Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Test letních pneumatik: Která lépe brzdí? Která lépe zatáčí?

S blížícím se jarem už motoristé pokukují po letním obutí pro své plechové miláčky. Jakou pneumatiku ale vybrat? S kterou bude auto nejlépe brzdit, zatáčet a držet na silnici? Samozřejmě záleží na umění řidiče a stavu a typu auta, jinak si do zatáčky najíždíme se sportovním náčiním a jinak s krabicoidním MPVčkem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Libor

Zkušenosti s výběrem pneu

Pneu rozměru 165/70 R13 na Š Felicia kombi v zimě používám od firmy NOKIAN s výtečným hodnocením. Letní pneu BARUM brilantis made in Romania jsem sjel po 15000km. České vydržely déle. V současnosti používám letní pneu Uniroyal Rallye 680. Ještě se vrátím k zimním pneumatikám: hlavně ne ukrajinské ROSAVA se vzorkem BC2. Sice na sněhu a ledu drží jako přibité, ale hlučnost je opravdu závratná

0/0
8.2.2008 7:48

Warťan

Staré Barumky
Možná někdo pamatujete legendární pneumatiku Barum OR 34- co jsem zjistil, vyzkoušel a slyšel, tak je to na klasická auta rodinného typu nejlepší pneumatika, vydrží mnoho let s nezměněným vzorkem, zvládá bezvadně každé počasí a povrch a přesto, že dnes se vyrábí jako letní, dříve byla brána jako celoroční a opravdu drží. Co já vím, tak v pneuservisech si řidiči profesionálové a ti, co autům rozuměli brali jen OR34 a odmítali nabídky na Micheliny, Dunlopky a tak. :-) Nevím, jak teď, protože jsem nové OR34 nezkoušel, ale je možné, že už směs bude mít jiné složení, než dříve a bude jen letní. Poslední dobou mám dokonce pocit, že se je přestali vyrábět, ale nejsem si jistý, používám teď jinou značku. Příští sezónu se začnu po OR34 shánět., tak uvidím... Dobré gumy!
0/0
27.6.2005 18:10

bastien

Opravdu testy???
Nechápu, proč někdo "testuje" výběhové modely!
0/0
4.5.2005 2:04

Michal

Re: Opravdu testy???

Odpovídám za 3 roky, teď je rok 2008 a vidíš, ten Continental patří pořád na absolutní špičku, stačí sledovat testy. Takže "výběhový model" se jaksi nekoná. Všem ji doporučuji, je opravdu HODNĚ povedená, sedí jak přibitá, už bych na menší auto nic jiného nedal, jediná horší vlastnost je kilometrový průběh. Ale to je ve srovnání s její bezpečností úplně zanedbatelné... :-)R^

0/0
17.5.2008 12:07

Viki-cmelak

zimni pneu v lete
, Rad bych vedel,jak velke je nebezpeci pri jezdeni na kvalitnich zimnich pneu v lete. Dochazi k prehrivani, a nebo je jedinou nevyhodou rychlejsi "zrani" gumy ? Diky za Vase nazory.
0/0
25.4.2005 1:46

reciklous

Re: zimni pneu v lete
to jsem rád,že nejsem sám,kdo jezdí na zimních gumách i v létě....stejně to tak dopadne,až zavedou povinnost mít zimní gumy,tak se ty letní přestanou prodávat :o)) ( jen takový odhad ) a myslím,že se třeba jen nepatrně víc opotřebávají,když se nejezdí na hraně....jinak se to v zahřívání vůbec neprojeví...a navíc jsou ty zimni gumy lepší,když vjedete do nejakýho marastu v létě.Všude jezdi traktory z pole a tak je to prostě lepší....čágo
0/0
9.5.2005 9:32

Karel

Re: Re: zimni pneu v lete
To je pekna blbost - zimni gumy maji uplne jine slozeni a jejich prilnavost k vozovce pri vysokych teplotach je dramaticky jina-horsi nez u letnich pneumatik. Takze je to podle me nouzovka pro setrilky, ale urcite ne doporuceny postup..
0/0
24.6.2005 11:34

Vodič

Re: Re: Re: zimni pneu v lete
Souhlas. Zimní se opotřebovávají při teplotě nad 20 st. zatraceně dost a že by nějak moc držely, to ne. Pokud s autem nejezdíte jen na nákup (50 km/h po městě v kolonách) přezujte na letní.
0/0
1.7.2005 8:19

Bob

Re: Re: Re: Re: zimni pneu v lete

Prostě to víc klouže, zejména na rozpáleném asfaltu.

