Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čína se blíží: Brilliance Zhonghua

Čínský rodný list, italský kmotr a nízká cena. Zboží z dálného východu se snaží v Evropě prosadit vždy stejnou, ale o to účinnější strategií. Moderní kabát evropského střihu ušije mistr tužky Giorgietto Giugiaro, čínští dělníci pak jako pilné včeličky auto poskládají, zabalí a pošlou na zkušenou na starý kontinent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MUF

Nevím, nevím...
Nevím, jestli se to bude v ČR prodávat.... Je to podezřele dobře vybavený. Kdyby udělali speciální verzi pro lidi jako Škodovák a Auto Koda s motorem 1,2 HTP a stahováním oken na kličky, asi yb se to prodávalo tady líp.. :-)
0/0
5.5.2005 16:23

realytac

GAME JODA a FEZ
Amigos- mezinarodni obchod neni hra s nulovym souctem- jestli nas cinani sezerou- nase blbost a nebude to tim ze kupujem jejich hadry nebo auta- je treba proste nekde neco prodat.........
0/0
4.5.2005 22:23

Jarda

Re: GAME JODA a FEZ
Myxslím, že Evropa by měla těžit z toho, co snad stále ještě zná - vývoj, znalosti, ale také prachy a z toho plynoucí investice... něco, jako takové obrovské Švýcarsko nebo Lichtensteinsko - nízké daně, vysoké bankovní tajemství a investování po celém světě.... Ž montování výrobků Evropa už dlouho nevyžije, Číňani se naučí cokoliv vyrobit stejně kvalitně, jako Evropani, jen to bude za ceny, které jsou pro Evropu naprosto nedosažitelné....
0/0
4.5.2005 22:29

holub bublák

Re: Re: GAME JODA a FEZ
hele ty vývoji, ty si myslíš, že činani nemaj mozek? že nemaj univerzity, a stále jich bude přibývat (vzdělanejch, chytrejch cinanu)...a co navrhneš potom až čínský univerzity pochrlej tisícovky odborníků
0/0
5.5.2005 20:43

X

Za ty prachy
si koupím raději Renault Laguna.
0/0
4.5.2005 20:33

Jarda

Re: Za ty prachy
Jenže toho bys za ty prachy nového nedostal! A nebo jen se slabým motorem a nulovou výbavou.
0/0
4.5.2005 22:11

MrOyzo

Re: Re: Za ty prachy
No, třeba tuším minulý měsíc byla v nabídce Renaultu dvoulitrová Laguna ve verzi Authentique za něco málo pod 500.000,-   - sice to bylo v základu, ale myslím, že sleva přes sto tisíc, to už stojí za zvážení.... a těch 100k, které ušetříš, můžeš narvat do výbavy....
0/0
5.5.2005 7:14

J_A_R

Co na to rikaji
odbornici u Audi??
0/0
4.5.2005 18:52

le-on

no ja nevim...
ale chci videt, kdo si koupi auto pres pul mega pouze na paradu... dnesni trend je bezpeci a pokud k tomu nebudou objektivni crashtesty, tak bych do toho nesed.
0/0
4.5.2005 17:33

Bobikaaa

Re: no ja nevim...
S tou paradou bych to u toho "cinana" nevidel tak horky :-)
0/0
4.5.2005 23:07

Mírný optimista

všechno jde
stačí se podívat na ekonomiky typu Korea, Tchai wan, Japonsko...to jsou vyloženě proexportní ekonomiky a přímo vedle Číny a taky žijou...hlavně by to chtělo aby Čína když je tak vyspělá začala taky třeba dodržovat Copyrighty...protože když někdo něco vymyslí tak to číňani prostě bez skrupulí ukradnou...ale cesta je vždycky, lepší nápady, lepší služby, jen je potřeba větší pružnost ve všem, ve školství, v řízení...ČR na tom není zas tak špatně technologie tu jsou a chytré hlavy snad ještě taky
0/0
4.5.2005 16:50

Jarda

Re: všechno jde
Bohužel ty chytré hlavy stále z Česka odcházejí.
0/0
4.5.2005 22:13

Petr

Re: všechno jde
Trochu se pletes. Japonsko uz davno a Taiwan behem poslednich par let prechazi od masovy vyroby k vyvoji. Obe zeme (a potazmo lidi) jsou na tom tak dobre, ze se proste uz nevyplati to tam vyrabet. To prenechavaji pevninske Cine, kde to vyrobi temer za hrst ryze. Sami si zatim sedi na zadku a planuji ostosest. Presne touhle cestou by se mela dat i CR, ale bohuzel to vladni "experti" jeste moc nepochopili. Cina nema dostatecne mnozstvi odborniku a zkusenosti, proto tam tahle prave Japonske a Taiwanske firmy, ktere si tam zrizuji pobocky kvuli snizovani nakladu.
0/0
5.5.2005 8:53

