákon 361/2000 Sb. čl. 25/3? Zdraví Milan 
0/0
11.5.2005 11:49

honza

k zákonu
0/0
19.1.2005 15:58

davexx

A ještě k autoškolám.
Nevím jak kde, ale mám informace z jedné konkrétní autoškoly. Žákům za celou dobu výcviku nikdo nic neřekl o brzdných drahách (například, že rostou se čtvercem rychlosti atp.), o smyku se za celou dobu výcviku jednoho konkrétního žáka hovořilo jednou a to při jízdě, zhruba v tomto smyslu: "Jeď pomalu, je mokro. Když náhodou dostaneš smyk, tak pusť všechny pedály a volant, já už to nějak dotočím". Dále o smyku ani slovo. Našlo by se mnoho dalších tabuizovaných témat. Na druhé straně z celé této autoškoly nebyl nikdo schopen dát uspokojivou odpověď na otázku, proč je nutné při testech zaškrtávat někdy jen zcela správnou odpověď, někdy i jen z části správnou a někdy dokonce nesprávnou. Celé testy nemají s bezpečností provozu nic do činění. Výsledek: žák se naučil kompletně otázky nazpaměť (po přečtení zadání věděl písmena bez čtení odpovědí), o jízdě třeba za současných podmínek (na sněhu) neví vůbec nic, smyk vyřeší puštěním pedálů a volantu, ...
0/0
19.1.2005 15:55

davexx

Sám auto článku nezná zákon
Například při vjíždění do kruhového objezdu se podle zákona musí blikat, ač je to logický nesmysl, zákon zde hovoří jasně. Naopak zákon vůbec neřeší, na kterou stranu se má blikat. Celkově je sám zákon obrovský guláš a testy v autoškole jsou ještě větší nesmysl. S bezpečností provozu to nemá vůbec nic společného.
0/0
19.1.2005 14:48

Povozník

Budeme šneci_
Jednoduše shrnuto: dát do zákonavyhl. „jede se ve vnějším pruhu,rychlost max. 20, 15 m od sebe, mám přednost, zákaz předjíždění. 1. a 2. vnitřní se smí používat pouze při souběžné jízdě (tj. při zácpě) v 1. a v  2. vnitřním max. 30, vždy dát přednost vnějšímu.*) Ten v levém pruhu nemá přednost. Je to opačně než v připojovacím pruhu na dálnici!!.A jak z vnitř. kruhu? Při dodržení rychlosti a rozestupů bude čas se zařadit před dalšího, když ten vedle vyjede ven. Budeme šneci? Pořád ale rychlejší než na křižovatce – „klasice“ Zkuste si to naprogramovat na počítači.  A v cizině nejsou řidiči navzájem ohleduplnější. Jen ke své kapse, z které platí ty opravy blatníků.
0/0
6.1.2005 12:41

Povozník

Tak co nám pomůže?
Jednoduše shrnuto: dát do zákonaprováděcí vyhlášky:
* ) při souběžné jízdě
ve vnějším pruhu: max. dvacet, 15 m od sebe, mám přednost
0/0
6.1.2005 12:15

a

a
0/0
5.1.2005 17:32

Cherry

Testy
Na testech mě vždycky nejvíc s..ly otázky, kolik osob mohu vézt na korbě náklaďáku - na co mi to je pro skupinu B. A ještě víc mě s..ly otázky  jak daleko a vysoko musí být umístěna která světla. To snad potřebuje vědět konstruktér a výrobce, ale jako řidiče mě to nezajímá. Pro šťouraly - tunery: ať si to každý zjistí, ale jako běžný řidič si koupím auto a všechny světla jsou snad namontována podle předpisů.
0/0
5.1.2005 13:56

Tomáš Nemravný

Re: Testy
Stejně tak otázky, jaký doklady musím mít s sebou při přihlašování auta do provozu... To by snad měl vědět úředník, kterej to dělá, ale proč řidič??? Ten je snad povinen, maje řidičák, pořídit si k němu i auto na své jméno?
0/0
7.1.2005 21:24

chose

zákon
Jaká vyhláška, furt?????? Od roku 2001 je to zákon o pozemních komunikacích č.361
0/0
5.1.2005 10:51

honza

Re: zákon
Taky v tom máš guláš. Máš určitě na mysli zákon č. 361/2000, a není to o pozemních komunikacích...
0/0
19.1.2005 15:58

