Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jakou šanci máte přežít? Jak jsou bezpečné škodovky?

Jak obstojí váše auto v případě, že dojde k nehodě? Vydrží náraz do jiného vozu či stromu vedle silnice? Na otázky najdete odpověď, pokud vaše auto prošlo nárazovými zkouškami. Každý řidič chce jezdit v co nejbezpečnějším autě. Jak ale zjistit, který to vlastně je? Napovědět mohou crashtesty EuroNCAP.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pete

no a co naraz zezadu?
kdyby udelali test aut pri narazu zezadu, to bychom se divili, jak skodovka neprojde :-))
0/0
24.6.2005 21:30

šťoural

Gramatika
Redakce, redakce. Auto je středního rodu. Tudíž věta: "Každý řidič chce jezdit v co nejbezpečnějším autě. Jak ale zjistit, který to vlastně je?" je špatně. Opravte si to.
0/0
27.5.2005 13:53

Pavel

Kde je Octavia?
Nejak se ztratila z tabulek nee?
Jo takhleeee oni ji vtipne zaradili mezi BMW 3 a Vectru :))))) Autori maji smysl pro humor :)
0/0
18.5.2005 10:27

mates

Ach jo,
zase nacpali oktávku do střední třídy, to snad dělají schválně aby její majitelé měli dobrý pocit, že patří někam výše.
0/0
18.5.2005 8:27

Volfista

Staré tabulky !!!
Tak nevím... nebudu tvrdit že je Volvo nejbezpečnější, ale minimálně zde chybí testy nových modelů, které mají tolik bezpečnostních prvku, že to vystačí na dvě auta od konkurence... U všech nových modelů je 5* !!! Vše od roku 2000. Nevím proč se srovnává VOLVO z r.1997 s Renaultem z r.2002 ?!
0/0
17.5.2005 18:53

Nord

chyby...
Po přečtení vašeho článku ,jsem se podíval na tabulky a po srovnání s jinými zdroji(net + odborný tisk) musím konstatovat, že tam jsou chyby.....bohužel tím se článek stává zavádějící.....
0/0
17.5.2005 7:01

kysela rybicka

Re: chyby...
kde?
0/0
17.5.2005 11:35

s mrdka

morava
 ja mam feliciu a búram jen kdyš sú hody. felicia je dost pevna a bezpečna. proto eště žiju a s vínkem to umim jako s felíciu. sem prostě z matičky moravy.
0/0
16.5.2005 23:25

revo

diskuze o ničem
Co to je za hloupej článek ? ? Ale jen se potvrdilo co tu prezentuji již delší dobu : Škodofka, korejci nebo japonci Honda-Mazda jsou průměr ve všem ! !  V bezpečnosti propadli na plný čáře, žádné auto s pěti hvězdičkami.  A že je Renault nejlepší v bezpečnosti, mi také nevadí. Protože já upřednostňuji jiné hodnoty ! ! Luxus, výkoné motory, nejnovější techniku a jízdní vlastnosti + spolehlivost ! !  To vše mi splňuje v plné míře AUDI. Proto ho také vlastním.  AUDI - Náskok díky TECHNICE ! !  Např. DSG nebo QUATTRO.
0/0
16.5.2005 23:07

s mrdka

Re: diskuze o ničem
tě nemam rad bo si máknuty. audi se mi libi jen je moc drahy. mně se libí A-9 V SEDMIVÁLCU bo ji má soused.
0/0
16.5.2005 23:27

Zdenek

Re: diskuze o ničem
Tak jsem tu Revo. Tak si dame zavod v Sosnove? Navrhni termin. Proti tvemu uzasnemu Audi bych si rad zazavodil s obycejnou atmosferickou 2.2 z dilen Opelu. :) Souhlasis?
0/0
17.5.2005 10:36

procházející

RENAULT je ŠPIČKA !
Škodovka je stále bez pěti hvězdiček i s novou oktávii i superbem. Nejlepší je bez diskuzí RENAULT. Ve všech segmentech má vždy pět hvězdiček, od Moduse po Espace. Dřív to bylo Volvo teď je to Renault. pro pochybovače - Euro NCAP je nezávislé konsorcium, které hodnotí pasivní a aktivní bezpečnost automobilů. Vozy všech značek anonymně nakupuje nebo vybírá na výrobní lince nebo u koncového dealera a podrobujeje sérii nárazových zkoušek /// čelní ofsetový náraz do deformovatelné překážky - 60 km/h, boční náraz - 50 km/hod., střet s chodcem - 40 km/h a boční náraz na sloupek - 29 km/h /// Tyto testy uznávají a akceptují všechny významné značky, a proto jsou výsledky testů považovány za směrodatné a žádný výrobce je doposud ani náznakem nezpochybnil ! Škodovky dle názoru odborníku z Euro NCAP propadli z důvodu velkých převisů karoserie a malého rozvoru vůči délce všech modelů Škoda Auto. Ahoj.
0/0
16.5.2005 22:27

