Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jde to i bez vzduchu. Věčná pneumatika je tu!

Nezničitelná pneumatika je na světě! Jmenuje se Tweel a obejde se bez vzduchové náplně. U převratných chvil ve vývoji pneumatik stáli od počátků pánové André a Edouard Michelinové a inženýři Michelinu o více než sto let později vymysleli, jak na to i bez vzduchu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

maddog23

Věčná...:o))
No nejdřív jsem si na tímhle lámal hlavu jak může být "věčná"...ale došlo mi že autor nepochybně myslel nepropíchnutelná:o))Každá se musí zákonitě sjet, ale tahle se s hřebíkem určitě bez problémů vyrovná...no když mají lepší trakci, výdrž a snižujou spotřebu...tak proč kura do nich nenazujou F1???Kde je největší průser s pneuskama...i když tady už název "pneumatika" ztrácí smysl...CHCEME TWEEL!!!!Já bych ale chtěl vidět motocyklový ekvivalent...a slibuju, že bych tu svoji do nich zadara obul jako testovací jezdec. Jestli máte někdo přímý kontakt...sem s ním...
0/0
12.9.2005 12:06

_XXXX_

WoW
A co když ta pneumatika v zimě přimrzne k silnici
0/0
15.2.2005 21:12

jouza

duležite
pneumatika? cože? dřevěné kolo!
0/0
10.2.2005 16:27

makrococo

Re: duležite
to snad neee
0/0
4.12.2005 22:50

Petr Sklenarik

vecna???????
dle meho nazoru by vecna pneumatika nemohla ubyvat ojetim na behounu:)))) Opet  ukazka toho jak  novinari radi dramatizuji jen aby zaujali. Myslim, ze pavuciny v pneuservisech jeste dlouho nehrozi pani novinari.
0/0
9.2.2005 16:23

aaa

Re: ANO věčná !!!!!
Je vidět, že jste opravdu minimálně informován. Existují materiály na pneumatiky, které vydrží stovky tisíc kilometrů. Jejich existenci přiznávají i přední výrobci pneumatik, avšak nepoužívají se ve výrobě. Proč? Přemýšlejte a možná na to přijdete!!!
0/0
10.2.2005 11:00

Pocmag

Re: Re: ANO věčná !!!!!
to by me teda docela zajimalo jake maji tyhle materialy jizdni vlastnosti!! pokud vim jednou z velice dulezitych vlastnosti pneu je adheze ( mira treni mezi podlozkou a gumou) a ta se odviji od tvrdosti gumy, takze guma tvrda = horsi jizdni vlastnosti, ale vydrzi dele. guma meka = ...... je zajimavy na co lidi pridou kdyz ctou fantasmagoricky clanky, guma ktera by byla schopna dat 100 tis. km je blbost jelikoz by jeji adheze byla tak mala, ze by se s ni nedalo jezdit :) nazdar
0/0
18.2.2005 10:51

Ferdie

Re: Re: Re: ANO věčná !!!!!
Ty chytráku, že guma nevydrží 100 tisíc? Tak se podívej na http://www.michelinman.ca/care/warranty.html ,kolik dává Michelin v Kanadě. To víš, je holt guma a guma. Čus
0/0
3.3.2005 15:05

Jirka

Re: Re: Re: Re: ANO věčná !!!!!
Pak je kravina psát do nadpisu že věčná pneu je tu, když už  tu byla i předtím...
0/0
1.4.2005 12:50

Pepa-Slavik

Re: Re: Re: Re: ANO věčná !!!!!
Tomu neverim, to musi byt na ukor jidnich vlastnosti, pokud to ma drzet, tak se to proste MUSI spotrebovavat...
0/0
25.5.2005 19:54

slug

Re: Re: Re: Re: Re: ANO věčná !!!!!
to je nesmysl, z fyziky ze základní školy si možná ještě vzpomeneš, že tření je závislé na materiálu třecích ploch a na přítlačné síle, žádné "ubývání materiálu" tam není.
0/0
10.6.2005 11:56

Jim.Papin

Re: Re: Re: Re: ANO věčná !!!!!
Zajimave. Pri cenach v prepoctu do CZK od 2400 (R14) do 3500 (R17) - http://www.1010tires.com/tire.asp?tirebrand=Michelin&tiremodel=HydroEdge%3Csup%3ETM%3C%2Fsup%3E - to neni vubec spatne.
Ale mam takovy pocit, ze ceny pneu jsou u nas trochu jinde...
0/0
15.7.2005 12:13

