Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jsou škodovky výhodnější? Škodovky versus konkurence

Srovnání cen, výbavy a pojištění automobilů Škoda s jejich nejbližší konkurencí. Kdy se vyplatí kupovat škodovky a kdy jiná auta. Jak fabia, tak octavia i superb mají ve svých třídách více než poloviční podíl na trhu. Proč tomu tak je, má několik příčin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pete

motor 2.0.TDi

2.0 TDi od našeho "koncernu" se prostě nevyvedlo:-/, takže kdo by měl problém se zbavit zadřeného kusu tak vesele pište (foam @ atlas .cz).... za skoro mega je to k breku

0/0
4.2.2008 14:51

Killbilly

No to teda cumim
Co je zase tohle za otresne predplaceny clanek???? Je to korupce ci je autor clanku jen skodovkar? Tak ci tak vysledek stejny,vsechny argumenty proti,presto vitezi skoda.Lidi kupujou skodovky proto ze nejsou zvykli ekonomicky myslet a porovnavat nabidky automobilek pred koupi,proste jdou a koupi skodarnu bez predchozi uvahy.No koneckoncu sou to jejich vyhozene penize,ale mohli by konecne prestat kecat o tom jak je skoda nejlevnejsi kdyz je to prosta LEZ.Howgh
0/0
8.9.2005 14:26

Hans

Re: No to teda cumim
0/0
20.10.2005 13:11

Hans

Re: No to teda cumim
Ale právě naopak - věř mi že ti co jdou a koupí novou škodovku jsou lidi kteří uvažují velmi racionálně a "ekonomicky". Když si totiž opravdu porovnáš nabídku automobilek a vezmeš v úvahu nejen pořizovací cenu ale taky provozní náklady tzn. pojištění, ceny náhradních dílů, hodinové sazby v serv. atd a nepotřebuješ si zvedat ego v nějakém korejci aby ses odlišil od ostatních škodovkářů pak není co řešit... 
0/0
20.10.2005 13:23

Petr

Fabia a Dacia Logan
Tak jsem se málem chytl na akci Fabia Sedan za 249000,- Už jsem si ji šel objednat, ale nakonec jsem zjistil, že v akci je Fabia Sedan pouze s motorem 1,2 40kW! Tak to ne. Projel jsem se v tom a je to takový líný tříválec... A za ty peníze... Nakonec jsem přece jen prošel několik serverů a nakoukl do několika prodejen a skončil u Dacie logana v plné výbavě. Ani jsem nedosáhl ceny základní Fabie. Ano, Fabie ma své plus, ale dnes ji považuji vzhledem k užitkové hodnotě za neuvěřitelně předraženou, pokud si vezmete, že nevybavená Fanie s 1,4 motorem v Classicu Vás příjde na 320000,-Kc. Mám objednanou Dacii Lauréate a pokud jsem se koukal na Dacia forum, jsou s tím majitelé velice spokojeni. Tak jsem zvědavý i já, ale Škodovkla, prokud neslevní o 100000,- u mě skončila...
0/0
3.9.2005 18:49

škodovák

Re: Fabia a Dacia Logan
Prosím tě , už to nehul a nauč se psát , krom toho , škodovka nemusí řešit otázku odbytu , daří se ji velice dobře i bez takových zákazníku , jako jsi ty .škodovka není pro každého ...
0/0
6.9.2005 23:29

Dave

Sranda
Docela me pobavilo, jak Skodu Superb dali do skupiny k sestkovy Audine, petkovymu Bavoraku nebo eckovymu Medaku.  Jediny, cim se podoba, jsou rozmery, jinak je to uplne jina liga. Superb se nejvice podoba Passatu (jen je trosku vetsi), ale pokud si ho zajemci davaji stejne jako autor do skupiny luxusnich aut, pak chapu, ze je o Skodovky takovy zajem (kdo by nekoupil nejvyssi tridu za polovicni penize, ze? ). 
 