0/0
9.4.2006 13:56

Pštros

RE test
Dnes není problém dojet ale přežít, proto kupuji a jezdím na Michelinkách. S předním náhonem  najedu  cca 60 tis. km a v pohodě.
Když jsem dal na Fiat Barumky, stal se z něj traktor. Kdo to zkusil ví o čem mluvím. Myslel jsem, že Barum je již lepší, ale po zkušenostech s pneu Brilant - po měsíci jetí se udělala na boku pnue boule, prodejce reklamaci měl strach vzít a výrobní firma mi jménem technika řekla, že jsem ji někde narazil!!! a to bez jediného škrábnutí či odření boku pneu, že ji po vymontování rozřežou a stejně mi nic nedají. Toto super jednání hodnotím tak, dle osobních zkušeností - Barum již nikdy více !!!!
 
0/0
23.4.2005 20:50

Culeto

Re: RE test
Milý pane,
shodou okolností provozuji vozidlo fiat a také jsem měl možnost použít pneumatik Barum, ne však Brillant anóbrž Brilantis. Pneu vydržely 52 000 km, nepozoroval jsem však, že by se z vozidla fiat stal větší traktor, než bylo předtím.
Pokud Vám, někdo řekne, že došlo k najetí na překážku a následnému porušení kordové vrstvy kostry pneu, má zřejmě k takovému posouzení nárok, protože stopy takového poškození jsou viditelné nejen z vně pneu, ale i uvnitř. Zřejmě by jste byl překvapen zjištěním , že nestandartní překonání nástrahy našich silnic ( klidně mohlo jít i o přejíždění tramvajového pásu ve špatném úhlu a větší rychlosti apod.) nemusí znamenat okamžité narušení kostry pláště a její okamžitou destrukci, což zřejmě byl naštěsí i Váš případ.
Nevím , kde s Vámi takto jednali, ale předpokládám, že se kontroloval plášť již demontovaný z ráfku, bohužel z Vašeho příspěvku to nevyplývá.
Pokud jste se cítil být poškozen, měl jste jednat dál t
0/0
11.5.2005 17:43

demik

Re: Re: RE test
Ja jsem si taky na barumy nemohl stezovat. Mel jsem Bravurisy, vydrzely jen nekolik desitek tkm, ale po tu dobu suprove drzely. Jinak slovo standardni se pise s D... Standartu jsi maximalne hlidal na vojne...
0/0
12.5.2005 15:24

Petr

Re: Re: Re: RE test
Briliant je jiná guma než Briliantis. Stará, která se nepravidelně sjíždí. Briliantis má jinou kostru a měl by být méně náchylný na sjíždění boků. Jinak rozdíl ceny asi odpovídá i nižší kvalitě, přesto Barum je často hodnocen jako nejlepší poměr cena/kvalita. Dle zařazení Continentalu jako guma 3. cenové kategorie která však odpovídá 2. v kvalitě. 1 jsou pouze aktuální modely Continentalu, Dunlopu,G.D.,Michelinu,Pireli a Bridgestone.
0/0
20.5.2005 23:54

s tim D jsi teda trochu ujel

Re: Re: Re: RE test
v tomto významu určitš se nepíše D
0/0
23.8.2005 14:02

j

Re: Re: Re: Re: RE test
ale píše
0/0
17.9.2005 10:36

Vašek

Re: Re: Re: Re: Re: RE test
souhlasim, píšeš se to s d. Kdo neveří, ať nakoukne do pravidel č.pravopisu :o)
0/0
8.1.2006 18:09

Kuba

Re: Re: RE test
Není guma jako guma. Ten, který  nerozezná "Barum-Conti" a "Dunlop" tak jezdí v Trabantu jako v BMW. Nakonec na "traktoru" motor pneumatiky přehlučí a stejně nic nepoznáte. Na nové Octávii Barumky šly dolů už po 3500 km. Nechtěl jsem přijít o OTP v SRN za "hrbaté gumy" všech 5ks (včetně rezervy 0km)
0/0
21.9.2005 17:28

