Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za deset let se bezpečnost automobilů zvýšila o 90 procent

Riziko smrti při dopravní nehodě se za posledních deset až 15 let snížilo o 90 procent. K tomuto zjištění dospěl průzkum bezpečnosti osobních automobilů, jehož výsledky zveřejnila švédská pojišťovací společnost Folksam.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Speedy

_____________________
Jsem se o víkendu přehraboval na chalupě ve starejch Svězěch motorů, co si kupoval asi taťka a když jsem tam viděl třeba škodu 100 a pod tím napsáno, že byli dva mrtví na místě a dva těžce, tak dneska by z takhle pomačkanýho auta vylezli po svejch a šli by na pivo. Jako pokrok se fakt udělal ve všem, jen ty silnice u nás mě přijdou čím dál horší.
0/0
13.6.2005 16:10

realistka

realita
Také já jsem se podívala na UeroNcap a tam je skutečně renault nejlepší. Další diskutování je nanic. Kdo umí číst pochopí. Dobrou noc.
0/0
10.5.2005 23:36

Pavel K.

RENAULT je NEJLEPŠÍ viz Euro NCAP ! !
Autor článku je demagog. Doporučuju návštěvu stránek www.euroncap.com - tam se dozvíte pravdu. NEJLEPŠÍ je RENAULT ! ! !      7 aut s 5 ***** hvězdama v nárazových OFSETOVÝCH TESTECH ! ! ! A vůbec první auto s 5 ***** hvězdama byl zase RENAULT LAGUNA už v roce 2001 ! ! ! Renault má mimo Clia a Twinga ( Clio se vyrábí už 7 let a Twingo 12 let ) všechny auta s 5 ***** hvězdama ! ! ! Od malého Moduse až po Espace jsou všichni 5 ***** hvězdičkový ! ! ! Dřív bylo Volvo nejlepší ale od roku 2000,  je pozadu a na Renault nemá ! ! ! Vše je potvrzeno na stránkách www.euroncap.com  
0/0
10.5.2005 20:31

braves

Re: RENAULT je NEJLEPŠÍ viz Euro NCAP ! !
si delas prdel jak muzou bejt francouzi nejlepsi ?? dyt je to bakelit jak trabant !!! Nejlepsi svedove a Japonci !!!
0/0
10.5.2005 22:26

procházející

Re: Re: RENAULT je NEJLEPŠÍ viz Euro NCAP ! !
Ty si máčko bravesi. Jaký švédové a jaký japonci ? Už nehul. Renault je v testech euroncap opravdu nejlepší.
0/0
10.5.2005 22:30

procházející

Re: RENAULT je NEJLEPŠÍ viz Euro NCAP ! !
Tak sem se juknul na euroncap a renault je fakt nejlepší. Ale ten Ford Mondeo má jen čtyři hvězdičky tak proč ho tady v tom článku dávají za vzor bezpečnosti ?????????????????????  A Volvo S60 taky mizerie jen čtyři hvězdičky !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!To fakt nechápu. Asi je to další vtip od redakce iDNES. A o Renaultu ani čárka i když je jasně nejlepší ve všech třídách. Je to divné.
0/0
10.5.2005 22:27

Andrew

Re: RENAULT je NEJLEPŠÍ viz Euro NCAP ! !
Máš pravdu že v testech Euro NCAP dosahují Renaulty výborných výsledků, ale pokud bys četl metodiku, jak se ty testy provádí, zjistíš že se např. jedná o náraz do pevné překážky v rychlosti 64 km/h apod. Jsou to svým způsobem testy "laboratorní", body lze získat i za "detaily" jako je systém isofix pro dětskou sedačku atd. a automobilky mohou svoje auta udělat testům "na míru". (5 hvězdiček už dnes není nic výjimečného) Na rozdíl od toho údaje té švédské pojišťovny vycházejí ze skuečných nehod, tam se totiž "láme chleba"... Fyzikální zákony hvězdičkama neoblafneš a když proti sobě pošleš  dvoutunový Volvo a šestsetikilový Clio kde myslíš, že je lepší sedět? (navíc Euro NCAP testuje auta v různých kategoriích a  pět hvězdiček u Micry neznamená, že je bezpečná jako pětihvězdičková S-klasse )
0/0
10.5.2005 23:31

kl

Volvo
Volva jsou skutečně nejbezpečnější vozy na světě, švédové kladou důraz na bezpečnost svých vozů. Volvo všem , kdo chce mít bezpečné auto doporučuji.
0/0
10.5.2005 17:01

Pavel K.