Mimochodem, mne se celkem libi, ale je strasne hlucny  (mam zkusenosti s dvoulitrem i TDi).
0/0
25.8.2005 12:26

Juhelák

iDnes
Ten článek psal nějakej trumpeta nebo co..... Vždyť tam porovnvává Octavivii 2 s Passatem, Mondeem atd. Se asi zblaznil!!!!!!!!!!!! Octavia patří do nižžší střední třídy a srovnává se s Focuse, Lagunou atd... V prvním případě vychází nejlevnějš, ale za to je to v té třídě trabant. A v nižší střední třídě je to ve srovnání s Focusem, Lagunou, Golfem předražený malinký autíčko:-))) Superb je kapitola sama o sobě. Ten má být právě ve střední třídě, ale s tím zavěšením zadních kol, no nevim nevim..... Autor kapánek ulítl................
0/0
21.8.2005 4:45

D

Re: iDnes
ty blbečku jel si někdy v O II? čím jezdíš ty ty ubožáku. proč haníš auto (navíc český), který je ve své kategorii špičkou na trhu a potírá i lepší kategorii a o moc a moc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! blbeček no
0/0
26.8.2005 12:37

Sid

Re: Re: iDnes
tomu říkám argument...
0/0
26.8.2005 13:07

Dms?

Re: Re: iDnes
Sorry, D, mozna bys mel poznat i jina auta. Pak bys zmenil nazor a mozna by sis i odpustil ty zbytecny nadavky.
0/0
29.8.2005 11:39

Karel IV

Re: iDnes
S tím zařazením do kategorie s tebou souhlasím. Ten nadávající by si měl uvědomít, že na Oktávii je česká jen práce a plech. Podvozek je typový koncernový a většina motorů není našich. Bohužel stále u lidí převládá názor o cenách dílů a servisů. Ale když Vám jinde dají 3 roky záruku na vše nebo 100 000 km tak Vás ceny nezajímají. Navíc Škoda prodává auta oholená aby stlačila cenu a za ty tak zvané výhodné pakety platíte desetitisíce.
 
0/0
31.8.2005 14:51

Sid

Re: Re: iDnes
Je to vlastně taková skládačka
0/0
31.8.2005 15:12

dasw

skoda auto ? skoda penez
oficilani bazar skoda auto pretaci tachometry na autech http://www.autohit.cz/phorum505b/read.php?7,108538
0/0
13.8.2005 15:13

dasw

nekvalitni oficialni servis skoda
NIKDY nejezdete do oficialnich servisu skoda auto ! to je banda zlodeju a podvodniku !
0/0
13.8.2005 14:56

Dave

Re: nekvalitni oficialni servis skoda
Ostatne jako kazdy autorizovany servis
0/0
25.8.2005 12:27

Robert

Re: nekvalitni oficialni servis skoda-slaby výraz
Mám stejnou zkušenost se značkovými servisy ŠKODA. Konkrétně ve Valašském Meziříčí a v Rožnově pod Radhoštěm - LUKÁŠ, Je jich tady několik a jsou to všechno podvodníci!!! Ahoj
0/0
27.8.2005 17:21

vir535

komfort
Otázka komfortu je věc také subjektivní. Někomu vyhovuje auto měkčího odpružení a sedaček, někomu zase auto tvrdší. Fabii nemám, ale svezl jsem se s ní, mě zase její jízdní vlastnosti vyhovují. Nejsem zastáncem měkčího odpružení a sezení jako například v Renaultu Laguně.Na druhou vstranu neříkám, že je nejlepší.Zničená záda budu spíše riskovat v měkké sedačce a pokud někoho bolí záda po cca hodině jízdy autem, nebude to sedačkou ale problém bude asi někde jinde.
0/0
11.8.2005 13:18

vir535

komfort
0/0
11.8.2005 13:11

spartaman

Jsou škodovky výhodnější?
Jedině tak pro peněženku, a to při četnosti poruch je nutno ještě není úplně jisté. Ale nabízím svou čerstvou zkušenost: Včera jsem si vzal v práci na cestu domů zánovní firemní Fabii a projel jsem s ní dvakrát Prahou (včera domů a dnes ráno zpět do práce). Jsem rád, že mám jako své soukromé vozidlo něco jiného než škodovku, protože jízdním komfortem mě Fabia moc zklamala. Takže kdo chce (možná) ušetřit peníze, kupte si škodovku, kdo má raději než peníze své zdraví (a nechce riskovat například zničená záda), tak si kupte raději něco jiného.  ŠKODA
0/0
10.8.2005 8:24

Bajza

Re: Jsou škodovky výhodnější?
 
