Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škodovky, na které se nedostalo

Uměly plavat po vodě, v eleganci se vyrovnaly italským vozům, možná byly inspirací i pro první volkswagen. Jen měly tu smůlu, že přišly v nevhodnou dobu. Historie Škody je mimořádně bohatá na modely, které zůstaly ve stádiu prototypu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

anonym

náhradní díly

Mohl by mi někdo poradit,kde je ve Vrchlabí nebo v Jaroměři mototechna?Nebo mi na ní dát tel.číslo?Předem děkuji

0/0
28.7.2007 20:26

Hm

Jedná věc je něco vymyslet
a jiná to dotáhnout do konce a zrealizovat. Největší naší bolestí není to, že bychom nezvládli technologie, ale že se pořád nedaří prosadit úspěšné projekty a odstavit propadáky. Komanči zdevastovali svým experimentem zcela hospodářství a jejich myšlenka centrálního plánování v českém myšlení bohužel stále trvá. Česká mentalita drtit a kritizovat úspěšné a podporovat neschopné... to je mor, který potrvá ještě několik desetiletí... 
0/0
5.11.2005 17:07

Modráčkův sen

0/0
28.5.2005 12:31

Alf

Škoda škoda mluvit
, Já už jednu škodu mám. Koupil jsem si Škodu Fábii. Mám k ní tlustou obálku protokolů z reklamací a dodnes mám asi 10 neodstraněných závad. Už to budou 2roky starostí chrastění vrzání, zatékání, nenažranosti (motor1,2 spotřeba dle nich 5,1, dle mě venku 8 a ve městě 11) a to mě předjíždí i trabanti. No škoda mluvit. A ten servis. Jetě horší než to auto. Vřele nedoporučuji. Alf
0/0
3.5.2005 19:49

Anonymous

Re: Škoda škoda mluvit
Hele nech si ty svý doporučení a sklidni se. Spousta lidí je s tímhle autem spokojeno já jsem náhodou taky majitelem tohoto vozu. A jsem úplně v pohodě žádná reklamace auto sice mám rok a půl než ty. Ale svědčí to otom že sis vybral zřejmě špatný kousek. Nebo autu nevěnuješ péči jakou bys měl a nejsi náhodou blb ? Když máš nejakou neopravitelnou vadu tak můžež v rámci záruky odstoupit od smlouvy nebo se dohodnout na jiných alternativech. Naštval si mi jak si tady hraješ na to jak je Fabia špatné auto a vůbec to není pravda. Spousta lidí by tě zkritizovala co si o sobě myslíš ?!
0/0
11.6.2005 13:45

Vifon

Re: Re: Škoda škoda mluvit
Jakou "péči" je podle tebe věnovat dva roky starému vozu? Měl jsem 8 (slovy osm) let Seat Ibiza, a za tu dobu, kromě dolévání paliva a oleje a výměny baterie se na něj nešáhlo, tak jaká péče????
0/0
11.7.2005 18:25

Premek

Re: Re: Škoda škoda mluvit
klid nema cenu se nad tim rozcilovat je to naky blb co v zivote ve Fabii nesedel, ale rozumu ma na rozdavani
0/0
8.8.2005 18:58

Premek

Re: Škoda škoda mluvit
Zvlaste me pobavila ta cast o tom ze te predjizdeji trabanti  zkusil jste se nekdy zamyslet jestli pak to nebude necim jinym nez Fabii?  Mame fabku a naprosta spokojenost... holt kazdy jsme jjni.. :o)
0/0
8.8.2005 18:50

vita

Re: Re: Škoda škoda mluvit
no jo, ono to asi bude hlavou a nohama, znal jsem jednoho kterej přijel s autem do servisu a nahlas přemýšlel:"co bych na tom ještě našel?", tak tenhle týpek to bude to samý, ve stylu:není závada, tak si jí vymyslíme. Kdyby totiž tolik závad bylo, tak už má nový auto, takže je jasný že lže a nebo je úplně blbej.
0/0
8.9.2005 19:36

Kosta

škoda
Tudor - hukot
0/0
2.5.2005 14:21

pollak

Skoda VW?
VW - Brouka- jak koncepci motoru vzadu, tak formu karoserie vyrobil pred F. Porschem a Skodou Josef Ganz (1932) ...skutecnost, kterou dnes ani od VW neni poprena. Pro ctenare Dnes o tom pripravuji celostrankovy prispevek. S pozdravem pollak.presse@centrum.cz
0/0
27.4.2005 14:57