Jim.Papin

Re: Re: Re: Re: Re: ANO věčná !!!!!
Akorat, zadna z uvedenych se u nas neprodava. (Nebo ano?)
0/0
15.7.2005 12:17

Petr Sklenarik

V
0/0
9.2.2005 16:18

kk

j
0/0
8.2.2005 23:11

M I R E K

Francouzi
Francouzi jsou šašci. Nedomyšlený mozkový průjmy, to oni dovedou. nabereš bláto a nevyvážený kolo tě přizabije. Není to nic jinýho, než snaha upoutat pozornost. Kdyby aspoň uměli vyrobit POŘÁDNOU NORMÁLNÍ PNEUMATIKU. To ale neumějí, F1 i WRC to dokazuje.
0/0
7.2.2005 12:03

x

Re: Francouzi
V F1 jsou jen dva vyrobci pneu a mezi nimi jasne vede Michelin, tak vo de ?
0/0
31.3.2005 10:07

chestburster

Re: Re: Francouzi
Přesně. Bridgestone je navíc s Ferrari momentálně pěkně v prde...
0/0
23.5.2005 12:21

Filczek

Věčná? hloupost
každá pneumatika se muší přece ojet, je to jenom guma, tak nevim čim myslí to "věčná"?
0/0
6.2.2005 13:16

Tomcaj

Věčná?
Každý vzorek se jednou ojede...
0/0
5.2.2005 19:00

lada

Nevim,
kdyz to vezmu logicky... docela slozita struktura ty pneu bude vzdycky i pri seriovy vyrobe o poznani drazsi.. nez pneu klasicka. jestli to stoji za ten pneuservis jednou za rok... a pri pohybu cen p. hmot to jedno procento uspory nestoji za rec..
0/0
4.2.2005 0:08

Kentino

Zajímavé
Mě se to zdá jako dobrý naápad. Už nikdy nebudete mít defekt. Akorát by mě zajímalo z jakého materiálu to vyrábějí. Obávám se že ty palstíky by v zatáčkách nemusely vydržet. Az to otestujou při 300Km/hod. tak to bude použitelné pro provoz....
0/0
3.2.2005 23:16

Dark

Věčná pneumatika???
No to snad ne??? Je pravdou, že tenhle kousek nepraskne, ale co vzorek??? Či jsem to špatně pochopil a lamely nahrazují i ten???
0/0
3.2.2005 22:29

kyselina sírová

Co je to za blábol v titulku?
Věčná pneumatika je tu? Velký kulový! Kdyby si autor ten článek po sobě přečetl, tak by takovej debilní titulek nestvořil!!!
0/0
3.2.2005 21:40

ricardo

micheliny
to bude suber az se do tech spar nasbira bahno a na dalnici to z toho bude litat
0/0
3.2.2005 19:49

sysL

Re: micheliny
snad neni problem tam ty boky vylisovat i s lamelama uvnitr ne???to je spis tah, aby na to kazdej cumel jak na prase...
0/0
3.2.2005 21:52

Tomcaj

Jo, ovsem s blatem mezi paprsky se na tu dalnici ani nedostane,
protoze to bude tak hazet, ze to nerozjede na vyssi rychlost...
0/0
5.2.2005 18:59

Michal

to je nanic
Není nad protektory. Já na nich jezdím třetí rok a je to super. Akorát jednou mi bouchnul protektor ve 140 - cítce a pěkně jsem se potlouk. Ale je to adrenalín ! Ani nepotřebuju sportovní vůz. Bohatě mi postačí Škoda Fabia 1.2 HTP ! ! Doporučuji všem kdo jdou po adrenalínu jako já. Ten mišelín co tu prezentujou je móóóc bezpečnej. A vydrží hrozně moc. Já měním protektory každý tři měsíce. Doporučuji Obnovu Brno, ta vydrží i čtyři měsíce. Čau lidičky.
0/0
3.2.2005 19:16