Naprostý nesmysl. Minulý týden jsem s krátkou Fabií najel 1000 km prakticky v kuse a má naopak velmi pohodlné sedačky.
0/0
24.8.2005 13:19

HONZA

JE NEZODPOVĚNÉ CO "ODBORNÍK" TVRDÍ O CENÁCH ŠKODOVEK.FAKTA JSOU JINÁ :
Ze studie Evr.Komise jasně vyplývá,že Škoda Auto de facto zneužívá blbosti českých lidí.Tato studie srovnání cen automobilů po Evropě totiž hovoží celkem jasně : SUPERB je z celí Evropy nejdražší právě v Česku. OCTAVIA je v Česku 4.nejdražší v Evropě, Fabia není na tom o mnoho lépe.Tlouci do hlavy jak je auto ŠKODA levné je nehorázné.I v okolních zemích jsou levnější.Výhodu to má jen v jednom-v neznalosti řečí převížné větčiny tohoto zabedněného národa a to,že si auto neumí koupit levněji jinde.Kdo bude chtít ať si napíše o jakýkoliv model,odpovím kde koupit levněji  : fun.drive@seznam.cz  Jenom nekupovat auta v Česku. Např VOLVO XC-90D5 lze koupit s DPH ještě l=pe než v ČR ve verzi N1 BEZ DPH.Opět někdo Čecháčky natahuje a ne málo
0/0
28.7.2005 18:19

AMOS - Centrum vzdělávání

Obměna by měla přijít
Obměna Fabie by měla přijít již v r. 2006. Jako podnikatel zvažuji , co za auto. Vyhlédl jsem si Seat Altea, ale kufřík je menší. Jelikož chci odpočet DPH, musím kombík, kde už však Octavie II Combi je moc veliká. Pracuji v centru Prahy a nechci každé ráno hodinu hledat místo na parkování, takže koukám na fabii combi, ale nechci 6 let starou kastli, kde je ještě cítit stará škoda. Takže čekám a věřím v milé překvapení, ikdyž tak hezké auto jako Altea to asi nebude.
Přijímací zkoušky, jazyky a pomaturitní studium
0/0
22.7.2005 14:35

Saigon

Re: Obměna by měla přijít
Jestli chces jezdit po servise tak si kup Seata
0/0
1.8.2005 21:32

Hater

Zvyk je železná košile
Nevím, jestli nabízí Škodovka něco navíc, možná tak kličky na stahování okének u Octávie II. za 500.000 Kč, příplatek za stěrač na zadním okénku 2.700 Kč, el. stahování předních oken za 11.000 Kč, tónování čirých skel za 5.000 Kč, mlhovky za 5.000, dělené zadní sedadlo 1/3:2/3 za 1.800 Kč, hlavové airbagy 9.900 Kč, klíček na odemknutí nádrže a pod. Škodovka je zvyk z doby komunismu, jako Česká spořitelna, Česká pojišťovna a Telecom. Pojistka vysoká a cena po přiobjednání nezbytných doplňků vyšší, než u konkurence, která je má ve standardu.
0/0
21.7.2005 9:24

art

Re: Zvyk je železná košile
No místo kecání o ničem jsem si v konfigurátoru sestavil Oktávku, Lagunu, Avensis s podobnými motory (benzín 140-160 HP), skoro stejnou výbavou a ta Oktávka mě teda vychází levněji (nepočítám slevové akce) a to o dost. Oktávka mě vyšla na cca 700,000, Laguna kolem 840,000, avensis kolem 750,000, ale s horší výbavou.
0/0
21.7.2005 12:16

Hater

překonfiguruj si to
Tak si vole spočítej auto stejné kategorie, Tvé srovnání je totéž, jako je nesmyslné srovnávat Fabii kombík s minikabinkou a rozvorem 2,46 vs. např. Mazdou 3 s rozv. 2,64. Nižší střední třída není Laguna a Avensis, ale např. R. Megan, Peug. 307, a pod., které mají srovnatelný rozvor. Tak si to překonfiguruj. Tvé příklady jsou srovnatelné se Superbem a nikoliv Oktávií s ubohým rozvorem 2.57 m, papinkající coby FSI průměrně 10 litrů Naturalu 98. Malá kabina a velký kufr ještě neznamenají nějakou vyšší střední tř.
0/0
21.7.2005 12:26

art

Re: překonfiguruj si to
No myslím, že rozvor není taky všechno. Jinak diskuse co do které třídy patří jsou dost zavádějící. Někdy je Oktávka ve střední třídě jako Laguna, jindy ne, mě to je celkem fuk. Měl jsem obojí dost dlouho, jak Lagunu tak Oktávku a pokud mě nevadí o trochu míň místa na zadních sedadlech (nevozím početnou familii), nebo menší kufr u Laguny (nevozím krámy na chatu), tak mě ta auta připadala jako stejná třída až na to že Laguna byla dražší. Jinak v meganu jsem jel taky a oktávka tedy dle mého soudu je podstatně větší auto. No jinak FSI 2,0 nepapinká 10l. A nemusíš každýho nazvat volem, pokud ho neznáš.
0/0
28.7.2005 11:02