procházející

Re: RENAULT je ŠPIČKA !
Vše co jsem zde uvedl, visí na ofic. stránkách www.euroncap.com  sám vlastním VW Golf IV. 1.9 TDI a spokojenost maximální. Jo a Golf V. generace ma také pět hvězdiček . I když o fous ale má !
0/0
16.5.2005 22:30

Znalec

ReAž na výběr vozů ,
Vozy všech značek , posílaj výrobci , nemáš pravdu , že si je kupujou , to je jen mýtus.Musej to být sériové vozy, to ano , ale určitě si je nikdo nevybírá , ale posílaj se ze série , asi dvacet vozů z nichž si vyberou auto na roztřel.
0/0
17.5.2005 7:25

Faraday

Bohuzel typicke iDnes - velky titulek a pak o skodovce ani slovo
Tak jsem se zase nechal nachytat. Nazev clanku "Jak jsou bezpecne skodovky" a u toho fotka jednoho veterana... A ja naivka cekal, ze tam bude neco o bezpecnosti 105, 120 a favorita a treba porovnani se soucasnymi vozy. Zase jsem naletel... O skodovkach temer ani slovo (nejsou ani v prehledu nejprodavanejsich aut - tam je misto vyhrazeno jen zahranicnim vozum).
iDnes, iDnes... Zamysli se nad sebou... prestan z nas prosim delat blbce zavadejicimi titulky a obrazky, kdyz chces mluvit o necem uplne jinem...
0/0
16.5.2005 18:17

kysela rybicka

Re: Bohuzel typicke iDnes - velky titulek a pak o skodovce ani slovo
a co se třeba pořádně naučit používat internet? na škodovky (nové) je tam odkaz! i když je fakt, že ta hlavní fotka "stovečky" je trošku zbytečná. a co se týká srovnání 120, favorita se současnými vozy... do toho se někdo jen tak z voleje nepustí. to by to museli nechat otestovat, na což nemají peníze. nebo je na to spíš nechtěj pustit.
0/0
16.5.2005 18:30

AAA

Re: Bohuzel typicke iDnes - velky titulek a pak o skodovce ani slovo
Přesně tak souhlasim!!Otevřu si článek,že se dozvim,jak je nase skodovenka stara 120 bezpecna a ono prd!!!Hlavne ze vim,ze auta za statisice jsou bezpecny!!Ale kdo je dneska ma?!
0/0
16.5.2005 18:31

pete

Re: Bohuzel typicke iDnes - velky titulek a pak o skodovce ani slovo
presne tak. odkoukavaj to od blesku, bohuzel
0/0
16.5.2005 20:26

ratata

To je všechno na prd
Já jsem dost dobrj řidč! Mě se nemůže nic stát.
0/0
16.5.2005 17:42

JiF

Re: To je všechno na prd
Na tohle je odpoved jasna. "Hrbitovy jsou plny voptimistu" :-)
0/0
19.5.2005 8:45

agnes

kdyby se jezdilo pomalu
kdyby se jezdilo pomalu, tak se nic nestane... a nemusíme si tu číst takové žvásty...
0/0
16.5.2005 14:26

iuos

hmm
pouze v rychlosti to není - důležitý je taky nadhled, tolerance, slušnost a toho ej na silních sakra málo
 
0/0
16.5.2005 15:20

Sancho Panza

Re: kdyby se jezdilo pomalu
Kdyby se zůstalo na stromech, nemuselo číst ani psát vůbec...
0/0
16.5.2005 16:38

cbx

strana řidiče
Mno, alespoň obrázek 2 a 3 mohla idnes udělat tak, jak píše v popisku: k nárazu vždy dochází  na straně řidiče, na obou obrázcích je ale náraz naznačen na pravé straně vozidla...
0/0
16.5.2005 12:20

