Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Toyota Aygo: Japoneček od Kolína

Z kolínské továrny už vyjíždějí první Toyoty s českými rodnými listy. Aygo je z trojice trpaslíků, které se v továrně TPCA montují, nejkratší. Od ostatních dvou sourozenců, kterými jsou Peugeot 107 a Citroën C1, se odlišuje o trochu více.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

honza

jojo
takyjsemjeden z tech lidi co to auto stavi..no musim rict ze jsem opravdu jen levná pracovni síla...ale jinak bude to draha sranda a tojota ani nepredpoklada ze by se v cesku nejak moc prodavala....
0/0
20.5.2005 21:30

max

žádnébolestizaludku:-)
Jsem jedním z těch,kteří tohodle trpaslíka vyrábějí. Ze začátku jsem si myslel,ty jo,až ho pak uvidím někde ve městě nebo jen v blbý reklamě, že se mi z toho zvedne kufr...  nemoc z povolání a tak. Ale můžu říct,že se mi tenhle drobeček líbí čím dál víc.Bohužel paradoxně ještě nemám řidičák
0/0
1.5.2005 11:48

Fitipaldi

už se to blíží Fiatu 126 p
Jednou jsem se svezl ve Fiatu 126 p. Měl jsem pocit, že si sedám na vozovku a ne do sedadla. Kolem šli nějaký študáci a vypadalo to , že nás chtějí i s tím autem odnést . Při jízdě měl motor zvuk kuchyňského robota. Asi to Aygo bude lepší, ale nešel bych do toho. Pro vysloveně městské popojíždění by byl lepší Smart.
0/0
19.4.2005 8:36

LOBO

Yaris
Mam Toyotu Yaris pet let. Najeto 70 tisic. Jedine, co jsem menil krome naplni a filtru byly gumicky do steracu. I zarovky drzi :-) Jestli Aygo bude take takto malo poruchova, tak bravo !!!!!!!!!!
0/0
6.4.2005 10:31

LUI

Re: Yaris
Este by si mal dodat, ze to vyrobili vo Francuzku, francuzsky robotnici, aby to bolo kazdemu jasne. Inak 70000km vydrzia aj ine znacky bez poruchy. Aj ked je pravda,ze rodicia maju Fabiu a tej odisiel asi po 50000km posilovac. Ale inak je OK.
0/0
11.4.2005 18:42

poslanec_termit

Re: Re: Yaris
Jestli to delaji ve FRANCII, TAK TO DELAJI ARABSTI ROBOTNICI
0/0
23.4.2005 22:34

poslanec_termit

Re: Yaris
Mam na Octavii najeto 100.000 km a take jsem zatim menil jen oleja jednou zarovky.
0/0
23.4.2005 22:36

Atom

Aygo
Je to vůz určený do města a myslím si, že je super. Přece nechcete jezdit stále do centra sami normálním velikým autem? Nejsme v americe.
0/0
6.4.2005 10:29

2Mac7

Re: Aygo
Kde budou všechna auta parkovat , když budeme mít každý auto do města a auto mimo město ? :-))
0/0
6.4.2005 11:09

Polárníliška

Re: Re: Aygo
Ty městský auta se do města určitě vejdou, ale jen za podmínky, že ty auta mimo město budou zaparkovaná za městem (kam taky s mimoměstkým autem).
0/0
6.4.2005 11:22

west

Re: Re: Aygo
TO BY MĚ TAKY ZAJÍMALO,KDY SI ČEŠI UVĚDOMÍ,ŽE BUDOUCNOST JE V HROMADNÉ DOPRAVĚ?
0/0
6.4.2005 12:21

Golem

Re: Re: Re: Aygo
Kdybys na to auto měl, tak bys taky nejezdil MHD.
0/0
6.4.2005 13:30

west

Re: Re: Re: Re: Aygo
jo,budu radši trčet v koloně a posouvat se po metru...
0/0
6.4.2005 14:03

Blade Runner

Re: Re: Re: Re: Re: Aygo
V MHD trčíš taky a ještě tam nadávají důchodci. V letních parních dnech je to opravdu žůžo.
0/0
6.4.2005 17:31