Jimmi

Re: Re: Zvyk je železná košile
Laguna a Avensis jsou stejná kategorie jako Superb, Passsat apod. Octavia je ve stejné třídě jako např. Focus, Golf. Takže opravdu nelze srovnávat Octavii s Lagunou! To může jen iHeute
0/0
22.7.2005 8:58

Integrale

Re: Re: Zvyk je železná košile
...jsem si v konfigurátoru sestavil Ferrari F 360 Modena a bylo dražší jak Octavia! Se nedivím, že Italský auta nikdo nechce :)
0/0
26.7.2005 17:36

Ze3gg

Re: Re: Zvyk je železná košile
Oktafka ale neni v kategorii s Lagunou ale s Meganem II a pokud budes mluvit o Toyote musis kokat na Corollu. A jsi okamzite na jine cene. A vubec O. je nesrovnatelna s temito auty. Je nehorazne draha a proti R a T nesrovnatelne horsi a osklivejsi. Z.
0/0
29.7.2005 11:57

art

Re: Re: Re: Zvyk je železná košile
Jo a Megan nebo Corola nabízí motor se 150 HP ? Nebo výbavu srovnatelnou s tou Oktavkou ? Ani omylem. Takže opět nemůžu srovnat. Pochopte už konečně, že oktávka stojí jednou nohou ve skutečné střední třídě a rozvorem v nižší střední. Vono to nejde tak jednoduše zaškatulkovat. A buď v klidu, sestavoval jsem si i Megana a Corrolu a bohužel jsem se nikam nedostal, protože nenabízeli to co v autě chci, max. výbavu + silný motor.
0/0
3.8.2005 14:55

Sid

Re: Re: Re: Re: Zvyk je železná košile
Hyundai Elantra 2.0 CVVT - 143 HP, rozvor 261, vše v elektrice, zdarma alarm, dálkový centrál, 15' liťáky... 440 tis...  Mlask :)
0/0
10.8.2005 11:00

aimen

Re: Re: Re: Re: Re: Zvyk je železná košile
 
 Srovnavat Octavii 1,8T s Hyundai 2,0 ? Jsme narod ktery vzdy a vse pocita tzn. pov.ruceni atd. A zase je clovek jinde.. Mam uz druhou Octavii drive lift a nyni combi a jsem fakt spookojen ;-) Drive 1,6(100HP) nyni 1,8T(149HP) pojistka 5500Kc/rok.
0/0
11.8.2005 16:38

Sid

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvyk je železná košile
Ten rozdíl v povinném ručení je minimální v porovnání s rozdílem v cenách.
0/0
15.8.2005 13:31

art

Re: Re: Re: Re: Re: Zvyk je železná košile
No pokud tam mas jeste ABS,ASR,MSR..., automat. klima, radio s CD, detektor deste, 17' litaky + par dalsich drobnosti a zrychluje ti to na 100 za 8.4s tak je to dobrej kauf oproti oktavce, pokud ne tak mas jenom horsi a tudiz lacinejsi auto.
0/0
18.8.2005 15:18

Sid

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvyk je železná košile
Mhm... takže detektor deště a 17 liťáky zdražují auto o 200 litrů?  Nebo kolik že ta superoktávka stojí? Člověk se pořád učí
0/0
19.8.2005 9:42

art

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvyk je železná košile
Asi jsi si ten seznam nedočetl do konce a demagogicky vybral dvě nejlevnější položky. Když mě řekneš jo mám tam všechno co jsi vyjmenoval krom detektoru deště a 17' kol tak fajn, uznám, že máš pravdu.
0/0
19.8.2005 13:02

art

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvyk je železná košile
Jo, ještě jsem zapoměl na 4x airbag. To si do seznamu doplň.
0/0
19.8.2005 13:04

Sid

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvyk je železná košile
Pořád nevím jestli mluvíš o O2 FSI nebo O1 1.8T. U obou přeplatíš majlant...
0/0
19.8.2005 14:04

art

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvyk je železná košile
Q1 1.8T
0/0
29.8.2005 12:30