Stone_Pilot

Re: to je nanic
Ano, Obnova Brno, to je špica! Můžu potvrdit z vlastní zkušenosti!  Jak to drží na silnici! A ten příjemný vrčivý zvuk odvalování běhounu :-)))))) To je fakt jen pro fajnšmekry, mezi které se už neřadím, neboť se mám rád....
0/0
3.2.2005 19:39

Michal

Re: Re: to je nanic
To je právě ten adrenalín. Je mi jedno kolik guma stojí, nad protektor není ! ! Když vezeš tchýni, a vidíš jak se bojí a potí, nad takovej pocit není ! Protektory ANO, vždy je to zábava a na hukot si lehce zvykneš, jako já ! ! Stojí to zato.
0/0
3.2.2005 19:45

Gandalf

Re: Re: Re: to je nanic
A na kolik Te ten Tvuj "adrenalin" za rok vyjde kdyz 4x rocne menis gumy na vsech kolech?
0/0
3.2.2005 22:16

kk

Re: Re: Re: Re: to je nanic
ztg
0/0
8.2.2005 23:11

Somebody

Re: Re: Re: to je nanic
Jóóó protektory, to je bašta ...:-)
0/0
3.2.2005 22:16

Sir Hanes

Cimrmanův další počin
Nic proti, ale takovouto pneumatiku už před sto lety vymyslel sám veliký Jára Cimrman, ovšem v nějakém zmatečném počínání ztratil kompletní výsledky své zhruba tříleté práce právě na cestách po Francii. Buďme hrdi na to, že se Frantíkům podařilo objevit Cimrmanovy záznamy, čímž též nemalou částkou přispějou do pokladnice ČR!!! A protože to vymyslil Jára Cimrman, nemůžu než chválit. Kdyby to vymyslela nějaká šnečí hlava, asi bych se neudržel a pár negativních poznámek přidal...
0/0
3.2.2005 18:06

lada

???
A az tu gumu ojedu, tak si budu muset koupit celou novou pneumatiku? A jak uz nekdo zminoval nize, tak to bude zajimave pri zaneseni necistot do pneumatiky...
0/0
3.2.2005 16:56

Dave

nejde jenom o funkčnost
Nejde jenom o funkčnost, u spotřebního zboží a u aut to platí ještě víc jde více než o funkčnost o image, design, být in. Kdyby to tak nebylo, tak řada značek by vůbec nemohla existovat, protože každý by přišel s kalkulačkou, vzal cenu, vynásobil jí koeficientem výkonu motoru, velikosti kufru, počtem hvězdiček v NCAPu pod. a jako např. BMW, Alfa Romeo atd. byz této kalkulace moc dobře asi nevyšly..... A na tom Michelin může vydělat docela dost...
 
0/0
3.2.2005 16:08

Pjotr_Pjotrovic

Rozjizdeni a brzdeni
Me by spis zajimalo, jak se pneumatika (lamely) chovaji pri intenzivnim brzdeni a rychlem rozjezdu. Jestli se treba "nevytahaj" jako treba ... :-)
0/0
3.2.2005 15:09

Franta&Jetel

Repasy
Doposud jsem jezdil na repasech. NA čem budu jezdit až budou mít všichni věčné pneumatiky???
0/0
3.2.2005 14:52

Donnn

Re: Repasy
Daj ti na ty tvoje repasy v pneuservisu nálepku "věčné repasy"
0/0
3.2.2005 17:35

mishuge

....
A komu tím prospějete ?!!!
0/0
3.2.2005 14:36

jack

Re: ....
Jo, a skláři nebudou mět co žrát.
0/0
3.2.2005 14:56

Bubrak

Re: Re: ....
Sklari zerou pichly gumy?
0/0
3.2.2005 16:10

Jojo

Zda sa mi to dost nezmyselne.
Jedinu vyhodu vidim v tom, ze by neboli na nej defekty. Ale povedzme si uprimne - kolko tych defektov mavate - ja som mal za posledne 3 roky 1 a to jazdim na aute dost.
Nevyhod sa mi zda ovela viac: vyssie vyrobne naklady, hmotnost pneu - urcite vyssia t.j. spotreba paliva, vacsie opotrebenie tlmicov, lozisk, je pravdepodobne, ze vekom a teplotou sa budu vlastnosti tejto pneu vyrazne menit.
Takze moj zaver - je to vhodne tak pre armadu a mafianov (proti prestreleniu pneu), ale nie na bezne pouzivanie.
0/0
3.2.2005 13:57