Re: Volvo
Pane kl, Volva skutečně nejsou nejbezpečnější auta ! ! ! Nejbezpečnější auta vyrábí poslední čtyři roky RENAULT ! ! ! Švédové jistě kladou velký důraz na bezpečnost, ale na RENAULT to nestačí viz. www.euroncap.com - kdo chce mít bezpečné auto, tomu doporučuji RENAULT ! ! !    
0/0
10.5.2005 20:36

braves

Re: Re: Volvo
Ty mas asi renaulta ne ???? ze ses tak na Renaulty A pro vsechny Mitsubishi carisma se vyrabi ve vyrobni hale jako volva S,V 70
0/0
10.5.2005 22:29

procházející

Re: Re: Re: Volvo
Na to nemusí bejt niokdo příznivec Renaultu. Stačí najet na stránky euroncap a tam to máš jasně uvedený. Kolik má Mitsubishi pětihvězdičkovejch aut ? A kolik jich má Volvo ? Prober se . Na Renault fakt nikdo v bezpečnosti nemá. To není moje přání, to sou výsledky testů.
0/0
10.5.2005 22:35

Julda

Re: Re: Volvo
Ježiš, jdi už s tim renaultem doprdele. Jsi trapnej.
0/0
12.6.2005 16:17

Killbilly

Jojo-ve svedsku
Jo ve svedsku se bezpecnost mozna zvysila ale tady modernizace vozoveho parku(i kdyz pomala) bezpecnost snizuje a ja vam reknu proc-cesky lid je zvykly jezdit jako hovezo-veprovy-dobytek,skoda 105 je sice velmi mekka plechovka ale kdo s ni jede vic jak 80-90 uz citi pocit rychlosti,kraval atd takze vic se mu nechce a precejen tohle auto uz ma kotoucove brzdy a celkem presne rizeni.Z modernima karama jezdi skoro vsichni jako s tou 105kou-naplno,tak neni divu ze je mrtvol vsude plno.Navic na ceste aspon u nas ve meste se lidi chovaji opravdu otresne,neustale si navzajem delaji mysky tesne pred cervenou na svetlech,neblikaji,na dalnici se bezne predjizdi zprava v rychlosti 160-180kmh atd. Coz o to ja bych vsem tem bravkum tu smrt za volantem pral z celeho srdce ale co kdyz sejmou me?
0/0
10.5.2005 8:27

Stach

naucte se ty procenta
Takze vazeni procentnici, kteri si to nepamatujete ze skoly: Kdyz rok 1994 je bran jako 100% a snizi se umrtnost 10x, tj. na desetinu, zbyva, ze v roce 2004 je umrtnost 10% oproti zakladu. (100%-90%=10%) Tedy autori clanku meli vyjimecne pravdu a zadny z vykladatelu procent v diskusi se netrefil. Jak elementarni to pritom bylo, ze, :-)
0/0
9.5.2005 23:35

performer

Re: naucte se ty procenta
jsi mimo. Místo 90% si dosaď 100% (jako modelový příklad) a přijdeš na to .
0/0
13.5.2005 10:27

Stach

nau
0/0
9.5.2005 23:32

VITA11

Nelepte se mě na zadek.
Když se mě budete lepit na zadek {nedodržíte bezpečnou vzdálenost} ,riskujete o 900% větší šanci,že vylezu ze svého vozu a dám Vám přez držku.
0/0
9.5.2005 23:17

CroMagnon

Pěkné....a Renaulty jsou kde?
VŠECHNY základní typy Renaultu mají PĚT hvězdiček NCAP, tady není ani jeden zmíněn... No, je mi to jedno, ale jmenuje - li ihněť čínské plechovky, měl by nejdříve jmenovat lídry tříd.... Ale ono je to vlastně jen pro znalce....
0/0
9.5.2005 22:39

Zdenek

Ford Focus male auto?
Ford Focus je male auto? :) Vzdyt ma vetsi rozvor nez Octavia :)
0/0
9.5.2005 17:09

JSA

Re: Ford Focus male auto?
ale mensi nez saab a volvo - proste prcek
0/0
9.5.2005 22:56

Pavel K.

Re: Re: Ford Focus male auto?
Na velikosti auta opravdu nezáleží ! ! ! Jasný příklad je malý RENAULT MODUS s 5 ***** hvězdama ! ! !     Podívejte se na www.euroncap.com - tam zjistíte že je RENAULT ABSOLUTNĚ NEJLEPŠÍ V BEZPEČNOSTI ! ! !      Žádný Volvo, Mercedes , Saab a ostatní, ale RENAULT ! ! !     Ať se vám to líbí nebo nelíbí.
0/0
10.5.2005 20:42

jan n.