řitič

Motory
Nejsem žádnej závodník, takže jestli je pravdivá ta spotřeba, klidně prominu tu "lenost" ...
0/0
4.5.2005 16:45

VITA11

Re: Motory
A ten název "čínský národ" si taky necháš vytetovat na záda ? :-) To ani Hitler nedělal auta "germánský národ".
0/0
4.5.2005 21:47

David

Čína jede
čínani totiž pochopili, že lepší než přebujelá administrativa, ISO normy a odbory, je prostě lepší makat a masově vyrábět. Ekonomika EU dojede právě na svou byrokracii, kdy každý dělník musí mít to svoje sociální zázemí... otázka je, co je lepší.
0/0
4.5.2005 13:52

revell

Re: Čína jede
s temi ISO normami nemuzu souhlasit, asi by se vam nelibilo, pokud by si vsichni vyrabeli sroubky jake chteli (to je asi nejjednodussi pripad)
0/0
4.5.2005 21:37

postavaprokazdeho_cz

názor
jen víc a houšť na českou mafii typu AAA :-))))
0/0
4.5.2005 13:52

Modráčkův sen

Nekupujte to!
Pro všechny plačky, které tady naříkají, že nás Čína svými výrobky převálcuje: Prostě je nekupujte. Nebo vám snad za zadkem stojí Číňan s AK 47 a nutí vás jít do jeho kšeftu a kupovat jeho zboží
0/0
4.5.2005 13:00

kouřák

Re: Nekupujte to!
Pro mě osobně je taky dobré, aby se to tady moc nekupovalo, vyrábělo se hlavně tady, byla tady zaměstnanost, vyváželo se, naše hospodářství rostlo, byly prachy na dávky. Proto budu rád  když se tady nebude prodávat nic levného z číny a podpoří se domácí výroba - a budu to hrdě hlásat třeba i v médiích.  Na druhé straně ale jak je možnost koupit něco takto levného, budu první, kdo si to koupí. Jsem totiž jen obyčejný SPOTŘEBITEL, co chce mít  za své peníze co nejvíc a co nejlevněji. Vím, že je to cesta do pekel, ale já se chci mít dobře a to znamená - kupovat čínské věci sám, nabádat ostatní, aby je nekupovali.
0/0
4.5.2005 15:27

Jarda

Re: Re: Nekupujte to!
 
0/0
4.5.2005 22:16

Pavel V.

95 hlavému stádu
"95 hlavému stádu" ... to je dost nepresne, je to 95 kW a tedy 130ti hlavove stado (koni). Jinak souhlas, vykon 2.4l motoru 100kW je hodne nizkej. Ja mam KIA Cerato 2.0 se 105kW.
0/0
4.5.2005 12:01

auto@idnes.cz

Re: 95 hlavému stádu
Dobrý den, děkuji za upozornění. Chyba už je opravena. Přeji krásný den, s pozdravem František Dvořák, auto.idnes.cz
0/0
4.5.2005 12:18

MrOyzo

Re: Re: 95 hlavému stádu
Co jste to za informační web, když to po Vás musejí čtenáři opravovat? Vidím to v diskuzi co chvíli. Já když se v práci spletu, tak klidně někdo i zařve, kdežto vy si tam sedíte na své redaktorské p***li v teple své kanceláře.... dělejte svou práci pořádně!!!
0/0
5.5.2005 6:41

Bobikaaa

Re: 95 hlavému stádu
S tou "kijou" bych se moc nechlubil :-)
0/0
4.5.2005 23:02

Karel

bezpecnost
Moc by me zajimali vysledku nejakych crash-testu, v tom se obavam budou cinani trochu pokulhavat.
0/0
4.5.2005 11:42

Jan Vlk

číňani nás všechny dostali
Pdůměrný náklad na dělníka v automobilce u Opela v Russelsheimu je kolem 30EUR, tentýž ukazatel v Číně: 75 Eurocentů. Nelze konkurovat.
Naprosto souhlasim, je to jedna z prvních vlaštovek. Čína nás sežere. Zaplavujou od letoška Evropu levnym textilem, elektronikou a ted uz i autama.
 