Petr

Re: RE test
On spíš ten problém než v pneu bude ve šmejdu autě, řekl bych...
0/0
8.7.2005 15:22

Petrja

Re: RE test
Já si na Barumky také nemohu stěžovat.Mám škodu 1000 MB a jsou super.  Na jiné auto bych je asi nedal.
0/0
21.10.2005 7:16

Jan

Re: Barumky

Nikdy som necitil rozdiel v rôznych znackach zimnych pneumatik, kym som si nekupil Barumky, ktore sa na sutlacenom snehu a lade spravali horsie ako letne. Ak sa mate radi naozaj radsej zimne barumky nekupujte.Rv

0/0
4.4.2007 0:34

Robot

UNIROYAL
, Na zimu su vyborne UNIROYAL (patria pod Conti) .
0/0
19.4.2005 17:04

šimako

bridgestone
nějak jste zapomněli na Bridgestone  já jdu do ER 300   195/65/15 91H v tomhle rozměru nejlepší
0/0
4.4.2005 16:44

Michal

Pneu DUNLOP
jasnně vedou DUNLOP R13/165 SPORT,...nic lepšího sem nepoznal,...a na léto matador,....
0/0
30.3.2005 14:08

Jabkac

Moje zkusenost
Na Barumkach (Brilantis, Bravura, Polaris) jsme nikdy nenajeli vice nez 40000 km. Dobre drzi, nebot nedostatky v konstrukci dohaneji mekkou smesi. Na Michelinach Energy najizdime bezne 80000 km, maji podstatne mensi valivy odpor a i zimni pneu Alpin jsou stejne tiche jako letni. Konfort jizdy po kocicich hlavach a po deravem asfaltu je proti Barumkam nesrovnatelny. Tudiz do jiste miry setri i podvozek. Kdyz jsem pred lety pichnul na zadku Barumku, auto bylo zcela neovladatelne. Pred tydnem jsem si pri usednuti do auta nezkontroloval kola, coz bezne delam a ujel jsem na uplne prazdne Micheline 20 km po zatackovite silnici 2. a 3. tridy beznou rychlosti, aniz jsem neco poznal (a to jsem punta, kteremu vadi na aute kazde zavrzani). Guma byla uplne rozzhavena, na obou bocnicich mele sedrene pruhy gumy, jak se v kazde zatacce zvykala, ale na rafku ani skrabanec. Ano jsem vul, ale pred bezpecnosti Micheliny smekam. A ted k cenam. V rozmeru 195/65/15 91H stoji Barumka &nbs
0/0
23.3.2005 12:20

demik

Re: Moje zkusenost
To ses peknej blb, ze si znicil gumu...
Ale zase s Tebou musim souhlasit s tema Barumkama. Sam jsem za necelych 6 mesicu ojel nove Barum Bravuris. A podotykam, ze jsem z driftovani apod. uz davno vyrostl. Jestli jsem na nich najel 35 tkm, tak to je moc. Ale zase jsem se s nimi nedostal do krizovych situaci. Drzi dobre, ale vzorek mizi pred ocima.
Co bys doporucil na 200 konovy vuz? Mel jsem je v rozmeru 205/60 R15 V...
0/0
25.3.2005 10:43

mCZ

Re: Re: Moje zkusenost
ja na 169k vuz objednal bridgestone potenza re 720 - 205/50 r15, 2350 s DPH a dopravou (www.pneushop.cz), akorat ted zrovna nejsou skladem, takze musim chvili pockat. na minulem aute jsem mel na leto pireli p3000, nebyly spatne, ale kdyz jsem napodzim obul zimni michelin alpin a2 tak jsem se nestacil divit - micheliny byly o 100% tizsi, samozrejme sedely hur, ale v zimne absolutni spokojenost. jinak mam jeste jedno auto na hrani, je to skodovka, zadny strep, ale to je fuk, a na te jsem jezdil zasadne lepsi gumy. na zimu dunlop wintersport m3 (165/70 r13 za 1400 loni na www.kkpneu.cz), na leto puvodne barum brilantis 165/70 r13 (cca 1150/kus, uz nepamatuju) a ted michelin energy neco (nevim presne), 175/70 r13, cenu nevim, koupil jsem je s diskama, a reknu vam ze co se tyce jizdnich vlastnosti, tak nejlepe na tom byly ty zimni dunlopy, a to i v docela teplych dnech, hlavne smerove vedeni a brzdnou drahu mely super, ani s hlukem to nebylo nejhorsi. na druhe misto bych dal micheliny
0/0
12.4.2005 13:22

