Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autem roku se stala nová Octavia

Autem roku 2005 v České republice zvolili motorističtí novináři novou Škodu Octavia. Druhý skončil Citroen C4, třetí je BMW řady 1. Octavia už dokázala uspět i v podobných anketách v zahraničí. Toyota Prius, evropské Auto roku, se v Česku nedostala ani do finále.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hater

Octavia II. a mizerný crash test
výsledek čtyři hvězdičky a málo bodů za čelní náraz je tragédií tohoto vozu. Kritickými místy jsou holeně a pravé stehno. Tak mizerný výsledek, jako u Octavie je srovnatelný jen s Pandou a Getzem, což je ostuda. Lepší je už boční náraz a ochrana dětí. Srovnatelné vozy, např. F-Focus II dosáhl maximální body v čelním i bočním nárazu, resp. 5*, stejně tak jako drtivá většina vozů z poslední doby, jako např. C5, C4, R-Mod., Astra, Golf, Altea atd.
0/0
20.1.2005 15:54

Jan Vlk

Zličín je fakt KŮŮŮL
Prý ve Zličíně změřili nejrychlejší auto ... stříbný mercedes, jel asi 168 . Škoda že jsem tam právě nejel.
 
Já tam jezdím denně, ve 140 vyřazuju trojku, a čtyrku kolem 180ti (užívám si zrychlení, maximálky nehonim), na pětku to pak udržuju kolem 170 - 180 dokud mi tam nevjede žádný škodovkář , fiatista , nebo citroenář.
 
0/0
19.1.2005 11:44

petrumr

Re: Zličín je fakt KŮŮŮL
A to tam nedáváš 6ku?sorry já sem myslel,že máš Stilo-co to máš za křáp,že to nemá šest kvaltů?
0/0
19.1.2005 18:58

DeNici

Skoda Octavia je dobrý vůz, ale ne na auto roku
Je to pekne auto, hezci, nez predtim, interier je pekny a i moznosti vybavy. Motory trosku slabe, ale treba 2,0 TDI, ktere mame, uz tak uplne line neni a ma skvelou spotrebu.  Ale v porovnani s BMW 330i nebo Mercedes C 55 AMG, kterymi jezdim, to nemuze byt auto roku.
0/0
19.1.2005 2:04

Stax

porovnávat auta...
mi přijde zhruba jako porovnávat červený kyselý jablka a bílý sladký a třeba žlutý s koženou slupkou. Aniž bych se na tu soutěž koukala, tušila jsem, že vyhraje Škoda. Proč? Kvůli vlastenectví a kvůli tomu, že teď spustila nový model oktávky . (Škodovka je stále vnímána jako česká a je to koneckonců úspěšný podnik.) Dovede si někdo představit, že by třeba v Německu nevyhrálo německé auto? Ve Francii by vyhrálo nějaké korejské nebo japonské? Na prodejnosti aut se výsledek nějaké soutěže beztak neprojeví - osobně neznám člověka, který by si šel vybrat auto, protože ho motorističní novináři (jaká to autorita!!!) zvolili autem roku...
0/0
18.1.2005 16:16

okřídlený š(č)ípek

realita
Můj známý prodával v autosalonu Škoda. Když mi vyprávěl, čím vším se dají potencionální kupci škodovek  obalamutit, jak jim odkejve kdejakej přiblblej názor, hlavně když koupí. Zákazníci se pak diví, jak drahý mají servis a co všechno se může na škodovce (samozřejmě  "zcela  ojediněle"  porouchat),  ale  neponaučí  se.  Uběhnou  3  roky  a  zákazník  je  osloven  s  novou  nabídkou  a  většinou  se  zase  chytí.  Samozřejmě  titul  Auto  roku  zvedne  zájem  o  koupi,  ale  jen  na  přechodnou  dobu.  Pak  se  vše  vrátí  do  starých  kolejí:  slevy,  akční  nabídky - včera o tom  psali  v  HN - na  příkladu AutoPalace Praha - Mazda taky získala titul, chvíli se prodávala, pak následoval propad.
0/0
18.1.2005 11:08