davexx

Re: Re: zákon
Je to "zákon o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů" číslo 361/2000 Sb., novelizovaný zákony 60/2001, 478/2001, 62/2002, 311/2002, 320/2002, 436/2003 a 53/2004. Další novely se chystají, jinými slovy: a ty člověče se v tom vyznej. Tohle nemůže nikdy fungovat, nemluvě o obsahu, který je také silně nekvalitní.
0/0
19.1.2005 17:05

pepin

jo, jo
U nas je to v klidu. Napr. v Barcelone je kolem sochy Kolumba, myslim, triproudy kruhac. Porad je tam situace takova, ze vede fronta z NEJVNITRNEJSIHO pruhu ven k vyjezdum. Pokud chces vyjet treba na tretim vyjezdu v poradi, tak mas dve moznosti. Jet ve vnejsich pruzich a 3x prorazit zed z aut, ktera vede napric objezdem, nebo drzet basu a sourat se v zacpe v nejvnitrnejsim pruhu.
Nakonec prijde ke slovu jedine funkcni pravidlo, hlidat si predek auta.
0/0
4.1.2005 16:24

mirik

Asi myslis Madrid a nie Barcu, anyway...
zapchy tam na kruhacoch su, ale soferi su tam ovela viac ohladuplni ako u nas ci u vas... Hovorim z vl. skusenosti, v Sp. som sa zdrziaval dlhsiu dobu.
0/0
5.1.2005 16:14

mmarek26

Re: Asi myslis Madrid a nie Barcu, anyway...
nebo chutovka je taky KULATAK v Dejvicich, kor tam z tema trmvajema. Nemluve od vyjizdeni z Lublanske resp. Wenzigove kdy potrebujete jet na Jizny mesto;-) Prekousat se rano pres 4 narvane pruhy, ktere se bud hybou, ale nalepeni na sebe = trosku problem se tam mezi ne dostat, alebo vsechno stoji 8,30-9,30 a to je taky sranda. Ale za ty 4r. jsem se tam vzdy dostal (jezdim tama rana ovsem asi jen 2x mesicne)
0/0
15.2.2005 18:54

Spacer

Re: Re: Asi myslis Madrid a nie Barcu, anyway...
Presiel som sa Europou, ale na kruhac pod Vitaznym oblukom v Parizi asi nic nema. Tam som sa fakt neodvazil pokracovat a odbocil som hned k prvemu vyjazdu.
0/0
3.3.2005 21:19

Warťan

"Kruháče" a moje doporučení
Pokud jde o vjíždění a budeme- li vyjíždět hned první doprava, je dobré ještě před vjezdem zapnout pravý blinkr, což kdyby se zažilo, urychlilo by to dopravu pro ostatní, kteří zprava přijíždějí. Pokud budeme pokračovat rovně, popř. na další odbočky a kruhák bude s JEDNÍM PRUHEM je dobré blikat doleva a po minutí posledního P. nájezdu zapnout pravý- jsme tak chráněni a ostatní by měli na 99% pochopit, že nejedeme doprava, i když to třeba může vypadat, že ano a ještě při výjezdu splníme vyhlášku. Avšak při víceproudém by levý blinkr mátl, pokud nepřejíždíme do jiného pruhu. V každém případě se tento systém ochrany nezakládá na lenosti blinkry používat. Dále bych chtěl poradit troubičům, blikačům a nadávačům, aby byli opatrní, protože se dočkají leda tak odvety od chybujícího v podobě zašlápnuté brzdy, fyzického napadení, blokování atd. Proto troubit, blikat a vyhledávat oční kontakt až na poslední chvíli.Raději to spolknout, oni už neuhnou, pokud někam vjeli...
0/0
4.1.2005 16:15

Don Night

Re:
No, pro někoho možná až moc složitý. Jednoduše dát do vyhlášky:
vjíždění - neblikám
jízda po kruhu - neblikám
chci vyjet - pravej blinkr
a bylo by vyřešeno.
0/0
4.1.2005 17:05

Pecaf

Re: Re:
ještě bych poupravil:
chci vyjet - pravej blinkr VČAS
Když ho dává někdo až v okamžiku kdy už točí volantem ven, tak je to k prdu..
0/0
5.1.2005 15:27