qwert

Re: Re: Re: Moje zkusenost
mam na autě Bridgestone Potenza 215/45 R17 91W (jako sériovou výbavu) a po necelých 20000km jsou sjetý - ptal jsem se u prodejce auta a prej je to normální - mají měkkou směs
0/0
13.4.2005 1:10

Jirka

Re: Re: Moje zkusenost
Ty jseš pěknej blb - na 200 konove auto 205/60 R15 a ještě Barum???? Doufám, že te na silnici nikde nepotkám, tvoje auto musí být jako neřízená střela... jsi sebevrah
0/0
12.5.2005 10:51

demik

Re: Re: Re: Moje zkusenost
Vazeny pytliku, rika Vam neco predepsany rozmer v TP? Tam je presne tento rozmer... Ale nebojte se, uz jsem si poridil sirsi a vetsi kola...Papuce mam nejaky novy fuldy 225/50 R16... Staci to?
A ty Bravurisy byly dobre, jen jim vzorek mizel jako penis utapeny do panny ...
0/0
12.5.2005 15:19

Petr

Re: Moje zkusenost
Alpiny jsou dobrý, ale ne moc do hor. Spíš tak na zimní ježdění po městě.
0/0
25.3.2005 21:28

jaro

Re: Moje zkusenost
nejde porovnavat michelin s barumkou. michelin je premiova znacka, barum budgetova tomu odpovedaju aj ceny a konstrukcia ci zmes.
0/0
8.4.2005 16:42

MORE

Neřešym
Ja s Fedorem to neřešym. Tedka deme na zatah. O dve ulyce dal je avto s novyma gumamy tak si dem vzyt.
A Gejzu vezmem tyk at nam to odsypa.
0/0
17.3.2005 21:25

Dezo

Re: Neřešym
Vy berete gumi ja radio, ja?
0/0
19.3.2005 21:12

Mispulin

aquaplaning
Myslím si, že tyto značky jsou všechny na velmi podobné úrovni. Když vybírám pneumatiky začínám u prvního pro mě nejdůležitějšího parametru na  našich "kvalitních" silnicích - tj. aquaplaning. Pokud pojedete jako "PRASE" tak vám nepomohou sebelepší pneu. Pro přiměřenou jízdu rozdíly ani moc nepoznáte, ale když vletíte do louže ... To je můj názor nkoli pravidlo
0/0
17.3.2005 9:44

Mára

Re: aquaplaning
Mám odzkoušeno, že na tohle zabírá nejlépe Michelin Energy. měl jsem nějaký Barumky a po vjetí do louže cca 80tkou mě to málem vyhodilo ze silnice. Koupil jsem Michelin a nic, pohoda. Vyplatí se doho vrazit nějakej peniz navíc
0/0
17.3.2005 10:55

Roumen

Re: Re: aquaplaning
A byla to ta sama louze? ;-)
0/0
17.3.2005 22:25

Pepa_u

Re: Re: Re: aquaplaning
Urcite jo. Kapatkem nakapal, suplerou odmeril, urcite zkousel tu samou louzi :-))
0/0
19.3.2005 21:14

Vlkysh Domestic

Re: Re: aquaplaning
A co takhle  Kléber Dynaxer HP2 ?  Ideální do vody a za rozumnou cenu  !
0/0
28.3.2005 18:48

JayCee

Re: Re: Re: aquaplaning
Já bych doporučil Pirelli P5000 DRAGO. V rozměru 195/60/R14 stojí pod 1500,- a maj asi nejširší odvodňovací drážku - odvádí 32 litrů vody za vteřinu.
0/0
13.4.2005 10:17