PedroPo

Re: strana řidiče
ale volant maji na spravne strane. asi to prevzali z nejakeho anglickeho serveru:)
0/0
16.5.2005 12:29

komplikator

Re: Re: strana řidiče
když si prohlédnete crashtesty NCAP tak vidíte že mnoho aut je s řízením vpravo, takže obrázky jsou správné za předpokladu kdy řidič sedí vpravo...
0/0
16.5.2005 14:16

ellinas

5 hvězdiček
Myslím si,že testy nejsou moc věrohodný,výrobce přesně ví jak k ním dochází,proto může(a jsem přesvědčen,že to dělá) auto sestrojit tak aby dostalo co nejvíce hvězdiček.Realita potom v provozu je někde jinde.Proto já věřím pořád Saabu,který nejen,že má 5 hvězdiček,ale konstrukce auta probíhá na základě skutečných havárií Saabů a proto ho považuji za nejbezpečnější vůz.
0/0
16.5.2005 11:54

Vasek

Re: 5 hvězdiček
Ja teda nevim. Jsem nekde cet, ze lidi z NCAP neodebiraji auta k testum z tovarny, ale anonymne si ho koupi jako normalni zakaznici v nejake autosalonu.
0/0
16.5.2005 14:21

ellinas

Re: Re: 5 hvězdiček
To sice ano,ale to s tim nesouvisi.Auto se tak vyrábí i seriově.....
0/0
16.5.2005 15:22

Znalec

Re: Re: Tak to se pleteš..
Nemáš tak docela pravdu , NCAP odebírá auta  přímo z fabrik , , odebírá jich několik kusů , musej být sériově vyrobená , musej mýt sériové číslo a z těch nělkolika kusů si vyberou auta , které pošlou na test .Pokud si myslíš , že auta nakupujou ze svojich peněz , tak to si naivka. Už fakt , že některé automobilky test opakovali , ti musí napovědět , že né všechno je úplně tak , jak si mnozí myslí.Před několika měsíci , vyšel test na auto.cz nového Focusu. získal pět hvězdiček a bylo tam spoustu fotek , po nárazu , po rozebrání toho auta , zaujala mně příční stěna , která byla celá do kola svařena Co2 což se běžně v sérii nedělá , jednak z důvodu kroucení materiálu při sváření celé plochy.
Pokud si tady někdo myslí , že kecám a má doma Focuse , může se podívat na auto .cz a porovnat na svojim autě , zda má celou příční stěnu ovařenou dokola .Rád si počkám na odpovědi.
0/0
16.5.2005 20:31

maxim - kdykde.cz

staré škodky
Já chtěl vidět crash testy starých škodovek... Byli by to sice jenom fotky kufrů, ale o to lepší...
0/0
16.5.2005 11:29

Palo

neprecenujte ani nepodcenujte tyto testy
Vysledky techto testu se nedaji brat absolutne pro vsechny kategorie. Pet hvezdicek u velkeho auta v realne srazce "znamena" neco neco jineho nez pet hvezdicek u maleho. Takze porovnavat vysledky malych aut s temi velkymi je nesmysl. Ale i tak jsou tyto testy uzitecne. Pokud porovname vysledky zhruba stejnych aut (velikost, hmotnost) tak nam opravdu reknou ktere je bezpecnejsi a tudiz ve kterem mame pri srazce vice sanci. Vysledky malych a velkych aut muzeme srovnavat jen u urcitych nehod, takovych, kde je prekazka (do ktere se narazi) tak tuha (pevna, tezka ...) ze je jedno jestli do ni najeme autem do 1t nebo pres 2t. Napriklad pilir mostu - ten se proste nepohne, nedeformuje, takze cela energie se uvolni na "srotovani" auta.
0/0
16.5.2005 10:54

Donnn

Re: neprecenujte ani nepodcenujte tyto testy
Není pravda, pilíř mostu se při pořádném nárazu zdeformuje, pravda, sice to budou desetiny mm, ale zdeformuje.
0/0
16.5.2005 19:18

krakra

Článek o ničem
Opět článek o ničem, jenom sepsaná fakta.
Jediné co tam bylo zajímavé je ten crash test Škody 100 ze 70. let.
0/0
16.5.2005 7:52

Dan_do

Re: Článek o ničem
Jo tak to mne nalákalo také - vidět testy škodovek včetně Favoritu a 105 by bylo zajímavé - ať lidé vědí včem jezdí.
0/0
16.5.2005 11:13