real_gldie

Re: realita
No ja sem si svoji prvni oktavku koupil 2 roky starou a mel sem ji 3 roky. Za ty tri roky sem najel neco pres 80.000 km a nemel sem jedinou zavadu. Do servisu sem jezdil akorat menit volej, brzdovy desticky a gumy, coz osobne za opravy nepovazuju. Pak sem mel 3 roky BMW 320i (novy), kterymu se po roce rozbilo rizeni - oprava 90.000 korun (BMW to zaplatilo) pak se mu zadrelo predni kolo, to sem si zaplatil 15.000. No a tesne pred koncem leasingu tomu zacala cas od casu svitit kontrolka airbagu, ale nikdy se vlastne nejak nezjistilo proc. To je zase moje realita.
0/0
18.1.2005 15:53

filip

Re: Re: realita
Já jsem na oktávce taky neměl ani jednu závadu. Víš proč ? Protože jsem si žádnou nekoupil. Já si radši kupuju auta.
0/0
25.1.2005 22:12

MP

Re: realita
A Ty si myslis, ze je to u jinych znacek jinak? Ja bych zase mohl popsat velmi negativni zkusenosti se servisem Peugeotu, no. Lidi proberte se, vsechno je to jen hromada plechu na kolech. Kupte si to, co se vam libi a kdyz se nekomu libi neco jineho, tak je to jen a pouze jeho vec.
0/0
18.1.2005 16:30

martin Kučera

Re: realita
No to je jasný že každej bude chválit zboží co prodává ne? to dobry akorát :)  Moje Oktávka z 97 má najeto 270000. jediná oprava (výměna výfuku) a docela zázrak že ani nesjíždí pneu no uznejte 270000 na 2 sadách bridgestonu!!!
0/0
19.1.2005 9:47

filip

Re: Re: realita
270000 čeho ? kilometrů, určitě bez geometrie, že jo. aby ste se z těch škodovek nepo......., jsou to vergly. Jezdil jsem Nissanem Primerou 10 roků starým, pak jsem si půjčil Fabiu a málem sem se zabil. Pohodlí jak na WC, atd.
0/0
25.1.2005 22:07

*

*
*
0/0
18.1.2005 9:04

Hulič

****
Končí mě leasing na Oktávku r.v. 2001 v kombajnu, Zvažoval jsme co dál, Oktávku už jsme nechtěl a jako nejvýhodnější se mi jevila Dacia Logan. Jel jsme jen zkušební jídu, ale Logan oktávku výrazně převyšuje.
0/0
18.1.2005 8:43

škodovák.

Re: ****
No a potom přišla kocovina s přemíru hulení trávy
0/0
18.1.2005 8:52

Cermik

Re: Re: ****
Ta Dacie na české silnice by nemusela být zas tak špatná. Samozřejmě. že má svý mouchy, ale ta cena by mohla přesvědčit. Nehledě k tomu, že táhne jít konkurenci s cenami zase o trochu níž.
0/0
18.1.2005 18:07

Stone_Pilot

Re: Re: Re: ****
Jo, jo, navíc ti tu Dacii co chvila zadarmo zkontrolují, nic jí sice není, říká mluvčí automobilky, ale co kdyby, že?
 :-))))))
0/0
18.1.2005 22:37

martin Kučera

Re: ****
to fakt asi hulil protože narozdíl od loganu má Oktávka na všechno posilovače. A hlavně 15ky kolečka to je jiná stabilita než 12 nebo max 13!!!! Nebo třeba sedadlo řidiče: V oktávce výškově stavitelné (vyhovuje každému) a u loganu taky vyhovuje každýmu ale jen proto že je pěkně vysoko připevněno takže vyšší lidi maj jedinou možnost pořádně si položit sedadlo!
0/0
19.1.2005 9:52

Michal Jonáš

Spotřeba
Mám novou Octavii II Ambiente s motorem 1.9 TD a průměrnou spotřebu při dodržování max. rychlosti mám 4.6 l/ 100 km i při pojíždění ve městě.  Auto stálo něco přes 550000,-. Takže se může předraženej Prius jít se svojí úsporností klidně vycpat. 
0/0
18.1.2005 8:30