Polárníliška

Re: Re: Re: Re: Aygo
To jsou kecy, já jezdím po městě taky většinou MHD. Snad jen, když jedu někam na kraj města, kam bych jel sockou hodinu, ale když to není nutný, jednu MHD a nemám problém.
0/0
6.4.2005 14:05

puinek

cena?
kolik ma stat? vi to nekdo?
0/0
6.4.2005 10:28

dobytek

Re: cena?
Někde jsem slyšel 8000 EUR
0/0
6.4.2005 10:38

puinek

Re: Re: cena?
dik, teda sem cekal mene.
0/0
6.4.2005 10:48

venoušek

Re: Re: cena?
jsem zvědavej,jak japončík vykulí voči,až zjistí,že to za ty prachy skoro nikdo nekoupí,dyť u nás není kupní síla a dál na východ je to ještě horší...kam to chce prodávat??
0/0
6.4.2005 17:12

Blade Runner

Re: Re: Re: cena?
Troubo, to že tady stojí fabrika neznamená, že jsme hlavní trh. To není škodovka, nejvíc to půjde do Francie a Itálie.
0/0
6.4.2005 17:32

DEHA

*
A kolik taková sranda stojí? Náhodou je to pěkné autíčko.
0/0
6.4.2005 10:19

wagner

Vrchol debility
Místo Toyoty, Peugeotu a Citroenu stačilo vyrábět jedno auto a klidně tomu mohli dát značku klumprt. Stejně jsou všechna auta stejná, akorát značku mají jinou. Kdyby se vyrábělo jedno, náklady by se daly výrazně snížit, to je logika velkovýroby, takle se musí vyrábět hafo karosářských detailů, náklady na marketing, reklamu, to je všechno krát 3 - a tyto náklady by odpadly. Ale to by nesměl být spotřebitel ta poslední onuce, se kterou si marketingoví blbečci vytírají pérdel.
0/0
6.4.2005 9:34

kamil

Re: Vrchol debility
hmm, a nechtěl by jsi, aby jsme všichni jezdili ve Š120 a vrátili se do období normalizace. Nechápu, jak ještě někdo může "uvažovat" tvým směrem a chtít, aby 3 společnosti vyráběli 1 jediné auto...
0/0
6.4.2005 10:06

Polárníliška

Re: Vrchol debility
To máš blbý, že sebou necháš vytírat. Každopádně bych se s tebou klidně vsadil, že těch třech různých aut se prodá rozhodně víc, než stejných Klumprtů. Třeba nad touhle Toyotou i zauvažuju, ale Peugeota bych si rozhodně nekoupil, protože se mi zkrátka nelíbí. A někdo to má zase opačně, takže kdybys vyráběl ty tvé Klumprty vypadající dejme tomu jako Peugeot, potencionální kupci téhle Toyoty by se ti na něj vykašlali a naopak.
0/0
6.4.2005 10:07

wagner

Re: Re: Vrchol debility
Omyl!! Kdyby se oprostily zbytečných nákladů a ty vozy by byly za 150k, potenciálních kupců by bylo 5x tolik co těchhle 3 aut dohromady! Který pako by si pak koupilo toyotu za 250, když si může koupit naprosto stejný peugeot za 150? Jedině mozek vylízaný reklamami!
0/0
6.4.2005 10:20

dobytek

Re: Re: Re: Vrchol debility
Můžete nám osvětlit, co jsou to zbytečné náklady?
0/0
6.4.2005 10:37

NADSAMEC

Re: Vrchol debility
Priznam se, ze tvemu "inteligentnimu" prispevku moc nerozumim. To ze se automobilky spojuji a vyrabeji spolecen jeden model neni nic noveho. Napriklad spolecna vyroba Sharanu, Galaxy a Alhambry nebo 807, C8 a Ulysse.
0/0
6.4.2005 10:25

Vysehradsky_jezdec

mně se to celkem líbí
sice je to pro dva lidi a psa, ale jinak to vypadá hezky
0/0
6.4.2005 9:25

dobytek

litrový motor 50kW
to zní lépe než 1,2/40kW a ještě se ušetří na povinném ručení
0/0
6.4.2005 8:37

