Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mazda MX-5: revoluce v mezích zákona

Šestnáct let stačilo Mazdě k vytvoření kultu jménem MX-5. Milovníci velkých zážitků za malé peníze nedají na roadster mazdy dopustit. Recept na bestseller je jednoduchý: malé rozměry, dvě místa, plátěná střecha, pohon zadních kol...zamíchat, dochutit líbivým designem a dobrým motorem. Jednoduché ne?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lupínek

svoloč
Mno, Wankelův motor stejně jako vše pochází z evropy. Kopíráci z japonska vymyslí jen jak ukrást již vyvinutý věci. HAMBA JAPONCŮM ! Šmejdi kopíranti ! Zloději !  Cenaři !
0/0
15.4.2005 19:49

honzajaka

Re: svoloč
Zase jeden technický odborník, Japonci určitě vykrádají technologie, to je bez debat, ale Wankelův motor pochází sice z Evropy, ale od počátku trpí značnými neduhy, to bys, jako technický odborník měl vědět jakými, Mazda to dotáhla alespoň k slušné úrovni, nikdo jiný se do toho ani nepustil.
0/0
16.4.2005 9:27

JM

Re: svoloč
Jestli mě paměť neplete, tak Mazda kdysi koupila licenci na Wankelův motor, se kterým si v Německu už nevěděli rady, protože se musel každých pár desítek tisíc kilometrů generálkovat (měnit těsnící lišty pístu). Dnes je vlastníkem motoru, který podobnými neduhy zdaleka netrpí, a o jehož kvalitách nelze pochybovat. Musela však do toho hodně investovat, žádné kopírování....
0/0
18.4.2005 11:25

revo

Mazda je o ničem ! !
Tolik lidí ( CHUDÁKŮ ), oslavujících jako vrchol techniky čtyřválce a slabé výkony motorů, od japonské Mazdy jsem nečekal.    Stejně je na tom i Honda ! !  Asi je to tím, že po přechodu z Fóbie 1.2 HTP, Felicie nebo Oktáfky 1.9 SDi  musí jízda v Mazdě připadat řidičovi impozantně. No nic, hlavně že to jede a má to dva výfuky. To víte takové ,,stádo,, koní by se pod jedním výfukem v Mazda MX-5, asi udusilo.  Tak si tu i nadále ,, onanujte ,, nad průměrnými  japončíky.  Já mám jasno ! !  AUDI - Náskok díky TECHNICE ! !  Ať se vám to líbí, nebo nelíbí.
0/0
13.4.2005 22:12

Zdenek

Re: Mazda je o ničem ! !
Jasne v pohode, tak porovname Tve uzasne Audi s necim skromnejsim. Co treba dat si sraz v Sosnove a trochu vyzkouset jaky naskok diky technice budes mit? Ja si vezmu slaby dvoulitr...souhlasis?
0/0
13.4.2005 22:59

Danny_kay

Re: Re: Mazda je o ničem ! !
...jasne,ze nesouhlasi...je to jen vychloubac, kdyby melo dojit na vec,tak stahne ocas mezi nohy a zdrhne...Jeste vymysli nejakou hlasku,ze zavodit s treba Subaru Impreza, je pod jeho uroven atd...Co bys vod nej cekal?!
0/0
14.4.2005 4:33

honzajaka

Re: Mazda je o ničem ! !
Není to tak, Mazda třeba dotáhla k slušné úrovni Wankelův motor, a to už je věda! Tam by se AUDI ani neuměla dostat. AUDI ani nemá na to, aby udělala nějakou rozumnou převodovku. Jeden známej maník už uvařil už druhý.
0/0
14.4.2005 8:58

lupínek

Re: Re: Mazda je o ničem ! !
Obdivovat zloděje technologií může jen podčlověk ! ! Ty budeš taky asy zloděj !      Možná RÁKOSÁK z tržnice v Holešovicích ! Škoda že amíkům došel NAPALM ! Tobě by určitě prospěl ! Škoda !    
0/0
15.4.2005 19:53