Re: Re: Re: Ford Focus male auto?
Mel bys trochu vychladnout.. renault myslim euroncap zakladal, nebo ho nejak financoval a ty testy jsou primo usity na jejich auta. Ne ze by byly na nic, ale myslet si, ze Modus vydrzi to co volvo S80 napadne akorat toho, co ma jen na toho Moduse...
0/0
11.5.2005 14:49

lkdolly

Re: Re: Re: Ford Focus male auto?
Pavle K. souhlasim ze bys mel vychladnout. Volvo S80 ci Saab 9-5 verzus Renalt Modus ci jine male peti hvezdickove auto = katastrofa pro ty tvoje peti hvezdicky. Volvo a Saab je proste prevalcujou nebo spis rozjedou. Jen tak pro tvoji zabednenou Renaulti hlavu, Saab i Volvo nestavi auto pro crash testy, jako treba Renault, ale pro REALNE srazky. Jsem presvedceny, ze kdyby jsi proti sobe postavil novy Renault Laguna a Saab 95, tak lidi ze Saabu budou mit mensi zdravotni problemy ci zraneni nez u tebou tak vyzdvyhovaneho Renaultu i presto, ze u euroncap ma Renaul vyssi skore. Staci se trosku podivat po netu, jak vypada Saab po srazce a jak tvuj Renault
0/0
15.8.2005 21:37

lkdolly

Re: Re: Re: Ford Focus male auto?
Pavle K. souhlasim ze bys mel vychladnout. Volvo S80 ci Saab 9-5 verzus Renalt Modus ci jine male peti hvezdickove auto = katastrofa pro ty tvoje peti hvezdicky. Volvo a Saab je proste prevalcujou nebo spis rozjedou. Jen tak pro tvoji zabednenou Renaulti hlavu, Saab i Volvo nestavi auto pro crash testy, jako treba Renault, ale pro REALNE srazky. Jsem presvedceny, ze kdyby jsi proti sobe postavil novy Renault Laguna a Saab 95, tak lidi ze Saabu budou mit mensi zdravotni problemy ci zraneni nez u tebou tak vyzdvyhovaneho Renaultu i presto, ze u euroncap ma Renaul vyssi skore. Staci se trosku podivat po netu, jak vypada Saab po srazce a jak tvuj Renault
0/0
15.8.2005 21:56

performer

naučte se procenta
Pokud se riziko snížilo o devedesát procent, tj. je desetinové, jsou auta 10x bezpečnější - tj. o 900%.
0/0
9.5.2005 16:42

performer

Re: naučte se procenta
protože "o 90%" znamená "ani ne dvakrát tolik"
0/0
9.5.2005 16:44

CZMiki

Re: naučte se procenta
Vrať se na základku
0/0
10.5.2005 13:15

performer

Re: Re: naučte se procenta
beztak mám pravdu já.
0/0
13.5.2005 10:26

iuos

hmm
bezpečnost se sice zvýšila, ale lidi jezděj mnohem hůř.... jestli by naopak nebylo lepší tu bezpečnost trošku přiškrtit
0/0
9.5.2005 16:40

aiwan

takovej dotaz
trochu odbočim, ale nevíte někdo proč se (hlavně v minulosti) sázely, možná ještě sázejí podel silnic stromy? Fakt by mě to zajímalo
0/0
9.5.2005 15:01

dodo

Re: takovej dotaz
stromy zachytavaji prach atd... proste bordel ve vzduchu no apak si koupis most z jablicek od takove silnice
 
0/0
9.5.2005 15:16

Petr

Re: Re: takovej dotaz
Znam plno cest (treba Horka - Studenec), kde jsou stromy u silnice jedina vec, ktera v zime ukazuje kde silnice vubec vede! Ted stromy chytre vykaceli, pruhy na krajnici pochopitelne stale zadne, navic v zime vsechno zavate snehem z okolnich poli... A pak si bez tech stromu hledejte, kde je jeste silnice a kde uz pole! :-(
0/0
9.5.2005 18:25

aha

Re: Re: Re: takovej dotaz
Stromy se bohuzel sazeji i podel nove vybudovanych silnic. Nerikam ze to neni pekne, ale podle me to jsou potencialni vrazi mnoha automobilistu. Zavata cesta se da znacit nejakymi tycemi, nebo vyssimi patniky a netreba vzrostle a pevne duby :-(
Zatimco bez stromu muze znamenat smyk jen problem s vytazenim vozu z pole, po narazu uz asi netreba nic resit :-/
0/0
9.5.2005 22:59