Kenkaku

Re: Spotřeba
a přesněš proto se začínám stydět že jsem z ČSR... "já, já, já jenom já!!!!".
0/0
18.1.2005 9:09

aspin

Re: Re: Spotřeba
Nevím co tím "já, já, jenom já!!!" myslíte? Michal jenom uvedl za kolik jezdí se svým vozem. To že je Prius fakt předražený je pravda. Takovou úsporu oproti běžným motorům zase nevykazuje, aby to kompenzovalo jeho vysokou cenu. A jenom upřesnění (neznám váš ročník narození?), já se narodil v ČSSR, krátkou dobu jsem žil v ČSFR, nyní žiji v ČR a vůbec se za to nestydím. Pokud vy ano, tak vás tu nikdo nenutí žít a pokud tu nežijete, tak se k zemi svého původu nehlašte a máte po problémech.
0/0
18.1.2005 10:58

Kenkaku

Jaké auto?
T této socialistické zemičce existují jen dvě skupiny lidí. Ti co nakupují hlavou a ti co nakupují srdcem. Jedna skupina vidí české auto, zaplesá nad "příznivou" cenou a nic neřeší (vlastenectví musí být). Pak je ta druhá, která si určí podmínky co má vůz splňovat a podle toho koupí (tzn.: ta škodovka tady může klidně na základě podmínek vyjít stejně, ale ne z vlasteneckých důvodů). A vo tom to je. Záleží na tom čím nakupujete :-). pozn.: já jezdím v Toyotě a vím proč...
0/0
18.1.2005 8:04

Petr..

Re: Jaké auto?
Takže to znamená , že nakupuješ hlavou někoho jiného.Protože kdyby jsi nakupoval svojí hlavou tak bys nepotřeboval srdce k tomu , aby jsi si škodovku koupil, tedy pokud potřebuješ auto na normální ježdění a né k tomu , aby jsi sousedům cpal jakej kup ta Toyta byla.
0/0
18.1.2005 8:50

Kenkaku

Re: Re: Jaké auto?
tento komentář jen potvrzuje moji teorii (a rozvíjí o "syndrom myslíš si něco jiného jsi hňup" :-)))
0/0
18.1.2005 9:08

Stone_Pilot

Re: Re: Re: Jaké auto?
Ale prosím tě, naopak ty si snažíš sám sobě dokázat, jak jsi úžasně inteligentní a dobrej, že máš Toyotu.
0/0
18.1.2005 22:43

martin Kučera

Re: Jaké auto?
I když sem mega vlastenec tak sem vybíral hlavně podle pohodlného ovládání ideálních parametrů (spotřeba...) a podle požadované výbavy. A jasně mi vyšla Octavia a tohoto rozhodnutí ani malinko nelituju zatím co já mám oktávku z 97 a mám najeto 270000 bez jediného problému a kolegové z práce za tu dobu už vyměnily každej min. 2auta taky sou ouchilný na Toyoty, Mazdy, Kia, Hyundai ... Ale moje stará oktávka furt mezi rok starými auty vypadá skvěle a oproti kia nesrovnatelně lépe (nebe a dudy).
0/0
19.1.2005 9:57

Chytrak

Vymenim BMW 745 za Octavii II
Vymenim BMW 745L (r.v. 2004, najeto 4235 km, kuze, GPS, 100% garazovany)  za Skodu Octavia II, popripade doplatim.
Zn. Kvalita rozhoduje.
0/0
18.1.2005 3:20

dada

Re: Vymenim BMW 745 za Octavii II
koupim bmw 745 .rychle,specham .volat 775 906000. d
0/0
4.3.2005 11:39

Subarak

Oktavka je nejlepsi
Ale ja si radsi necham svy Subaru Outback, H6-3L.
0/0
18.1.2005 3:00

Cermik

Prius
Prius se zaslouženě nedostal do finále. Hybridní pohon zas tak výhodný není. I tak spotřeba dělá okolo 5 l/100 km. Takže prr s ochranou prostředí. Znám auta kde tak vysoká spotřeba není. Potom pořizovací ceno těsně pod milionem, design nic moc atd....
0/0
17.1.2005 23:34

Kenkaku

Re: Prius
Je vidět, že promluvil "čecháček". 1. design je velice dobrý (viděl jsi Priuse na vlůastní oči?). 2. postávání v kolonách na elektromotor a jízda na palivo je myšlenka k nezaplacení (obzvlášť do velkých měst) a to ti potvrdíkaždý kdo v nich bydlí a když k tomu přidám kvalitu Toyota... Zasloužené evropské auto roku!
0/0
18.1.2005 7:48