honzajaka

Re: Re: Re: Mazda je o ničem ! !
Napalm, ten beru!
0/0
16.4.2005 9:29

Vesmířan

Revo Ištar Benda...
...a jeho vesmírné auďy mají přece vždycky náskok... při cestě k propasti....
0/0
13.4.2005 17:14

auto.koda@volny.cz

Prej Mazda a revoluce ? CHe CHe, CHi CHi, CHo CHo......
Vy ste snad padlí na hlavičku. Prý Mazda a revoluce ? To teda určitě né ! ! Já mám Octavia RS a to není  hračka pro děti jako /  MX-5 / bez kufru a bez možnosti odvézt pohodlně 4-5 pasažerů je k smíchu a ten ubohej výkon je k smíchu  taky. Moje RS by této Mazdě natrhlo zadek bez sebemenších problémů.    Já bych si japonce vživotě nekoupil, protože neumí naftu jako Škodovka TDi a v benzínu sou taky hodně slabí !  Vidím to jasně !  Škoda - Simply Clever ! !  MX-5 je malý, drahý auto pro teplouše ! Pravej CHLAP jezdí v Octavia RS !  
0/0
13.4.2005 15:33

jj

Re: Prej Mazda a revoluce ? CHe CHe, CHi CHi, CHo CHo......
a ta Octavia RS je na baterky nebo na setrvačník?
0/0
13.4.2005 15:53

Mazda

Re: Re: Prej Mazda a revoluce ? CHe CHe, CHi CHi, CHo CHo......
, mimoto, ten pitomec, teda vlastne chlapak jezdi v cem jezdi, ale nevidim duvod, proc by mela byt MX5 pro teplouse??? Preci vlastnit jen jedno auto jako ten chudak neni v dnesni dobe vubec "in" ... mit v poho auto pres tyden, a o vikendu vytahnu provetrat  MX5. Ty blbecku, s MX5 te udelam na 10ti metrech, i s tvym 5ti metrovym naskokem.
0/0
15.4.2005 7:14

jj

Re: Re: Re: Prej Mazda a revoluce ? CHe CHe, CHi CHi, CHo CHo......
Moje rec, kdo nezkusil, nepochopi. Uz se tesim, az o vikendu vyrazim.
0/0
15.4.2005 9:37

Pepa

Re: Prej Mazda a revoluce ? CHe CHe, CHi CHi, CHo CHo......
???? "Já bych si japonce vživotě nekoupil, protože neumí naftu jako Škodovka TDi "  ???? hele a ty mas tu Ocvtavi RS v TDi ? nebo proc se tady ohanis tim, ze japonce by sis nekoupil, protože neumi TDi jako šáde a přitom píšeš, že vlastníš RS ? podle mě, vlastníš tak maximálně rezavou 120... imho měl si někdy japonce? ne? možná by si pak mluvil jinak... no nic, projeď se zase tou tvojí šáde 120 RS :-) a jdi si léčit komplex méněcennosti někam jinam a nevotravuj tady s těma kravinama normální lidi...
0/0
13.4.2005 16:17

Danny_kay

Re: Prej Mazda a revoluce ? CHe CHe, CHi CHi, CHo CHo......
Fakt dobre...srovnavat Skodu a Mazdu tak,ze Skodovka vyjde vitezne :) Ja nevim,jestli sis toho vsim' ,ale Skodovka je brana jako "odpadiste" koncernu WV...i kdyz  z toho sam nemam prilis radost. Nerikam,ze jsou Skodovky spatne auta (aby taky jo,kdyz jsou v podstate nemecke),ale podivej se na WV, Audi a Seat...je fakt,ze ten Seat je diskutabilni,ale je jasne, ze Skoda jsou predevsim auta pro Cechy, tudiz "pro chude".  
0/0
14.4.2005 4:30

jutila

Re: Prej Mazda a revoluce ? CHe CHe, CHi CHi, CHo CHo......
Hm, tak pokud vím, tak Mazda před pár léty udělala diesel 100 kW, na který neměl VW ve čtyřválci odpověď. A benzín? Je pravda, že dnes už ze dvou litrů dokáže kde kdo vytáhnout 104 kW, jako Mazda, ale uvidíme za pár měsíců, až přijede MPS se svými 260 k.
0/0
14.4.2005 8:05