Pjotr_Pjotrovic

Re: Zda sa mi to dost nezmyselne.
Teda Vase vyjmenovane nevyhod zrejme vychazi z dokonale znalosti teto pneumatiky a najezdeni mnoha kilometru s touto novinkou.
0/0
3.2.2005 14:30

Jojo

Re: Re: Zda sa mi to dost nezmyselne.
Nie zo skusenosti, ale sedliackeho rozumu:
Vaha: asi budu tie lamely tazsie, ako vzduch v pneu aj ked samozrejme nemozno zabudat na vahu bocnice.
Vlastnosti: zda sa mi, ze v sucastnosti nie su materialy, ktore by nemenili svoje vlastnosti v zavislosti od tepla zimy, resp. by starnutim nestracali pruznost. Ak by boli, potom naco su napr. letne a zimne pneu?
0/0
3.2.2005 14:45

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: Re: Zda sa mi to dost nezmyselne.
Mate pravdu s vlastnostmi, ale starne i "normalni" pneumatika. Ake zalezi, kolik toho kdo na pneumatice najede. Holt treba bude pro lidi, co hodne jezdi a tak pneumatiky driv sjedou, nez staci material ztratit pruznost. Co se tyce vahy, tak jestli bude o 1-2 kg tezsi nez "normalni" pneu, tak to nepoznate. PS: pro vsechny - nezapomente, ze to je prvni prototyp. Vyvoj jde rychle kupredu.
0/0
3.2.2005 15:05

Jojo

Re: Re: Re: Re: Zda sa mi to dost nezmyselne.
Starnutie:
Ano, starne, ale pruzenie sa jej nemeni, lebo ho zvazsa zabezpecuje vzduch, ktory sa doplna podla potreby - naopak pruziace lamely starnutim a teplotou zakonite zmenia vlastnosti - tym chcem povedat napr. ze v zime bude auto "tvrdsie" ako v lete.
Vaha:
Je sice pravdou, ze vodic 2 kg na gume nespozna, ale loziska v kolesach a capy to spoznaju urcite - toto mam overene z praxe, ked som vymenil lahsie kola, opotrebenie rapidne kleslo.
0/0
3.2.2005 15:23

Lopak

Re: Re: Re: Re: Re: Zda sa mi to dost nezmyselne.
Co sa tyka zmien teploty, v kratkodobom meradle je prave vzduch na teplotne vykyvy citlivejsi (tlak v studenej a teplej pneumatike). Tento problem sa tweelom minimalizuje. A co sa tyka medzisezonnych vykyvov teploty - nic nebrani tomu, aby sa v zime pouzivala ina specifikacia tweelu ako v lete. Konieckoncov, to sa robi aj s 'normalnymi' pneumatikami... Takze v tomto by som ja osobne ziadne minus nevidel. Prave naopak.
0/0
4.2.2005 9:21

Fido

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zda sa mi to dost nezmyselne.
Ja bych jedno minus videl. A sice nemoznost prizpusobeni podle hmotnosti. Napr. beznou pneumatiku pri hodne nalozenem aute staci trosku dofouknout a po vylozeni zase upustit. Tady u tech to asi nepujde. Pritom zmena hmotnosti vozu muze byt dost radikalni (auto pouze s ridicem nebo auto s 5 osobami, plnym kufrem a plnou nadrzi).
0/0
4.2.2005 15:42

flákl

Tak pneu Mischelin
už si v životě nekoupím. To je vidět, jak fabriku řídí nějaký trotl  a utopí ve vývoji takových blbostí miliony. Zeptejte se nějakého sedláka s měšťankou, co se stane, když tam vletí kus kanene či hlíny, a jak od toho budou lítat sračky při jízdě v břečce. A to chci vidět ty technologie, když se ten běhoun občas vlivem střídání teplot odlepí nebo přetrhne a flákne  to do předního skla druhého auta. A když se kolem vás na přechodu někdo blízko projede a zamotá  vám tam kus šály nebo kabátu, to bude taky paráda. Co je proboha lepšího a praktičtějšího než vzduch?Jak níže uvedeno, blbost je věčná.
0/0
3.2.2005 12:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.