Sid

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvyk je železná košile
Zkoušel jsem si to nakonfigurovat a po polovině věcí co jsi vyjmenoval (druhou půlku mi to ani nenabídlo) jsem se dostal někde na 560k, tj. více než o 100 nad Elantru, která je proti O1 konstrukčně novější auto s o 10cm větším rozvorem. Uznávám že 1.8T motor je lepší, ale za těch 5kW navíc bych 100 litrů nedal, zvlášť u auta které si říká limuzína a místem je to spíš kupé..věc názoru.
0/0
30.8.2005 13:13

art

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvyk je železná košile
Ja nevím jak jsi to konfiguroval, protože O1 v konfigurátoru už není. Díval jsem se na tu Elantru, ale abys měl srovnatelnou výbavu, musíš pár desítek tisíc přihodit a některé věci stejně Elantra prostě nenabízí. Nicméně uznávám, že je asi o něco levnější i při cca srovnatelné výbavě, ale motory srovnat nejde, za turbo se všude platí víc. Jinak ono nejde ani tak o 5kW, ale o dynamiku a točivý moment. Jenom prostě nemám rád srovnávání, když to prostě srovnat nejde.
0/0
31.8.2005 11:44

Sid

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvyk je železná košile
V konfigurátoru není? A co je potom Oktáfka Tur? 
0/0
31.8.2005 13:15

art

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvyk je železná košile
Tour tam je, ale to je už poslední verze, kterou můžeš sestavit a to dost nevýhodně. Je to jako sestavit z předchozí verze např. classic eleganci. To tě vyjde vždycky dráž než koupit rovnou eleganci a navíc tam spousta věcí ani nejde dát. Normální nabídka tam už prostě pro O1 není.
0/0
1.9.2005 12:32

Sid

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvyk je železná košile
Ale já se bavím o autech které jdou koupit dnes a ne někdy před X lety...
0/0
5.9.2005 9:03

XY

Re: Re: Zvyk je železná košile
srovnávej srovnatelné, tedy oktávku proti kufrovejm verzím např. megana, astry apod.
0/0
31.7.2005 10:55

Marťas

O škodovkách a tak...
Většina lidí v téhle zemi vyrostla na 105kách a   12Okách,favoritech ...a nepoznali jiné auto než Škoda.Co na tom,že to jsou většinou auta s motorem bez výkonu,má to kliky na dveřích ,airbag maximálně jeden,o ABS a klimatizaci asi nikdy neslyšeli.A tak si kupují auta Škoda... A ten design!Ve Fabii je to jak v pohřebáku...Jediná Fabie se slušnou výbavou,dobrým motorem je RS a ta cena tomu odpovídá .Ale tady se hlavně kouká na ceny-znáte ty chytráky co jezdí v zimě na letňákách aby ušetřili?Tak nějak je to s se škodovkama.Koupím ,aby to moc nestálo...ale já už bych do auta bez elektriky,ABS a bez klima nešel.Zkuste si ty příplatky dopočítat k normální Fabii s nějakým slušně výkonným motorem, pod 43O tis nejdete !Takže pánové probuďte se!Jsou i jiná auta !
0/0
21.7.2005 8:33

Hater

Re: O škodovkách a tak...
Je škoda, že konkurence neprodává také tak očesané modely, protože by potom byla i ve střední třídě levnější než škodovka. Je obchodní trik nedat do auta nic a pochlubit se s výhodností ceny. Po instalování nezbytných doplňků jsou škodovky výrazně dražší než konkurence. REÁLNÝM důvodem koupě je dnes již jen výhodnější leasing s menším navýšením, než u ostatních prodejců, např. Oct II, téměř bez ničeho za 500.000 Kč při 70% akontaci má navýšení za 3 roky cca 15.000 Kč, zatímco koncernová Altea, která má v ceně za 454.000 (sleva 90.000) výbavu, se kterou by O II byla za 600.000, má navýšení 52.000 Kč (Škofin).
0/0
21.7.2005 9:45

Onofrey

Diskuse o ničem stejně jako špatně napsaný článek
Aby  byl  článek  objektivně  napsán,  musel  by autor  porovnat    ceny  modelů  jednotlivých  aut se  "stejně  výkonnými"  motory   např.  vše  1.6 l  a  se  "stejnou  výbavou"  (4x  airbag,  ABS,  klima,  atd...).  Pokud  to  neudělá,  srovnávají  se hrušky  s  jabkama a  dojde  se  k  nesrovnatelnému.  Kdo  kupuje  německé  značky,  ví,  že  jakýkoliv  i  sebemenší    nadstandard  proti   základní  relativně  cenově  příznivé,  ale  proti  konkurenci   chudé  verzi,  si  výrazně  připlatí  a  dostane  se  do  jiné  úrovně.....
0/0
20.7.2005 14:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.