BOB

Re: takovej dotaz
V minulost tak před 100 a více lety, sázeli u silnic lidi stromy,protože když  konske povozy v létě táhly vozy tak byli ve stínu a v zimně je to trochu chránilo před větrem.
A na víc lidi tenkrát tu ekologii mněli víc v sobě,než my.
0/0
9.5.2005 15:16

Golem

Re: takovej dotaz
Nejlíp POUZE v ostré zatáčce, když na silnici nejsou namalovaný ani pruhy a široko daleko žádná značka! To je nejlepší. Asi aby auto v případě nehody neponičilo úrodu na poli.
0/0
9.5.2005 17:21

kalisz

Akce Kryštof
Podle policie (české) je méně smrtelných nehod díky masivnějším kontrolám (zejména 20 m za značkou obce). Bezpečnost auta s tím nemá nic společného. Specialisté ze Švédska se mýlí :-))
0/0
9.5.2005 14:46

AAA

Re: Akce Kryštof
Jo a prej jeste az schvali bodovy system, to ma byt zlepseni nejmin o dalsich 500% :) Nasi soudruzi by to meli svedskym soudruhum tak nejak politicky vysvetlit :)
0/0
9.5.2005 19:10

90 %?

90 %
Jen bych se rad ujistil, ze termin o 90 % znamena vlastne o 190 %. Protoze jinak by byla vlastne o 10 % horsi.
0/0
9.5.2005 14:29

hraboš polní

Re: 90 %
Čti pozorněji. O 90 procent znamená: 100% + 90% = 190%
0/0
9.5.2005 14:45

aarak

Re: 90 %
To je fakt zajimavy. Protoze pokud bereme zaklad pred 20 lety za 100%, pak opravdu zvyseni bezpecnosti o 90% dava vysledek 190%, coz ale neni 10x vice, ale jen 0,9x vice. Tak to bylo jen trochu matematiky.
0/0
9.5.2005 15:15

Marcela

Re: Re: 90 %
Pokud by to bylo 0,9x více, bylo by to vlastně méně .....s matematikou jste nebyl asi zrovna kamarád 
0/0
10.5.2005 18:29

hraboš polní

Re: Re: 90 %
Mýlíš se. Bylo by to 1,9x více. :-)
0/0
11.5.2005 18:02

Thyronx

odepsat auto a odejit
odepsat auto a odejit po svych. Tak to je bezny jev v americkych autech. Treba Ford ma ve dverich vyztuhy z trubek. Chtel bych videt jak nekdo vyleze z tech evropskych aut velikosti plechovek od olejovek.. Chtel bych videt nekoho kdo vyleze z takove Opel Corzy po narazu v rychlostech okolo 80km/hod a jake jsou skody.
0/0
9.5.2005 14:26

boss

Re: odepsat auto a odejit
hele, mudro, trosku uber...
ono zdaleka nejde jen o to, do jake miry je auto zdeformovano, ale taky o to, kolik energie dokaze pri deformaci pohltit, protoze to, co ve vetsine pripadu zabiji, neni vnejsi poskozeni telesne schranky, ale pretizeni trhajici vnitrni organy a zpusobujici vnitrni krvaceni, atd
takze paradoxne totalne znicene auto, ze ktereho Te po srazce s kamionem vystrihaji muze byt bezpecnejsi nez sestimetrova amerika, ktera bude mit stezi skrabnuty blatnik
0/0
9.5.2005 14:37

Dan

Re: odepsat auto a odejit
V žebříčcích bezpečnosti jsou americký vozy propadáky na chvostu.
Tradičně dominují švédi, Volvo a Saab,  následuje Audi, Mercedes, Lexus, Renault...
 
 
0/0
9.5.2005 14:55

David

Re: odepsat auto a odejit
Tady asi nekdo neumi pocitat. pred 10 lety 100% umrelo tedy napr. 10 lidi a ted je to o 90% lepsi takze zemre jen 1. A 10 ku 1 je 10x :-)
0/0
9.5.2005 17:14

Golem

Re: odepsat auto a odejit
Zkus jezdit s americkou nenažranou krávou po Praze a vůbec v evropských městech a tankovat benzín za evropské ceny.
0/0
9.5.2005 17:26

demik

Re: Re: odepsat auto a odejit
vono, kdyz mas 1,5 mega na noveho chryslera 300C, tak te spotreba az tak nesere
0/0
9.5.2005 21:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.