Jedine co proti muzem udelat, je nekupovat to. Ale podle prisoner-dilema teoremu individualni racionalita poldi kolektivni iracionalitu. Lidi v Evrope si to koupi, a tim vytlaci z trhu evropske vyrobce.
 
JSME V PRDELI jako zapadni civilizace. Pokud si myslite ze blouznim, prectete si nekdy Wallstreet Journal nebo Financial Times. Kazdy druhy clanek o cinske expanzi. A my si tu hrajeme se spidlou a grossem na kocourkov. Skoda.
0/0
4.5.2005 10:17

Jan Vlk

Re: číňani nás všechny dostali
... uvedl jsem průměrný náklad za HODINU práce dělníka
0/0
4.5.2005 10:19

Pepa Nosek

Re: číňani nás všechny dostali
Souhlas, pokud koupíte českou elektroniku ETA, zjistíte že byla vyrobena v Číně
 
0/0
4.5.2005 10:20

Martin

Re: Re: číňani nás všechny dostali
NAPROSTÝ BLÁBOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
22.6.2005 8:55

vasek

Re: číňani nás všechny dostali
vsak ono to dopadne dobre, ted uz si francie, britanie, nemeco a dalsi pohlidaj aby nedopadli jako s textilem. argumentovat lze pracovnimi podminkami, ale to je slaby a docasny argument a byrokrati EU to vedi. nezbude nez evropsky trh trochu privrit, ale to bude problem... k africkym a jihoamerickym a jnevim jeste kterym trhum si to dovoli kde kdo, ale k miliardovemu trhu v Cine ... malokdo. a ze tam porad maji komunismus a nesvobodu!!! s tou pracovni silou je to take cele o nakladech (odbory, pojisteni, dane, zamestnanecke vyhody, rizika, vzdelani ...) ... kdyz vsechny ty Cinany privezeme sem, tak budou stejne drahy jako nasi lidi.
0/0
4.5.2005 11:20

Danicek

Re: číňani nás všechny dostali
Nemyslim, ze Vase teorie je dotazena do konce. Samozrejme, v dusledku vlivu Ciny, Indie apod. se da ocekavat neprijemne snizeni zivotni urovne. Jiste kazdy slysel o tom, jak roste spotreba nafty v Cine. Podobne zpravy jsou dukazem toho, ze vzhledem k ekonomicke expanzi, roste zivotni uroven (naroky) cinanu. S rostouci expanzi se toto logicky bude podstatne zrychlovat. Neskryvam ovsem, ze ve hre je rada neznamych. Za nejpodstatnejsi povazuji moznost cinske komunisticke strany tento prirozeny proces pokrivit a pak take schopnost nekterych evropskych vlad totalni uzavrenosti nekonkurenceschopnych ekonomik, privest je skutecne k nikoli nutnemu padu "na hubu".
0/0
4.5.2005 13:43

x

Nemohla by je dovážet Tatra ?
V Kopřivnici by to chtělo už trochu odvahy a začít dovážet a dovybavovat tato auta. A kdyby tam otevřeli ještě prodejní středisko, tak by to bylo ještě lepší. Jinak nová Sonáta od Hyundaje a nebo Magentis od Kie už nejsou o moc dražší a jsou rozměrově srovnatelné a také na vyšší technické úrovni.
0/0
4.5.2005 9:51

Dave

motor
vykony motoru?? 2,4 primo hruza....a ta spotreba taky divne nizka???zeby to bylo tema mizernyma vykonama????
0/0
4.5.2005 9:23

TONDA

FOTKY I CENY NA VYŽÁDÁNÍ. PRVNÍ AUTA NA PODZIM V ČR . OD KOHO - NÍŽE
Pokud vím i v ČR se již o této záležitosti hovořilo na setkání představitelů z 20 zemí které do prahy svolala dne 8.4.2005 do hotelu Olympic v Praze společnost AUTO TRIUMF.První auty by se v ČR měla objevit kolem podzimu.No bude to zajímavé srovnání zejména pro evropskí automobilky.Na vyžádání Vám i zašle společnost foto a orientační ceny.
0/0
4.5.2005 8:40

Doktor Zvěd

Re: FOTKY I CENY NA VYŽÁDÁNÍ. PRVNÍ AUTA NA PODZIM V ČR . OD KOHO - NÍŽE
Evropskí? prahy? První auty? Ty vole, cinane, kdyz uz tu delas reklamu, tak si aspon nerikej Tonda a nehraj si na Cecha.
0/0
4.5.2005 9:23

saint

Spotřeba
Dvoulitr se spotřebou 6,5l to je fakt dobrý. Ale že by to byla pravda, to se mi nezdá....
0/0
4.5.2005 7:53