Vifon

Re: Skoda VW?
A co Hans Ledwinka, ten u toho taky byl, ne?
0/0
11.7.2005 18:26

Matsoft

A co jina autíčka?
Nevim proc tu neni zmineno treba CABRIO RAPID od MTX a ostatni super auta.
Napriklad muj Rapid :-)
 
 
0/0
20.4.2005 22:45

Viki

Re: A co jina autíčka?
Tak ty seš jasnej. Chtělo by to doktora. Rapid je bolševickej hnůj !   
0/0
21.4.2005 0:54

Matsoft

Re: Re: A co jina autíčka?
Každej má jinej vkus. ale abych takhle nadával autu, který se mi nelíbí, tak takovej ubožák fakt nejsem.
0/0
21.4.2005 6:36

Donnn

Re: Re: A co jina autíčka?
Co vy jste za debila. Ta úprava je vcelku originální.
0/0
21.4.2005 14:15

2Mac7

Re: Re: A co jina autíčka?
mám Vám ho zavolat ?
0/0
21.4.2005 23:43

lemra

Re: A co jina autíčka?
Ta uprava je fajn,docela bych si dalo libit :) ..ale..na moji Skoduli s nataceci zadni napravou a okenkem pro kontrolu silnice to nema :P
0/0
21.4.2005 21:09

da_Mikesh

Re: Re: A co jina autíčka?
tachák jenom do 110???
0/0
27.5.2005 22:10

BJ

Re: Re: Re: A co jina autíčka?
Jenže to jsou asi míle za hodinu, tj. asi 180km/h
0/0
30.5.2005 12:32

Matsoft

Re: Re: Re: Re: A co jina autíčka?
jo jo. jsou to míle. jsem originalista, tak tam mám původní tacháč.
0/0
31.5.2005 12:57

Vifon

Re: A co jina autíčka?
Co ty čtrnáctky kola??? No fuj!!!
0/0
11.7.2005 18:28

lemra

mala pripominka
Malinka pripominka... Skodovky to jsou az od doby,co Laurinku koupila Skodovka,(nekdy ve dvacatych letech,mam dojem)takze zadnych 100 let...
0/0
20.4.2005 22:31

jerry

Kecy . Vsechny tyto plany nam rusove prodali do USA
0/0
20.4.2005 21:03

Petr Stejskal

Škodovky, na které se nedostalo
Tak si tak poustim z DVDcka Jaru Cimrmana leziciho spiciho, ctu si tento clanek a neco mi to pripomina....:-)
0/0
20.4.2005 20:14

aiwan

revo! co na to říkáš
jako fanda Hondy sem vyřízenej. Cituju: "Honda se zároveň zavázala poskytnout VW know-how na technologii turbodieselu i-CTDi (včetně technologie polotuhého lití bloku), v první vlně však bude motory pro Audi dodávat sama. Honda se může těšit na převodovku DSG. Značka Škoda bude pravděpodobně zatím používat motory koncernu VW, s použitím agregátů Honda i-VTEC se počítá až pro nástupce současné Octavie, tedy až někdy za 5 let "...atd. Takže jsem měl pravdu spíš já co, ale to už je teď jedno, sem z toho uplně v..
0/0
20.4.2005 18:56

Viki

Re: revo! co na to říkáš
Jé ty seš blázen.  Dyť honda dělá jen jeden trošku normál DIESEL. V DIESELU je nejlepší Mercedes, BMW a francouzové HDI pažout a DCi rencek, to ví každej mimo tebe ty hňupe. Jóóó a  evropani vyráběj několik typu od 1.5 do 4.0 litru  v DIESELU. Japonci sou v Diesel-u pozadu !  2.2 DCi frantíci dělaj už čtyři roky taky s výkonem 150 koní a o Mercedesu a BMW radši ani nemluvím, tak čím tady oslňuješ trapáku     Ses asi probudil né ? ?     ZMIZZZZZZZZZZZZZZZZZ     AIWAN = mamrd Made in Japan !
0/0
21.4.2005 0:50

Lib

Re: revo! co na to říkáš
Ten clanek sem cetl a bylo u nej datum 1.4. pro mene chapava 1.dubna aneb 1.april  ;)
0/0
21.4.2005 6:35

aiwan

Re: Re: revo! co na to říkáš
no tyvole ja se napalil jak prase, koukal sem pak na tu diskuzi dole, ani tam nehodil nic jako ze baf a to je cely. To sou ale blby vtipy, fakt nemam slov
0/0
21.4.2005 14:27