František

děkuju nechci
JAPONEC AŽ NAKONEC ! ! ! ! Nevidím jedinej důvod proč si kupovat auta který maj nejdelší čekací dobu na dodávky náhradních dílu. Já mněl Civica a po lehkým šťouchanci, sem čekal 12-dnů na plechařinu / chladič a pár věcí mněly / ale půlku prostě nemněly . A to bylo na novej Civic. Nedělejte z japonců pupek světa sou to normální auta. Jen ten servis je propadák.  Ale kdo ví že nikdy drobně nenabourá, pro toho je japonec dobrá volba.
0/0
13.4.2005 9:34

tempe

Re: děkuju nechci
To je právě o tom ježdění:-)Neumíš jezdit,tak máš strach o náhradní díly.To si potom kup favorita a náhr.díl seženeš do 1 hodiny a levně:-)
0/0
13.4.2005 9:45

Rokba

Re: děkuju nechci
Kristapána, to se nedá číst, to rve oči. Vy jste pane cizinec, že tak przníte češtinu?
0/0
13.4.2005 12:03

X-MAN

jste jako malé děti
Mercedes, BMW, Audi, Nissan, Subaru, Chrysler nebo snad Mazda ? Zapomeňte na ně. Bez urážky, je jen jeden pravý SPORT. Porsche 911 ! ! Já ho mám r.v. 7/2002 a věřte že až v 911 jsem poznal co to je sportovní jízda a zážitky s tím spojené. Hádat se nemíním a pokud je někdo z Mazdy MX-5 nadšený a uspokojený, přeji mu jeho pocit. Ale věřte že 911 nemá konkurenci. Tak se tu i nadále ,,trumfujte,, s Mazdou , Audi, Subaru a dalším pseudosportovním nářádím. Já mám jasno ! 911 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  
0/0
13.4.2005 0:05

jj

Re: jste jako malé děti
Problem je, ze za cenu 911 mas Mazdy 4. Je ten zazitek opravdu 4x vetsi? Ja bych za tu cenu bral Boxstera a k tomu neco na normalni jezdeni. Jinak 911 je jiste vyborne auto. Kdysi ziskala v autocaru 2. misto v soutezi o nejzabavnejsi auto. A vis ktere auto bylo na prvnim miste? Mazda Mx-5
0/0
13.4.2005 9:28

tempe

Re: jste jako malé děti
No já bych si to s tebou klidně rozdal s mojí Imprezou WRC :-))nevěřím že  máš náhon na všechny 4 kola a 280KW :-)Možná bys pak trošku zklapl:-) a JINAK SROVNÁVAT mx-5 A PORCHE je nesmysl.To není závodní auto ,ale auto pro zábavu.
0/0
13.4.2005 9:44

Zdenek

Re: jste jako malé děti
Porsche 911 neni spatne, ale Opel Speedster turbo za zlomek ceny je rychlejsi (0-100 za 4.9 sec - po mensi uprave motoru kolem 4.5 sec) a ma o neco lepsi koncepci (motor uprostred). Vyhodou Porsche jsou zase ctyri sedacky a vetsi luxus...
0/0
13.4.2005 9:52

Pepa

Re: jste jako malé děti
csss, porsche 911 ... to je hracka pro deti, já mám Enzo a to je teprve jízda... Ty si magor, myslíš, že ti to tady někdo žere? já mám taky jasno, že seš blázen...
0/0
13.4.2005 16:21

algra

...
"Milovníci velkých zážitků za malé peníze" - to mě pobavilo, cena začíná na 850.000,-Kč. Jinak zdejší diskuze vypadá, jako by si tu podávali ruce pacoši z Bohnic, mno, nic proti vám, kámoši, Revo a spol. :-) Ještě vám tu chybí škodovák :-)
0/0
12.4.2005 22:22