JM

Re: litrový motor 50kW
A hlavně to zní líp než 1.4 44kW.... nojo, ale teď si nějak nemohu vzpomenout, která tuzemská automobilka ho montuje do svého vozu "střední" třídy...?  
0/0
6.4.2005 10:32

škodovák

Re: Re: litrový motor 50kW
Tak , takovou automobilku neznám , zřejmně jsi myslel škodovku , ale ta takovej motor již dávno nevyrábí , dělá tři motery o obsahu 1.4 z toho je dvě 55KW a jedna 75Kw  z těch třech je jedna čtrnáctistovka dieselová.
Spíš než výkon , by jsi mněl porovnávat krouticí moment .Je jasný , že litrovej motor od Toytoy pojee lépe , když to auto váží o pomalu 300kg míň než fábie..
0/0
6.4.2005 13:33

dobytek

Re: Re: Re: litrový motor 50kW
3 roky jsou u tebe dávno? Pokud vím, tak Škoda tento motor nevyráběla, ale pouze jej montovala.
0/0
6.4.2005 13:48

MUF

Re: Re: Re: litrový motor 50kW
Motory od Škodovky jsou vůbec expertní záležitost.  Nejtragičtější je ten 1,2 tříválec.
0/0
6.4.2005 21:28

škodovák

Re: Re: Re: Re: litrový motor 50kW
Tragéd jsi především ty , deně se vyrobí asi 1200 motorů 1,2  s výkonem 40Kw a 47Kw z toho většina jde na vývoz , montujou je Němci , Španělé a Mexičani .Takže to asi nebude taková hrůza , jak se snažíš tady někomu namluvit , víš když chce někdo něco jiného tak si může vybrat , škodovka dodává dalších 6 druhů motoru do Fábie celkově to je 8 motorů z toho jsou dvě 1.2 tři 1.4 dvě 1.9 jeden 2.litr a to nepočítám 1.6co se dává ještě do oktávek , kdo si chce vybrat , tak ten si vybere..
0/0
7.4.2005 6:41

MUF

Re: Re: Re: Re: Re: litrový motor 50kW
Ano, pokud bych kupoval sekačku na trávu nebo zahradní traktor, jistě bych si vybral mezi 1,2 40kW , 1,2 47kW nebo 1,4 55kW. Fabie není zase takové mikroauto aby byl použitelnej motor s 40kW nebo 47kW.
0/0
7.4.2005 10:43

Béďa Trávníček

Re: Re: Re: Re: Re: Re: litrový motor 50kW
Musíš mít docela slušné, přímo zvláštní vzdělání, že jsi tak chytrej
0/0
8.4.2005 20:51

MUF

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: litrový motor 50kW
Že by další zhrzený vlastník Fóbie Junior na splátky bez navýšení? ;-)
Motor 1,2 40 kW je strašě slabý. Pokud je někdo fanoušek extrémně slabých motorů, je Fóbie 1,2 nebo Ochcávka 1,4 tou nejlepší volbou,
 
0/0
8.4.2005 20:59

Béďa Trávníček

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: litrový motor 50kW
No tak mně na ježdění stačí poctivých 110 kW, pro ty co neznají fyziku, tak postaru (do roku 1980)  150koní, ale nějak necítím potřebu ironizovat lidi, kteří si koupí auto se 44 nebo 47 kW (a ironizovat auta). Můžeš si koupit relevantní program a vyvinout motor, že budou v MB a VW čumět.Stačí trochu znalostí CADu,CAM, trochu matematiky, fyziky, mechaniky (tj. statika, kinematika, dynamika, pružnost a pevnost, termomechanika a hydromechanika),trochu materiálů, nějaké znaloti technického kreslení....jen tak naokraj a ve stručnosti. Kecat nestačí
0/0
8.4.2005 21:55

MUF

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: litrový motor 50kW
No, 110 kW je rozumný motor. Já celou dobu tvrdím, že motor 1,2 40kW pro Fabii a 1,4 55 kW pro Octavii je nedostatečný. Neříkám, že tyto motory jsou a priori špatně zkonstruhované. Pouze si myslím na základě potkávání těchto aut na dálnici, kdy výše zmíněné motory očividně nestačí plně naloženému autu.
0/0
8.4.2005 22:33