Thyronx

5 hvezdicek male auto?
Tak tomu verim jako vsem jinym clankum na iDnes.cz Nastesti jsem v USA, pracuji ve Fordu a vim jak se ty opravdove testy delaji. Neverim ze nejake male auto testy byt projde, natoz s 5 hvezdickama. Crash testy jsou ponekud vaznejsi prace nez se pise v clanku.
0/0
16.5.2005 3:58

Re: 5 hvezdicek male auto?
v usa jsou testy jiné než NCAP a americká auta jsou obecně o několik tříd horší. jejich jízdní vlastnosti (posuzujeme "běžné vozy") mohou konkurovat vozům maximálně z 80. let (podvozek, brzdy), jejich bezpečnost je tak o 5-8 let zpět. ukázkovým příkladem je Hummer H2. v tom autě bych nerad potkal seicento... dopadli bysme totiž stejně...
0/0
16.5.2005 6:48

Voprsalek

Re: Re: 5 hvezdicek male auto?
Ne ze bych byl nejaky fanda Hummeru, ale videl jsi to nekdy an vlastni oci? ...... S OTckem taky nikdo nikdy nedelal crash testy, ale jsem si jisty, ze ten fiatek by dopadl hodne bidne, kdyby se s nim srazil - to same s Hummerem
0/0
16.5.2005 7:21

dfg

Re: Re: Re: 5 hvezdicek male auto?
fiatek by dopadl jako skodovka kterou rozsrotoval starej hummer ve videoklipu od kkokot minut
0/0
16.5.2005 7:49

free

Re: Re: 5 hvezdicek male auto?
Nemám sice rád americké auta, ale ještě hůře snáším pomlouvání. Pán je asi mimo ni - to bude tím včerejším hokejem.
0/0
16.5.2005 7:34

xXx

Re: Re: 5 hvezdicek male auto?
hmotnost auta nehraje roli. Dobře může dopadnout i lehké auto. Tady nejde o srážku s jiným autem a překážka je pro všechna auta stejná. Více na http://www.auto.cz/main.php?site=crash Souhlasím ale, že článek psal asi odborník reality:)))
0/0
16.5.2005 7:48

Bagr

Re: Re: Re: 5 hvezdicek male auto?
To jsou kecy. Představte si, že vás trefí tatra naložená kamením. Těžší auto má prostě výhodu.
0/0
16.5.2005 10:27

vulvul

Re: Re: Re: 5 hvezdicek male auto?
??? rika ti neco vzorec kineticke energie: Ek = 1/2*hmotnost*rychlost^2. To je energie, kterou musis zmarit (pri predpokladu, ze auto zastavi) pri crashtestu. Velmi zjednodusene receno se tato energie narazem transformuje na deformacni energii. Takze hmotnost auta roli hraje :o))
0/0
16.5.2005 11:47

2Mac7

Re: Re: 5 hvezdicek male auto?
no to já bych daleko raději seděla v tom Hummeru  , zkuste  trochu  myslet
0/0
16.5.2005 10:48

Vodic

Re: 5 hvezdicek male auto?
Evidentne si to nepochopil. Tyhle testy simuluji narazy automobilu do stojici prekazky a to pak nezalezi, jestli je auto male a vazi tunu nebo velke se 3mi t. To tezsi ma nevyhodu v tom, ze deformacni zony musi pohltit vice energie, takze dopadne priblizne stejne.
 
Ale je pravda, ze horsi to je, kdyz pak s malym autem celne narazis do velkeho. Zakon akce a reakce bohuzel zafunguje, a tak se sily rozlozi v neprospech lehciho auta. Kdyz obe pojedou 40 km/h, male muze dopadne napr. tak, jako kdyby narazilo do zdi 60km/h a to velke jen 20km/h. Velka auta proste dokazi pohltit vic energie.
0/0
16.5.2005 8:02

komplikator

Re: Re: 5 hvezdicek male auto?
no bude záležet na konstrukci toho auta, pak, se správně rozvrženými def. zónami může i to malé auto absorbovat více energie...
0/0
16.5.2005 14:20

hoda a fez

nemam ani chut na argument
Varba z vody-- clanek o govnu-- snad jen ta notoricky znama opsana metodologie v tom ma hodnotu, Ja uz s vasim strankama asi koncim panove....cau
0/0
16.5.2005 0:42

nocni_dric

Re: nemam ani chut na argument
shrnul si to krasne..lepe bych to sam nevystih obcas sem zajdu ale je to ci   m          d       a       l                        min
0/0
16.5.2005 0:53

margherita klein

Re: Re: nemam ani chut na argument
souhlas
0/0
16.5.2005 1:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.