Don Night

Dvouproudej kruhák - postrach řidičů
Vlastní zážitek: Jedu po vnitřním za nějakým pomalu jedoucím, přejedu do vnějšího, čumákem se dostanu tak do poloviny toho vozu přede mnou a on si najednou hodí blinkr doprava a taky doprava vyrazí, no a když jsem ho zatroubením upozornil, že už tam jako někdo jede, tak to v tom vnitřním zašláp a začal troubit a rozčilovat se...
0/0
4.1.2005 15:53

Roumen

Re: Dvouproudej kruhák - postrach řidičů
Predjizdet z pravy strany se nesmi...
0/0
4.1.2005 16:04

Warťan

Re: Re: Dvouproudej kruhák - postrach řidičů
Ve městě ano... A mimo město při očividně souběžné jízde také.
0/0
4.1.2005 16:20

Don Night

Re: Re: Dvouproudej kruhák - postrach řidičů
Šlo o město.
0/0
4.1.2005 16:59

Warťan

Re: Dvouproudej kruhák - postrach řidičů
Raději netroubit a neblikat, jen v nejvyšší nouzi. Když už je vidět magor, který dělá blbosti a použil bych klakson, bude to považovat za rukavici do tváře a výzvu, tak raději opatrně...
0/0
4.1.2005 16:19

Povozník

Re: Dvouproudej kruhák - postrach řidičů
To jsi udělal to nejhorší, cos mohl. Kdybys ho pustil, na což měl právo ze zákona, byl by Tě pustil ten za ním, pokud by nebyl stejnej neomalenec jako Ty. Kdyby totiž jel dál rovně, stejně bys ho měl povinnost pustit! A co kdyby ho někdo kvůli tobě zezadu naboural ? Nesetkali jsme se to náhodou my dva u Průhonic ? My, kteří si nechceme nechat  a)ničit zdraví dohadováním se o svých právech s lidmi Tvého typu a s policií, která nemusí být čímkoli neovlivněná, b)zbytečně utrácet čas po opravnách, c)tahat se po pojišťovnách a stejně doplácet na opravu ze své kapsy (Ty bys určitě rozdíl mezi pojistným a účtem za opravu nevyrovnal), se modlíme, aby nás i náš vůz někdo nezdecimoval a jezdíme  defenzivně na rozdíl od Tebe. Nejsme milionáři, máme na světě jiné hodnoty než se rvát za každou cenu o vteřiny a pak hodiny utratit třeba naprosto neúčelně. Ber to jako přátelskou radu, pospíchej pomalu, mysli za volantem a zamysli se i nad příspěvkem "Budeme šneci?"
0/0
6.1.2005 13:19

2Mac7

Re: klasický kruhák
jak se Vám líbí ?
0/0
4.1.2005 13:17

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: klasický kruhák
Libi, ale ponekud starsi a dost znama zalezitost a na internetu profláklé fotky.
0/0
4.1.2005 13:32

2Mac7

Re: Re: Re: klasický kruhák
je to hodně známé, ale dovedete si takový kruhák představit u nás ?  Jak dlouho by byl průjezdný ?
0/0
4.1.2005 13:36

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: Re: Re: klasický kruhák
Mám si tipnout?? :-)
0/0
4.1.2005 13:44

JT

více lidí v tom má chaos;)
S těmi kruháči...lidi v tom mají zmatek, ale nezapomenu na svou autoškolu v "devadesátém sedmém", kdy mě policajt důrazně napomenul, že jsem nedala blinkr při vjezdu na kruháč...načež, ho můj instruktor zprdnul, že to snad nemyslí vážně...No, snad se doby změnily;)
0/0
4.1.2005 12:37

Roumen

Re: více lidí v tom má chaos;)
Me tocej ti, co neblikaj, kdyz vyjizdej...to me desne drti a troubim. Jeste mnohem horsi jsou ti, co blikaj, ikdyz nevyjizdej! :-/ Repsektive si to rozmyslej... To troubim jeste vic. B-))
0/0
4.1.2005 16:13

tomk

Re: Re: více lidí v tom má chaos;)
Toz ty budes nejako trouba
0/0
5.1.2005 15:27

PedroKV

dvouproudý kruháč
A kdo má přednost na dvouproudém kruháči. Když jedou dvě vozidla vedle sebe na kruháči a ten zevnitř chce ven? Nikdo mi na to nikdy neodpověděl
0/0
4.1.2005 11:34

Petr

Re: dvouproudý kruháč
Jelikož je kruháč jen zamotaná silnice, jenom dement může odbočovat doprava z levého pruhu (bohužel se to stává velice často). Pokud chci odbočit doprava musím se včas zařadit do pravého pruhu, stejně jako na normální silnici s více jízdními pruhy.
0/0
4.1.2005 11:45