revo

další podprůměrný vůz z japonska
Říkám to již dlouho, že japonci typu Honda-Mazda silné a výkoné auto neumí vyrobit !  O ŠESTIVÁLCI s VELKÝM objemem v japonsku asi nevědí ! !  To co seriově nabízí jako vrchol nabídky, např. tato Mazda MX-5 je ubohost ! !  ? ? Z jakého důvodu má Mazda MX-5 dva výfuky ? ? MUSÍM SE SMÁT.  To by si v AUDI, Mercedesu nebo BMW nikdo nedovolil, dát dva výfuky na čtyřválec se slaboučkým výkonem - to dokáže jen japonec ! ! Například u šestiválce AUDI TT Coupe 3.2 QUATTRO DSG , mají dva výfuky svůj význam a funkci.  AUDI - Náskok díky TECHNICE ! !  Např : Silné motory 6.0 - 450 koní nebo QUATTRO ! ! Japonci jako Mazda-Honda, jsou konfekce ve všem - CHUDÁCI ! !
0/0
12.4.2005 22:00

aiwan

Re: další podprůměrný vůz z japonska
Nazdar revo! To je dost že ses ukázal, už tu byla docela nuda. Tak nám prosimtě vysvětli tu funkci těch výfuků, ať jsme my lajci trochu chytřejší, třeba se poučí i ti hloupí Japonci, co tvrdě studujou půl života od rána do noci,aby potom mohli zase makat jak šroubci  :-)
0/0
12.4.2005 22:36

J_A_R

Re: další podprůměrný vůz z japonska
Sestilitr a jenom 450 koni????? To sou teda pekne pozadu
0/0
12.4.2005 23:28

Zdenek

Re: další podprůměrný vůz z japonska
Proč by nemohla mít MX5 dva výfuky? To je nějaká vada na kráse? :) Silné motory nejsou všechno. Existují auta, která to bez problémů ve zrychlení "nandaji" i RS6 se 450 HP a to maji "ubohy" dvoulitr... Nemluve o tom, ze vykon je jen mala cast, ktera dela sportak sportakem. Pokud ho navic neumi nekdo ridit, pak uz mu nepomuze vubec nic..i kdyz je jeho super Audi nabusene hromadou elektroniky, ktera mu dava falesny pocit, ze je dobry ridic :).
0/0
12.4.2005 23:29

no

Re: Re: další podprůměrný vůz z japonska
to by me zajimalo jakej 2 litr je rychlejsi nez RS6, napis jakej, jinak si myslim ze koukat na zrychleni je uplna blbost, zkus potom ty tve dvoulitry pustit na obyc. silnici a uvidis jak dopadnou...
0/0
13.4.2005 8:32

jj

Re: Re: Re: další podprůměrný vůz z japonska
Treba Lotus Elise. Tomu bohate staci 1,8 bez turba, aby to v pohode RS6 nandal.
0/0
13.4.2005 9:21

Zdenek

Re: Re: Re: další podprůměrný vůz z japonska
Napr. Caterham R500 - 2L, zrychleni 3.6 sec, dale pak R400, Lotus R340, Ariel Atom a mnoho dalsich.
0/0
13.4.2005 9:54

no

Re: Re: Re: Re: další podprůměrný vůz z japonska
no a jeste sem napis jejich cenu a zda se vyrabi normalne seriove, a kolik 100000km jim vydzi motor, ale jinak pekny auta, akorat ze trochu neprakticky, a do beznyho provozu nepouzitelny
0/0
13.4.2005 12:30

Zdenek

Re: Re: Re: Re: Re: další podprůměrný vůz z japonska
Ano, vsechna tato auta jsou normani seriovky. Cena se pohybuje kolem 1.5-2 milionu, tedy zhruba polovinu co stoji pomalejsi Audi RS6. Prakticnost neresime, je jasne ze v kombiku od Audi toho odvezu vice nez v Caterhamu. Ale clovek si nekupuje sportak aby v nem vozil pytle cementu na chatu, ne? :) Od toho ma normalni druhe auto. Motor zrejme vydrzi naprosto normalni porce kilometru, neni nijak predimenzovany - vse resi nizka hmostnost.
0/0
13.4.2005 13:55