Cermik

Re: Re: Prius
Priuse jsem viděl. Opravdu se mi nelíbí. Není to revoluční jako 1. řada Focusu, potom, po Praze nejezdím a u nás na horách bych chtěl vidět při minus 20, jak to auto jezdí:) Nevím jestli by to obstálo. Až s tím někdo najezdí tak 200 tis. km, ten ať hodnotí. Vše ukáže čas. Ale zlatej kombík od oktávky.
0/0
18.1.2005 18:04

martin Kučera

Re: Re: Re: Prius
Souhlas Viva la Octavia!!! Měl sem možnost zajezdit si v Priusu a můžu říct že je to ve vývoji automobilů spíše krok zpět!!! Takovouhle akceleraci sem vyděl naposledy u trabanta!!! Oproti tomu je Favorit rychlík!! Jinak chování auta je tak nějak průměr tzn. že je to tak něco mezi Peugeotem 206 a Mercedesem řady A tzn. V některých zatáčkách má člověk pocit že to překlopí, pro řidiče vyšší postavy celkem nepoužitelné i když se sedačka nastaví uplně dolu tak člověk na 180cm nemá šanci vydět pořádně ven bez toho aniž by se různě kroutil...
0/0
19.1.2005 10:03

Nord West

OFF
Chce se mi blejt ! ! Všude samá oktáfka. Je to hnus. Dost bylo výkalů ze škodofky.
0/0
17.1.2005 23:22

petrum

Pěníze
Vyhrálo to auto,které zaplatilo nejvíce peněz-bokem.Fiat nevyhrál,protože v Itálii sou takové věci zakázané a soud si toho všímá.Je to samé,jako v každé soutěži zakázek,at uz se jedná o cokoli.Jen Fiat idea 1,3Multijet má nejmenší spotřebu,zákoný poj. nejmenší místo na zaparkování,nejl.nahradní díly atd tak jak to nemohl vyhrát?Esi někdo řekne,že je poruchovéj,tak mu budu dělat osobního řidiče a mechanika a vše spolu budeme počítat.Nejlépe bude když bude jezdit za ochtávkou a poslušně ju před servisem počká-on má delší intervali udržby
0/0
17.1.2005 22:20

MIKE

Re: Pěníze
Tak to asi v Itálii museli být úplně namol, že se jim ta Octavia líbila nejvíc ze všech (ve své třídě), když neberou peníze bokem. A Finové? Taky čisté ruce, ale ta jejich vodka, neměli by tolik chlastat, jinak zase vyhraje Octavia. No jo a ti Němci, samá upřímnost a spravedlnost, ale to pivo, ajajaj. Zase se ožrali a Zlatý volant získala Octavia (a kde je Mercedes, BMW, Audi, VW, Opel,...?). Pápá  a nauč se gramatiku a psát na klávesnici, a jezdi klidně ve Fiatu, mě je to jedno, každý je totiž svého štěstí strůjcem
0/0
18.1.2005 11:07

petrumr

Re: Re: Pěníze
Jo vychvaluj ju,ale nezapoměn,že v zemí co říkáš má uplně jinou výbavu,já ve Fiatech jezdím protože nerad stahuju okénko kličkou,jak někdo v tych vyhlášených autech.A stou gramatikou odpust,já nemám klávesnici,ale řečí ovládaný compjutr
0/0
18.1.2005 22:00

martin Kučera

Re: Pěníze
Tak pokud rozšíříš svou nabídku na udržování (mého) Fiatu Stilo tak to si mákneš chlape 2 roky starý a tak zničenej lak a prorezlí auto sem neviděl!!! a mimochodem v itálii je mnohem častější škodovka než Fiat aspoň co sem vyděl o 2 měsících práznin!!!
0/0
19.1.2005 10:06

petrumr

Re: Re: Pěníze
Tak jo-napiš blbečku VIN kod abych poznal jaké Stilo máš a jaké věci mám nachystat
0/0
19.1.2005 19:04

petr

Ostuda ze Prius nebyl ani ve finale
Rekl bych ze Prius si urcite zaslouzil postup alespon do finale, v oblasti ochrany ZP jsme proste pozadu i za USA i za Evropou, je to ostuda..
0/0
17.1.2005 22:05