PatrikChrz

Dostupnost
Nezazněla tu jedna podstatné věc. Možnost si ty vozy koupit. Ani "blbá stodvacítka" nebyla běžně ke koupi. Člověk se nemoh' jen tak napochodovat do Mototechny s kufrem peněz a odvézt si auto. Na to byly pořadníky, podpultovky, ... Nebylo vyjímkou, že lehce ojeté vozy stály víc, než oficiální cena nového auta.
0/0
20.4.2005 18:07

pooh

Re: Dostupnost
Nevím, co je na tom pravda s pořadníkama, ale moji rodiče kupovali v roce 1980 a pak ještě v roce1986 fungl novou Š-105L. Jsme z východních Čech, okres Ústí nad Orlicí, tam byly auťáky opravdu na nějakej pořadník, ale hned vedle, asi 40 km na východ, v Šumperku, tam se naši v  "autosaloonu" n.p. Mototechna domluvili na typu (výběr byl fantastickej, Š105, Š105L, Š120S, Š120L, Š120LS, Š120GLS, Š-Rapid, k dispozici 2 motory... - podle mě to bylo ale pořád jen jedno auto), na barvě. Za 14 dní se jelo pro nový auto... Jo a mimochodem, nepatilo se s kufrem peněz, k placení byl šek vystavenej Českou Spořitelnou.
 
0/0
20.4.2005 19:19

znalecvina

Re: Re: Dostupnost
asi ne vsichni meli stejna prava. my kopovali favorita v ostrave, i kdyz jsme byli ze strednich cech a to se psal rok 89
0/0
21.4.2005 13:34

Jiřik

Re: Dostupnost
Asi jak kdy a jak kde... My měli jako nové tři vozy:
Š110LS (1974 nebo 1975) - koupeno prakticky na počkání v Mototechně Vrchlabí (v areálu tamního závodu AZNP), stačila složená vinkulace u STSP ve prospěch automobilky a odpoledne už naši jeli domů v novém voze.
Š120L (1980) - pamatuji si zápis z příručky: vyrobena 7.7., datum předání kupujícímu 9.7.1980. Vůz na přání, týden od objednávky ke koupi. Vynikající výkonný trvanlivý vůz.
Š120L (1988) - strejda chtěl nové auto a tak si ho v srpnu objednal pro jistotu v Boleslavi i ve Vrchlabí. V září dostal telegram z Vrchlabí, že vůz má vyroben, koupil ho a pár dní nato zpráva z Boleslavi, že si má přijet pro auto :-) Nabídl tehdy tátovi, jestli ho nechceme my, vybrakovaly se úspory a 2.10.1988 táta zaplatil nějakých 68.665 Kč (příplatek za pětikvalt, barvu, přístrojovku GL aj.) a bylo nové autíčko, dodnes slouží, 136.000 km, stará Š120L (76.000 km) prodána za 32.000 Kč.
 
0/0
25.4.2005 10:41

atvar

je tu nějakej ředitel zeměkoule?
Potřeboval bych, aby někdo už řek definitivně, jak to bylo s těma Rusákama, protože to sem slyšel taky.
 
Byl to teda záměr, aby škodofky byly blbjejší než žigulíky nebo ne?
0/0
20.4.2005 17:37

Jiřik

Re: je tu nějakej ředitel zeměkoule?
Záměr mít škodovky horší žigulíků je jen fáma. Automobilka Lada v Togliatti byla stavěná na produkci 5x-10x vyšší oproti mladoboleslavským AZNP a Rusové byli rádi za každý automobil navíc, protože sami nebyli schopni ukojit svou vnitrostátní poptávku. Takže ani z těchto důvodů neměli důvod bránit výrobě lepší škodovky (prototypy Giugiarovy 720).
Průšvih je jinde: Š720 byla sice kompletně vyvinutá, odzkoušená a náběh výroby byl i organizačně připraven, ale nebyly finance na stavbu dalších provozů (nejde jen o pár milionů na haly, ale o stamiliony na strojní, nástrojové a výpočetní vybavení nejen v AZNP, ale i u subdodavatelů) - AZNP splácely miliardový úvěr na vývoj a stavbu nového provozu pro výrobu embéček. A i kdyby nakrásně stát věnoval další peníze, byl tu další průšvih nekompatibility Š720 a embéček. Díly z 95% nezáměnné, litinový OHC vs. hliníkový OHV motor, úplně jiné příslušenství atd. Menší Š740 a 760 měly šanci výrazně lepší.
0/0
25.4.2005 10:18