no

Re: Re: Re: Re: Re: Re: další podprůměrný vůz z japonska
no to audi te vyjde na 0,5 mil, kdyz si vezmes ze A6 v luxusni verzi stoji 2,5M tak ten zbytek (ten lepsi motor atd.) 0,5mil, ty co jsi jmenoval, to je vazne jen tech 1,5-2mil za motor, a navic nemusis kupovat 2 auta protoze mas sportaka a kombika v jednom. A chtel bych tu motokaru vydet u nas na okresce, tam by se ti na tech dirach rozpadla, nebo treba za deste(no vzal by sis plastenku :-D) ci v zime, naprosto nepouzitelny (ja se nechci nicemu prizpusobovat, proste sednu a jedu), ale jinak tyhle auta nikomu neberu, at si s nema nekdo jezdi, ale jsou spis na vystavu ci do garaze, nez na jezdeni, ale zase na druhou stranu, svezt se s nima 1* za rok muze byt sranda ...
0/0
13.4.2005 16:26

Zdenek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: další podprůměrný vůz z japonska
Tak to me pobavilo, ze Audi RS6 stoji 0.5 mega. Doporucuji se podivat do ceniku :)) 0.5 mega nestoji ani nejslabsi A3. Samozrejme se bavime o novych autech - take uvadim cenu noveho auta. Jinak "videt" se pise s mekkym "i", kdyz uz jsme u toho :). Me prijde zbytecne kdyz si chce clovek uzit poradne svezeni mit jedno auto jako kompromis. Na dlouhe cesty vas sezere spotrebou a na poradne ostrou jizdu to stejne neni. Idealni je mit jeden sportak a jedno normalni auto, alespon tak to resim ja.
0/0
13.4.2005 18:21

no

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: další podprůměrný vůz z japonska
to si spatne pochopil, vim ze stoji 3 mil, ten 0,5 mil je rozdil od ceny A6(rozdil v motoru atd.), protoze ta cena tech aut co si uvedl je vlastne jen za ten motor, protoze nic vic tam neni - proste to bylo jen takove nerealne srovnani :-D, jo a za to videt se omlouvam, ja to pisu v rychlost, pravopis nepravopis. Jinak rikam ze ti to neberu, to uz je vec nazoru kazdyho cloveka, kazdy preferuje neco jinyho. A ver ze to je na poradne ostrou jizdu. Jinak v relacich techto vysokych porizovacich cen uz se otazka spotreby neda resit, kdyz uz nekdo takovy auto ma, tak nekouka na spotrebu, ale treba se vyjimky najdou :-)
0/0
13.4.2005 18:57

Zdenek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: další podprůměrný vůz z japonska
Ja bych rekl, ze i v teto cenove kategorii lide na spotrebu obcas koukaji. Jsou lide, kteri najedou za rok i 100 tis. km a to je napr. pri spotrebe 20 L pres pul milionu korun za rok jenom za benzin. I pri skromnejsich porcich kilometru je to porad znat. Jinak uznavam, ta uvedena auta se vybavou nedaji srovnat treba s RS6, ale o to je ten zazitek ze svezeni lepsi. Samozrejme, ze na denni jezdeni to ale neni.
0/0
13.4.2005 20:50

Danny_Kay

Re: další podprůměrný vůz z japonska
...Smat se musim ja a to tobe...Ty autum prilis nerozumis,co? Asi takhle...Japonske automobilky samozrejme vykonny motor vyrobit umeji,ale jaksi jsi nepostrehl o co japonskym automobilkam jde...Japonsko totiz, za rozdil od USA (kde ziju a tudiz vim o cem mluvim) se chova tak,ze neplytva nicim natoz benzinem...Jejich auta jsou vesmes usporna a o nejake 8mivalce jim nejde ani nahodou...A jen tak mimochodem, videl jsi vysledky nezavislych testu kvality? Mimochodem delaji se prave v Nemecku...Asi ne...Jinak bys vedel,ze tebou tolik kritizovana Honda a take Toyota se v kvalite umistily na prednich mistech spolecne s Porsche...Tvoje Audinka by mohla jen tise zavidet...A mimochodem,co se tyce Mazdy, tak ta je na tom zase dobre po designerske strance...Takrka kazdy jeji posledni model pocinaje Mazdou 3 a konce Mazdou RX8 jsou designerske skvosty...
0/0
13.4.2005 3:31