Kenkaku

Re: Ostuda ze Prius nebyl ani ve finale
naprostý souhlas!
0/0
18.1.2005 7:49

martin Kučera

Re: Ostuda ze Prius nebyl ani ve finale
Naprostá kravina nespad si náhodou na hlavu? Jak někdo může říct že Evropa je na tom z ekologií hůře než USA??? nebudu komentovat mrkni se kdo nepodepsal smlouvu o nevypouštění škodlivých plynů do ovzduší?? no správně USA (např. Rusko podepsalo). Myslíš že když jeden prius zachrání ekologii v usa???   Schválně se mrkni na nějaký ekologický servery ty Ekologu ekologickej!!!
0/0
19.1.2005 10:10

Frcin

dobrá rada
Kupte si každý auto jaký vám po všech stránkách vyhovuje - dnes je nabídka modelů tak široká, že si to pravé určitě najdete a své chytré rady a hodnocení si strčte někam - většina příspěvků zde jsou jen na jednu, či druhou stranu zaujatý kecy  "odborníku"  o ničem. 
0/0
17.1.2005 20:57

Jan Vlk

Re: dobrá rada
Frčíne, jsi imbecil. Nechápeš, že tady se ventiluje agresivita. Pokud si ty, a parchanti tobě podobný uvědomí, že stres si vybít lze zde, bude na silnicích bezpečno.
Blik? Rozsvítilo se tě?
0/0
17.1.2005 21:22

Jan Vlk

Re: dobrá rada
Frčíne, jsi imbecil. Nechápeš, že tady se ventiluje agresivita. Pokud si ty, a parchanti tobě podobný uvědomí, že stres si vybít lze zde, bude na silnicích bezpečno.
Blik? Ro zsvítilo se tě?
0/0
17.1.2005 21:22

*x*

Re: Re: dobrá rada
Svělé - takže když tady napíšu, že se mi líbí to a to auto a všichni ostatní jsou k....., protože mají auto jiné, sníží se nehodovost na našich silnicích. Zajímavý nápad - možná by se dal získat nějaký grant na další výzkum této antistresové metody
0/0
18.1.2005 14:59

Rob

zajímavé auto
Mně se nová oktávka celkem líbí. Pokud bych si kupoval nové auto, tak bych si jí asi v kombíku koupil už minimálně z důvodu, že se dá jako starší dobře prodat. Jelikož ale na nové auto nemám, tak musim jezdit v zánovním o třídu vyšším japoncovi, kterého jsem pořídil za 2/3 ceny stejně starý oktávky. Doufám, že tahle ochota lidí kupovat předražený ojetý škodovky ještě dlouho vydrží, aby mi moje japonce nevykoupili.:-)
0/0
17.1.2005 20:48

Jan Vlk

Re: zajímavé auto
Auta časem depreciují. Finanční aktiva apreciují. Pokud ti jde o finanční výhodnost, pak nekupuj české auto, které depreciuje rychleji, než například německé. Kup to německé. Pokud chceš uložit prachy, kup si veterána. Ten apreciuje. Jinak při koupi auta je podstatný požitek z jízdy, a ten u "A"ut pod 200 koní neexistuje. Sorry. Life is a bitch.
0/0
17.1.2005 21:27

vtech

Re: Re: zajímavé auto
Měl jsem 200 koní (teda 195 dobře :-) ) a cesty od pumpy k pumpě mi lezly na nervy a do peněz. Teď mám "trapných" 135, ale ve spojení se severským komfortem jsem 100% spokojen. Jenom ta klaustrofobie, když musím sednout do nějakého jiného auta (třeba VW/SK O2) mne drtí :-)
0/0
17.1.2005 22:26

Rob

Re: Re: zajímavé auto
Je to otázkou priorit. Pro mně je důležité, aby se mi do auta vešel kočárek, pár zavazadel a aby bylo co nejbezpečnější. Ty koně jsou až víc vzadu. Finanční výhodnost bych označil spíš za nutnost a omezení při výběru, než za uložení peněz.
0/0
17.1.2005 22:38

fremen

Re: Re: zajímavé auto
Hele, k čemu ti je 200 koní ? Já mám 115 a využil jsem to snad jenom jednou, když jsem ukazoval kámošovi, jak mi to jezdí a párkrát při předjíždění. Ale je fakt, že jsem jeden z těch blbů, kteří se snaží dodržovat předpisy co to jde...
0/0
17.1.2005 22:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.