Murat

Re: Kleber
Po zime 2002/2003 na Michelin Alpin, ktere povazuji za velice komfortni, jsem na zimu 2003/2004 zkusil Dunlop Wintersport M3, coz je jistota vedeni auta, proste super. No a tuto zimu jsem odjezdil na Kleber Krisalp a to je vam takova tragedie...Jeste ze uz je teplo a muzu to vyhodit, Kleber uz nikdy v zivote.
0/0
13.4.2005 12:51

Jajik

Re: Re: Kleber
Me zkusenosti zimni pneu na felde nejhorsi barum, trochu lepsi kleber a michelin spicka - vyjezd do vrsku i brzdy. Na octavii 4x4 zkusenosti dost podobne, barum nic moc oprava po hubicce stromu 100 tisic a michelin spicka, tet je dojizdim a drzi dobre i za 30 ti stupnu.
0/0
2.6.2005 13:36

Aleš

Nulová vypovídací hodnota.
Chybí čísla. O kolik se ty pneumatiky doopravdy lišily? O 2 % nebo o 40 %? Z obrázků se nic nevyčte, stačí šikovně zvolit měřítko a počáteční bod grafu a dvě procenta pak vypadají jako zásadní rozdíl.
0/0
17.3.2005 9:05

DR

To snad ne!
Jen 8.5 l jinak super auto! Tak to nechápu, co je tak super, že to může vykompenzovat takovou příšernou spotřebu. Na dálku!!!!!!!!! Kdy dnes commonraily i první generace u blbejch fordů berou na dálnici cca 4.9l. Fiat =Děs!
0/0
17.3.2005 8:20

Brucoun

Metodda testovani
Kazdy, kdo se podiva na obrazek te testovaci linky, musi ihned prece pochopit, ze vysledek nemuze nic vypovidat o tom, jak se chova pneumatika na silnici. Prilnavost k asfaltu je uplne jina nez k nejakemu ocelovemu platu, po kterem pneumatiku honi v tom testu. Navic se vubec netestoval stav za mokra, ktery je podle me zasadni. Na suchu umi preci zabrzdit kazdy trouba celkem rychle, ale louze klouze :-)
0/0
17.3.2005 7:32

Pepa_u

Re: Metodda testovani
Italove takove detaily neresi :-) (proto maji obvykle tak vyspelou techniku a spickove vedce :-)) )
0/0
19.3.2005 21:19

petr

Re: Metodda testovani
treba na ten plat pri testu obsluha curala
0/0
20.3.2005 17:19

KirovReporting

Re: Re: Metodda testovani
chááá - dobrý :-))))))
0/0
21.3.2005 22:53

MORE1

Test GUMYČEK
Héle ja teda névym kto delal ty tésty, ale zasadne gumycky nenasazúju. Kamos Gejza hovoril, ze stejne dycki prasknú. Tož a idyž casto lže (hlavne na Polycyji) tak ted asi horil pravdu jako je panko na neby. Toz ma edenact decek a dvanacty je na céste.
0/0
16.3.2005 21:32

MORE

Na chó kupovať dyž sa daju nekde vzit
Hele chó furt mate z khupoványm. My s Eržikou mame avto od panka Skody a dyž potrebujem nove gumi tak si je nekde vezmem. Treba tuhle zimu sme odjezdyly na gumach nekde z Ostravi. Tož šly sme kolem jednoho avta ktore vyzeralo ako to náse a tak sme si gumi vzaly. No a ted bude letna sezona a tak si vezmeme letny.
0/0
16.3.2005 21:24

Jirka Brnensky

Ano
S tim souhlasim. Pokazde se mi zda, ze mam nej pneumatiku, kdyz si ji koupim. Barumka uz davno neni nejlevnejsi. Jsou tu dobre znacky z ciziny a nekdo je ani nezna. Kazdy si precte nemecke testy (kdopak je asi plati....) a podiva se na novu na reklamu (michelin...) a rekne si, ze ta guma za 10000 musi byt nej. Neni to pravda. I gumy levnejsi nez barum umi vice treba na vode nebo jsou tiche. Ted mam nejake anglicke pneu a jsou vyborne. Tiche a na snehu drzi stopu.
0/0
16.3.2005 21:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.