Krtek

? ? ?
Co bylo bylo, teď je škodovka malovýrobce s pouhýma třema autama - fábie, oktávie a superb. To je na značku se stoletou tradicí dost málo. Navíc jak tu někdo podemnou zmínil´škodovka je unikát v - malým podvozku / nejmenší rozvory ve svých třídách / s velikánskou kastlí / oktávka a fábie / myslim že to je největší vada u škodovek - zato by si konstruktéři škodovky zasloužili vytahat za uši. Protože když jim někdo neřekne co je to rozvor,  tak příště postaví na podvozku fábie autobus. Jinak mi škodovka NEVA.  Protože sám jezdím ve felicii která mi vyhovuje.
0/0
20.4.2005 15:20

bacovak

Re: ? ? ?
Octavie ma maly rozvor jenom diky tomu, ze jeji podvozek byl vyvijen s podvozkem audi a3. a kdyz srovnate tyhle dva vozy vedle sebe stojici, tak uz to nekde musi byt videt...
0/0
20.4.2005 22:21

jk

Re: ? ? ?
Jo jo, malovyrobce co vyrabi 450 000 vozu rocne..
0/0
30.4.2005 1:37

aiwan

kloubové hřídele
prej před rokem 60 je u nás nikdo neuměl vyrobit. Kdo je teda vyráběl do pragovek a tatrovek?
0/0
20.4.2005 15:06

honzasl

Re: kloubové hřídele
Kardanové hrřídele by asi nebyl takový problém, autor chtěl asi říct homokinetické klouby potřebné pro náhon přední náho,ty se u nás opravdu prý sehnat nedaly - těžko říct, kde je brali soudruzi z NDR(trabanti a wartburky)
0/0
20.4.2005 17:53

aiwan

Re: Re: kloubové hřídele
no to asi chtěl. Ale stejně, nevyráběli jsme přece jen škodovky ale i hafo jiných aut se stejnoběžnými (homokinematickými) klouby, no nic
0/0
20.4.2005 18:42

fousekx

Re: Re: kloubové hřídele
Soudruzi v NDR na to měli moderní výrobní linku. To byl důvod, proč se s nimi spolupracovalo na vývoji automobilu s předním pohonem.
0/0
21.4.2005 9:04

Paia

1100 GT
Jestli s nepletu, vypadá skoro jako Corveta
0/0
20.4.2005 14:40

Plaz

Re: 1100 GT
No to máš pravdu, jenom ten motor asi bude rozdíl 1,1l vs 5,7l :-) lol
0/0
20.4.2005 20:44

dx

skoda
skoda ze nepadlo slovo o feratu. krasny auto. no a to getecko, ach jo.
0/0
20.4.2005 14:38

Vypleněny hajcman

Re: skoda
O tom, co je pjekne, rozhodujeme my, strana
0/0
23.4.2005 14:25

Chátra

Proč se autoři nezmínili
..o ÚVMV 1100GT, které je na fotce? Bylo to revoluční auto se vším co patří ke sporťáku. Vstřikování paliva, rozvod OHC, laminátová karoserie, lepené přední sklo a spousta do tehdy nepoužitých věcí? Po světě teď jezdí dvě UVMV 1100 GT, to jen tak na závěr. (www.chatra.cz)
0/0
20.4.2005 14:09

MxDxD

Re: Proč se autoři nezmínili
voni se nezmínili vo více věcech. Evidentně čerpali z dvoudílné výroční poblikace ke stému výročí škodovky. Tam sem se k mému překvapení dočetl, že škodovka měla v sedmdesátých letech vyvinuté vlastní motory o objemech 1500 a 2000 ccm. Jenže další vývoj jim tehdejší vláda zatrhla, i když už byly úspěšně testovány ve RSách.
0/0
20.4.2005 14:26

pooh

Re: Re: Proč se autoři nezmínili
Tu publikaci před 10-ti lety jsem prohlížel, 1 díl byl za asi 450 kč, ale hlavně ten druhej, to bylo počteníčko... To jsem opravdu ještě neviděl. Nakonec v muzeu v Ml. Boleslavi něco málo mají vystavené. Je to sejně škoda, že se nic nerealizovalo. Ty auťáky s motorem vpředu, 1800 OHC by byly dobrý. Ale Š 100, nezlobte se, ale podle mě to byly ty nejhorší auta. Hlučný, pomalý, i když lehce opravitelný a celkem spolehlivý.. Musela si Škoda počkat na zlepšení image, buďme rádi, že to nakonec dopadlo.
 
0/0
20.4.2005 19:07

luke0

Tesla
Mas Pravdu, dodnes je doma zalozni zehlicka Tesla, a fachci lepe nez ty produkty 2 roky vydrzi (zaruka), a potom se to xxxxx, myslim ze i vysavac donedavna fuchcil pak se posral motor, ale co by si chtel po 15 letech
0/0
20.4.2005 13:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.