Atomas

Re: Spotřeba
Třeba to tak opravdu je - 6,5 l naturalu a pak do toho ještě přilejvají  5 litry nějakýho rýžovýho lihu
0/0
4.5.2005 9:32

čudák

Re: Spotřeba
Samozřejmě si s tou spotřebou dělají srandu, jako dnes všichni výrobci
0/0
4.5.2005 15:44

buryna

spotřeba
Uvedená spotřeba odpovídá obsahu tak 1,6 až 1,8.
Aby baštil 2,5 litr takovýho korábu těsně nad 7 litrů se mi moc nezdá....
Nebo soudruzi z Číny uvádějí spotřebu pouze při jízdě z kopce....
0/0
4.5.2005 7:46

Michal

Re: spotřeba
... a jeste to ma 1.5t:-) 6.5l to možná zere pri ustálených 85km/h s vetrem v zádech a z mírného kopce...
0/0
4.5.2005 15:31

hanski

Jak je možný...
...že ty rejžožrouti můžou s klidem auta do Evropy dovážet? To už se opravdu všichni zástupci pětadvacítky v Bruselu úplně pomátli??? Když chce evropská automobilka v číně prodat auto, musí je tam vyrobit a zaměstnat jejich lidi!!! Jak to, že oni je můžou jen dovézt?
To tam v tom Bruselu nikdo nevidí tu hrozbu z číny? Už nám skoro rozložili oděvní průmysl, tak teď si necháme rozložit hlavní pilíř evropský ekonomiky  - automobilový průmysl, nebo co??
 
0/0
4.5.2005 7:22

Rado

Re: Jak je možný...
A proč ne???? To není chyba Číňanů, že jsou levní, ale problém evropanů, že jsou drazí. Pryč s restrikcema a omezováním. Vyděláme na tom jedině my, zákazníci
0/0
4.5.2005 8:36

mysidiros

Re: Re: Jak je možný...
Ty na tom urcite vydelas az ti zlevni tvuj plat na uroven cinskeho aby firma ve ktere delas byla konkurenceschopna...
0/0
4.5.2005 9:03

Hammer

Re: Re: Jak je možný...
Teda ty jsi opravdu pako...zamysli se nad sebou. Mel bys jit delat do ciny za par susnu, abys videl jak je to tam skvely.
0/0
4.5.2005 10:33

ctenar1

Re: Re: Jak je možný...
Dneska na tom vyděláme my zákazníci, protože budeme takto blahosklonně konzumovat krevní deriváty levných číňanů a naše děti nám budou plivat na hrob. Tak si jen dál říkej "Proč ne?" - ono dojde to tvým dětem.
0/0
4.5.2005 11:01

Pavel

Re: Re: Jak je možný...
Takže Tvoje rada: dobrovolně si snižme naše "přemrštěné platy" a mějme platy jako Číňani,že?!?! Uvažuj ...
0/0
4.5.2005 15:37

Jan Vlk

Re: Jak je možný...
Naprosto souhlasim, je to jedna z prvních vlaštovek. Čína nás sežere. Zaplavujou od letoška Evropu levnym textilem, elektronikou a ted uz i autama.
 
Jedine co proti muzem udelat, je nekupovat to. Ale podle prisoner-dilema teoremu individualni racionalita poldi kolektivni iracionalitu. Lidi v Evrope si to koupi, a tim vytlaci z trhu evropske vyrobce.
 
JSME V PRDELI jako zapadni civilizace. Pokud si myslite ze blouznim, prectete si nekdy Wallstreet Journal nebo Financial Times. Kazdy druhy clanek o cinske expanzi. A my si tu hrajeme se spidlou a grossem na kocourkov. Skoda.
0/0
4.5.2005 10:15

baloun

sekvenčně řazený automat
to je něco jako odborně píšící fdv. Jestliže řadím sekvenčně (aktivně řadím), neřadím automaticky (nechám řadit automat). Nejspíš je to automatická převodovka s možností sekvenčního řazení. Ale kdo to má vypisovat, že? Vždyť to stejně nikdo nečte... :-) Hodně úspěchů v novinářské práci! :-)
0/0
4.5.2005 7:21

ShibbyX

Re: sekvenčně řazený automat
ty tady taky moc nemachruj lamo, protože sekvenční převodovka je automatická (ty tam jen hýbeš pákou, ale ve skutečnosti neřadíš :)! U automatické převodovky taky musíš zařadit nějakou rychlost, jinak bys stál na místě ty dylino.
0/0
4.5.2005 9:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.