Milda

Re: Re: dvouproudý kruháč
A kdyz to nestihnes, tak si holt das jeste jedno kolecko. :-)
Takze nebrat si priklad z kruhace u Vitezneho oblouku v Parizi, kde te z toho zmatku na vicepruhem (sou na nem vubec pruhy?, v noci sem si jich nevsim) kruhaci zpravidla vsichni pusti.
0/0
4.1.2005 12:10

Dan

Re: Re: Re: dvouproudý kruháč
Tam je to solidní bordel :o). Alespoň pro našince nezvyklé tamnímu provozu. Pruhy tam značený nejsou (stejně jako na náměstí Concorde nebo třeba náměstí Bastilly, kde jsou všude obrovský kruháky), na to se tam nehraje. A asi by to při velikosti toho kruháče ani nefungovalo. A důležitý: auta jedoucí po kruháku tam dávají přednost těm, co na něj vjíždějí. To by taky mohlo našince mást. BTW: když jdete po ulici a koukáte na zaparkovaný auta, tak velký procento z nich má odřený nárazníky a blatníky. Proč asi? :o)
0/0
4.1.2005 12:48

Ondra

Re: Re: Re: Re: dvouproudý kruháč
to je blbost.. ve Francii platí, že dáváš přednost těm co jedou po kruháči.. to by tam muselo být zvláštní značení.. a obouchaný jsou tam všichni : ) největší vítr jsem měl na kruháči u Place de la Villete.. to byl třífázovej kruháč bez pruhů a totální bordel a troubení.. 
0/0
4.1.2005 13:05

Honza

Re: Re: Re: dvouproudý kruháč
BTW, to je pry prvni kruhac na svete, ma 5 pruhu (asi neznacenych) a 12 vjezdu/vyjezdu. :-))
0/0
19.1.2005 14:24

MartyKO

Re: Re: dvouproudý kruháč
Klasickej priklad treba kolinskyho kruhaku. Tam moc mista na to prejeti neni. Ale plati klasicka prednost zprava, takze pri vyjizdeni z vnitrniho pruhu jsem povinen dat prednost vozidlum projizdejicim v pruhu vnejsim... Takze naprosto jednoduchy, kolinska nehodovka by mohla vypravovat - sou tam 2x denne... :-)
0/0
4.1.2005 12:14

PedroKV

Re: Re: Re: dvouproudý kruháč
Nojo, jenže teoreticky se ten zevnitř taky ve špičce nemusí dostat z kruháče ven, kor na malých kruháčích (KVary centrum u Tržnice), protože furt bude pouštět ty zprava...
0/0
4.1.2005 14:37

cihon

Re: Re: dvouproudý kruháč
Hm, nebo je dement ten, co jezdi zbytek zivota po vnitřním kruhu, protoze prece neni dement aby prejel do prava a jel do pr...
0/0
4.1.2005 12:58

2Mac7

Re: Re: Re: dvouproudý kruháč
0/0
4.1.2005 13:02

Pablo

Kruhac
Este stastie, ze u nas neexistuje nieco taketo: http://195.24.41.144/fun/roundabout.htm
Moze mi niekto vysvetlit ako to funguje?
0/0
4.1.2005 11:10

Tom

Re: Kruhac
No, vyborne to funguje. To bys musel videt :-)
Jen ridici z kontinentu obcas zazmatkuji a jezdi tam v osmickach ;-)
0/0
4.1.2005 12:44

JPNB

Re: Re: Kruhac
Tak k tomu je potřeba mapa a důkladný popis.-)))))))))))))))))))))
0/0
4.1.2005 13:31

Murr

Plná čára
"Česky se dá říci, že na silnici s podélnou čárou je dovoleno vše, kromě předjíždění.....atd"
To je ale chytrý pán z autoškoly, že jo?
Už vidím jeho žáky jak to švihaj při odbočování na vedlejší silnici přes plnou  ... To nic...třeba anglicky by jim to vysvětlil lépe.
 
0/0
4.1.2005 10:34

JanaV

Re: Plná čára
přečti si předpisy - odbočovat přes plnou čáru opravdu lze
0/0
4.1.2005 11:04

Kaskadér

Re: Re: Plná čára
Plná čára není zeď
0/0
4.1.2005 11:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.