Noom

Re: Re: Re: litrový motor 50kW
Nerad ti kazim radost ale maximalni kroutici moment a maximalni vykon jsou jen dva ruzny pohledy na ruznou vec. Mnohem dulezitejsi a i praktictejsi je celkova charakteristika motoru a jedno jestli je to vykon nebo kroutici moment.
0/0
8.4.2005 15:22

Noom

Re: Re: Re: Re: litrový motor 50kW
Teda na stejnou vec
0/0
8.4.2005 15:35

h

h
pro zenskouk do přeplněnýho italskýho města je dobrý autíčko.ale určitě se v cesku najdou blázni co si to koupí udělají tomu "tuning" a budoou s tím jezdit 300 kilometroví štreky
0/0
6.4.2005 7:45

MUF

Zbytečné auto
Zbytečná reminiscence Malucha.
0/0
5.4.2005 21:25

Karel_Gott

Tak to teda nevim
"Aygo a ostatní dva bratříčci mají ambice stát se hity přeplněných měst." Takže města budou ještě přeplněnější. A pochybuju, že se někdo vzdá svého BMW či Mercedesu nebu SUV ve prospěch malého levného vozu. Hahaha. Co by si o něm ostatní machýrci mysleli.....
0/0
5.4.2005 20:32

Štajdl

Re: Tak to teda nevim
Až ti poklepe zdraví na záda tak si to hnedka rozmyslíš, a to mi věřte,že je to jen začátek
0/0
6.4.2005 2:50

Vendula

pěkné ale
tenhle trend se mi nelíbí... Když ještě staví jedna automobilka víc aut na jednom podvozku, nebo k sobě ty značky nemají daleko, tak to ještě spolknu, ale tohle! Toyota, Peugeot, Citroen.... Co takhle ještě Ford, Fiat a VW? Co takhle dělat na celém světě jenom 3 nebo 4 podvozky a všechny "značky" by se o ně podělili! To by se panečku ušetřilo! Už vidím, jak mi tu nějaký chytrák, který byl před pár lety pionýru a učil se o chazrasčotu, dává inteligentí lekci o zákonitostech ekonomického vývoje, ale já prostě tohle nemusím! Autíčko to není ošklivé, ale co to prosím je za výrobce? Budu si to moc koupit v supermárketu v regálu č.6-Auta? Bude to mít bar-code na dveřích? Zablí mi to v dárkovém oddělení?
0/0
5.4.2005 18:09

Jan

Re: pěkné ale
Tak si kup Bugatti, Ferrari, Lamborghini nebo Aston Martin kdyz nechces ekonomicky vyhodne auto, ale original. Kazdy ma moznost volby.
0/0
6.4.2005 8:11

Bohuš

Re: pěkné ale
No víš - ono co se u nás před lety násilím zavedlo a pak po čtyřiceti letech podobným, ale zabaleným způsobem zase rozbouralo, nebylo principiálně zase úplně mimo ( až na formu vlastnictví a stranickou uvědomělost ). Přirozený ekonomický vývoj ve světě to jen potvrzuje. V dnešní době to jen potvrzuje vývoj v Číně. Malé firmy s velkými náklady na vývoj v dnešním světě nemají šanci dlouhodobě fungovat a musí se sdružovat ve větší celky s minimalizací nákladů.  Všechno je bohužel jen o penězích - kam vývoj půjde dál lze jen stěží předpokládat. Jedno ale vím jistě - dokud budou Češi národem diletantů a zlenivělou směskou flákačů a zlodějů - budou jezdit jen v těch stodvacítkách.
0/0
6.4.2005 8:20

Honza

VW
KOncern VW na této fylozofii staví už mnoho let, několik málo podvozků a motorů narve pod různé kastle a hned je z jednoho projektu na světě několik "odlišných aut" Zákazníci jsou spokojeni a hádají se jestli je lepší mít Ochcáfku nebo Golfa anebo snad Toledo.
0/0
6.4.2005 8:33

JanaPé

Re: VW
ty jsi mi ale fYlozof - nebudeš ty třeba Y mudrlant
0/0
6.4.2005 9:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.