Kenkaku

Re: další podprůměrný vůz z japonska
Pán je vtipálek... Nebo nerozumí autům :-). Nebo si opravdu myslíš že počet válců/litry mají něco společného s výkonem motoru? Podívej se na parametry Toyoty Celica 4x4, nebo Supry twin turbo... Nějaké AUDI, muže tiše závidět...
0/0
13.4.2005 8:15

tempe

Re: další podprůměrný vůz z japonska
ano máš pravdu,AUDI dominuje všem testům spolehlivosti a taky všem závodním drahám:-)))Jen ti hloupí japonci vedou všechny statistiky:-)))Mrkni na testy spolehlivosti a najdi si své AUDI.V horní polovině ale nehledej:-))
0/0
13.4.2005 9:49

Rokba

Re: další podprůměrný vůz z japonska
Audo TT...Auti TT...není to ten skvělý německý sporťák, který v rychlostech nad 200 km/h náhodně ustřeluje ze silnice a usmrcuje posádku?
0/0
13.4.2005 12:10

fousekx

Re: další podprůměrný vůz z japonska
Koukám zase revo a jeho trapná reklama na Audi. Děláš té "své" automobilce pěknou ostudu. Budí to totiž dojem, že v Audi jezdí samí takovi Bl..ci, jako ty.
0/0
13.4.2005 14:41

auto.koda@volny.cz

Re: Re: další podprůměrný vůz z japonska
Moje řeč REVO je Bl.ec ! Ten má místo mozku kupu výkalú ! !   A pořád nás otravuje s tou svou Audi.  Škoda - Simply Clever ! !
0/0
13.4.2005 15:19

Zdenek

Re: další podprůměrný vůz z japonska
To jsou stejne porad dohady. Ja bych to neresil teoreticky. :) Tak vezmi Revo tu svoji RS6, ja vezmu svoje auto a urcite se k nam rad prida ten majitel 911 :) a muzeme zajet do Sosnove zkusit, ktere auto je rychlejsi. Souhlas?
0/0
13.4.2005 18:28

Vendula

nejvyšší čas
aby Škoda vyjela s kabrioletem - když to dokáže nějaký japko, proč né my!? Taková Octavia s moderním, výkonným Tdi a stahovací střechou, to by bylo něco! Luxus kštici-čechrajícího větru by tak nebyl pouze výsadou slečen a middle-class palyboyů v USA, ale mohl by si ho dopřát i český otec (pokud vlasy má) s celou rodinou. Proč ne? Moderní náhon předních kol a co teprve ten kufr... Rodina, babička, pes, koule a míchačka - k tomu Mamas and Papas, California dreaming a hurá do supermarketu. Kampak na nás nějaká mázda
0/0
12.4.2005 20:10

aiwan

Re: nejvyšší čas
zatim to na letní vyjížďky moc nevypadá, snad za pár let, třeba se toho i dožijem. Ale teď to vypadá že škodovka míří spíš za zimníma radovánkama s yetttim 
0/0
12.4.2005 21:02

kámoš

slabota !
Co to je za šunt ? Maximum 160 koní u sporťáku je velikánská bída ! To i RS od škodovky je lepší. Ale co můžem čekat vod japonců.......  Potvrzuje se že japonci sylnej motor s velkým objemem sériově nikdy nevyráběli a ani dneska nevyrábí. Je to pořád dokola auta bez velkýho výkonu = japonec. Stejně je natom Honda která je stejnej šunt v motorech jako Mazda. Svůj k svýmu.  Mazda je jen pozlátko !
0/0
12.4.2005 18:54

aiwan

Re: slabota !
Řekl škodovkář, který japonskýho sporťáka viděl jen na obrázku. To je sranda s váma
0/0
12.4.2005 19:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.