Diskuze
Jízdu aut vpravo nezavedli Němci
Děkujeme za pochopení.
Slavek17
Český konzervatismus
Český konzervatismus se tedy traduje už dlouho. Dobré věci se u nás prosazují těžce, jaksi neochotně. Jsme takoví nevěřící Tomášové. - Jenom páni obchodníci jsou vyjímkou. Jdou s dobou a nelámou si s ničím hlavu.( Viz hypermarkety a zábavný průmysl kolem - zákazníky je třeba přilákat děj se co děj...). Využívají toho, že pouti a kolotoče jsme odjakživa milovali.pst
A jak to dopadlo?
Jak to probehlo? Jak rekli ridicum, ze uz zitra? Melo to nejake nasledky v dalsich dnech?X
Re: A jak to dopadlo?
Ano mělo to následky, předělání zastávek tramvají, všechna dopravní značení v Praze atd. proto Praha měla vyjímku a měla na předělání asi 9 dní, narozdíl od ostatních částí republiky. Už jednou byl článek o předělání směru jízdy v deníku Právo v sobotní příloze. A jak to řekli řidičům? Jednoduše, bylo to ve všech novinách a určitě vylepený vyhlášky atd. Údajně, ale než si lidé zvykli tak bylo několik nehod a stálo to hodně peněz samozřejmě :-)X
Naše vláda
No jo, naše vláda s tím zabývala od roku 1926 a nebyli schopni se rozhoupat. Když přišli němci tak to šlo ráz na ráz.AH
Re: Naše vláda
Jo, Adolf, ten to proste s lidma umel!! Skoda ze tady nezustal trosku dyl!! :o)sybok_ok
Jizda vlevo
No hlavně jsme byli jednina zeme v evrope jenz jezdila vlevo, proc to nevim. Ale bylo logicke to sjednotit. Jinaki vim proc se jezdi ruzne, ale rozdeleni proc tady tak a jinde jinak, to uz jsem nezjistil.X
Re: Jizda vlevo
Vlevo se jezdilo díky nějakému pravidlu podle jízdě na koni, to stejné platí v UK. Nevím jak to přesně, že musíš mít vůči pravé ruce nabo tak nějak.JoGe
Proč?
A víte někdo proč se to vlastně mělo změnit? Existuje nějaký důvod, že se řeklo a teď to bude takhle. Bylo to tím, že se ve Francii jezdilo odjakživa v pravo a v britských koloniích vlevo? dik za infoX
Re: Proč?
Změnilo se to s příchodem němců, protože naše vláda se tomu zavázala již v roce 1926 a trvalo jim to než se k tomu rozhoupali, ale jak bylo vidět, změna byla otázkou pouhého týdne, tak nevím co řešili od r. 1926 do 1939 :-)polarniliska
Aha
Takže jízdu v pravo u nás sice opravdu zavedli Němci a tím pádem to není až takový mýtus, ale byla by tu zavedena stejně. Nebo jsem to pochopil špatně!?Marusja @ Dusja
Vendula
No... děkuji, že jste tento mýtus tak přesvědčivě vyvrátiliPolicisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška
Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...
Nabízíme komerční prostor 167 m2 v areálu Barborka v Bílovicích nad nad Svita...
Pod Nádražím, Bílovice nad Svitavou, okres Brno-venkov
13 917 Kč/měsíc